Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - blaah

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13
331
Tulokset / Re: Koski Challenge - Second Ed.
« : 10.03.07 - klo: 19.32 »
Lainaus käyttäjältä: "ToniP"
Koski Challenge 2007 - Second Edition
Jaa että uudestaan? No tietenkin!
Me pidetään tänään kokous asiasta, siinä varmistuu pidetäänkö toiset kisat ja jos pidetään niin milloin.


Nooh? Kovasti olisi hinku päästä ajelemaan taas, jos tällä kertaa ei servo-saveri pelastaisi itseään..

332
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 09.03.07 - klo: 15.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"

Kyseenalaistanko HoBaon tehdaskokoamista turhaan? Oliko mulla vaan huono tuuri (niin kuin yleensäkin), vai onko joillain muilla ollut samanlaisia "vikoja?"


Itse ihan tyytyväinen, ainoa moka oli tehtaan kokoonpanolta jäljiltä väärin asennettu keskidiffin tiiviste, jonka seurauksena oli kolmessa osassa. Pari löysää ruuvia, mutta nehän oletusarvoisesti ruuvataan itse anyway (jonka itsekkin opin kun hukkasin Hyperistä ensi ajolla pari ruuvia.. ;) )

333
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 09.03.07 - klo: 15.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
JQ:n juttu Hyper kasista oli nautittavaa luettavaa (7/06). Täytyy sanoa että harva lehti pääsee kiinnostavuudessaan lähellekään mitä tohon stooriin tulee, hyvää työtä. Myös lukijalle joka ei välttämättä omista Hobaota mutta omistaa M8 krossin kuten minä. Otin jopa kopiot ja luin jutun loppuun himassa!


itse ostin auton oikeastaan tuon artikkelin perusteella (sekä varaosahintoja tarkasteltuani). Muutamassa viikossa ilmestyi vielä kaappiin Pro versio varaosiksi..
Erittäin mukavaa luettavaa, paljon antoisampaa kuin esim. jenkkilehtien tyyli että kaikki on vaan upeeta/mahtavaa/loistavaa, ja vuoden heikoin tuote saa vain pienen "ehkä tätä asiaa voisi hieman vielä parantaa, mutta muuten täydelllinen" kommentin..

334
Sähköautot / Crossia Hyvinkäällä
« : 09.03.07 - klo: 09.42 »
Lainaus käyttäjältä: "pcu"
aikataulu perjantaina on siis 16-noin24.00


Loistavaa! Täältäkin tullaan, tosin töistä päästään tod. näk. vasta viiden aikoihin..

335
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 08.03.07 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "next"
Jesi: Mulla on hyllyssä tuollaisia :http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21955&grpid=3203


Sopiikohan tuo myös mini-Assoon? Pitäisi varmaan vaihtaa vakio, etenkin turistirenkailla menee tosi tahmaseksi..

Jankka: Futuban servo näyttää hienolta, mutta 100e 1:18 auton ohjaukseen? argh.

336
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Tuleepas hermanni,ainakin iso lasku.Meinaan kun vakio asson vakio diffit paukkuu tuolla yhdistelmällä. :mrgreen:


Itsellä vakio asso - ajellut 6800kv versiolla ja 2s lipolla, ei mitään ongelmia diffien suhteen.. 3s lipolla ajellut kerran, myös ilman ongelmia (jonka jälkeen akku tyhjäksi, ja kokeilut jäivät siihen..) oli kyllä sen verran hankala ajettava ettei Matinkylän pienellä radalla oikein mahtunut ajaa...

en tiedä sitten kuinka paljon tuo 8000kv eroaa 6800kv versiosta.. Ainakaan siihen ei pitäisi kytkeä 3s lipoa valmistajan mukaan.. Eikö jossain teisteissä todettu että 6800kv versiolla pääsee lujempaa kuin 8000kv:lla, juuri tuon akkurajoituksen takia? (tai sitten oli Mamba Max..)

337
Sähköautot / Crossia Hyvinkäällä
« : 07.03.07 - klo: 20.01 »
Lainaus käyttäjältä: "TOMA"
Onko rata sellainen, että minillä pystyy "ralli" setupilla ajelemaan?
Olisi kiva tulla testailemaan coopperia, isompien joukossa.


mikäli samainen/samantyylinen Cooper jota Rajatorpassa ihailin sunnuntaina, niin voi tehä aika pahaa noi suurimmat hyppyrit.. Edellisen kerran hyppyreistä kaksi suurinta olisi ollut liikaa, loput ajettavia, enemmän tai vähemmän varovasti..
Voin tuupata tarvittaessa videopätkän jonka kuvasin viimeeksi, mikäli haluat saada paremman kuvan...
Itse välttelin näin alottelijana tuota suurinta hyppyriä, tosin johti pari kertaa siihen että aiheutin muille nokkakolarin.. :(

338
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Ja jos sattuu käymään moka, tyyliin akku jää autoon kiinni ja virrat päällä.
Kaverilla kävi näin, 3s (11.1v) akussa 4.7volttia, mikään laturi ei tätä halunnut ladata.
Nakuttelin laturiin nicd ohjelman päälle, voltit 10 maisemaan, annoin ladata sen aikaa kunnes tavoitettiin em. jännite, sitten lipo ohjelma päälle ja normaalisti ladaten.
Toimii kuin junan vessa.


Hmmm, kuullostaa turvalliselta..
Itse onnistuin tuhoamaan erään tuliterän 3s akun jättämällä sen kiinni auton, tosin virrat olivat pois päältä, jolloin purki akun erittäin alas. Tuli Matinkylän vuorolla niin suuri hinku purkamaan rataa ;)  Mutta, anyway, ilmeisesti tuossa Mamban 25A noparissa kulkee jonkin asteinen virta vaikka on/off kytkin on off...?

Mutta, pitänee kokeilla tuota samaa temppua. Tosin noita lipo-videoita katsottuna teen kyllä asian ulkona, itse erittäin kaukana itse akusta..

339
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 05.03.07 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
ja kysymys kuuluukin, mistä castlen noparista tässä nyt on puhuttu?
 


Veikaan että tämä:
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25358&grpid=2203

Pienoiseen lisähintaan saisi tuon koneenkin mukaan: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25360&grpid=4306

Itse ajelen tuolla kombolla (Asson 18T), ja erittäin tyytyväinen.. 2-kennosella lipolla heittää "tarvittaessa" kuperkeikan kiihtytyksessä, 3-kennosella oli jo aivan naurettavaa :)

340
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Laitoin eilen mailia että Markus Kallio olis tulossa Kyosholla myös tuohon truggy ryhmään kuljettajaksi. Sama ponderi kuin Jarnolla joka ajaa vain buggya. Taajuudet oli 26.995, 27.045


Tännekkin tiedoksi että meikäläisen 27MHz taajuudet vapaata riistaa siirryttyäni gigahertseihin.. Eli Perttilän kohdalla oleva taajuus 27.045 irtoaa esim. ylllä olevalle herralle..

Asiasta ilmoitettu järjestäjille henk koht eilen..

341
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 15.02.07 - klo: 14.04 »
Voisiko joku tarkentaa tuosta mattoautojen nykyistä ratatilannetta pk-seudulla? Onko Rajatorppa vieläkin ainoa vaihtoehto? Jos näin, onko alusta "ajokelpoinen"?

342
Yleinen keskustelu / Blue Bird, vai joku muu servo?
« : 09.02.07 - klo: 12.48 »
Herätelläämpä tämä wanha threadi henkiin..

Eli onko noista BlueBirdin servoista kertynyt kokemuksia viime aikoina (vaikka M8:ssa)? Huomattavan paljon ongelmia oli ilmeisesti tuossa vuosi-pari sitten, mutta jotain ilmeisesti paranneltiin valmistajan puolella..

Edelleenkin hinta/speksit suhde on aivan uskomattoman hyvä, lyöden Futuban huippuservot 6-0. Toinen asia on sitten jos servoilla on edelleen noita ongelmia niin..

Lisäksi, Futuban paremmat servot ovat digitaalisia, mitä ei BlueBirdin valikoimista taida löytyä lainakaan. Onko digitaalinen servo sitten paljon parmpi / miksi?

343
Sähköautot / Crossia Hyvinkäällä
« : 03.02.07 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "pcu"
eilinen crossi hyvinkään radalla oli ilmeisesti ihan hauskaa touhua?


Kyllä!! Todellakin kannatti sinne asti ajaa Helsingistä, vaikka päivästä tulikin erittäin pitkä suoraan töistä lähtiessä, ja ajosää (1:1 maailmassa) oli pirun huono.. Oli kyllä teillä hemmetin komea sali käytössä..

Lainaus käyttäjältä: "pcu"
...eli jatketaanko näitä "crossi-iltamia"???


Totta hemmetissä, mikäli minulta joku kysyy. Tietääkseni samanlaista ajomahdollisuutta ei oikein ole missään tällä hetkellä, ja itse tulen ainakin erittäin mielelläni sinne uudestaan..

Lainaus käyttäjältä: "pcu"
mitä mieltä radasta?enemmän hyppyjä?enemmän nopeutta?vai jotakin muuta?


Itselleni, sekä 5000mAh Lipo-akku paralleni, oli se pisin hyppyri hieman liikaa. Vaikkakin oli "helppo" verrattuna pöytähyppyriin, niin oli
kalustolle hieman julmaa huonon "onnen" iskisessä.. Saisikohan siitä pöytähyppyrin, jolloin sen voisi myös ajaa hitaammin..
Miten olisi jokin "kuoppaineen" osuus, eli käytännössä esim. ajoradan laidasta laitaan sähköjohtoa teipattuna mattoon? Kuten esim. Matinkylän 1/18 ajoissa on ollut. Tämä vaatisi jousitukseltakin jotain muuta kuin on/off ominaisuuksia.. Mielestäni hyppyri lukumäärä oli juuri sopiva, yhden sellaisen "puolikas putki maton alle" voisi toki ahtaa jonnekkin..

Kiitoksia ajoista!!

344
Sähköautot / Crossia Hyvinkäällä
« : 02.02.07 - klo: 11.09 »
Jiihaa! Tänään pääsee sitten ensimmäistä kertaa ajelemaan tuolla Mambotetulla B4:lla. Suosittelen paikallaolijoita varomaan!

Saapa nähä kuinka monta minuuttia auto kestää..

345
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 01.02.07 - klo: 15.46 »
Onko ehdotuksia mitkä/minkä tyyppiset renkaat tuolla radalla toimisi?

346
Tässä meikäläisen ensimmäinen ja viimeinen itkeminen (tähän threadiin):

Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Koska kyseessä on leikkimielinen kisa, pitää moottorikoko kokonaan unohtaa :!:


Samoilla linjoilla Nikon kanssa.. Etenkin jos Nikon väittämä tuosta .21 koneiden heikkouksista pitää paikkansa, niin tuossa .21 koneisiin rajoittamisessa ei ole tässä tapauksessa juurikaan logiikkaa.. Korjatkaa toki jos olen väärässä?

Itselläni olisi juuri aikaisemmin mainittu tilanne: Aloittelija suurella A:lla lähtee korvaamaan loistavasti toimivan RTR-mottinsa pikavauhtia ja suurilla euroilla, ja lisäksi sisäänajaa koneen jossain viikonlopun lumimyräkässä.. Kisoihinhan olin lähdössä vain ja ainostaan kokeilumielessä, maaliin pääseminen olisi aivan uskomaton saavutus, ja sitä varten parin sadan eskon sijoitus kuullostaa kovalta..

347
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 29.01.07 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
mamba menis suoraa(?). Tuleeko noissa mamban harjattomissa liittimet ja muut johot?
EDiT: Toimiiko tuo 6800 Mamba NiMH akuilla?, esim asson vakiolla?


Itellä 18T ja Mamba (5400). Meni tosiaan suoraan, pienempi pinjoni hyvä olla..
Liittimet löytyy valmiiksi kolvattuna, paitsi että noparin ja akun väliin kolvattava omat liittimet (esim. Deans).
Tuo 5400 ainakin toimi ihan hyvin asson vakio akulla, ja uskomattoman pitkään, vaikkakin itse hankin lipot seuraksi..

Tuosta Sharki Monster ja Asso MTn kestävyys erosta en voi sanoa mitään koska en ole niitä nähnyt. Mutta, itse olen pirun tyytyäinen omaan 18T assoon jota olen tuolla mamballa ajellut hyppyreistä ja törmänny betonia seinään lukemattomia kertoja saamatta mitään rikki..

348
Tässä oli aloittelijalta hieman typeriä kysymyksiä:
1. Tarvitseeko tähän kisaan mitään lisenssiä?
2. Mitkä speksit (crossi)auton pitää täyttää, tai onko tämä vapaa? Mitat, motin tilavuus..?
3. Tarvitaanko starttiboksi (narulla tullut toimeen pihasuditeelussa..)
4. Onko hallin sisälämpötila sama kuin ulkona? Eipä ole tuolla tullut ikinä käytyä, ja tuskimpa tulen käymään ennen kisoja..

Kiitän

349
Sähköautot / Crossia Hyvinkäällä
« : 25.01.07 - klo: 17.11 »
Kiitoksia kaikille avusta, ja sainkin jo parin "tukihenkilön" numerot!

Sainpa vielä kaupanpäälle oikein kartan paikanpäälle, joten jaetaampa muillekkin uusavuttomille:
OHJE


Lainaus käyttäjältä: "SS"
..ymmärsin ettei kannata mennä vielä huomenna, vaan vasta ensi viikon perjantaina on pidennetty ajovuoro crossaajille..


Katos, luin/tulkitsin lauseen "sain tälle perjantaille sovittua normaalia pidemmän ajan" muotoon "sain tulevalle perjantaille.."
Ensi viikon perjantai sopisikin paremmin :)

350
Sähköautot / Re: CROSSI-ILTA ON 2.2
« : 25.01.07 - klo: 13.50 »
Voisiko joku Hyvinkääläisistä tarkentaa tuota ajopaikan sijaintia? Vehkojan seurakuntakeskus ilmeisesti, muttä näin "stadilaiselle" ei oikein avaudu ;)

Ymmärtääkseni tuo oli kaikille avoin rällästely, ei ainoastaan kerhon jäsenille?

Olisin kiitollinen mikäli saisin jonkun yhteyshenkilön kännynumeron, ihan varalle vaan mikäli vaikka eksyn (vaikka yv:nä?). Paikalle tulossa kovasti intoa puhkuen, ja täysin ajotaidottomana, kunhan työhommia saisin siirrettyä huomenna..

351
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Hyvinkäällä on työn alla 1/10 krossareille muutamien ajovuorojen järjestäminen. Katso tuolta
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=19185


Piru vie, kuinkakohan onnistuin missaamaan tuon threadin..
Kiitoksia paljon, taisi mennä viikonlopun suunnitelmat uusiksi ;)

352
Eli,

Kertokaapas fiksummat että mihinkä pitäisi suunnata 1:10 crossiauto näin talven alettua vihdoinkin?

Katselin tuolta sisärata-mahdollisuuksia, tuloksetta..
http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=17935

Tuo Jyväskylässä oleva rata kuullostaa hienolta, mutta täältä Helsingistä tuleepi hieman pitkä reissu.. :(

Rajatorpassa ajetaan ymmärtääkseni aivan tasaisella alustalla..?

353
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 11.01.07 - klo: 12.45 »
Onkohan Sabe ainoa Mamban jälleenmyyjä Suomessa jolla on 1:10 autojen motteja myynnissä?

354
Polttisautot / starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« : 09.01.07 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Gr1mRe@per"
onko teillä muuten kokemusta tuosta GXr 28 koneesta onko ollu ongelmia käynnin  sun muun kanssa ?


Ihan hyvin on pelittänyt, alussa oli kyllä pirusti ongelmia käyntiin saamisessa koska oli aivan hemmetin tiukkana ja seokset hukassa aika kauan.. Tehoja en pysty vertailemaan paitsi Hyperin RTR koneeseen (Mach 28), josta lähtee tod. näk. hieman enemmän.
GXR28:n putkea viisaammat neuvoivat vaihtamaan parempaan..

355
Sattuisiko joku tietämään jospa tuota PM-lehteä löytää jostain kirjastoista? Itse en ole vielä onnistunut paikallistamaan yhtäkään..

Wanhojen lehtien tilaaminen 7e hintaan / kpl ei oikein innosta kun lehdessä on yleensä yksi, tai korkeintaan kaksi, allekirjoittanutta kiinnostavaa artikkelia. Tulee kova rivihinta tekstille..



PS. Mikäli olet kiinnostunut myymään eteenpäin nurkissa lojuvat PM:si (tai ulkomaalaiset lehtesi) niin ota yhteyttä! Yli vuoden vanhoja lehtiä tosin ei kiinnosta lukea..

356
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 16.12.06 - klo: 13.35 »
Voisiko joku Inferno ST:n omistaja tsekata mikäli tuo alustalevy on täysin suora, tai onko edessä pientä taivutusta diffiboksin kohdalla (olisko nimellä kickup..?)

Itselläni nimittäin tuo Kyöstin alusta aivan mutkalla, ja pitäisi takoa suoraksi taas jälleen. Tosin nyt epäselvänä että oliko tuossa edessä jo vakiona hieman kulmaa...
Tällä kertaa mukaan vahvikkeeksi 4mm alu-levyt molemmille puolille, pitäisi ainakin pysyä suorassa ;)

357
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä.
« : 17.11.06 - klo: 16.15 »
Onko kellään kokemuksia Lipojen käytöstä pakkasessa? Onko mitään estettä käytölle esim. 20 asteen pakkasessa?

Lunta/vettä ei käytössä tulisi vastaan (ajopaikkana kylmillään oleva iso rakennus) joten siitä ei huolta..

Lisäksi hieman off-topic kysymys: onko ehdotuksia kohtalaisen hyväksi (pihasudittelutaso) nopari/akku/motti yhdistelmäksi tod. näk. Asson B4:seen?
Minkäänlaista rautaa / kokemusta harjattomista ei ole, joten puhtaalta pöydältä lähdetään. Kestävyys & hinta pääkriteerit..

358
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.11.06 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Tuli mieleen että pakoputki taitaa olla iso rajottava tekijä tuossa vakiossa. Laittamalla kunnollisen putken meno vois parantua tuntuvastikin


Löytyykö kohtuuhintaisia ehdotuksia paremmalle putkelle tuohon GXR28:iin?  Lypsetään nyt ne kaikki vinkit irti..  ;)

Itse olen hieman skeptinen tuon vaikutuksen suhteen, tosin en ole ikinä kokeillut vakiopillin korvaamista.
Heti säiden salliessa, ja uuden pillin saatuani, taidan tehdä jonkinasteiset vertailut: vakio vs. viripilli, huiput, kiihtyvyys + jonkinasteinen kierrosaika, kaikki samalla raudalla ja sääolosuhtein. Näitä kokeiluja on varmasti tehty aikaisemminkin, mutta en ole ainakaan itse vielä törmännyt vastaavaan..

359
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 04.11.06 - klo: 00.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Osanumero taitaa olla IS051


Kiitoksia, hienoa palvelua ;)

360
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 02.11.06 - klo: 22.21 »
Hmm, ok, kiitos tiedosta. Paikallisessa kössö-kaupassa ei ollut tietoa moisesta, pitänee tiedottaa & tilata itselleen tuollainen.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13