Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matias V

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 61
331
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 10.11.05 - klo: 19.35 »
Tässä parin viimeisen viikon aikana 1/18 miniautot on saaneet tuulta purjeisiinsa, ja keskustelun määrä on kuskien mukaan lisääntyny valtavasti.

Koska keskustelua "leluista" joilla "apinalauma" leikkii ei kestetty enää 'valtakanavilla' joten, päätimme luoda oman, uuden kanavan #one18th @ IRCnet!

Ohjeet 1/18 kuskeille:

www.ircnet.com -> web chat -> Nickname: <nimesi>, Channel: #one18th
Kun olet päässyt kanavalle, kirjoita ihan ensimmäisenä /charset iso-8859-1, jotta näkisimme toistemme ääkköset!

#one18th @ IRCnet!

edit. ensimmäinen joka kysyy "pääsenx mä ku mul on miniseta???" ni mä saan siitä päänsäryn.

332
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.05 - klo: 00.10 »
Itte käytän noita JP-nitroracingiltä saatavia tavallisia laakereita.
Kappalehinta on 0.60e/kpl ja ovat siis halpoja.
Yleensä aina kun kone on irti, niin uudet laakerit kiinni. Paikka jossa en säästele laakereita on tämä.

Kahesti kisa päättyny siihen että kytkinlaakeri hajonnu -> kytkinkello irti. Ens kesänä ei tuu tapahtumaan!

Pari putiloo lakruja Jartsalta ja vaihtelee niitä aina kun vaan kone on irti, tai sitten litran välein.

Pete, tux ja kumppanit kehuivat koko kesänsä ajaneensa samoilla kyoshon 'kryptoniitti(?)' -laakereilla. (~15e/kpl) :D
Mä kyl sanon et täs kohtaa pojat tais yrittää vetää nenästä meikäläistä ;)


Mä tossa kans mietiskelin et mitä eri moottori vaikuttaa kytkinlaakereitten kestoon. Tultiin siihen tulokseen ettei siel oo mitään välii mikä kone on.
CMB joka kuulemma syö eniten laakereita,  mutta mulla se on vieny enemmän kiertokankia kuin kytkinlaakereita. Noh, ei tästä enempää. Maanantaikappaleet on maanantaikappaleita.

333
Liljeroosin sivuilta löytyy taas kaikki tarvittava;

'Normaali' kytkin http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#kytkin

ja Centax-Kytkin http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#centax

334
Vapaa keskustelu / Vuoden TEK 2005
« : 04.11.05 - klo: 16.31 »
Joukolle meni ääni!

Tasapuolisuus...

335
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 02.11.05 - klo: 16.32 »
Hokeee:

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Ei kai toi NovaRossi leikkaa kiinni vaikka vaihtaa Cool Power 15:sta Byronin 1600Raceen ilman että säätöjä vaihtaa?


Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"

Ei leikkaa. Kannattaa kuitenkin säätää moottori uudelleen, sillä Byronissa on vähemmän öljyä kuin Cool Powerissa.

336
Polttisautot / Hyppääminen 1/8 crosseilla
« : 01.11.05 - klo: 21.14 »
Tuukka, itsellä ei oo menny ylätukivarsia ollenkaan kertaakaan.
Olen toki nähnyt esim. Teillä ja Josella menneen.

Itellä on Jalaksen Timpan wanhat ylätukivarret edessä, ja mallia 'patarautaa'. Ei oo poikennu eikä oo taittunu.

Kyllä mä luulen et sekin päivä tullaan näkee kun noi menee poikki.

Ihme ettei turussa mennyt rikki. 45% Hobaosta meni tuusan päreiks :D
"VARIKKOMUURI <3"

337
Polttisautot / Hyppääminen 1/8 crosseilla
« : 01.11.05 - klo: 15.56 »
Tuukka, kerrotko minulle miten olet saanut hajotettua etuylätukivarren hyperistä?

Ite en ole hajottanu vielä yhtään. Ei oo poikennu ruuvit eikä oo muovit pettäny. Itellä tasan 2 settii etuylätukivarsia ja toinen pari on edelleen ajamaton. Samalla setillä ajettu siis koko tämä kesä ajettu.

Hyppäämistä aloittelevalle: Ruuvaa iskarin alapää tiukasti pohjaan asti, niin etuiskareista kuin takaiskareistakin. Se on nimittäin kerrasta naps jos ei oo kunnolla pohjassa.

JQ tai joku muu PM lehdistä tietävä, missä numerossa/oissa oli tää polttiskrossarin säätöopas?
Itte jo viimeset 2 vuotta pitäny tilata ko. lehti, ei vaan oo saanu aikaseks vielä...  ;)

338
Polttisautot / LST vs. REVO
« : 28.10.05 - klo: 21.25 »
Hanzu12, no D'oh? Totta hemmetissä se vie enemmän löpöö. Melkein tuplasti isompi kone kuin Revossa.

Oltiin kesällä monsterikisoissa Ulvilassa. Meidän tiimillä oli jokaisella laina-autot/sponssiautot, ja jokaisella eri auto.
Autoina meillä oli Revo, LST, S-Maxx, Jato ja sitten oli joku tamiya jonka merkkiä en muista.

Jato pysyi nipussa täydellisesti, ei mitään ongelmia tekniikan kanssa.
S-Maxxissa ongelma oli huonot ohjauslaitteet ja koneen käynnistys.

Revo tykitti koko päivän ongelmitta, kone lähti käymään, sähköt pelas jne. Finaalissa sitten etudiffi laukesi, mutta se ei menoa haitannut, sillä autossa ei ole keskidiffiä.

LST:stä sen verran, että Håkan sitä ajoi, ja joka erän jälkeen oli mekkaamassa. Autosta hajosi erittäin useasti vetarit (jopa 5 vetarisettiä?) ja vetarin tappeja(?).

Lopuksi finaalin lämmittelyssä hajosi taas vetari ja samalla kone sanoi kaput.

Et jos nää ynnätään, niin kyllä minä Revoa suosittelen.
LST on liian iso auto, liikaa massaa liian heikolla voimansiirrolla. Siinä on about samanlainen voimansiirto kuin touring-autossa. Vetarien tapit ihan olemattomat, jotka korkkas noin vain ilman mitään törmäystä.

339
Polttisautot / Monster ja Arena Truck luokan autot
« : 26.10.05 - klo: 15.43 »
Niko, toi ei oo sähköautoo nähnykkää.
Katoppa takana - sivussa tuleva sininen savupilven pöllähdys.

Sähköautossakaan ei yleensä ole etuikkuna tankkauspullon mentävää reikää/jäähdytysreikää ;)

Niko, ps, mä tiiän mistä saa rillejä!

340
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 24.10.05 - klo: 12.00 »
Jaajaa, no ymmärrän.
Kattelin vain että H8 kori maalattuna sinun autosi väreihin...

Nooh, aina ei voi voittaa.

Ps. "xDxxDDD" -Turkulaisimitaatio! ;)

341
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 24.10.05 - klo: 00.36 »
Eiks Josen autoo lasketä kahksikoks xD xxDDDD

Niko, mikä kusas viros? CMB xD

342
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 16.10.05 - klo: 12.19 »
Pete, paras kumi matolle on tällä hetkellä vakiokumi, joka on ajettu asfaltilla täysin slicksiksi!

Ajettiin eilen kisaa näillä pikkuvessoilla, ja noi vakiorengas slicksinä toimii tällä hetkellä paremmin kuin muut renkaat. Jerryllä oli foamit, mutta ei sitten käyttäny niitä, kun oli aivan liikaa pitoa.

Meille on tulossa 'touring' kuviolla olevaa rengasta, joka on about samanlainen kuin oikeen auton rengaskuvio. Katsotaan miten se toimii/kestää.

343
Perinteinen profiili paras profiili!

Sama profiili vaan, turha sitä on muuttaa. Treeneissäki ajettu jo monta monta vuotta samalla profiililla ja samoilla matoilla ;)

344
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 09.10.05 - klo: 20.27 »
Niko, ai tulee turun radalle [   ] näin iso big-jump?

MUAHAHA et oo Niko tietonen lavangon muutoksista ens kesäks.  :mrgreen:

Meijän röykyt on yhtä isoja kuin teijän big-jumpit. ;)

345
Tulos ollaan, 27.145!

Mul on rata ;)

346
Polttisautot / Kyosho vai GS
« : 05.10.05 - klo: 18.47 »
Joona H, ehh.. mistäs sä ton repästi et GS olis niskan päällä vrt. hobao?
Katteleppa vaikka Hobaocupin tuloksia taikka SM sarjan tuloksia. Ei pahemmin GS:sät keikut top15 sisällä... Hobaoita on top15 ~10kpl.

347
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 04.10.05 - klo: 17.22 »
Asso RC18T ei tartte mitään virejä. Menee nyt jo todella reipasta tahtia.
Vakiosähköt ja vakiokone on ne joilla saa ajaa kilpaa.

348
Tulokset / Kilpailukutsu HoBao WinterCup 1/6 Virossa
« : 03.10.05 - klo: 15.47 »
Joo, itseänikin kiinnostaisi.
Juska, Hoke, pistäkää mulle viestii jos ootte menos!
Taidetaan jättää turismit ajamatta nyt kun päästään talvellakin krossaamaan!


Rando, kerrotko muitten kisojen ajankohdat? 1. 22.10, 2. xx.xx?

Rando, sisärata, vai ulkorata? Minkälaista keliä virossa on noihin aikoihin?
Lunta, räntää, vettä, joulupukkeja?

349
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 01.10.05 - klo: 13.12 »
Jeespoks, kinastellaan viel lisää.


Ite nyt pari vuotta molempia luokkia ajaneena annan yksimielisesti ääneni M8 luokalle.
M8 on rentoa kisailua muitten kanssakilpailijoiden kanssa.

Turistista sen verran, että lajin luonteeseen kuuluu tuo tiukkapipoisuus, sillä onhan porukat kaikissa rataluokissa ihan haudanvakava-ilme kasvoillaan. Tosin on siellä tourinkipuolellakin pari hauskaa kaveria, tästä esimerkkinä TEK. Kerhokavereitten kanssa torpassa ajaessa ei ole mitään  vakavaa meininkiä.

M8 myös sen takia, että ajoaika on moninkertainen, vrt. turisti.
Saa ajaa, ja saa niille rahoilleen vastinetta.
Turistikisassa on kaikki erät 5min, joten aika vähän päästään ajamaan.
Eräharjotus, 3 alkuerää, 3 finaalia = 35min.
Polttiskrossissa taas päivän ekat erät on 5min + 3min lämmittely, eli 8min. Eräharjotus ja 3-5 alkuerää. Iltapäivällä nousufinaaleissa sitten ajetaankin ihan eri määriä, 15-20 min hitaammat nousufinaalit ja semit 25min ja finaali 45-60min.

Molempiin saa laitettua rahaa niin paljon kuin huvittaa, mutta turistit tulevat ainakin omalta osaltani kalliimmaksi. Nyt tänä talvena tosin ei tuu, koska ajetaan wanhoilla kamoilla.

M8 ei myöskään ole niin tarkka auton/koneen säädöistä, kuin TP-10.
Samoilla renkailla voit ajaa niin kauan, kunnes ovat lähes slicksit.

Jos suomessa olisi koko vuoden kesä, niin ei olisi mitään mietittävää mitä luokkaa ajaisin, vain ja ainoastaan M8!

Turistikuskeilla jotka ei oo ajanu polttiskrossia, ei tiedä mitä on tämä letkeä krossifiilis. Minä tiedän, moni muukin tietää, mutta ei kaikki!

350
Polttisautot / Metalli vai muovirattaiset servot?
« : 30.09.05 - klo: 12.04 »
Servot on yks sellanen paikka jossa ei kannata pihistellä.

Futaba S9451 - kaasu/jarru, ohjaus
KO 2143 - ohjaus
Futaba S9405 - kaasu/jarru
Futaba S9351 - ohjaus
Futaba S9402 - kaasu/jarru
Sanwa ERG-VB - Ohjaus, kaasu/jarru

Itselläni kaikista muista servoista kokemusta, paitsi Sanwasta (jota aion seuraavaksi kokeilla) ja Futaban S9351 servosta.
KO on itselläni nyt ollut 3½ vuotta turistin keulilla, ja 2 kesää polttiksen ohjauksessa. 3 sulakeratasta syönyt..
Kaikista muista servoista mennyt sitten sulakerattaita enemmänkin, taikka sähköjä. Toinen erinomainen servo on Futaban S9451 joka on kestänyt myös hyvin. Yhdestä servosta hajosi ensimmäisen 2 käyttötunnin jälkeen sähköt. Se tosin saattoi olla maanantaikappale.

Sanwaa en ole itte kokeillut, mutta kaikki ketä sillä on ajanut, on kehunut erinomaiseksi. Seuraavaksi kokeiltavana ;)

351
Koskaan ei oo liian bling - onhan sentään kyseessä asso!

BlingBling assot roks!

352
Tulokset / KILPAILUKUTSU HoBao CUP 5/5 Turussa
« : 28.09.05 - klo: 23.15 »
Niko ohoi, suomen kesä on lyhyt ku kamelin häntä, niin miks niitä kisojen määrää tarttee pihtailla?

Suomes päästään ajaa vaan <4kk 12kk:sta!!!  Ja nyt tänäkesänä oli ennätysmäärä kisoja Hobsterikuppi + SM = 9 kisaa. Ens kesäks vaik 15 kisaa.

Enemmän kisoja = enemmän kuskeja = enemmän kivaa = pääsee ajaa ENEMMÄN!

Ei niitä kisoja tartte viedä viroon tai latviaan ku yks tai kaks, ei kaikilla vaan oo varaa käydä latvias tai viros yhtä usein ku turus.

Keskitytään nyt vaan Suomes ajamiseen ja nimenomaan UUSIEN ratojen kokeilemiseen ja uusien seurojen auttamiseen uusien ratojen rakentamisessa.
Enemmän ratoja = enemmän kisoja = enemmän kuskeja = vielä enemmän kivaa = pääsee ajaa paaaaaljon enemmän!

Nyt Suomes on 5-6 (Lavanko, Jyrkkälä, Ulvila, Imatra, Salo..) aktiivista rataa, niin tavoitteeksi voisi otta vaikka sen, että 2-4 vuoden päästä olisi 10-12 aktiivista rataa.
Ens kesäks PM kisoihin meinataan laittaa lavanko sellaseen PRO kuntoon et oksat pois! Esimerkiks muille ;)

353
Polttisautot / kisakauden päätös!
« : 28.09.05 - klo: 15.31 »
Suomalaisil tuntuu kaikil olevan pipo liian tiukassa. Parit 'pipoa löysentävää' eivät olleen pahitteeksi ;)

Itteeni ei haitannu ollenkaa, eikä kyllä ketään muutakaan tuntunut haittaavan.

354
Tulokset / The 2005 Neo Invitational Race
« : 27.09.05 - klo: 22.33 »
Ekassa alkuerässä(?) jose ajoi pannua sisään ja toisella kädellä puhui puhelimeen :D ekan alkueräkierroksen nopein!(?)

Nooh, olihan se Håkan sit tietty TQ ku toises alkuerässä ajo sen verran nopeemmin.. Josel oli silloin jotain ongelmia hexien kans?!?

Mutjoo, itse aiheeseen: Muistakaahan pojat maksaa ilmottautumismaksu ;)

Juska tais olla ainoo joka sen on maksanu Josen lisäks. Niko, Håkan, Tommi Saari!!!

355
Tulokset / The 2005 Neo Invitational Race
« : 27.09.05 - klo: 18.46 »



ROK!

356
Polttisautot / kisakauden päätös!
« : 26.09.05 - klo: 22.23 »
NiiNpä, milläs mä olisin sit tullut pois sieltä?  :mrgreen:

Hyvä vaan ettei tullut jäätyä ;) Ens kesän sit!

357
Kilpailijoiden kanava / FTT 2006 renkaat...
« : 26.09.05 - klo: 20.05 »
Ei ole enää epäselvyyttä omalla kohdallani -> B.

358
Kilpailijoiden kanava / FTT 2006 renkaat...
« : 26.09.05 - klo: 17.58 »
Vedämpä mielipiteeni takaisin...


Muutama kysymys nyt näin ensin.

-Montako eri sarjaa renkaita testasitte?
-Oliko renkaitten laatu tasalaatuista?
-Onko renkailla (A ja B) eri laatueriä? (Kuten CS-27 oli montaa eri muottia, seosta, yms)
-Millä radoilla/matoilla testasitte? (Kuusankoski, Rajatorppa, Mäntsälä?)
-Testikuljettajien kommentteja renkaiden laadusta/ominaisuuksista eri radoilla.

Miten rengas toimii lähes uunituoreella matolla missä ei ole pitoa? Miten rengas toimii matolla jossa on samaa profiilia tahkottu 5v?

Näin alkuun ;)

359
Tulokset / KILPAILUKUTSU HoBao CUP 5/5 Turussa
« : 25.09.05 - klo: 17.36 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"


BINGO!  :lol:  tää on hyvä juttu! HAHHAH! :mrgreen:  

seon paha se verkko siellä takahyppyreiden edessä tai siinä nousussa.. repi multa moottorin ruuvin irti ku alusta levy on vähän kulunut ja ruuvit ei ole kunnolla piilossa..  :mrgreen:  yhdeltä kaverilta lähti koko etupää :shock:


_o/ minultahan se etupää irtosi. Tai, noh, irtosi ja irtosi. Yhden ruuvin ja servonvarren varassa ;)

Se alumiiniverkko on vessa juttu hei. Alumiininen hyppyri vs. alumiininen pohjalevy - ei hyvä. Savee niitten hyppyreitten pitäis olla.
Tehkää ens kesänä niistä hyppyreistä _hyppyreitä_ eikä tollasia kolmion mallisia pyramideja. Vika hyndä ennen suoraa on kans aika vessa...


Muuten radan pintamateriaali ja profiili on ihan ok. Pitoo on ja kisan aikana ei kulunut juuri mitään.

360
Tulokset / KILPAILUKUTSU HoBao CUP 5/5 Turussa
« : 25.09.05 - klo: 14.05 »
Hyvin meni kisat juu.
Tais tulla tuplabingo ;)

http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/turku_24.9/main/P1010171.JPG
http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/turku_24.9/main/P1010172.JPG

Selvennyksenä - Kuvissa ei näy kaikki ;)

Tollasen auto liikkui finaalissa vielä 40min.
Etupää sen verta solmussa et joutuu halkasee etudiffiboksin jollain isolla laikkaterällä + dremelillä. Saranatapit sen verta solmus ettei tukivarsia saa käsivoimin pois.

Etudiffiboksista siis 3 ruuvia katkes diffiboksiin. Etupää oli kiinne yhdellä ruuvilla ja servonvarrella. Runko ja etujäykkärikin menee roskiin ;) Samoin radiolevy.



:mrgreen:

+Fiilis oli ihan täys kyNppi!
+Homma meni kaikinpuolin nappiin!
+Radan pinta pysyi lähes samana aamusta iltaan.
+Hubbakuskit jäi vielä kestotestaa HoBaoita... H7 poks..


------ Miksei radalle oltu tehty _MITÄÄN_ ennen kisoja?!?!? Talkoot? Tärytys?!?!? Olin hieman enemmänkin pettynyt aamun erätreenissä.. Onneksi, ONNEKSI, rata ei kulunut enempää.
-Aamun aikataulu. Miks täyty tehä minuuttiaikataulu?? Silti kuitenkin alkuerien jälkeen oli 30-45min tyhjää aikataulussa.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 61