Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reittila

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 24
451
Osoitteessa http://www.akk-motorsport.fi/sarjatilanteet/pienoisautoilu/ puhutaan "Pienoisautoilun pistetilanteesta".
Jos kyse on kuitenkin SM-kisojen tuloksesta, tuonkin pienen kauneusvirheen voisi sitten varmasti korjata samalla ?

452
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Mistähän näkis sarjatilanteen, kun AKK:n sivuilla on tuorein vuodelta 2001 ?


AKK:n sivuilla on ainoastaan viime vuoden lopullinen tilanne... joskos sekin on sattumoisin väärä, eikä sitä ole korjattu... Sinne on samaten mahdollisuus saada voimassa oleva pistejärjestys, tosin vain siinä tilanteessa, mikäli kyseessä on SM -sarja.. olisiko ensi vuonna ? ...


Toivotaan, etä ensi vuonna olisi...
Lainaus

Ok.. kaksi kisaa on ajettu, vaikeahan siitä on voimassa oleva tilanne katsoa ;-), joten hoidan alkuviikosta moisen asian tänne kuntoon...


Ei ole vaikea, mutta kahden kisan jälkeenhän on muodotunut sarjatilanne.
Lienee ilmeisesti liikaa olettaa, että sarjatilanne olisi valmiiksi laskettuna ja kaikkien nähtävänä.
Ilmeisesti kisojen järjestämismaksut AKK:lle ovat liian pienet, eikä palveluun näinollen kuulu yllämainittu laskenta ?

453
Mistähän näkis sarjatilanteen, kun AKK:n sivuilla on tuorein vuodelta 2001 ?

454
Valheella oli siis jälleen ns. lyhyet jäljet.
Ai ai ai pojat !

455
Tulokset / Re: Renkaat?
« : 12.06.03 - klo: 18.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?
Itse en ole päässyt vielä testaamaan, mutta Take Offeilla kokonaispito on Yokomoita parempi. Kulutuskestävyys taas huonompi. "Yokomo" -säädöillä auto on Take Offeilla selkeästi yliohjaava, koska edessä ja takana on yhtä leveät renkaat  toisin kuin eri levyisissä Yokomoissa.

Ainakin Reittilä ja Pyhällön Mikko kokeilivat kisan jälkeen Take Offeja ja kovasti näytti olevan perä irti. Pekka voi myös kertoa miten Take Offit toimii kiihdytettäessä ja mistä päin rata-aluetta niitä voi etsiä, jos renkaita ei ole liimattu. ;)

Kunhan pääsee kokeilemaan, niin kerron kokemuksia.


Ehhehe :)
Joo, renkuloita voi joutua etsimään erilaisista paikoista ;)
Tuli siis kokeiltua CS-27:aa viime kisan jälkeen ja siinä kahden päivän rypistyksen jälkeen väsyneenä otin pakista, sen tarkemmin katsomatta, _sen toisen_ setin nakkeja ja yllättäen eivät pysyneet vanteilla ilman liimausta 8)
No, joka tapauksessa kun asiaan päästiin liimatuilla nakeilla niin kokemuksesta voin sanoa, että pito on 27:lla selkeästi parempi ja kuten Cale mainitsi, samanlevyisistä renkaista edessä/takana johtuen on kääntyvyys paljon parempi, kuin Yokomoilla, joilla yleensä ajetaan kapea edessä, leveä takana.
Kääntyvyys/takapidon puute on tietysti säätökysmys, mutta sanoisin, ettei rengas ole varsinaisesti "rallirengas" juuri tuon "liian" pidon takia ts. näyttävät sladit jäävät vähäisiksi.
Cale: Takapään irtoaminen johtui osittain myös liimauksen pettämisestä takanakeista (myös niissä liimatuissa ;)).

456
Tulokset / "RC-Jokkis" kokeilukilpailu 7.6.
« : 11.06.03 - klo: 19.08 »
Iso käsi MrCalelle pitkäpinnaisuudesta :)

457
Tulokset / "RC-Jokkis" kokeilukilpailu 7.6.
« : 10.06.03 - klo: 21.30 »
Toista tilaisuutta tuskin todellakaan tulee ja mikä ikävintä, KyPakin porukat näki vaivaa valmistelemalla kisan järjestelyt ja rakentamalla säännötkin toteutusta varten ja sitten tulos on mitä on.
Noloa !

458
Suuret kiitokset jälleen erittäin mukavista ja vauhdikkaista kisoista KyPakin porukoille.
Uusi auto osoittautui hyväksi, eikä sijoitukset suinkaan johtuneet siitä ...
Peiliin pitää taas mennä katsomaan.

459
Voisko käydä näin hyvä tuuri ? :


460
Joo, kyllä jokkisporukoiden kannattais nyt olla aktiivisia, kun kerran järjestetään mahdollisuus ajaa kisaa maan parhaalla luokkaan soveltuvalla radalla ja samalla pääsee  seuraamaan, mitä rallitouhu pitää sisällään.
Kaikki vaan nyt rohkeesti ilmottautumaan :)

461
Ilmatieteen laitos veikkaa taas kisasäätä :

462
Tulokset / Kilpailemiseen tarvittavaa
« : 31.05.03 - klo: 19.41 »
Jos et ole saanut kerholtasi/seuraltasi sääntöjkirjaa, löydät ne myös täältä

463
Osanottoni.

464
Sähköautot / Isoratas vipattaa. Mikä avuksi?
« : 29.05.03 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Rehu"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Jos "vipatus" on rattaan säteen suuntaista, siis rattaan akseliin nähden poikittaista, johtuu se joko akselin vääntymisestä, tai laakereiden kulumisesta. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Rattaan vaihdolla tuosta tuskin selviää.


Joo, tarkistin asian ja kyseessä on tuo säteen suunttainen vipatus. Tai kyllä se taitaa hieman vipattaa myös pitkittäin. No joka tapauksessa akseli ei ole vääntynyt, koska kun katsoo aika pitkän akselin päätä, niin se pysyy ihan paikoillaan. Sen luulisi näkyvän siitä parhaiten. Laakerissa sen sijaan olisi jotain pientä. Sen toisen puolen suojus on hieman painunut sisään ja sen pinnassa on nimellinen ruosteläikkä. Haittaako?


Enpä tunne kyseistä rakennetta sen tarkemmin, että osaisin sanoa, mistä tuo johtuu.
Laakerin puslien painaumat usein aiheuttavat laakerien herkkyyden heikentymistä, mutta nyt ei ole siitä kyse.
Liekkö rattaan kiinnityksessä slipperiin sitten jotain ongelmaa ?

465
Sähköautot / Isoratas vipattaa. Mikä avuksi?
« : 29.05.03 - klo: 17.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Rehu"
Eli kannattaako tuota ongelmaa edes yrittää korjata? Olen aika varma, että se ei ole vipottanut aikaisemmin. Ääni on ainakin uusi. Vipatuksen laajuus on silmillä selvästi havaittava, mutta millimetreissä mitattuna todella vähäinen. Jos tuollaisella lähtee ajamaan, niin kannattaisiko siirtää pinjonia hieman kauemmas isorattaaseen nähden?


Jos "vipatus" on rattaan säteen suuntaista, siis rattaan akseliin nähden poikittaista, johtuu se joko akselin vääntymisestä, tai laakereiden kulumisesta. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Rattaan vaihdolla tuosta tuskin selviää.

466
Sähköautot / Isoratas vipattaa. Mikä avuksi?
« : 29.05.03 - klo: 16.37 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Noh kun kerta isorattaista puhutaan niin mullakin b3sessa on aikamoinen välys isorattaassa. Niinkin iso että 3300 akku ei kestä stanussa edes koko erää vaan hyytyy täysin(ja ei ole akusta kiinni)...eli se ei varmastikkaan vauhtiin niinkään haittaa mutta akkua se syö.


Mietippä hieman, mitä juuri sanoit.
Akku tyhjenee normaalia nopeammin, mutta vauhtiin ei vaikutusta ?
Jos akkut tyhjenee nopeammin kuin normaalisti ja oletetaan, että isorattaan "välys" (?) jotenkin siihen vaikuttaisi niin miten on mahdollista, että jos virtaa kuluu tavallista enemmän mekaanisen vastuksen vuoksi ei vauhti kuitenkaan saman mekaanisen vastuksen takia mitenkään hidastuisi ?
Tässä vaiheessa sanotaan aina : Bzzzzt, väärä vastaus !
Jotain tuossa lauseessa on nyt pielessä.

467
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 29.05.03 - klo: 09.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Lainaus
Erittäin hyvä aloitusluokka on esim. Touring-Ralli (TSR-10), jossa kaluston merkitystä on säännöillä saatu vähennettyä.


Jep. TS-10:ä enemmän tehoa, röykkynen rata, taatusti huonot ajo-ominaisuudet sekä muiden vasta-alkajien puute... kyllä, sieltä kannattaa aloittaa!


No, ainakin mä yritin ;)

468
Kilpailijoiden kanava / Kesäkisojen osanottajamäärät
« : 28.05.03 - klo: 13.32 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Omakohtainen kokemus kesäkisoista poisjäännille ei suinkaan ole kiinnostuksen puute, vaan ympäristötekijät: kissanristiäiset ja sää. Ei ole mitään mieltä lähteä kisoihin satojen kilometrien päästä,jos kilpapaikalla sataa! Vielä hullumpaa on ajaa sateella ja rikkoa kallis kalusto; säädin,servo,laakerit diffit, puhumattakaan sateella-ajon mielekkyydestä.
Kissanristiäisten ajankohdan ovat valinneet muut.

Kesäkispaikaksi pitäisi löytyä asfaltoitu teollisuushalli tai sirkusteltta.

Vantaa kiinnostaa nytkin kovasti, mutta osallistumismahdollisuus on jälleen juhlien vuoksi kintaalla.


Kesällä tietysti on kaikenlaisia tilaisuuksia talvea enemmän, estämässä osallistumisia, mutta mitä keliin vetoamiseen tulee, on eism. meidän tiimissä Kuusankosken sadekisan jäljiltä edelleen kaksi täysin ehjää ja iskussa olevaa autoa.
Autoilla ajettiin 1. ja 4. sija _ilman ongelmia_.
Kyse on kai siitä, että, kuten Nappe jossain yhteydessä totesi, jengi on nykyään sokerista.

469
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 26.05.03 - klo: 10.37 »
Erittäin hyvä aloitusluokka on esim. Touring-Ralli (TSR-10), jossa kaluston merkitystä on säännöillä saatu vähennettyä.
Aiheesta lisää täällä
Tai jokamiehen luokka, jonka ensimmäinen koeluontoinen kisa ajetaan samaan aikaan kesän esnimmäisen TSR-10-kisan kanssa Kuusankoskella 7.6.
Tervetuloa katsomaan vauhdikasta ja rentoa kilvanajoa ja rohkeimmat tietysti itse viivalle mukaan :)

470
Vapaa keskustelu / Viime kesän voitokkain auto
« : 25.05.03 - klo: 15.58 »
Jostain syystä kuvaus kisoissa oli kielletty, liekkö jotain testikisoja ja tuloksissahan Nikko oli aina voittaja !

471
Teppo: Voitokkain pitää määritellä. Oman määritelyni tein jo tuonne vapaaseen keskusteluun.
Voitokkain on kai se, joka voittaa kovatasoisimman sarjan ei se, joka voittaa jotain erillisiä pikkukisoja ?
Perspektiivi pitää laittaa kohdalleen.

P.S.
Mikä oli vaikeimmin voitettava asia viime talvena ?
Tämän asian kun selvitätä itsellesi ja sitten kysyt, kuka/millä se voitettiin niin tiedät mitä voitokkuudella oikeasti tarkoitetaan.
Ei meidän kerhotreeneissäkään eniten lähtöjä voittanut auto/kuski ollut talven voitokkain.
Palanderiakaan ei harmittanut, vaikka MM meni sivu suun, koska Cuppi on se, jota eniten arvostetaan.

Mun mielipide ,ienee asiasta tällä selvä.
En häiritse tätä topiccia enempää.

472
Vapaa keskustelu / Viiem kesän voitokkain auto
« : 25.05.03 - klo: 13.11 »
Naapurirapussa asuu pari pikkukaveria, joilla molemmilla on Nikot.
Kaverit kisaa niillä aina välillä ja Nikko on aina voittaja.
Viime kesän voitokkain auto on ollut Nikko.
Olis varmaan ollu talvellakin, mutta eivät hivaa ajaa lumessa.

473
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?


Sulla taitaa olla semmoset mertarannan lasit pääs  :shock:  ...
puhuin voitoista, en sarjasta? Voittihan ruusperi maailmanmestaruuden pahemmin voittamatta kisaakaan...  
Mut eiköhän tää riitä Offtopicciin, pidetään tää Xray EVO2/T1R topiccina, loput hölinät yleisen porinan puolelle.


Niin, tässä onkin kyse siitä, miten voitokkuus määritellään. FT-sarja on _sarja_ ei nippu erillisiä kisoja ?
Mulla vaan on tapana puuttua epätäsmällisyyksiin meni sitten OT:ksi tai ei.

474
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?

475
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
...keskenään on vaikeaa. Talvella EVO2 oli voitokkain auto saa nähdä on kesällä tiukempaa kun laitteet puhuu enemmän kuin auto...


Mitenniin voitokkain ?
Simo vaihtanu merkkiä ? ;)

476
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 25.05.03 - klo: 11.42 »
Juho: Ei se kisaaminen ole kallista, jos ei itse tee siitä sellaista.
Olen henk.koht. seurannut sivusta, miten, sittemmin kaksinkertainen maailmanmestari, Jukka Steenari aloitti samalla tavalla kompuroiden ja halvalla kalustolla, kuten varmaan lähes kaikki meistä, joten eiku rohkeesti baanalle.
Kuten VesaK totesti, on se vaan niin kivaa, ettei meikäläinenkään malta lopettaa ;)

477
Tulokset / VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« : 24.05.03 - klo: 17.24 »
Suosittelen kaikille, joilla on rataprofiilin hahmotusvaikeuksia, kokeilemaan TSR-10:iä, siinäkun ajetaan jokainen alkuerä eri profiililla ilman ennakkotutustumista ja erän pituus 3 minuuttia, elli olis ihan hyvä ajaa heti alusta ns. kovaa :)

478
Vapaa keskustelu / Sitten kun RC-autot ei enää maistu...
« : 24.05.03 - klo: 16.30 »
Sitten kun radiot on ripustettu naulaan...
http://www.prfoto.com/jarvenpaassatapahtuu/halavatun-papat

479
Kilpailijoiden kanava / Kesäkisojen osanottajamäärät
« : 21.05.03 - klo: 11.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"
Tiedän kyllä kavereita jotka tulivat oulusta katsomaan sadetta ja kääntyivät takaisin. Matkan pituus ei ole mikään selitys.



Joo, onhan se pitkä matka lähteä katteleen märkää rataa. Kaikiksta eniten harmittaa se että piti sitten Laukaalla mennä ajaan lätäkköön ja rikkoon se nopari kuitenkin vaikkei sateessa ajettukkaan. Älytömän kallis turha reissu... Vielä kun kisapaikalta tarttui mukaan pari koria, useita settejä renkaita ja vanteita ynnä muuta pientä... Paremminkin olisi voinut mennä...


Olisi siis kannattanut rikkoa se säädin jo Kuusankoskella niin olis ollut ainakin "hyvä" syy ;)

480
Kisan kosteahko luonne ilmenee hyvin kuvista :)
Voittaja-Corallyn hieno kosteussuojauskin on ihan edukseen.
Siellä sitä ajettiin "köli keskellä suuta".

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 24