Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bluebeetle

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 152
361
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 17.05.12 - klo: 22.21 »
Suomesta löytyy myös tietoa aiheesta, ei tartte arvailla...: www.rc-offi.net

362
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 17.05.12 - klo: 19.10 »

Minkä kokosista laakereista kyse?

10x6x3

363
Sähköautot / Vs: HPI SAVAGE XS REISUSSA
« : 16.05.12 - klo: 22.56 »
Minkä auto ostan?-osio: http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0

364
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 16.05.12 - klo: 18.22 »
AJOA!!!!Kansa vaatii kuvia radalta!!!!

Vaatis a) niitä laakereita ja b) toisia takarenkaita...

edit: huomasin vasta että olisihan noita ollut myös euro-rc:n hyllyssä, tiedä olisivatko sieltäkään ehtineet vielä minulle kuitenkaan..


365
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 15.05.12 - klo: 22.22 »
Akselista katosi pari satkua helposti, apuvälineinä akkupora ja 1200 hiomapaperi. Nyt mahtuu laakeritkin paikalleen rikkomatta :)

Toiseen päähän kun laittoi kutistesukan suojaksi, niin sai kiristettyä karankin melko hyvin rikkomatta aksilaa...

366
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 14.05.12 - klo: 21.33 »

BB:
ainakin medasec myy tota eksoottista kokoa, ja ei oo pahan hintasia http://www.rcm.fi/laakerit-rc-autoihin/laakerit-10x6x3-mr106-abec-7-10-kpl.html

Juu, sieltä mun laakerit on jonkun aikaa jo tulleet kaikki, oli ilo huomata löytyvän hyllystä!


367
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 14.05.12 - klo: 19.41 »
Juu, pitää jossain vaiheessa katsoa noiden kavennusosien tilaamista.

Nyt on keskitytty hopuppien haalimiseen, hiilikuituisen taka-akselin kanssa tuli vaan takapakkia yhden hajonneen laakerin verran eli pieni tauko on rassailemisessa taas.. Laakerit on niin tiukkoja akselille, että en tiedä onko kukaan saanut ehjänä paikalleen... Ja on ihan Tamiyan oma akseli (54162). Laakerikin sevverta eksoottinen kooltaan (10x6x3) ettei omissa varastoissa ollut yhtäkään kappaletta..

Ja muutes, Tamiyan 51400 takarenkaalla ei ainakaan näillä keleillä tee vielä mitään pidotettuina tai ilman soossia...

368
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 11.05.12 - klo: 20.00 »
Jaa joo, noi yätukivarsien taakse suuntautuvat puolet vaan ihmetytti, mutta tulevatkin servolevyjen alle kiinni....

104W gp-mallissa kun on siellä vaan alumiittiset pötköt noiden tilalla.

Pitänee hommata tukivarsisetti, vantteja varmaankin löytyy pakista sopivan mittaisia..

369
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 10.05.12 - klo: 22.56 »


ferrarin ohjekirjassa keulan osat #51381 ja mittasin keulan ni se on sen 180

Kiits, mutta eipä taida mulle käydä kun autossa 103-tyyppinen keularatkaisu... Vai olenko RangerWalker pahastikin metsässä????

370
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 10.05.12 - klo: 22.45 »

Auton leveydeksi onkin - tarkempien tutkimusten jälkeen - ilmoitettu 200mm monessa paikassa, joten täytynee yrittää oppia elämään tuon kanssa.. Saa nähdä antaako liikaa tasoitusta sitten etupidon merkeissä muille.

-maailmalla leveät pesee sata nolla kaposia autoja.

Taatusti on nopeampi leveänä.

Mielenkiinnolla katsotaan kun törmätään onko paljonkin vauhdissa eroa, todennäköisesti on selvästi nopeampi kuin 180mm "nykyautot" (tuo leveä mallihan on tarkoitettu 80 ja 90 luvun koreille)

Mutta jos 180mm kelpaa niin ei montaa taalaa maksa kapea etupää niin olisi sitten  kaikkien autot saman levyisiä.(tai no fgx taisi olla 190mm, mutta kuitenkin lähempänä)

Ainakin jos hommaat uuden 2009 ferrarin tai mclarenin korin niin suosittelen kapeamman etupään hankintaa, näyttää muuten tosi härskiltä laitteelta.

Aijjaa, luulin antavani tasoitusta tolla leveellä norsulla... Onko laittaa osanumeroa kapeempaan keulaan suoraan?

Mitenkäs muuten välitykset, mukana tulleella 25T pinjonilla olisivat 3.72 mutta löysin pari joskus erheessä tilaamaani pinjonia (28T ja 29T) ja ruuvasin noista pienemmän eli 28T:n paikalleen jolloin välitys 3.32 - onko alueellakaan??

Koneena siis 21.5 Novak.

371
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 10.05.12 - klo: 21.47 »
Onhan tuo keula 200mm levee noilla kumeilla, mahtuu kuitenkin hienosti pyörimään.. Itse asiassa ei ole ohjausvarressa kauheasti tilaa sisäänpäin viedäkään vannetta, pari-kolme milliä ja ottaa jo kiinni.

Auton leveydeksi onkin - tarkempien tutkimusten jälkeen - ilmoitettu 200mm monessa paikassa, joten täytynee yrittää oppia elämään tuon kanssa.. Saa nähdä antaako liikaa tasoitusta sitten etupidon merkeissä muille.

372
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.05.12 - klo: 23.27 »
Hoi mestarit, mitäs käytännön eroa on 103 ja 104 vanteissa, etu/taka?

Tää 104w gp kun tuli tilattua, ja tulee ilman vanteita niin otin tietty pöljä 104 mallin vanteet messiin.. Kitin mukana tulleet laakerit (850) oli ainakin aivan liian pienet, mutta onko offsetissa esim. eroja?

BB:llä on näköjään pyöreäreunanen lipo autossa...
Sopiiko autoon perus kantikkaat lipot, vai pitääkö olla pyöreäreunainen?

Sopii kantikkaatkin, laitoin keveyden takia tuon ensialkuun...

373
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.05.12 - klo: 23.05 »
Säännöissä on tosiaan koetettu pitää pipo löysällä, ja niin koetetaan jatkossakin..

Kuusankosken näytöskisassa ei kenenkään ajo jää moottorista tai nopeudensäätimestä kiinni, siellä on tärkeintä saada autoja viivalle jotta nähdään vähän kaluston eroja.

Pari iltaa on askarreltu - eilen tosin katsottiin enimmäkseen lätkää - ja oma ajokki alkaa muistuttamaan rc-autoa pikkuhiljaa....


374
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.05.12 - klo: 17.28 »
Ja mulla on BA30 tollasen näköinen

Juu, mulla tää 104w gp-edition, BA30 on tosiaan osa johon motti tulee kiinni:

375
Topic siivottu kisajärjestäjän pyynnöstä.

376
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.05.12 - klo: 23.54 »
Joutunee suomen pelin ohessa vähän ruuvaamaan :)

Eli postipate toi muutama minuutti sitten paketin, melkolailla ennätysajassa jopa:

Kannattaa sitten varovasti kiristää ne 2 alumiinista m4x30 ruuvia, pyöristyy naurettavan helposti. (ja kyseiset ruuvit pitääkin kiristää vain löysät pois tyyliin, muuten voi mennä tweakkiin runko)

Lisäksi se valualumiininen palikka diffissä (osa # BA30) kannattaa oikeasti varovasti kiristää,katkeaa myös helposti.

Muuten pitäisi olla helppo kasaus ja tamiyamaiseen malliin yhtä juhlaa rakennus.

Heh joo, kiitti vinkeistä... Alumiiniruuvien kannan nylppäämisen olen oppinut jo 80-luvun lopulla RC10L:ää rakentaessa ja mekatessa, ja edelleen se näyttää onnistuvan :)

Avain onneen on - kuten monessa muussakin - oikea kärki meisselissä, eli PH2. Ja mieluiten ehjä... Ne kestää kyllä kiristää hienosti, ääliövoima on tietysti eri asia.

Mun sarjassa - ja manuaalissa - BA30 on kyllä moottorin kiinnityslevy kuitenkin...???

377
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.05.12 - klo: 07.54 »
Joutunee suomen pelin ohessa vähän ruuvaamaan :)

Eli postipate toi muutama minuutti sitten paketin, melkolailla ennätysajassa jopa:


378
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 07.05.12 - klo: 08.06 »
Tässä Californialaisen UF1 kerhon säännöt. (www.uf1series.com) Samaa linjaa noudattavat kaikki netistä löytämi säännöt.

Motor:       21.5
ESC   :       non boost setting... ROAR list
Tires   :       Rubber only, F1 scale
Body   :       F1 scale front & rear wing
Width:       190mm maximum
Battery:       2 cell lipo
Drive:       2 wheel Rear

Rajaavat vain olellisimman.  Auton tulee näyttää F1 autolta: kumirenkaat ja F1 kori. Kaikki merkit käyvät. Tai vaikka ihan oma tekemä. Eri keskuteluforumumeista esille nousee selkeästi yksi luokan suosion syy: autot ovat kaikkien tunnistettavissa 1:1 F1 kilpa-autoiksi. Sama syy kuin VTA luokassa.

Maksimi leveys ei juurikaan sulje mitään merkkejä/malleja pois. Tamiyan on omisssa malleissaan seurannut 1:1 F1 autojen kehitystä. Taka-akselien leveys on kaventunut 190=>180 mm.  Tämä ei auton suorituskykyä välttämättä paranna. Keskuteluforumien perusteella näyttää hyvin suositulta rakentaa oma auto eri versioita yhdistämällä. Rakennetaan auto takaa maksimi leveyteen ja otetaan muut osta uusimmasta mallista.

Luokkaa hallitsee melko suvereenisti automerkki Tamiya. Muutama muu autovalmistaja on markkinoilla. Tuning osia löytyy netistä usealla tuotemerkillä. Kaikki muut ovat suunnitelleet omat autonsa Tamiyan luomiin epävirallisiin standardeihin ja mittoihin. Korit, renkaat, vanteet ovat vaihtokelpoisia eri valmistajien välillä. Jopa koko eturipustus sellaisenaan voidaan ottaa toisesta automerkistä.   

Viime talvena 3racing julkaisi uuden yleisestä normistosta poikkeavan F1 auton Sakura FGX. Erillisripustus takana. Ei enää mattoautosta tuttua kiinteää taka-akselia. Taka-akselin leveys sääntöjen mukainen maks. 190 mm. Takavanteissa muista poikkeava offsetti. Ei niinkään keljuuttaan kuin puhtaasti saadakseen tilaa uudelle takaripustukselle. Omat etuvanteet. Turisteista tuttu rakenne. Laakerit ohjauspaloissa eikä enää vanteilla. Akselilla hexi. Kaikilla muilla mattoautoista tuttu etupään rakenne. Laakerit vanteessa. 

UF1:n säännöt eivät rajaa autoa pois kisoista. Hyvä näin. Antaa kehityksen kehittyä.

Lähtökohtaiseti FGX häviää kiihdytyksessä perinteiselle autolle ja huippunopeus on hieman alempi. Energiaa kuuluu kolmiportaisen vaihteiston kitkaan.  Samaa kertovat julkaistut testit. Toisaalta kaarteesssa autosta on mahdollista saada nopeampi. Tämä kaikki edellyttää, että harrastaja osaa ja viitsii kokeilla eri säätöjä.

Tässä muutamia hajatelmia maailmalta.

2012 muutokset sääntöihin eivät myöskään kuullosta ainakaan leikkimielistä kerhokisailua ajatellen pöllömmiltä:

Lainaus käyttäjältä: UF1
2012 Rule changes

Points System based on laps... Race 1 you complete 44 laps, race 2 you complete 45 laps and race 3 you finish with 45 laps… your score for the day is 134.

It doesn't matter if someone finished with a 44 lap 12:02.342 or a 44 lap 12:10.575, they both receive 44 points.

We are doing away with DNF … EVERY single lap of the entire series will count… If you break on lap 4 then you will be credited with 4 points…

...eli suomennettuna, ainoastaan kierrokset ratkaisee pisteytyksen kuskien välillä, jos ajat 1. lähdössä 44 kierrosta, toisessa 45 ja kolmannessa 45 niin pisteesi ovat 134

Jos keskeytät neljän kierroksen jälkeen, saat neljä pistettä..

Simple, häh?

379
Kuuluu mielestäni TT-01 aiheeseen, mutta lyhyesti - ennen lukottamista - unohda..

Muovirunko jne, ei niitä herkullisempia kohteita tällaisen konversion tekemiseen.

380
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 05.05.12 - klo: 10.58 »
Noniin, värityskin päätetty kun aikani tutkailin nykyautoja niin löytyi aika passeli :)


381
Voihan tänne rekisteröityä joku ulkomaalainen.

...tai joku suomalainen selata ulkomaillakin...

382
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 04.05.12 - klo: 23.19 »
F104W superduperprospecial (en muista mallia) tilattu :)

383
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 03.05.12 - klo: 19.20 »
Tässä Californialaisen UF1 kerhon säännöt. (www.uf1series.com) Samaa linjaa noudattavat kaikki netistä löytämi säännöt.

Motor:       21.5
ESC   :       non boost setting... ROAR list
Tires   :       Rubber only, F1 scale
Body   :       F1 scale front & rear wing
Width:       190mm maximum
Battery:       2 cell lipo
Drive:       2 wheel Rear



Noihan vaikuttaisivat oivallisille!

Eikun autoa tilaukseen... :)

384

Tein pikaisesti kaupat moisesta laitteesta ja oletin toki että kyseessä on 150A säädin.


Valitettavasti - jos et voi osoittaa kysyneesi tuota säätimen mallia ja saaneesi väärää informaatiota myyjältä - lienee paras vaan niellä karvas kalkki ja hommata jytympi säädin tilalle..

Olettamuksen perusteella väärän tavaran ostamisestahan saa syyttää ainoastaan itseään.

385
Sähköautot / Vs: Multiplex LN-3008 ja lipo-lataus
« : 28.04.12 - klo: 19.57 »

386
Polttisautot / Vs: Tulppa hajosi heti.
« : 27.04.12 - klo: 22.02 »
Hoken vastaus kymppi plus, amen, ja lukko päälle.

387
Saako nimimerkin vaihdettua ylläpidon kautta?  :shocked:

Kyllä se voidaan järjestää, ei tietenkään viikottain/mielialanvaihtelujen mukaan... :)

388
Riittää, jatkot johonkin jo olemassa olevaan aiheeseen kiitos.

389
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 21.04.12 - klo: 20.46 »
Tuli spostiin alennuskoodi Savöxin servoista, 10 prossaa pois.

Ei toiminut, valitti vaan "Invalid coupon code":a kun yritin käyttää alennusta..

Laitoin vastauksen mainosviestiin, lyhyesti ja ytimekkäästi "Code savox10 doesn´t work" klo 9:42

Vastaus tuli 17:32:

" Jan,


I made a mistake setting up the code.  It is working now.

Thank you for your patience,

Dan Brideau"

Eli en kauhean huonoksi haukkuisi kommunikointiakaan...

-bb-

390
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 20.04.12 - klo: 23.13 »
KaRRRRRRRhuapa hyvinkin... :)

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 152