Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 27
451
Vapaa keskustelu / Vs: Maailman nopein kansa
« : 30.03.09 - klo: 10.35 »
LFS:n parissa useamman vuoden viettäneenä itseäni ainakin häiritsee kilpailuiden turhan lyhyt pituus. 3 kierroksen kisassa aikaa on niin vähän, että harakiri ohitukset tuntuu olevan ainoa mahdollisuus menestyä. Juttua olen myös kuullut, että kisat on menneet "jos mä en voita niin et voita sinäkään" romuralliksi. Olisi vaikka 10 kierrosta niin olisi jopa aikaa kyttää niitä ohituspaikkoja ja tuuripommittajat joutuisivat myöskin ajamaan tarkemmin. Myös renkaidenlämmmöt ja flatspottaamiset tulisi silloin tarkemmin huomioitua ja varottua.

Muutenkin seassa on kaiken maailman häröilijää yms. mitä ei ole esimerkiksi LFS Suomen kisoissa näkynyt...

Hiirellä on porukkaa ajanut ihan WR aikoja LFS:ssä, eli hiirelläkin pärjää varsin hyvin, mutta näppiksellä on aika turhaa yrittää saada tarpeeksi tarkasti ajettua ainakaan huipputasolla.  Tietty ratti on se ainoa oikea.  :wink:

452
Tulokset / Vs: Riihimäen Fintrack tulokset ja jälkiajot
« : 23.03.09 - klo: 20.11 »
Kisat oli varsin hyvät järjestelyiltään, kisafiilikseltään ja omalta ajoltaankin.

+++ Tamiya!
+++ Varikkoseura
++ Rata, paras tällä kaudella
++ Kahvila
+ Yleinen meininki
+ Reiskapojat
+ Linkkien pituudet

- Triplahyndä(joojoo...)
- Tuomarointi vaihteeks

Kuvat
Rataprofiili

453
Yleinen keskustelu / Vs: Badger vs Aztek
« : 28.02.09 - klo: 01.06 »
Badgerin 100 LG-F itselläni käytössä, en keksi mitään valitettavaa. Ainakin noin 1000x parempi kuin aikaisemmin käytössäni ollut Badgerin 175 alasäiliöllinen.

454
Tulokset / Vs: FTT 2 Kiiminki Tulokset
« : 24.02.09 - klo: 08.24 »
Kuvat palkintojenjaoista

Hyvät kisat oli taas järjestetty!

+++ Tonyn kuulutukset
++ Rataprofiili
++ Uusi kisapaikka
+ Pizzat
+ Murrin uudet kajarit
+ Tulosnäytöt

- Tuloksia sai välillä odotella

Kaiken kaikkiaan hyvät kisat.

457
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.01.09 - klo: 18.16 »
Kannattaa siinä maskien leikkaamisessa olla muutenkin varovainen.  :mrgreen:

458
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 15.01.09 - klo: 01.48 »
Vielä muutamat ajatukset kisamoottorina olleesta GM 9,5 koneesta.

Parin Kuusankoskella ajetun treenikerran jälkeen vauhti tuntui olevan hyvin lähellä suomen ProStock Novakia, Novakissa hieman enemmän tehoa, GM:ssä enemmän vääntöä. GM moottori tarvitsi välitykseksi n. 4,5   Kuusankoskella. Uskoisin, että Novakilla on mahdollista ajaa nopeampi kierrosaika, tosin GM:llä  kovaa ajaminen oli helpompaa. Varsinkin GM:n moottorin kaasutuntuma oli aivan loistava verrattuna Novakin vastaavaan. Näin jälkikäteen ajateltuna Novakin kaasutuntuma ei kehitä ProStockissa ajavien kuljettajien kaasunkäyttöä, kun tuntuu olevan aivan sama, ajaako on/off kaasulla vai nätillä ja smoothilla kaasusormella, kun taas GM:n hyvin looginen ja hyvin vääntävä, tunnokas luonne palkitsee herkällä kaasusormella ajavaa. Tämän on tullut huomanneeksi monen ProStockia ajavan kaasunkäytössä, se kun on kunnon on/off polkemista joka tulee ongelmaksi varsinkin kun joskus siirtyy ajamaan tehokkaammilla moottoreilla viriluokkaan, jossa tarvii olla hyvin herkkä kaasusormi.

Toivoisin, että tämä asia otetaan erityisen hyvin huomioon uutta lipojen kanssa käyttöön tulevaa moottoria valittaessa!

459
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 15.01.09 - klo: 01.36 »
Kisoihin tuli lähdettyä Teemun ja Bastin kanssa kolmestaan, ensin lentokoneella Kööpenhaminaan ja sieltä junalla Odenseen jossa kisat pidettiin. Alkuun oli tarkoitus vuokrata auto lentokentältä ja ajaa sillä kisapaikalle, mutta laskimme että sopivan kokoisten autojen kustannukset to-ma välillä olivat 250-300e luokkaa, joten päätimme ottaa vähän seikkailumieltä ja siirtyä kisapaikalle junalla. Edestakaisen junalipun hinta oli n. 60/hlö ja taksi juna-asemalta kisapaikalle oli n.18e. Joten junalla seikkaillessa tuli hieman säästöä. Rautatieasema Kööpenhaminassa löytyy suoraan lentokentältä, eli tavaroita ei kovin pitkälle tarvinut raahata. Hieman hämmennystä junamatkan aikana aiheutti se, kun eräällä asemalla juna lähtikin takaisin samaan suuntaan mistä oli tullutkin. :laugh: Ilmeisesti tuli vaan linjan päähän ja lähti siitä toiselle linjalle kohti Odensea.

Kisapaikalle saavuimme torstaina illalla ja ilmoittautumaan pääsimme jo silloin. Illalla vielä radan läheisyydessä viimeiset auton mekkaamiset ja akkujen kasaamiset. Yövyimme kisapaikan yhteydessä olleessa hotellissa, halvempia paikkoja olisi ilmeisesti ollut vähän matkan päässä kisapaikalta, mutta eipähän tarvinut pitkää matkaa aina tavaroita kannella, huone oli ihan jees ja aamiainenkin hyvä.


Rata oli varsin näyttävästi rakennettu.

Kilpailun ilmoittautuminen maksoi 100e ja siihen sisältyi SuperStock luokassa GM 9,5 kisamoottori ja yksi setti renkaita, kisan aikana oli myös mahdollista ostaa toinen setti renkaita. Moottoria olin testannut pari päivää ennen kisoja, joten olin suhteellisen hyvin sinut välityksien ja kaasutuntuman kanssa.

Perjantaina aamulla homma lähti käyntiin neljällä treenikierroksella, ekalla parilla kierroksella pito oli olematonta ja autoon tarttuneen "turren" määrä ihan älytön. Auto tarvisti purkaa vielä finaaleissakin jokaisen erän jälkeen. Vetarit ja diffit ulos ja putsaten karvat pois ja tarkastaen laakerit. Laakereita yritin putsata repimällä suojat pois ja veitsellä nyppien pahimmat nukkapaakut pois, suurin osa laakereista tulikin tällä metodilla vielä suhteellisen herkiksi. Rata sinänsä oli todella hienon näköiseksi tehty kaikkine viheralueineen ja riittävine mollamäärineen. Myös radalla olleet kakkosneloset toimivat ihan hyvin rataesteinä kun ne eivät olleet paikoissa jonne selvästi olisi auton saanut rikottua. Rataprofiili oli varmaankin paras millä olen ajanut, riittävästi vaihtelua ja paljon kohtia jossa pystyi tekemään eroa. Radan pinnan alla meni ikävästi autoa hyppyyttäviä metallilevyuria, mutta niihinkin tottui aika nopeasti. Treenit menivät aika pitkälti radan pomppuihin ja profiilin tutustumiseen, autoa kun ei vallinneella pidolla tarvinut säätää olosuhteiden muuttuessa kokoajan.


Radan varrella pyöriskeli nyrkin kokosia karvapalloja jota järkkärit aina erien väleissä imuroivat pois

Perjantaina oli vielä vuorossa ensimmäinen alkueräkierros. Erä meni ihan kohtuullisesti ja tein pari omaa virhettä ja kerran osuin kierroksella ohitettavan kanssa yhteen. eräkierroksella sijoitus 9. Oikeastaan tässä vaiheessa vasta tajusin kuinka hidas oma alkueräryhmäni todellisuudessa oli. Paperilla erä näytti hyvältä, olihan se ns. 4. nopein. Todellisuudessa erässä oli 4 kuskia jotka jäivät 3-4 kierrosta tuloksessa ja loputkin jäivät vähintään kierroksella, joten ohittelua riitti tarpeeksi. Onneksi kuulutukset olivat varsin hyvin tilanteen tasolla ja muutkin kuskit ajoivat varsin hienosti antaen hyvin tilaa. Tietenkin kaikissa kohdissa ei pystynyt antamaan tilaa ja parit kerrat joutui hitaampien perässä roikkumaan puolikin kierrosta ja rytmi tahtoi sen takia aina välillä herpaantua. Onneksi osumaa ei kierroksella ohitettavien kanssa tullut kuin ensimmäisessä alkuerässä. Treenien jälkeen ongelmana oli myös se, että yhtään alkueräryhmää ei oikeastaan ollut minne olisi voinut pyytää siirtoa. Kisassa kun oli tasan yksi alkueräryhmä jossa kaikki kuljettajat ajoivat kovaa ja se oli jo täynnä. Muissa erissä kuljettajat olivat pääsääntöisesti selkeästi hitaampia. Vertailun vuoksi nopeimmassa alkueräryhmässä ajanut TQ paikan haltija Bergfeldt joutui viimeisessä alkuerässä laskujeni mukaan ohittamaan 2 kertaa...


Alkueriin lähdettiin "one GO, two GO, three GO" tyylillä varsin selkeästi sopivilla eroilla

Lauantaina homma jatkui suoraan toisella alkueräkierroksella. Pitoa alkoi tulemaan sen verran, että autoja alkoi kaatuilemaan pidosta, joten muutin autoa hieman rauhallisemmin kääntyväksi ja vähensin ulosjoustoja kallistelun pienentämiseksi. Toisella alkueräkierroksella ajo kulki ihan kohtuullisesti, mutta kierroksella ohitettavan kanssa olleen väistelyn seurauksena ajoin mollaan ja lensin siitä keula edellä lankkuun jumiin, tästä tuli 4s takkiin, mutta eräkierroksella silti 7. Kolmannella eräkierroksella ajoin omasta mielestä lähes täydellisen ajon ilman isoja virheitä ja auto toimi todella hyvin, mutta silti jäin monta sekuntia kärkiporukasta. Eräkierroksella 6. Tässä vaiheessa tuli jo vähän epätoivoinen olo oman vauhdin suhteen, mutta koska alla oli jo käytännössä lähes varmasti a-finaaliin riittävät sijoitukset, päätin seuraavaan alkuerään jättää auton samaksi ja vain lisätä yritystä ajoon huomattavasti enemmän.

Neljännellä alkueräkierroksella heti erän alkupuolella huomasin, että monessa kohdassa radalla oli mahdollista puskea selkeästi kovempaa ja kaasulla pystyi pysymään paljon pidempiä aikoja. Tämä tuntui toimivan ja tulosta alkoi tulla,Vaikka yritystä oli selkeästi enemmän, auto tuntui pysyvän radalla yhtä hyvin. Lopulta yhden pienen virheen jälkeen tulos parantui edelliseen lähes täydelliseltä tuntuneeseen erään 4s! Ja tämä siis vain ajotyylin muutoksella. sijoitus eräkierroksella 2. Viimeiseen alkuerään lähdin samalla tyylillä hakemaan vielä parannusta lähtöruutuun. Viimeisellä eräkierroksella ajo kulki varsin mukavasti ja yhden virheen jälkeen sain parannettua tulosta vielä edelliseen erään verrattuna sekunnilla, ja kierrosaikaa yli kymmenyksen. Sitten loppu eräkierroksen jännitin kuuman erän tuloksia, sielä kuljettajat eivät parantaneet vauhtia ja lopulta sijoitus eräkierroksella 1. Lähtöruuduksi finaaleihin tuli 3.

Renkaat olivat yhden harjoituserän ja 5 alkuerän jälkeen arviolta yhtä hyvässä kunnossa kuin suomessa parin erän jälkeen, joten päätin finaaleihin lähteä samalla setillä jolla olin ajanut alkuerät.


A-finaaleita ennen ollutta fiilistelyä

A-finaaleita ennen oli kunnon fiilistelyt kun sali pimennettiin ja spottivalot alkoivat pyörimään ja musiikki soi, jokainen kuljettaja esiteltiin vuorollaan korokkeella. Paikalla olleet viimeisen päälle hyvät katsomot täyttyivät yllättävän täyteen finaaleiden ajaksi. Tämän jälkeen sitten autot radalle, kierros-kaksi shakedownia ja autot ruudukkoon. Finaalit löytyvät videoina, joten niitä en nyt kovin tarkasti viitsi alkaa tässä selostelemaan. Ekassa finaalissa paalumies Bergfeldt karkasi heti alussa ja jäin taistelemaan kakkospaikasta, lopulta 3.   Toisessa finaalissa Paalumies jäi heti ekassa mutkassa pyörimään (oli sähköissä ongelmaa ja moottori pätki) ja laskentaviivalla pääsin kakkosen lähteneestäkin ohi kruisailin voittoon. Kolmanteen finaaliin lähdettiin siten, että vielä neljällä kuljettajalla oli mahdollisuudet voittoon. Paalumies pääsi taas heti lähdöstä karkuun ja vaikka pääsin alkuvaiheissa ohi kakkosena olleesta Langista, oli etumatkaa päässyt tulemaan jo liikaa ja vaikka välillä sainkin saavutettua hieman, sai voittonsa tasaisen varmalla ajolla ansainnut Bergfeldt kruisailla ykkösenä maaliin. Lopulta omana sijoituksena siis 2. joka ylitti reippaasti omat haaveet sijoituksesta. Täytyy siis todeta, että Suomen ProStock sarja on kansainvälisesti vertaillen erittäin kovatasoinen.

Kisoista jäi erittäin positiivinen vaikutelma. Järjestelyt rullasivat hyvin, treenien ainaka aikataulu oli välillä puolisen tuntia myöhässä, mutta eipä sekään oikeastaan haitannut. Ajotapa ainakin omissa erissäni oli varsin esimerkillinen, tilaa tuntu tulevan paremmin kuin suomessa ja muutenkin kaikki kuljettajat olivat todella hyvällä hengellä liikkellä ja varsin mukavaa ja rentoa sakkia. Mitään äänestystä tai muutakaan älämölyä ei kuulunut ja kilpailutilanteet kuitattiin kilpailutilanteina eikä minään &"&¤/#¤/#(/%&!!!! Katsastus toimi myös hienosti, varsin hyvät mittalaitteet ja katsastuskortti tyylinen toiminta, eli kortti auton päälle kun jättää katsastukseen ja katsastuksen jälkeen korttiin ilmaantuu huomautuksia jos on jotain huomautettavaa.


Molemmilla puolin rataa oli seinällä tulosnäytöt jotka näyttivät reaaliaikaisia sijoituksia

Kilpailupaikka oli loistava, iso urheiluhalli jonne oli varattu riittävästi mekkaustilaa, ja vielä toiselle puolelle salia oli jätetty tilaa pienoismallinäyttelylle ja paikallisille RC-jälleenmyyjille. Myös hodareita ja muuta välipalaa sai buffetista ihan ok hintaan. Buffetissa kävivät myös eurot ja pankkikortti, tosin eurohinnaston vaihtokurssi vaihteli aika mielenkiintoisesti... Kilpailupaikalta ja hotellilta oli Burger King noin vartin kävelymatkan päässä, joten ilman autoakin tuli toimeen vaikka kyytiä emme yhtenä iltana ruokapaikkaan saaneetkaan.

Vaikka ratamatto olikin varsin surkeaa, oli se kuitenkin koko kilpailuun nähden loppupeleissä pieni ongelma. Täytyy kyllä näin ensikertalaisena suositella reissua kaikille! Pääsee näkemään kaikki huippukuskit ajamassa kilpaa ja muutenkin koko kilpailupaikan tunnelma on vaan niin hieno.

Kiitokset vielä koko Suomen tiimille ja varsinkin Racing Factoryn Tamiya tiimille. Auto toimi erittäin hyvin ja kaikilta sain varsin hyvää kommenttia autosta, oli kuulemma parhaiten toimivan näköinen auto radalla. SuperStockin paras kierrosaika jäi allekirjoittaneelle 0.1s erolla seuraavaksi nopeimpaan, kierrosajat kuitenkin olivat pääsääntöisesti kärkiporukan kesken vain parin sadasosan luokkaa... Ja varsin hyviltä tuntuneita Boomerangin akkujakaan ei tarvinut hyvään vauhtiin ladata kuin ihan normaaleilla ampeereilla. Kiitokset vielä Racing Factorylle treenikoneen etsimisestä ja nopeista tuotteista!


Tamiya/Racing Factory tiimi

Ensivuonna on kyllä pakko lähteä uudestaan matkaan ja toivottavasti mukaan lähtee myös uutta porukkaa!

Henry

460
Sähköautot / Vs: Awesomatix 1/10 Electric Touring Car
« : 14.01.09 - klo: 23.07 »
Iskarit toimivat siten, että mäntä liikkuu kaaressa, eli on yhdestä reunasta nivelöity, muuten periaate ihan sama nesteeseen perustuva kuin tavallisissa iskareissa. Kuulemma sisään ja ulosvaimennus tulee olemaan erikseen säädettävissä. Jouset on toteutettu periaatteessa lehtijousen tavoin jousiteräspätkällä. Ainakin näin ymmärsin kun Laptev ideaa Tanskassa selitti.

461
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.01.09 - klo: 22.57 »
3-4 kerrosta pensselillä, kun vasta opettelee hommaa niin 4 kerrosta pitää olla ainakin, helpottaa huomattavasti.

462
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.01.09 - klo: 01.15 »
DHI-cuppia varten tuli kuusankoskella käytyä kaksi sunnuntaita testaamassa GM 9,5 koneella joka vastaa aika lailla Novakin 8,5 konetta vauhdiltaan. Seuraavalla setupilla auto tuntui olevan todella helppo ajaa, mutta myös todella nopea. Varsin hyvä ja varma lähtökohta FTT kauden avaukseen.

Linkki
Setuppi on hyvin lähellä sitä minkälaiseksi WE versio kasaantuu suoraan paketin ohjeitten mukaan.

Tamiyan valkoinen/sininen jousilla uskoisin toimivan ainakin yhtä hyvin. Jos auto tarvii lähteä rauhoittamaan niin akseliväliä voisi pidentää ja laittaa vielä 0,5mm lisää shimmiä etuheksiin. Jos taas kääntyvyttä haluaa lisää niin sitten taaimmaisen tukivarsikiinnikkeen voisi vaihtaa joko D tai jopa C palaan.

Mäntsälässä tuntui toimivan myös samalla setupilla. D tai C pala takana parantaisi kääntyvyyttä vielä mäntsälän suhteellisen tiukkia mutkia sisältävällä radalla, mutta kääntyy kyllä sopivan pyöreästi tuolla E palalla eikä tapa vauhtia liialla kääntyvyydellä.

DHI-cupissa ajoin muuten samoilla säädöillä, mutta jousina juuri tamiyan valkoinen/sininen, 26,5 ja 25,5 ulosjoustot sekä ylälinkkien sisäpäissä edessä 5mm shimmiä ja takapäässä 3,5mm shimmiä. Kaikki nämä lähinnä jotta autosta tulisi rauhallisempi ja pidosta kippaamisen mahdollisuus pienenisi. Pitää noita linkkien korkeuksia vielä testailla kotimaisissa olosuhteissa.

PS. Takadiffiä rakentaessa kannattaa huomioida hihnapyörässä olevat nystyrät diffikuulien kolojen väleissä. Näistä nystyröistä kannattaa kasausvaiheessa hioa hieman pois jotta ne eivät vahingossakaan pääse kantamaan levyihin. Jos nämä nystyrät ottavat kiinni levyihin, on diffin toimintaikä todella lyhyt.

463
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 11.01.09 - klo: 17.33 »
vikaan finaaliin stockissa lähdin ajamaan kisaa  TQ miehen bergfeldin kanssa. Alussa ruotsalainen sai vedettyä noin sekunnin kaulan ja vaikka kaiken yritti, en saanut ajettua kiinni Bergfeldia joka ajoi ihan käsittämättömän kovaa ja virheettömästi. Elikkäs lopputuloksissa Bergfeld 1.  ja allekirjoittaneelle 2. sija.

464
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 11.01.09 - klo: 11.31 »
Modified tulokset alkuerien lälkeen:

A: fin
3. Teemu Leino
10. Christer Andersson

B: fin
8. Simo Ahoniemi
9. Teemu Rytsy

C: fin
2. Juho Levänen
3. Sebastian Tzarcka

D: fin
3. Matias Kuusinen

E: fin
3 A-P

466
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 10.01.09 - klo: 12.44 »
Tuloksia kahden alkuerän jälkeen:

Modified:

1. Hagberg
2. Kaerup
3. Groskamp
4. Rheinard
5. Leino (2. kierroksen nopein)

11. Crisu
15. Simo
19. Basti
21. Rytsy
23. Juho
29. Matias
38. AP

Stockissa

7. Henry
112. Matti (toinen keskeytys jo)

Rupesi olemaan joillain kaatuminen jo todellinen ongelma.

Edit.  Kuvia ilmaantuu seuraavaan osoitteeseen ja videopätkää:
linkki

467
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 10.01.09 - klo: 09.27 »
Tänään on vuorossa 4 alkuerää. Alkuerät ajetaan 3/5 laskennalla, joten hirveesti ei ole varaa kolistella erissä.

Ekan alkuerän jälkeen suomalaisten sijoitukset

Modified:
10. Leino
16. Basti
17. Christer
18. Simo
23. Matias
24. Rytsy
30. Juho
39. AP

Stock
9. Henry
112. Matti (keskeytti ekalle kierrokselle sähköhäikistä)

Matosta irtoaa vieläkin riittävästi karvaa, mutta pitoa rupee löytymään. Ekassa alkuerässä eilen alkoi jo autoja kaatumaan pidosta.

468
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 09.01.09 - klo: 12.41 »

ekan heatin jälkeen auto näytti tosiaan tältä.

469
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 08.01.09 - klo: 11.50 »
Hieman linkkilistausta paikoista jonne pitäisi tulla kisoihin liittyvää juttua:
RedRC Raporttia/kuvia
hpi.tv Videota
Sportsgalleri.dk Kuvia
rctv.dk Videota

470
Vapaa keskustelu / Vs: Uusivuosi
« : 30.12.08 - klo: 22.43 »
No jokatapauksessa, 15v. saa jo ihan laillisesti ostaa räjähteitä millä saa silmät puhki ja kuulon korvasta.

No eiköhän se pointti oo että ne 15v ostettavat pikkupommit pystyy tuhoamaan omat silmät joka on vaan darwinismia, mutta niillä isommilla k18 pommeilla saa jo sitten useemmaltakin sen näön pois ja pahimmassa tapauksessa täysin sivullisilta monen kymmenen metrin päästä.

471
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 18.12.08 - klo: 22.46 »
Itse olen ainakin ymmärtänyt että WRX olisi digitaalinen ja tuo RZ taas analoginen?  Ainakin tuossa pakista löytyvässä WRX:ssä lukee jotta digital ja pakista löytyvässä RZ:ssa pelkästään "Hyper". Ja oon myös testannu ettei WRX ja RZ rattaat käy keskenään.

Edit. Jos joltain sattuis löytymään ehjiä sulakerattaita jompaan kumpaan niin täälä olisi kiinnostusta...

472
Sähköautot / Vs: Predatoriin koria?
« : 16.12.08 - klo: 15.12 »
Multa löytyy hyllystä yksi kirkas leikattu kori ilman siipiä.

473
Tässä se on ero on. Jos on SM tason kisa niin siellä ei saa mitään sanoa kesken erän mutta kuin ajetaan näitä "kerho"tason kisoja niin siellä se on todellakin suotavaa ilmoittaa missä auto on ylösalas.
Jerzi
Kyllä ainaki itselle on henk.koht. oma kalusto on niin arvokas että huudan varotukset oli kyseessä niin SM-kisa kuin sitten treenit jossa vain kaksi auto radalla.
Ei se löpinäkielto korokkeella todellakaan tarkota sitä, että ei saa varotuksia huutaa kaatuneista autoista yms. miinoista. Johan sen jo ainakin turistikuskijärki sanoo.

474
Classic luokka on säännöiltää juuri sitä mitä KOKO mini touhun pitäisi ollakkin. Tuo viriluokka on jo jotain ihan muuta kuin mitä luokan henkeen mielestäni kuuluisi. Minkä takia joku haluaisi käyttää rahaa yli tuplaten paketista tulevan auton hinnan verran _minin_ virittämiseen kun samalla rahalla saisi jo oikeasti vaikka hyvän krossarin tai touringin, ja niissä saa sitten virittää niin paljon kuin haluaa. Vai onko taustalla ajatus taas keksiä uusi luokka johon saa upottaa rahaa kun muissa ei pärjää?

475
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 25.11.08 - klo: 22.20 »
Uudessa autossa eroa vanhaan:
-Pohjalevy aavistuksen ohuempi, erilaista materiaalia ja akut about reilut 5mm edempänä, kaikki reijät on muuten ihan samat kuin vanhassaki. Myös muut hiilikuituosat eri materiaalia. Yksiosainen ylädekki.
-Tukivarsien kiinnikkeet  C-C ja XA-F eli 3,5astetta taka-aurausta. Lyhyet tukivarret myös suoraan paketista.
-Uudet hihnat, saman pituiset kuin vanhatkin mutta erilaiset hammastuspinnaltaan.
-Iskarien rungot uudella pinnoituksella.
-Alumiiniset vetarit 44 ja 42mm.
-Eteen spooli onewayn sijaan.
-0,5mm tukivarsien kiinnikkeiden alle laitettavat palat tulee paketissa mukana.
-Hammastuksella lukittuvat pyöränmutterit nylokkien sijaan suoraan paketissa.
-Teflon laakerit.
-Vahvistettu moottoripukki.

Takadiffi on samalla paikalla kuin ennenkin.

Auto tulee käytännössä suoraan paketista setuppiin jolla minä ja Teemu ollaan ainakin ajeltu. Eroina iskarien paikat iskarituessa ja jouset. Myös tukivarsien kiinnikkeissä on pieni ero niihin mitä ollaan käytetty (D-D, XA-E), mutta aattelin itse ainakin lähteä kokeilemaan uutta autoa suoraan paketin osilla.

476
Videoita
jos jaksas rapsaa kirjotella myöhemmin.

Tamiya!

477
Ihan jees kisat. Tuli mekkauskämmeillä tehtyä kisasta hieman turhan vaikea. :p

+ kisat
+ 2 vaihejohtoa koneessa riitti finaaliin
++ nappelaskenta

Kuvat
Videot

478
Kivaa oli.  :azn:

Kuvat
Videot

479
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 05.11.08 - klo: 22.32 »

tuon tyyppisellä liukuestematolla saa ainakin hyvän näköistä hiilikuitulookkia. Maalaa vaan hopealla/tummanharmaalla matto pinnan päälla ja sitten matto pois ja mustaa perään.

Noista suorista viivoista, alkuun tuntui mahdottomalta saada vapaalla kädellä leikattua suoraa tai tasaisesti kaarevaa viivaa, mutta kyllä se parin vuoden uskollisen harjoittelun jälkeen rupee onnistumaan.  :wink:

480
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 27.10.08 - klo: 00.51 »
Itse tulee maalailtua Fascolorilla pääasiallisesti, joskus myös createxilla. Kromina käytän Alclad II Chrome.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 27