Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?
Itse en ole päässyt vielä testaamaan, mutta Take Offeilla kokonaispito on Yokomoita parempi. Kulutuskestävyys taas huonompi. "Yokomo" -säädöillä auto on Take Offeilla selkeästi yliohjaava, koska edessä ja takana on yhtä leveät renkaat toisin kuin eri levyisissä Yokomoissa.
Ainakin Reittilä ja Pyhällön Mikko kokeilivat kisan jälkeen Take Offeja ja kovasti näytti olevan perä irti. Pekka voi myös kertoa miten Take Offit toimii kiihdytettäessä ja mistä päin rata-aluetta niitä voi etsiä, jos renkaita ei ole liimattu. ;)
Kunhan pääsee kokeilemaan, niin kerron kokemuksia.
Ehhehe :)
Joo, renkuloita voi joutua etsimään erilaisista paikoista ;)
Tuli siis kokeiltua CS-27:aa viime kisan jälkeen ja siinä kahden päivän rypistyksen jälkeen väsyneenä otin pakista, sen tarkemmin katsomatta, _sen toisen_ setin nakkeja ja yllättäen eivät pysyneet vanteilla ilman liimausta 8)
No, joka tapauksessa kun asiaan päästiin liimatuilla nakeilla niin kokemuksesta voin sanoa, että pito on 27:lla selkeästi parempi ja kuten Cale mainitsi, samanlevyisistä renkaista edessä/takana johtuen on kääntyvyys paljon parempi, kuin Yokomoilla, joilla yleensä ajetaan kapea edessä, leveä takana.
Kääntyvyys/takapidon puute on tietysti säätökysmys, mutta sanoisin, ettei rengas ole varsinaisesti "rallirengas" juuri tuon "liian" pidon takia ts. näyttävät sladit jäävät vähäisiksi.
Cale: Takapään irtoaminen johtui osittain myös liimauksen pettämisestä takanakeista (myös niissä liimatuissa ;)).