Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 17
331
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 20.01.09 - klo: 08.24 »
HVoltage:llä on SR3100 vastarin linkit joka on DSM2 eli se nopeampi Radio/vastari yhdistelmä.
Tuossa SR3100 vastarissa on se "tuplakaapeli" antenni.
VP:llä (Sabe) pitäis olla SR3100 vastarin koteloita ja antennikaapeleita.
(Missä varastokontissa ne on vaan tällä hetkellä on hyvä kysymys)

SR3000 manuaali löytyy täältä :
http://www.spektrumrc.com/Products/Support.aspx?ProdID=SPM1200
Tässä vastarissa taitaa olla ihan tavallinen kaapeli antennina ja kuvan mukaa taitaa takana olla ruuvit josta vastarin saa auki...

332
Juu hyppyrit on kaikki tallella ja vanhat matotkin on siellä ylhäällä.
Eli jos halutaan kisojen tapainen rata tehdä lauantain treeneihin niin se
kyllä onnistuu.

Micelle terveisiä että ota se 3 malli auto vaan ajoon ja uudet renkaat niin
kyllä sitä vauhtia tulee...

Mitä tulee tuohon "malli rullaan" niin se on torellista PRO tasoa.
Noin kun saatais matot aina rullalle niin ei maton reunat kääntyilis.
No jos taas kun pistetään matot kesäteloille jos siksi olis kaikki
matot tuolla tavalla rulalla olis aivan loistava juttu.
(Vaikka siihen on vielä aikaa...)



333
Huomasin juuri että ens lauantai on viimeinen mahdollisuus treenata FTT:n ensimmäistä osakilpailua varten.
Joten ehdottaisin että ajetaan Raisiossa ens Lauantaina "pitkä ilta"...
Ainakin 20 saakka ja ollaan rataa pysyttämässä jo ennen kello 14 jos vaikka päästäis heti radan tekoon.
Päivä tulee pitkäksi joten kaikki ei "ehkä" ole tätä koko aikaa paikalla. Mutta olis sit toivottavaa että oltais sit ajoissa paikalla tai ollaan loppuun asti.

Eli summana olis kiva jos oltais paikalla edes rataa tekemässä tai purettaessa.

Joten Launantaina akkuja paljon mukaan sillä nyt olis niitä mahdollisuus käytää.

Korjataan rata profiilia hieman niin saadaan radasta aika paljon nopeampi
(teen uuden korjatun profiilin aika pian)

335
Noin muistin virkistykseksi niin keskiviikkona (7.1) jatkuu taas TUA-Cuppi
R-mäen radalla. Kevät kausi mennään sitten niin että parillisina
keskiviikkoina on Cuppi.

Seuraavaksi rata profiiliksi Lukiolle ajattelin tälläistä jossa
olis oikeastaan 2 merkkausta samassa (Nopee ja Hidas) joten hyvässä
lykyssä kevät kausi menis yhdellä merkauksella.
Lisäksi ainoastaan "sulkupuitten" paikka muttamalla voidaan ajaa myös
toinenkin suunta... jos tarvii...

336
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 31.12.08 - klo: 13.56 »
Ehkä noinkin mutta me ei ajettu MPS korilla vaan tätä :
http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=66812lw&lang=en




337
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 31.12.08 - klo: 13.17 »
Kokeiltiin Raision kisoissa kolmella erillaisella radalla säätöjä ja oikeastaan tuohon yllä olevaan tuli ainoasan lisäyksenä että etupäästä lyhennetiin akseliväliä vielä lisään (shimmit on nyt 2.75 - 0mm).
Mielenkiintoisin muutos tapahtui kun päästiin kokeilemaan  MoreSpeed koria (Mazda 6). Ensin tuntui että eihän tässä oikestaan mitään tapahtunut...
No vauhti hieman parani kokonais pidon lisäyksen tähden mutta sitten eron huomasi paremmin kun laittoin taas 6speed korin takaisin. Joten TC autoon voi todellakin suositella tuota koria.
Me kokeiltiin korin mukana tulevia siipiä ja keskimmäinen siipi osoittautui parhaaksi matolle. Huom korissa oli ns. EFRA leikkaus.(Takaa korin korkeus 35mm huomioitu)

338
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 31.12.08 - klo: 12.56 »
No tuohan on helppoa kuin leivän teko... ;)
Näin se muistaakseni menee :

Kun auto on ajo kunnossa laitat niinkuin aina ensin radion päälle ja sitten autoon virran päälle.

Sitten painat MODE nappulaa n. 3 sekkaa kunnes MODE led vilkuttaa vihreetä jolloin olet päässyt säätimen ohjelmointi tilaan ja MODE.1 vaiheeseen.
Sitten vaan lasket sinisiä vilkkumisia SET ledistä. Esim kaksi perättäistä välähdystä on ”Value 2” jne...
Kun painat kerran SET nappulaa niin välähdyksiä tulee yksi lisää jne...
(O välähdystä on ”Value 0”)

Seuraavaan MODE tilaan pääset painamalla kerran MODE nappulaa. jne....

HUOM varmista aina ensin katsomalla MODE ledin väristä missä MODE vaiheessa olet ennen kuin teet muutosta SET nappulasta.

Kun olet käynyt kaikki MODE muutokset läpi niin säädin menee normi tilaan kun taas painat vielä kerran MODE nappulaa.

Tuossa hommassa täytyy vaan olla rauhallinen ja katsoa noita sinisiä vilkkumisia...     ...    ...   ...   ;)

Jos tuntuu että menee pieleen niin sammuta säädin ja aloita uudestaa.


Takaisin noihin säätimen ”harmaisiin” tehdas SetUppeihin pääset kun paina SET nappulaa ja sitten laitat säätimeen virran päälle.

Kisa paikalla kun radiota ei voi pitää päällä niin MODE tilaan voi mennä kun ottaa säätimen johdon irti vastarista jolloin voit taas tehdä MODE muutokset yllä kuvatulla tavalla.

339
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 31.12.08 - klo: 11.37 »
Lrp:n sivuilta löytyy :
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/produkt/sphere-brushless-und-brushed-digital/details/

Tuolta oikeasta alareunasta kohdasta Manual löydät ohjeet miten menetellä.

Nuo hakemasi vaihtoehdot on kohdassa Mode.2

340
Tulokset / Vs: LRSK II: Tulokset ja jälkilöylyt
« : 30.12.08 - klo: 19.03 »
No niin kilpailu keskus ja rata on purettu joten on aika kiittää
kaikkia kisa puuhassa mukana olleita sekä kaikkia kisaajia.

    KIITOS

Oli varsin mukava kun saatiin hieman pitkä matkalaisiakin kisaan mukaan.

Varsinkin CrossiFoam luokassa oli todellakin pientä "maaottelu" meininkiä
välillä Tampere - Turku. No yhdessä vaihessa oli kyllä tapahtumia siihen malliin että
oltiin antamassa kaikkille stoppari mutta oltiin sen verran vieraskoreita
että annetiin stoppari vain Pyhällön Mikolle...

Rata profiilikin oli ilmeisesti suht onnistunut. No hommaa helpotti
kun otetiin 6:s matto käytöön jolloin radasta saatiin suht helppo
ja leveä profiili aikaiseksi.

Kisojen aikana oli monta hauskaa ja positiivisia hetkeä mutta silmiin pistävin
kehitys kuskina oli Salorannan Markuksella. Päivä päivältä vauhti kasvoi aivan
silmissä eikä tarvinnut aikoja katsella kun kehityksen näki.
Toki täytyy sanoa että kaikilla ruuki kuskeilla ajo parani selkeästi
kisapäivän aikana. Joten tässäkin mielessä kisat oli oikein onnistuneet.



ps. Olihan taas tiukka 4 päivän rutistus

pps. Mutta mitään huilaamisia ei ole tiedossa jos perjantai ja lauantai ollaan
     Turun Messukeskuksessa esittelemässä pienoisautoilua.
     Tästä myöhemmin lisää.

Edit:  Martilta terveisiä että Messsukeskuksen pienoisautoilu on peruuntunut joten
         Lauantaina normaalisti lukioon rataa tekemään

341
Tulokset / Vs: LRSK II: Tulokset ja jälkilöylyt
« : 30.12.08 - klo: 18.38 »
Hobbylinnan lahjoittamant hiilettömät Nosram  moottorit
arvotiin seuraavasti eri luokille.

Rookie:     Rauno Kallionpää
CrossiFoam: Joni Hiltunen
Viri :      Jyrki Lehto
Stanu :     Markus Saloranta

Sekä Nosram hiilikonen meni miniin Aki merstolalle.

Stanu Kunkkuna Augusti sai viedä "pojan" kotiin vuodeksi ja lisäksi
50 ecen lahjakortin Hobbylinnaan.

Näistä vielä erikseen kiitos Mikolle.

342
Juu aamun yleisellä huuto äänestyksellä tuli valituksi tuo
rata profiili 24.

Rata saatiin hetki sitten valmiiksi ja leveyttä siinä piisaa.
No toki siinä on muutaman vain 2m levyinen kohtakin että ei
mee ihan hossiksi koko touhu...  :)

Jeppe oli myös varsin näppärät hyppyrit tehnyt joten rossi touhu tulee olemaan varsin mielenkiintoinen huomenna.
varsinkin tuo päädyn hyppy "patjoille" on kiva.
No rossi autoilu on kivaa varsinkin kun sitä ajaa tyylillä :
"Rossi autoa ei säädetä vaan ajetaan".


Vinkkinä vielä uusille tulijoille eli sisään koululle tullaa
oikein pääovesta sisä pihalta. Niin kuin viime vuodenkin kisoissa.

ps. Salaharjoitukset sitten niinko sovitiin eli 0200-0300 ja kokoontuminen ensin Kustavin Essolla 0130 josta lähdetään salaa kisapaikalle... ;)

343
Tälläisiä rata riipustuksia kisaa varten.
Päädyssä on isompi hyppyri "pehmeälle" alustalle ja radalle tulee
lisäksi pari irrallista matalaa hyppyriä.
Lauantaina illlalla radalla katsotaan (tai äänestetään) mikä rata
sitten tehdään kisoja varten.
Molemmat radat on aika leveitä joten pitäis olla tilaa myös Rookie kuskeille
ja rossi autoille. No sen tähden taitaa molemmat merkkaukset olla
suht nopeita myös.
Rookie kuskeja varten kuviin on merkattu myös "ratamestarin" ajatus
ajettavasta ajolinjasta.

344
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 14.12.08 - klo: 21.55 »
Taas innostutiin SetUppia hieromaan tällä tuloksella :


FRONT
   
   Arm       67717
Pivot block      1,0
Shim under block   f 1.0 r 1.0
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diffi         Spool
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      5.0
Droop         7,5
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      4
down (out1 in4)      2   
Oil, W         60
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR
   
   Arm      67717
Pivot block      3.0
Shim under block   f 1.5 r 1.5
Link          i 2.0 o 1.0
Link length      Long
Wheel hub (Std/Thin)   Std
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.2
Droop         6.5
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      4
down (out1 in5)      3   
Oil, W         50
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   3
Bladder         Std.
Spring         Blue
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   2.0  0.75
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0.75
In side         2.0  0.75
koritolppa      Yes

Välitys:       26 / 108 (16T)

Edellistä set uppia oli jo jonkun verran hierottu joten lähdetiin
kokonaan uudella Set Uppi:lla liikkeelle. Lähtökohtana oli Haran
Reedy Race 2008 säädöt. Ens tuntui että tästä ei tuu mitään kun kuski
joutui opettelemaan ajon melkein uusiksi. No toisella akulla kuski
olikin pienen muutoksen jälkeen sitä mieletä että tästä voi tulla tosi hyvä
Tais sanoakkin jotain siihen suuntaan että on se Hara ihme ukko...  ;)

Tällä set upilla 3 reikäiset vaimentimet olivat hyvät.
Summana, auto oli paras mitä meillä on koskaan ollut ja kun ajanotto
laitteetkin oli samaa mieltä niin ei voi kun suositella muillekkin kokeiltavaksi.

Matto kohtaisesti täytyy vielä noita vaimentimen öljyjä hieman kokeilla.

345
Huomenna ajetaan yks rästikisa pois Mini Cupista Rmäessä. Mutta mukaan mahtuu muutkin aina erien väliin ajelemaan.

Ens keskiviikkona (17.12) on sitten Rmäessä syyskauden päättäjäiset mutta tällä kertaa hoidetaan päättäjäiset siten että pääsee myös ajamaan. Joten ensi keskiviikkona myös autot mukaan niin voidaan hörpätä kauden päätös kaffet ajamisen lomassa.

Lukiolla on taas lauantaina vika mahis päästä radalle ennen alueen huippu koitosta eli StanuKunkku kisaa.

On vähän tarinoitu että ens vuosi alettais Lukiolla siten että otetaan joka toisena Lauantaina ajanotto laitteet mukaan ja ajattais pikkusta treeni kisaa myös.
Ei kylläkään 5 min tulosta vaan vähän muuta on mielessä mutta siitä myöhemmin lisää kun on ideat ensin "kypsytetty"...  ;)
Mutta tarkoitus on treenata kuskeja vähän toisella tavalla kisoja varten.

346
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 05.12.08 - klo: 13.31 »
Tässä on muuten Ronald Völkerin SetUppi MM kisoista.


347
Kisakutsu on päivitetty tuonne topicin alkuun.

Joten vielä kerran tervetuloa kisaamaan Länsi-rannikolle.


Edit: Rata profiiili tulee nettiin ennen kisoja kunhan saan sen valmiiksi. Radalla tulee kuitenkin crossareille hieman lisä hauskaa.

348
Noin muistutuksena niin Lauantaina ei ole Raisiossa ajoja.
Joten ennen Joulun välipäivien StanuKunkku kisaa ei ole kuin yhdet treeni.

Keskiviikkona on kyllä Rmäessä ajot normaalisti.


349
Olis ehdotus lisäluokaksi Minin lisäksi Crossi Foam luokka.

Mahtaisko tälläiselle olla kiinostusta eli jos ajattais turisti radalla
1/10 sähkö crossareilla myös kisaa.
Toki radalle laitettasi pari "oikaisua" joissa olis matalaa (ja nopeeta)
hyppyriä niin olis vähän crossi fiilistä.

Säännöt olis lyhyesti: 1/10 sähkö krossari ja foam renkaat.

Tälläinen puuha vaan on kovasti lisännyt suosiota Turun suunnalla.

350
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 25.11.08 - klo: 22.35 »
Kuusaan PM kisat on ajettu ja auto oli jo aika hyvä seuraavalla SetUpilla :


FRONT
   
   Arm
Pivot block      2
Shim under block   f 2.0 r 1.5
Link (In/Out)      i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diff         Spool V3, PomCupJoint
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      4.8
Droop         6.0
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 0.5
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in4)      2   
Oil, W         60
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR
   
   Arm
Pivot block      3
Shim under block   f 2.0 r 2.0
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diff         Pro, AluCupJointCarbideBall
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.0
Droop         5.0
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in5)      3   
Oil, W         55
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Silver
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   0,75 2.0
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0,75
In side         2.0  0,75


Eteen lisätiin 10 g painoa akun eteen.

Auto oli suht hyvä jo edellisellä SetUpilla mutta kun pitoa tuli radalle
niin sitä oli selkeäasti enemmän kuin meillä Raision radalla.
Säädöissä päästiin mukavasti jo eteen päin ja auto nopeutui selvästi
sekä tuli paremmaksi ajaa kisan aikana.
Harmi vaan että ne 3 aika ajo yritystä meni hukkaan sähkö ongelmien vuoksi.
Nekin yritykset olis tarvittu jotta auto oltais saatu vielä paremmaksi.

Mutta muuten ollaan tyytyväisiä autoon sekä kisa tulokseen tai ainakin
kahteen ensimmäiseen aika ajo kierroksen tulokseen...  :)

Jossain vaihessa taisin haukkua LRP:n säätimen maan rakoon mutta ei siinä
mitään vikaa ollut kun sunnutaina sillä ajetiin taas uusi oma kisan paras bestläppi.
Ongelma tais olla sittenkin koneen HAL-anturista lähtöisin.
No kone sitten vihdoin viimein vaihdetiin SpeedPassionin Marc Reinhard Editioniin
ja sen jälkeen Sunnutaina taas homma toimi.


351
Olipa Kuusaan porukka saanut taas hyvät kisat aikaseks.
Joten Järjestäjille kiitos siitä.

Kun näin radan niin ensi vaikutelma oli että mikä mikkihiiripiiperrys
tuo on, näytti hyvältä C12 radalta mutta ei turisti paanalta.

No onneksi alkuvaikutelma oli aivan väärä ja rata oli todella hyvä
ja mielenkiintoinen. Jopa niin että Kuskeilta kuului sellaista
kommentia että tuolla radalla olis toistekkiin kiva ajaa.
Varsinkin kun siihen tuli hyvä pito niin rata oli tosi hyvä.
No oli siinä tietty pikku miinuskin eli aika hankala oli
sieltä löytää ohituspaikka.
Nuo uudet oranssit mollat on myös yhdet parhaat.

Toinen asia mitä hieman epäilin oli että oli tullut mukavasti
myös stanu kuskeja ajamaan viriä.
Mutta taas oli iloinen yllätys, stanu kuskit ajoi yllättävän
hyvin viri autoa. Jopa normaalia vähemmän kuului "kopistelua" kuin
on stanun kisoissa joita silloin tällöin seuraan.

Välillä kun nuorten kuskien ajoja seurasi tuli olo että mihin
sitä stanu luokkaa oikein tarvitaan...  ;)
Niin tyylikkäästi ja hyvin pojat ajeli.

No muutama vanhempi viri kuski taas näytti että kyllä tuollaisella
heikko tehoisemmalla moottorilla olevalle luokalle on tarvetta.
Kolistelua oli enemmän kuin Stanun ja Poron ÖÖÖ-finaalissa.


Lisäksi onnittelut Matiakselle ja Simolle voitoista.

Matias varsinkin hoiti homman kotiin todella tyylikkäästi jolloin
asiasta ei jäänyt epäselvää kuka oli kisan nopein turisti kuski.

352
No niin tämähän topicci "puree" heti ja nyt näytää siltä
että Jassekin pääsee seuraavaan Cuppi kisaan mukaan.

Mitä tulee muihin kurvailijoihin niin on hyvä vaan että tulee
uutta porukkaa mukaan, joten tervetuloa toistekkin.
Sekaan kyllä mahtuu...   :)
Jos oikeen intoa piisaa niin lauantaisin on vielä ajot
Raision lukiolla vähän isommalla paanalla.

353
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 20.11.08 - klo: 11.49 »
No niin nyt niitä saa...

Turun Voimakadulle on tullut kuorma-autollinen tavaraa
ja mukana on myös uudet TC autot ja paljon paljon muutakin kivaa... :)

Kuorman purussa menee varmaan jonkin aikaa joten Mikko toivoi
että auton noutajat menis joskus puol viiden jälkeen vasta hakemaan autoja.
(Turun Hobbylinna, Voimakatu 14)

Vaikka huhu tietää kertoa että innokkaimmat on odottaneet jo ennen
aamu 6:tta hallin ulkopuolella että saavat autonsa.   ;)
(Ollut jo huhua liikkeellä että tänään niitä saa)

354
No nyt heitit Jasse pahan.

Martin kanssa on nimeomaan sovittu että Cuppi päivät on aina
parillisen viikon keskiviikkona. (niin kuin ne on netissäkin)
Missä vaiheesse se on muuttunut niin en tiedä kun olin itse
mukana vain ensimmäisessä 17.9 (Vk38) ja sit olin pois kunnes
ostetiin tuo Dnelkku ja ollaan muutama kerta nyt käyty Rmäen radalla.

Mutta se on kuitenkin varmaa että eilen yksi osakisa ajetiin ...  :)
Listan mukaan ens keskiviikko olis taas Cuppi-ilta.

Miten menetellään tästä eteenpäin niin täytyy tuumata.

No ensi vuoden aloitus on kyllä jo merkattu parilliselle viikolle.
Eli 7.2-2009 ja viikolle 2.

355
Tänään oli taas TUA:n Mini Cup:pi illta ja kivan ajo oli taas tiukkaa niin kuin aina kun
minit on paanalla.
Nyt en vaan yht äkkiä muista kuka tän osakisan taas voittikaan...   ;)
Aki saattaa laittaa jopa tulokset tänne kunhan ehtii.
(vai kenelle ne tulokset sitten jäikään)

No väliajalla oli muuta hupia kun kaffetta ja pulla.
Mikko ja Joni oli nelkku crossareilla liikkeellä ja molemilla oli autoissa
foam renkaat alla.
No muutaman kierroksen pojat ajeli suht rauhassa mutta kun oli ajettu luokkaa
5 min niin vauhti oli jo aika kovaa.
Seuraavalla akulla pojat vetikin sitten kisaa siihen malliin että näytti
jo piikkisen vaaralliselta muitten radalla olevien autojen kannalta.
Ei siinä mitään vahinkoa tainnut käydä mutta nopeus ero nelkku rossarin ja
18 scaalasiin ja mineihin oli aikamoinen.
Alkoi näyttämään jo siltä että Runosmän pieni juhlasali käy pieneksi
tuossa vauhdissa. No onneks seinille laitettiin ne vaahtomuovi matot
hyppyrien jälkeen...   :)

Meno oli niin mahtavaa että täytyy ottaa tälläinen rossi foam luokka
myös kisa lajiksi Raision Stanu Kunkku kisaan.

Sitä varten vaan tartee tehdä pari matalaa ja pitkää hyppyriä.
(pitkiä ja nopeita hyppyjä mutta ei korkeita).
Tai mitä sitten saadaankin kyhättyä.


356
RC-kerhot ja -radat / Raision ja Turun MattoRata Jorinat
« : 19.11.08 - klo: 22.07 »
Kun noihin rata tieto topicceihin ei voi mitään "löysäpäistä" ei muitatkaan jorinoita
kirjoitella niin tein tälläisen tarina paikan.
Joten jos tulee alueen asioista mieleen jotain niin niitä voi tänne kirjoitella.

Edit:
SS:n hyvästä kommentista huolimatta korjatttu kirotushäriö (Raisio, Reso)

357
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 16.11.08 - klo: 16.00 »
Nyt on tullut jo tuo kuumin viimeinen finaali erä netiin vidona:
http://www.youtube.com/watch?v=Ngv2toDTQw4&eurl=http://events.redrc.net/

Tiukkaavääntöä on kahdella herralla...  ;)

358
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 16.11.08 - klo: 09.11 »
Viimeisimmät säädöt mitä ollaan ajettu on tälläiset :
(kisoja seuratessa kirjoitin tälläisen kun täytettävää SetUp sheettiä
en mistään löytänyt)

FRONT
   
   Arm   (73506)
Pivot block           2
Shim under block        f 2.0 r 1.5
Link          i 2.0 o 0.0
Link length      Long
Diffi         Spool
Wheel hub (Std/Thin)   Std.
Wheel spacer      1 mm
Ride heigth      4.8
Droop         6,0
Camber         1.0
Caster         4
Toe angle      Out 1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   1,4
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in4)      2   
Oil, W         55
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Gold
Notes :
----------------------------------
REAR 
   
   Arm   (67717)
Pivot block      3
Shim under block   f 2.0 r 2.0
Link          i 2.0 o 1.0
Link length      Long
Wheel hub (Std/Thin)   Thin
Wheel spacer      0 mm
Ride heigth      5.0
Droop         5.0
Camber         1.0
Sway bar(1,2 1,4 1,6)   No
----------------------------------
   Shock
Up   (in1 out7)      3
down (out1 in5)      3   
Oil, W         45
Piston (3/1.1 2/1.2mm)   2
Bladder         Std.
Spring         Silver
Notes :
----------------------------------
FRAME

Front arm shim (f/r)   0,75 2.0
Front hub(short/length)   L
Ackerman      2.0
Rear arm shim      
Out side      2.0  0,75
In side         2.0  0,75


Lisäksi oli etupäässä tolpat paikalla topdecin ja pohjan välissä.
Tämä helpotti jonkin verraan ajoa mutkan keskellä kun pito on kova.
Raision rata oli aika paljon nopeempi mitä Vantaalla mutta kapeesta
alueesta johtuen niin tiukkoja mutkia meilläkin Raisiossa oli.

Niin juu öljyt oli UltimateRacingin

Tällä set upilla meni aika hyvin mollienkin yli vaikka ei tää
mikään D4 olekkaan ...  ;)

Edit. SaHa:lle tiedoksi. Tuki varsia on kolmea sorttia :

31420   HIGH TRACTION SUSPENSION ARM
67717   Graphite Suspension Arm Set (TC Orggis)
73506   CARBON GRAPHITE SUSPENSION ARM SET

359
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 14.11.08 - klo: 19.32 »
Nyt kun TC autoilla menee kohtuullisesti, ainakin tällä hetkellä MM kisoissa
kuten linkistä näkyy :

http://www.mangoit.com.au/rc/q3.htm

Niin voidaan näytää tälläinen HPI:n uutuuskin.
eli kupari diffi... eikös oo hiano...  ;)

360
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 14.11.08 - klo: 12.45 »
Jopas on tiukkaa vääntöä.

Tämän hetkinen tilanne :
http://www.mangoit.com.au/rc/q3.htm

No onneks huomenna on vielä 3 uutta kierrosta joten melkein
kaikki on vielä auki...
No paalupaikka taitaa jo olla mennyt mutta muut paikat vielä jaossa.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 17