Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tuplaesa1

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20
421
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.04.12 - klo: 16.22 »
Jos nyt moitetta pitäisi keksiä niin:
Vakio renkaat on rimpulat verrattuna prolinen tuotteisiin.
Radioboksi ei ole vedenpitävä, siis ei ole tiivistettä mutta ei mulla ole silti tippaakaan mennyt sisään.
Koppa on tosi ohutta lexania tai mitä lie, kuluu kuulemma nopeaa puhki kun auto heittää asfaltilla selälleen ja liukuu.

Äsken kävin takapihalla taas parin 3s ja 2s akkuja tyhjentämässä ja aika menee kuin siivillä, olen aikasemminkin sanonut mutta sanon nyt uudestaan että fluxi on kevyesti e-revoa parempi.
Jotta ei menis ihan turhaksi löpinäksi niin laitetaan tällainen video pätkä liitteeksi:

Savage Flux 6s light backyard bash

422
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.04.12 - klo: 02.41 »
Tässä autossa hauskinta on se että voimaa on niin vempeleesti ja se hervoton keuliminen ja keikkuminen.

423
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 05.04.12 - klo: 20.23 »
Kerrohan lehtori, että miten saa ohjauksen keskitettyä täydellisesti. Radion trimmissä ei ole tarpeeksi hienoa asteikkoa että auton saisi kulkemaan suoraan. Vai saako sitä edes?
Voiko lopullisen hienosäädön tehdä esim. toe armin pituuksia säätämällä?

Jos jotain apua on niin kalustona:
Flux sava
HK GT3B
Savöx SC-0251MG

424
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.04.12 - klo: 12.28 »
Mikäs näistä kiinanmoteista passais parhaiten liikuttamaan kasikrossaria pienellä pihalla, keveillä välityksillä? Välitykset tietysti sovitettuna toisiaan vastaaviksi. Auto siis tulee tarkoitustaan huomattavasti kevyempään ajoon, suurimmaksi osaksi osakaasulla köröttelyyn. Kuinka keston rajoilla ollaan HW 60A:n kanssa? Ts. nouseeko savu parin minuutin puolikaasuajelun jälkeen, vai kestääkö varovaisesti välillä suditellakin? Kolmella kennolla tullaan ajelemaan.

1100kV XL
2200kV L
2900kV S

Edit: Hyvinhän tuo näyttää kestävän jopa TÄTÄ (1900kV XL), kunhan välitykset pelaa. Ja erillisellä BECillä näyttää kestävän nopari myös 4s:ää.


Aina sitä oppii uutta, vai että voi ajaa tuollaisella hiirenp*ska noparilla näitä 1/8 moottoreita kunhan huolehtii välityksistä?

No kysytään näin päin että mikä nopeudensäädin(halpa) toimisi tämän moottorin kanssa e-revossa vaikkapa 14/68 välityksillä?

425
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.12 - klo: 02.43 »
Jos joku on laittamassa Alzalle tilausta lähiaikoina niin ottakaa yhteyttä, pitäisi saada nuo motor mountit Castlen 1515 moottorille 41,78mm. Ja ehkä jotain muuta pientä.

Hajosi muuten ensimmäinen osa fluxista, diffiboksi. Tai siitä diffiboksista lähti irti se korvallinen johon toe arm kiinnittyy. Onko näitä mennyt muilta? En käsitä kun hyppy oli pieni ja vauhtia ei juurikaan ollut, ehdin neljät akulliset ajaan ennenkuin rysähti. Täytynee hommata jostain peltiä tai ohut alumiini levy ja työstää siihen sellainen cross brace koska ainakaan Alzalla ollut sellaista valmiina.

[IMG=http://img62.imageshack.us/img62/7853/20120404024935.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

426
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.03.12 - klo: 23.45 »
Vielä yxi fluxi joukkoon mahtuu..
Ja samalla sanoa että tuo kupla on minun silmään äärimmäisen ruma, mutta se lienee tarkoituskin. On semmonen rugged vehjas.



Uploaded with ImageShack.us

427
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 30.03.12 - klo: 22.20 »
Oiskos kellään myydä tota castlen fan shroudia? Castlen vakiocooleria moottorille?

Ja kait se on normaalia että kun cut-off on 3,1v jää kennot kuitenkin 3,55v tietämille?
Muistan lukeneeni siitä jossain?

428
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.03.12 - klo: 22.17 »
No onkosta tuota normaalia että kun mulla on li-po cut off 3,1v mambassa niin kennot on 3,55v ajon jälkeen.
Siis kun ajan siihen asti että auto alkaa pätkimään.
5200 30c 2s Turnigylla ajo loppuu kuin seinään ja nytkähtää sen jälkeen muutaman kerran kaasusta.
4000 40c 3s Zippyillä auto hiipuu lopussa kulkemaan kävelyvauhtia.

Käytin tuota cut-offia jossain vaiheessa 3,0v:ssäkin mutta pelasin varman päälle ja nostin 3,1v kummassakin tapauksessa akut jää 3,55v/kenno, akut on aika tuoreet et johtuuko siitä noin korkea loppu jännite?

Nyt on kahdesti käyty 3s akut tyhjentämässä ja 2s:t kerran, 4s kombinaatiollakin liikkui tosi hyvin 6s:llä ei kaasua voi ainakaan tässä kerrostalon parkkipaikalla + takapihan lumikentällä painaa pohjaan asti, hirveän vauhdin saa.
Vaikka just tein revoon iskarirempan niin ei siinä näin smootit iskarit ole, auto ikään kuin kelluu kun se menee tuolla :)

Koska moottori kiinnittyy fluxissa alumiiniin se pysyy viileämpänä vrt. revo jossa kiinnittyy pieneen palaan alumiinia joka ei johda lämpöä pois. Kyllähän mä mietin että miten kesällä voi ajaa revolla kun talvellakin on niin kuuma että saa lumipallolla välillä jäähdyttää, onneksi tuli hankittua tämä auto.
Pahoittelen tätä tekstin non-informatiivisyyttä, oon vaan niin onnellinen mun fluxin kanssa että pakko vähän hehkuttaa. =)

429
Sillon kun siinä firmassa missä työskentelin myytiin Cool Poweria auto käyttöön, asiakkailta päin tuli paljon kommenttia siitä etteivät saa autojaan käyntiin. Kun varasto myytiin tyhjäksi ja myyntiin laitettiin meidän itsemme sekoittama, VP:n laatu metanoleista, nitrosta ja tarkkaan harkitusta öljystä koostuva polttoaine, käynnistysongelmat vähenivät hirrrvittävästi. Mä en itsekään uskonut kuin paljon tuo polttoaine voi vaikuttaa mutta kyllä se vain vaikuttaa.
Jos jollain on vieläkin valkoisessa tonkassa 'Dragon top' löpöä niin onneksi olkoon, se on minun sekoittamaa ja laitan nimeni pantiksi että on laatutavaraa ainakin verrattuna Cool poweriin.

Muistan että sillon ku minä nitroautoilla alottelin niin kun se polte on päästä ajamaan niin sitä oli niin innoissaan ja jännittyny sen käynnistämisen kanssa että se tuli aina tyrittyä. Lisäksi ylimääräinen yleisö, ns. porukan paine, on pahitteeksi. Eli semmoinen rento mutta tarkka ote siihen hommaan niin eiköhän se hyrähdä kohta, varsinkin näillä ohjeilla. Luin topicin läpi ja aika kattavasti on infoa.

Jokos muuten olet tutustunut http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ tähän sivustoon? Voi käydä hyödylliseksi ainakin jossain vaiheessa. Tuo on ihan hyvä lukaista läpi ja sisäistää.

430
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.03.12 - klo: 21.08 »
Kävin neitsyt bashauksella ja on tosi hauska peli ajaa, jopa hauskempi kuin e-revo mitä en voinut kuvitella etukäteen. Kummassakin tietenkin puolensa mutta fluxi on ihan omaa luokkaansa.

Hyvin tyydyttyi ajonälkä suht uusilla 4000mah 40c zippyillä, ei paljoa lyhempi ajoaika kuin 5200 30c turnipseilla. Vissiin tuo c luku ratkaisee.

Badlandsit alla ja pito oli ihan hyvä ottaen huomioon että oli todella jäistä.
Viime ajolla renkaiden sisään oli jäänyt vettä ja vipattavat aika paljon kun auto ilmassa painaa kaasua.
Täytyy laittaa pariksi päivää johonkin lämpimään kuivumaan.

Moottori oli ajon jälkeen ihan viileä, niinku arvelinkin ne moottorin kiinnikkeet ja se pohjalevy siirtänee lämpöä jonkin verran pois moottorilta. Ei revossa ikinä ollut moottorin noin viileä, saattoi johtua toki välityksistä.


431
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.03.12 - klo: 00.19 »
Jahas oli pieni yllätys fluxia kootessa. Pääsin moottorin kiinnitys vaiheeseen ja aloin ihmettelemään että mitenkäs tämä vihreä castle saadaan niihin alumiini clampseihin kiinni? Ajattelin että ne pitää venyttää auki jotta moottori istuu sitten naftisti kerralla, vaan eihän se alumiini tietenkään mihinkään veny.
Sitten hoksaa tönärillä mitata clampin ja eihän siihen mene kuin 40mm ulkomitaltaan olevat kannut, vihreä castle on n. 41,6mm paksu.
Nyt sitten dremelöin puolen yön aikaa clampseista 0,8mm pois puoleltansa, toivottavasti naapurit ei herää tai häiriinny.
Torkkeli on päistä ohuempi ja keskellä jähytysrivasto toisin kuin castlessa se on koko matkalla.

Ajattelin katsoa että jos se alu lätkän alle jää tilaa niin laittaisin pc:n piirisarjacoolerin sinne kiinni tehostamaan lämmön haihtumista. Lämpöhän siirtyy ainakin jossain määrin clampseja pitkin siihen ala levyyn ja sitä kautta cooleriin. Ainakin kun tuossa dremelöin ja clampsi oli stabiiliuden vuoksi kiinni siinä alalätkässä lämpesi koko paketti aika tasaisesti. Saa nähdä mikä käytännön hyöty sitten olisi?
5h nyt koonnut fluxia, etupää ja takapää on kasassa, tuli tosin tuohon aikaan järjesteltyä ruuvvit jne pientä säätöä.
Saa nähdä malttaako jättää jotain koottavaa huomiseksikin. ;)

432
Joku oli lähdössä ostamaan kalustoa kun poika ja mamma oli vielä laitoksella. :)

433
Sähköautot / Vs: Traxxas Velineon VXL-3S jarrut
« : 28.03.12 - klo: 12.17 »
Siis toinen profiili on nitro-slayerille.

Siinä nopeudensäätimessä on race, training ja joku kolmas profiili. Katso manuaalista ja kokeile jotain niistä?
Manuskathan löytyy traxxasin sivuilta jos sulla ei paperi versiota ole.

434
Sähköautot / Vs: Moottorin lämpötila
« : 28.03.12 - klo: 02.10 »
Lainaus
kysymys kuuluu kuinka kuumaksi about moottorin ulkokuori voi ns. näppituntumalla tulla/celsiuksissa (ei ole kuoreen liitettyä lämpömittaria) että pitäisi huolestua ettei kärähdä

Näppituntumasta en tiedä mutta Castlen moottoreilla max 80c

Lainaus
Jos moottori kosahtaa niin onko pelkoa että kallis nopari siinä samassa?

Voi olla joten en ottaisi sitä riskiä.

Lainaus
Välityksinä muistaakseni 52 spurri, pinion 19.

esim 18/53 pienentää välityssuhdetta ja lämmittää vähemmän, vastaavasti 20/51 enemmän, huomaat logiikan kyllä.

Lainaus
Onko suht. normaalia että moottorin ulkokuorikin lämpenee siinämäärin että sormin vielä pystyy juuri pitelemään.

Ihan varmasti on normaalia

435
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.03.12 - klo: 15.48 »
TT-01 mersu, näyttää mustalta mutta väri on fordin V3 eli sama kuin  autossa, deep navy blue, ompahan paukkupullo varalla jos tarvii meikkailla...

Hei selitäppä meille, kun kaverin kanssa ihmeteltiin, että mikä homma tuo on jättää nuo helkkarin koritolpat tuohon törröttämmään?
Miksei niitä ole lyhennetty, onko tässä joku juju jota en tajua? Kun oon muissakin autoissa mm. driftereissä moiseen törmänny.

436
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.03.12 - klo: 14.56 »
Kukapa nyt haluisi Savage Fluxista luopua, en mä ainakaan. :cool:

Mäkin oon jonkun aikaa ajatellu että jos jonkin 1/8 auton vielä laittaa niin se on sitten tämä.
E-Revossa on alkanut diffit ja lautasrattaat porsimaan nyt talvella kun siirryin 6s:llä ajamaan joten voi olla että muuten kivasta autosta joutuu luopumaan. 4s:llä luukutuksen isomman kV:n moottorilla vielä sieti mutta kun moottoriksi castle ja pakat vaihtui 3s:iin niin näinhän siinä sitten kävi.
Laitoin jo tarjouspyyntöä rullaavasta savasta pomppulinnaan mutta ei niillä huvita tehdä kauppaa ainakaan moisesta paketista..
Voipi olla että kohta liityn sava jengiin ;)

437
EN tiiä, taas alko diffeistä kuulumaan rutirutinaa.
Viimeksi huollon yhteydessä huomasin että edestä on lautasrattaasta hävinnyt pieniä paloja.
Kaikki hampaat ei siis ollu ihan optimikunnossa mutta katoin että tuolla vois vielä eteenpäin päästä.`
Viime kesän ajoin 4s:llä, ei vissiin rasittanu niin paljon autoa.. Nyt talvella kun alkoin 6s leikkeihin niin takadiffi kerran jo porsinu ja nyt sitten tämä kalabaliikki.
Tosi kovassa kiihdytyksessä 6s:llä rutinaa kuuluu. Et eikö noi pirun diffit kestä e-revossa 6s:llä kikkailua?
Harmi homma tulee vissiin sitten auton vaihto eteen, siinä mielessä huono homma kun tykkäsin revosta tosi paljon.
:( sniff

438
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 17.03.12 - klo: 18.18 »
Kyllä se on ihan karmiva tuo koppa edelleen "ralli-crossi" lookissaan..
Mutta estetiikasta viis.

439
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.03.12 - klo: 18.06 »
jos pomo ei viitsi itse remppaa tehdä niin todennäköisesti se on ihan sama vaikka olisit murikan täyttänyt piimällä.

440
Minusta olisi ehkä mukavampi nähdä se leka aiheinen video?

441
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 17.03.12 - klo: 12.28 »
Katsoin loppuun asti, käsittämätöntä tuskaa. Yllytän muita samaan saavutukseen.
Tekis mieli alkaa Jerzeilemään mutta en ala koska banaanit.

442
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 12.03.12 - klo: 18.29 »
Uutta koria pukkaa, vihdoin on jotain järkeä laittaa kuvaa tänne kun on niin haluttanu sen jälkeen kun tilasin renkaatkin. It´s a vicious circle.. :)


HVoltage: Älyn siisti vehjas ja hieno sommitelma!

443
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 09.03.12 - klo: 19.24 »
sori, väärä treadi
mutta
Käytetään se nyt kuitenkin hyväksi, eli kyssä, onko tuosta haittaa nopalle että kytkee virtajohdot kun katkaisin on ON asennossa? pitkässä juoksussa?

444
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.03.12 - klo: 19.02 »
Brutaalin näkönen peli

445
voi ittu kun piti lähteä käymään kaupassa enkä jäänytkään foorumia lukemaan!!

446
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.03.12 - klo: 23.09 »
Jaa jaa, vai sellaista kuuluu pärnäsen pajalta.
Täytyy myöntää että ostohalut tipahati vähäsen kun tuon kuuli, toimitusaika ei haittaa vaan tuon kestävyys aspekti.
No oiskos saatavilla alumiinista taka bulkkia?
Sellainen veis huolet pois. Sitten voisi ostaa myös tuon alurungon kruisailuun ja leuhkimiseen. :)

Badlandseissa on ihan pirskatin hyvä pito vaikka aika jäisellä pinnalla vettää, kiipeää lumipenkkaan niinku riivatun kraavleri. Ovat myös paljon kevyemmät kuin edelliset renkaani. Hyvä ostos, kiitos Sabe!

447
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.03.12 - klo: 21.55 »
Ajatuksena tilata tällainen Kershaw Designs alurunko revoon.
Alkoi kyrsimään bulkkien hajoilu, kaksi meni muutamassa päivässä ja runko on muutenkin naarmuilla ja vuosia vanha. Tuohan ei käytännössä maksa mitään, 159USD ei minusta ole paljon.
Tuo tukee bulkheadit mun mielestä aika hyvin kun tulevat rungon päältä viidellä ruuvilla kiinni.

Ajatuksia?
http://204.186.93.64/E-Revo-Chassis.htm

Ei tullutkaan sitten tilattua Big Joe kumeja vaan alle laitettiin Badlandsit, ajattelin että Big Joe renkaissa on enemmän massaa ja siten raskaammat niille pikkuruisille diffeille mitä tuolla on jotka ovat vielä muovikuoriset.


448
Polttisautot / Vs: Ansmann Ruler 4wd 1:8 Short Course
« : 08.03.12 - klo: 21.41 »
No se on just tuo laatu kun ostaa Ansmannia, ne oli vuosia sitten susia kun tuli markkinoille ja näyttäs olevan edelleen.
En sekaannu vaikka ilmatteeks joku tarjoaa. fakta

449
Uu'et renkaat revoon, koppa pitäs vielä tilata laitan sitten kuvan tuonne autokuvien threadiin. :)


450
Sähköautot / Vs: 1982 -> 2012
« : 08.03.12 - klo: 14.30 »
Sanon vaan että on älyttömän hieno koppa sulla!

Poista tuo takataka moottori paikka nyt ensimmäisenä, hirveä kötöstys peltisaksilla leikattu. :(
Pilaa antiikki auton komian rungon. Toisaalta siihenhän sais ehkä tuplamoottori tekniikan. ;) Jos älyttömiä tehoja haetaan. En usko että se on kuitenkaan tavoitteena.
Akulle vois väsätä jonku hienomman kiinnikkeen alumiinista?

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20