Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21 ... 27
511
Haze, ei ne 7 min varmaankaan ihan todellisia suunnitelmia olleet, sinua vain yritetään lämmittää ennen kisaa. (Niin kuin aina ennenkin) Pidä pää kylmänä ja pipalakki löysällä. Huomenna kurvaillaan...

512
oliskos jollain jo etukäteisfotoja tai 1/10 videonpätkää tuolta radalta, niin voisi fiilistellä hieman etukäteen... itse en löytänyt kuin sen yhden 1/18-autojen ajon juutuubista, noh hyvä sekin on. ja onko kisarata samanlainen kuin siinä pikkuautovideossa?

ja onkos tuo holeshotti ihan ookoo siellä (2wd/4wd), solukumi ilmeisesti ei ole hyvä valinta? vai vieläkö ehtii tilata nopeita speciaalirenkaita ameriikoista?

nimim. "setupit jo valmiiksi hukassa"

513
niin, eiköhän yritetä nyt pitää se kumi vapaana tämän kauden ajan ja tarkastellaan tarvittaessa sääntöä uudelleen ensi kaudelle. vaasassahan tuo paikka "pakotti" rajaamaan pitoaineet pois ja sitä kautta looginen vaihtoehto oli tuo holeshotti. mutta muutenhan tuo vapaa kumi on ollut toimiva vaihtoehto, vaikka aina niitä "vastarannankiiskiä" löytyy joukosta.

matti

p.s. tuo kommentti ei ollut sinulle, haze. älä siis ota nokkiisi. yleisesti vain...

514
millä koneilla suomessa;

kesällä takavetoa 5 kennolla ja 5,5t moottorilla, nelkkua 4,5t motilla.

ja vauhtia riittää...

515
Laitoin jo Schumin nappularenkaita tilaukseen suuren määrän (kaikkia eri seoksia), jotta ne ehtii testata jalkapallokentällä ennen kisoja. Voittoa lähdetään hakemaan.

Nimim. Tilasinko turhaan...

=)

P.S. Takagummit voisi rajoittaa Hole Shotteihin ainakin minun mielestäni, etunakki vapaa.

516
Off topic Haze... Viestiisi vastattu YV:llä. Keskity oleelliseen.

517
Nonniin, nyt puhutaan.

Itse voin siis ottaa aika pitkälle vastuun näistä tämänhetkisistä rengassäännöistä, koska olen ollut niitä kehittelemässä. Siis, lähtökohtahan tälle talvisarjalle on ollut se, että krossimiehet saisivat mahdollisuuden ajella kilpaa myös talvella sähkökrossareilla, ei pelkästään turisteilla. Lähtökohtana on myös ollut se, että yritetään saada mahdollisimman moni mukaan kisatouhuihin, siis riittävän väljät ja rennot säännöt, joissa ei pipo kiristä liikaa. "Krossi on rento laji, turistikuskeilla pipo kiristää" on tuo vanha slogani, pidetäänpä Haze ja muut kiinni siitä, että tuota ei tarvitse kääntää toisinpäin. =)

Rangassäännöksi ajateltiin aluksi tuota kesän renkaat sääntöä, mutta kuten täällä on jo tullut ilmi, kesärenkailla ei tarvise ajaa kovaa kuin muutama akku (varsinkin takatuuppareilla), sitä ennen ja sen jälkeen ne ovat auttamattoman hitaat tai epämiellyttävät ajaa. Ja voidaan muuten kertoa, että tätä on testattu Jyväskylässä muutaman talven ajan. HoleShot toimii takavedossa siten, että kun keskimmäiset nappulat ovat kuluneet pois (mutama veto), niin renkaasta tulee todella liukas (ilman pitoja) tai todella pitävä (pitojen kanssa) varsinkin lattialla. Matolla rengas ilman nappuloita on taas melkoisen liukas ja mahdoton hallita (epälooginen). Solukumi taas mahdollistaa sen, että se on todella edullinen vaihtoehto krossariin, miinuspuolena siinä on kylläkin tuo ylikova pito krossitouhuun.

Pitoaineen käyttöä voidaan taas perustella sillä, että sillä saadaan renkaille (nappularenkaille) lisää käyttöikää (enemmän kuin se 2 akullista). Toinen pointti tässä on se, että pitoaine vähentää huomattavasti tarvetta vaihtaa takatuuppareiden iskarintukia ja tukivarsia. Liukkaissa kiihdytyksissä ja hyppyisellä radalla kun autolla on erittäin vaikea kiihdytellä suoraan hyppyihin ja ilman pitoaineita olemme huomanneet sen, että niitä saa olla vaihtamassa yhtenään. Ratkaisu olisi tietty se, että ei olisi isoja hyppyjä, mutta lajissahan taas pitää olla näyttävyyttä ja "mediaseksikkyytä".

Miksi pitää olla kahta materiaalia? Jos lähdetään siitä, että mahdollisimman moni osallistuu ajoihin (niillä renkailla mitä pakista löytyy tai siten hankkii käytössä edulliset solut), niin silloin rentoahan on sallia kaikki rengastyypit ja hieman miettiä rataa, jolla ne olisivat melkolailla samalla viivalla. Se kahden materiaalin käyttö tasaa tässä näitä renkaiden eroja, kuten kisoissa on nyt käynyt.

Tuo kaksi eri pinnoitetta on myös brittityylinen ratkaisu "multi surface", erittäin kehittävää ja mielenkiintoista ajella.

Mutta sarjaa pitää edelleen kehittää, sitä en ole lainkaan tässä sanomassa. Parastahan olisi löytää sellainen ratkaisu, että renkaat eivät kuluisi paljoakaan ja säilyisivät samanlaisina koko ajan. Pitoaineen käyttöä en muuten perustelisi, mutta nuo tuhannet testikilometrit nykyrenkaalla vain puoltavat sen käyttöä.

Teet Haze hyvää ajatustyötä, jatka vain. Mutta niin me muutkin teemme, tai ainakin yritämme. Ja varo jatkossakin niitä Ärrimurrimuroja. Kesän jälkeen kannattaa melkein jättää se löysä lippis päähän...

P.S. Ihan mielenkiintoista nähdä Vaasan kisoissa, kuinka siellä' renkaat toimivat ilman pitoja.

518
Onkos Harri syönyt aamulla ärrimurrimuroja? Luunappi möksöttäjälle. Heh heh...

Ei vaan, pointti tuossa rengaskeskustelussa on ollut se, että saa ajaa kummalla renkaalla tahansa ja ne olisivat suunnilleen yhtä nopeita. Hyvät puolet kumirenkaassa on olleet ne, että niitä löytyy jokaiselta ja ne ovat helpompia ajaa ja hypätä sekä röykyissä toimivat useimmiten paremmin. Foamien etuja on ollut mm. tasainen pito koko renkaan elinkaaren (toisin kuin kumirenkaalla), jolloin kustannukset renkaiden osalta saadaan pitkällä tähtäimellä laskemaan.

Näin on ollut esim. viime kauden kisoissa, jolloin sekä kumirenkaalla että solukumilla oli suunnilleen tasavertaiset mahdollisuudet pärjätä. Tänä vuonna on ajettu tasan yksi osakisa ja takavetoluokka voitettiin kumilla, neliveto solukumilla. Ja pitää muistaa se, että kisan paras kumimies (Keppi Kervola) ei ollut tehnyt kotitöitä lainkaan ennen kisaa. Olisiko pitänyt? Kyllä, mikäli olisit halunnut pysyä Jamin vauhdissa. Eli ei tuo kierrosaikaero nyt syntynyt sen foamin myötä Harri, ei. Vaan ehkä siksi, että Jami oli hakenut autoon säätöjä ja kun rata pysyi hallussa, niin voittohan siitä napsahti solukumeille.

Pointti; pyritään tekemään radat sellaisiksi, että niissä on pidoltaan kahta erilaista materiaalia sekä paljon hyppyjä ja käpyjä. Ne hidastavat aina solukumimiehiä, jotka muuten saisivat ehkä kohtuutonta lisäetua tasaisista mattobaanoista.

Tuo liukas osuus Espoossa kuulostaa erittäin hauskalta. Minusta siihen ei pidä tehdä mitään. Jyväskylän ulkobaanalla on yksi mutka tehty sileistä ´pihalaatoista ja se on kyllä herkku ajaa myös takatuupparilla. Sitä ei voi ajaa takavetoisella isolla kaasulla, vaan se pitää ajaa nimenomaan maltilla ja oikealla ajolinjalla. Ääni siis minulta sille, että liukasta saa olla paikoitelln krossissa. Tuo "rallikrossimaisuus" tuo lajiin lisää näyttävyyttä ja mielenkiintoa (ja myös eroja kierrosaikoihin).

Mutta hienoa, jos sinne Tampereen naapuriin olisi mahdollista saada kilpailut. Miten olisi esim. helmikuun 1. viikonloppu vai olisiko parempi ajankohta myöhemmin? Anteeksipyyntö vielä kaikille Nokialaisille, kun meinasin viedä teidän radan Tampereelle. =)

519
Nyt on loputkin videot latailtu tuonne aiemmin mainittuun osoitteeseen. Käypä latailemassa pätkät sieltä...

520
Rata-alueen koko oli suunnilleen 11*25m.

Matti

521
Mites se Tampereen sisäkrossirata jakselee? Tuossa tuli puhetta siitä, jos siellä olisi mahdollista järjestää kevätpuolella yksi talvisarjan osakilpailu. Eli onko sielläpäin halukkuutta ja mahdollisuuksia kisan järkkäämiseen?

522
Jep, kiitti. Lisää videoita latautuu paraikaa tuonne samaan osoitteeseen, yritän saada kaiken minultä löytyvän materiaalin tämän päivän aikana perille.

Niin, ja kuvaajan nimi näissä valokuvissa ja videoissa on Pekka Peura.

523
muutamia "raakakuvia" lisäilty tänne:

http://copter.threewee.com/eskelinen/

videonpätkiäkin on tulossa, kunhan vain saan ne latailtua tuonne.

524
jos lähtisi sieltä liikkeelle, että millaisia luokkia tarvitaan ja sitten mietittäisiin, kuinka nykyisiä kannattaa muuttaa / muokata, jotta ne vastaisivat mahdollisimman hyvin tarpeita. ei siis siten, että pidetään nykyiset muuttumattomina ja katsotaan, tuleeko niihin kuskeja ja että onko useita luokkia vain siksi, että kaikille löytyy "tikkunekkuja" a-finaaleista.

ja tarvettahan on ainakin seuraavasti:

1. edullinen luokka aloittelijoille
* vain junnuikäisille vai myös aikuisaloittelijoille
* vauhdit?

2. harrastelijaluokka
* onko tarvetta?
* astinlauta viriin vai edullinen ja tasaväkinen harrastelijaluokka (siis mistä tähän prostockiin aikanaan lähdettiin)
* aloittelijaluokka vai siirtymävaihe matkalla huipulle
* vauhdit?

3. pro-luokka
* palvelee kv-kuskeja matkalla maailman huipulle
* näytön paikka uusille nouseville kyvyille

kustannukset näyttelevät suurta osaa tässä paletissa. kuten tuossa aiemmin jo mainittiin, liian montaa uutta asiaa ei kannata kerralla tuoda mukaan (akut, koneet, laturit jne.), mutta muutoksia kannattaa miettiä pidemmällä ajanjaksolla kuin vain vuosi kerrallaan. onhan se toki totta, että kv-säännöt muuttuvat välillä aika yllättäenkin (ainakin siltä näyttää), mutta mikäli mahdollista, niin taustalla olisi koko ajan hyvä pitää, mihin eri luokilla tähdätään.

lipot - tulevaisuutta varmasti. millä aikataululla niihin kannattaa siirtyä ja missä luokissa? kaikki kerralla vai yksi luokka aluksi siirtymäkauden akkuvaihtoehdon kanssa ja sitten kokemusten karttuessa muutkin luokat mukaan. harrastelijoiden keskuudessa valitettavasti näkyy liikaa sitä, että halutaan vain vaihtaa lipot ihan vain lipojen vuoksi ja siksi, että isot pojatkin niitä käyttävät. eli siksi aloittelijaluokassa tätä kannattaa huolellisesti miettiä, koska tekninen tietämys ja turvallisuustekijät eivät aina ole riittävällä tasolla. että ei niitä suuria vahinkoja pääsisi syntymään.

tässä muutamia ajatuksia.

ja vielä krossista; ei ole mitään mieltä rajoittaa konetta tai kennomäärää, koska se ei ratkaise mitään siellä karkeloissa.

nimim. yhden kauden kuudella kennolla ja 3,5t koneella renkaita sileäksi suditellut kuljettaja...

525
Tulokset WJ 1/08-09 (nimen perässä sudittelijoiden parhaat kierrosajat)

M2-10

A-finaali

1. Petri Ström (TQ) 14.364
2. Harri Nyman 14.616
3. Matti Eskelinen 14.841
4. Jussi Luopajärvi 15.391
5. Mikko Mäkinen 15.749
6. Tommi Sampo 15.475
7. Juuso Siivonen 16.404
8. Riku Tolonen 15.876

B-finaali

1. Juha Yli-Hemminki 16.968
2. Sakari Penttinen 16.997
3. Jyri Mäkelä 18.463
4. Aki Lehti 17.180
5. Lasse Hytönen 18.307
6. Riku Manninen 19.944
7. Markus Peura 20.762
8. Niko Bäckman 26.691
9. Samuli Peura 22.262

M4-10

A-finaali

1. Jami Oksanen (TQ) 13.289
2. Harri Kervola 13.688
3. Jani Hovi 13.507
4. Matti Eskelinen 13.729
5. Matti Korvenmaa 14.186
6. Janne Aspinen 16.271
7. Miro Simonen 16.856

Minicars

A-finaali

1. Tuure Auranen 16.575
2. Jesse Kähkönen 17.103
3. Jussi Luopajärvi (TQ) 16.338
4. Tommi Sampo 18.118
5. Mikko Mäkinen 17.149
6. Juho Viitamäki 18.582
7. Jaakko Huhmarsalo 17.083
8. Jani Hovi 15.670

Kiitokset vielä kaikille osallistujille ja talkooväelle.

A-finaali

526
Tässäpä ne. Pieniä tarkennuksia eriin ja aikatauluihin saattaa tulla, mutta aikataulussa aloitusajankohta ei muutu enää minnekään.

M2-10            

Erä 1   
1. Matti Eskelinen   JyvSrk   40.665, 40.685
2. Harri Nyman    JyvSrk   2.4G
3. Tommi Sampo   JyvSrk   40.765, 40.715
4. Petri Ström   JyvSrk   2.4G
5. Jussi Luopajärvi   VUA   2.4G
6. Marcus Hendricksson VUA   2.4G

Erä 2
1. Mikko Mäkinen   VMF   2.4G
2. Jyri Mäkelä   ARC   2.4G
3. Sakari Penttinen   ARC   2.4G
4. Riku Manninen   JyvSrk   27.195
5. Aki Lehti   SaloUA   2.4G
6. Juuso Siivonen   SaloUA   2.4G

Erä 3
1. Niko Bäckman   JyvSrk   27.045
2. Lasse Hytönen   ARC   40.695
3. Markus Peura   JyvSrk   27.255
4. Samuli Peura   JyvSrk   26.995
5. Juha Yli-Hemminki         2.4G
6. Riku Tolonen         2.4G

M4-10

Erä 4
1. Harri Kervola   JyvSrk   2.4G
2. Jami Oksanen   SRC   40.715, 40.725, 40.675, 40.685
3. Matti Eskelinen    JyvSrk   40.665,40.685,40.695
4. Jani Hovi   HyUA   40.685, 40.695, 40.785
5. Matti Korvenmaa   2.4G
6. Janne Aspinen   ARC   2.4G
7. Miro Simonen   ARC   2.4G

Minicars (1/16 - 1/18)

Erä 5
1. Tuure Auranen    JyvSrk   2.4G
2. Jani Hovi    HyUA   40.675,40.685,40.695,40.785
3. Tommi Sampo   JyvSrk   27.255, 26.995, 27.145, 27.095
4. Jaakko Huhmarsalo   VUA
5. Jesse Kähkönen   SRC      26.995 , 27.045 , 27.095 , 27.145
6. Jussi Luopajärvi   VUA      27.045, 27.095, 27.145
7. Marcus Hendricksson VUA
8. Juho Viitamäki   JyvSrk      2.4G

Aikataulu Winter Jumps

Vapaa harjoitus 7.00 – 9.36
Ajajakokous 9.38

Alkuerät

M2-10   1. alkuerä      2. alkuerä   3. alkuerä   4. alkuerä
Erä 1   9.50      10.50      11.50      12.50
Erä 2   9.59      10.59      11.59      12.59
Erä 3   10.08      11.08      12.08      13.08

M4-10
Erä 4   10.17      11.17      12.17      13.17

Minicars   1. alkuerä      2. alkuerä   3. alkuerä   4. alkuerä
Erä 5   10.26      11.26      12.26      13.26

Finaalit

M2-10   1. finaali      2. finaali   3. finaali
A-finaali   14.00      15.00      16.00      
B-finaali   14.30      15.30

M4-10   1. finaali      2. finaali   3. finaali
A-finaali   14.10      15.10      16.10

Minicar   1. finaali      2. finaali   3. finaali
A-finaali   14.20      15.20      16.20

Palkintojen jako   16.50

527
ilmoittautumisia lisätty, vielä mahtuu mukaan.

ja koska kelloja siirretään viikonloppuna, niin otetaanpa se lisätunti sitten käyttöön tähän pikkuautoiluun. eli sunnuntaiaamuna paikan ovet aukeavat klo 7.00 ja vapaa harjoittelu pärähtää käyntiin saman tien. näin kauempaakin tulleet ehtivät hyppyyttää autojaan alkuverryttelyissä.

tervetuloa mukaan!

528
Ilmoittautumisia peliin! Vielä on aikaa...

529
Valitettavasti emme pääse ensi lauantaina tuohon tilaan järjestämään salatreenejä, mutta heti sunnuntaiaamuna siihen tarjoutuu oiva mahdollisuus. Treeniaikataulut ilmoittelen tänne, kunhan ne varmistuvat.

Kuvia salatreeneistä tulossa pian tänne. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että tänään oltiin jo hyvin lähellä kattovalaisimia ison hypyn ilmalennossa. Maukasta.

530
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 13.10.08 - klo: 18.46 »
moi!

joo, 5 eur / päivämaksu ja minulta saa maksulapukkeita.

ja tiedoksi, että ensi lauantaina 18.10. on ajelut komasin tiloissa jyskässä klo 10 - 16.

matti

531
Tulokset / Ilmoittautumiset (päivitetään jatkuvasti)
« : 13.10.08 - klo: 08.10 »
M2-10
Matti Eskelinen
Harri Nyman
Mikko Mäkinen
Tommi Sampo
Petri Ström
Riku Manninen
Jussi Luopajärvi
Niko Bäckman
Jyri Mäkelä
Riku Tolonen
Lasse Hytönen
Marcus Hendricksson
Sakari Penttinen
Markus Peura
Samuli Peura
Juha Yli-Hemminki
Juuso Siivonen
Aki Lehti

M4-10
Harri Kervola
Jami Oksanen
Matti Eskelinen
Jani Hovi
Matti Korvenmaa
Janne Aspinen
Miro Simonen

Minicars
Tuure Auranen
Tommi Sampo
Jussi Luopajärvi
Jaakko Huhmarsalo
Marcus Hendricksson
Juho Viitamäki
Jani Hovi
Jesse Kähkönen
Jarmo Viljakainen

532
Winter Jumps 2008-2009 -kauden ensimmäinen osakilpailu ajetaan sunnuntaina 26.10. Jyväskylässä WJ-areenalla. Tässäpä tarkempaa infoa asiasta:

Kisapaikka: Komasin kiinteistön alakerta Valmetintie 11, Jyskä
Ajo-ohjeet löytyvät esim. täältä: http://www.komas.fi/page_view?t=1&l=2&s=9&p=9
Aikataulu: Sunnuntaina 26.10. klo 8.00 alkaen, tarkempi aikataulu tulee myöhemmin tänne. Arvioitu ajankohta palkintojenjaolle on n. klo 17.30.

Ilmottautuminen torstaihin 23.10. mennessä matti.eskelinen at medasec.com
Mainitse silloin nimi, luokka/luokat, vähintään kaksi kidetaajuutta, mahdollinen seura, yhteystiedot (puh.nro) ja personal transponderin numero
                 
Lisenssi ei ole pakollinen
Kisamaksu 10e /luokka

Luokat: M2-10
        M4-10
        1/16-1/18 (minicars)

Säännöt:
* 1/10 -autot: Renkaat vapaat, koneet ja akut sekä muut säännöt kesäsarjan mukaiset. Lipo-akkujen käyttö on sallittu.
Hajuttoman pitoaineen käyttö sallittu.
* 1/16 ja 1/18 -kokoiset autot: renkaat, koneet ja akut vapaat. Hajuttoman pitoaineen käyttö sallittu.
* Alkuerissä paras tulos ratkaisee lähtöpaikan finaaleihin.
* Finaalit ajetaan seuraavasti: A-finaalit kolminkertaisina, B-finaalit kaksinkertaisina ja muut finaalit yksinkertaisina.
 
Palkinnot:
Jokaisessa kisassa palkitaan A-finaalin 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja muiden finaalien voittajat.

Kisapaikalla kahvipannu on koko ajan kuumana, mahdollisesti tehdään yhteinen pizzatilaus lounasaikaan. Pöytiä ja tuoleja on rajoitetusti, omat jatkojohdot mukaan.

533
Kilpailijoiden kanava / WJ-kauden avauskisa
« : 07.10.08 - klo: 17.41 »
Avauskisasta tulee kohtapuolin kisakutsua foorumille. Mutta nyt on jo varmistunut, että edellisenä viikonloppuna (lauantaina 18.10.) pidetään viralliset kisaradan avajaiset ja samalla järjestetään kauden ensimmäiset salatreenit kisaradalla klo 10 - 16 välisenä aikana. Ja tuo kisapäivä 26.10. on siis lyöty jo lukkoon, kisat ajetaan 8 - 18 välisenä aikana...

Matti

534
Kilpailijoiden kanava / WJ 2008 - 2009
« : 29.09.08 - klo: 19.01 »
Nonniin, nyt on pölyt pyyhitty autoista kesäkauden jäljiltä. On aika siis kääntää katseet kohti krossikauden huipentumaa Winter Jumps -sarjaa. Tänä vuonna ajetaan 4-5 osakilpailun sarja, jossa yhteispisteisiin lasketaan yhtä lukuunottamatta kaikkien osakilpailujen pisteet. Kilpailun järjestäjiä haetaan vielä, joten ilmoittakaa allekirjoittaneelle halukkuutenne kisan järjestäjäksi.

Varmistuneita kisapaikkoja ja -ajankohtia ovat jo:

Jyväskylä 26.10. (sunnuntai)

Vaasa 7.12. (sunnuntai)

Espoo 10.1. (lauantai)

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että marraskuulle mahtuisi kisoja, ja miksei myös viimevuotiseen tapaan myös juuri ennen kesäkauden alkua, huhtikuulle.

Tämä topicci on nyt kuitenkin sitä varten, että täällä voidaan keskustella ennakkoon siitä, kuinka sarjaa saataisi kehitettyä tänäkin vuonna. Viime vuonna kisaamassa oli 43 kisaajaa kolmessa eli luokassa. Tänä vuonna ajetaan nuo samat luokat (Minicars, M2-10 ja M4-10) sekä tarvittaessa 1/8 -sähköluokka sekä monsterit.

Säännöt pysynevät samoina kuin viime vuonnakin. Solukumien ja kumirenkaiden välillä ei viime vuonna ollut merkittävää eroa, kun ajettiin kahdella - kolmella eri materiaalilla. Eli pidetään rengassääntökin samana kuin viime vuonna. Koneet ja akut ovat myös vapaat, viime vuonna taisi finaaleissa olla porukkaa 4-6 kennolla ja 2,5t - 8,5t -hiilettömillä moottoreilla sekä 7t - 12t hiilellisillä. Joten nekään eivät ratkaise kisoja...

Keskustelua siis tällä palstalla ennen kuuman talvikauden alkua, kiitos.

535
ainakin hiilellisillä koneilla ja 4200 mah akuilla noita virtoja saatin testattua robitronicin säätimellä, joka keräsi dataa muistiin. ja silloin (7-lankaiset koneet) kun akku tyhjennettiin 5 minuuttiin, niin maksimivirrat touringeilla oli siinä 200-230 A tienoilla. ja keskivirran nyt saa laskettua helposti, kun 4200 mah akku tyhjennetään n. 5 min 15 sekuntiin. eli siitä vain laskeskelemaan.

luulisin, että jos hiilettömillä akku tyhjennetään tuohon samaan aikaan, niin maksimivirratkin ovat samankaltaisia.

536
Otsikon mukaisesti ratatalkoot lauantaina 13.9. klo 11 alkaen. Lapioita ja kottikärryjä mukaan. Jonkin verran ainakin mullansiirtohommia ja pikkupaikkausta on tiedossa. Ja kun keli on kuiva, niin talkoiden jälkeen on varmastikin mahdollista ajella hyväkuntoisella radalla. Kaikki mukaan, myös uudet harrastajat!

537
Moi!

Radan käytöstä peritään ratamaksuja seuraavasti:
*Päivämaksu 5 eur
*1. vuoden vuosimaksu 50 eur (sis. liittymisen 10 eur)
*1. vuoden vuosimaksu alle 16v 40 eur (sis. liittymisen 10 eur)
*Normaali vuosimaksu 40 eur / 30 eur (alle 16v)
Maksulapukkeita saat allekirjoittaneelta sähköpostitse (matti.eskelinen at kolumbus.fi)

Matti

538
Kiitokset kaikille kisailijoille ja toimitsijoille leppoisasta Jyväskylän kesäareenan "korkkauskisasta". Nimiä olisi vaikka kuinka paljon, ketä kiittää tästä, mutta jotta en unohtaisi ketään, niin kiitän vain kaikkia nimettömästi. Ensi vuonna (tai jo loppukesästä) tapaamme toivottavasti uudelleen näissä merkeissä. Palautetta olemme saaneet (kiitos myös  siitä) ja palautetta annamme myös itsellemme, jotta voisimme kehittää kisatapahtumaa edelleen tulevia vuosia ajatellen. Nonniin, tässäpä los resultos:

Lauantai 19.7.

M2-10 (SM)

A-finaali          alkuerä total fin1 fin2 fin3
1. Matti Eskelinen   1       2    9    1    1
2. Karri Salmela     9       5    3    2    3
3. Jani Hovi         7       5    2    3    6
4. Sami Salmela      4       6    4    5    2
5. Jyri Similä       6       8    1    10   7
6. Harri Nyman       3       8    6    4    4
7. Markus Hendricksson  2    11   5    6    10
8. Petri Ström       5       13   10   8    5
9. Samuli Kesseli    10      14   7    7    8
10. Mika Mänty       8       17   8    9    9

B-finaali
1. Mika Anttonen     2       3    2    1
2. Jami Oksanen      1       4    1    3
3. Marko Mikama      6       5    3    2
4. Marko Vähäkuopus  4       8    4    4
5. Riku Laine        5       11   6    5
6. Anssi Savolainen  3       12   5    7
7. Matti Räsänen     8       13   7    6
8. Jarno Siltanen    7       16   8    8

M4-10 (kansallinen)

1. Harri Kervola     5       2    1    4    1
2. Jarkko Mustonen   1       3    2    1    6
3. Jukka Penttinen   3       5    3    2    8
4. Vesa Yli          8       5    5    3    2
5. Risto Bloigu      7       10   7    6    4
6. Risto Koskinen    4       11   9    8    3
7. Pauli Helin       2       11   4    7    7
8. Kenry Salmen      6       11   6    5    9
9. Jaakko Huhmarsalo 9       13   8    9    5

Sunnuntai 20.7.

M4-10 (SM)

A-finaali
1. Harri Kervola     1       2    1    1    10
2. Markus Hendricksson 6     3    2    9    1
3. Jukka Penttinen   2       4    5    2    2
4. Matti Eskelinen   5       6    3    6    3
5. Pauli Helin       3       7    4    3    5
6. Samuli Kesseli    8       10   7    4    6
7. Vesa Yli          7       10   6    8    4
8. Jarkko Mustonen   9       14   9    5    10
9. Jami Oksanen      4       17   10   7    10
10. Jarno Siltanen   10      18   8    10   10

B-finaali
1. Risto Koskinen    4       3    2    1
2. Karri Salmela     1       3    1    2
3. Mika  Anttonen    6       7    4    3
4. Matti Räsänen     7       8    3    5
5. Jani Hovi         3       9    5    4
6. Sami Salmela      2       14   6    8
7. Henry Salmen      5       15   7    8
8. Marko Mikama      8       16   8    8

S2-10 / M2-10 (kansallinen)
1. Jaakko Huhmarsalo 1       2    1    1
2. Marko Vähäkuopus  2       4    2    2

539
Lauantai:

Erälistat

Erä 1 (4WD)
1   Bloigu Risto OUA
2   Helin Pauli TamUA
3   Huhmarsalo Jaakko VUA
4   Kervola Harri Jkl srk
5   Koskinen Risto TamUA
6   Mustonen Jarkko UAU
7   Penttinen Jukka LahUA
8   Salmen Henry LahUA
9   Yli Vesa OUA

Erä 2 (2WD)   
1   Eskelinen Matti Jkl srk
2   Hendricksson Markus VUA
3   Hovi Jani HyUA
4   Luopajärvi Jussi VUA
5   Mänty Mika OUA
6   Nyman Harri Jkl srk
7   Similä Jyri HyUA

Erä 3 (2WD)     
1   Kesseli Samuli RiiUA
2   Oksanen Jami SRC
3   Salmela Karri UAU
4   Salmela Sami UAU
5   Siltanen Jarno Jkl srk
6   Ström Petri Jkl srk

Erä 4 (2WD)     
1   Anttonen Mika OUA
2   Laine Riku SaloUA
3   Mikama Marko UAU
4   Räsänen Matti Jkl srk
5   Savolainen Anssi TUA
6   Vähäkuopus Marko OUA
 
Aikataulu:
Vapaa harjoitus ja ilmoittautuminen 8.00 – 10.00
Ajajakokous 10.10

Alkuerät (Eräkierrokset 1-4)
Erä 1   10:30   11:35   12:40   13:45
Erä 2   10:40   11:45   12:50   13:55
Erä 3   10:50   11:55   13:00   14:05
Erä 4   11:00   12:05   13:10   14:15

Finaalit
A-finaali 4WD   15:20   16:25   17:30   
A-finaali 2WD   15:30   16:35   17:40   
B-finaali 2WD   15:40   16:45

Palkintojen jako 18:15         

Sunnuntai

Erälistat

Erä 1 (2WD)
1   Vähäkuopus Marko OUA

Erä 2 (4WD)   
1   Eskelinen Matti Jkl srk
2   Hendricksson Markus VUA
3   Hovi Jani HyUA
4   Luopajärvi Jussi VUA
5   Mustonen Jarkko UAU
6   Penttinen Jukka LahUA
7   Salmen Henry LahUA

Erä 3 (4WD)     
1   Helin Pauli TamUA
2   Kervola Harri Jkl srk
3   Kesseli Samuli RiiUA
4   Oksanen Jami SRC
5   Salmela Karri UAU
6   Salmela Sami UAU
7   Siltanen Jarno Jkl srk

Erä 4 (4WD)     
1   Anttonen Mika OUA
2   Huhmarsalo Jaakko VUA
3   Koskinen Risto TamUA
4   Mikama Marko UAU
5   Räsänen Matti Jkl srk
6   Yli Vesa OUA
 
Aikataulu:
Vapaa harjoitus ja ilmoittautuminen 8.00 – 10.00
Ajajakokous 10.10

Alkuerät (Eräkierrokset 1-4)
Erä 1   10:30   11:35   12:40   13:45
Erä 2   10:40   11:45   12:50   13:55
Erä 3   10:50   11:55   13:00   14:05
Erä 4   11:00   12:05   13:10   14:15

Finaalit
A-finaali 2WD   15:20   16:25   17:30   
A-finaali 4WD   15:30   16:35   17:40   
B-finaali 4WD   15:40   16:45

Palkintojen jako 18:15

540
RC-kerhot ja -radat / Talkoot ke ja to
« : 16.07.08 - klo: 15.46 »
Viimeiset talkoot ennen kisoja pidetään tänään keskiviikkona klo 16.30 jälkeen (heti) ja huomenna torstaina klo 15 alkaen. Paikalle tarvitaan runsaasti työmiehiä, vasaroita, sahoja, nauloja ja lautaa (lankkua). Kaikki siis paikalle!

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21 ... 27