Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Master Calgar

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22
541
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 24.09.13 - klo: 22.43 »
Juu, pahoittelen offtopicia :)

Mutta noin itse siis tuohon T4 autoon:

Onko tuo pätevä aloittelijan kaara? Olen lukenut että osat ovat kumminkin laadukkaita, mitä rakentajat ovat sitä kehuneet. Jotain päivitysosia on jostain lähteistä vinkattu, esim etupuskuriin jonkinmoinen brace, ettei törmäyksen sattuessa runkolevy lohkeile?

Entäpä sitten nuo etuvetarien päivitys vaikkapa http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/305331-ECS-DRIVE-SHAFT-50MM-WITH-2MM-PINS-HUDY-SPRING-STEEL-1-109815 ? Miten suuri ero noilla olisi ajettavuuteen, elikkä täriseekö noilla vakiovetareilla sen verran, että eron huomaa?

Ei tuohon kaaraan varmaan muuta päivitysosaa kannata harkitakkaan (ellei halua nyt alu ohjausosia)?

542
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 24.09.13 - klo: 15.14 »
Minulla on käytössä tuo antenniton versio, ja mitään ongelmia ei ole ollut sisä eikä ulkokaudellakaan.

Onko tuossa eroa sitten noin yleisesti kantamassa antennilliseen verrattuna? Ihan jos jossain isolla parkkiksella testailee, niin piisaako kantamat lähelle samoja, mitä antennilla (esim http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/futaba-r2104gf-high-voltage-s-fhss-4-channel-receiver.html )?

543
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 24.09.13 - klo: 13.44 »
Ajattelin vastariksi jotain http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 tämän tyyppistä, kun tuo futaban 4pl ohjain jo löytyy.

4PL on ainakin minulle ollut hyvä radio, mutta ottaisin antennillisen vastarin, koska radoilla on kuitenkin häiriötä enemmän kuin pihalla tms.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R203GF-Receiver-3-channel-S-FHSS-24GHz-109582

On se 5€ halvempikin...  :grin:

Ok, hyvä tietää :P Ajattelin ettei tuo antenniton vastari olisi moksiskaan, mutta tietty ei niitä häiriöitä mielellään ottaisi, varsinkaan vähän isommissa nopeuksissa  :grin:

544
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.09.13 - klo: 01.39 »
Nyt tuli eteen sellainen kysymys, että kun touringeista olisin kiinnostunut (sanotaan nyt vaikka noin teoreettisesti :P), mutta nuo luokat ja niiden sallimat moottorit tuntuvat menevän minulta aika pahasti ohi tällä hetkellä  :shocked:

(olenko vain niin hidas  :angel: )

Noh, kysymys on nyt sellaisesta, että minkälaista moottoria ja noparia pitäisi hankkia tuommoiseen turistiin? SC autolla kun olen ajellut, ei ole sellaisia NIIN hirveästi tarvinnut miettiä. Mutta ilmeisesti touring-säännöt ovat paljon tiukemmat, kuin mitä tuossa SC rähinässä.

Xrayn T4:sta tässä olen katsellut, mutta en tosiaan ole päässyt sisälle siitä, mikä olisi hyvä motti/nopari näin aloittelijalle, jolla saisi vielä laillisesti mennä kisoihinkin (hakemaan se jumbosija :P).

Niin ja vielä luokista... Mihin ihmeen luokkaan noita sähköjä edes pitäisi katsella, kun niitäkin on muutama erilainen... pahoittelen totaalista touringnoobimaisuuttani  :embarrassed:

545
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 24.09.13 - klo: 00.41 »
Pystyisikö tällasella kombolla alottelemaan hyvin http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-17-5-motor-combo.html ?

Vaan entäpä servo? Sen tilalle meinasin jotain sellaista, mitä ei tarvitsisi päivittää (jos esim motti+noparin täytyisi joskus myöhemmin). Mutta en noista on-road autoista tiedä paljon mitään, eli en osaa sanoa, millainen servo olisi toimivin :P Savöxilta jos löytyisi joku jouheva esim. Kun tuossa SC autossa käytän savöxia ja olen siihen tykästynyt kovasti, niin ajattelin että samalta valmistajalta voisi joku yhtä sopiva touringiinkin löytyä?

edit: Kyselen vielä sellaistakin, että millaisia diffiöljyjä/iskariöljyjä touring-autoissa on tapana noin "yleensä" käyttää, eli millä pääsisi hyvin liikkeelle lähdettyä?
Toi kombo olisi varmaan muuten ihan passeli, mutta moottori ei ole kisalaillinen vakioluokkaan (TSS-10).

Savöxiltä sopiva servo on vaikkapa TÄMÄ SC-1251MG.

Iskariöljyt esim. Ultimate Racing 35/40, diffiin (taakse) 1000/2000. (Edessä ei vakiona diffiä ole, mutta jos edessä käyttää diffiä niin sinitarraa tai diffi-puttyä.)

Ok, kiitoksia :)

Tuo moottorihomma on vielä tosiaan hakusessa, kun tuohon SC autoon saa laittaa vähän minkä tahansa (lähes) motin, eikä tarvitse huolehtia niin säännöistä. Täytyy katsella jos jostain noita TSS-10 motteja löytyy ja vähän tutkia, millanen motti pitää olla, jos ei suoraan kuvakusessa lue :P

edit: Oonko ymmärtänyt väärin, vai onko tuo TSS-10 joku junnujen luokka? "nuortenmestaruus" tms? Koitan kyllä tässä opiskella noita luokkia, mutta kun ikää on se 34v, niin tuo nuortenmestaruus-luokka vähän särähti korvaan, että mahdanko ihan sinne enää kuulua, hehe  :grin:

546
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 23.09.13 - klo: 22.56 »
peitsamo: tukivarret kiinni pohjalevyssä vastaavasti kuin japanilaisissa autoissa (etenkin vrt. Kyosho), vaikuttaa pitoon ja fleksiin sekä kääntyvyyteen. Muita muutoksia voi vaan arvailla. Julkaisu lienee 1-2vkon sisällä niin kaikki speksit tulee selville.

Master Calgar:
Ehkä viisain aloittaa hankkimalla 0-ennakkosäädin, ja TSS-10 luokan mukainen 17.5t moottori. Suomen jälleenmyyjiltä saa kyllä ostettua kelpo laitteet sopuhintaan, joilla saa kilpailuihin osallistuttua.

190mm korit ovat 1/10 sähkötouringiin tarkoitettuja. Leveämmät ovat puolestaan polttisluokkaan. Kannattaa valita perusvarma Mazdaspeed6 matolle, vaikka se ei ehkä niin silmiä hivele, mutta on suoraan sitten kilpailuissa ok ja auto toimii. Auton kun auton voi pilata näyttävällä, mutta aerodynaamisesti kehnolla korilla.

Aloittelijalle uusin malli ei ole se must. Vanhat käytetytkin ovat mainio valinta, etenkin jos kunto&varaosien määrä&hinta kohtaavat.

Pystyisikö tällasella kombolla alottelemaan hyvin http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-17-5-motor-combo.html ?

Ajattelin vastariksi jotain http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 tämän tyyppistä, kun tuo futaban 4pl ohjain jo löytyy.

Vaan entäpä servo? Sen tilalle meinasin jotain sellaista, mitä ei tarvitsisi päivittää (jos esim motti+noparin täytyisi joskus myöhemmin). Mutta en noista on-road autoista tiedä paljon mitään, eli en osaa sanoa, millainen servo olisi toimivin :P Savöxilta jos löytyisi joku jouheva esim. Kun tuossa SC autossa käytän savöxia ja olen siihen tykästynyt kovasti, niin ajattelin että samalta valmistajalta voisi joku yhtä sopiva touringiinkin löytyä?

edit: Kyselen vielä sellaistakin, että millaisia diffiöljyjä/iskariöljyjä touring-autoissa on tapana noin "yleensä" käyttää, eli millä pääsisi hyvin liikkeelle lähdettyä?

Edelleen pahoittelen näin paljoa kysymyksiä, mutta kiinnostus touring-maailmaan on kyllä kova :)

547
Tonne olis jo voinu hankkia rc veneen Olis saanu hyvät hypytkin, jos potkuri vaan olis pohjaa korkeemmalla  :grin:

Täs vois katella vielä kuivaamista, jos olis poutaa huomenna ja keskiviikkona. Hiukan pääsis pärisemään vielä.

edit: Onko joku käyny katsastamassa, millanen vesitilanne radalla on nyt? Pitäs ite lähtee katsomaan/kuivailemaan, mut oon autoton tällä hetkellä.

Näyttäs lupaavan jotain poutaa tänään ja huomennakin, niin vois taas harkita ajamista.

548
Juu, mut selkeesti rahkeita on pienempiinki aikoihin :P

Sain ton mokoman moottorin laakerin putsattua jotenkin ja lykättyä uudet öljyt sisään. Piru kun hölmö koko, 5x16x5, ni ei löytyny omasta takaa uusia. Ei kovin kyl pölysuojattu oo, kun motin sisälläkin oli mössöä, mut no, hyvähän noita on joskus putsailla.

Laakeri ei vaan nyt oo silti se luotettavin, ku osittain meinas jumittaa aina välillä. Pyörii tosin jouhevasti noin ylipäätään. Uudet öljyt vaan diffeihin ni vois katella miten vielä ehtii tällä viikolla ajaa.

549
Peeveli kun meni autosta öljyt takadiffistä pihalle ja laakerit vasemmalta takaa päreiksi, niin jäi vähän ajot lyhyeksi. Ja nyt ku availin, ni huomasin et on mennyt moottoristakin etummainen laakeri... pitää pahaa vinkunaa ja jumittaa vähän.

Mut junnu veti hyvät ajat, ottaen huomioon, et oli ekaa kertaa Losilla tuolla ajamassa ja tuuli oli aika pirun kova puuskittain, ni ei meinannu tulla hypyistä mitään, ku auton keula nousi turhan paljon pystyyn.

Kumminkin 45,2 oli paras aika junnulla. Sadasosia ei oikeen pysty noin omalla ajanotolla ottamaan, ni mennään kymmenyksillä :P Tuli monta tasasta kierrosta sieltä kyl alle 46sekuntin. Hyvää ajoa oli.

Tuosta vielä tyven ilma ja enemmän reeniä, nii vetäsee vielä sinne neljäänkymppiin  :grin:

550
Rata on ihan ajettavas kunnossa. Ei oo lätäköitä enää, pari hiukan vaan kosteampaa kohtaa, mutta vettä ei ole. Tänne vaan kuskeja.

551
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 22.09.13 - klo: 12.32 »
Olen nyt iskenyt silmäni tähän autoon, kun turisti alkoi tuon SC kaaran ohella kiinnostamaan (varsinkin kit). Tuosta 2014 mallista myös vähän kyselen samaa mitä peitsamokin, ja hieman sen suuntaista, että kannattaako tuota "vanhempaa" mallia ostaa, vai odottaa tuota uudempaa ihan suosiolla? Lähinnä siksi, että mahtaako hintaerossa näkyä nuo muutokset...

Sitten ihan sellaista, että minkälaiset sähköt suosittelette tähän autoon? Kisojakin silmällä pitäen (kisakärpänen purrut...).

Ja vielä, kun tässä olen katsellut turistien koreja, niin niiden mitoissa on eroja 190-210+mm. En tunne touring-maailmaa niin hyvin, eli siksi kyselenkin, miten nuo korien mitat menevät, sopivatko suurinpiirtein kaikki 1/10 touring korit vaikka tähän autoon?

Pahoittelen näin noobimaisista kysymyksistä, mutta ajattelin suoraan kysellä tästä topicista, missä olisi tämän auton kokeneita harrastajia :)

552
Kunhan pääsen radalle, ni ilmottelen sitten, jos ei joku muu jo kerkiä ennen.

553
Vois koittaa jotain ajanottoakin, jos alkais haastamaan sitä Hoken 40sekuntia :P Heh, ei vielä pitkään aikaan... Mut jos lässykällä sellaset kierrosajat joskus pamautan, ni ostan kyl kakkukestit rc-porukalle.

Nyt mennään vasta 46,65 sekuntia ja siinäkin oli paha pyörähdys just siinä pääsuoraa ennen olevalla mutkalla, nii meni niitä kalliita sekunteja hukkaan ku piti auto saada taas oikeeseen suuntaan menemään. Kyl tää tästä :)

edit: Ku kyselin siitä talvicupista, ni suosittelivat et hankkis tuon MyLaps RC4 Hybrid ponderin, nii pitäs pelittää vähän kaikkien kanssa sitten. Ei oo kuluva osa, nii pieni sijotus pitkäks aikaa :P

554
Radal about 20 ämpärii vettä, ei välttämättä kuivu itsekseen sunnutaiksi, oisin kuivannu mut ei kerenny.

Kävin just kuivaamassa lätäköt. Jos ei huomiseks sateita saada, ni radalle niin pitkään, kunnes auto räjähtää. Vois katella joskus yhden-kahden nurkilla, ni mahdolliset kasteet olis jo häipyny.

Edit: jonkinlainen sääennuste kumminkin lupaili poutaa ja osittain aurinkoakin huomiseks, eli ajamaan vaan, jos pitää kutinsa. Junnukin näyttämään miten losilla nöyryytetään lässykkää :P

555
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.09.13 - klo: 00.39 »
Pitäisikö siis laturin tasata kennot ihan yhtä hyvin ja ainakin lähelle  sitä 4.2V/kenno vaikka lataisikin isolla virralla,vaikka 20 amppeerilla?

Ainakin minun iCharger laturini tuottaa tasan saman lopputuloksen latausvirrasta riippumatta. Tietenkin pitää käyttää vain virtoja, jotka ovat akuille sallittuja.

Jos latauksen jälkeen kokeilet akun jännitettä jännitemittarilla, niin ei se minusta ole kauhean yllättävää, jos se ei ole tasan 4.2V. 4.17V on vielä minusta ok, mutta 4.10V on kyllä liian alhaalla.
Tuo 4.17V olisikin ihan siedettävä. Mutta juuri se,että onko tuossa tapauksessa enemmän luottaminen laturiin vai Hobbywingin ohjelmointikorttiin.Ohjelmointikorttihan näytti tuon alhaisemman lukeman.Täytyy varmaan sillä jännitemittarilla erikseen vielä koittaa.

Kerro sitten, valehteliko HW:n ohjelmointipalikka paljon, kun ilmeisesti samanlainen laitos löytyy myös minulta :P
Ohjelmointikortti näytti kennoille heittoa 0.05V,mutta yleismittarilla sain kennoille samat lukemat.

Liekö tuo järin paha heitto lainkaan?:) Noin kun ajattelee että kyseessä on ohjelmointikortti (heh, mistä minä silti tiedän niiden laatueroja :P).

556
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.09.13 - klo: 12.52 »
Pitäisikö siis laturin tasata kennot ihan yhtä hyvin ja ainakin lähelle  sitä 4.2V/kenno vaikka lataisikin isolla virralla,vaikka 20 amppeerilla?

Ainakin minun iCharger laturini tuottaa tasan saman lopputuloksen latausvirrasta riippumatta. Tietenkin pitää käyttää vain virtoja, jotka ovat akuille sallittuja.

Jos latauksen jälkeen kokeilet akun jännitettä jännitemittarilla, niin ei se minusta ole kauhean yllättävää, jos se ei ole tasan 4.2V. 4.17V on vielä minusta ok, mutta 4.10V on kyllä liian alhaalla.
Tuo 4.17V olisikin ihan siedettävä. Mutta juuri se,että onko tuossa tapauksessa enemmän luottaminen laturiin vai Hobbywingin ohjelmointikorttiin.Ohjelmointikorttihan näytti tuon alhaisemman lukeman.Täytyy varmaan sillä jännitemittarilla erikseen vielä koittaa.

Kerro sitten, valehteliko HW:n ohjelmointipalikka paljon, kun ilmeisesti samanlainen laitos löytyy myös minulta :P

557
Vois sitten huomenissa tai la käydä luuttuamassa, jos ei kummempia sateita anna.

558
Mites tuo kuivaus nyt wiikonloppuna, jos sunnuntaille olis luvattu vähän kuivempaa ilmaa? Jos lauantaina kävis kokeilemassa, saako isommat nesteet pois radalta? Vai alkaako oleen jo ajot ajeltu tältä vuodelta?:P

559
Tulkaahan ulvilan poppoo vantaalle ajelemaan kun sinne kisat ilmestyy.
Luulen että tiksissä on kerhokisat jo ennen talvisarjojen käynnistymistä. (en tiedä varmaksi, mutta perinteisesti aina on ollut kerhokisat ennen wintercuppeja)

Foorumilla tietysti ilmotellaan.
Voishan tota ajatella,jos vaikka sais jonkun autollisen lähtemään.
Vaatiihan se nopeampien ohi päästäminenkin harjoittelua.

Remppaan mersusta tasauspyörästön, niin sillä pääsee kulkemaan ainakin.

560
p*skan marjat Janne,säähän voitat koko kapinan.
Muutama syy tähän,Setupit on(mitä sattuu),renkaat on(mustat ja pyöreät),kova kunto(koska vaan kuupperissa 12min).

Setupit on on, tottakai. Yön pikkutuntien setupit, ne parhaat :P

Renkaissa on hivenen soikeutta, kun pitäähän niitä kurveja olla... O.o

Ja kuupperissa hitaat juoksee 12min, ite vedän sen alta minuutin.

561
Tulkaahan ulvilan poppoo vantaalle ajelemaan kun sinne kisat ilmestyy.
Luulen että tiksissä on kerhokisat jo ennen talvisarjojen käynnistymistä. (en tiedä varmaksi, mutta perinteisesti aina on ollut kerhokisat ennen wintercuppeja)

Foorumilla tietysti ilmotellaan.

No toki heti kun vaan kisakalenteri sellaisen kilauttaa :P Ei sinne mitään paalupaikkoja tietenkään lähdetä ajamaan (siis minä, muista en tiedä heh) mutta kunhan nyt pääsisi törmäilemään useamman SC kuskin kanssa :)

edit: Niin juu, jos on kerran kerhokisat, niin ei sinnekkään varmaan lisenssejä vaadita?

Ehdottomasti mukaan vaan. Mitä enemmän on kuskeja, niin sitä enemmän saadaan saman tasoisia kuskeja ajamaan keskenään samaan erään.

Nimenomaan. Jos sieltä löytyisi riittävästi yhtä hitaita kuskeja, mitä itse olen, niin ei tarvitsisi ihan yksin vetää sitä jumbosijaa parempien kuskien viilettäessä kierroksilla ohi hehe :)

562
Tulkaahan ulvilan poppoo vantaalle ajelemaan kun sinne kisat ilmestyy.
Luulen että tiksissä on kerhokisat jo ennen talvisarjojen käynnistymistä. (en tiedä varmaksi, mutta perinteisesti aina on ollut kerhokisat ennen wintercuppeja)

Foorumilla tietysti ilmotellaan.

No toki heti kun vaan kisakalenteri sellaisen kilauttaa :P Ei sinne mitään paalupaikkoja tietenkään lähdetä ajamaan (siis minä, muista en tiedä heh) mutta kunhan nyt pääsisi törmäilemään useamman SC kuskin kanssa :)

edit: Niin juu, jos on kerran kerhokisat, niin ei sinnekkään varmaan lisenssejä vaadita?

563
Kyselin järjestäjiltä tuosta turneesta ja sain vastauksen, missä vähän kartoitetaan noita kisakalenterijuttuja ja sen sellaisia. Tässä s-postiin tullut vastaus:

Moro

Hienoa että kilpaileminen kiinnostaa, se on yksi mukavimmista asioista RC autoilussa ainakin omasta mielestä. SC kisoissa on ollut todella leppoisa meininki joten mukaan vaan vaikkei ihan kärkeen vielä olekkaan asiaa. Omat taidotkaan eivät riitä lähellekkään kärkeä, mutta ei se menoa haittaa, kisoissa on mukavaa joka tapauksessa.

Jokaisen SC sarjan osakilpailun ilmoittautimiset, osallistumismaksut ja muut käytännön asiat hoitaa yksittäisen kisan järjestävä seura, itse sarjaan ei tarvitse ilmoittautua, siis vain kisoihin. Kilpailukutsu tulee RC10:iin yleensä 2-3 viikkoa ennen kisaa ja ilmoittautuminen loppuu kisaa edeltävällä viikolla. Jotkut järjestäjät ottavat mieluusti osallistumismaksun etukäteen pankkiin, mutta kaikissa kisoissa myös onnistuu osallistumismaksun maksaminen kisapäivänä käteisellä. SC sarjassa osallistumismaksu on 20€/kisa.

Ensi talven kisapaikat ovat vielä suunnittelu vaiheessa suurimmalti osin, Vantaan kisalle on jo päivämäärä mutta muut ovat vielä auki. Ensi talvena tullaan kuitenkin ajamaan ainakin Turussa ja toivottavasti myös Nokialla, Jyväskylässä ja Lappeenrannassa myös, mutta nuo varmistuvat tässä lähiviikkoina kun saan vain sovuttua asian noiden kerhojen kanssa.

Viime talvena ajettiin neljä osakilpailua kolme parasta laskettiin tuloksiin, eli missaamalla yhden kilpailun ei periaatteessa menetä pisteitä. Jos tulevena talvena ajetaan 5 kisaa niin tuo sama 3 lasketaan, mutta jos saadaan järjestettyä 6 kisaan niin lasketaan varmaan 4 parasta.

Lisenssiä et SC Cupin kisoihin tarvitse, kaiki kisat ajetaan kerhokilpailuina.


Eli vaikuttaa varsin leppoisalta touhulta, kun ei tarvitse lisensseistä välittää, eikä sinänsä haittaa jos jää joku kisa käymättä :) Kyllä itse ainakin ajattelin, että tuon voisi ottaa työn alle.

564
Olisko tämmöiselle kiinnostusta http://rc10.fi/index.php?topic=78521.0 ? Vai onko täällä päin useampaa SC kuskia?:P

Morjes.
Kyllähän tuota olisi tarkoitus kiertää,mutta vielä en tiedä tuleeko käytyä kaikkia läpi.
Itse en ulvilasta ole,mutta läheltä kuitenkin.

Tässä vielä odottelen laturia ja virtalähdettä,jos sen jälkeen ehtisi vielä ulvilassa käymään. Pitäisi saada tuota Losia ulkoilutettua. Hyvässä lykyssä saisin varmaan kaverin puhuttua myös käymään radalla.

Miten on SCT PRO combo toiminut Slässissä?
Itsellä vaan Losissa samat sähköt kuin sinulla.

Miika

Sähköt on pelittäny oikein mukavasti, vaik potkua nyt onkin sen verran, et saa oikeen kunnolla opetella ajamaan :) Ei ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa noista nykysistä osista, kun paljon eloisammaks muuttu lässykkä noiden myötä. Ei se mitenkään hyvin hanskassa pysy, mutta onpa ainakin mahdottoman hauskaa menoa ja just tuota opettelua :P

Mulla vähän sama idea noista, et en osaa sanoa miten kaikki ehtis kahlaamaan läpi (jos ylipäätään rohkenen tommosiin koitoksiin vielä ottaa osaa). Olishan se toki hauska lähteä vähän testailemaan sitä omaa alotustasoa isompiin kekkereihin, mistä sitten hyvä lähtee ylöspäin reenailemaan.

565
Olisko tämmöiselle kiinnostusta http://rc10.fi/index.php?topic=78521.0 ? Vai onko täällä päin useampaa SC kuskia?:P

566
Juu tänään vois tulla, joskus tuossa parin tunnin päästä. Neljän nurkilla mahdollisesti.

567
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.09.13 - klo: 01.52 »
Toivottavasti nyt tulee oikeeseen paikkaan tää kysymys, mutta koska akuista on kyse, niin eiköhän :P

Sellanen kysymys siis, että kun tuossa joskus pitäisi mahdollisesti kokeilla myös kisaamista tuolla nelkku SC:llä, niin millainen akku siihen tarvitaan? Tai toisin sanoen, millainen olisi hyvä.

Ilmeisesti kovakuorinen kumminkin, mutta olisi tietty mukava, jos siinä olisi virtaa pitemmäksi aikaa, eli harjottelussakin saisi hieman enemmän ajoaikaa, kun noilla nykysillä 6000mAh 30C akuilla (vaikuttaako tuo C lukema siihen, miten nopeasti akku antaa virrat pois, olen tietämätön :P).

568
Selvis mikä autossa rätisi niin pahasti tänään. Spurri oli menny osittain melkein sileeks :P Huomenna uudella spurrilla sitten.

välys oikein säädetty?  tarvisko kans koittaa huomen keritä ajaan tolla kunnon takatuupil :grin:

Luultavasti olin laittanu välyksen liiankin väljäksi. Täyty pistää tilaukseen muutama 54piikkinen spurri, kun omasta laatikosta löyty vaan 52 ja 50 piikkiset.

569
Selvis mikä autossa rätisi niin pahasti tänään. Spurri oli menny osittain melkein sileeks :P Huomenna uudella spurrilla sitten.

570
Motti&noparikomboks tuli hobbywingin xerunit. Posti ehti jo tuomaan 12 piikkisen 32p rattaan, jos pysyis ny hanskassa paremmin. Tolla aiemmalla, 19 piikkisellä ku koeajoin, alko lässykkä keulimaan :P 14 piikkisenki tilasin, mut luulis piisaavan toi pienempi.

Radalle varmaanki viiden nurkilla.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22