Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 24
541
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.01.09 - klo: 21.43 »
Voisiko joku nyt kertoa mitä kaikkea tarvin kun ajattelin laittaa Traxxas rustleriin (xl-5)lipo akun.. :roll:
Tarvinko vain LiPo akun (7.2v?) ja lipo laturin. Ja millä sen purkaminen onnistuu? onko jokin erillinen laite?
Ja miten saan lipo akun kestämään paljon ajoa koska normaalit (NiMh?) akkuni ei ole kestänyt kuin 10 ajoa jonka jälkeen ei ole antanut maximi teho ja ajo aika noin 5min ja akku on Reedy Black label 2 high power 7.2v 3300mAh.
Eli siis mitä tarvitsen lipo akun käyttöön ja sen käyttö ajan pidentämiseen :huh:

Lipo-akun käyttäminen harjallisessa vakiosähköjärjestelmässä on yleensä riski. Lipo-akulla ajaessa on lopetettava ajaminen heti kun huomaa kulkemisen hiipuneen, jos järjestelmässä ei ole Lipo cut-offia, joka lopettaa virransyötön asetetussa jännitteessä. Eri kennomäärästä riippuen lipoilla on omat cut-off jännitteensä. Liian vajaaksi päästetty lipo voi olla vaarallinen jos sitä lataa. Nimh-akut pitää yleensä vetää niin tyhjiin kuin saa ja sitten lataukseen. Oikein käytettynä luulis akkujen kestävän enemmän kuin kymmenen ajoa. Vastaavasti lipoakkuja ei tarvitse tyhjentää vaan niitä voi ladata sitten kun akut on kuivattu.

Kokeile ladata nimh-akkujasi eri latausvirroilla ja jos akku kuumenee latauksessa - anna jäähtyä hiukan ja kokeile ladata lisää.

542
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.01.09 - klo: 10.13 »
+++ Duster1 tehokasta kaupankäyntiä!
+++ Janezki
+ Matti.l
+ ma-de
+ Vesa-Ratti
+ Sprite

543
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 02.01.09 - klo: 18.50 »
Mietin sitä L-koneen hankintaa tähän honkkariin. Nyt 3300 Kv S-koneella 12/46 -välityksillä ajelen 3S-akulla. Tehoa ja vääntöä on toistaseks riittäny ihan riittävästi laparenkaille. Nyt vähän ongelmana on se että tällä hetkellä ajokuntoisia lipoja on 1 kpl ja se ei ole hardcase. Sen vaarassa että pehmeä kuorinen joskus ottaisivat damagea niin hardcase-lipot kiinnostaisi. Hobbycityssä oli ainakin yksi erä niitä Zippy 2S 25C 4000mah hardcase lipoja. Ne oli hinnaltaan sellaisia että niitä saisi neljä kahden 5000 mah 3S Zippyn hinnalla. Eiköhän niitä luulisi tulevan vielä. Niiden etuna olisi tälläiselle nuukailijalle ensinnäkin se suojaava kuori ja toisekseen niistä pystyisi rakentamaan 4S järjestelmän jos tarvetta olisi tai sitten rinnan 8000 mah. Mun mielestä 3S Zippy akku on myös sen verran iso että 2S olisi helpompi sijoittaa autoon johon akkutelineen voisi suunnitella akulle sopivammaksi.

Feigaota meinasin siis hankkia.. että ostaako nyt sitten 2S vai 3S -akuille sopiva moottori. Kokoluokat varmaan sitten olisi 3000 (3S), 3500~ ja 4000~ (2S). Mitäs te muut tuumitte.

---

edit:

Vaihtoehtona voisi olla myös 4S järjestelmä. Toisaalta hobbycitystä oon muutenkin tilaamassa että feigaon hinnalla saisi melkein kaksi kinuskimottia.

544
Sähköautot / Vs: projekti: HPI Savage XL-E
« : 01.01.09 - klo: 22.20 »
Mutta joo... pitkää luisua näytti tulevan. :)

545
Sähköautot / Vs: projekti: HPI Savage XL-E
« : 01.01.09 - klo: 21.30 »
Millonkas ne lumiketjut ilmestyy? ;) Taitaa renkaat mennä palloiks. :)

546
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.01.09 - klo: 11.43 »
Ja yleisesti, jos tuo C-arvo on liian pieni akussa, niin näkyykö se ajossa nykimisenä vai hitaampana kulkemisena, vai peräti molempina?

Jos Lipo-akuissa on liian pieni C-arvo eli luovutusvirta verrattuna järjestelmään sulla turpoaa ja lopulta hajoaa akut. Akkujen olisi syytä olla vähintään luovutusvirroiltaan sen verran mitä moottori pyytää jatkuvaa. Jotku jättää 20% reserviä, millä voi ainakin taata sen ettei sulla turpoa/hajoa/räjähdä -akut ja myös sen että auton sijasta sulla ei ole epämääräinen musta muovikasa ja tosi paha mieli.

547
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.12.08 - klo: 15.50 »
Valmistajan mukaan VXL:n Velineon 3500 moottori kuluttaa 65A jatkuvana, joten tuommonen 15C jatkuvan purkuvirran antava 5000mAh akku olisi vielä (mielestäni) hyvinkin käyttökelpoinen - esim. juuri tuolta HobbyCitystä löytyy varsin hyvän hinta/laatu-suhteen tarjoavaa akkua, kunhan vain muistat katsoa että akku ulkomitoiltaan sopii käyttötarkoitukseen.

Kaksikennoisella LiPolla voi harrastusta aloitella, ja sitten kun kulkupuoli alkaa tuntua riittämättömältä voi ainakin Rustleriin laittaa kolmekennoista antamaan hieman lisää kyytiä...  :grin:

Harrastajan ikään katsomatta kannattaa myös ehdottomasti tutustua ajatuksella lipojen käyttö- ja latausohjeisiin, että tietää minkälaisten akkujen kanssa on tekemisissä.

Tuommonen lipopussikin muuten rauhoittaa kivasti mielikuvitusta, kun ajopaikalta kotiinpäin tullessa akut ovat pussissa 1:1 auton takakontissa - varsinkin jos on tullut vielä ajettua ns. reilulla kädellä hypyistä tai akut purettu lämpimiksi...

Onko muilla kuin Maxampsilla noita 8A:n akkuja vähintään 15C:llä? Olen melko paljon googlettanut ja tutkaillut useitten valmistajien ja kauppojen sivuja, mutta en muista törmänneeni. Helposti löytyy jotain 6A:n akkuja, mutta isompia ei millään. HobbyCitystäkään en tuommoisia silmiini saanut.

Jep, ajattelinkin, että tilannen varmaan tuommosen setin Maxampsilta, mutta mielelläni ostaisin jonkun halvemman 8A:n akun toiseksi, jos sellaisen vaan jostain löytäisi.

Löytyisikö mitään linkkiä Kiinalaiseen autojen/akkujen myyjään, kun veli sattuis olemaan parhaillaan siellä jonkun kuukauden?
www.swanghobby.com
www.rcmart.com

En nyt muista maita, mutta tuossa vaihtoehtoja.

548
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.12.08 - klo: 22.37 »
Jos hinta tuntuu kovalta tilaa www.hobbycity.com:sta. Zippy -akut (ja Rhinokin) on hinnaltaan kohdallaan.. toki laatu voi vaihdella vähän verrattuna kalliisiin akkuihin, mutta määrä korvannee laadun. ;) Laadun heittelyllä tarkotan sitä että jotku akut 5000 mah akut voi ottaa 5600 mah ja jotku 5300 mah vastaan tai jotku yksilöt ei luovuta virtaa yhtä terhakkaasti.

549
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.12.08 - klo: 21.14 »
Onko tuosta alhaisesta (en tiedä onko alhainen, mutta pääosin muilla valmistajilla nuo näyttää olevan 20C->) purkuvirrasta haittaa (15C)? Vai onko tässäkin niin, että halvalla ei voi saada hyvää (mutta jos edes kohtuullista...)?

Ei tuollasilla akuilla kovin virtasyöppöä autoa voi piiskata. 15C 5000 mah akulle jatkuva virta saa olla enintään 75A ja 12C 5000 mah akulle 60A.

550
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.12.08 - klo: 19.14 »
Pari tulossa testiin jo..... :)

Joko akut tuli? Ilmotelkaa myös muut jotka ehti tilaamaan hardcase zippyjä, että millaisia tuli ja jos tuli useampi niin onko miten identtisiä vastaanottamaan tai luovuttamaan virtaa?

Näemmä aiemmin tullu 20C:nä 3S akkua Zippy flightmaxina. Kylläpä nyt alkaa olla hinnat kohdallaan tässäkin:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7634&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_3S1P_20C_

551
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.12.08 - klo: 00.09 »
Rc harrastus on hieman uusi aihe minulle, joten täytyy kysyä kokeneemmilta.
Onko kenelläkään kokemuksia hpi flux:ista slashissa? Hinta olisi suht kohtuullinen pihasuditteluun jos vertaa vlx:ään.
Muistin varassa mennään.. muistaakseni siinä oli 5700Kv moottori. Se voi olla ihan hyvä jos ajaa 7.2 - 8.4V jännitteellä, mutta jos ajaa esim 11.1V (3S lipo) niin se on liian kireä moottori Slashiin. Itselläni oli 3300Kv 11.1V akulla ja kyytiä riitti aivan riittävästi.

Yksi vaihtoehto on ostaa Mamba Max tai Sidewinder -nopeudensäädin (valmistaja Castle Creations) ja siihen erikseen moottori.

552
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 23.12.08 - klo: 11.34 »
Hmmh. Ilmeisesti kysymys oli vähän mulle suunnattu. Zippy H:n balancerliitin on ainakin menny suoraan siihen.. jos kysymyksen nyt ymmärsin oikein. :)

Juu et. :smiley: DC-liitin on se mihin virtalähde laitetaan kiinni ja ainakin kuvista olin siinä sellaisen näkevinäni.
En kyllä osaa sanoa varmaksi. Kopassa ei oo merkitty ja oma yleismittari on lainassa. Katoin kans hauenleuka liitintä eikä siitä pystyny päätteleen kumpi menee keskelle. Eikä imaxista voi sanoa muuta kuin että se keskiosa on keltainen ja siinä on keskinavalle lisäksi jousimaiset koskittemet/pidikkeet. Kai se keskellä olevana tuntus luonnolliselta.

553
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 23.12.08 - klo: 09.24 »
Mitenkäs tuossa Turnigyssa menee DC-liittimen napaisuus: Plussa keskellä ja miinus ulkopuolella?
Jos tässä laittaisi pariin virtalähteeseen liittimet kiinni.
Hmmh. Ilmeisesti kysymys oli vähän mulle suunnattu. Zippy H:n balancerliitin on ainakin menny suoraan siihen.. jos kysymyksen nyt ymmärsin oikein. :)

554
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 22.12.08 - klo: 18.59 »
Kiitos hyvästä kuvasta, homma selveni. Ja tuo Penguinin virtalähde näyttää myös aika hyvältä.
Turnigy + Imax 5A poweri combo löytyy itsellänikin. Toimii ihan riittävän hyvin.

555
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.12.08 - klo: 23.12 »
Hieman OT:ksi menee, mutta itsellä on juuri päinvastaisia kokemuksia viimeaikojen tilatuista paketeista. Tullissa on joutunut asioimaan useampaan kertaan muutaman viime viikon aikana ja suurimmaksi osaksi aiheetta. Viimeksi hain sieltä 6$ arvoisen paketin jossa oli vain muutama liitin.
Ei nyt varsinaisesti OT. Mulle tuli heti mieleen että hyvin kevyessä suhteessa isokokoisessa paketissa voisi olla jotain laitonta, mutta joo tulliterminaalissa tullimiehen/-naisen päivästä riippuen ja mitä siinä päällä lukee niin tuntuu menevän tosiaankin tulliin tai jakeluun. Sillä ei tunnu olevan väliä lukeeko tyyliin toy parts / gift / "liikelahja" / "messutarvikkeita", mutta se summa mitä päällä on vaikuttanee eniten mihin suuntaan menee. Liekö jotain painorajoja millä perusteella paketit otetaan "pistotarkastuksiin".

556
Sähköautot / Vs: Hpi Racing - Flux HP
« : 21.12.08 - klo: 20.33 »
Noh, missäs sitten sellasta vauhtia ajetaan ja miten se hallitseminen onnistuu? :)

557
Oma 50W kolvi motonetistä n. 7 euroa, eikä muistaakseni isommalla teholla varustetut ollu kovin kalliita.

558
Niin, ette ilmeisesti huomanneet kysymystäni. Millaiset renkaat autossa saa olla, koska jos länttää kaasua kunnolla niin mustat rannuthan tuota jää. Voisin laittaa oman taajuuteni kans tohon allekirjoitukseen mutta ilmotelkaa myös omianne täällä ettei mene päällekkäin sitten uusien kanssa.

559
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 18.12.08 - klo: 11.53 »
Itse olen käyttänyt nyrkkisäännön sijasta kahden sekunnin sormisääntöä.

560
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.12.08 - klo: 13.38 »
Itsekin mietin että periaatteessa kannattas vaihtaa tuollasiin. Noitahan sais neljä esim kahden 3S 5000 mah zippyn hinnalla. Tarvis vaan vaihtaa moottori tms. :)

561
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.12.08 - klo: 00.49 »
HC:ssä uusi kovakuorinen 2S 4000 mah Zippy. Ainakin itse kostuisin tuollaisista. Hinta ja 25C näyttäisi olevan kohdallaan. Varmaan jakaa mielipiteet laatuakkujen ja halpisakkujen suosijoiden välillä. :)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&pb=1

562
Nyt ois itsellänikin truggy ja saattas soveltua tuollaseenkin ajeluun. Millaisilla renkailla ajatte tuolla? Vaarana että jää kumeista jäljet lattiaan... etenkin jos on harjaton laite. 

Mutta pitää katsella nyt miten auto pysyy kunnossa ja miten ehtii. :) Ei ainakaan tässä tän vuoden puolella enää viikonloppuna. :)

563
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 15.12.08 - klo: 15.47 »
1:8 autolle ei taida olla niin hyvää rengasvalikoimaa. Käytetyin varmaan on Pro-linen Sand paw joka on 1:10 monstereille. Hex/tms -adaptereilla voisi saada kiinni.

564
Katotaan. Vieläköhän Troy on siellä töissä. Se vastas mun kaikkiin maileihinkin. Omassa lähetyksessä meni neljä viikkoa. Kolme viikkoa että saivat paketin lähetettyä. Tuli sitten combon paketissa.

565
Yleinen keskustelu / Vs: liittimet
« : 15.12.08 - klo: 11.43 »
Kullatut putkiliittimet tietenkin koneen sekä nopeudensäätimien välille ja deansit nopeudensäätimien sekä akun välille.

566
Sähköautot / Vs: Kyosho Lazer Zx-5 (ei kisaversio)
« : 14.12.08 - klo: 17.40 »
Auton huippunopeus löytyy valmistajan sivuilta ja tuolta oikeasta ZX-5 topikista. Se mitä autosta hajoaa riippuu a) miten auto on säädetty b) miten autoa on viritetty c) miten raju kuski on d) millä alustalla ajetaan e) ajetaanko radalla, asfaltilla vai joka paikassa. Eipä se auto varmaan hajoakaan vaikkapa parkkipaikalla ajaessa. Paikkoja joita todennäköisesti tulee hajoamaan: paljon spurreja, tasauspyörästön vetokuppeja (hubeja mitä lie), ehkä vetoakseleita, tasauspyörästön rattaita, toisinaan pinioneita, iskaritorneja, ripustusvarsien kiinnikkeitä.

567
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 13.12.08 - klo: 08.59 »
Feigaot taisi olla HC:ssä edullisempia. Ei taida vaan enää saada niitä sieltä. Oli poistunu tuotevalikoimastakin niitä. Saapa nähdä tuleeko uusia malleja.

Hmmh... siis Offshoresta toimitus n. 9 USD Suomeenkin? Eipä se kyllä "paljoa" kalliimpi ole nopealla toimituksella tuohon hintaan (n.54 euroa).

568
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 13.12.08 - klo: 00.13 »
Pitää kokeilla huvikseen takuuseen. Tuossa koneessa kun on kahden vuoden takuu, en kyllä ala sitä lähettelemään varmaan suomea pidemmälle mutta katellaan mitä tapahtuu. Feigao kiinnostaisi kyllä, harmi ettei niitä enää saa hobbycitystä.. sieltä on tavarat tullu ihan mallikkaasti kuitenkin. Jagemon oli kirjoittanut 2700:ssa, ettei siihen ole ihan normi ruuvit käyneet. Mitähän toi sitten lopulta tarkoittaa, käykö moinen kone suoraan CRT:hen vai vaatiiko se oikeasti jotain kikkailua.

569
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 12.12.08 - klo: 19.20 »
Pitipä karsia vähän turhia kuvia pois - nyt ei tartte selata kaikkea shittiä.

Hobbycitystä vaihtoehtoja moottoriksi voisi olla KD36-50-L 2700, KD36-74-06XL, KD36-60-11L 2200, kun taas tälläinen löytyy varalta 3300kv, jonka ajattelin ensi viikolla laittaa kiinni.

...Feigaota kun ei hobbycitystä saa.

570
Sähköautot / Vs: Ongelma Castle Sidewinderin kanssa
« : 12.12.08 - klo: 17.50 »
Onko kaapelit oikein vastarissa ja oletko kokeillut erotusta eli kaikki kaapelit mahdollisimman toisistaan tai lähinnä ne ohuet radiokaapelit ja servokaapelit.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 24