Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21 ... 24
511
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 18.04.09 - klo: 02.34 »
käytännössä haluaisin reaalikierrosajat lähettimeeni/kännykkääni/läppääriin.  :afro:

Onko tietoa/taitoa tän toteuttamiseen?  :wink:

Se lippiksen järjestelmä kun kuitenkin on hyvä, ja valmiiksi olemassa, niin tuskin kannattaa lähteä kokeilemaan jotain muuta ellei joku oikeesti osaa.

512
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 17.04.09 - klo: 15.11 »
Jepjep, tosin todellisuudessa manuaalissa lukee näin;

"To stop the engine, fully retard the
throttle stick and trim lever on the
trans-mitter, or, in an emergency, cut
off the fuel supply by pinching the fuel
delivery line from the tank."

Eli suositeltu sammutuskeino on trimmistä, ja fuilisyötön katkaseminen on hätätapauksia varten. Itseasiassa ihan ymmärrettävää että mitään varsinaista autoon sopivaa keinoa ei edes kerrota, koska joku amerikkalainen menee kuitenkin polttamaan sormen putkeen, tai saa haavan vauhtipyörästä, minkä seurauksena haastetaan tottakai ossi oikeuteen  :wink:

Mika, toi on kyllä ihan totta. Ainoa asia mitä suoraan kehottaisin sisäänajossa varomaan on alilämpö ja piikillä käyminen. Eli kuten sanoit aina ehdottomasti koneen lämmitys ennen käynnistystä, ja sitten sisäänajon aikana pitää huolen siitä että tavaraa tulee reilusti putkesta, mutta kone käy kuitenkin tarpeeksi lämpimänä.

513
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 17.04.09 - klo: 14.23 »
Tuskin siitä haittaa on, kunhan vaan lämmöt pidetään edes lähellä käyntilämpöjä. Moni ajaa nykyään sisään koneita lämpösyklauksella, eli ajetaan koneella hetki käyntilämmössä, sammutetaan ja annetaan jäähtyä kokonaan, ja sitten taas sama uudestaan pariin otteeseen. Huonoin tapa taitaa olla todella rikkaalla tyhjäkäynnillä käyttäen, kun lämmöt on siellä 60c hujakoilla ja kone kuluu huomattavasti enemmän kuin käyntilämpötilassa.

Sen sitten näkee.. Itse tekisin lähtökohtaisesti niinku ohjekirja sanoo. Mutta perinteisestihän pukilla on ajeltu eka tankki, joten ...

Toi pisti naurattamaan, kössön ohjekirjat tietäen  :mrgreen:

Ei kai sitä ohjekirjaa voi ottaa tosissaan kun siinä neuvotaan ryypytyskeinoksi muutama tippa kaasarin kurkkuun, ja sammutukskeinoksi ilmanputsarin kaulan lytistäminen tai fuililetkun lytistäminen.. Nämä wild dodge ramin ohjekirjassa joskus, toivottavasti on edes vähän nykyään parantunut.

514
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 16.04.09 - klo: 23.20 »
Prkl. taas tuli yksi vaihtoehto lisää.

Ei, ei ja ei. Hobaoon verrattuna ei kestä yhtään mitään. Varaosien saanti myös heikompaa ja osien hinnat aivan älyttömiä hobaoon verrattuna.

Purkaamo, Kyosho tekee todella laadukkaita autoja, mutta vasta ihan toisessa hintaluokassa.. Noista rtr härveleistä kannattaa suosiolla pysyä kaukana. Heikkoja ja varaosat älyttömän hintasia. Vielä sen lisäksi monesti viikon odotusaika kun iso osa varaosista tilataan ruotsista vasta kun joku tarvitsee niitä.

515
Turku, katso otsikko :lol: Voi olla että teksti on kokonaan lainattu vanhasta käytössä olleelta ja on epähuomiossa jäännyt korjaamatta, kaipa se näin on. Miten on tuon m18 luokka. Onko niin että kundit ei siellä enää sitä ajele  :huh:
Jerzi

Ei oo tarpeeks kuskeja. Toissa kisoissa oli todella vähän kuskeja.. Viime kisojen kutsussa oli vielä mukana, mutta ei saatu edes niin montaa kuskia kasaan että olis kannattanu ajaa.

516
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 16.04.09 - klo: 17.27 »
Kummasti porukkaa vaan ilmaantuu paikalle sen jälkeen kun rata on avattu. Avaamalla radan aikaisemmin talkoolaisille lisääntyy talkooväki kummasti.


Rata auki ensimmäisen viikon pelkästään talkoolaisille, niin on varmasti reilummin porukkaa paikalla  :wink:

Raaka keino, mutta toimisi varmasti. Ja kisoissa olijatkin pääsisi paikalle sunnuntaina, että sekään ei ole tekosyy. Joku varmasti rupeaa vinkumaan siitä että ratamaksun maksaneilla on ajooikeus jne, mutta saman maksunhan talkoissa käyvätkin maksaa.

517
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 16.04.09 - klo: 13.02 »
Valinta noiden välillä on oikeastaan todella helppo, koska mikään ei puhu hpi:n puolesta. Mutta kuten edelliset, niin suosittelen käytettyä.

518
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« : 14.04.09 - klo: 00.44 »
Onkohan tohon mööpeliin tullut jotain vikaa kun on pikkuhiljaa kokoajan tullut raskaammaksi vetää käyntiin, kun tuskin ne puristukset käytössä kasvaa?
Auto pelaa kuitenkin ihan ok.

Jos moottori seisoo aina välissä, eikä sitä ole poltettu puhtaaksi (startattu kunnes ei enää käy, jahka polttoaine on loppu.), niin voiteluaineet jämähtää sinne, ja pyörii nihkeesti.

Varastointiin voi suihkasta tyhjäksi polttamisen jälkeen vaikka CRC:tä mottiin, ja pyöritellä pari kertaa.

Muuta syytä en tähän hätään keksi.

.w

Nyt ei kyllä kuullosta hyvältä  :mrgreen:

Voiteluaineena toimii polttoaine, joten kuullostaako koneen käyttäminen kunnes voiteluaine loppuu hyvältä? Muutenkin laadukas fuili jättää todella hyvän suojaavan öljykerroksen koneeseen, jolloin mitään afterruneja ei tarvita. Crc:n suihkimisestakin on ollut ennen juttua, se kun irroittaa likaa laakereista mikä sitten päätyy pyttyyn ja voi jopa aiheuttaa jonkinlaista tuhoa.

Eiköhän tossa ole ihan se vetostartti syynä..

519
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 13.04.09 - klo: 00.12 »
ehkä pitänyt laittaa ehto: jos joku muu haluaa ostaa auton myyn sen heti.

:mrgreen::mrgreen:

Varaus sillä ehdolla että se ei ole varattu, fiksua :wink:

520
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 06.04.09 - klo: 14.29 »
Kierteellä on väliä, se voi olla tuumakierteellä tai "normaalilla", esim. Novakissa on tuumakierre.

Nyt puhutaan pukin kiinnityksestä alustaan, ei moottorin kiinnistyksestä pukkiin :wink:
2.5mm (m2.5) kierre ei oikein voi olla tuumanen..

521
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 06.04.09 - klo: 00.11 »
Mitkä ruuvit oot tilannu moottoripukin kiinnitykseen, ois kiva tilata suoraan oikeet?

8mm pitkät on näköjään nyt kiinni. 2.5mm kupukantakuusiokoloja on näköjään aika huonosti tarjolla nykyään.. Menee siis ristipään ostamiseks. Niitä saa 6 millisinäkin mikä taitaa olla orkkiskoko.

522
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo 2009
« : 05.04.09 - klo: 23.20 »
moro

oulunsedun bensakoneet lähtee näillänäkymin 2010 expoon miten oli 1/5 ja 1/6 autot edustettuina? ajonätöksiä?

Ei ollut ajonäytöksiä kun lentokoneilla.. 1/18 autoilla, minillä ja alfalla satunnaista ajoa radalla. Olis ite voinu ottaa sharkin mukaan jos olis tienny kuinka huono tilanne on kuskien suhteen :p Ihme ettei tosiaan ollu enempää porukkaa paikalla, toivottavasti laji oli eilen paremmin edustettuna.

523
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 05.04.09 - klo: 23.16 »
Mahtuuhan sinne vähän pidemmätkin, ruuvinetistä noi munkin on. Koneen kiinnityksen kanssa sitten tarkkana ettei tuhoa käämejä :wink:

524
Mites auton kestävyys :mrgreen:

Keittämällä muoviosat ilmeisesti pysyy nipussa..

525
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.03.09 - klo: 17.24 »
0.13sec servolla pärjää toki, mutta toi tuskin pystyy luvattuihin spekseihin.

Servo ei oikein pysy kaksipuolisella, vaan siihen saa "levyn" mikä kiristetään sen päälle. (ei ole mun auto, googlesta poimittu kuva)

526
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 27.03.09 - klo: 14.01 »
Toimiiko tämmöne sharkin ohjauksessa voiman ja koon puolesta? Voiko servo olla isompikin? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8840&Product_Name=GWS_Naro_Super_19g_/_3.6kg_/_.07sec_Digital_Servo_

Tämän tyylinen voisi olla fiksu, tosin tota merkkiä en suosittele. Normikokoisellakin ehtii, mutta jos haluaa vähän säästää painossa niin toi low-profile normikokoinen tuntuu fiksummalta kun kokonaan pienempi. Assokuskeilla on nimittäin riittänyt ongelmia noiden pienempien servojen kanssa.

527
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 27.03.09 - klo: 13.00 »
Eli 2s lipot on maksimi mitä kisoissa voi käyttää?

Jep, tai 3s lifet.

528
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 27.03.09 - klo: 12.56 »
En löytäny parempaa aihetta seuraavalle kysymykselle: Mitkä kaikki autot menee M-18 luokkaan? Shark, asso rc18, mitä muita? Vai meneekö perjaatteessa kaikki 1/18 skaalan autot?

Kaikki 1/18 ja 1/16 skaalan autot.

529
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 26.03.09 - klo: 14.00 »
Koska nicke ei puhunnut yokomosta niin niitä saa tuolta power racingist ja kyoshoja saa pro shopista.Jerzi

Täysin tarkoituksella jätin mainitsematta. Niitähän saa siis täältä ja täältä..

Jätin mainitsematta koska kössön rtr versiolla ei tee mitään, ja pro versiot ei oikein pyöri samoissa hinnoissa.. Yokomossa taas on muutama heikko osa, ja varaosien saatavuus on vähän niin ja näin. On tosin toki todella hyvä auto sekin. Ja jos nyt Jerryn linjalle lähdetään, niin löytyyhän vielä ainakin Asso, Jconcept, HB, Losi ja Schumacher.

Mutta muistetaanhan että tää on shark topicci :wink:

530
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 26.03.09 - klo: 13.32 »
Mistä näitä m10 autoja voi ostaa?

Esimerkiksi Rc-Garagesta Team Academya ja Racingfactorysta Tamiyaa. Kummankin merkin autoja näkee tuolla lippiksen radalla :wink:

531
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 26.03.09 - klo: 02.14 »
Koska Jerry nyt ei jostain syystä pysty puhumaan lippiksestä, niin tervetuloa tänne tutustumaan touhuun! Lauantaisin näet ainakin varmasti sekä 1/10 että 1/18 autoja radalla, ja porukkaa on paljon paikalla. Autoja on myös huomattavasti helpompi ihmetellä irl kun täällä, ja vastaukset löytyy kaikkiin kysymyksiin kunhan uskallat kysyä. Niin, ja toisin kun Jerry sanoi, niin tuolla on vielä mahdollista päästä kisaamaan ennen kesää. Yhdet krossiskabat on vielä tiedossa.

Pääset siis tuolla tutustumaan sekä sharkkiin, että moneen 1/10 2wd ja 4wd krossariin :wink:

532
Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan *******  :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.

-Antti

Tiesin että joku tarttuu tohon, vaikka ei vaikuta asiaan millään tavalla  :mrgreen:

Kanai editionhan se.

Kuten jo sanoin, niin en missään sanonut että kaikki kössöt on huonoja, vaan että kyseinen sportti on. Ja tän topicin ideanahan on ton nimenomaisen auton saattaminen kisakuntoon, toi lause mistä nyt vedettiin herne nenään oli vain mun epäilys siitä mitä tulee käymään :wink:

Faktahan on se että toi auto ei tule kestämään pidempää ajelua radalla noilla muutoksilla, mutta sitähän kukaan ei kukaan usko ennenkuin omistaja toteaa sen keväällä/kesällä. Tämä on siis mun veikkaus, Janne T ja Andy on siis sillä kannalla että auto tulee kestämään?

Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata?  :p

533
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...



Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.

Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.

Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?

Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.

Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.

Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.

Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.

534
Pitää sitten muistaa että tällaiset on jo suunnitteilla lippikseen, joten voi olla että porukkaa ei oikein riitä kahteen samantyyliseen kisaan, mitkä vielä oletettavasti pidetään aika samoihin aikoihin..

535
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

536
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:

537
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo 2009
« : 21.03.09 - klo: 17.17 »
Tosta ei voi olla kuin samaa mieltä.

Itsellänikin lähti kipinä autopuolelle alunperin nimenomaan kisaamisen katsomisesta tuolla, lennokkeja kun tuli aluks harrastettua.. Sen näkeminen poistaa heti mahdollisen mielessä olevan "naurettavuuden", moni kun ei tajua että näillä ajetaan ihan tosissaan kilpaa, vaan luulee että autot on lähinnä pikkupoikien pihasuttausta varten.

Ainoa ongelma lienee juuri järjestäminen, mutta kun on kerran aikaisemmin onnistunu niin miksi ei nykyään. Etenkin kun harrastajia on huomattavasti enemmän, ja kerhojakin tainnut tulla pari lisää.

Eikai me rc-autoilijat sentään olla robosota porukkaa huonompia, vai? Niillähän on ollut jo jonkun aikaa kisat joka vuosi, ja katsojia riittänyt. :wink:

538
Yleinen keskustelu / Vs: Ajanotto ??
« : 18.03.09 - klo: 21.01 »
Hyvä idea, mukana ollaan. Tälle pitäisi varmaan tehdä topicci jonnekkin muualle, ettei tää OT pilaa tätä keskustelua kokonaan.

539
Nikelle vielä onnittelut todella hyvästä suorituksesta A-finaalipaikasta
mikä on todella hyvä suoritus näinkin uudelle kuskille samaa rataa vaan eteenpäin. :wink:

Heh, kiitos. Ainoa hyvä suoritus jäikin siihen A-finaalin 6 lähtöpaikkaan oikeuttavaan alkuerätulokseen, finaalissa homma ei tosissaan enää toiminut.

Kuten Jiri jo sanoi, niin auto on uusi, eikä kenelläkään ole ennestään mitään valmiita setuppeja, tai muutakaan kokemusta siitä. Sanoisin että seuraavissa kisoissa auton mahdollinen potentiaali rupeaa jo näkymään, kun kierroksia on vähän enemmän takana.

Paras läppi, 15.078, kertoo kuitenkin jo jotain autosta. Eipä tainnut muut kun Heinoset ja Jose pistää paremmaksi.. Myös 16.844 average toisella alkueräkierroksella tuntuis olevan ihan ok saavutus, ja kertookin jo hieman enemmän kun sitä vertailee muihin. Pitää kuitenkin muistaa että muihin autoihin on löydetty ne perus setupit jo kauan sitten, ja kuskeillakin on huomattavasti enemmän kokemusta.

Eli sun ei Mika tarvitse pohtia tätä asiaa, kyllä siitä vielä nopea saadaan, siitä vaan ostamaan :wink:

540
Hauskaa oli, vaikka ajamisesta ei enää tullutkaan mitään vikoissa finaaleissa  :wink:

Kiitoksia järjestäjille ja kanssakilpailijoille, huomaa että järjestämisestä on kertynyt kokemusta. Kaikki taisi mennä täysin niin kuin piti, ja aikataulun mukaan. Hienoa :azn:

Omalta osalta nopeus oli alkuerissä kohdallaan, oli vain ihan liikaa ruuhkaa radalla. Edelleen pitää vinkua siitä tilan annosta, kun porukka ei vaan tajua. :evil: Toisella alkueräkierroksella toimi ihan hyvin, kun pyysin kuuluttamaan siitä alussa, mutta kolmannella kierroksella oli taas porukalta kaikki unohtunu.

Ensimmäinen finaali suju 11 kierroksen verran hyvin, kunnes 3racingin iskarin alapää sano sopimuksensa irti. Toka olikin aikamoista romurallia, ja kolmas omalta osalta yhtä kaatoa. Auto ei vaan jostain syystä enää istunu käteen, ja muutaman kerran menin kaatamaan senverran huonoon paikkaan että nostamisessa meni hetki. Ihan ihmettelin itsekkin miten ajoin niin huonosti :mrgreen:

Muttajoo, hauskaa oli, seuraavissa pitääkin sitten haastaa nelkkuporukkaa oikein kunnolla :p

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21 ... 24