511
Tulokset / Vs: Winter Jumps -tour 2007-2008
« : 13.10.07 - klo: 22.58 »
Eiköhän ne hyvät hypyt riitä..
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Jos luokat ajetaan eri päivinä, osallistujia tulee varmasti molempiin luokkiin enemmän. Meidänkin tiimissä molemmat kuskit tulevat ajamaan molempia luokkia jos se tehdään aikataulullisesti mahdolliseksi. Nykyisten kisamatkojen kuluissa se yöpyminen ei enää tunnu missään, kun muutenkin menee kaikki mikä tulee. Tästä aiheesta lukisin mielelläni muidenkin kuljettajien mielipiteitä.
Terveisin Sami
tänään testaillaan uutta pintamateriaalia, nimeltään kevytpeite. niin pysyy lattiakin puhtaan, joten ei tarvitse kisan jälkeen luututa koko salia...
No siirretään kuukaudella eli lokakuun 20 päivä ...
- Veli
Terve vaan täältä pohojanmaalta, Ylistarosta !. Meille ei oo oikeistaan väliä mikä viikonloppu ajetaan, vaikka esim. syyskuun 22 päivänä. Meillä on harjoitus/Winter Jumps ajopaikka joka perjantaista-lauantaihin käytös.
- Veli
Sähän voit Haze käyä pokkaan mitalin matkalla kotiin... Siinä sopivasti reitin varrella :)
sain vaihdettua eli WINTER JUMPS Hyvinkää 24.11
Vien tänään kollektorin tänään sorvattavaksi.
Lvl 36, tuplatimantti ja punanen kilpi kulta reunuksin, klaani logo.
Jos haluu vara jousia niin mistä tietää mikä jäykkyys on hyvä?
Käykö Matrixeihin LRP hiilet?
...vahingossa ruuvasin ne iskarit väärään asentoon...
Tässäpä lyhyesti setupit, joilla auto kulki liukkaasti Vaasan em- ja sm-kisoissa. Eli lähtökohtana oli B4 vakiosetuppi ja tässä tarkennuksia:
*edessä 30wt öljy, ruskea jousi ja mäntä 1
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä keskellä (2)
*caster 30 astetta
*eturengas PL 8176 M3
*takana 25wt öljy, vihreä jousi ja mäntä 2
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä myös sisimmäisissä (1)
*anti squat 0 astetta
*takarengas 8184 M3, inserttinä PL firm
*akkuina 5-kennoinen SMC IB4200WC, koneena Putnam TI 9*2 (ennakko 4mm); välitys 22t / 81t
ja muista eroista isojen poikien autoihin voisi vielä mainita Venomin B4 -korin
Eli tällä setupilla pitää lähteä sitten ensi kevään kisoihin...
Ikävä kyllä toinen muistikortti sanoi työsopimuksen irti ja nelkun 2. a-fin ja takatuupin 1. a-fin katosi kuvien mukana.
*radan pintamateriaali ja hypyt? jos yritettäisiin välttää sitä, että radasta ei tulisi liian puhtaasti mattorata, niin yhtenä sääntönähän voisi olla, että radassa on oltava vähintään kahta pintaa sekä näyttäviä hyppyjä. se pitäisi varmastikin meiningin riittävän hauskana ja haasteellisena. toinen pintamateriaali voisi siis olla paljaan lattian sijaan esim. muovipressua, laattaa tms.
++ D4
-- raskas sadekeli tappoi bondatun roottorin ja pilasi alkuerät
- sintratun roottorin repivä teho
Mikäs käämi ja mikä välitys oli käytössä?
Hi,
We try to start 1:10 4wd buggy during this coming winter in Estonia also (along 1:0 touring).
Using as little rules as possible.
One thing that is unclear are tires. Since we are using the same carpettrack with touring, rubber tires are out.
They will probably tear up the carpet (pins), and wont last that long. So foams it seems to be.
Can somebody please point me, what kind of foams to you use in Finland? Who sells them? Preglued?
---
akaver, estonia
onkos Haze tullut kiristettyä pipalakkia liiaksi? =)
ja enpä usko, että sillä foamieturenkaalla saa juurikaan etua pelkillä matoilla ajettaessa. se rengas kun on hypyissä kohtuullisen hankala ajettava.
edelleenkin olisin itse sen vapaan rengastuksen kannalla, niin ei tarvitse liikaa niitä rajailla.
Jos kerta kaikki säännöt ahdistaa niin kyllä se minulle käy ettei ole mitään sääntöjä.
mitä järkeä on että kaikki muu on vapaa paitsi
2wd eturenkaat? eikö olisi paras kun koko rengastouhu olisi vapaa, kyllä sitten loppupeleissä kaikki ajaa suht samoilla renkailla(toimivimmilla)
Ei mitää maavaroja, ku niitä jaksa kuitenkaa kukaa kahtoo :mrgreen:
urarengas edessä / solukumi takana
* ilman pitoainetta on turha edes yrittää, ellei matossa ole jo valmiiksi riittävästi pitoa.
solukumi edessä / solukumi takana
* ei tartte ajaa. ks edellinen selitys. hipaisu rattiin ja auto karkaa lapasesta.
niin, tällaisia kokemuksia on itselle karttunut. eli oma ehdotus näiden pohjalta olisi:
* takavetoon vapaa eturengas / vapaa takarengas, pidotus on sallittu nykyisillä touringluokan aineilla.
Semmoinen juttu vielä että minimimaavara (~20mm ..katsotaan mihin asettuu foameilla)olisi mielestäni erittäinkin tasapuolistava sääntö.
Mä ÄÄNESTÄISIN 2wd:hen Eteen kumirenkulaa ja taakse vapaata rengasta ( pidot sallittu.)
...Ja taakse vapaa, vain siks et kaikkien ei tarvii ostella soluja ja pääsevet mukaan.
Pitoaineella pystyi ajamaan aivan sileilläkin Holeshoteilla matolla, siksi pitoaineen käyttöä ei tule kieltää, pitoaineella sai myös oivallisesti säännösteltyä kääntyvyyttä laittamalla eturenkaisiin vain sisäreunoihin tai puoleen renkaaseen.