Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 27
361
Minusta on ihan hyvä että vanhemmat vähän kontrolloivat juniorien touhuja, parempi niin kuin se että myydään romua ylihintaan ja sitten ihmetellään kun oven takana on toisen juniorin isä vaatimassa poikansa rahoja takaisin?

362
Kunnosta riippuen 50 molemmin puolin. Olit myynti-ilmoituksessa maininnut auton touringiksi, en tiedä liekö tuo hieman harhaanjohtavaa, kannattaa tehdä ostajalle kuitenkin selväksi ettei kyseessä ole likimainkaan kilpakäyttöön soveltuva laite. Poislukien tietysti kaverien keskeiset skabat.

363
Polttisautot / Monstertrukit 2.0
« : 18.05.04 - klo: 18.27 »
Se kuusipyöräinen vekotin olisi vieläkin hienompi jos ne kaikki 6 pyörää vetäisivät. Vaan keskimmäiset on pelkkää rekvisiittaa. En kyllä pysty ymmärtämään mitä moisella konstruktiolla on haettu. Vertailuauto on tosiaan TXT-1. Tuo keulaan laitettu moottori Mad Forcessa on kyllä hauska idea.

364
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 17.05.04 - klo: 19.49 »
Joo...täytyy kyllä todeta että näkemyserot on siinä määrin suuret, ettei keskustelu aiheesta ole kovin hedelmällistä. Sen verran vielä totean, että vaikka minulla ei ole rahaa/aikaa lähteä radalle ajelemaan autolla silloin kun tekisi mieli leikkiä rallikuskia, en koe sen antavan oikeutusta sille että kaahaisin sitten tyhjiksi kuvittelemillani maanteillä. Tähän pätee sama asia kuin aseisiin, lähes kaikki vahingot tapahtuvat aseilla joiden piti olla lataamattomia.

365
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 17.05.04 - klo: 17.45 »
Turhala, mistä syystä bomberit eivät järjestä tapahtumiaan ajoradoilla, kuten autokerhot? Hyvää leveää baanaa kilometritolkulla ja turvalliset olosuhteet, jos keuliminen kyllästyttää, niin voi kokeilla kuinka pyörä ja kuski taipuu radalla. Ja pussikaljateinit voi heivata puomin toiselle puolelle.

366
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 17.05.04 - klo: 17.37 »
Lainaus käyttäjältä: "TapHaap"
Samaa roskasakkia kaikki....... hmmmmm.......
ClodZ ja sinähän olet varmaankin lainkuuliaisin henkilö tällaiseen kommentointiin...... :shock:


Tarkennetaan kuitenkin sen verran että tarkoitin moottoripyöräjengeihin liittyvää järjestäytynyttä rikollisuutta, en porukoita itsessään. Ja tiedän että tämä koskee vain pientä osaa liiviporukoistakaan, eli mistään yleistyksestä ei ole kyse. Toivon, ja tiedänkin, että tässäkin ilmiössä syynä on se että pieni osa porukasta pilaa muiden maineen?

367
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
« : 17.05.04 - klo: 17.24 »
Katsokaapas kuinka laajaa alupala-valikoimaa alkaa Mini-T:hen olla tarjolla, sääli että nuo kaikki on perinteistä sähkönsinistä.

http://www.asiatees.com/model.php?brand=Team%20Losi&model=Mini-T&pid=1

368
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 17.05.04 - klo: 00.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Olethan Clodz tietoinen, että "bomberit" ja hengenheimolaiset aiheuttavat hyvin vähän vahinkoja itselleen ja varsinkin muille, iltapäivälehtien ja virkavallan hehkutuksesta huolimatta?


Olen tietoinen, eikä vaikuta mielipiteeseen o l l e n k a a n. Tiedän myös sen, etteivät uusnatsit vahingoita kovinkaan usein ketään, saati tapa. Sama juttu helvetin enkeleillä, aika vähän tapahtuu vahinkoja, mutta kyse onkin siitä etten suostu hyväksymään järjestelmällistä lainrikkomista, jossa täysin ulkopuolisten turvallisuus on uhattuna. Olkoon kyseessä sitten liikenneturvallisuusrikkomukset, ryöstöt tai pahoinpitelyt.

Samaa roskasakkia kaikki.

En sivuuttaisi myöskään sitä tosiseikkaa että bombereiden ihannointi on varmasti osasyynä monen vasta korttinsa saaneen nuoren motoristin välinpitämättömään suhtautumiseen liikenneturvallisuutta kohtaan. Näiden kohdalla ei uutisoinnissa bombereita mainita, mutta syy/seuraus-suhde on likimain selvä.

Toistan, liikenneväylät eivät ole leikkikenttiä, sattui vahinkoja tai ei. Jos jollakin on hyvä perustelu tämän lauseen kumoamiseksi, kuulisin sen mielelläni. Perusteluksi ei riitä se että, liikenteessä on paljon taitamattomia uusmotoristeja. Huono juttu kun ei tee toista huonoa juttua yhtään sen paremmaksi.

Edit: Joku voisi myös valottaa sitä minkä tähden bomberointia pitää tehdä nimenomaan ajoväylillä? Eikö jo oman turvallisuuden tähden olisi fiksumpaa hoitaa keulimiset ja muut temppuilut nimenomaan jollakin suljetulla radalla tai lentokentällä?

369
Vapaa keskustelu / Moottoripyörät
« : 16.05.04 - klo: 21.47 »
Se on kyllä hyvä asia että pääsääntöisesti viritetyllä mopedilla kaahaava tenivandaali teloo/tappaa vain itsensä, eikä autoon törmäävä kevarikaan vielä merkitse auton matkustajille ehdotonta hengenvaaraa. Mutta silti: pitäkää ne skootterinne ja kevarinne koneet lain määräämissä puitteissa, muutaman vuoden kun jaksatte odottaa, niin voitte ihan laillisesti ajaa tehokkaammilla vekottimilla. Toivon mukaan kaahailu ei enää silloin tunnu niin viehättävältä.

Toki aina joukkoon mahtuu muutama ääliö, bomberit ja vastaavat keskenkasvuiset, jotka eivät ymmärrä sitä että valtaosa ihmisitä on tien päällä siitä syystä että pääsevät siirtymään paikasta toiseen, eivät suinkaan leikkimässä elämällään.

Tarkennuksena vielä sen verran, että omasta puolestani sudittella ja keulia saa aivan niin paljon kuin haluaa, mutta suljetulla alueella. Nopeat ajopelit eivät tapa ketään, vaan ne jotka eivät osaa suhteuttaa ajonopeuttaan tilanteeseen ja omiin taitoihinsa.

370
Sähköautot / 4WD Little Monster projekti
« : 16.05.04 - klo: 19.21 »
Jep, ongelmahan ratkeaisi muuten tukivartta muokkaamalla, mutta pahuksen kiinnikeruuvi osuu juurikin sille kohdalle josta muovia pitäisi poistaa?

Olen pyöritellyt päässäni myös ajatusta sellaisesta maasturista, jossa käytettäisiin kahta Overlandin takapäätä, eli autossa olisi kaksi erillistä moottoria. Ainoa ratkaistava pulma olisi silloin vedon siirtäminen kääntyville pyörille, ja artikulaatio olisi rajaton. Tämä olisi muuten sellainen konstruktio, minkä toteuttamiseen Kyoshokin oliis varmasti pystynyt niin halutessaan.

371
Sähköautot / 4WD Little Monster projekti
« : 15.05.04 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Joo, tulen käyttämään 2 kpl X:n etupäitä(leikkaan irti).. X:n kuulalaakerisetti löytyy, joten autosta tulee suuremmilta osin kuulalaakeroitu. Takadiffin ajattelin lukita... tai oikeastaan, kun mulla kerran on 4 diffiä (2kpl X:iä), niin lukitsen yhden noista jollain keinolla.

X:n etupäihin pitää lisätä "shock towerit" ja miettiä iskareille paikat.. Tietty noita X:n etupäitä pitää myös leikellä hieman jotta renkaat pääsevät liikkumaan vapaasti myös alaspäin. Niin ja ohjausservolle pitää tietty löytää joku paikka...


Diffin lukittaminen onnistunee helpoimmin kiristämällä se mahdollisimman tiukalle? Itse tein muuten sen virheen että leikkasin niitä x:n tukivarsien alastoppareita, seuraus on se että hubi ottaa alatukivarteen kiinni, kuinka aiot tämän estää?

372
Sähköautot / 4WD Little Monster projekti
« : 15.05.04 - klo: 17.24 »
Kilppari, aiotko käyttää mini-x:än omaa "diffi-asetelmaa" vai aiotko tehdä laakeripesät ja muut tukirakenteet itse? On kyllä suunnaton sääli että X:n hieno lähtöajatus on onnistuttu pilaamaan sillä että toteutus on kovin kankea.

373
Vapaa keskustelu / "Rakkain" työkalu?
« : 15.05.04 - klo: 00.21 »
Jerzi, mahdammeko puhua tästä kaverista?



Itselleni ehkä mieluisimpia työkaluja ovat rosellin eräpuukko, B&D:in paristokäyttöinen ruuviväännin sekä tukevat sinikahvaiset pihdit. Kaikkien käteen ottaminen tekee heti hyvän fiiliksen.

374
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 14.05.04 - klo: 20.41 »
Taitaa muuten olla niin että nelivedon merkitys on suhteellisen pieni tuollaisessa vekottimessa, ainakin kiihdyttäessä. Etupyörille jäävä paino lienee grammoissa, sikäli kun ne edes ottavat asvalttiin. Pienien lisäpainojen sijoittamisella keulaan voisi olla ajo-ominaisuuksiin parantava vaikutus?

375
Vapaa keskustelu / Foorumin taso läpi linjan.
« : 14.05.04 - klo: 16.12 »
Jotain positiivista välillä, eli minusta kirjoitusten laatu on selvästi parantunut aivan viime päivinä? Tai ainakin ne kaikista joutavimmat huutelut ovat jääneet pois. Hyvä.

376
Niinhän se on että sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Vaan silti on pakko todeta että trial-autoja Kyoshon valikoimasta löytyy melko niukanlaisesti, lähinnä mieleen tulee Pathfinder joka ei kaiketi ole ollut vuosiin enää tuotannossa. Toisekseen en oikein ymmärrä ylipäänsä trialia polttiksilla, näkemieni videoiden perusteella sähköautot pesevät löpökäyttöiset 6-0, syyt lienevät aika ilmeiset. En tiedä josko uudessa Kyoshon sähkömonsterissa olisi potentiaalia, ainakin kiinteät akselit viittaavat jonkinlaisiin edellytyksiin.

377
Mä pahoin pelkään ettei oman nimen liittäminen signatureen vielä ratkaise foorumin suurinta ongelmaa, eli tyhjänpäiväisten viestien lähettelyä. Ihan puhdasta häiriköintiähän on suhteellisen harvoin?

Edit: Hellgren vanhana meediona ehti ensin, pitäisi naputella nopeammin.

378
Sähköautot / trial-monsterit
« : 10.05.04 - klo: 16.58 »
TXT:tä saa kyllä Suomesta, mulla on muistikuva että Hobbypointilla olisi ollut joskus hyllyssäkin mutta jos ei, niin tilamalla. Hinta on tosin kova. Trial-kelpoisuutta rajoittaa lähinnä voimansiirron toteutus ja painopiste, mutta kyllä autosta varmasti modifioituna on siihenkin.

379
Yleinen keskustelu / Monsterikilpailut kesällä
« : 10.05.04 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Lainaus käyttäjältä: "keräiliä"
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"





Kaikki luokat ilman ikäräjaa.
ilmoittautumismaksu 5e/auto
Kilpailut ovat vapaamuotoiset ilman tiukkoja sääntöjä.





Muuten Hyvä mutta kallis ja kauhee matka täältä korvesta jonnekki tampereelle..



Koitahan olla hieman tarkempi noiden lainausten kanssa, koko viestissäsi ei ole minulta muuta lainattua kuin lähteen nimi.  :wink:

Edit: 5 euron hinta on kyllä aika nimellinen, jos vastineeksi tosiaan on luvassa järjestettyä toimintaa.

380
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 08.05.04 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Joo ideana tässä on ollut alusta lähtien se, että käytetetään mahdollisimman paljon "valmiita osia". Laitan tässä lähiaikoina projektille oman otsikon, mutta tässä nyt joitain "avainsanoja" voimansiirtoon liittyen: Mini-X:n diffit ja dogbonet, Tamiya High Speed Gearbox ja pikkuruiset U-jointit välissä..


Osuin arvauksissani suunnilleen oikeaan suuntaan.  :wink:

Itselläni on kanssa tuo X:n runko yhä tallessa, tosin ajokuntoista siitä ei enää saa, ja olenkin miettinyt mainitsemillesi osille hyötykäyttöä. Voitko vielä sen verran raottaa projektia, että millä ajattelit laitteen moottoroida? Sen jälkeen lopetetaan tämän thriidin sotkeminen.  :D

381
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 08.05.04 - klo: 01.09 »
On kyllä kaikinpuolin hieno peli, se muodostuu sitten tietysti aina kysymykseksi kuinka rajua kyytiä kaunottarelle voi antaa, ilman että käy harmittamaan kun kopsahdetaan kattokerhoon.

Mutta tuo minilaite kiinnostaa todella suuresti, jos vain suinkin voit niin paljasta toki mille pohjalle laitetta rakennat? Ilmeisesti ihan tyhjältä pöydältä et ole sentään lähtenyt liikkeelle?

382
Vapaa keskustelu / Foorumin taso läpi linjan.
« : 06.05.04 - klo: 23.29 »
Fiesta, itseäni lainaten:

Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Täysin kuvitteellinen esimerkki, kaikki yhtäläisyydet todellisuuden hahmoihin ovat silkkaa sattumaa:

383
Kyosho / Zaboon 4wd
« : 06.05.04 - klo: 20.28 »
http://www.futaba-rc.com/radioaccys/futm0922.html

Jos tulkitsin oikein niin lankaraja on 20 ja pakkikin pitäisi löytyä?

384
Yleinen keskustelu / Kardaanin "vemppaaminen"
« : 06.05.04 - klo: 20.19 »
Ainakin suorituskykyyn sekä välyksien kasvamiseen ajan mittaan vaikutus on ilmeinen. Jokainen voi demonsteerata tätä kotona kytkemällä porakoneeseen L-kirjaimen muotoisen 6-koloavaimen, vatkaaminen on aika ilmeistä. Kaikki toki riippuu siitä kuinka suuresta heitosta on kyse, ja kuinka tarkka on ajo-ominaisuuksien suhteen. Kyseisestä autosta ei ole kokemusta.

385
Vapaa keskustelu / Foorumin taso läpi linjan.
« : 06.05.04 - klo: 16.40 »
Väliaikaraportti: Tällä hetkellä off topic-kirjoittelun määrä on ilmeisesti vähentynyt, samoin kielioppiasiat on paremmalla tolalla kuin joksus, mutta...kahden kolmen sanan diipa-daapa-viestejä on joka ketju pullollaan.

Täysin kuvitteellinen esimerkki, kaikki yhtäläisyydet todellisuuden hahmoihin ovat silkkaa sattumaa:

RC-Heikki: Onkohan kellään tietoa millaisia materiaaleja kannattaisi varata radanrakennusprojektia varten?

_mökke_: Soraa.


Vastaus on teknisesti upea, lyhyt, ytimekäs, täysin aiheeseen kuuluva ja kieliopillisesti kuin suoraan oppikirjasta. Tarpeellisuuden voi sitten jokainen arvioida itse.

386
Sähköautot / trial-monsterit
« : 05.05.04 - klo: 04.15 »
Tämä ei täsmää ihan otsikkoon, koska kyse ei varsinaisesti ole monstereista, mutta sitten sitäkin enemmän trialista. Tsekatkaapas millaiset järjestelyt noissa saksanmaan mönkimiskilpailuissa on, olisi hieno päästä näkemään.

http://www.modell-truck-trial.de/sinsheim/sinsheim.htm

387
Vapaa keskustelu / Kummitusten yö
« : 05.05.04 - klo: 01.28 »
Rotten Skeletor on kyllä ehdottomasti yksi kotimaisen musiikin kulmakivistä.

388
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 05.05.04 - klo: 00.16 »
Ihmettelen kyllä jos ei joku isompi valmistaja käytä kohta tilaisuutta hyväksi ja pukkaa tällaista settiä markkinoille. Erityisesti mieltä lämmittää kunnon akut, niiden sijoittelu ja liittimet. Voisin kuvitella että valmistuskustannukset eivät olisi kovin huimat.


389
Sähköautot / Sähkömoottorilla erityisiä vaikutteita..
« : 03.05.04 - klo: 11.53 »
Kaveri joskus pyyhkäisi vanhan telkkarini pintaa TODELLA VOIMAKKAALLA magneetilla, sillä seurauksella että kuva siirtyi vasempaan alareunaan. Onnistuin palauttamaan telkkarin edes jonkinlaiseen kuntoon, kun pidin magneettia tyynyn takana ja sillä sitten varovasti koetin suoristaa ruutua. :macgyver:

390
Polttisautot / Mika retired
« : 02.05.04 - klo: 13.54 »
kerpele että säikähdin jo, voin nimittäin tehdä sellaisen paljastuksen että luen aina sun kirjoittamat tekstit, koski ne sitten sähköautoja, kilpailua tai niveljalkaisten lisääntymistä. Moderointioikeuksista luopumisen ymmärrän kyllä täysin, ja voisin kuvitella, että osasyynä on se että kiitos on kovin ohut, sen sijaan meitä kyseenalaistajia riittää joka poistolle? Silläpä peräänkuulutan edelleenkin rajuja toimenpiteitä, ja sitä että karsintatoimenpiteiden kritisoijilta tunnukset pois välittömästi. Oikeasti.

Tosiasia on se, ettei missään toimivassa demokratiassa alle 18 vuotiaat äänestä. Kaikella kunnioituksella kuitenkin niitä junioreita kohtaan, joilla mopedi pysyy kädessä.

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 27