Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ender

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 20
451
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT OHJEISTO 2014
« : 04.07.14 - klo: 11.03 »
En löytänyt keskustelua FTT -kaudesta 2015.... Eli laitan tänne muutaman kysymyksen.

Onko tarkoitus tehdä TSS-10 -luokasta enemmän junioriluokka ja siirtää meidät "iäkkäämmät" TSP-10 -luokkaan ? Moottorihan muuttuu 17.5T->21.5T (en tiedä paljon tällä on vaikutusta nopeuteen).

Voiko edelleen ajaa molempia luokkia TSS-10 ja TSP-10 ? Ovatko edelleen eri päivinä ?

Onko kilpailukalenteristä mitään hahmotelmaa ? Ajetaanko eka kisa jo tänä vuonna ? Monta kisaa kesällä 2015 ?

Milloin uudet säännöt julkaistaan ? Syyskuussa samaan aikaan moottori- ja rengaspäätösten kanssa?

452
Testejä ajetaan kesällä ja voi olla että päätös saadaan aiemminkin, mutta viimeistään yhdessä FTT-rengaspäätöksen kanssa syyskuun puolivälissä eli 15.9. Tämän pitäisi mielestäni riittää hyvin maahantuojille kaluston tilaamista varten, koska syys-lokakuu on tunnetusti hiljaista aikaa sisäradoilla kesäkauden juuri päätyttyä ja ulkoradoillakin on vielä kohtuullinen käyttöaste.

Kiitoksia, 15.9 on ihan ok päivä saada tieto.

TSS-10 ja TSP-10 -luokat kokevat kyllä aika ison muutoksen ja kaikki joutuvat päivittämään kalustoaan, toivottavasti ei vaikuta osallistujamääriin. Tästä on ollut aika vähän keskustelua... Omasta mielestä voi olla ihan ok muutos (17.5T -> 21.5T ja 10.5T - 13.5T).

Ovatko ehdolla olevat TSS-10 -säätimet sellaisia, että niitä voi käyttää myös 13.5T moottorin kanssa ?

Ehdolla olevien moottorien ja säätimien merkkien julkaiseminen voisi olla myös avoimuuden nimissä ok, mutta voisi tietysti vähän häiritä testaajien "rauhaa".


453
Jokos moottorit ja säädin on valittu ?

454
Muualta poimittua:

No vihdoinkin, tuli jotakin tolkkua tuohon PM ratapolttis sähläykseen. Alunperin kisa tältä vuodelta annettiin Tanskaan. mutta sitten syntyi poru kun Tanskan liitto ei ollutkaan halukas, eikä toinen kilpaileva järjestäjä ollut
virallinen, joten Hockenheimin ENS kisan kanssa päällekkäin ilmoitettu kisa ei saanut minkäänlaista kannatusta. Ruotsalaiset panivat toimeksi ja nyt kisa ajetaan Örebrossa yhdessä Ruotsin Cup kisan yhteydessä 9-10/8. Toivottavasti on kelejä ja suomalaiset lähtevät joukolla mukaan.


Mistäs tästä löytää lisätietoja ? Luokkina ilmeisesti TP-10 ja C-8 ?

Voiko tonne vain mennä kisailemaan vai vaatiiko jotain muuta lisenssiä normaalin Suomi –lisenssin lisäksi ?

Veli sattuu asumaan reilun tunnin ajomatkan päässä tuosta Örebron radasta ja itselle toisi olisi aika helppo kohde. Päivämääräkin sopisi hyvin omaan kalenteriin.

Luin Antin kisaraportin Ruotsin C-8 –kisasta ja ilmeisesti kisoissa on aika rento meininki. Eli voisi lähteä ihan vain treenailumielessä ?

455
Kolmas ajokerta takana.

Sunnuntaina tuli ajettua mukavasti treeniä Hyvinkään radalla. Mitä enemmän on tullut kierroksia sitä enemmän on ruvennut tästä pitämään.

Keskityin pääasiassa oman ajotyylin hakemiseen ja ajamisen opetteluun. Samalla yritin säätää jarruja sellaisiksi ettei perä lähde niin helposti alta. Tämä onnistuikin hyvin. Ajanotto ei ollut päällä mutta tuntui siltä että sain parannettua Hyvinkään kisojen kierrosaikaa, ainakin tasaisuutta tuli lisää. Vielä jäädään kärjelle, mutta se oli odotettavissakin.

Välillä tuli kyllä ajettua ulos radalta ihan kunnolla ja yksi aika pelottavan oloinen ilmalentoon lähtö pääsuoralla olleesta kivestä. Ehkä näistä johtuen koin myös ensimmäisen kalustetappion, kun ykkösratas meni sileäksi päivän viimeisellä tankillisella. Kotona huomasin myös kytkimen laakereiden olevan vaihtokunnossa. Olisikohan tuolla osuutta asiaan, veikkaan kuitenkin kiveä rattaan välissä, pinionissakin on hieman ”naarmuja”.

Noita rattaita ja hihnoja saa olla kyllä putsailemassa joka ajon jälkeen, mutta aikaa se ei vie paljoa ja samalla tulee muutenkin tarkistettua auton kunto. Kaikkiin oleellisiin huoltopaikkoihin pääse myös tosi nopeasti käsiksi, mikä helpottaa huolto- ja tarkistustyötä oleellisesti.

Seuraavat kaksi viikkoa menevät varmaan mökkeilyyn ja perheen kanssa lomailuun. Mutta tarkoitus on käydä Tattiksella 2-3 kertaa treenaamassa ennen kisoja. Toivottavasti vain säät suosivat. Vähän huonosti porukkaa on Tattiksella on käynyt. Ainakin nimenhuuto näyttää aika tyhjää. Eilenkin porukkaa tuli Tattikselta Hyvinkäälle, kun Tattiksella oli radalla vielä runsaasti vettä. Vesitilannetta ennakoiden olin jo perjantaina päättänyt lähteä Hyvinkäälle Tattiksen sijaan.

Hyvinkään rata on muutenkin jälleen oma suosikkini, kun sitä shikaania ei ajeta ja uusi mekkauskatos on käytössä. Vieläkin harmittaa, kun Hyvinkään kisassa ei sateen takia päästy ajamaan finaaleita.

Postissa odottaa jo myös Hudyn ”Set-up System”. Saattoi olla vähän turha hankinta, mutta helpottaa se ainakin vähän säätöjen oikeaksi saantia vaikka kyllä pelkällä Camber –mitalla pääsee jo pitkälle.

456
12 ilmoittautumista Hyvinkään kisoihin... Luokka kasvaa vaudilla.

Alkuerillä on nyt merkitystä ja B-finaalissa luvassa kovaa taistoa A-finaalipaikoista.

Tässä vähän omaa Kouvola -videota laadukkaampi tunnelmavideo B EM -kisoista: http://youtu.be/vDif_QtxzlY

457
Videokooste Ratakaseista: http://youtu.be/SHl-ZlUEdr0

458
Pokkarilla kuvattu videokooste Kouvolan kisasta: http://youtu.be/SHl-ZlUEdr0

459
No niin, sunnuntaina tuli sitten ajettua ensimmäistä kertaa C-8 –autoa.

Sain Capricornin lauantaina sellaiseen kuntoon, että pystyin ajamaan sisäänajoa pari tankillista pukilla. Sunnuntaina sitten Teemu auttoi kytkimen ja sisäänajon kanssa. Tästä iso kiitos. Seuraavaan moottoriin otan kyllä tuon sisäänajon valmiiksi, nopeuttaa prosessia mukavasti.

Itse ajaminen oli kyllä mahtavaa vaikka pientä opettelua tuon kaasun käytön kanssa kyllä on, pitäisi vaan uskaltaa ajaa kovempaa…. Auto oli ”helppo” ajettava vaikka säädöt oli vain sinne päin suoraan kasauksen jäljiltä. Autossa ja moottorissa on mukavasti potentiaalia omien rajojensa etsimiseen.

Tästä on hyvä jatkaa kohti Hyvinkään kisoja. Ratakin oli saanut mukavan ”uudistuksen” kun ainakin eilen ajettiin ilman sitä ”inhottavaa” shikaania  :wink:

Ainakin yksi jälki-ilmoittautuminen jo tullut ja vielä pari lisää niin taas tulee uusi osallistujaennätys. Luokka on kovassa nosteessa ja ainakin itselle tuli juuri oikeaan saumaan.

Kuvasin eilisistä treeneistä lyhyen videon jossa näkyy LS-5, C-8 ja TP-10 autot samaan aikaan radalla: http://youtu.be/9NAFiEpGN0U

460
Oli sen verran mahtavan näköistä menoa Kouvolan kisoissa, että tuli ilmoittauduttua Hyvinkään kisaan... Vaikka suunnitelmissa oli tulla vasta kahteen viimeiseen kisaan.

Harmi kun ilmat muuttuivat näin huonoiksi. Tarkoitus oli testata autoa ensimmäistä kertaa tällä viikolla, mutta nyt meni sen osalta suunnitelmat uusiksi. Vähän tiukalle menee, mutta onneksi ei tässä mitään menestymispaineita ole joten voi kisoihin tulla ihan treenimielessä.

Kouvolassa olin ihan katsojan roolissa ja hyvää viihdettä oli molempien luokkien (TP-10 ja Ratakasi) seuraaminen. Varikkotouhuja katsellessa tuli kyllä mukavasti opittua uutta ja samalla jäi positiivinen kuva juuri tuosta ilmapiirin rentoudesta… Eli helposti uskaltaa kisoihin mukaan vaikka kokemusta ei vielä paljoa ole.

Ratakasilla ajo vaikuttaa kyllä vaativan enemmän tarkkuutta kuin esim. GT-8 –autolla ja tuo 20 minuutin finaali taitaa olla oikea ratkaisu, vaikka olinkin itse aikaisemmin pidemmän finaalin kannalla.

Mututuntuman perusteella ratakasiauton mekkaaminen kisapäivän aikana voi olla helpompaa kuin GT-8 –auton, kaikki on paremmin suunniteltua siltä osin. No ehkä noista hihnoista voi tulla harmia, jos kisapäivänä katkeavat. Foamirenkaat eivät enää tunnu hankalilta ehkäpä jopa tuovat mukavan lisän taktiikan suunnitteluun taitojen kasvaessa.

Hyvinkään kisoissa näyttää olevan vähän pienempi osallistujamäärä kaikkien luokkien osalta. Tulikohan uusi kisa liian nopeasti ?

Onkos porukka menossa ensi viikolla Hyvinkäälle harjoittelemaan ?

461
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 27.05.14 - klo: 14.50 »
TP-10 luokka on ”meidän tiimillä” harkinnassa Aleksanterin osalta ensi kaudella tai jopa jo loppukaudesta.

Tästä tulikin mieleen, että olisikohan mitään ideaa siinä, että TP-10 -kisat ajettaisiin aina lauantaisin ja Ratakasi sitten sunnuntaisin. Voisi olla, että joku haluaisi ajaa molempia luokkia. (Oma lehmä ojassa, koska itse tulen ajamaan Ratakasia ja kahden auton mekkaaminen samana päivänä on vähän työlästä)

463
Mukavasti ilmoittautuneita (11kpl) Kouvolan kisaan. Tästähän voi kasvaa jälleen SM-tason luokka. Mahtavaa!

Tarkoitukseni oli aloittaa kisailu Tattarisuon kisasta, mutta katsotaan nyt kerkeisikö jo Hyvinkäälle.

Joutunut töiden puolesta matkustelemaan aika paljon ja valitettavasti aikaa ei ole ollut tälle harrastukselle. Auton kasaaminen on kuitenkin jo aloitettu ja eiköhän sitä kohta pääse ensi testit ottamaan.

Auton kasauksessa on ollut myös hieman haasteita, mutta myyjäliikkeen avustuksella homma nytkähti taas eteenpäin. Kyllä täytyy sanoa, että auto ”tuntuu” enemmän kisa-autolta kuin GT-8 –autot kaikki on paljon ”jämäkämpää”.

Tarkoitus on tulla Kouvolaan katsomaan kisoja…

464
Vatvominen on omalta kohdalta ohi.

Kävin eilen hakemassa Capricorn Lab C-801 "2014" autopaketin... Mukaan tuli myös Novarossi Brave moottori.

Voi olla että 1-2 ekaa kisaa jää vielä ajamatta, mutta kahdessa viim. kisassa ollaan varmuudella mukana. Toivottavasti muitakin "aloittelijoita" tulee kisoihin mukaan.

465
Itse aloittelevana mekaanikkona TP-10 puolella koin pistoolin helpommaksi. Sillä aina varmistu että tankki tuli täyteen ja ei tullut sotkua. Tuntuu myös että anntaisin vähemmän tasoitusta kuin että jos itse yrittäisin pullolla vs konkaria pullolla.

Omat kokemukset ovat juuri samanlaiset. Ei ole mitään mieltä kieltää pistoolia.

466
No nyt menee vaikeaksi. Olin jo päättänyt, että jos auton hankin, tulee se olemaan Xray tai Serpent. Viikonlopun FTT –kisoissa hypistelin kuitenkin Capricornin autoa ja laadukkaaltahan se vaikutti. Ehkä kuitenkin eniten tuossa Capricornissa houkuttaisi kilpailuissa saatavilla olevat varaosat ja muukin myyjäliikkeen tuki. Xrayn/Serpentin osalta tällaista tukea ei ilmeisesti olisi saatavilla.

Lueskelin netistä vähän tuosta Capricornista ja kohtalaisen positiivista autosta kirjoitettiin. Tosin valmistajan sivuilta löytyneet manuaalit eivät kyllä olleet tasoltaan Xrayn ja Serpentin tasoa. Auton ja varaosien myyntikin oli rajoittunut aika harvaan liikkeeseen (tämä ei välttämättä ole huono asia, kun Suomesta kuitenkin saisi varaosia).

Parhaiten tietoa autosta löytyi täältä: http://www.rctech.net/forum/nitro-road/463259-capricorn-lab-c801-1-8-scale.html

… ja sitten viikonlopun ENS –sarjan avauksessa parhaiten menestyivät Mugen ja Shepherd… : http://ens.redrc.net/2014/04/collari-wins-intense-opening-ens-encounter/

Collari muuten siirtyi Capricornilta ajamaan ”yksityisenä” Mugenia.

Finaali on katsottavissa täältä: https://www.youtube.com/watch?v=oKXeyZUXkkM

Kiirehän tässä tulee, jos aikoo ekaan kisaan auton saada ja vähän treeniäkin. Alustava kalenteri taitaa olla tämä:

24.05.2014 Kuusankoski
07.06.2014 Hyvinkää
19.07.2014 Helsinki
23.08.2014 Kouvola

Olisi myös kiva lukea miten jo auton omistavien projektit etenevät. Onko esim. uuden Capricorn auton kasaus aloitettu. Näitä näyttää jo kolme olevan listoilla.

Olen suunnitellut, että C8 olisi itselle ainakin kolmen vuoden projekti joista eka vuosi menisi kyllä ihan perusasioiden ääressä. Kyseessä kuitenkin iso investointi jota tulee harkittua tarkkaan.

467
Huomenna tulee lisäinfoa uudesta Xrayn RX8 2014 -mallista:

http://www.redrc.net/2014/03/xray-rx8-teaser/

(Pitäisiköhän näille eri autoille perustaa omat keskustelut...)

468
Onko tietoa koska kysely uusista tuotteista julkistetaan? Testauksen osalta sisäkausi on hiljalleen loppumassa. Varsinkin pisteytys olisi mielenkiintoinen, että osataan ajoissa varata sopivat tuotteet kilpailutukselle.

t. Axel

Oma veikkaus on ettei asia ole hirveästi edennyt. Toivottavasti TSS-10 luokkaan saadaan kuitenkin uusi moottori. Nykyinen säädinsäänto on jo nyt hyvä ja TSP-10 moottorikin varmaan kannattaisi pitää samana.

Ensi kaudella ajetaan varmaan kahden auton voimin (TSS-10 luokkaa) joten kivahan sääntömuutoksista olisi ajoissa tietää.

469
Rupeaa näyttämään aika tod. näköiseltä sarjaan osallistuminen ja ennakkoilmoittautuminen tehty täältäkin.

Auto vielä hakusessa, mutta valinta uuden Xrayn tai Serpentin välillä.

470
Jos luokkaan lähden, oma valinta tulee tod. näk. olemaan Serpentin ja Xray:n välillä. Katsellaan nyt kuitenkin vielä hetki mitä GT-8 –luokan kanssa käy.

Xray RX8 2014 julkaistaan varmaan parin viikon sisällä. Ei varmaankaan paljon mitään merkittävää muutosta ole tapahtunut tämän vuoden malliin. Mutta Xrayn kohdalla voi kuitenkin olla varma, että kestävä/luotettava auto on tulossa. Juuri luotettavuus on omalta kohdaltani merkittävä auton valintaan vaikuttava tekijä. Serpenthän on kyllä nopeutensa jo osoittanut MM-kisoissa.

Olisikohan ideaa tehdä vaikka kimppatilaus Xraysta tai Serpentistä Suomalaisesta liikkeestä  ja tätä kautta myyjäliike voisi varata myös varaosia tulevaa kautta ajatellen? Kisoihin sitten liikkeen varaosapakki mukaan.

Capricorn on itselle jäänyt vähän vieraaksi, pitää vähän tutkailla tuotakin. Future-RC näyttää noita kauppaavan.

Leinohan on tosiaan menestynyt hyvin HB:n uudella R8 –mallilla (ei taida olla vielä myynnissä). En taida kuitenkaan olla HB:n edustusta Suomessa ollenkaan. Tämä on sinänsä harmi. Eikä yleensäkään taida HPI/HB:n tilanne olla kovinkaan hyvä. Aika paljon porukkaa lähtenyt muualle.

Luokkaanhan näyttää olevan tulossa paljon uusia kuskeja niin olisi hyvä, jos kokeneet kuskit järjestäisivät keväällä esim. Tattiksella muutaman ”esittely/koulutus -päivän”. Mahtavaahan olisi saada esim. Leinolta vinkkejä. Paikalle sitten myös myyjäliikkeitä niin voisi saada vaikka pari autoa kaupatuksi… Tätä ajatustahan voisi laajentaa koskemaan myös TP-10 ja GT-8 -luokkia… Jenkeissähän näyttää nuo kolme luokkaa olevan aina samoissa kisoissa.

471
FTT -sarjan malli on musta hyvä:

"Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT
Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä."

473
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 17.01.14 - klo: 10.16 »
Tuollaisilla säädöillä tuli ajeltua Turun kisa.

Oletko tehnyt näihin säätöihin mitään muutoksia Tikkurilaa varten ?

474
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 29.11.13 - klo: 10.35 »
Tuosta sunnuntaista utelisin, onkohan aamusta ovet avoinna, vai kärsiikö valjovat kotosalla pikkujoulujen aiheuttamaa väsymystä?  :wink:

Tämä kiinnostaa minuakin. Suunnitelmissa olisi tullla radalle 11:00 ->

475
Perjantain ratamaksu on tuon takia puolet eli 5€ jolla saa siis ajaa tuohon 17:30 asti. Tavarat voi jättää radalle

Aukeaako rata klo 12:00 ?

476
Tuohan vaikuttaa siltä, että pääsee vähemmällä huollolla kuin GT-8:ssa. Mihin siis perustuu ajatus, että autolla ei voi ajaa paljon ? Ymmärän kyllä, että auto ei sovellu hippaleikkikisailuun...

477
Tässä muuten aika hieno video C8 ja TP-10 -kisoista. Näyttää Teemukin olevan mukana.

http://youtu.be/6Mj9XpU3LfA

478
Jo toivottuja asioita on ollut ainakin:
- Kumirenkaat DIV2:een
- Pitkä finaali
- Spekkirenkaat
- Spekkikone

Omalta kohdalta tärkeätä olisi ainakin seuraavat seikat:

- Pitkä finaali
- Spekkirenkaat
- Osallistujia 10+
- Varaosien saatavuus kisapaikalla

Spekkikone ei mielestäni kuulu tähän luokkaan.

Tässä voisi olla kyllä myös kauppiaille hyvä paikka tarjota valmista pakettia moottoreineen. Onhan tässä vähän sellaista ilmapiiriä olemassa, että TP-10 tai C8-luokat voisivat saada useammankin uuden kuljettajan. Pieni kauppiaiden vastaantulo aloituspaketin hinnassa voisi kyllä generoida jatkossa lisää tuloja.

Oma mielenkiinto on edelleen eniten GT-8:ssa ja luokasta luopuminen ei ole helppoa ja toisaalta panostus uuteen luokkaan tulee joka tapauksessa aika kalliiksi. Tällä hetkellä mahdollisia vaihtoehtoja on TP-10 ja C8 joista C8 tuntuisi parhaalta, mutta vähäinen osallistujamäärä on suurin este. TP-10 olisi tässä mielessä turvallisempi valinta. LS-5 ja Minit eivät herätä ainakaan toistaiseksi tarpeeksi omaa kiinnostusta.

Voisi olla myös mielekästä perustaa kokonaan uusi ketju, jossa käsiteltäisiin luokkien yhteistä tulevaisuutta mukaan lukien myös TP-10, GT-8 ja LS-5. Nythän tämä keskustelu on vähän jakautunut eri aiheisiin.

479
No niin ilmoittautumiset lähetetty SC2-10 -luokkaan. Tarkoitus on tulla jo perjantaina iltapäivästä treenaamaan.

480
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 04.09.13 - klo: 12.31 »
Käytännössä future-rc on ainoa kauppa joka tukee TP-10 luokkaa. Se tarkoittaa sitä että ei kannata valita merkkiä vaan kauppa. Katot mitä tuotteita future-rc myy ja ostat sen, tuut kisoihin takkiauki ja paikan päältä löytyy kaikki mitä tarvitset. Helpoin ja ehdottoomasti edullisin vaihtoehto.

Jos ajat merkillä mihin ei ole varaosapalvelua radalla kannattaa varautua 200-400e invenstoihin varaosiin ja se ei kata mitenkään kaikkia tilanteita.

Eikös sarjaa kuitenkin kierrä useampi Xray –kuski, eikö näillä ole maahantuojan varaosapakkia mukana ? Itsellä on erittäin hyviä kokemuksia sähköpuolelta Xray T3 2012 autosta ja jos lähtisin sarjaa ajamaan, Xray tuntuisi luontevammalta valinnalta kuin Mugen.

Moottorivalinta olisi sitten toinen juttu ja siinä Novarossi olisi ykkösvalinta.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 20