Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27
331
Tulokset / Tiedotus renkaista!
« : 01.04.11 - klo: 12.26 »
Tärkeä tiedote renkaista!

Emme saaneet tehtaalta jo ennalta sovittua määrää Schumin Minipinnejä (u6608 / u6742), joten takarenkaat ovat hieman kortilla. Niitä on jonkin verran kaupalla, mutta ei suurta määrää.

Toivommekin nyt, että otatte (kisaajat / kauppiaat) omat rengasvarastot mukaan ja tarvittaessa lainaatte / myytte niitä kisapaikalla.

Viimeiseen kisaan (Model Expo) tulee reilu satsi renkaita.

Pahoitteluni,
Matti / RCM

332
Sähköautot / Vs: X-Factory X-7 4wd prototyyppi
« : 01.04.11 - klo: 07.23 »
Tehtaan suunnalta kuultua:

"At present, we have no plans at all to change anything on the X - 6 Sq.  Of course we have some thoughts, but we are concentrating full attention to the X - 7.  If all goes well, the X - 7 will be in dealers' hands before Christmas.  But remember that caveat:  all the bugs have to be worked out fairly quickly."

333
Tuo prosenttiluku oli tosiaan suhteessa kaikkiin myytyihin renkaisiin, kuten Jarkko kommentoikin. Niiden valossa palautuksia tuli sen verran. Jos kisapaikalla ostit renkaita, joiden vanteet olivat kierot, niin ne voi kyllä palauttaa meille ja toimitamme uudet renkaat niiden tilalle.

Mutta totta tuo on, että laatua pitää parantaa, mikäli siinä on ongelmia. Tuohon vanteiden suoruuteen tehdas ottikin jo kantaa, ja jatkossa heillä on tuo oma kontrolli siihen. Vanteiden kestävyydestä vien viestiä eteenpäin tehtaan suuntaan saamiemme palautteiden pohjalta (edelleen toivon suoraa palautetta sähköpostitse tai YV:nä). Käyn ensi viikolla vierailulla tehtaalla, joten juttelen tehtaan porukan kanssa tuosta asiasta ja mieluusti ottaisin muutaman esimerkkivanteen mukaan viemisiksi.

Matti / RCM

334
Kilpailijoiden kanava / FTT -renkaat
« : 25.02.11 - klo: 22.27 »
Tervehdys!

Rengaskeskustelu käy välillä kuumana täällä foorumilla, joten haluan maahantuojana tuoda aiempien kommenttieni lisäksi esiin faktoja Schumacher / Sorex -renkaista Vantaan FTT-kisojen perusteella:

Vanteiden suoruus:
Kisoissa todettiin kaikista myydyistä renkaista/vanteista kieroiksi 2/468, prosentteina 0,43. 99,57% vanteista oli siis suoria.

Vanteiden kestävyys:
Kisarenkaista kisojen aikana vaihdettiin 2 kpl (syystä tai toisesta) rikkoutuneen vanteen takia. Tämä prosentti on siis sama 0,43 kuin vanteissakin.

Annamme tehtaan suuntaan palautetta tarvittaessa, jotta tätäkään "hukkaprosenttia" ei esiintyisi kisarenkaissa. Toivomme edelleen palautetta renkaista käyttäjiltä, jotta voimme viedä viestiä eteenpäin. Kiitos.

Matti / RCM

335
"Hi Matti,

Our engineers have finished the test on the wheels and have agreed an acceptable tolerance of 0.5mm in both directions.

It is agreed that we will exchange any wheel that is outside of the tolerance.

Our engineering manager has introduced a new quality control process to ensure that we will not sell wheels outside of this tolerance.

I hope that this is of help.

Harvey / Schumacher"

336
Kiitti palauttesta. Toivomme myös suoraa palautetta muiltakin kuin kilpailun järjestäjiltä, jotta saamme vietyä viestiä eteenpäin ja jotta tehtaalla voidaan "tarttua" näihin kiinni.

Olen ollut yhteydessä tehtaan edustajaan viimeksi eilen ja tässä vastausta heiltä tuohon vanneasiaan:

RCM: "How about the tyre issue, what kind of guidelines should we give to nex race's organisazion? Do you have some kind of tolerance wich is acceptable in those wheels? "

Schumacher: "We are looking into this, we are running some tests on our wheels and will let you know when we get the outcome of our tests. We are however a little confused because we use these as control tyres for most of Europe including the UK and we have not had a complaint of this nature before. Our UK team use these every week and say they do not have a problem.

I will let you know the feedback from our test when I have it. This should be at some point tomorrow!"

Kuinka kieroja vanteita Kuusankosken kisoissa kilpailijoilla oli? Eli jos saisimme näistä sähköpostia / YV:ä, niin voisimme koota tuloksia nippuun tehdasta varten. He todellakin haluavat pitää laadun korkealla tasolla ja siksi palaute on heille tärkeää.

Jos siis sinulla on ollut edellisissä kisoissa ongelmia renkaiden kanssa, niin lähettele meille viesti, jossa mainitset seuraavat asiat:

*Kilpailijan nimi
*Luokka
*Mitä vikaa mielestäsi renkaissa oli ja kuinka monessa renkaassa tätä esiintyi?
*Jos on antaa jotain tarkempia faktoja (esim. kuinka monta millimetriä vanteessa oli heittoa ja oliko se sivuttais- vai pystysuuntaista), niin se olisi hyvä.

Kiitti palautteesta!

Matti / www.RCM.fi (info at rcm.fi)

337
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 25.01.11 - klo: 12.13 »
Kyselin tosiaan tehtaalta tuota asiaa ja tämä oli vastaus:

"I have discussed these issues with our engineering manager this morning about U3597 Cat Wishbones. I am told that we did have a moulding issue with the CAT wishbone at one point but this is now resolved."

Eli jos sinulla on katkennut tukivarsi siitä johtuen, että siinä on valuvaiheessa jäänyt selkeä ilmakupla tms. epäpuhtaus, niin lähetäpä kyseinen tukivarsi meille, niin korvaamme sen uudella tukivarrella.

Tukivarret yhteystietojen kanssa siis osoitteeseen:
RCM.fi
Kauppakatu 32
40100 Jyväskylä

Matti / www.RCM.fi

338
Noista suomenkielisistä ohjeista; keskustelin asiasta aikoinaan muistaakseni kuluttajaviraston suuntaan ja niiden kanta siellä oli, että marginaalituotteilta ei niitä voi vaatia. Ja myös RTR:t lasketaan sellaisiksi. Toki ei haittaisi, vaikka suomenkieliset ohjeet olisivat mukana, mutta ohjeistivat silloin siten, että kaupantekohetkellä käydään ostajan kanssa keskeiset asiat läpi, varsinkin jos ei asiakas englantia ymmärrä.

Hyvä vinkki asiakkaalle on ollut antaa aina tämän foorumin osoite mukaan, niin osaavat tulla täältäkin kyselemään tarvittaessa asiaa.

Ja tuosta säädinasiasta vielä; itse olen pyrkinyt ohjeistamaan asiakkaita siten, että Traxxasiakaan en menisi järveen upottamaan vaikka waterproof-merkintä lukee laitteissa ja vesiroiskeilta on sähköt suojattu. Jonkun muun merkin kohdalla taas waterproof ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että laite voi olla vesitiivis, myyntihetkellä ne tosin kannattaa myydä non-waterproof -laitteina.

339
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 13.01.11 - klo: 21.11 »
Jep, saan ohjeistuksen tuohon nollasofta-asiaan ihan pikapuolin kaikkien Fintrack-listalla olevien Dualskyn säädinten kohdalle kunhan saan säädinkuorman (huomenna tai viimeistään maanantaina). Laitan sitten ohjeet 0-ennakosoftan lataamiseksi näihin säätimiin:

Track & Field XC800 XC800TF
Track & Field XC550 XC550TF
Track & Field XC550 XC550-MJ

340
Tervehdys!

Lueskelin topiccia ja ajattelin kommentoida. Eli me olemme Schumin tavaroiden virallinen maahantuoja ja tarvittaessa voimme kysellä varaosia vanhempiinkin autoihin. Mutta Mini Pin renkaathan käyvät edelleen tuohon autoon, jos siinä on siis 2,2 tuuman vanteet. Vakiovanteet olivat muistaakseni tuossa mallissa 2,2 tuumaiset?

Matti / www.RCM.fi

341
Ei mitään, sorry.. =)

342
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 06.11.10 - klo: 22.04 »
Iskariasiassa tehdas tuli hyvin vastaan asiassa, eli kaikki hilseilevät iskarit korvataan uusilla iskareilla. Toimitapa Niittari siis meille hilseilevät iskarit, niin lähetämme sinulle paluupostissa uudet tilalle.

Matti / RCM

343
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 28.10.10 - klo: 20.59 »
vink, vink, tulossa on... =)

344
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 26.10.10 - klo: 20.09 »
Onpas keskustelu kuumaa...

"Viime WJ-kaudelle kun mietittiin numeroita, niin päätettiin että otetaan ne maastosarjan perusteella, koska aiemmassa WJ-sarjassa oli ollut kuitenkin vähemmän porukkaa mukana kuin kesäsarjassa. Eli periaatteessa WJ-kaudesta tehtiin "jatko" kesäsarjalle, jolloin numerointi oli loogista tehdä kesän tulosten perusteella. Siis SM-voittaja sai WJ-kautta varten ykkösen jne."

Ajatus oli siis, että kesäkauden perusteella porukan vauhti oli nopeusjärjestyksessä, näin ollen SM-sarjan ykkönen sai numeron 1 WJ-sarjaan jne. WJ-sarjan kauttahan numeroita ei ajateltu tuoda SM-sarjaan, vaan siten, että SM-kisojen voittaja (hallitseva mestari) saisi ajaa talvikauden tuolla kunniakkaalla numerolla 1. Hän olisi siis talvikaudelle lähdettäessä suosikki numero yksi talvikauden voittajaksi.

Mutta syystä ja/tai toisesta viime kauden kisat ajettiin pääsääntöisesti eräkohtaisilla numeroilla. Ja ne voidaan ajaa tänäkin vuonna, kuinka kisojen järjestäjä näkee parhaaksi. Ei tässä siis mistään kummemmasta asiasta ole kyse. Hokekin voi pyytää halutessaan sen eukonkannon SM-kisan perusteella tienaamansa numeron käyttöön seuraavissa kisoissa.

Onpas liipaisin herkässä... =)

345
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 26.10.10 - klo: 12.16 »
Numeroinnista:

Viime WJ-kaudelle kun mietittiin numeroita, niin päätettiin että otetaan ne maastosarjan perusteella, koska aiemmassa WJ-sarjassa oli ollut kuitenkin vähemmän porukkaa mukana kuin kesäsarjassa. Eli periaatteessa WJ-kaudesta tehtiin "jatko" kesäsarjalle, jolloin numerointi oli loogista tehdä kesän tulosten perusteella. Siis SM-voittaja sai WJ-kautta varten ykkösen jne.

Nyt olisi tietty voinut jo tehdä niin, että tämä WJ-kausi ajettaisiin aiemman WJ-kauden perusteella, mutta päätettiin tehdä samoin kuin aiemminkin.

Ei siis sen kummempia syitä. Kello lähtee kaikilla nollasta kisoissa riippumatta numerosta riippumatta. Numerot toimitetaan seuraavan kisan järjestysporukalle, siinä mennään siis noiden Heulin linkittämien numeroiden perusteella.

Ja uudet tulokkaat saavat numerot sieltä muiden numeroiden perästä. Ja näillä mennään sitten koko WJ-kausi.

346
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 19.10.10 - klo: 20.37 »
Nollaennakkosofta tulossa kohtapuolin Dualskyltakin:

"*In stock classes there will be 0-timing ESC-rule next year in many
countries. Either the ESC has to be 0-timing controller or it has to be set
so that the 0-timing can be seen easily (like blinking led or sth). Will
your controller be in this list soon? I suppose that would be important to
many drivers as they would like to race stock classes also.
http://www.roarracing.com/?page_id=737"

-We will issue some new procedures, the default DDRP-DUALSKY Digital Racing Profiles will be sportman, that is 0 timing.

347
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 17.10.10 - klo: 10.05 »
Vantaan aikataulu vahvistui juuri, joten tässäpä olis WJ-kalenteria:

**Aikataulu ja kisapaikat:

Päivä   Paikka   Yhteyshenkilö   Puhelin   Email
23.10.2010   Nokia   Riku Tolonen   040 730 7838   Riku.Tolonen@aamulehti.fi
27.11.2010   Vantaa   Mikko Laitinen   040 732 9803   mikko.laitinen@sgn.fi
18.12.2010   Oulu   Vesa Yli   040 833 2407   
15.1.2011   Turku   Mikko Aittokallio      
Maaliskuu   Jyväskylä   Matti Eskelinen   040 572 6257   matti.eskelinen@kolumbus.fi
Huhtikuu   Model Expo         

348
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 16.10.10 - klo: 15.53 »
Sääntöpaketti on päivitetty ajan tasalle. Se löytyy täältä:

http://www.medasec.com/do?action=files

349
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.10.10 - klo: 12.02 »
Tietoa tehtaalta renkaiden aikataulusta:

"We are currently sold out of XG-28JB because we are out of Inserts but these are due to be with us very soon. Maybe even today!"

Eli pikapuolin tulee ensimmäinen erä renkaita Suomeen.

Matti / RCM

350
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 11.10.10 - klo: 22.26 »
Laittelin tänään tehtaalle kyselyä renkaista, kun tuo asia päätettiin. Informoin heti, kun saan vastauksen tehtaalta koskien ensimmäisen erän aikataulua. Ennakkotilauksia tästä erästä otetaan jo vastaan.

Matti / RCM

351
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 04.10.10 - klo: 21.30 »
Nokian kisa ajetaan lokakuun 23. päivänä. Silloin alkaa siis WJ-sarja.

Marraskuun kisa ajettanee 20.11. tuo ajankohta varmistuu kohtapuolin. Joulukuun kisa vahvistamatta, tammikuun kisa 8.1.

Ja tarkoitus on nyt ajaa kisat siten, että lauantaina ajetaan sekä M2-10 sekä M4-10 kisat. Jos täyteluokkia ei saada mahtumaan lauantaille, niin ne ajetaan sunnuntaina.

Matti / WJ

P.S. Ja vielä kevään kisat:
Jyväskylä maaliskuu sekä Model Expo huhtikuu.

352
Tänne topicciin kerätään siis ennakkoilmot (ei sitovia) ensi kautta varten. Pohjaksi olen ottanut kaikki viimekautiset kilpailijat, joten ilmoittele vaikka YV:nä, jos haluat nimesi poistettavan tämän kauden listalta. Samoin, jos et ole aiemmin kisannut WJ:ssä, niin laitapa viestiä, niin lisätään nimi listaan.

M4-10
Jarno Siltanen
Harri Kervola
Jani Hovi
Riku Tolonen
Ari Heinonen
Matti Niinistö
Harri Nyman
Marko Eklund
Jussi Rinne
Joseph Quagraine
Heikki Valtonen
Matti Eskelinen
Tomi Jermalainen
Markku Honkanen
Harri Peltomaa
Juho Viitamäki
Niklas Holmberg
Henri Valtonen
Marko Mikama
Sami Huhta
Valtteri Eklund
Tomi Marttinen
Sakari Penttinen
Mikko Laitinen
Matti Peltoniemi
Vesa Yli
Joni Viljanen
Nikke Pitkä
Lari Jäppinen
Lasse Lehtonen
Matti Arajärvi
Antti Turtiainen
Lasse Hytönen
Mika Kettunen
Toni Rahko
Henri Virta
Matti Korvenmaa
Antti Valamo
Jesse Valkeeniemi
Toni Montonen
Miikka Rahikainen
Mika Leppälahti
Sebastian Trzaska
Ville Sipola
Janne Valtanen
Heikki Suontausta
Juuso Siivonen
Antti Luoto
Reijo Mattila
Matti Korkiakoski
Niko Bäckman
Matti Jokelainen
Max Mört
Tommi Turku
Jan Öhman
Antti Nurmikumpu
Janne Hallenberg
Isto Lehtinen
Juha Söderholm
Markus Riekkinen
Marko Huvila

M2-10
Petri Ström
Jarno Siltanen
Janne Aspinen
Jani Hovi
Matti Eskelinen
Marko Mikama
Sakari Penttinen
Tommi Sampo
Miro Simonen
Olli Viitanen
Juho Viitamäki
Joseph Quagraine
Henri Virta
Mikko Laitinen
Janne Löfgren
Markku Honkanen
Riku Tolonen
Juha Yli-Hemminki
Lauri Valtonen
Juho Leppälahti
Ari Heinonen
Janne Suutari
Harri Nyman
Tomi Jermalainen
Niko Vuorenmaa
Jarkko Mustonen
Tuomas Thusberg
Toni Rahko
Matti Räsänen
Tommi Ylimäki
Jarno Halonen
Mikko Heikkilä
Markus Suvanto
Jukka Kangas
Tommi Turku
Mika Haatanen
Tommi Haapasalo
Petri Raudaskoski
Jussi Rasku
Kenneth Blomqvist
Joni Hietala
Jon Lindgren
Tony Liusvaara
Ari Reiman
Aleksi Reiman
Jari Itävuori
Jani Latvala
Jon Lindgren
Juha Söderholm
Henry Kanerva
Sami Hirvonen
Heikki Sorri

2wd Corri
Jari Itävuori
Tuomas Thusberg
Jon Lindgren
Henry Kanerva

4wd Corri
Tommi Suuripää

M-18 -autot

M8-e (1/8 sähköautot)

Viralliset WJ-luokat ovat siis M2-10 ja M4-10, mutta jos kuskeja löytyy, niin Corrit ajetaan "virallisena" sarjana, M-18 sekä M8-e -luokan tilannetta tarkastellaan ennakkoilmojen (ja ratojen) perusteella.

353
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 07.09.10 - klo: 21.32 »
Aloittelijasääntö pidetään viimevuotiseen tyyliin, joten RTR-kaverit voi tulla ilman suurta kynnystä suoraan kisoihin. Mutta kovien kisamiesten kikkailuja renkailla ei siis sallita.

Ethän vain Hoke pahoittanut mieltäsi, kun nyt "totuuden" minunkin torveiluistani päätit kertoa? =)

Asiaan, milloinkas te pääsette sinne uudelle radalle testailemaan kumeja ja pitoa? Laittakaapa sitten heti raporttia, kun sinne on tullut hieman ajokilometrejä alle, jookos? Ja olisikos se marraskuun kisa sitten teidän heiniä?

354
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 07.09.10 - klo: 14.03 »
Nonni, Hoke. Kuten kirjoitinkin, niin testataan ensin, ei tuota pitoeinepykälää ole kiviin kirjoitettu. Jos arvon Hoke lukisi viestin oikeasti eikä hätäilisi, niin ehkä se siitä avautuisi paremmin. Vielä kerran siis Hokelle, muiden ei tartte lukea:

"Pitoaine ei kuulu todennäköisesti vaihtoehtoihin, joten suosittelisinkin nyt siellä Vantaan baanalla ankaraa testailua, eikö Mini Pin / kesärenkaat todellakaan pidä siellä riittävästi. Pitoaineen kanssa on testailtu aikanaan riittävästi ja siitä on seurannut musta ajolinja, kiskopito ja kippailu ja kisan jälkeen ankara lattian hinkkaaminen puhtaaksi. Eli paras vaihtoehto on ajaa ilman pitoaineita ja tutkia, josko sittenkin sarjan renkailla voisi ajaa. Mutta toivon nyt oikeaa testausta asiasta, ei mutua että ei tartte ajaa..."

Luepa se ja mieti. =)

Kyllä tässä yritetään löytää parasta mahdollista ratkaisua, ja Minipinniasiantuntijana voisin kertoa, että todennäköisesti siinä tulee olemaan savimainen pito tuollakin alustalla.

Ja tämä kuittailu oli Hokelle siksi, kun viime talvena tuppasit tuuppaamaan hanuriin niin herkästi. Muuten olisin kirjoitellut yleisesti, mutta nyt siis vain Hokelle. Ole hyvä. =)

Ja sitten kun oikeasti tiedetään, niin sitten laitetaan se sääntö / poikkeus kiviin ja kansiin.

355
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 07.09.10 - klo: 06.04 »
Ja vielä tuohon Mini Spikeen;
Se on varmasti paras rengas ajaa turffilla, mutta kaikki radat kun eivät ole turffia. Silloin Mini Spike on taas hitaampi / hankalampi kuin Mini Pin, joten siksi sitä ei otettu neljänneksi rengasvaihtoehdoksi. Eli ei tartte käyttää, Mini Pin on taas sellainen jokapaikan rengas, joka pitää paljaallakin mukavasti.

356
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 07.09.10 - klo: 06.00 »
WJ-kausi alkaa lokakuussa 16.-17.10 Nokian osakilpailulla. Muut osakisat vahvistetaan pikapuolin.

Rengassääntö on muotoutunut seuraavanlaiseksi, sallittuja renkaita ovat siis:

*Viime kauden Schumacher Mini Pin (joka toimii varmasti joka alustalla, ns. helppo valinta)
*Kesäsarjan mukaiset renkaat

Ja vain yksi kierros renkaita on sallittu, kuten viime kaudellakin. Eli kisoissa ei tulla näkemään valtavaa rengasrulettia vaan kun kisat alkaa, sinulla on renkaat valittu.

Pitoaine ei kuulu todennäköisesti vaihtoehtoihin, joten suosittelisinkin nyt siellä Vantaan baanalla ankaraa testailua, eikö Mini Pin / kesärenkaat todellakaan pidä siellä riittävästi. Pitoaineen kanssa on testailtu aikanaan riittävästi ja siitä on seurannut musta ajolinja, kiskopito ja kippailu ja kisan jälkeen ankara lattian hinkkaaminen puhtaaksi. Eli paras vaihtoehto on ajaa ilman pitoaineita ja tutkia, josko sittenkin sarjan renkailla voisi ajaa. Mutta toivon nyt oikeaa testausta asiasta, ei mutua että ei tartte ajaa...

Ja mitä tulee rengaskustannuksiin, kun osassa kommenteista sanotaan kriittiseen sävyyn, että viime kauden rengas oli valtavan kallis:

10 paria Schumacher Mini Pin - yellow u6607 / u6608 / u6609 / u6741 / 6742 91.20 €, rengaspari siis 9,12 euroa. Ja insertti tuohon, niin hintaa tuli 11,91 euroa / pari. Kesäsarjan renkaat maksaa 12 euroa / pari, niiden hintaa ei kukaan ole kritisoinut ja niitä on ostettu kaksi sarjaa joka kisaan (tai aika moni on ostanut). Ja kulutuskestävyyshän Mini Pinneillä on ollut parempi kuin kesäsarjan mukaisilla renkailla.

Eli ihan oikeasti, keskitytään nyt oikeisiin asioihin, ei kitistä turhasta. =)

Espoon kisa viime vuonna osoitti, että yhdelle päivällä ei mahdu kaikki luokat oikein millään. Ja jos osallistujamäärät kasvaa vielä viime vuodesta (kuten trendi on ollut), niin kisat pitää jakaa kahdelle päivälle. Eli ajettaisiin maastosarjan mukaisesti lauantaina M2-10 (sekä corrit / täyteluokka M4-10) ja sunnuntaina M4-10 (+ täyteluokat). Tässä tarkastellaan vielä hieman asiaa, mutta tältä nyt näyttäisi.

Muiden kisojen järkkääjät, ottakaapa pikapuolin yhteyttä allekirjoittaneeseen, niin saadaan vahvistettua kisakalenteri.

Matti / WJ

357
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 02.09.10 - klo: 07.05 »
Kausi 2010 - 2011 lähestyy, se toteutetaan 4-6 osakilpailulla, kunhan saadaan vielä vahvistukset kisapaikkakunnilta ja kisa-ajoista. Eli minulle voi laittaa viestiä (email), mikäli on halukkuutta / puitteet järjestää WJ-tason kisat ensi kaudella. Jos on toiveita ajankohdan suhteen, niin sekin kannattaa ilmoittaa samalla.

Ajankohdiksi on alunperin kaavailtu seuraavaa:
1. kisa lokakuussa
2. kisa marraskuussa
3. kisa joulukuussa
4. kisa / WJ-finaali kevätpuolella

Ja jos vedetään useammalla kisalla, niin etsitään sopivat rakoset niille kisoille, tammikuun alkupuolelle ainakin mahtuu helposti yksi kisa.

Mahdolliset kispaikkakunnat (kaipaavat vielä vahvistukset):
Espoo
Turku
Nokia
Jyväskylä
Joensuu

Luokkina ajettanee ensi kaudella M2-10 ja M4-10 (pääluokat), lisäksi ilmeisesti SC. Onkos 1/18-porukalla halukkuutta lähteä ajamaan, entäpä minne laitetaan M2-10 Truckit, ne kun eivät oikein viime kaudella mahtuneet samalle radalle M2-10 -autojen kanssa. Olisiko sopivampi paikka SC-ryhmä?

Viime talvena oli porukkaa ajamassa jo sen verran (esim. Espoo), että alkoi tulla ongelmia saada mahtumaan kaikki ajot yhdelle päivälle. Olisiko siis syytä ajaa kaksipäiväisiä kisoja?

Laitetaan tähän pystyyn keskustelua asiasta, juupas-eipäs väittelyä ei tarvitse täällä aloitella, perusteltuja vastauksia kylläkin.

Tehdään ensi talven WJ-kaudesta MM-vuoden mukainen!

Matti / WJ

P.S. Loppuun vielä fiilistelyä (2005 - 2010)


http://www.youtube.com/watch?v=Ct6JIvFp35A
http://www.youtube.com/watch?v=6NvgdVyjd9o&feature=related

358
Tulokset / Vs: 1/10 Offroad EC 2010 Wien Austria
« : 25.08.10 - klo: 20.30 »
Pikaraporttia Jarnolta ennen finaalia:

Maanantaina pito parani iltaa kohti, kun rata puhdistui irtotavarasta. Eli viimeisillä vedoilla siellä oli jo sininen puolimetrinen vana, jota pitkin piti ajella, jos halusi ajaa kovaa. Ja treeneissä näyttikin vielä olevan meno kohdallaan.

Ja sitten tiistai olikin välipäivä, kun satoi koko päivän. Eli suoraan keskiviikkona laatikkoon muuttuneille pito-olosuhteille. Luottamus autoon ei ollut ihan kohdillaan aluksi, mutta kaikissa kolmessa alkuerässä kuitenkin sijoitukset 26 ja 32 väliin. Ihan tasaista suorittamista siis puhtailla vitosilla. Ja tuo riitti kaikenkaikkiaan sijaan 31 alkuerien jälkeen, siis D-finaalin paalulle.

Muista suomalaisista Karri oli ajanut tosi mallikkaasti (finaalissa E), mutta joutui mm. viimeisessä alkuerässä hitaiden kuskien kolaamaksi, hänet kun oli sijoitettu hitaaseen erään, josta joutuu kärsimään...

Mutta odotellaan nyt sitten lopputuloksia ja nelkkukisaa, josko siellä joku riuhtaisisi B-finaaliin saakka...

359
Sähköautot / Tiedote X-6 porukkalle EM-kisoihin...
« : 19.08.10 - klo: 06.38 »
Eli varaosien saanti kohta alkavissa EM-kisoissa järjestyy X-6-kuskeille seuraavasti:

"All X Team drivers world-wide help all X Factory Family members always.  Set-up advice, parts, whatever.  If a Family member needs something to finish out a race, all X Team drivers always give everything possible.

So your guys will have no problems.  In fact, we'd like for them to introduce themselves and pit with us if possible.  It's always a problem finding friends in a foreign country."

Joten ei muuta kuin nykimään Ellisiä / muita kavereita hihasta, jos tarvitsette osia kisoissa...

Matti / RCM

360
Tervehdys!

Olisihan se toki kiva ottaa pari vetoa perjantaina jo pohjiksi ennen lauantain kisaa...

Onko tuossa kyse nimenomaan niistä luvista sen perjantaitreenin kannalta? Jos virallinen taho kertoisi, niin ei tarvitsisi porukan arvailla tuota.

Porukka on tottunut tähän mennessä siihen, että perjantaisin krossikisoissa pääsee ajamaan, niin toki poikkeava käytäntö (uudella radalla) saa aikaan keskustelua. Ja jos ei ole mahdollisuutta ajaa niin silloin ei ole. Mutta jos on, niin mieluustihan siellä hieman kierreltäsiin perjantaina ja tuotaisiin lisäeuroja seuran kassaan...

Ja hieman offtopiccia, mutta ensi kaudelle voisi maastosarjan sääntöihin tehdä vaikka selkeän linjauksen perjantaita koskien; pitääkö olla treenimahdollisuus / saako perjantaina treenata. Ei tarttis sitten porukan arpoa ja syödä aamusin niitä ärrimurrimuroja.  :evil:

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27