Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20 ... 28
481
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.08.14 - klo: 20.13 »
Mikäs soosi olisi parasta laakereille tuollaisella radalla, missä pöly menee parin akullisen jälkeen jo iskareihinkin sisälle?

Nyt on kokeiltu paria eri laakeriöljyä (toinen oli Hudyä) ja aika pikaisesti menee kyllä tukkoon ja alkaa rahisemaan (slässistä jo takaa rikkoutuessaan hieroi aluhubin rikki...  :angry: ).

Laakerit toki kulutustavaraa, mutta onko jollakin jotain kikkaa heittää, millä pölyä vastaan pääsisi taistelemaan tehokkaammin? Esimerkiksi jos joku on kokeillut jotain grafiittirasvaa tms..?

Taitaa olla aika epätoivoista taistelua. Otan itse jokaisen ajopäivän jälkeen vetarit putsattavaksi ja samalla pyöräytän sormella tai jollain työkalulla laakerit läpi. Pieni rahina pääsee yleensä vielä seulasta läpi, mutta jos laakeri selvästi tökkii, niin sitten vaan vaihtoon. Muutaman päivän öljykylpy ennen asentamista voi pidentää elinikää.

482
Kilpailukutsut / Vs: SC Masters 2014 23.8.2014
« : 11.08.14 - klo: 07.26 »
Onko mekkauspöydät järjestäjän toimesta vai tuodaanko omat?

483
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.08.14 - klo: 21.53 »
Millä ampeereilla uskallan lähteä uusia lipoja lataamaan? Turnigy nano-tech 2200mah 2s 40-80c discharge, mutta latausvirtaa ei ole missään kerrottu.

1C on turvallinen, eli 2,2 A

484
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 08.08.14 - klo: 21.47 »
PKSRCA:n iso teltta on tulossa aamulla kisapaikalle kerholaisten käyttöön. RC-vasaraa ei ole mukana (unohdus) telttakeppien naputteluun. Voi tuoda mukanaan.

485
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 08.08.14 - klo: 14.16 »
Ulkokäyttö on tarkoitus eli maavara on ehdoton toive. pitääpä illemmalla tutustua jo ehdotettuihin. Lipo näkökulmakin on ihan hyvä, tokikaan ei itse lataile vielä hetkeen kun ikää tosiaan on vasta se 2v mutta pianhan tuosta kasvaa ja alkaa olla tarve itse latailuun.

1/16 slash ei oikein etene maastossa. Lipot kannattaa ottaa heti mukaan koska muuten kaikki aika kuluu latailuun. Aikuinen on kuitenkin lataajana.

486
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 08.08.14 - klo: 11.46 »
Traxxas Telluride voisi olla harkinnan arvoinen.

487
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.08.14 - klo: 19.02 »
mitäs porukka on mieltä että kannattaisko ostaa uusi sanwa mt4 200e vai sanwa mxv 120e? En aja kisaa vielä ainakaan mutta radalla tulee ajettua ja ihan perus piha/monttu bashailua. Mt4 kiehtoo kyllä toi telemetria..

Voin suositella mt nelosta vaikka ei kisailisi tai käyttäisi telemetriaa. Koska se on kisakelpoinen radio, niin sen jälleenmyyntiarvo (jos jostain ihmeen syystä haluaisit siitä joskus eroon) on aivan eri luokkaa kuin MXV radion.

Toi on kyllä harvinaisen totta ja olis siitäkin hyötyä että näkee moottorin lämmön ettei pääse lämpenemään liikaa, sähköautolla kun ajelen.

Lämmöt tarvitsee yleensä katsoa kun on laittamassa uutta moottoria tai tekemässä jotain muuta muutosta (laparenkaat, isommat renkaat). Sen jälkeen yleensä riittää, että ottaa ajon jälkeen käsilämmöt.

488
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.08.14 - klo: 18.36 »
mitäs porukka on mieltä että kannattaisko ostaa uusi sanwa mt4 200e vai sanwa mxv 120e? En aja kisaa vielä ainakaan mutta radalla tulee ajettua ja ihan perus piha/monttu bashailua. Mt4 kiehtoo kyllä toi telemetria..

Voin suositella mt nelosta vaikka ei kisailisi tai käyttäisi telemetriaa. Koska se on kisakelpoinen radio, niin sen jälleenmyyntiarvo (jos jostain ihmeen syystä haluaisit siitä joskus eroon) on aivan eri luokkaa kuin MXV radion.

489
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 01.08.14 - klo: 16.18 »
Tuossa vielä ei niin hyvälaatuinen videonpätkä poitsun ajosta polttiksella!!!

https://www.youtube.com/watch?v=HiWtpjAOp7M

Tuleeko tämä olemaan kiertosuunta myös kisoissa?

490
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 18.33 »
Axel..
Nyky säännöllä en saa osallistua team c keskimootorilla johon olen tehnyt oman rungon koska team c ei ole sellaista autoa myynnissä. En tarkoita tuota tm versiota nyt.
Jerzi
Mites jos ottaisit TS2 auton, ja vaihtaisit siihen keksimoottori osat, auto on varmaan 80% TS2 auto vielä sen jälkeen. Kaikki osat saa kaupasta paitsi pohjalevyn, mutta kyllhän iskaritornejaki tehdään omavalmisteisina, eikä niistä ole kukaan ikinä valittanut. Joten ihan hyvin tuon voi tulkita että perustuu TS2 autoon. Se miten tuomarit sit päättää on toki täysin eri asia.

En mä nyt nää mitään syytä miks asiasta puhut forumilla kun sun pitäis esittää asia ens kisan tuomaristolle jos koet että on riski että et saisi ajaa autolla...

Suomen SC-porukassa on pipot sen verran löysällä, että jos auto täyttää muilta paitsi tässä jaarittelussa pyöritellyn asian osalta säännöt, niin melko varmasti ketään ei kiinnosta muusta kuin uteliaisuudesta vaikka runko olisi hitsattu kuukivistä ja tukivarret jäätelötikuista.

491
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 17.15 »
Eli sinun mielestä voin tehdä vastoin sääntöjä olevan auton ja mennä viivalle.
Eikö nimenomaan kannata jutella asiasta jos asioihin saisi muutosta.
Jerzi

Tämän asian ratkaisemiseksi ei ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin rakentaa auto ja ajaa sillä tai vaadittava tämän huutavan vääryyden korjaamista ja sen jälkeen jättää auto rakentamatta ja olla ajamatta.

492
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 15.03 »
Jerzi:Rakenna omatekoinen tuuppicorri ja mene sillä kisoihin.Jos auto hylätään katsastuksessa niin saadaan ainakin ennakkopäätös.
Näin tuskin käy vaikka säännöistä voisi niin päätellä,on kisoissa sen verran rankasti rakennettuja laitteita näkynyt eikä yhtään ole tietääkseni hylätty.

Juuri näin. Mussutus ja narina pois ja enemmän tekoja.

493
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 13.09 »
Viriosia saa laittaa vaikka koko rahan edestä. Ongelmahan että jos rakennat 1/10 krossiautosta corrin ja sellaista corria ei löydy tehtaan valikoimasta niin se on kielletty.
Esim. Jos konversoin kyosho lazer zx-s evo joka on yksi maailman hienoimista rc autoista corriluokkaan niin se ei ole hyväksytävää koska säännöt sen kieltää ja myös että ei haluta pilkunviilaajia tähän luokkaan..
Jos rakennelma menee painon salliman sisään niin eikös se jo riittänee että härpäkki olis sallittu.
Jerzi

Aika harvalle tämä on ongelma ja vielä harvemmalla on tarve lähteä murjomaan ja pilkkomaan jotain erikoisvärkkiä.

494
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 30.07.14 - klo: 11.27 »
Kisoissa on välillä katsastettu autoja. Hylsyjä tai huomautuksiakaan ei tietääkseni ole jaettu. Saatan olla tietämätönkin kun ei näitä kauheesti huudella.

Laita Jerry auto nippuun ja ilmottaudu Salon kisaan niin nähdään mitä tapahtuu :smiley:

Sääntöihin voisi lisätä protoautot. Nykyisillä säännöillä protoilla ei voi osallistua kuten M-10-luokkiin? Mielipiteitä?

Vaikea kuvitella, että itse rakentamalla voisi saada aikaiseksi sellaista perussääntöjen mukaista laitosta mukaanlukien M8-viritelmät joka olisi ylivoimainen nykyiseen kalustoon verrattuna ja joka aiheuttaisi kuohuntaa SC-varikolla. Suurin polemiikki taitaa olla käynnissä täällä palstan puolella.

495
Huomenna tiistaina on ilmeisesti kerhokisat radallanne? Onnistuuko ulkopaikkakuntalaisen silti tulla ajamaan radalle ja/tai osallistua kerhokisaanne SC-autolla kun työreissu osuu sopivasti Turkuun?

Salokin olisi aika lähellä :wink:

496
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 22.14 »
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.

Takaa iskarit ulos ja jäykemmät öljyt sisään.

Eteen haritusta (toe out) niin, että silmällä näkee.

497
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 20.22 »
Nyt kaivataan kipeästi säätövinkkejä. molemmilla, mulla ja veljellä on siis takaveto- Slashit. Molemmissa lähes identtinen, matala hiilikuitu/alumiinialusta. Sähköt lähellä toisiaan. Samanlaiset ja -kuntoiset renkaat.

Homman nimi on se, että hiekkakentällä veljen autolla voi lähteä lutu pohjassa paikaltaan, lähes koskematta ohjaukseen ja auto etenee silti kuin kiskoilla. Omani taas vetelee jompaankumpaan ja kaikkialle niin että suoraan ajaminen on erittäin haasteellista, paitsi etanavauhdilla.

Molemmilla tiivistetyt diffit, sama viskositeetti öljyssä. Veljellä ehkä pykälän jäykempi, luultavasti enemmän öljyä diffissä. Kuitenkin veljen kokemuksen mukaan aika kiskoilla se eteni ennen koko diffin tiivistyshommaakin. Iskariöljyt samasta purkista, 50 000.

Sanattomaks vetää, noi on meinaan tarkasteltuna lähes identtiset laitteet, mut todella erilaiset ajaa.

Ja saa vinkata, jos laudalta löytyy jostain oma aihe autojen säädöille, jota seuraisivat muutkin kuin Traxxas- miehet.

Jouset, iskarien paikat ja etuharitus samat?

498
Sähköautot / Vs: HongNor nexx8
« : 23.07.14 - klo: 00.05 »
No eilen ostin kyseisen auton.
Ni pikkasen on heikko antaa kommenttii, aattelin jos vaikka jollain olis ollu pitempään ja olis enemmän kokemusta, mut ei väkisin.
Ensi vaikutelma radalta hyvä.
Tosin onkohan tyypillistä et nopari o kiinni kaks puolisel teipil kiinni. Se o mielestäni heikko ratkasu.

Ainakin Honkkarilla ja HoBaolla on kaikissa vakiona kaksipuoleisella teipil kiinni noi noparit ja olen samaa mieltä et se on huono soluutio. Itte oon kaikis autois laittanu vielä nippusiteen kaveriks sille noparille.

Jarno

Velcrolla pysyy hyvin kiinni

499
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 21.07.14 - klo: 21.12 »
Kiitokset kisajärjestäjille ja kilpailijoille myös täältä.

Voisi hyvin copypastettaa tekosyyt jostain edellisestä kisasta. Uusi rata, ilman harjoittelua yms....

Tuuppi oli jotenkin erityisen hankala tällä kertaa. Poikkeuksellisesti tuuppi-nelkku vaihdot olivat helpompia.

Ajoin nyt ekan kisan nelkkuduralla ja ei voi kyllä autoa moittia. Jälleen Maxille kiitokset loistavasta supportista setupin osalta. On hienoa hypätä suoraan ns valmiiseen pöytään.

Plussat ja miinukset hyvin pitkälti edellisten kirjoitusten mukaisesti. Nyhtöpussuhodarien puuttumisesta voisi antaa leikkisän miinuksen.

Keula seuraavaksi kohti Saloa, poikkeuksellisesti ehkä jopa harjoituspäivä alla.

#61 Olli "Palola"

500
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 21.07.14 - klo: 01.39 »
Millaisessa kunnossa rata on tällä hetkellä ja meinataanko sitä operoida ennen kisoja jotka ovat noin 3 viikon kuluttua?

Ja vielä päälle harjoitusmahdollisuudet heinäkuun vikalla viikolla?

501
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.07.14 - klo: 19.18 »
Vähä tyhmä kysymys mutta kuinka usein niitä vetoakseleiden päitä pitää rasvata uudestaan?   :shocked:

Ennen jokaista ajopäivää. Ja tietenkin hiekat ja muut möhnät pois.

502
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 12.07.14 - klo: 07.04 »
VASTATKAA joku että tietäs että kannattaako tuollanen hommatta :police: :police:

Aika moni varmaan nukkuu öisin eikä ole vastaamassa mielipidekysymyksiin.

503
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.07.14 - klo: 23.20 »
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:
Tänään viimeistelytreenissä muutin etuiskarin öljyn 40->50 ja laitoin uudet caliberit alle, ai että on hyvä  :wink: Kiitoksia taas kerran Tohtori Honkaselle jonka sormituntuma taas osui nappiin ja auto parani entuudestaan!

On kyllä hyvä auto ja vielä parempi setup. Tänään pääsin kuluttamaan caliberia sähköradalla ekan kerran kunnolla ilman mitään ongelmia. Yllättävää oli miten paljon paremmin pystyi keskitymään paremmilla ajolinjoilla pysymiseen kun auton käytös on kunnossa.

504
Onkohan radassa jotain vikaa kun pinta meni paikoittain siniseksi päivän ainana?  :grin:

505
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 10.07.14 - klo: 20.38 »
Auto, ajotyyli ja rata... ei epäilystäkään...  :smiley:

http://rc10.fi/index.php?topic=75401.msg693423#msg693423

Autocontrol paljastaa kuljettajan heti. :wink:

506
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.07.14 - klo: 20.40 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Tuli eilen todettua, että vakiot punaiset o-renkaat iskareissa ei kannata lähteä tätä (eikä muutakaan) setuppia lähteä tekemään, eli sinisiä kehiin. Ero on valtava.

507
Rata oli tänään illalla ajokunnossa!

Onneksi laitettiin ajovuorot pyörimään, niin pysyi homma jotenkin kasassa kahdella kuskilla :azn:

508
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.07.14 - klo: 10.08 »
Mun lipon tiedoissa lukee että charge rate 1-3C. Niin tarkoittaako toi nyt sitä että mä saann ladata sitä 1-3A latausvirralla. Mun laturissa pitää valita 1-3a niin voinko siis ladata niillä kaikilla?

C viittaa akun kapasiteettiin 1000 mAh akulle 1C on 1A ja 3C 3A ja esim 5600 mAh akulle vastaavasti 1C on 5,6A
Ahaa. Akun kapasiteetti on 2200mAh, joten voinko siis ladata sitä jopa 6,6A?

Akku tuskin ottaa vastaan noin suurta virtaa kovin pitkään. Laturi rajoittaa virtaa kun akun jännite nousee maksimiin. Minulla esim 6600 akku ottaa 10A vastaan muutaman minuutin ja sen jälkeen ollaan lähellä 1C lukemia.

509
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.07.14 - klo: 22.42 »
Mun lipon tiedoissa lukee että charge rate 1-3C. Niin tarkoittaako toi nyt sitä että mä saann ladata sitä 1-3A latausvirralla. Mun laturissa pitää valita 1-3a niin voinko siis ladata niillä kaikilla?

C viittaa akun kapasiteettiin 1000 mAh akulle 1C on 1A ja 3C 3A ja esim 5600 mAh akulle vastaavasti 1C on 5,6A

510
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.06.14 - klo: 01.24 »
Mitähän kaikkea voisi pielessä kun pojan Rustlerin moottori lämpenee jopa niin paljon että moottorin johdot irtoavat juotoksistaan? Autossa on Traxxasin xl-5 nopari ja joku kyoshon moottori. Ja nimh akuilla ajellaan.

Joko moottori "liian kireä" ( alle 15-lankainen muistaakseni ei saisi olla ? ), välitykset liian suuret ( liian iso pinion-ratas - se siinä moottorissa kiinni oleva ) tai sitten ko. rattaan ja "sen toisen johon se ottaa kiinni" = spurri - välys on liian kireä.

Voi toki olla ettei koko laite rullaa kunnolla ( pyörät liian kireällä tms. laakerivikaa, nämä ne epätodennäköisimmät vaihtoehdot.. )

No niin. Otin moottorin irti. 17-lankainen näytti olevan. Mutta kun yrittää pyörittää mottoria sen akselista niin se tuntuu todella jäykältä. Kuinkahan helposti sen oikein pitäisi pyöriä?

Laakerit menneet. Kanntattaa miettiä edullista harjatonta komboa.

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20 ... 28