Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14
361
Näköjään kielimiehiä löytää niin pistäkääs samaan syssyyn vinkkiä mistä sais slashiin nättejä koppia?
Hakusessa olis lähinnä mustangi koppa jonka saa 1/16 versioon mutta haussa siis 1/10

362
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 20.06.11 - klo: 12.57 »
oho, sekotin ultramat 8:n ja 14:sta  :shocked: tosta ultramat 8:sta en tosiaan tiiä...

Itsellä just 14+ laturina ja lipo aikaan siirryttäessä tilasin rcsabelta "Balancerilauta JST-XH" hintaan 6€.

363
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: rc kauppa
« : 20.06.11 - klo: 10.06 »
Onko nurmeksessa rc kauppaa jos on niin minkä niminen?

Google kertoo.

Älä suotta, taitaa olla kooklenkin käyttö liian vaativaa nykyajan pullamössösukupolvelle jolle kaikki pitää olla valmiiksi pureksittuna..

http://lmgtfy.com/?q=nurmes+%2B+rc-kauppa

 :roll:

Ja jos jäi tuosta vielä epäselväksi, niin vastaus kysymykseesi on: Ei ole.

Rankkaa tämä nykyaika :D

364
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.06.11 - klo: 20.48 »
Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.

Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?

Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?

Tuolla näyttäis olevan myyntiosastolla vakio motti noparin kanssa 100e.
Ite ostin käytettynä noin 40€ vakiota tehokkaamman motin, tosin tilasin myös tuon kitin ja koitan saada alkuperäsen toimimaan, ei se kuitenkaan maltaita maksa.

esc:n uusiminen taitaa mun käsityksen mukaan olla ihan siitä kiinni minkälaisia viritys suunnitelmia on, jos tulee paljon isompaa mottia ettei nopari kestä niin sitte sen joutuu uusimaan.

365
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.06.11 - klo: 20.46 »


Koitas töytästä sitä pinjonia vähän syvemmälle siinä akselilla. Itellä oli joskus vastaava "ongelma" ja ruuvihan siellä ahisti rattaisiin...

Ei oo siitä kiinni, kyllä on koneessa ihan selvästi klappia eikä jaksa pyörittää vaikka otat moottorin ylöspäin irti spurrista ja pidät sormin kiinni akselista ja pistät kaasun pohjaan.

366
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 14.05 »
Ostin jo moottorin ja varmaan ne laakeritkin ja testaan oliko niissä vika :)
voihan sen aina myydä tai pitää ittellä sitte varalla, jos vaikka innostuu tuota takavetosta päivittelee mikäli se siihen käy toisella noparilla.

367
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 13.35 »
aattelin sen motin pelkästään ostaa.

368
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 13.26 »

369
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 12.20 »
Suomessa oikeista rc kaupoista tietysti kalleempia. Tämä voisi olla sopivan tehoinenkin: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-harjattomat-moottorit/platinium-brushless-motor-85t-r03006

Onko tuo tehosuhteeltaan minkämoinen verrattuna tuohon venomiin? löysin 89£ halvimmillaan venomin alkuperäisen motin.

370
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 11.35 »
Yks välikysymys, voinko laittaa ton 3s zippy lipon tohon vakio 2wd harjalliseen vehkeeseen kunhan kytkee LVD päälle?

371
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 11.13 »
Suomessa oikeista rc kaupoista tietysti kalleempia. Tämä voisi olla sopivan tehoinenkin: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-harjattomat-moottorit/platinium-brushless-motor-85t-r03006

Onko tuossa miten kiinnitysasiat?

Onko noi moottorit kuinka monesti ns. standardeja että menee tuohon vakion paikalle samallatavalla kiinni?
Ja entäs piuhat?


Saa ehdotella vielä muitakin vaihtoehtoja.
löytyykö ulkomailta sellasta mikä menis suoraan noihin vakio liittimiin/kiinnitykseen?



ohjekirjassa sanotaan että lipon kanssa suositellaan rattaita 19/54 niin onko ne hyvät ?

372
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.55 »
Minkälainen moottori kannattais noista suomen kaupoista ostaa kun ei millään jaksais ventata mistään ulkomailta asti osia...
Ei nyt toista käytettyä pommia viittis hankkia.

mitenkä suosittelette laittamaan sen nopariin kiinni, kolvaamaan suoraan uusiksi vai joillakin liittimillä vanhoihin piuhoihin?

373
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.39 »
Luulen, että on lämmennyt liikaa. Siksi ei ole vääntöä kunnolla. ja moottori ei pyöri kun pidättää pihdeillä kaasu pohjassa, jos oikein ymmärsin?

Sormet riittää.
Jos tuo on lopullinen virsi tuolle motille niin ainut korjaus tapa on kohti vesilintua?

374
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.37 »
Ei kyllä tuota naksutusta ole pitänyt työntäessä. On olllut hiljainen kuin hiiri.

Kyllä kaiken pitäis olla oikein paikallaan.

Suurempi huoli lienee se että moottorissa ei oo vääntöä.

Voiko nopari aiheuttaa tommosta efektiä?
Hmm... voi jopa olla siinäkin vika. Onkohan saanunt matkalla kosteutta liikaa

En usko että tolla matkalla saa niin paljoa.
Oma veikkaus on se että alunperin moottorin laakerit pettäny->hakannu spurrin sileäksi->tehny jotain muuta vahinkoa koneelle(?)-.

Mutta jos kerran ei pihdeilläkään pyöri kun on sammuksissa en kyllä tiedä kuuluuko olla sellainen :undecided:
Siis kyllä se pyörii paikallaan nätisti, mutta kun ottaa pihdeillä siitä kiinni, ja pistää vaikka kaasun pohjaan niin ei se jaksa pyörittää ollenkaan. Ei tartte edes kovaa painaa, itseasiassa saa sormilla pidettyä sen akselin paikallaan vaikka kaasu pohjassa.


Ja kyllä se vääntökin sieltä löytyy, kun akseli ei vatkaa.


ei muutakun odottelemaan saben pakettia ja koittaa vaihtaa ne laakerit, hämmästyn kyllä jos kaikki vääntö palautuu pelkästään noilla.

375
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.32 »
Ei kyllä tuota naksutusta ole pitänyt työntäessä. On olllut hiljainen kuin hiiri.

Kyllä kaiken pitäis olla oikein paikallaan.

Suurempi huoli lienee se että moottorissa ei oo vääntöä.

Voiko nopari aiheuttaa tommosta efektiä?

376
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.28 »
Onkohan moottorin mangeetti "kuolemaisillaan" liiallisen lämpenemisen takia, jos ei ole moottorissa tehoa.

Eli jos näin niin menis moottori uusiksi?  :shocked: tai ainakin tuo "sydän" maksaa sen yli 60€ eli melkein sama uusia moottori jos työlle antaa yhtään arvoa.

377
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.27 »
Juu juu, eli videossa pinioni ottaa kiinni spurriin?
Ja ilman että ottaa kiinni spurriin ei pidä rutinaa?
Videossa oon säätäny moottorin asennon niin että kaikki rattaat pyörii mahdollisimman puhtaasti, eli vähän raksutusta. Eli kun pöydällä sitä siirtää niin sehän pyörii ihan nätisti.

378
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.17 »
Miten kardaani pyörii? Jos kerran irrotit perän ja perä meni normaalisti ja nokka niin siinä on sitten välissä vika.

ei vaikutusta. Kaikki pyörii normaalisti kun sitä työntelee pöydällä kuten videosta näkee.

379
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.17 »
No kyllä velineonissa pitäis 3s lipoilla olla jonkin verran potkua...

näinpä..

Akku ei oo täys, eilen latasin sitä 1000 mah jotta saa varmuuden että siinä on potkua edes vähän jäljellä, mutta ei kai tuo voi laakereista johtua ettei jaksa pyörittää?

Lisäksi ihmetyttää se ettei tuo hobbykingin 100a esc pidä enään piipitystä kun sen laittaa päälle..

380
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.12 »
Koitappa pidättää pihdeillä tai jollain muulla tavalla moottoria ja kuuntele kuuluuko rutinaa silloin.

Kokeilin ottaa, pysty strippereiden päällä helposti pitämään akselia paikallaan  vaikka pisti kaasun pohjaan.
Sisältä kuuluu sellanen pieni rutina/naksutus/hankaus/jotain sellasta, mutta ei siis lähellekkään niin kovasti tietty kun ei rattaat pyöri.

rupesin tässä vain miettimään sitä että eikös tuon nyt pitäis jaksaa pyörittää moottoria vaikak vähän pitää kiinnikkin??

381
Traxxas / Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.09 »
Ei saisi moottorinakselissa olla yhtään käsipelilliä havaittavaa klappia, joten on laakerit (ainakin etummainen) vaihdon tarpeessa. Tuo linkittämäsi korjaussarja on ihan oikea.

Sent from my U20i using Tapatalk

Ok, pistin tilaukseen niin saa senkin kuntoon. uus moottori maksais kuitenkin 105€ niin ei nyt viittis ihan siihen sijottaa kun auton just ostanu "valmiina ajoon pakettina" ;)

382
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 09.34 »
Video oli määritelty yksityiseksi, joten siitä ei saanut nyt vinkkiä.
Tuo rutina kun on vetoa päällä, voi aiheutua myös kuluneista moottorin laakereista.
Mottorin akseli pääsee heilumaan sivusuunnassa ja päädyttyään "epäkeskolle" pyörimiselle, hakkaa pinionilla spurria.

näkyykö nyt?
Kuinka iso homma on tuo laakeriongelma tuossa velineon motissa?
Akselia kun heiluttelee niin liikkuu jonkun 0.5-1.0mm, normaalia?

Tuohon se vois viitata koska sellasta rutinarätinää ei ole jos autoa vain tökkii pöydällä tai pyörittää sormella moottorin ratasta.

Lisäys:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37888&grpid=4306&order_id=WO1308379944
tuo lienee oikea paketti jos pitää vaihtaa?

383
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 08.47 »
Tuli kokeiltua heti aamusta niin että nostin moottorin pois spurrin päältä niin moottori kyllä pyörähtää nätisti kun ohjaimesta painaa.

Tai nätisti ja nätisti, en tiiä miten sen pitäis pyöriä ilman kuormaa, mutta liikkeelle ainakin lähti.
Mietin vain sitä että voiko tommosta ääntä tulla jos nopari on rikki kun ei se enään pidä piippaustakaan mitä sen pitäis pitää aina kun laittaa päälle...

384
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 00.46 »
Purin, eikä vaikutusta, tappi oli paikoillaan ja pistän kohta kuvaa ja videota tulemaan tähän viestiin....


Tässäpä päivän saldoa:
Tappi on paikallaan omassa kolossaan:


Spurri paikallaan:


Perää paikallaan:


Perä2:



Ja sitten se isoin ongelma:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=689Td3baiW8[/youtube]

385
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 00.18 »
"mikä tuo spurri on" huoh ku oon vissii vähä väsyny :DD

pitää vissii taas ruveta purku hommiin kun pistin ton akunkin latailemaan.

386
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.06.11 - klo: 23.49 »
pinjoni testattu, sama ongelma jatkuu.

Kardaani pyörii nätisti kun takapää irti, pelkkä moottori pyörii nätisti kun kaikki muu on irti, diffiksikö sitä takapään isoa mönttiä sanotaan(? :D) niin sekin on ihan ok kun kädessä pyörittelee.

Eli vaihtoehdoiksi jäänee edelleen se pinjonin ja spurrin kiinnitys toisiinsa vaikka se on nyt säädetty niinkin että paperinpala siitä välistä mukavasti menee kuten ohjekirja neuvoo.


öh, mitä tuolla spurrilla tarkotetaan?

387
pistänpä tilaukseen tommosen, kiitos vinkeistä.

388
Kaikista helpointa olisi jos hankit balancerilaudan ettei tarvitse pelleillä.
Eli?

389
laitat just noin, eli siis se musta sinne reunaan ja loput pinnit jätät tyhjäksi.
edit: siis ne loput 3 pinniä laturissa jäävät tyhjäksi

eli siis AIVAN reunimmaiseen, ei siihen mustaa missä lukee [1] vaan siihen [-] kohtaan ?

Meneekö toi liitin sinne kun vaan tunkee?

Lisäys:
Ei kyllä tunnu menevän:



390
Noniin, ajattelin ensimmäistä kertaa latailla tuota zippy 3s 30c 4000mah akkua mutta tuliki sellanen probleema että akussa balanceri liitin vain 4piuhaa(mu,val,ke,pun) mutta ultramat14+ liittimessä on 7liitintä?

Kaiken lisäksi kuva on jännä kun siinä on kerrottu ykkös pinni olevan GND mutta laitimmainen pinni ei ole ykkönen vaan vasta toinen pinni. Ja siinä ensimmäisen pinnin kohdalla on vaan joku viiva?


Niin että kuinkas tuon nyt laitailen?

Näyttäis manuaalissakin olevan kuva tuommosesta balasncerin liittimestä mutta täytyykö se laittaa niin että balancerin musta(?) johdin on siinä "1" kohdassa eli laturin pinnissä 2 jos laskee ite eikä kato kaaviota vai pitääkö sen mustan olla juuri siinä laitimmaisessa?

lisäys:
huomasin että ei tuota liitintä taida saada kun niin päin että punanen olis gnd:ssä...

vai pitääkö mulla olla joku tämmönen: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/3065SET-Graupner-Balancer-Adapter-Set-PQTPXH-2-6-cells-103654

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14