Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 78
331
Sähköautot / Vs: Vaterra Kemora 4WD Rallycross
« : 13.10.13 - klo: 10.13 »
Auton muuten näyttäisi saavan horizonhobbystökin, onko kenelläkään kokemuksia postikuluista??? Ja toimitusajasta?

Horizon hobby on yksi maailman isoimmista jakelijoista, myyvat siis tuotteita kaupoille, kuten esim eurorc tai lindinger. Horizon hobby myos omistaa vaterra merkin, eli jos haluat ostaa vaterra auton sita saa vain kaupoista jotka tekevat yhteistyota horizonin kanssa.

80km/h on hyvin alhainen vauhti rc autolle, yli 200km/h alkaa oleen semmosia lukuja ettei ihan kuka vaan kay ajamassa.

332
Yleinen keskustelu / Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« : 11.10.13 - klo: 12.42 »
Löytyisikö tänne vastapainoksi tarinoita motivaation uudelleen löytymisestä. Niitäkin tapauksia on.
Mun viestissähän oli :)

333
Elikkäs autona tuntematon polttomoottori/metaani "monsteri" siinä 1/10 Louise Turbo renkaat. Niihin pitäisi saada vanteet. Olen useammalta eri sivulta katsellut vanteita mutta se koko...??

Laita kuva vanteesta

334
Tan vuoden mm-rata oli kuorrutettu sokerilla. Koska kuskit eivat haluneet ajaa huonopitoisella radalla sen jalkeen etta jarjestajat tekivat virheen rengasvalinassa. Sokeroidut radat ja normaalit saviradat missa harrastetaan on kaksi eri asiaa, ei ne liity toisiinsa mitenkaan.

335
Yleinen keskustelu / Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« : 10.10.13 - klo: 23.46 »
Otsikko kertonee jo paljon, näin on siis käynnyt, mikä neuvoksi?

Saa myös kertoa oman tarinan tähän liittyen, mikäli näin on muilla käynnyt.

 :sad:

Yleensä se motivaatio löytyy kun osaa asettaa realistiset tavoitteet. Itse jätin turistit kokonaan pois tänä vuonna koska totesin etten pysty ajamaan semmosta määrää että voisin ajaa semmoisella tasolla kuin haluisin ajaa. Samaan hengenvetoon totesin että stanu tuppi on just passeli, ne kerrat kun pääsee radalle käy ajamassa akun tyhjäks kerran tai kaks ja sit kotiin hymy suin. Mitään muita tavoitteita ei ole kuin kiertää rataa.

336
- Spekkirenkaat
==> Tätä asiaa en osaa ymmärtää mistä tämä tulee. Tämä luokka on renkaiden suhteen helpoin luokka ilman mitään rajoitteita. TP-10 tai C-12 luokan kanssa (jotka ovat paljon kriittisempiä kuin C8) tätä rajoitetta ei ole tarvittu, miksi sitten nyt tarvittaisiin?
==> Tähän asti luokkaa nyt ajaneet ovat keskittyneet lähinnä löytämään mahdollisimman halpoja tarjousrenkaita eri kaupoista. Tällä ajelemistasolla emme ole huomanneet että joku rengas olisi nopeampi kuin muut, eikä varustelukierrettä ole päässyt syntymään (siis kateutta siitä että kaverilla on erimerkkiset renkaat kuin minulla, ei tarvitse tuntea, tällä tasolla)
==> Kuitenkin, jos tulee tilanne että usea harrastaja on sitä mieltä että homma on tästä asiasta kiinni, niin....

- Osallistujia 10+
==> Kun porukkaa tulee lisää, sitä on sitten enemmän mukana. Suurin työ on jo pioneerien voimin tehty. Nyt tähän on jo helppo tulla mukaan, kun luokka on jo selkeästi olemassa.

- Varaosien saatavuus kisapaikalla
==> Kauppiaita jotka ovat kisoissa paikalla on tasan yksi. Kun heidän edustamiaan autoja alkaa olla ajossa useampia kappaleita, rupeaa myös osia löytymään kisapaikalta. Tämä kannattaa jokaisen huomioida merkkiä valittaessa.

-A-

Spekkirenkaat on hyvä uudelle kuskille koska hänen ei tarvitse pohtia yhtään mitään renkaista. Hän vaan ostaa renkaat mitkä on sovittu. Samoin renkaita luultavasti on kisapaikoilla, jolloin yllätysten sattuessa saa lisää renkaita.

Eli koko rengas pelin pohtiminen poistuu yhtälöstä. Se että rengaspeli on suomessa hyvin yksinkertainen on hyvin eri asia. Siinä joutuu kummiskin perehtymään sen verran että selvittää mikä on pelin henki. Euroopassa ajetaan hyvin pitkälle spekkirenkailla, joten renkaiden saatavuus on ihan hyvä. Eli vaikkei sillä haeta tasaväkisyyttä tai pitoaineiden läträämistä sillä voidaan alentaa osallistumiskynnystä. Spekkirenkaissa jonkun pitää vaan ottaa rahallinen riski.

Yli 10 osallistujaa, lisää varmasti innostusta, jotta sitten saadaan ne 10-20 jotka ihmettelee asiaa mukaan, niin kannattaa jo nyt markkinoida aktiiviesti luokkaa ja kerätä listaa "ajan ensi kesänä xx luokkaa" jolloin ihmiset näkevät mikä on suosio, tämä syöttää itseään kun lista alkaa olemaan tarpeksi pitkä. Samalla näkevät onko kukakin tuttu kiinnostunut mistäkin ja voi sitten hänen kanssaa spekuloida asiasta talven yli.

Kauppiaat tulevat kyllä paikalle kun siellä on rahallisesti järkevää olla paikalla. 10-15 hengen luokassa siinä on vain hyvin vaikea perustella rahallisesti muulla kuin että tiimikuski hoitaa varaosat, jotka hän tarvitsee itsekkin.

337
Noh, eiköhän ensin minun täydy lähteä ajotaidoista parantamaan :P Itsekkin vähän epäilin tuota, ettei nopareissa sellaisia eroja ole, että tällainen sunnuntaikuski sitä huomaisi millään tavalla.

Akkuna toimivat nuo SC autossanikin virtaa antavat GensAce 7000mAh 50C palikat ja tuskin lähden niitä vaihtamaan, kun ovat kumminkin ihan hyviä, omasta mielestäni :)

Servoksi lykkäsin Savöxin 1258Tg:n, joten kun tuossa on vielä se LRP:n 17,5T kone, niin eiköhän tuossa nyt ole aloittelijalle ihan hyvä setti.

Pärjäilen siis tuolla SP:n noparilla  :laugh:
Hyvä setti tuo on, sinne top5 ku noilla ensiks ajelet ja sit pohdit asiaa uudestaan :)

338
Traxxas / Vs: TRAXXAS MAAHANTUOJA???
« : 08.10.13 - klo: 09.38 »
Minicars ei ole mahaantuoja Suomessa vaan kyseessä on jakelija joka myy tuotteita yrityksille moneen maahan. Yritys sijaitsee Ruotsissa ja ovat pääosin erikoistuneet lentäviin härpäkkeisiin.

Jos on ongelmia tuotteen kanssa, paras paikka kääntyä on kauppa mistä tuotteen osti.

339
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 06.10.13 - klo: 11.49 »
Laakereissa ei vikaa.
Kiristin saveria,ei auttanut.
Löysensin ruuveja, ei auttanut  :embarrassed:
No täytyy purkaa uudedtaan ja tarkistaa kaikki uudestaan läpi.
jerzi
eiköhän se siitä löydy, jotain sulla on väärin asennettu.

340
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 04.10.13 - klo: 19.15 »
Pitäisi hankkia Team C 2WD keskimoottoriseen autoon sisäkauden renkaat. Olen valitettavasti pihalla vanteiden offseteista krossareissa. Onko ne likipitäen samat kaikissa 1/10 kisakrossareissa vai tuleeko hankkia merkkikohtaiset vanteet?

Itellä TLR:t kiinni ovat kyllä vähän turhan leveet. Parhaiten sopii kun ostat merkkikohtaiset esim TeamC:t tai Louiset

341
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 04.10.13 - klo: 10.07 »
Stanua tuli eilen testattua Nokian sisäradalla kahden auton voimin, yllättävän lujaa nekin kulkee vaikka välitykset oli Team c vakio osilla ja pinionia olisi mahtunut vielä suurentamaan. Hauskaa hommaa!

Itse testailin lisää välityksiä ja paras löyty SkyRC:n koneelle 30t pinioni ja 75t spurri ja täydet ennakot koneesta.

Eli ei ole pakko ajaa tooosi pitkillä niinkuin moni tykkää ajella.

342
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 04.10.13 - klo: 07.34 »
Nyt kun tämä auto on koossa (ei siis 2014 malli) niin kyselisin sellaista, että millaiset välitykset tuonne kannattaisi laittaa?

Tarkoitus siis joskus lähteä kokeilemaan tuota TSS-10 luokkaa ja siihen nyt sitten tilasin sähkötkin jo. Tuossa on nyt paikallaan vakiona tullut 84piikkinen (jos muistan oikein, auto ei ole käsillä) 48P, niin millaista pinionia kannattaisi noin alkuun lähteä kokeilemaan?
Vähän reilu 4 välitys on varmasti hyvä alkuun. Eli joku 70-75 piikkinen spurri ja siihen sopivaa pinjonia niin mahtuu kyytiin.

343
Hienoa nähdä wanhoja konkareita takaisin harrastuksen parissa. Vaikka ei olla edes tavattu, niin nimi on tuttu vanhojen oppi-isien kautta 1/12 ja 1/8 -autojen parista.

Toivottavasti ratapolttisluokat lähtevät uuteen nousuun! Ratoja vaan pitäisi saada lisää. Katsotaan mitä Ouluun saadaan aikaiseksi, vanhoja ratoja kun ei ole käytössä ratapolttiksille...
Kylhän se nousu tulee vääjäämättä ens kesänä, gt8 sarja on näköjään loppumassa ja TSM luokasta vapautuu paljon kuskeja, en ihmettelisi jos tp-10 luokkaa ajaa 30 kuskia ensi kesänä ja 1/8 luokka varmaan hiljalleen kasvaa myös.

Ratojen osalta, koti-isänä, näen positiivisena että kaikki radat ovat eteläsuomessa lyhyen ajomatkan päässä. Se ei tietysti pohjoisen kuskeja lämmitä, mutta etelässä se on positiivinen juttu.

344
Itse en löytänyt mitään himeellisiä ehdotuksia. Suurin yllätys lienee se että nykyinen 25% nitro on laitonta vuoden päästä ja siihen tarvii keksii ratkaisu, luultavasti laskemalla nitro %, joka tietysti muuttaa aika monta asiaa.

Mitään kiirettä ei ole vielä aika on 2016 asti.

Lainaus
Nitro EU law : http://eur-
lex.europa.eu/smartapi/c
gi/sga_doc?smartapi!celexplus!pr
od!CELEXnumdoc&lg=EN&numdoc=32
013R0098
The rule is named: "Regulation (EU) No 98/
2013 of the European Parlia
ment and of the Council
of 15 January 2013 on the marketing and
use of explosives precursors Text with EEA relevance".
From 2nd September 2014, the products able to
be a primary part of explosives , like
Nitromethane or Nitrathe amonium
etc etc are under suspicious eyes... and all EU members must
look carefully after the trade over those.
For Nitro in short resume the situation is:
A.- Under 30 % all OK;
B.- From 30 % to 40 % not possible unless there is
a registered record of every single commercial
transaction (if such is authorized by the EU country member).
C.- From 40 % up.... not possible to shell it to the public.
Our fuel is normally 25% nitro measured by volume
. In this new rules they measure in weight.
Due to the fact that nitro is a bit more dens
e than water and methanol quite a bit less dense than
water, 30% by weight is something like 22-23 % by volume leading towards our so called "25 %"
fuel out of standard markets
Do not forget there are also Na
tional regulations that might be har
der then EU rules and that more
or less all RC dealers if they wish to deal with
nitro in certain percentages needs to have adequate
facilities and a special permission.
Anyhow, the matter is not so urgent, and so that
considered as matter of General Discussion as
the Regulation itself c
ontains at article 16 t
he following provision:

"Transitional provision" : "The possession and
use by members of
the general public of
restricted explosives precursors
shall be allowed until 2 March 2016.

345
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 03.10.13 - klo: 09.56 »
ensimmäisen auton hankinta alkaa olla siinä vaiheessa että mieluinen malli on hahmottunut. Sellaista neuvoa kuitenkin kaipailisin että kumpiko on parempi tuollaiseen pihapyörittelyyn ja satunnaiseen montulla ajeluun. Olen siis päätynyt siihen että hankin tod.näk. Maverick Stradan. Lähinnä mietin kumpiko olisi parempi SC vaiko MT. Lähtökohtaisesti ilmeiseti kannattaa hankkia jo valmiiksi harjattomalla koneella oleva. Hintaeroa on harjakoneelliseen n.90€ vai saako tolla erotuksella ostettua hyvän harjattoman combon? on tossa kalliimassa tietysti vähän muutenki käsittääkseni paremmat osat.
Oikeesti hyvän harjattoman combon saa vähän päältä 100e, RTR paketissa semmosta tuskin on.

346
Saako HW 60a V2.1:seen ladattua jostain jotain stock softaa..?

Tulis m2-10 stanu krossiin... Vai onko pitääkö noparissa säädöt laittaa tietyllä tavalla,
et kelpaa tohon luokkaan..?
508 softa pitää laittaa että on oikeasti 0ennakko. Jos tiksissä pyörit niin olen tänään illalla paikalla ja voin laittaa sen.

347
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 03.10.13 - klo: 08.55 »
Onko muuten noi vakiona tulevat idlerit niitä POM idlereitä..?
Saman värisiä ainakin ovat... :roll:
( Ostin juuri Team C TC02C:sen.. Sillä kiinnostaa...)

Kitit ovat tulleet vähän eri idlereilla vuosien varrella. Tässä värikoodit

Alumiininen=lienee aika nobrainer
POM = valkoinen
Vakio = musta

348
Kiitos vastauksesta. Kyselläähän vielä vähän lisää uudesta ongelmasta. Eli moottori lähtee kyllä pyörittämään renkaita eteenpäin ohjaimesta kovaa vauhtia mutta n.20 sekunnin jälkeen tehot katoavat ja auto ei ota enään ollenkaan käskyä kaasusta. Myöskään pakki ei toimi ollenkaan edes alussa. Jos sammutan auton ja käynnistän uudelleen homma taas toistuu. Voisiko tuo johtua jostain kaapeleiden kytkennöistäni vai pitäisikö koittaa ohjelmoida jotain?

Tarkista lipo-cut off ja lämpö asetukset. Jos on peltikennot niin luultavasti lipocut off joka katkasee menon.

349
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.10.13 - klo: 13.02 »
Mikä auto olisi hyvä ulkona ajamiseen, möykkyisessä maastossa ym?
Jos vauhtia halutuniin Short course auto, jos hitaasti niin crawleri

350
Yleinen keskustelu / Vs: Laakeri topic!
« : 30.09.13 - klo: 12.46 »
Käsittääkseni ABEC standardi ottaa kantaa vain toleransseihin ei niinkään laakerin kokonaislaatuun/kestävyyteen.

Kiinan ABEC 5 on aika suurella todennäköisyydellä paljon huonompi kuin joku SKF:n vastaava. kuulat on aivan eri laatua ja kehä ja muut rakenteet erilaisia.

Löytyyköhän oikeilta laakeritehtailta SKF jne. laakereita RC käyttöön?
Joo, mittoihin vaan eli toleransseihin, ei mitenkään siihen että miten se toleranssi muuttuu kun hyppäät ekan kerran SC autolla :)

SKF:llä on kyllä laakeri koot, maksavat sit sen verran kuin laakereista maksettiin 80 luvulla ku ei oo volyymiä millä ostaa, hyvällä volyymillä saa jonkun 40-70% alennuksen sit, mut ei suomalaisella RC-kaupalla oo mitenkään mahista päästä näihin volyymeihin kiinni.

Pitää myös muistaa että kiinan tehtaat painaa minkä tahansa brändin sun laakereihin myös, eli vaikka laakerissa lukee SKF tai SKS tai jokin muu iso valmistaja se ei tarkoita mitään, josset pysty varmistumaan tuotteen alkuperästä.

Ei niissä kiinanlaakereissa mitään vikaa ole, hyvin ne toimivat rc-harrastuksessa ja kun menevät rikki on edullista vaihtaa uudet tilalle. Pitää vaan olla tietoinen että millä harrastaa.

351
Yleinen keskustelu / Vs: Laakeri topic!
« : 30.09.13 - klo: 12.33 »
Tähän kannattaa lisätä se että RC autoilijoilla ei oo varaa muuhun kuin 1 ja 3 laakereihin yleensä, 5 löytyy yleensä moottoreista. Ongelma on siinä että tuo on mitoutus standardi, eli se ei mitenkään ota kantaa siihen minkä ABEC luokituksen laakeri saa sen jälkeen että se on asennettu ja autolla on kerran ajettu. Eli se ei ota esim kantaa kovuuteen.
Eikä aina niissäkään ole ABEC5sia. Yllätyin siis itsekin kun Castlen 2200kv moottorissakin ihan ABEC1 laakeri.. Tekinissä se on ABEC5 mistä varmasti osa moottorin hinnastakin tulee.
[/quote]
Juuri näin, abec5 laakeri maksaa jo sen verran että se näkyy ihan hinnassa, eikä niitä todellakaan ole jokaisessa moottorissa. Se on vaan ainoa rc-osa missä tiedän että tuon laadun laakereita käytetään.

Kiinasta myös myydään abec7 ja 5 laakereita liukuhihnaa, ovat oikeesti 1 tai 3. laakereiden laatua testatan sit eri tavoilla, esim pistokokeilla tai testaamalla kaikki. Ne jotka on kaikki testattuja maksavat maltaita koska testaus työ on laakeria arvokkaampaa.

352
Yleinen keskustelu / Vs: Laakeri topic!
« : 30.09.13 - klo: 12.07 »
välyksistä puhtutaan niin luokitus on abec 1,3,5,7,9 mitä isompi luku sitä tarkempi laakeri.

Tähän kannattaa lisätä se että RC autoilijoilla ei oo varaa muuhun kuin 1 ja 3 laakereihin yleensä, 5 löytyy yleensä moottoreista. Ongelma on siinä että tuo on mitoutus standardi, eli se ei mitenkään ota kantaa siihen minkä ABEC luokituksen laakeri saa sen jälkeen että se on asennettu ja autolla on kerran ajettu. Eli se ei ota esim kantaa kovuuteen.

353
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 29.09.13 - klo: 19.26 »
Kori näyttäis olevan alkuperäinen tc02 kori

354
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 27.09.13 - klo: 09.16 »
Eipäs sovi mutterit ja ruuvit kun vanha on tuumanen ja uus metrinen. ;)
Sit ei jääny paljoa vanhasta autosta :)

355
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 27.09.13 - klo: 08.21 »
Uus kurko on siis syntynyt, keppiautot voi haudata soramontuille ;) Onneksi on niin paljon XX-4:sta tossa uudessa että se muodoiltaankin näyttää pitkälle samalta.
Itse asiassa vanhasta sopii vaan mutterit ja ruuvit käytännössä :)

http://www.liverc.com/news/special_features/5596-First_look_at_the_TLR_22-4_at_the_IFMAR_1%3A10_World_Championship_%28with_video%29/
http://www.liverc.com/news/new_products/5595-Video%3A_Horizon_Hobby_preview_of_the_new_TLR_22-4_1%3A10_4wd_buggy/

tuossa hyvät infopakkaukset


356
Team C / Vs: Team TM4
« : 25.09.13 - klo: 12.59 »
Lisää kuvia autosta Mm kisoista

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.581828408545053.1073741829.227078477353383&type=3

Autossa on päivitetty runsaasti osia kun näkee yksityiskohdat:

- Uusittu slipperi
- pohjalevy
- layout
- uudet tukivarret (drooppi ruuvit)
- diffiboksit päivitetty
- uudet hexit
- moottoripukki ja spurripidike
- ripustukset, säädettävät inserteillä?
- ackerman plate muutettu
- oversize taka pyöränlaakeri
- camberlinkin sisäpidike siiretty iskaritorniin



Autot ovat varmasti ajossa MM kisoissa kun 4wd alkaa, joten jännityksellä odotetaan lisää tietoa.

357
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.09.13 - klo: 11.25 »
http://rckauppa.fi/product_info.php?cPath=22&products_id=38 Tekeekö tämmösellä mitään?
http://rckauppa.fi/index.php?cPath=22&page=1&sort=5a TUolta joku sähköauto, alta 300e tai tasan  :wink: Tänään tarkotus käydä kattomassa tuolla liikkeessä  :azn:
Osta se halvin, niin voit sit tulla kyselemään miksei se toimi ja miks ei pysy kasassa :)

358
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.09.13 - klo: 15.20 »
7.5 - 10.5 moottoreilla viriä ja stanua 17.5 moottorilla. 8.5 on varmaan yleisin vaihtoehto 2WD autoissa.
Eli tämä olisi siis aika sopiva vaihtoehto?: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/reventon-stock-club-race-esc-8-5-motor-combo.html
Kun ajetaan radalla ajetaan yleensä ennakkosäätimillä, jolloin voi sätäää kulkua vielä ennakoilla, riippuen radasta tai pito tilanteesta. 10.5t:llä ajetaan kohtuu reiluilla ennakoilla yleensä, mutta se antaa kohtuu pehmeän alarekisterin ilman että antaa tasoitusta huippunopeudessa. Ennakot ovat myös hyviä kun sillä voi säätää kulun sopivaksi omille taidoille. Eli voi vaikka ostaa 13.5t moottorin ja lisää ennakkoa sen mukaan kun kokemusta karttuu, sen sijaan että päivittäisi kuukauden välein moottoria.

Ennakot mahdollistavat siis noin 10-50% enempi "tehoa" moottorista, mikä tekee siitä tärkeän säätökohteen että auto kulkee sopivaa vauhtia taidoille ja radalle.

359
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.09.13 - klo: 07.55 »
Saako tällä combolla tähän autoon riittävästi vauhtia? http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-10-5-motor-combo.html

Riippuu paljonko kulkua pitäisi olla, tuosta ei ennakkoja pysty säätmään, joten lisää vauhtia ei saa. Kisaradalla pärjänee mutta jos pihasuttaukseen harkitsee niin voi jäädä vähän vajaaks.

360
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.09.13 - klo: 22.20 »
Kuuluuko alumiinisissa iskareissa olla bladderit?

Tikuissa on bladderit, bigboret emulsiot, tosin jotkut on kyl niihinkin laittanu bladderit.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 78