Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Joo

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23
571
arttul : Kysymykseesi löytyy tässä samassa ketjussa olevasta viestissä vastaus,sekä myös melkeimpä pitkin foorumia.Harjaton moottori on huoltovapaampi,pitkäikäisempi ja tehokkaampi,kuin harjallinen moottori.
Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.  :azn:

572
Terve!
Käyttötapasi perusteella sinulle voisi soveltua Traxxas Slash VXL, koska sitä löytyy neli- ja takavetoisena.Lisäksi autoon löytyy vara- ja viripalikkaa ihan kiitettävästi.Valitsit sitten minkä auton tahansa sen kannattaa olla harjattomalla nopeudensäätimellä ja moottorilla,koska kestää pidempään ja on tehokkaampi kuin harjallinen motti ja nopari.
Tuosta tuuletuksesta sen verran,että eipä noissa tietääkseni tarvitse olla mitään sen kummoisempaa tuuletusta.
Latureja ja akkuja löytyy lähes jokaisesta rc-autoja jälleenmyyvästä liikkeestä.Tosin joihinkin latureihin pitää olla ulkoinen virtalähde ja joissakin se on sisäinen. Tällä foorumilla on paljon juttua eri autoista,latureista,akuista jne. joten kannattaa katsella vähän noita juttuja foorumilla.

573
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.06.12 - klo: 14.10 »
No polttomoottoriauton lopullinen hintahan riippuu ihan sinun budjetistasi.
Auton lisäksihän tarvitset ainakin hehkun,polttoaineen,vastaanottimen ja lähettimen akun.
Laadukkaita merkkejä ovat esim. HPI,Traxxas,Hong Nor ja HoBao ja varmaan muitakin suht laadukkaita merkkejä löytyy,mutta nämä esimerkiksi.Muut korjatkoon sitten jos olen väärässä.
Polttomoottoriautojen polttoaine on mielestäni suht kallista verrattuna nyt vaikka tavalliseen bensaan.
Mutta kannattaa myös harkita sähköautoja,sillä ne ovat mielestäni monessakin suhteessa helppokäyttöisempiä,kuin nämä polttikset.Toki polttomoottoriautollakin ajaa pitkän pätkän,mutta toisaalta vaati enemmän säätöä,kuin sähkö.
Tässä on esimerkkinä sellainen liike,josta voit vähän katsoa mitä polttoaineet ja muut tarvikkeet maksavat ja kannattaa myös muistaa se,että posti ja matkahuolto ei tietääkseni kuljeta näiden polttoainetta.
http://www.hobbylinna.fi/

574
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 16.06.12 - klo: 15.36 »
Terve!
Eli uutta akkua rupesin katselemaan,että voisi ajaa vähän pidemmän ajan radalla.  :laugh:
Katselin noita Hobbykingin akkuja,mutta näyttäisi,että niissä ei ole liittimiä tai ne ovat vääränlaiset käyttööni. (en puhu balanseri liittimestä,vaan niistä kahdesta muusta johdosta). Ja autossanihan on deansit noparissa,joten oletteko kolvailleet noita vai saako nuihin sopivat liittimet kenties vähän helpommalla kiinni.
Kiitän,jos joku osaa auttaa minua  :azn:

575
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.06.12 - klo: 19.39 »
Koska ko. autoon saa varaosia myös täältä Suomesta,niin tilaisin niitä varmaan täältä:
https://sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=76&order_id=WO1339778302&grpid=3901
Niin siis varaosathan löytää helpoiten niin,että katsoo ohjekirjasta varaosan numerosarjan ja näpyttelee sen esimerkiksi linkittämäni liikkeen hakuun.

576
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raaheen rc 1:10 crossirata
« : 14.06.12 - klo: 11.06 »
Jaa-a,pitää itse katsella,että milloin pääsis ajelemaan,ei vaan oikein tahdo täältä naapurikylästä keritä aina ajamaan.Varmaan kuitenkin lähiaikoina käyn katsomassa,miltä se Raahen rata näyttää.
Mutta eipä ainakaan ole minun tietooni tullut,että käykö tuolla porukkaa säännöllisesti.Luulisin,että radalle menee porukkaa,silloin kun muutkin menee.

577
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 14.06.12 - klo: 10.53 »
No,käytännössä mikään nopeudensäädin ei kestä vetta,ainakaan rajattomia määriä,vaikka valmistaja ilmoittaisikin,että autossa olisi vedenkestävät sähköt.
Nopeudensäätimistä,jotkin ovat suunniteltu kestämämään roiskevettä,joten siis niitäkään ei voi uittaa vedessä.
En ole varma,mutta mielestäni linkittämääsi autoa ei enää valmisteta.
Tuota HPI E-Firestorm Fluxia valmistetaan ainakin vielä  http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105879&lang=fi

Niin no tosiaan,siinä sun Firestormissa oli se 5700kv moottori...

578
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raaheen rc 1:10 crossirata
« : 10.06.12 - klo: 17.23 »
Avaimia pitäis teettää lisää mutta siihen asti voi kulkea siitä verkossa olevasta reiästä mikä on ennen oveja kulmassa... Reikä tukitaan kunhan avaimia saadaan lisää...

Vositteko kertoa kun teetätte niitä avaimia lisää,niin saattaisin ottaa itse yhden kappaleen.
Tietenkin jos se sopii...

579
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.06.12 - klo: 14.53 »
Nyt kun kerta asia tuli puheeksi,niin oletteko ohjelmoineet tuon noparin LiPo cut-offin joka ajokerta.
edit:  Niin joo ja kuuluuko teillä tuosta noparista tasaisin väliajoin piippaus.

580
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 09.06.12 - klo: 18.48 »
Onko ohjekirja tallella, voisin uskoa, että siinä on infoa asiasta.
Toni

Jos minulle vastasit,niin kyllä ohjekirja löytyy ja nyt lähiaikoina olisi tarkoitus testata,että pysäyttääkö tuo
Auto LiPo cut-offi auton.Tähän mennessä olen ajanut autolla niin,että kun se on vähän ruvennut hyytymään niin olen lopettanut ajot.Kennojen voltti määrä on silloin ollut joko 4voltin ylä tai alapuolella.Tarkoitus oli alunperin kysyä,onko joku käyttänyt jotakin noparin ohjemointiin tarkoitettua laitetta,mutta todennäköisesti pärjään tuolla Auto-LiPo cut-offilla.
Niin ja Auto LiPo cut-offi on tietysti ollut ajojen aikana päällä,mutta ei ole ainakaan kertaakaan pysäyttänyt ajojani.

581
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 09.06.12 - klo: 15.30 »
Mites muuten muilla firestormin omistajilla, lähteekö teillä auto liikkeelle, kun väännätte...

Siis tarkoitatko sitä TH nappia,jos näin niin ei ole tullut kokeiltua...

Sitten oma kysymys.Miten tuo nuitten LiPo akkujen kanssa,riittääkö se,että olisi päällä vain se Auto LiPo cut-off vai tarvitaanko tuohon joku muu erikseen ostettava laite.
Kiitän,jos joku osaisi vastata,koska en ole vielä viitsinyt ajaa "täysillä" ,koska olen varjellut LiPo akkuani alipurkautumiselta.

582
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.06.12 - klo: 16.50 »
Joo,no itse olen kyllä katsonut noita sun videoita ja omasta mielestäni ne on tehty todella hyvin. :azn:
Ite en kyllä pysty tilaamaan sun kanavaa,koska ei ole tiliäkään siellä. 

583
Bensa-autot / Vs: Humvee 1/5 auto?
« : 06.06.12 - klo: 19.20 »
Kantsii varmaan kattoa myös tuolta "Myydään RC-Autoja" osiosta nuita käytettyjä bensa rc-autoja.
Ei sitä tiedä vaikka sieltä löytyisi joku aarre.

edit: Kappas Mordex ja minä laitettiin aika samaan aikaan nuo viestit.  :laugh:

584
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 06.06.12 - klo: 08.26 »
Joo,no eipä kyllä itsellä ole tuollaista ongelmaa ollut.Hitusen on kyllä itselläkin renkaat vinossa,koska auto puoltaa vasemmalle.
Itse en pysty nyt kokeilemaan,että mitä tapahtuisi,kun autoa pitäsisi hieman korjailla.
Niin siis siinä ohjaimessahan on myös DIR nappi,siitäkin varmaan pystyy säätämääm jotakin ohjaukseen liittyvää.Jos ei ratkaisua löydy niin kannattaa varmaan kysellä sieltä liikkeestä mistä auton ostit tai jos ostit yksityiseltä myyjältä niin vaikka sitten joltakin muulta auton jälleenmyyjältä.

585
Kyosho / Vs: kyosho mfr
« : 05.06.12 - klo: 16.23 »
Terve!
Semmosta tuli mieleen,että osaisiko joku kertoa minulle,että minkä vahvuista diffi öljyä tähän MFR:ään kannattaisi laittaa,koska ei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta nuista diffi öljyistä.
Ajotapahan on tuossa pihalla suttailemista,jos se vähän auttaisi vastaamisessa.
Ja jos ei kukaan osaa suositella mitään,niin osaisiko joku edes kertoa minkä vahvuista on se MFR:än alkuperäinen öljy.
Kiitos!

586
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 05.06.12 - klo: 10.45 »
Itsellä nuo kanavanapit on kaikki kohdassa N ,jos tarkoitit niitä missä on CH.1 , CH.2 ja CH.3.
Mutta joo trimmin pitää olla neutraali asennossa kun ruvetaan kalibroimaan noparia. Tämä selviää ohjekirjan sivulta 10. Niin ja nopeudensäätimen pystyy ja pitääkin kalibroida samoilla ohjeilla.

587
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 05.06.12 - klo: 09.33 »
Itsellä on ainakin ohje kirjassa selvät ohjeet ohjelmointiin.No siis omasta mielestäni.
Jos vaan vähänkin osaa englantia taivutella niin...

1. Lähetin päälle ja kaasu liipaisin täydelle kaasulle,kun liität virta johtoa.(Muista kaasu liipaisin
    täydellä kaasulla,kunnes toisin mainitaan).
2. Kun olet liittänyt virta johdon,kuulet lyhyen sarjan ääniä,kahden sekunnin tauon ja pitkän sarjan   
    ääniä
    Vaihe kaksi aikana noparissa paloi ensin kaikki valot,sitten vihreä ja sitten punainen.
3. Laita kaasu liipaisin täydeltä kaasulta täydelle jarrulle,kuulet pitkän sarja ääniä.
    Vaihe kolmen aikana noparissa paloi punainen ja sitten keltainen valo.
4. Päästä kaasu liipaisin neutraali asentoon. Tämän jälkeen kuulet pitkän sarjan ääniä ,kahden sekunnin 
    tauon ja lyhyen sarjan ääniä.  Vaiheen neljä aikana noparissa paloi ensin keltainen sitten kaikki valot ja   
    lopuks keltainen valo.
5. Sitten vaan virta pois sekä autosta,että lähettimestä.(En ole varma tarviiko tätä vaihetta viisi
    tehdö,mutta itse ainakin tein.
    Näin sen ainakin itse tein ja sitten tein vielä erikseen Auto-LiPo cut-off asetuksen,koska LiPo akut
    sen vaativat.
    Yritin tarkistaa,että kirjoitin kaikki vaiheet oikein,mutta varaudu siihen,että tästä löytyy virheitä.
    Hyvää kesää vaan kaikille.  Niin ja nuo vaiheet on numeroitu itse,eli siis ei ohje kirjan mukaan.

588
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 03.06.12 - klo: 08.10 »
No kyllähän noita osia nyt ainakin jonkin verran Modelsport UK : sta saa ja ymmärtämäni mukaan jonkin verran myös Tieto-Nikkarista,mutta siellä ei taida olla juuri tähän auto malliin osia.Tietenkin voi aina kysyä suoraan sieltä Tieto-Nikkareitten myymälästä,että voiko heidän kautta tilata osia ko. autoon.

589
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 01.06.12 - klo: 12.54 »
Kesäloma alkaa , niin kuin varmaan monella muullakin. :grin:  :grin:

590
En tiiä tuleeko nyt ihan oikeaan aiheeseen,mutta sähköautosta kuitenkin kysymys.
Miten hexin tulisi oikea oppisesti olla kiinni? Lähti tuossa eilen illalla hexi irti kun ruuvasin renkaan mutteria kiinni.Jäi ensin se hexi siihen vanteeseen kiinni,mutta irroitin sen ja laitoin sen sille kuuluvaan paikkaan,mutta jäi kyllä silleen kiinni siihen,että se lähtee taas irti kun otan renkaan irti.

Sitte asiasta toiseen,tuosta HPI E-Firestorm Fluxista kysymys.
Osaisiko joku sanoa,että pitääkö siitä,noparista kuulua yhtenäinen piippaus ääni,kun sen laittaa päälle,ilman LiPo cut-offia.Itellä ainakin piippaa eri mittaisissa sarjoissa se ääni.Sitten kun laittaa sen LiPo cut-offin päälle niin pitääkö autosta ottaa vielä sen jälkeen virrat pois vai voika ruveta suoraan ajamaan.Mutta ainakin kun rupesin suoraa ajamaan niin noparista kuului aika ajoin lyhyt piippaus ääni.Entä sitten kun siitä autosta ottaa virran pois,kun on ohjelmoinut sen cut-offin,niin pysyykö se cut-offi sitte päällä.
Kiitos jos joku jaksaa vastata  :azn:

591
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 26.05.12 - klo: 19.23 »
Päästiin ajamaan tänään kaverin kanssa RC-autolla ja oikein kunnolla. :grin:

592
Näin varmuuden varalle kysyn,että kun olen nyt hankkinut uuden rc-auton HPI E-Firestorm Flux:in.
Pitääkö minun hankkia vielä Castle link:ki,että pystyn säätämään noparin LiPo cut-off:in päälle.
Ohje kirjassa oli kyllä tuo Auto-LiPo setting 2 ja 3 kennoisille LiPoille,mutta onko tuo LiPo cut-offi sitte sielä 3.0 voltissa. Ohjeiden mukaan nopari tunnistaa käytettävän LiPo:n ja asettaa Cut-off voltin sen mukaisesti.
Kiitos!

593
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.05.12 - klo: 18.29 »
 Hei!
 Osaisiko joku kertoa mitä teen väärin,kun rupean lataamaan uusia lähettimen akkuja uudella laturilla.
1. Ensin vaihdan vanhat lähettimen akut uusiin ja kokeilen tuleeko akkuihin virtaa( 8kpl AA 1.2v 2600mAh NiMh )
     = ei tule lähettimeen virtaa.Kokeillaanpas ladata.
2. Laitan uudesta laturistani NiMh asennon päälle ja laitoin latausvirraksi 2.6 mAh.
3. Laitan latauksen päälle,mutta laturi ilmoittaa "Connection brake"
4. Kokeilin toisellakin laturilla,mutta sama vika.Enkä löydä mitään paikkaa missä johdot olisi väärin.Akutkin oli   
    oikein päin.
     Mitä teen väärin. Osaisiko joku kertoa. Kiitos.
     
     Ongelma ratkaistu.

594
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 03.05.12 - klo: 15.49 »
No niin eli tuo vaihde vika jatkuu ja olen yrittänyt noudattaa neuvojanne,mutta tänään sitten huomasin kun rupesin roplaamaan ulkona nuita auton säätöjä,että laitettaessa vaihteen eteen päälle auto lähtisi taaksepäin ja päinvastoin.Otin sen  servo saverin pois ja yritin siirtää niitä servon vipuja erikohtaan (niin,että vaihteet olisivat kohdallaan) ,mutta servo palautti vaihteen aina päinvastaiseksi.
Kiitän,jos joku osaisi auttaa minua.

595
Tämmöinen kysymys olisi nuista KIT-autoista,että pitääkö kaikki kit autot kasata itse jokaista nippeliä myöten vai onko joitakin merkkejä/malleja joihin pitää vain heittää moottori,radiot jne paikoilleen.
Tarkoitus kuitenkin olisi,että kasaisin koko auton itse.

596
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 25.04.12 - klo: 15.42 »
Sain koulussa puutyö tunnilla omavalinta työn valmiiksi...

597
HPI / Vs: Hpi Bullet MT 3.0
« : 22.04.12 - klo: 17.56 »
Mitenkäs on,onko kellään faktoja siitä,että pitääkö tämän ko. auton moottori hyvin säätönsä.
Uutta autoa olen suunnitelemassa ja auto ei tulisi kuin piha sutimiseen,niin ihan sen takia kyselisin.

598
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 19.04.12 - klo: 14.09 »
Mahtaako joku tietää,että onko tämä jokin vika jossain tässä ko. autossa vai johtuuko se kenties säästä.
Elikkä nuo vaihteet eteen-vapaa-pakki on alkanu temmpuilee.
1. Menen ulos laitan kaiken valmiiksi ja rupean ajamaan.
2. Laitan vaihteen (eteen) päälle
3. Alkaa kuulumaan "surinaa" ja vaihde ei mene ohjaimesta päälle
4. Laitan vaihteen käsin pääle servosta(siis servossa on semmonen juttu mitä liikuttamalla menee vaihteet päälle ja pois)
5. Vaihde menee päälle
6. Ajan hetken matkaa ja vaihde palautuu itsestään vapaalle   :shocked:
7. Käyn laittamassa vaihteen päälle ja taas samajuttu.
Joskus tuo vaihde palautuu nopeammin takaisin vapaalle joskus taas saa odottamalla oottaa.
Epäilisin,että vika on servossa tai QRC-yksikössä,mutta ajattelin,että ennen kuin puran mitään laitan tänne vähän analyysiä ko. asiasta.
Eli jos on tietoa asiasta olisi kiva jos saisi vähän neuvoja ,kun näytti suht hankalalta purkaa tuota QRC:täkin,kun ohjeista kattoin.
Kiitos jo etukäteen.

599
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.04.12 - klo: 18.08 »
Eli kysyn nyt varalta tämmöistä asiaa,että voiko tuon LiPo akun heittää vaan suoraan laturiin,jos laturissa on sisään rakennettu balanceri.
Kiitän      :shocked:

600
Noin puoli vuotta :grin:

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23