Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21
511
Tulokset / Vs: Winter Jumps -tour 2007-2008
« : 13.10.07 - klo: 22.58 »
Eiköhän ne hyvät hypyt riitä..  :wink:

512
Tulokset / Vs: Winter Jumps -tour 2007-2008
« : 10.10.07 - klo: 16.56 »
Tainnu Hyvinkää ja Ylistaro vaihtaa paikkaa kalenterissa..

513
Viimeisinpien tietojen mukaan säännöt ovat renkaiden ja pitoaineden osalta täysin vapaat kaikissa luokissa. Eli jokainen saa ajaa juuri sillä rengastuksella millä haluaa ja mitä kaapista löytyy!! Matti varmaan piakkoin julkaisee uuden topicin liittyen kisa kalenteriin, sääntöihin ja kisakutsuihin..

514
Jos luokat ajetaan eri päivinä, osallistujia tulee varmasti molempiin luokkiin enemmän. Meidänkin tiimissä molemmat kuskit tulevat ajamaan molempia luokkia jos se tehdään aikataulullisesti mahdolliseksi. Nykyisten kisamatkojen kuluissa se yöpyminen ei enää tunnu missään, kun muutenkin menee kaikki mikä tulee. Tästä aiheesta lukisin mielelläni muidenkin kuljettajien mielipiteitä.

Terveisin Sami

Samalla linjalla!

515
tänään testaillaan uutta pintamateriaalia, nimeltään kevytpeite. niin pysyy lattiakin puhtaan, joten ei tarvitse kisan jälkeen luututa koko salia...

Oijoi kun oli hyvä. Renkaat toimivat huomattavasti paremmin kuin lattialla!  :mrgreen:

516
Kohta alkaa sisäreenit ja ensimmäisiin kisoihinkaan ei ole kauhean pitkä aika niin olisi hyvä lyödä lopulliset säännöt lukkoon!

Onko ne nämä vai sitten jotkut muut:

M2-10:
rengas edessä: kumi uramallinen
rengas takana: vapaa
pidot sallittu
muutoin maastosarja

M4-10:
renkaat: vapaa
pidot sallittu
muutoin maastosarja

Alkuerät pistesysteemillä 2/3
sarjan pistelasku 3/4

517
No siirretään kuukaudella eli lokakuun 20 päivä ...

- Veli

Se kuulostaa erittäin hyvälle :wink:

Ja jos Jyväskylä järjestää joulukuun alussa niin yksi kisa jäisi 08 keväälle touring kisojen päätyttyä.

518
Terve vaan täältä pohojanmaalta, Ylistarosta !. Meille ei oo oikeistaan väliä mikä viikonloppu ajetaan, vaikka esim. syyskuun 22 päivänä. Meillä on harjoitus/Winter Jumps ajopaikka joka perjantaista-lauantaihin käytös.

- Veli

Vähän on aikasin.. Toinen tämän vuoden puolella ajettava voisi olla lokakuussa tai joulukuussa, jos kerta yhdet kisat on marraskuussa..

519
Sähän voit Haze käyä pokkaan mitalin matkalla kotiin... Siinä sopivasti reitin varrella :)

Pitää kattoo kun saa aikataulun tietää..

520
sain vaihdettua eli WINTER JUMPS Hyvinkää 24.11

1.5 Liittokokous ja Mitaligaala

AKK-Motorsport ry:n Mitaligaala 24.11.2007 pidetään Lahdessa (Messukeskuksen Lahti Halli)


:cry:

521
Tulokset / Vs: EPUAN ROSSIKISOJEN TULOKSET
« : 20.08.07 - klo: 09.40 »
Hienoja kuvia!  :p

522
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 17.08.07 - klo: 14.28 »
Vien tänään kollektorin tänään sorvattavaksi.

kaunista..  :lol: Nyt vähä malttia ja voi käyttää esikatselua apuna :wink:

523
Vapaa keskustelu / Vs: Warrock
« : 17.08.07 - klo: 07.03 »
Muuten ylivoimaisesti parhaat mapit on alberon ja nerdil!

524
Vapaa keskustelu / Vs: Warrock
« : 17.08.07 - klo: 06.57 »
Lvl 36, tuplatimantti ja punanen kilpi kulta reunuksin, klaani logo.

Mitä :shocked: Etpä taida muutaa tehä... Joskus tulee mätettyä nicilla piluserekt

525
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 17.08.07 - klo: 06.51 »
Jos haluu vara jousia niin mistä tietää mikä jäykkyys on hyvä?
Käykö Matrixeihin LRP hiilet?

Pitäshän nuo hiilet käydä merkistä riippumatta jos ovat vain oikean muotoiset eli tässä tapauksessa pystymallia..

Matrixeissa toimii erittäin mainiosti CS powermax silver hiili ja jousena miinus puolella 10oz ja plus puolella 11oz. Kyseinen hiili ei ole halvimmasta päästä mutta on todella pitkä ikäinen ja ei pala, eikä polta kollektoria. Suosittelen lämpimästi!

526
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 16.08.07 - klo: 14.18 »
...vahingossa ruuvasin ne iskarit väärään asentoon...

Pitihän se arvata   :lol:

527
Sähköautot / Vs: B4 setupit
« : 16.08.07 - klo: 08.55 »
Tässäpä lyhyesti setupit, joilla auto kulki liukkaasti Vaasan em- ja sm-kisoissa. Eli lähtökohtana oli B4 vakiosetuppi ja tässä tarkennuksia:

*edessä 30wt öljy, ruskea jousi ja mäntä 1
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä keskellä (2)
*caster 30 astetta
*eturengas PL 8176 M3

*takana 25wt öljy, vihreä jousi ja mäntä 2
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä myös sisimmäisissä (1)
*anti squat 0 astetta
*takarengas 8184 M3, inserttinä PL firm

*akkuina 5-kennoinen SMC IB4200WC, koneena Putnam TI 9*2 (ennakko 4mm); välitys 22t / 81t
ja muista eroista isojen poikien autoihin voisi vielä mainita Venomin B4 -korin

Eli tällä setupilla pitää lähteä sitten ensi kevään kisoihin...

Sieltä se löyty miks matilla käänty niin hyvin ja on samalla vakaa ajaa.  :police: Menny salaa muuttaa iskarien asentoa...  :lipsrsealed:

528
Tulokset / Vs: Maastosarjan pistetilanne
« : 15.08.07 - klo: 13.11 »
Pisteet varmaan päivittyy joskus..

Muutama miete kaudesta:

Omalta osaltani rookie off-road krossi kausi oli aika yllätys, sillä kun hommasin takaveto vehkeet vuoden alusta ja päätin alkaa jälleen kisaamaan niin oli tavoite olla takavedossa "Finaalissa" joka kisassa. No tavoite täyttyi selkeästi, mutta nälkä kasvoi syödessä ja hieman jäi harmittamaan ettei "isoin poika" kirjahyllyyn tullut.. No jää ainakin parannettavaa ensi kaudelle, nelkun tekemisistä puhumattakaan.. :wink: Niin nelkkukin tuli täydentämään kalustoa kesän alussa vaikka ei pitänyt ajaa kuin yhtä luokkaa ja voitte kuvitella emännän hymyn kun kerroin että nyt ajetaan kahta luokkaa..  :laugh:

Sateet värittivät melkein kaikkia kisoja ja teki joistain alkueristä turhia. Pisteistä ajettavat alkuerät voisivat olla hyvä muutos ensi kaudeksi, ainakin lisäisi kilpailullisuutta sateen sattuessa. Kaudesta jäi erittäin hyvä kokonais fiilis ja rento meininki vallitsi lähes aina. Risuja tämä kausi saa kisan siirto hässäkkästä ja erään kisan alkometri höpötyksistä. Jätetään alkometri höpötykset pois ensi kautena ja pidetään tunnelma rentona läpi kauden.

Kiitokset Matille ja Medasecille tuesta ja liikkuvista vehkeistä!
Powered by: -Medasec- -HB D4- -ASSO B4 FT- -SMC- -CS- -LRP-

Eikun Winter Jumps 07-08 kautta odottamaan!

529
Tulokset / Vs: EPUAN ROSSIKISOJEN TULOKSET
« : 15.08.07 - klo: 12.29 »
Ikävä kyllä toinen muistikortti sanoi työsopimuksen irti ja nelkun 2. a-fin  ja takatuupin 1. a-fin katosi kuvien mukana.  :huh:

Olihan siellä muitakin kuin Stilo kuvaamassa ainakin palkintojenjaossa niin voisiko niitä kuvia laittaa kaiken kansan nähtäville!?

530
Kilpailijoiden kanava / Vs: ajankohdat ym.
« : 14.08.07 - klo: 09.18 »
*radan pintamateriaali ja hypyt? jos yritettäisiin välttää sitä, että radasta ei tulisi liian puhtaasti mattorata, niin yhtenä sääntönähän voisi olla, että radassa on oltava vähintään kahta pintaa sekä näyttäviä hyppyjä. se pitäisi varmastikin meiningin riittävän hauskana ja haasteellisena. toinen pintamateriaali voisi siis olla paljaan lattian sijaan esim. muovipressua, laattaa tms.

Liikuntasalien voimistelupatjat ja vastaavat voisivat olla myös erittäin hyviä tähän tarkoitukseen jos vaan niitä jostain käyttöön saa.. Ekalla sivulla englantilaisten esimerkki.

531
Tulokset / Vs: EPUAN ROSSIKISOJEN TULOKSET
« : 13.08.07 - klo: 19.29 »
Kuvia?

532
Tulokset / Vs: EPUAN ROSSIKISOJEN TULOKSET
« : 13.08.07 - klo: 13.50 »
++ D4
-- raskas sadekeli tappoi bondatun roottorin ja pilasi alkuerät
- sintratun roottorin repivä teho

Mikäs käämi ja mikä välitys oli käytössä?

5 kennoo SMC WC (jännitteillä), LRP 4,5 ja 16/80. Välitys on ollut erittäin hyvä tolle paketille, mutta bondattu liian herkkä ylimääräsestä kuormasta tai jäähdytyksen puutteesta. Sateella heitin ammeen kiinni, joten jäähdytyskin katos ja syntyi tappava yhdistelmä. Ekan alkuerän jälkeen luulin että kennot hajos, mutta toisen pilalle menneen alkuerän jälkeen tajusin, että vika on roottorissa.

533
Tulokset / Vs: EPUAN ROSSIKISOJEN TULOKSET
« : 13.08.07 - klo: 13.17 »
Plussat ja miinukset:

2WD:
+ kuivan kelin setuppi
++ hyvä nousu jokaisen finaalin viimeseltä sijalta ekan kierroksen jälkeen
- liian innokas pääsemään kärkeen finaaleissa ekalla kierroksella
-- sadekelin setuppi
- sateen takia vasta 5 lähtöruutu ja liian kaukana vääntääkseen korkeimmasta podiumista..

+++ Matin hieno voitto! Onneksi olkoon vielä!  :wink:

4WD:
++ D4
-- raskas sadekeli tappoi bondatun roottorin ja pilasi alkuerät
- sintratun roottorin repivä teho

Yleistä:
+ rata
+ järjestelyt
--- selostus alkuerissä ja finaaleissa: ei oikein aina tiennyt mikä on tilanne radalla ja alkuerissä ei tiennyt yhtään onko tulossa hyvää tulosta kellossa  vai ei :angry:

+++ Maastosarjan jälkipelit Gigling Marlinissa...  :evil:

534
Hi,

We try to start 1:10 4wd buggy during this coming winter in Estonia also (along 1:0 touring).
Using as little rules as possible.
One thing that is unclear are tires. Since we are using the same carpettrack with touring, rubber tires are out.
They will probably tear up the carpet (pins), and wont last that long. So foams it seems to be.
Can somebody please point me, what kind of foams to you use in Finland? Who sells them? Preglued?

---
akaver, estonia

Hi, I don´t remember foams type name , but this company sell foams what we use last winter. Foams are not listed Medasec website, try to contact email or phone and ask foams.

Medasec Ky
www.medasec.com
matti.eskelinen@medasec.com
040 5726257

535
Kilpailijoiden kanava / Anti Myssy
« : 09.08.07 - klo: 11.30 »
onkos Haze tullut kiristettyä pipalakkia liiaksi? =)

EI!

ja enpä usko, että sillä foamieturenkaalla saa juurikaan etua pelkillä matoilla ajettaessa. se rengas kun on hypyissä kohtuullisen hankala ajettava.

Testasin viime talvena tätä ja auto oli selkeästi nopeampi matolla ja myös hypyissä ihan hyvä ajaa!!

edelleenkin olisin itse sen vapaan rengastuksen kannalla, niin ei tarvitse liikaa niitä rajailla.

Jos kerta kaikki säännöt ahdistaa niin kyllä se minulle käy ettei ole mitään sääntöjä.

Tilataan vapaat renkaat ja säännöt niin katotaan mikä mitenkin vaikuttaa ja millä pyörällä ajetaan milläkin radalla. Eihän se tarvii kun ostaa potentiaaliset rengas ehdokkaat molempiin autoihin ja testata mikä millonkin on nopein!

Ehdotuksillani ajoin sitä takaa että voitaisiin pitää hauskaa ja keskittyä ajamiseen, eikä olla testaamassa mikä missäkin on nopein. Takavedon eturengas rajoituksella olisi tilanne ollut se että laitat pyörät kiinni autoon ja allasi olisi nopein vaihtoehto ja paras ajaa joka radalla! Sekä kahdella setillä olisit ajanut koko kauden! Tämähän olisi tietysti liian helppoa :shocked:

536
mitä järkeä on että kaikki muu on vapaa paitsi
2wd eturenkaat? eikö olisi paras kun koko rengastouhu olisi vapaa, kyllä sitten loppupeleissä kaikki ajaa suht samoilla renkailla(toimivimmilla)

Ei mitää maavaroja, ku niitä jaksa kuitenkaa kukaa kahtoo  :mrgreen:

Ei oo vaikee ymmärtää! Yläällä selitys miksi: *Edessä kannattaisi rajata rengas kumi uramalliseen, koska ettei kukaan ala käyttää nelkun nappula renkaita, jotka saattaa olla hyvinkin nopeita sen muutaman akullisen! Tai vastaavasti pelkällä matto radalla solukumia edessä! Osa radoista on pelkkiä mattoratoja, joten tämän takia takavedon etupyörän rajaus olisi tärkeä, ettei tehdä kaatokiiloja takavedoista kyseisillä radoilla tai vaihdeta kokoajan uutta nappulapyörää eteen!


Juuri sen takia ettei pelkillä matto radoilla takavedossa ajeta soluilla joka nurkassa ja 5mm maavaralla!! Siinä vaiheessa se ei ole enää mitään krossia. Niin kaikki varmasti tulee ajaa samoilla renkailla niillä nopeimmilla, mutta onko se enää kivaa jos rengas touhu on yllä mainittua! Sen takia olisi hyvä rajata heti säännöissä tiettyjä asioita ja pitää ajaminen ja kisaaminen mukavana krossi touhuna ei kaatokiila meininkinä! Niin ja ei niitä maavaroja tarvii olla koko ajan mittamaassa, jos näyttää siltä että jollain on liian matala auto niin se voidaan tarkistaa :evil:

Edit:

Ei näitä sääntöjä ja perusteluja hatusta heitetä, eikä teidän kiusaksi keksitä! Jos kerta kaikki säännöt ahdistaa niin kyllä se minulle käy ettei ole mitään sääntöjä niin nähdään kuinka krossi touhu saadaan karkaamaan käsistä. Mielellään kyllä rupean tekemään krossi autosta foameilla ajettavan rata-auton. Niin säätämisestä ja rata ajamisesta kun pidän :evil:

Osaltani ovat perustelut ja ehdotukset loppuneet hyllystä! Toivottavasti joku ottaa ohjat käsiinsä ja päättää viimein säännöt, kun kohtahan se sisäkausi alkaa ja voi reenata setuppeja kuntoon tuleville säännöille!

537
urarengas edessä / solukumi takana
* ilman pitoainetta on turha edes yrittää, ellei matossa ole jo valmiiksi riittävästi pitoa.

solukumi edessä / solukumi takana
* ei tartte ajaa. ks edellinen selitys. hipaisu rattiin ja auto karkaa lapasesta.


niin, tällaisia kokemuksia on itselle karttunut. eli oma ehdotus näiden pohjalta olisi:
* takavetoon vapaa eturengas / vapaa takarengas, pidotus on sallittu nykyisillä touringluokan aineilla.

Matilta hyvä raportointi! Pari tarkennusta tuli mieleen tuon pohjalta:

*Solukumirengas takana toimii kyllä matolla ilman pitoainetta, mutta ei lattialla pätkän vertaa. Eli pitoaineella saadaan myös toimimaan lattialla ja helppo säätää balanssia.

*Solut joka nurkassa toimii pelkällä matolla erittäin hyvin, mutta ei pätkän vertaa lattialla.

*Edessä kannattaisi rajata rengas kumi uramalliseen, koska ettei kukaan ala käyttää nelkun nappula renkaita, jotka saattaa olla hyvinkin nopeita sen muutaman akullisen! Tai vastaavasti pelkällä matto radalla solukumia edessä! Osa radoista on pelkkiä mattoratoja, joten tämän takia takavedon etupyörän rajaus olisi tärkeä, ettei tehdä kaatokiiloja takavedoista kyseisillä radoilla tai vaihdeta kokoajan uutta nappulapyörää eteen!

*Joten kannattaisi pitäytyä näissä:

Säännöt:

M2-10:
rengas edessä: kumi uramallinen
rengas takana: vapaa
pidot sallittu
minimi maavara 20mm
muutoin maastosarja

M4-10:
renkaat: vapaa
pidot sallittu
minimi maavara 20mm
muutoin maastosarja

Alkuerät voisi ajaa pistesysteemillä 2/3

538
Semmoinen juttu vielä että minimimaavara (~20mm ..katsotaan mihin asettuu foameilla)olisi mielestäni erittäinkin tasapuolistava sääntö.

Erittäin hyvä pointti!

Mä ÄÄNESTÄISIN 2wd:hen   Eteen kumirenkulaa ja taakse vapaata rengasta ( pidot sallittu.)
...Ja taakse vapaa, vain siks et kaikkien ei tarvii ostella soluja ja pääsevet mukaan.

Hyvä pointti myös: lopputulos olisi se että, jotka kisaavat tosissaan ajaa foameilla takana ja myös harrastelijat pääsisivät mukaan ja myös ne jotka ovat valmiit menemään holejen kanssa hautaan..  :wink:

Säännöt:

M2-10:
rengas edessä: kumi uramallinen
rengas takana: vapaa
pidot sallittu
minimi maavara 20mm
muutoin maastosarja

M4-10:
renkaat: vapaa
pidot sallittu
minimi maavara 20mm
muutoin maastosarja

Alkuerät voisi ajaa pistesysteemillä 2/3

539
Pitoaineella pystyi ajamaan aivan sileilläkin Holeshoteilla matolla, siksi pitoaineen käyttöä ei tule kieltää, pitoaineella sai myös oivallisesti säännösteltyä kääntyvyyttä laittamalla eturenkaisiin vain sisäreunoihin tai puoleen renkaaseen.

Niin kyllä niillä pystyy, mutta ongelma on se että ne ovat paljon hitaammat kuin renkaat jossa on nappulaa. Varmasti jokainen haluaa kisata ja reenata maksimi suorituskyvyllä koko ajan eikä vaan silloin tällöin kun raaskii laittaa uutta rengasta alle, joka kestää hetken. Holet ja pitoaine ei sovi yhteen: kovan kuluvuuden takia ja pitoaine syövyttää insertin piloille, jonka jälkeen rengas järkyttävä lortto.

M2-10:
rengas edessä: kumi ura
rengas takana: solukumi
pidot sallittu
muutoin maastosarja

M4-10:
renkaat: vapaa
pidot sallittu
muutoin maastosarja

Alkuerät voisi ajaa pistesysteemillä 2/3

Matti voisi päivitellä viestiketjun alkuun viralliset säännöt sitä mukaa kun niihin saadaan selvyyttä.  :evil:

540
Kyllä polttelis saada sisäajot jo käyntiin, kun ei täällä Jyväskylässä ole vieläkään valmista ulkorataa. Sitä odotellessa piti vääntää Jyväskylän kisarata ehdokas..


Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21