Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 27
421
Kilpailijoiden kanava / Se lukee säännöissä...
« : 05.11.09 - klo: 22.28 »
WJ-sääntökirjanen on nyt latailtavissa täällä:

http://www.medasec.com/do?action=files

Sieltä löytyy myös ladattavat Maastosarjan 2009 säännöt, joihin WJ-säännöt perustuvat.

Jos siellä on jotain kommeintoitavaa (esim. joku asia unohtunut tms.), niin ota suoraan yhteyttä sähköpostilla allekirjoittaneeseen, niin lisätään asiat listalle.

Sarjan tukijoita haetaan edelleen lisää. Kaikki kauppiaat, nyt pikkurahalla WJ-sarjan virallisiksi tukijoiksi. Tukijoiden logot ovat esillä mm. kilpailukutsujen yhteydessä. Ohjeita tuossa ladattavassa tiedostossa.

Vauhdikasta WJ-talvikautta!!!

422
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 05.11.09 - klo: 20.04 »
Jyväskylän kisapäivä varmistui, 27.3.2010 ajetaan siis WJ-finaali. Olikos Tampereen ensimmäiseen kisaan kuvaajaa? ull3 tai joku muu? Jos Nappe raahaa putkensa sitten Espoon areenalle, hyvä niin.

423
Toivottavasti tätä yksityyppivääntökeskustelua ei enää tämän topicin alla jatketa vaan vaikka perustetaan oma topicci kaikelle yksityyppiasiaväännölle (renkaille, moottoreille, autoille, sähköille jne. ihan missä tahansa luokassa).

WJ-sarjasäännöt löytyy Kilpailijat-osion alta ja niitä täydennetään vielä tuon aloitteleva kuski -rengassäännön osalta.

424
WJ-palstalta poimittua:

"Edelleen on keskusteltu ja vihreää valoa näytetty säännölle, jolla aloittelijat pääsevät mukaan kisaan vapaalla renkaalla. Tämän säännön työstäminen on vielä vaiheessa, mutta tulossa se kuitenkin on.

Aina yksityyppisääntö aiheuttaa jossain päin närää, se on valitettava tosiasia. Mutta jos rengas vapautetaan, niin kisaajien on testattava kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, jotta ratakohtaisesti löytyisi se nopein paketti. Ja kuten mm. Haze totesikin, se ei ole se halvin tapa."

Lopulliset säännöt kirjoittelen ensi viikon aikana, mutta eiköhän tuo kerro jo sen, että aloittelijat pääsevät kyllä mukaan millä tahansa renkaalla. Tervetuloa siis kisaamaan...

425
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sähkökrossin EM-paikat 2010
« : 28.10.09 - klo: 13.59 »
Team JKL lähtee sinne kyllä edustamaan, kunhan vain aikataulu sattuu yksiin lomien kanssa. Siksi on vaikea tehdä sitova ilmoittautuminen, kun kisan ajankohta ei ole tiedossa. Eli ei viitsisi maksaa siitä että ei pääsekään paikalle. =)

Mutta mikäli ajankohta on heinä-elokuun vaihde, niin silloin ainakin allekirjoittanut on mukana molemmissa luokissa (siis sitovasti), luultavasti myös Nyman. Siltanen ja Kervola ovat vielä avoimia tapauksia.

426
Sähköautot / Vs: Schumacher Mi3.5 keskustelu
« : 24.10.09 - klo: 19.22 »
Kannattaa varmastikin tarkastaa, onko ruuvien kiinnittämisessä käytetty lukitetta. Ainakaan Catissa lukitetta ei oltu käytetty, joten epäilen, että Mi3,5:ssa tilanne on sama.

427
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 23.10.09 - klo: 19.54 »
Noniin, tässäpä olisi nyt alustavasti kirjoittelijat WJ-sarjan kisoista:

*Joulunumeroon tulisi juttu ensimmäisestä osakisasta (Tampere)
--Kynän varressa AiR, kuvat (kuka haluaa tämän, CluBBaH?)

*2010 ensimmäiseen numeroon tulee yhteisjuttu toisesta (Vaasa) ja kolmannesta (Espoo) kisasta
--Kynän varressa Peitsamo, kuvat (kuka haluaa tämän, Nappe, Ull3?)

*Toiseen numeroon tulisi juttu viimeisestä osakisasta (JKL) ja samalla voisi siihen koota koko sarjan kuulumiset. Eli loppuraportointi tulisi myös siihen.
--Kynän varressa RikuRassi, kuvat (kuka haluaa tämän?)

Kiitokset jo etukäteen kaikille toimittajille ja kuvailijoille. Informoin myöhemmin tarkempia tietoja, kuinka paljon meille luvataa tilaa lehdistä.

428
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 21.10.09 - klo: 10.51 »
Kiitti Riku raportoinnista. Meilläkin Jyväskylän baanalla porukka on ajellut aika pitkiä tovia Minipin-renkailla, olisikohan Haze päästellyt jo 10 tunnin verran samoilla kumeilla. Tätähän Harri ei yleensä tee, vaan vaihtaa niitä useammin. =)

Pieni rengasvinkki vielä kaikille kovalle pidolle; kovat jätkät leikkaavat etu / takarenkaasta 1-2 piikkiriviä pois, jos rengas takertuu ja alkaa kiskomaan autoa liikaa. Se siis rauhoittaa auton käyttäytymistä kummasti. Tästä voisi joku, joka on näin tehnyt, kertoa tarkemmin.

Mutta, mutta, WJ-sarjasta vielä. Vaasan joulukuinen kisa joudutaan siirtämään, koska Vaasan porukalla ei ole nyt riittävästi talkoovoimaa ja aikaa kisan järkkäämiseen. Vaasassahan on tunnetusti tehty aina kisat viimeisen päälle ja nyt ei haluta lähteä "vasemmalla kädellä huitaisemaan".

Kisat siis siirtyvät ja uusi WJ 2 -kisapaikka on Hyvinkää. Eli järjestelykoneisto vain pyörimään, niin tullaan sinne kisaamaan. Ja muut kisathan pidetään suunnitelmien mukaan.

Kisojen raportoinnista; nyt löytyy jo kolme kirjoittajaa kisaraporteille. Sovimme vielä tarkemmin, kuka kirjoittaa ja mistä kisasta. Rikun kanssa kun juttelin, niin voisi olla hyvä idea, että raportoija ei kirjoittaisi omasta kisasta, vaan jostain muusta kisasta. Näin saataisi näkökulmaa "ulkoistettua".

Brititkin ovat jo valmiina sisäkauteen, Ooplen sivuilla löytyi jo tietoja ensimmäisestä kisasta:

http://www.oople.com/rc/photos/misc/news/therematch.pdf

Ajavat siis päällekäin Tampereen kisan kanssa, joten katsotaanpa, saadaanko tänne yhtään brittivahvistuksia...

429
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 13.10.09 - klo: 20.36 »
Kehittely jatkuu;

Pienoismalli-lehden kanssa on nyt päästy yhteisymmärrykseen siitä, että saadaan ensi talven-kevään aikana kolme juttua WJ-sarjasta lehteen! Eli jutut tulisivat seuraavalla tavalla:

*Joulunumeroon tulisi juttu ensimmäisestä osakisasta (Tampere)
*2010 ensimmäiseen numeroon tulee yhteisjuttu toisesta (Vaasa) ja kolmannesta (Espoo) kisasta
*Toiseen numeroon tulisi juttu viimeisestä osakisasta (JKL) ja samalla voisi siihen koota koko sarjan kuulumiset. Eli loppuraportointi tulisi myös siihen.

Mutta, mutta, edelleen etsitään lisää kuskeja / mekaanikkoja, jotka olisivat halukkaita kirjoittamaan näitä juttuja. Eli jos kynä / näppis pysyy käsissä ja juttua tulee muutenkin kuin suullisesti, niin ilmoittaudupa minulle. Tehdyistä jutuista saa pienen korvauksen, mutta ihan rikastumaan niillä ei pääse. =)

Ja kuvaajiakin tarvitaan lisää, Nappe on jo ilmoittanut, että kun hän on paikalla pitkän putkensa kanssa, niin silloin kuvamateriaalia on tiedossa. Mutta muitakin vapaaehtoisia, vaikka yhteen kisaan?

Matti

430
Touring-kisoissa (1/10) on aikanaan ollut mukana Jägermeister-Alfa oikeilla väreillä ja tarroilla, mutta silloin muistaakseni ohjeistettiin tiimiä siten, että tekstit/logot piti peittää teipillä. Väritys sai muuten olla esikuvan mukainen. Eli jos haluaa kovasti kikkailla asialla, niin vaihtaa vaikka nimeksi jonkin muun. Silloin ei pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista.

Eikös formulapuolellakin ollut tämä sama asia; MacLareneilla ei lukenut West, vaan kuskin nimi autossa ihan samalla fontilla kuin alkuperäisenkin tupakkamerkin nimessä?

431
Tulokset / Vs: M2-10 -luokan Maailman mestari 2009 ?
« : 12.10.09 - klo: 15.54 »
Aivan, eli historiahan tuntee nyt vain kaksi tuplamaailmanmestaria sähkökrossin puolelta, toinen on herra Achter ja toinen herra Hirosaka.

Turhaan taisivat boikotoida isot tiimit noita kisoja, kun raportin mukaan ketään kuskeja ei oltu pahoinpidelty tai ryöstetty kisareissulla. Ainoa kaveri, joka joutui kokemaan jonkinmoisen hyökkäyksen oli vanha tuttumme Dallas, jonka kimppuun oli kaiketi käyty jollain safarilla leijonien toimesta. Tarina ei kerro sen tarkemmin, mitä tapahtui, mutta jos kuvia vertaa, niin onkohan leijonat erehtyneet luulemaan Dallasia naapurilauman edustajaksi?



Kumpi on leijona, kumpi Dallas?

432
Tulokset / Tulokset ja jälkipelit Espoo Warm Up
« : 10.10.09 - klo: 18.30 »
Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille rennoista kisoista. Tiivistunnelmainen ja pitkä kisapäivä on nyt takana. Näin kotisaunan kovien löylyjen jälkeen (ja ennen illan Lottokierrosta) on hyvä istahtaa hetkeksi ja suunnata jo katseet kohti tulevaa WJ-kisakautta. Rata soveltuu mitä mainioimmin tähän touhuun.

Team Jyväskylä kiittää.

433
Tulokset / Vs: M2-10 -luokan Maailman mestari 2009 ?
« : 09.10.09 - klo: 17.30 »
Niin, se kuuluisa jälkiviisaus; kunpa olisin ollut tuolla, niin B-finaalipaikka olisi herunut. Olikohan kuuluisa Kreikan Manolo paikalla ottamassa prototyypeillään B-finaalipaikkaa? Britit tykkää tästä vesselistä...

"Manolis, the only racer from Greece was having some trouble charging his cells - he didn't have a charger (this doesn't help), so who should jump to the rescue other than our very own Essex hero Ellis Stafford, showing us all what team representation is all about."

"Manolis kept his car on the track for two entire laps in round 1 of qualifying - we like, yes!"


Kuvassa vasemmalla, kaveri on muuten vanha Suomen kävijä, ollut Subarun tiimissä ralleissa mukana...

Jos Manolo oli ajamassa, niin Vaasassa hän starttaa ehkä kakkoskuumassa hiitissä. Heh. Siinä on Jussilla pala purtavaksi.

434
Tulokset / M2-10 -luokan Maailman mestari 2009 ?
« : 09.10.09 - klo: 15.27 »
Niin, ihan hyvä tietovisakysymys. Hieman yllättäen ovat päässeet ajamaan MM-kisoja, kun huipputiimit boikotoivat Etelä-Afrikan kisoja.

Mutta kuten Ooplen foorumilta voi lukea, jos ei osallistu, ei voi voittaa. Ja herra Archer osallistui ja vei mestaruuden. Paikallisilta sivuilta en löytänyt ihan heti raporttia, mutta mm. Oople ja RedRC raportoivat ainakin aiheesta:

http://www.redrc.net/2009/10/martin-achter-crowned-2wd-world-champion/
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=31771
http://www.redrc.net/2009/05/martin-achter-joins-cs-electronic/

Onnea siis Martinille, kaverilla onkin sitten puolustettavaa seuraavissa MM-kisoissa Vaasassa...

435
Niin, vastaan vielä tuohon edelliseen postaukseesi:

Valmistajan sivuilla suositellaan vastaavaa 50A säädintä 1/10 ja 1/12 -kokoluokan autoille, ei tuota 30A mallia.

436
Iltaa.

Ikävä kuulla, että säätimelle kävi noin, Sami. Olen yhteydessä sinuun säätimen osalta, mutta haluan kuitenkin samalla selvittää tässä, mitä ohjeita olen sähköpostissa eilen kirjoittanut, mikäli täällä asiasta keskustellaan:

>>> >> Kiitos tilauksesta. Mihin autoon tuo setti tulisi? Asson B4:een?
>>> >>
>>> >> Tuo setti on tarkoitettu lähinnä 1/18-autoille, koska luulisin, että
>>> >> 1/10-autoissa 30A säädin ei taida riittää koneen ottamiin virtoihin
>>> Eli jos
>>> >> se olisi tulossa "isoon" autoon, niin melkein kannattaisi ajatella
>>> hieman
>>> >> järeämpää pakettia siihen.
>>> >>
>>> >> Terveisin,
>>> >> Matti / Medasec

Mutta kuten sanoin, niin katsotaan, mitä asialle voidaan tehdä.

Matti / Medasec

437
Schumacher / Setuppia WJ-renkaalla
« : 26.09.09 - klo: 13.17 »
S1-version Catillä ihan perussetuppi toimii aika mukavasti Schumin Mini Pin -renkalla, kun vain eteen vaihtaa hieman tukevampaa öljyä. Eli vakiojouset, edessä 40wt ja takana 30wt on sellainen yhdistelmä, josta voi lähteä hyvin hakemaan tuntumaa. Lisää setuppeja, kunhan saa testattua autoa enemmän.

Ja sellainen huomio valmiiksi kasatusta autosta, että kannattaa tosiaan ruuvilukitetta lisäillä ja tarkastaa muutenkin ruuvien kireys. Muutoin diffit, iskarit ja muut osiot on tehty tehtaalla toimiviksi eli niihin ei tarvitse koskea. Sähköt vain kiinni ja ajamaan...

438
Tulokset / Hätähuuto: Kuvia?!
« : 25.09.09 - klo: 14.53 »
Otsikon mukaisesti, klubimme tarvitsisi kuvia tuosta Finnish Open -kisasta radan/kerhon esittelykansioon. Eli kaikki paikalla olleet, jotka napsitte siellä kuvia, ja jotka olisivat halukkaita lainaamaan otoksiaan, ilmoittautukaa tai laittakaa linkki kansioon, josta muutaman kuvan voisi kopioida klubin käyttöön. Ensisijaisesti yleiskuvat / laajemmat tilannekuvat kiinnostaisivat. Suuret kiitokset jo etukäteen.

Vinkki- / kuvapalkkiot ovat nyt pienempiä kuin siinä keltapunaisessa aikakauslehdessä, mutta ystävällisille sieluille tarjoamme pullakahvit seuraavassa Jyväskylän kisassa. =)

Terveisin,
Matti / RCCjkl

P.S. Jos kuvia on jo jossain esillä, ja en vain huomannut niitä, voit naurahtaa ja laittaa linkin kuvien luokse.

439
RC-kerhot ja -radat / RC Club Jyväskylä treenaa...
« : 25.09.09 - klo: 14.40 »
RC Club Jyväskylän talviharjoittelupaikka Tyyppäläntie 16 (takaovesta). Vaihtelevapintainen (lattia, puu, matto) krossirata sähkökäyttöisille 1/18 ja 1/10 -kokoluokan autoille.



Tiedustelut esim.:
o Matti Eskelinen (040 572 6257)
o Jarno Siltanen (040 777 6459)
o Tietoja harjoitusajoista ja kysymyksiä radasta voi esittää rccjkl.net -foorumilla. Keskiviikkoisin klo 17.30 - 21 on kuitenkin vakiovuoro, jolloin paikalla on aina ajajia. Viikonloppuisin on lähes aina ovet auki klo 12 jälkeen.

Tietoa ratamaksuista ja ajopaikasta tarkemmin:
http://www.rccjkl.net/forum/viewforum.php?f=28

Tietoa ajopäivistä (lähes päivittäin pääsee ajamaan):
http://www.rccjkl.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=178&start=10

Tervetuloa mukaan!

440
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.09.09 - klo: 07.28 »
Jep, LRP:n sensorijohtoja on ollut meillä jo siitä lähtien, kun ensimmäiset Bruhless-säätimet ilmestyivät hyllyyn. CS:n toinen sensorijohtomalli (vastaava kuin LRP), ilmestyi valikoimiin vasta jonkin aikaa sitten, CS:n omiin säätimiin käyvät johdot yhdessä säätimien kanssa.

Se sensorijohdoista. =)

441
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.09.09 - klo: 06.53 »
Huomenta.

Pieni korjaus; CS:llä (Medasecin valikoimissa) on siis kahdenlaisia sensorijohtoja. Niitä, jotka käyvät vain CS / GM -säätimiin ja sitten niitä, jotka käyvät esim. LRP / SP / Novak-säätimiin. Koneen liitin on aina sama. Ja osa säätimistä on sellaisia, joiden kanssa tarvitaan sensorijohtoa, osa sellaisia, jotka toimivat ilman sensoria.

Jos on tullut ostettua väärä johto, niin sen voi toki palauttaa, mikäli pakkaus on avaamaton ja vaihtaa sopivaan. Jos taas pakkaus on avattu, mutta johto uuden veroinen, niin ota yhteyttä; sen voi kyllä hyvittää ainakin osittain sinulle.

Matti / Medasec

442
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 21.09.09 - klo: 18.27 »
Jos tuolle 21.11. ei ole päällekäisyyksiä, niin vaihdetaan se päiväys siihen. Jotta siis mitaligaalaan tulee pikkuautoedustusta riittävästi.

443
Touringissahan se Nikkeliakku taidettiin tyhjentää aina viiteen ja puoleen minuuttiin, joten siitä saa laskemalla sen keskivirran aika helposti. Siis kapasiteetiksi 4200 - 4600 ja ajaksi 330 s.

444
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 17.09.09 - klo: 17.36 »
Kisapäivät alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan. Tässäpä näyttäisi olevan tämänhetkiset kisapaikat ja ajat:

1. kisa 21.11.2009 Tampere / Nokia
2. kisa 5.12.2009 Vaasa
3. kisa 9.1.2010 ? Espoo
4. kisa maaliskuussa 2010 Jyväskylä

Ja lisäksi ajetaan ilmeisesti kaksi sarjan ulkopuolista WJ-formaatilla pidettävää kisaa (Joensuu, Hyvinkää) seuraavia vuosia ajatellen. Näistä ei vielä varmuutta ole, mutta alustavasti asioista on jo keskusteltu.

Rengastakin on jo testattu ainakin Jyväskylän uudella baanalla, joka on osittain puuta, osittain "liukasta" lattiaa ja osittain mattoa. Rengas tuntuisi toimivan tasapainoisesti myös tuolla liukkaalla. Ajotuntuma on aika lähellä hyväpitoista savea kovalla lattiapinnalla.

445
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 12.09.09 - klo: 06.04 »
Jep, jep, hyvä oikaisu. Siis marraskuun loppupuolella tosiaan Nokia, 21. tai 28.11.? Vaasa 12.12.? Espoo 9.1.? Jyväskylä 27.3.?

446
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 11.09.09 - klo: 18.54 »
Haluan tässä vielä oikaista mmrc, attä Nokian kisaa ei olla perumassa. Näin olen ainakin ymmärtänyt tänään vielä puhelimessa, joten jos sinulla on muuta tietoa, niin toivon, että otat suoraan yhteyttä minuun. Paikka ja pinta on kuulema vielä auki, mutta lokakuun loppupuolella kisa tullaan järjestämään. Tarkemmat kisapäivät saadaan kohtapuolin kalenteriin.

447
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 11.09.09 - klo: 15.56 »
Pojat, pojat. Tässä yritetään kovasti kehittää talvisarjaa ja pienenä toiveena esittäisin, että kommentit, joita täällä heitellään, olisivat rakentavia, jotta ne eivät aiheuta "hallaa" kisajärjestäjille / sarjalle. Turhanpäiväinen jurputus / huutelu jos jäisi muualle.

Ja sitten pari kommenttia kommentteihin:
Kuten P.N. laskit, niin nelkussa rengassarja maksaa tällä hetkellä tuon 38.08 EUR. Jos taas ostaa ne pregluedina, niin hintaa tulee 34,87 EUR. Kimppatilausmahdollisuus löytyy myös, kannattaa tutustua siihenkin, jos porukalla renkaita on tilaamassa. Liian kallista?

Ja tuo yksi sarja on tosiaan se sarja, jolla koko kisa ajetaan läpi.

Esim kesällä kisaporukka ajelee aika paljon kahdella sarjalla, jolloin kisarenkaat maksavat 4*12 + 4*6,63 = 74,50 EUR. Yhdellä setillä jos ajaa kisat, niin silloin se tekee n. 37,75.

Edelleen on keskusteltu ja vihreää valoa näytetty säännölle, jolla aloittelijat pääsevät mukaan kisaan vapaalla renkaalla. Tämän säännön työstäminen on vielä vaiheessa, mutta tulossa se kuitenkin on.

Aina yksityyppisääntö aiheuttaa jossain päin närää, se on valitettava tosiasia. Mutta jos rengas vapautetaan, niin kisaajien on testattava kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, jotta ratakohtaisesti löytyisi se nopein paketti. Ja kuten mm. Haze totesikin, se ei ole se halvin tapa.

Yksityyppisääntöjä on käytössä aika paljon muutenkin, juuri vakioimaan joitain muuttujia tässä muuttujien viidakossa. Kesäsarjaa ajetaan yksityyppirenkaalla, toimii. Turistipojat ajelevat yksityyppirenkailla ja maksimaalisella pidotuksella, toimii. Marisevat vain diffin ja vetareiden kestävyyttä tms. Drifting-renkaalla olisi tuokin ongelma jo ratkaistu. =) (Ei herneitä, turistikuskit).

Niin, ihan tosi. Yritetään nyt rakentaa sarjaa oikeasti, muutenhan nämä yritykset sarjan kehittämiseksi kaatuvat jo ennen, kuin on kisattu ensimmäistä kisaakaan. Kenen etu? En tiedä, viisaammat vastatkoon...

448
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 08.09.09 - klo: 20.13 »
Puuhastelu jatkuu huomenna klo 17 jälkeen. Paikalle tarvitaan monenlaisia työkaluja (vasaroita, sahoja, nauloja jne.) sekä puutavaraa, jos sattuu nurkissa pyörimään.

449
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.09.09 - klo: 19.09 »
Perää on molemmissa; akun voi pelastaa joskus juuri tuolla "pakkosyöttömoodilla". Mutta jos toinen kenno on vaurioitunut ja sen jännite jää jatkossa latauksessa alhaisemmaksi kuin 4,2V (olettaen, että toinen on ehjä), niin laturihan yrittää puskea niihin yhteensä sen 8,4V jännitteen tietämättä, että toinen kenno on jo ollut pitkään täynnä. Silloin on vaara olemassa, että pullistuu ja poksahtaa.

Balancerin kanssa ladatessa tuota ongelmaa ei tietty ole, latauksessa paketin jännite vain jää alhaisemmaksi ja laturi katkaisee, kun jännite ei enää kohoa paketissa. Eikä akku enää potki kunnolla.

Aina kenno ei kuitenkaan vaurioidu, vaikka se olisi mennyt "tyhjäksi". Mutta jännitteitä (kennokohtaisia) kannattaa aina varsinkin tuollaisissa tapauksissa tarkkailla latauksen aikana ihan turvallisuuden vuoksi.

450
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 05.09.09 - klo: 06.11 »
Jep, keskustellaan tässä lisää asiasta ja eiköhän siihenkin saada ratkaisu, jotta kaikki halukkaat pääsevät ajamaan.

Enemmän keskustelua aiheesta rccjkl.net -sivuilla.

Matti

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 27