Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JUkka-san

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24
571
Tulokset / Vs: mudventures 19.8.09 19:00
« : 19.08.09 - klo: 13.30 »
Onko rata ajokunnossa?

572
Tulokset / Vs: M8 PM kisat Tanskassa 4-6.9. 2009
« : 18.08.09 - klo: 18.53 »
Ajattelin lähteä autolla PM:iin, ja kyytiin mahtuisi kaksi ihmistä...ilmoitelkaa jos jollain on kiinnostusta. Laivaliput taisi maksaa 240 euroa meno-paluu (auto+4 hengen hytti). Lautta Tanskaan Ruotsista maksaa noin 70 euroa. Lisäksi matkalla kuluvat bensat.

Laitelkaa yv:iä tai soittaakin voi 050-3010710

573
Tulokset / Vs: mudventures 12.8.09 19:00
« : 12.08.09 - klo: 08.39 »
Sää vaihtuu joka päivä...keskiviikoisin sataa :angry:

574
RC-kerhot ja -radat / Vs: VRCK
« : 06.08.09 - klo: 10.19 »
kello 9-21 välillä saa ajaa...

575
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 04.08.09 - klo: 22.02 »
Mä aattelin tulla kanssa ajelemaan...

576
Eipä tuosta kannata huolestua...yhden lipokennon jännite ei saisi ylittää 4,2 voltin jännitettä (joissain lähteissä sanotaan 4,22 volttia), ja siten koko kahden kennon akun jännite pitäisi aina pysyä alle 8,4 voltin. Akussasi tilanne näyttäisi siis ihan normaalilta. Nuo sadasosavolttien erot kennojen jännitteessä ei ole huolestuttavia, koska todennäköisesti jännitemittarin mittaustarkkuus on luokkaa 5 %.

577
Sähköautot / Vs: Asso B3 säätö
« : 17.07.09 - klo: 23.38 »

Kerros nyt mullekkin, et miten toi sun ratkaisus käytännössä vakauttaa perää???...



Perä rauhoittuu siten että kaasun hallinta mutkasta ulostultaessa on sensorillisella noparilla tarkempi. Sensoriton nopari "potkaisee" tehoa helposti enemmän kuin kuski haluaa, ja se lisää spinnauksia. Tietysti renkaat, taka-auraus, camberit, jouset, vaimennus ja ulosjoustot vaikuttaa myös asiaan, mutta ensin pitää olla perusasiat kunnossa ;)

578
Sähköautot / Vs: Asso B3 säätö
« : 17.07.09 - klo: 21.09 »
Perän levottomuutta saa vähennettyä sensorillisella nopari-moottorikombolla.

579
Polttisautot / Vs: Ishima Rave M1.0 S
« : 14.07.09 - klo: 20.41 »
Täytyy tässä kertailla omia kokemuksia Ishima Rave M1.0 R:stä...

Tammikuulta olen autolla ajellut toukokuun lopulle ja kestävyydestä ynnä muusta on kertynyt kokemuksia. Ensimmäiset palikat jotka autoon pitää vaihtaa on ohjauspalat. Mugenin MBX5:n palat käy suoraan ja kestävät hyvin pommitusta. Samalla kertaa pitää vaihtaa ohjauslinkkien pallokupit kunnollisiin ja pivottiohjauksen pallot joko OCM:n kevennettyihin palloihin tai Mugenin vastaaviin. Hyppyohjauksen eliminointiin kannattaa käyttää hieman aikaa niin auto alkaa kääntyäkin paremmin.

Voimansiirron pinioni/lautasratas ratasvälyksen säätöön kuluu shimmejä aika reilusti. Ohjeissa mainituilla shimmeillä arvioisin pinionin eliniäksi noin 10 minuuttia, sen verran suuri välys oli. Onneksi se oli helppo hoitaa kuntoon.

Iskarit on erittäin tiiviit, mutta tiivisteet ahdistavat männänvartta niin että iskareita ei saa helposti herkäksi. En ole jaksanut etsiä herkempiä tiivisteitä.

Kokoonpano oli melko työlästä, koska osien yhteensopivuudessa on toivomisen varaa. Viilan ja dremelin avulla osat sai kuitenkin sopimaan toisiinsa ja toimimaan herkästi.

Ajettavuus on sileäpintaisella radalla melko hyvä, esimerkiksi keväällä Jyrkkälässä juuri kuntoon laitetulla baanalla. Tampereen Finnish Openissakin ajettavuus pelasi kohtuullisen hyvin, mutta ilmeisesti lyhyt akseliväli tekee autosta herkän röykyille. Lisäksi röykkyisellä radalla joustosta tuntuu puuttuvan alkuhertkkyys (johtuuko joustogeometriasta vai iskareiden tiukoista tiivisteistä?).

580
Oletteko muuten löytäneet EFRA:n buggy- säännöistä mainintaa nitropitoisuudesta! Minä en löytänyt, vaikka ko. määritelmä löytyy rataluokkien säännöistä. Onko kenttä vapaa vaikka 30% polttoaineen käytölle? Suomen säännöistä taitaa löytyä, mutta lienee vain vanhaa perua, ei ole huomattu poistaa, vai...

B-EM:t ajettiin 30% nitroilla.

581
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 29.06.09 - klo: 20.59 »
Mainostekstien lukeminen on aina hauskaa... "Tehonsiirto on 200 g kevyempi kuin MP777 autossa." (http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.31782&familj=FamChOff&BildLopNr=01) Mitenköhän painava voimansiirto 777 on ollut?

582
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 26.06.09 - klo: 20.25 »
Mutta miksi pitää ajaa sensorittomalla noparilla? Krossiautossa kun tuo kaasun tuntuma on aika tärkeä kun pito on huono, niin eikö olisi järkevä käyttää sellaisia nopareita millä tuntuma kaasuun hyvä, juuri siinä liikkeellelähdettäessä?

583
Tulokset / Vs: M8 EM-B -kisat Glandissa 12-14.6.
« : 17.06.09 - klo: 21.08 »
Tunnelma kisapaikalla oli rento ja Suomen pieni tiimi sai hyvin apua muilta. Liittouduin virolaisten ja liettualaisten kanssa, joilta sainkin varikkoapua finaaleissa. Brittien tiim manager oli "henkisenä" tukena.

Järjestely olivat toimivat, mutta aikataulu oli suuntaa-antava. Napen tiukkaa järjestyksenpitoa jäi kaipaamaan... Suurin sotku oli perjantaina kun alkuerät piti laittaa järjestykseen. Viimeiset eräharjoitukset ajettiin melkein kuun valossa. Lisäksi katsastusvarusteet olivat hieman puutteelliset, tankin tilavuusmittausvälineet saatiin katsastukseen vasta perjantaina illalla seitsemän aikaan yhdessä vaaan kanssa.

Tapahtuman kuvia löytyy http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=6364&keywords=euro+09.

Kiitokset Masalle EA-Importiin ja Artsille Racing Factoryyn. Paikallisapuna oli 6Mikin kuski Jerome Chanet. Hanna auttoi tankkauksissa treeneissä ja alkuerissä ja Liettuan Sinkeviciukset vahvistettuna Viron Anders Käverilla hoitivat varikkohommat finaaleissa. Iso kiitos kaikille heille!

Hyvät kisat olivat, mutta paremminkin olisi voinut mennä. Renkaiden valinnassa olin täysin hukassa ja radan kovavauhtiset mutkat olivat sellaista mihin ei ole kotimaassa tottunut. Kisan päättyminen vältettävissä olevaan tekniseen vikaan oli tietysti ikävää. Josko ensi vuonna olisi uusi yritys Espanjassa...

584
Tulokset / M8 EM-B -kisat Glandissa 12-14.6.
« : 17.06.09 - klo: 19.07 »
Kisat käytiin Sveitsin Glandissa varta vasten kisoja varten tehdyllä nurmikkoradalla. Rata oli TODELLA SUURI. Alusta oli pääasiassa nurmikkoa, mutkissa oli käytetty pyöreitä lautoja ja reunat olivat putkea. Rata oli Euro-tyylinen, vain yksi iso hyndä, yksi puusta tehty röykkysuora ja Kauhavatyylinen seinämutka josta hypättiin "hiekkalaatikkoon". Nurmikko kului pois joten alussa toimineet renkaat eivät myöhemmin enää pelanneet.

Perjantaina kisat alkoi treeneillä. Treenikierroksia oli neljä ja jokainen kesti 10 minuuttia. Kolmen viimeisen erän aikana otettiin viiden minuutin tulosten perusteella rankattiin porukka varsinaisiin alkueriin. Eka treeni meni omalla kohdalla hyvin, ei kaatoja ja muutenkin koko viikonlopun paras tulos mulle...harmi ettei se vaikuttanut. Autoa sain toimimaan paremmin vakaajat vaihtamalla ja muuttamalla rollcenteriä takaa, mutta sitten tuli Esa rattiin ;)

Treeneissä vauhti hidastui joka kierroksella ja loppupisteiden mukaan minut sijoitetiin kolmanneksi hitaimpaan erään. Noo...alkuerissä voi sitten parantaa. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan aina oli jotain säätöä. Ekassa alkuerässä yritin ihan liikaa ja kaatoja tuli kuin liukuhihnalta. Toisessa alkuerässä yritin ajaa mahdollisimman tarkasti ja "hiljaa", ja siitä tulikin paras alkuerätulokseni. Kolmas alkuerä meni taas yliyrittämisen puoleen. Neljänteen alkuerään piti panostaa kunnolla. Ajo lähtikin hyvin liikkeelle, kunnes kolmannella kierroksella auto sammui hiekkalaatikkoon. Ilmeisesti hiekkalaatikon kivituhkassa ollut kivi meni vauhtipyörän ja rungon väliin sopivasti ja sammutti koneen. Siinä olivat sitten alkuerät. Sijoitus taisi olla jotain 123.

Sitten piti koota ensin kuski, sitten auto finaaleihin. Ei suuria muutoksia, vaihdoin vain renkaat samoihin joilla olin onnistunut parhaiten alkuerissä ja ajamaan, ensin 1/256 finaaleista. Lähdin kutosruudusta ja nousin puolen kierroksen jälkeen toiseksi. Ajo kulki hyvin ja takana olleet kuskit kaatoivat autojaan säännöllisesti eivätkä saaneet kiinni. Varikolle seitsemän minuutin jälkeen ja takaisin kiinni ajorytmiin. Rytmin löytymistä haittasi kierroksella ohitettavat ja tuli muutama kaato ja huono kierros ja olinkin yhtäkkiä viidentenä, enkä enää nousupaikassa kiinni! Kun pääsin taas ajamaan vapaasti, aloin saavuttaa edellä meneviä ja nousin neljänneksi, mutta takana tuntumassa oli ainakin kaksi autoa. Toka varikkokäynti noin viisi minuuttia ennen loppua ja radalle palatessani olin edelleen neljäs. Toiseksi viimeisellä kierroksella perässäni ajanut virolainen mokasi hyndään tulon ja blokkasi samalla toisen perässäni olleen auton ja sain ajaa lopun rauhassa maaliin. Ohitin vielä yhden auton ja erän kolmantena nousin 1/128 finaaliin.

Autosta katsastettiin tietysti vielä tankin tilavuus finaalin jälkeen ja oli "hieman" kiire saada uusi numero koriin kun numeroiden jakaja ei ollut ihan mukana hommassa. Kun kolmen minuutin lämmittely kuulutettiin oli autoni ilman renkaita ja suodatinta. Onneksi Team Itämeri tuli hätiin ja neljä miestä ruuvasi renkaat paikalleen, mä laitoin filtterin ja ehdin hyvin ajamaan kun kuulutettiin autoja lähtöruudukkoon. 11. ruudusta nousin ekalla kierroksella viidenneksi ja vauhti vaikutti hyvältä. Sitten kilpailu alkoi. Hyppäsin hyndän lievasti pitkäksi ja auto laskeutui nokka edellää hyndän takana olleeseen kuoppaan ja pysähtyen kuin seinään! Matka jatkui, eikä yhtään autoa päässyt ohi. Kaikki tuntui toimivan, paitsi auto kääntyi huonosti vasempaan. Ajoin noin puolentoista kierroksen päästä kone sammui takasuoralle ja homma oli siinä. Epäonnistuneessa hyndässä polttoaineletku oli mennyt tankin korkin ja loiskesuojan väliin, ja letku oli hieman puristuksella. Kone meni laihalle, kuumeni ja tulppa paloi. Liettuan nopein mekaanikko vaihtoi tulpan ja käynnisti auton, mutta yhteen kierrokseen tuhrautui noin kolme minuuttia ja homma oli siinä. Ajoin finaalin loppuun nautiskellen ja lievää ketutusta kärsien. Lopullinen sijoitu oli jossain 100 paikkeilla. Ilman tulpan kärähtämistäkin olisi ollut todella kiire pääsät jatkoon. 

585
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 01.06.09 - klo: 09.11 »
Ace:n servot toimivat loistavasti Futaban HRS:llä.

586
Nuo aikataululliset ongelmat ovat vain selittetteyä. Sähköautokisoissa on ainakin tällä hetkellä sen verran vähän kuskeja että ongelmaa ei aikataulun kanssa tule. Luulen että ennemminkin ongelmana on se että AKK:n alaisissa kisoissa on hankala (mahdoton) ajattaa luokkaa johon ei vaadita lisenssiä.

Mitä tulee meidän kisojen peruuttamiseen...osallistujia oli tulossa vain yksi! Hieman naurattaa kun CORR-kisatopicissa helposti löytyy 10 jamppaa jotka kaipasivat kisoja. Ainahan se niin menee että netissä puhuminen on helppoa, ja tapahtumien lähestyessä osallistujien määrä vähenee. Kuskit äänestivät parempaa päivää kisalle. Ongelma näytti olevan siis meille sopivan päivän sopimattomuus kisaajien kalenteriin. Pitää kokeilla ensi kerralla uudestaan.

Kaikki jotka ajattelevat että kisaaminen on tiukkapipoisten hommaa Jerryn ja MikaR:n kinaamisen takia...olkaa huoletta, Jerryä ei maastokisoissa usein näe ja Mika on oikeassa elämässä mukava kaveri.

587
31.5. ei ajeta kisoja...halukkaita tulijoita ei ole tarpeeksi.

588
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.05.09 - klo: 20.00 »
Näilänäkymin nimimerkki mxrc on huijari, myi tyhjää. Jos tilanteeseen tulee muutos, niin ilmotan sen täällä.

Näin kävi. mxrc on huijari. Aka  Sami S, eli tunnettu huijari.

Hyvä tietää...samaisen jampan kanssa viestittelin, mutta jätkä oli niin kuutamolla ja ihmeellisiä kuvioita yritti vääntää että huh huh. Hyvä että lopetin kaupanteon siihen.

589
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 07.05.09 - klo: 07.35 »
TomiKoo muista laittaa lukitetta siihen vetarin kasauksen lukitusruuviin, muuten löystyy ja tappi tippuu.

Toni
Niillä alkuperäisillä CVD-tapeilla voi heittää kuikkaa. Ainakin edellisissä versioissa ne olivat liian lyhyet. Kannattaa tehdä CVD-tapit dremelöimällä korin aluslevyjen tapeista. Ensin keskelle tappia ura, johon ruuvi menee, sitten tappi vetariin paikalleen ja dremelillä hiotaan ylimääräinen pituus pois. Lukitetta pitää tietysti laittaa ruuviin. Toivottavasti selityksesä saa selvän...

590
Kyllä niitä lisää sais tulla...

591
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 05.05.09 - klo: 07.09 »
Pitää irrottaa ja laittaa lukitetta...ainakin vanhemmissa editioneissa.

592
Ajetaanko lauantaina vai sunnuntaina vaiko molempina päivinä?

593
Eiköhän nuokin ole hyväksyttävien listalla. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa alunperin sääntöihin että renkaat ovat alkuperäisrenkaita vastaavat, kun näyttää noita aftermarket kumeja lisää tulevan markkinoille.

594
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 24.04.09 - klo: 08.53 »
Vaikkapa JP-Nitroracingistä tai Racing Factorysta

595
Digiservo kääntyy melko pienellä voimalla silloin kun siihen ei tule virtaa. Ei tarvita kovinkaan voimakasta kuminauhaa jotta kaasu saadaan neutraaliasentoon. Kun kuminauhan ei tarvitse olla tiukka, ei servolle tule ongelmaa vetää kaasua täysillekään.

596
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 20.04.09 - klo: 21.25 »
Kannattaa ootella lämpimiä kelejä. Ei toimi nämä koneet muutenkaan hyvin kylmässä.

Kuten tuolla aiemmin tulikin jo, tärkein juttu sisäänajossa on pitää kone lämpimänä. 100 astetta on aika passeli. Kylmänä sisäänajaessa kuluttaa männän ja sylinterin, rikkoo kiertokangen alalenkin tai ainakin saa alalenkin holkin väljäksi.

597
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 19.04.09 - klo: 22.02 »

Ok.
Tarkoitatko noilla ohjauspaloilla niitä, missä toisella puolella on se servon säästäjä? Toisella puolella pelkkä sellainen palikka? Mulla se on rautaa. Liekkö sit edellinen omistaja vaihtanut. Ostin auton nimittäin käytettynä.

Ohjauspalalla tarkoitin etupyörän napoja. Taitaa olla tuo sinun auto multa alunperin lähtenyt maailmalle...

598
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 19.04.09 - klo: 09.26 »
Sulla on ollut hyvä tuuri. Mulla hajosi EB S2 Prosta varmaan 5 ohjauspalaa muutamassa kuukaudessa ennenkuin ostin CNC:t.

Ja kun Sabe ei enää pidä osia varastossa niin tilausaika on pitkä odottaa, kesä on lyhyt.

599
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 18.04.09 - klo: 19.25 »

entäs tämä http://www.tiger.com.tw/product/6226.html

osaako kukaan sanoo mitään?

Jos haluat halvan auton johon kulutat paljon rahaa ja aikaa jotta pääsee ajamaan niin ehkä sitten...ohjauspalat eivät kestä juuri mitään, kestävät CNC-palat saa muistaakseni noin 80 eurolla (jos sellaisia vielä jostain löytyy), eturipustuksen muoviosat hieman heikohkoja...

600
Failsafesta ei ole mitään hyötyä jos autosta katkeaa virrat. Halvin ja paras keino välttää auton karkaaminen on kuminauha joka vetää kaasarin luistin kiinni jos autosta katkeaa virrat.

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24