361
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 17.05.12 - klo: 22.21 »
Suomesta löytyy myös tietoa aiheesta, ei tartte arvailla...: www.rc-offi.net
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
AJOA!!!!Kansa vaatii kuvia radalta!!!!
BB:
ainakin medasec myy tota eksoottista kokoa, ja ei oo pahan hintasia http://www.rcm.fi/laakerit-rc-autoihin/laakerit-10x6x3-mr106-abec-7-10-kpl.html
ferrarin ohjekirjassa keulan osat #51381 ja mittasin keulan ni se on sen 180
Auton leveydeksi onkin - tarkempien tutkimusten jälkeen - ilmoitettu 200mm monessa paikassa, joten täytynee yrittää oppia elämään tuon kanssa.. Saa nähdä antaako liikaa tasoitusta sitten etupidon merkeissä muille.
-maailmalla leveät pesee sata nolla kaposia autoja.
Taatusti on nopeampi leveänä.
Mielenkiinnolla katsotaan kun törmätään onko paljonkin vauhdissa eroa, todennäköisesti on selvästi nopeampi kuin 180mm "nykyautot" (tuo leveä mallihan on tarkoitettu 80 ja 90 luvun koreille)
Mutta jos 180mm kelpaa niin ei montaa taalaa maksa kapea etupää niin olisi sitten kaikkien autot saman levyisiä.(tai no fgx taisi olla 190mm, mutta kuitenkin lähempänä)
Ainakin jos hommaat uuden 2009 ferrarin tai mclarenin korin niin suosittelen kapeamman etupään hankintaa, näyttää muuten tosi härskiltä laitteelta.
BB:llä on näköjään pyöreäreunanen lipo autossa...
Sopiiko autoon perus kantikkaat lipot, vai pitääkö olla pyöreäreunainen?
Ja mulla on BA30 tollasen näköinen
Joutunee suomen pelin ohessa vähän ruuvaamaan :)
Eli postipate toi muutama minuutti sitten paketin, melkolailla ennätysajassa jopa:
Kannattaa sitten varovasti kiristää ne 2 alumiinista m4x30 ruuvia, pyöristyy naurettavan helposti. (ja kyseiset ruuvit pitääkin kiristää vain löysät pois tyyliin, muuten voi mennä tweakkiin runko)
Lisäksi se valualumiininen palikka diffissä (osa # BA30) kannattaa oikeasti varovasti kiristää,katkeaa myös helposti.
Muuten pitäisi olla helppo kasaus ja tamiyamaiseen malliin yhtä juhlaa rakennus.
Tässä Californialaisen UF1 kerhon säännöt. (www.uf1series.com) Samaa linjaa noudattavat kaikki netistä löytämi säännöt.
Motor: 21.5
ESC : non boost setting... ROAR list
Tires : Rubber only, F1 scale
Body : F1 scale front & rear wing
Width: 190mm maximum
Battery: 2 cell lipo
Drive: 2 wheel Rear
Rajaavat vain olellisimman. Auton tulee näyttää F1 autolta: kumirenkaat ja F1 kori. Kaikki merkit käyvät. Tai vaikka ihan oma tekemä. Eri keskuteluforumumeista esille nousee selkeästi yksi luokan suosion syy: autot ovat kaikkien tunnistettavissa 1:1 F1 kilpa-autoiksi. Sama syy kuin VTA luokassa.
Maksimi leveys ei juurikaan sulje mitään merkkejä/malleja pois. Tamiyan on omisssa malleissaan seurannut 1:1 F1 autojen kehitystä. Taka-akselien leveys on kaventunut 190=>180 mm. Tämä ei auton suorituskykyä välttämättä paranna. Keskuteluforumien perusteella näyttää hyvin suositulta rakentaa oma auto eri versioita yhdistämällä. Rakennetaan auto takaa maksimi leveyteen ja otetaan muut osta uusimmasta mallista.
Luokkaa hallitsee melko suvereenisti automerkki Tamiya. Muutama muu autovalmistaja on markkinoilla. Tuning osia löytyy netistä usealla tuotemerkillä. Kaikki muut ovat suunnitelleet omat autonsa Tamiyan luomiin epävirallisiin standardeihin ja mittoihin. Korit, renkaat, vanteet ovat vaihtokelpoisia eri valmistajien välillä. Jopa koko eturipustus sellaisenaan voidaan ottaa toisesta automerkistä.
Viime talvena 3racing julkaisi uuden yleisestä normistosta poikkeavan F1 auton Sakura FGX. Erillisripustus takana. Ei enää mattoautosta tuttua kiinteää taka-akselia. Taka-akselin leveys sääntöjen mukainen maks. 190 mm. Takavanteissa muista poikkeava offsetti. Ei niinkään keljuuttaan kuin puhtaasti saadakseen tilaa uudelle takaripustukselle. Omat etuvanteet. Turisteista tuttu rakenne. Laakerit ohjauspaloissa eikä enää vanteilla. Akselilla hexi. Kaikilla muilla mattoautoista tuttu etupään rakenne. Laakerit vanteessa.
UF1:n säännöt eivät rajaa autoa pois kisoista. Hyvä näin. Antaa kehityksen kehittyä.
Lähtökohtaiseti FGX häviää kiihdytyksessä perinteiselle autolle ja huippunopeus on hieman alempi. Energiaa kuuluu kolmiportaisen vaihteiston kitkaan. Samaa kertovat julkaistut testit. Toisaalta kaarteesssa autosta on mahdollista saada nopeampi. Tämä kaikki edellyttää, että harrastaja osaa ja viitsii kokeilla eri säätöjä.
Tässä muutamia hajatelmia maailmalta.
2012 Rule changes
Points System based on laps... Race 1 you complete 44 laps, race 2 you complete 45 laps and race 3 you finish with 45 laps… your score for the day is 134.
It doesn't matter if someone finished with a 44 lap 12:02.342 or a 44 lap 12:10.575, they both receive 44 points.
We are doing away with DNF … EVERY single lap of the entire series will count… If you break on lap 4 then you will be credited with 4 points…
Voihan tänne rekisteröityä joku ulkomaalainen.
Tässä Californialaisen UF1 kerhon säännöt. (www.uf1series.com) Samaa linjaa noudattavat kaikki netistä löytämi säännöt.
Motor: 21.5
ESC : non boost setting... ROAR list
Tires : Rubber only, F1 scale
Body : F1 scale front & rear wing
Width: 190mm maximum
Battery: 2 cell lipo
Drive: 2 wheel Rear
Tein pikaisesti kaupat moisesta laitteesta ja oletin toki että kyseessä on 150A säädin.
Saako nimimerkin vaihdettua ylläpidon kautta?