Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nappe

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 17
331
Tulokset / VAU kerhokisat kesällä 2003
« : 15.05.03 - klo: 20.46 »
Syndicate on edelleen syndicate, ja ajetaan minun tietääkseni syndicate säännöillä (siis Syndicate moottorilla ja 8,1 välkillä) ellei toisin ilmoiteta.

Sähkö-touring luokkiin kuuluu myös Tj-10 (vakiokoneet) ja TS-10 (Virikoneet) joten luulis jokaisen löytävän luokan missä ajaa...

332
Tulokset / VAU kerhokisat kesällä 2003
« : 15.05.03 - klo: 09.27 »
VAU:lla ajetaan runsaasti kerhokisoja kesällä 2003, entiseen tapaan arki-iltasin jolloin mökkihöperöt voivat nauttia sateista ja hyttysistä kaiket viikonloput  :wink:

Kilpailut ajetaan näin:

to 22.5. Sähkö-touring (Syndicate 1, Tattarisuolla) "FTK 2 Warmup" :wink:

ti. 10.6. Polttis Touring (kaikki pärisevät autot, Tattarisuolla)
ke. 11.6. Crossia (M-8+sähköluokat, Vantaan vauhtikeskus)
to 12.6. Sähkö-touring (Syndicate 2, Tattarisuolla)

ti. 5.8. Polttis Touring (kaikki pärisevät autot, Tattarisuolla)
ke. 6.8. Crossia (M-8+sähköluokat, Vantaan vauhtikeskus)
to 7.8. Sähkö-touring (Syndicate 3, Tattarisuolla)

ti. 19.8. Polttis Touring (kaikki pärisevät autot, Tattarisuolla)
ke. 20.8. Crossia (M-8+sähköluokat, Vantaan vauhtikeskus)
to 21.8.  Sähkö-touring (Syndicate 4, Tattarisuolla)

Aikataulusta sen verran että eka lähtö on 18:00 tasan.
Ilmoittautuminen paikanpäällä ennen ensimmäistä lähtöä, riittävän ajoissa, Kiitos.
Tattarisuolla ajot on lopetettava 20:00 mennessä, joten aikataulu on sen mukainen.
Vauhtikeskuksessa ajot on lopetettava 21:00 mennessä, joten siellä ei ole niin kauhea kiire...

Sähköautoilla ajetaan 2*AE + 2*Fin.
Polttis-rataa ihmetellään paikanpäällä.
Crossia ajetaan vanhaan tapaan, ilmeisesti M-8 3*10min ja sähköä 4*5min finaaleja, eli ei aikaajoja ellei osaanottajia ilmesty runsain määrin...

Kuvia ei ole, tulokset saa tietää paikanpäällä, jälki-ilmoittautuminen voi olla vaikeaa.

Tervetuloa harrastamaan :)
Osallistuminen 5e/luokka.

333
Tulokset / Kilpailukutsu - FTK 2 Vantaa 1.6.2003
« : 15.05.03 - klo: 09.03 »
KILPAILUKUTSU: FinTrack kesäsarja II - Tattarinsuon pienoisautorata Helsinki

Vantaan autourheilijat ry kutsuu RO-Touring -autoilijoita kilpailemaan FINTRACK Kesä II -kilpailuun Helsinkiin Tattarinsuon pienoisautoradalle 1.6.2003. AKKn lupa no. 18/PA/03.

LUOKAT
Sunnuntai 1.6. TJ-10 ja TS-10  

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Tapio Karvonen
Valvoja: Jouko Saarinen
Katsastuspäällikkö: nimetään kilpailupaikalla
Kilpailutuomaristo: nimetään kilpailupaikalla
Tuloslaskenta: AMB

ILMOITTAUTUMINEN
27.5.2003 klo 16.00 mennessä kirjallisesti osoitteeseen:
Tapio Karvonen
Uunisepäntie 14 B
00620 Helsinki
050-4132163

Tai sähköpostilla: karvonen.tapio@kolumbus.fi

ILMOITA: nimi, seura, luokka (muista!! alle 16 -vuotiailta holhoojan allekirjoitus!) ja vähintään kolme 27 MHz- tai 40 MHz -radiotaajuutta. Jälki-ilmoittautuneita otetaan mukaan kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuneilta peritään 25,- Kilpailumaksu on 20,-

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2003

SÄÄNNÖT
Sääntökirja 2003 sekä Fintrack 2003 säännöt
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.

AIKATAULU
Vapaa harjoitus + ilm. klo 8.00 - 9.30
Vapaaharjoitusaikalista löytyy RC Maailman keskustelufoorumista perjantaina 30.5.

Kilpailuaikataulu on riippuvainen kilpailijamäärästä ja se on nähtävillä kilpailupaikalla sekä RC Maailman keskustelufoorumista perjantaina 30.5.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA
Tattarinsuon pienoisautorata sijaitsee Tattarinsuon liikennekoulutuskeskuksen/mikroautoradan  yhteydessä osoitteessa Tattarinsuontie 32. Ajo Kehä I:ltä Malmin liittymästä Malmin lentokentän ohi noin 2 km jonka jälkeen vasemmalle Tattarinsuontielle. Tattarinsuon liikennekoulutuskeskus/mikroautorata sijaitsee Tattarinsuontien päässä.

MUUTA
Sähköt on, oma jatkojohto ja pöydät ja tuolit mukaan. Kioski/kahvio mikroautoradan yhteydessä.

-----------
Nyt ilmoittautuneita:
TS-10: 31kpl
Tj-10: 16kpl

Päivitetty: 29.5.2003

Edit: Päivitetty ilmoittautuneiden määrää

334
Tulokset / Olis ollu ihan kiva ajaa nelkullakin kilpaa...
« : 30.04.03 - klo: 09.08 »
Mitä tuon majoituksen kustannuksiin tulee, tänä talvena FintTrack-kisoja ajaessani yksikään majoitus ei tullut maksamaan yli 25e/hlö (yleensä ihan OK paikoissa), ja sillä hinnalla tuskin ostat yhtä käytettyä treeniakkua enempää. Ruokailuun voit laskea 10-20e/päivä, silläkään ei akkuja ostella.

Lisäksi on otettava huomioon sellainen seikka että kahta luokkaa ajaessa on pirunmoinen kiire, jos normaalisti erien välissä on n.60min (mikä hyvin riittää melkein mihin vain), niin kahta luokkaa ajaessa hyvällä onnella on tasan 30min omien erien välissä, siinä pitäisi sitten puhdistella, mekata, säätää yms... kiirettä pitää...

335
Juu, minä en muista monenko stopin kisa tuosta tuli meikäläiselle...

- 2min jälkeen pamahti toinen etuvetari ja autosta tuli niin kauhea että ei pystynyt jatkaa, joten varikolle, 10min stoppi.

- Takaisin radalla ajoin ehkä 7min jonkä jälkeen laitoin taitavana kuljettajana auton seinään niin että takaalatukivarsi halkes ja hubin alatappi irtos ->varikolle. 4,5min stopin jälkeen olin takaisin radalla limatulla tukivarrella :)

- Jossain vaiheessa tuli otetua vähän yhteen jonkun kanssa, tai joku lähinä torpedoi suoraan minun autoni etupäähän, ja siitä seurauksena toisen puolen ohjauslinkki jäi radalle. Käskin mekaanikon painaa linkkiä takaisin siinä uskossa että linkki vielä roikkuis paikallaan kuten sillä on tapana, mutta mekkari ihmetteli hetken ja kysy että mikä ihmeen linkki...
Oli muuten kyllä nopein stoppini, tuohon säätämiseen ei mennyt kuin 1,5min :)

- n. 35min kohdalla jonkun hypyn jälkeen alkoi armoton sutiminen samalla kun kuullutettiin että 35min ajettu, joten päätin että en enää jaksa mekata, joten jatkoin sutimista... Kävi ilmi että takadiffin toinen ulostulo oli pettänyt.

Tämän lisäksi tein yhden stopin (n.2min) pelkästään akkua vaihtaakseni  :shock:

336
Kilpailijoiden kanava / Kesä lähestyy
« : 16.04.03 - klo: 10.16 »
Kokemukseni mukaan tuo vantaan vauhtikeskuksen (lavangon) kostea savi kestää sellaisen pari viikkoa kuivua ajettavaan kuntoon, keleistä riippuen...

337
Joo, ei kyllä tarvis itse itsensä toistaa... SORRY!

338
Oli kyllä hienot finaalit, ekassa kyllä odotin omaa ajovirhettä lähes koko sen loppupuolen ajan, kun ei meinannut ratti pysyä käsissä, tokassa olikin niin kova homma ajaa johtoparin kiinni että unohtu jännittää :)

Mutta elämäni finaalit kyllä ajettiin, kiitos siitä :)

Tiukkaa vääntöähän oli toisessa finaalissa vielä kierros maaliintulon jälkeenkin (kiitos kilpailunjohtajan) jossa jopa nousin yhden sijan, mutta tutkittuani tulokset huomasin että vaikka olisinkin ollut toinen niin lopputulos olisi ainakin minun ja tuuren välissä ollut sama... Hyvää vääntöä kuitenkin käytiin :)

339
Kilpailijoiden kanava / XIV Kupolicrossin tulokset
« : 12.04.03 - klo: 23.00 »
Trooppinen ilmasto on yksi parhaita puolia kupolissa!

+ Rata oli ainakin mallia touring :)
+ aikataulut piti loistavasti
+ Kilpailunjohtaja
+ Yleis fiilis
+ oma ajo ekassa finaalissa 8)
+ Ruokailumahdollisuus.

- oma ajo tokassa finaalissa
- oma ajo aikaajossa
- mikä pito?  :roll:

Nojoo, olihan sitä pitoa sen verran että kisaa pystyi ajamaan, ihan sopivasti oikeastaan. Ainakin minulla renkaat kesti vanteilla :)
Kaikin puolin mukavat kisat, suuri kiitos järjestäjille!

340
Kilpailijoiden kanava / XIV Kupolicrossin erät ja ajat
« : 10.04.03 - klo: 08.05 »
Sama koskee tuota TS-10:n ekan erän viimeistä kuljettajaa, jolla ei ole MITÄÄN tekemistä A-finalistien joukossa jarruna. Menee vain oma ja muiden kisat pilalle kun yksi sekopää siinä ajelee muita...

341
tuukka.m: Yleensä jos imoittautumisajan jälkeen vielä haluais mukaan niin kannattais pistää kysely järjestäjille, ja hiukan vikkelää, eikä alkaa jaarittelee asiasta jossain keskustelupalstoilla. Jos hyvä flaxi käy niin järjestäjä ei ole vielä erälistat tehnyt, ja kisoihin pääsee mukaan.

Pete88: Kerta rata on erilainen joka kerta niin kuvista ei ole juurikaan hyötyä, mutta voin kuvailla rataa:
Lattialle laitetaan mattoja ajoradaksi, mutkiin mollat ja radalla on ainakin pitkähkö pääsuora jota seuraa mutka.

Se, että ajetaanko myötä vai vastapäivää, ja montako mutkaa siihen tulee on vielä vallan avoinna.

342
Voithan aina kokeilla.
ja tuontyyppinen kysely on silleen yleensä fiksumpi suunnata järjestäjille eikä yleiselle keskustelupalstalle :roll:

Tosin mielestäni olet kyllä ilmoittautunut...

343
Cai, tiedäthän että 90% ilmoittautuu vasta viimeisenä mahdollisena päivänä, tuntia ennen ilmoittautumisajan päättymistä, joten suurin osa ilmoittautuu kuitenkin vasta tänään...

Kerrasaan erikoista, Tj-10: 24 ja TS-10: 25 osaanottajaa! Harvemmin näin...

344
Aloittelijoiden kisaan riittää ilmoittautuminen paikanpäällä.
Tunnin kisaan on ilmoittautunut 14kuljettajaa :D

Aloittelijoille suosittelen edelleen mahdollisimman mietoa moottoria, sillä radalla pysyminen on valttia, puolapuista ei jaeta lisäpisteitä.
Sallitut moottorit aloittelijoiden luokassa on ROARvakio (27t), syndicate, tamiya/kyosho vakiomoottorit (hopeanväriset, ei vaihdettavat hiilet) ja sitten ne mitä nyt noiden väliin mahtuu, kuitenkin kiinteä pääty olisi suotavaa, muuten minä järjestäjänä säädän koneeseen sopivan ennakon  :mrgreen:

345
Transponderit tulee Suomessa toistaiseksi aina järjestäjän puolelta.

346
Sähköautot / Pinion ratas ennen viikonloppua !
« : 03.04.03 - klo: 17.12 »
Eikö Pro-Hobbyllä ole kyseistä ratasta?
PowerRacing:llä varmasti on...

347
Perinteisesti lyödään koriin reikä johon transponderi kiinnitetään.

Toki voi jättää transponderin pois, mutta tulos tosiaan on heikonlainen.

348
Niin, ei sitä transponderia pakko ole kyytiin ottaa, mutta kieroksia tulee melko niukasti ilman sitä. Moni on koittanut, jopa isoissa kisoissa...

Käytetään normaalia AMB:n kieroslaskentalaitetta, ja paikanpäällä kyllä opastetaan transponderin asennuksessakin  :wink:

349
Tulokset / Syndicate tunnin kisa.
« : 02.04.03 - klo: 10.04 »
Tunnin kisasta:

VAU:n Tunnin kisa 13.4.2002
Hiekkaharjun koulu, Talkootie 37

Tunnin kisa säännöt:
Syndicate -säännöt seuraavin poikkeuksin:
 
Renkaat: Yokomon ZR-080 + vakio insertti, sisältyy kilpailumaksuun 20,- e (4 kpl), jos on ajanut joulukuussa niin 5 ,- e. Kielletty: renkaan uudelleen kuviointi, kuvioinnin poistaminen ja pitoaineen käyttö, myös cleanerin (ja kaikki muut nesteet) käyttö renkaisiin katsotaan pitoaineeksi.
Vapaa harjoitus: 1x10 min, kellotettu.
Aika-ajo: 1x10 min, 4. nopein hyväksytty kierros ratkaisee lähtöpaikan. Hylätty kierros: oikaisu.
Finaali: 1 x 40 min, akut vaihdetaan lennosta. Vain mekaanikko (1 kpl) saa vaihtaa akun, kuljettaja ei saa osallistua akun vaihtoon. Jos osallistujia enemmän kuin kymmenen niin lopputuloksiin vaikuttaa ajettu tulos, ei sijoitus ko finaalissa. Eli myös "B"-finaalista voi nousta voittajaksi asti.
Jos "tiimissä" on kaksi kuljettajaa, niin nopeampi pääsee A-finaaliin ja hitaampi B-finaaliin, sen takia että voivat hoitaa toistensa akun vaihdon.
Huom! Vanteet ovat vapaat, eikä kuulu hintaan. Vanteet 7,5 e 4 kpl offset 0 mm tai 2 mm. Renkaisiin käy 24-26 mm vanteet. Päivä alkaa renkaiden liimauksella klo 14.00. Renkaat saa kisapäivänä.
 
Paikka avoinna klo 14.00-20.00
 
Ilmoita mahdollisen tiimin jäsenet yhtäaikaa samalla kertaa.
Ilmoittautuminen su. 6.4.2003 24:00 mennessä: nappe.fager@pp.inet.fi

350
Kaikki mukaan tarkoittaa kaikki mukaan.

Ei sillä koneella niin väliä ole, kyseessä ei tällä kertaa ole mikään virallinen kisaluokka, vaan aloittelijoiden kilpailu jossa päätarkoituksen on ajaa kisaa eikä murehtia tekniikasta.
Ja moottori voi olla mikä tahansa väliltä syndicate ja tamiyan/kyoshon vakiot pakettikoneet. ei tarvi olla mikään hieno kisamoottori, myös ne paketissa tulleet "maitokannut" kelpaa vallan loistavasti tässä yhteydessä!

351
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 01.04.03 - klo: 17.09 »
Vielä kun lisätään soppaan tämä touring-autojen monipuolisuus niin loppuu kisaajat kesken...

Esimerkkinä pidettäköön kuusankosken FT-kisaa:
La: TS-10 ja Tj-10 - Ihan Ok, ovat pääluokat
Su: TSF-10, Prostock + C-12. Tässä oli tarjolla kaksi luokkaa olemassaolevalle kalustolle, samat akut käy, vaihdat vain moottorin tai renkaat. Ja olihan sekä TSF-10:ssä että prostockissa ihan mukavasti kuskeja, jotkut jopa yrittivät kahta luokkaa vaihtelevalla menestyksellä... C-12 luokassa taas oli vain lajin todelliset harrastajat, ne harvat jotka jaksavat kolvata akut uuteen uskoon tällaista tapahtumaa varten.

Kaksipäiväisiä kisoja EI kannata järjestää ellei saa tarpeeksi osaanottajia, kerta kaikki maksaa, myös kisojen järjestäminen, ja tämän lisäksi pitää saada toimitsijat molempiin päiviin ja itse järjestäjänä tiedän että toimitsijoita ei ole helppo nykäistä tyhjästä.

Jotta kaksipäiväisiin kisoihin saisi tarpeeksi osaanottajia toiselle päivälle tarvitaan luokkia jotka houkuttelevat kuljettajia, jolloin järjestetään esim. TSF ja Prostock-luokat, nämä kuitenkin houkuttelee jopa muutaman C-12 kuljettajan mielyttävämpänä luokkana samalla kalustollaajettavana, ja koko hommasta menee idea kun C-12 luokkaan ei taaskaan tule osaanottajia...

Ainakin itse ajan mielummin Prostock-luokassa kun alan kolvaamaan akut uuteen uskoon yhden kisapäivän takia. Lisäksi pitäisi vielä sorvata mattoautoon renkaita mutta ei ole sorvia...

Itse ajaisin mielellään mattoautolla kisaa, mutta ei touring-kisan kustannuksella, ja mikään ei saisi minua uhraamaan kuukauden ainoan vapaan viikonlopun johki mattoautokisaan, eli eri viikonloppuna on ihan turhaa järjestää kisat.

Jos OIKEESTI haluais elvyttää vanhat luokat niin toisena päivänä pitäisi järjestää C-12 ja crossi-luokkien kisat, eikä yhtään touring-luokkaa. Ja crossiin vielä hyppyrit, ei mitään rataajoa crossareilla. Näin EHKÄ saisi sen 25kaveria jäämään kisojen toiselle päivälle...
Kysymys sitten herää että kannattaako edelleenkään järjestää kansalliset kisat 25:lle kaverille...

Ugh. Olen puhunut.

352
Eiköhän noi hommat mene about näin:

Tunnin kisassa vain oranssi syndicate-moottori 8,1välityssuhteella ja järjestäjän kautta renkaat, joko narikassa olevat käytetyt tai uudet.

Aloittelijoiden "luokassa" tavanomainen 4-5min ajoaika, "vapaa" moottori, eli syndicate ja siitä miedommat. Renkaat saattavat olla vapaat, mutta kumiset, solukumit tuskin sallita.

Mitä tuohon moottoriin tulee niin veikkaisin että sitä parempi tulos tulee mitä miedommalla koneella lähdetään kisaan.

Radan profiili tulee varmaan olee sellainen että siinä viittii JesseT/Cruisaaja/meikäläinenkin porata 40min putkeen, eli sopivan haastava mutta ei mikään kikkailurata... Ja koitetaan välttää niita about 180° käsijarru-mutkia tällä kertaa :)

Pidon puute tietenkin lisää haastetta hiukan  :wink:

353
Sähköautot / Säätimen kärähtäminen
« : 31.03.03 - klo: 11.39 »
Tässä haluaisinkin nyt tuoda yhden tärkeän aisan esiin, kun taas on nähty sähkön vaarallisuutta ihan tositoimissa.

Nimittäin SAMMUTUSKALUSTO. Vielä muutama vuosi sitten muistan että ohjaajakokouksessa muistettiin mainita mistä sammuttimia ja ensiapulaukkuja löytää, nyt nämä on jätetty kokonaan pois.
Tällaisessakin tapauksessa, kun varikolla on ahdasta, monella on paperia, cleeneriä, ties vaikka mitä palavaa tavaraa, niin homma lähtee herkästi käsistä jos ei osaa ottaa rauhallisesti ja toimia oikein.
Itse en nähnyt lauantaista paloa, mutta jäljistä päätellen homman olisi voinut loppua hiukan eri tavalla jos auton omistaja olisi ollut vaikka joku nuorempi/kokemattomampi henkilö...

Sähkö ei ole ihan niin viaton miltä se päällepäin vaikuttaa, vaan meidän pienissä akuissa piilee TODELLA vihaista voimaa jos asiat menee pieleen.

Myös treenipaikolla kannattais pitää joku sammutin lähettyvillä, edes niin että kaikki tietäis missä lähin sammutin on, hädän tullen.

354
Kilpailijoiden kanava / Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« : 29.03.03 - klo: 19.50 »
Kisat on käyty, taas taisteltiin kovasti sijoituksista :)

+ Perjantain FOAM-treeni jonka ansiosta radalla oli mukavasti pitoa
+ Rataprofiili huomattavasti touring-ystävällisempi kuin edellinen :)
+ Kilpailun aikataulu piti 100%
+ Touring-pizza
+ mekkaustilat
+ Oma ajo hetkittäin
+Tuomarointi
+ Kahvi+pulla järjestelyt kun monitoimitalon palvelut petti :D

- Kiertotie ajajakorokkeelle, välillä autoja sinkos pitkin käytäviä.
- Oma ajo hetkittäin, eteenkin finaaleissa

Kaikin puolin positiivisellä fiiliksellä läpiviety tapahtuma, vaikka pizzojen toimitus kestikin hiukan... Taisi olla myyjälle lottovoitto :)

Kiitos.

355
Näköjään 38kuskin kohdalla on 10/10/9/9, kohdassa "Suositukset (jokaisen järjestäjän päätettävissä)" ei niinkään säännöissä...
Mieleen tuli vain edellinen mäntsälän rata, mutta siihen onneksi on luvassa parannusta :)

Reittilä: Niin, se kovaa ajaminen minua nimenomaan pelottaakin, tulee niin kalliiks vahtaa niitä tukivarsia jatkuvasti ;) Mielummin ajelen hissukseen 17t koneellani, ja pidän auton ehjänä radalla kun ajelen järjettömän kovaa pitkin seiniä... Kaikki eivät vain kerkee odotella siinä takana...

356
Aika hurja veto laittaa 10kuskia/alkuerä...

Toivottavasti radan koko ja profiili on sellainen että sinne mahtuu kaikki 10hurjapäätä samaan aikaan ajamaan ;)

357
Vakioluokassahan ei edelleenkään ole kalustosta niinkään kiinni (paitsi ihan top-5 ehkä) vaan ajolinjat ratkaisee kaiken. Jos pysyy 4min radalla, ajolinjalla, niin tuloskin on varmasti hyvä. Veikkaisin että radalla pysymisellä pääsee helposti B-finaaliin (20parhaan joukkoon jos kuskeja on 30), oli sitten akut millaiset tahansa, kunhan riitävät sen 4min.

Mainittakoon nyt vielä että olen pari viimeistä kisaa ajanut TS-10 luokassa B-finaaliin 17t moottorilla, joten homma EI VOI olla kalustosta kiinni... Ok, Oulussa ei ehkä ollut niiiin monta kuskia mukana... Ja menkööt se turun tulos sitten vaikka hyvän tuurin piikkiin... :)

358
Sähköautot / Lataamisen laskukaavat
« : 25.03.03 - klo: 16.52 »
Niin, AAA-kokoiset, kuten myös AA-kokoiset kennothan yleensä ladataan C/10 virralla, ja latausaika on 14h.
Yleensä AAA/AA-kennot eivät kestä pikalatausta, tai ainakaan kovin ripeätä pikalatausta, muistaakseni niissä on maininta myös pikalatausvirrasta.

Eli 1200mAh kennoa ladataan oikeaoppisesti 14h 120mAh virralla.
Tuosta voikin laskea, että 840mAh virralla ladattuna sama akku tulee täyteen kahdessa tunnissa...

Tietenkin totuus ei ole näin mustavalkoinen...

359
Vapaa keskustelu / Olenko pihasudittelija vai mikä ??
« : 25.03.03 - klo: 16.45 »
Niin, todellisuudessahan kaukoohjattuja laitteita voi harrastaa äärettömän moneen tapaan, jotkut eivät välitä niinkään laitteen muodosta/väristä/merkistä kunhan pääsee ajamaan tasaväkistä kilpaa samanhenkisten kanssa, toiset harrastavat sitten vaikka ilmatyynyaluksia koska ovat hänen mielestään maailman upeimpia laitteita, eikä siinä mitään vikaa ole, päin vastoin!

Pihasudittelijat on lähinä nuorehkoja kavereita jotka yleensä ajavat crossi-tyyppisellä autolla jossain kotinurkilla, mutta tätä harrastajakuntaa on niin moneen lähtöön että aina ei voi tarkasti erotella... Toiset sudittelijat voivat olla hyvinkin vakavissaan, kun taas toiselle tärkeintä on että sora lentää...

Toiset sitten harrastavat laitteiden rakentelua, oli sitten kyseessä kilpaautot, jenkkirekat, lumilingot tai pienoisrautatiet, tässäkin on upea harrastus kun sen tosissaan tekee, ja varmasti löytää toisia ihmisiä jota kiinnostaa samat aiheet, tässä internet on vallan loistava media.

Harrastajia on JOKA lähtöön, eikä toista lajia harrastavalla ole mitään syytä halveksua toista, vaikka ei ihan samaa harrastaiskaan. Hienoahan se on jos harrastuksissa on jotain yhteistä, vaikka sitten se että lumilinkoa ja kilpaauto molemmat ohjataan kaukoohjaimella.

Eivät lennättäjätkään naura toisilleen vaikka mitä ihmeellisimmillä härveleillä pyrkivät ilmoihin, kerta heitä kaikkia yhdistää sama päämäärä, eli laitteen hallittu ohjaaminen ilmassa...

Meillä sitten on yhteistä se, että harrastamme jossain määrin maalla liikkuvia laitteita, oli sitten vetotapa, nopeus, koko, malli tai muoto mikä tahansa...

360
Vapaa keskustelu / Olenko pihasudittelija vai mikä ??
« : 25.03.03 - klo: 14.57 »
Karkeesti jaoteltuna:

Jos ajat kisaa niin olet kilpakuski
Jos ajat radalla muttet kisaa olet lajin harrastekuski

Jos ajat pihalla/pellolla/olohuoneessa/muualla olet pihasudittelija

Jos et aja ollenkaan niin olet mallari.

Tietenkin tämä jako on hyvin karkea, eikä pidä ottaa itteensä jos ei päässyt ihan mieluisaan ryhmään  :wink:

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 17