Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ile__

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 28
571
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.08.09 - klo: 21.54 »
Tuohon saa kupit suoraan kiinni:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5204&Product_Name=TURNIGY_50-65D_270kv_Outrunner_%28eq:_4030AXi%29

Kuvasta päätelen ei saa kuin 1 kupin kiinni, sillä on vaikee toteuttaa 4wd autoa
Kyllä siihen saa molempiin päihin kiinni kun on ulkopyörijä, takapäätyyn joutuu tekemään adapterin ulostulolle.



Outrunnereissa tuota akselia saa siirrettyä pituussuunnassa, jolloin taaksekin saa kupin kiinni... Ei tarvi adaptereita.

573
Polttisautot / Vs: Hong Nor X2-CRT PRO
« : 30.08.09 - klo: 20.50 »
Pitää pyöriä vapaasti. Kytkin alkaa ottaamaan kiinni vasta jossain 10000r/min kohdalla.

574
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.08.09 - klo: 20.18 »
onkos kukaan miettiny että korvais keskitasauspyörästön sopivan hitaasti pyörivällä koneella

Muunmuassa "Janezki" ja minä, mutta kumpikaan ei ole vielä toteuttanut sitä...
Tästäkin ketjusta löytyy alkupuolelta pohdintoja ko. aiheesta...

575
Vois ehkä antaa jonkinlaista neuvoa jos tietäisin mistä on kyse.

Voisitko "joo-ananas" lukea kirjoittamasi tekstin ja korjata sen sellaiseen muotoon, että edes itse saisit selvän siitä mitä siinä kerrotaan. Muutkin saattais sen jälkeen ymmärtää kysymyksen ja antaa jopa neuvoja, jotka auttaisivat Sinua ongelmassasi.

576
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 30.08.09 - klo: 00.14 »
Tästäkin näköjään tulossa harjaton rtr-versio Team Orionin sähköillä.
Amainissa on jo ennakko myynnissä... Vähäsen halvempi jopa kuin rullaava Hyper 9e...




577
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.08.09 - klo: 20.24 »

Samalla pähkäilen 2.4 GHz:n radion hankintaa. Vaikka harrastus onkin aluillaan niin kun kerran olen jo satsaamassa muuhun niin mietin joko Futaba 4pk:n tai Sanwa m11x:n hankintaa.


Laita ihmeessä 4PK. Eipähän tarvi miettiä sitten että miksi en ostanu niitä silloin heti. Hinta ero ei ole paha, silleensä verrattuna että jos eka ostaa halvemmat ja vasta sitte kalliimmat.
Itse olen jo monta kertaa meinannut ostaa Futaba 4PK:n. Mutta parilla kertaa sitä ei ole ollut varastossa ja sitten kun on ollu niin on kerenny jo ostaa jotain muuta sillä rahalla.
Tällä hetkellä on Futaba 3PM 2.4g radiot ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen niihin.

Akut on vielä postissa matkalla. Maanantaina toivottavasti jo perillä. Pääsen sitten itsekkin testaileen Fluxia :wink:



578
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.08.09 - klo: 20.38 »
Mulla on ainakin pysyny kupit hyvin kiinni Wurthin sinisellä, sekä Locktiten vihreällä lukitteella.

579
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 26.08.09 - klo: 21.45 »
Rojekti etenee pala kerrallaan, Tekinit tuli ja sähköjä soviteltu paikalleen. Ongelmana on pinjoni, tuli tilattua vahingossa MOD1 ja meteli on sen mukainen.


Saako sen sitten hiljaisemmaksi jos laittaa väärällä hammasjaolla olevan pinjonin?  :roll:

580
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.08.09 - klo: 21.37 »
Tullu tehtyä hieman pihatöitä :angel:


581
Sähköautot / Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« : 25.08.09 - klo: 20.19 »
Hotwire on lisävaruste, mutta samallahan sen ostaa kun moottorin ja noparinkin...

Mulla on yks uusi ylimääräinen, jos jollain on tarvetta...
Edit: ei oo enää :azn:

582
Polttisautot / Vs: kytkinpalat ei kestä?
« : 24.08.09 - klo: 20.27 »
juu alupalat ajattelin laittaa.tossa ku kattelin niin näkyy mukana tulevan joitain prikkoja palojen ja vauhtipyörän väliin :shocked: ei mulla mitään semmosia ole ollut...onko ne välttämättömät??

Ei ne kaikissa tapauksissa ole välttämättömiä, vain 95%:ssa tapauksista :grin:

Esim. Hobaon kisamallien cnc-alumiinissa paloissa on itsessään se "prikka".

Jos palan pinta koko matkalta samassa tasossa siltä puolelta joka vastaa vauhtipyörään, niin silloin sinne pitää ehdottomasti laittaa ne prikat.

Välystä ei tarvi, enkä itse ainakaan mielellään jätä yli 0,2 milliä.
Lisäät niitä 0,2mm prikkoja yhden kerrallaan ja kiristät välillä kellon kiinni ja kokeilet milloin välys on lähellä nollaa. Sitten jos kytkinkello ei enää pyöri täysin vapaasti, otat yhden prikan pois ja välys on erittäin lähellä parasta mahdollista.

Sinne ei tarvi jättää mitään lämpölaajenemis varauksia.

583
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 23.08.09 - klo: 20.27 »
Vaiha eka se tulppa, mieti sen jälkeen sitä laakerin vaihtoa jos ei uudella tulpalla ja säätämälläkään saa toimiin oikein.
Paljonko koneella ajettu?
Ja onhan löpö jotain laadukasta 25% ?

584
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 23.08.09 - klo: 09.49 »
Tarkotus olis tehä levystä itelle pukki inferno konversioon, mutta taitaa kaatua siihen että pienin jyrsinterä on 3mm. Moottorin ruuveille varmaan tarvis 2,5mm säätöä varten?

Eiku se 3mm on oikean kokoinen. Siellä m3 ruuvi liikkuu, itse sähkömoottorissa on sitte ne kierteet...

585
Vapaa keskustelu / Vs: *Vesi on kaikki 2
« : 22.08.09 - klo: 13.34 »
Eiköhän tääle ollille riitä kaikilla muilla keskustelu palstoilla vaahtoaminen, vaan pitää rc-harrastajienkin foorumi sotkea vesijauhantaansa:
http://www.google.fi/search?q=Olli+makikoho&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Jokseenki turha aihe rc-foorumilla, vaikka ois kuinka vapaalla keskustelu alueella.

587
Polttisautot / Vs: Apua auton tunnistukseen?!
« : 21.08.09 - klo: 22.50 »
Mika: ei siinä ole mitään kyoshosta. Katot tarkemmin niin vastarikotelon kansi ainaki paljastaa että kyseessä on kopio.


Myös pohjalevystä sen näkee: Kyosho ei ole tehnyt mihinkään malliin tuollasta pohjalevyä jossa ois kahdet keskidiffin kiinnitysten reiät eli vaihteistoa varten ne toiset + samassa pohjalevyssä mp777:n servolevy(kiinnityskohdat on eri paikoissa kuin IGT ja MP7.5 ja servosaveri on nähtävästi 10mm leveämpi kuin IGT/MP7.5 eli samanlevyinen kuin MP777)

Konekin taitaa olla GXR28:in kopio kaasarin kohdasta ainakin näyttää hyvin samantapaiselta, vaikka kansi on muotoiltukin erinäköiseksi

Edit: myös tukivarret on ainakin sentin lyhemmät kuin IGT/MP7.5/MP777 :wink:

588
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 21.08.09 - klo: 22.11 »
Vieläkö koneessa on magneettisuus tallessa? Se tuppaa satasen kohilla katoamaan...

589
Polttisautot / Vs: Apua auton tunnistukseen?!
« : 21.08.09 - klo: 21.17 »
Kyosho Inferno GT tai sen vanhempi versioo Landmax tai ainaki saman näköiset servolevyt ja vastarikotelo ja saverin ylälevy.
Kuva pohjasta ois kova sana...

Edit: tarkemmin katottuna ei oo kyosho vaan joku kiinakopio. Servolevy on kopioitu MP777:sta kuten saverin ylälevykin.

590
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 21.08.09 - klo: 20.45 »
Varmasti ainaki parempi. Todennäköisesti helpompi säätääkin, ainaki sen perusteella mitä olen lukenut rtr-mach:n säätämisestä tästäkin ketjusta.

591
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 21.08.09 - klo: 19.28 »
Kokeile taakse porata männän reiät kaikki 1,5mm niin saat vähän pitoa taakse lisää ja muutenkin paremmaksi.

Hoke vinkkasi tossa heinäkuun alussa hyvän setupin jolla tein tämänki. Piti oikein nyt tarkistaa miten ne meni ja väärinhän mä ne muistin :shock:

Eli mulla on sekä edessä että takana 45 öljy.
Edessä 1.4 reiät, takana 1.5 ja takana tuntui pitoa olevan hyvin, kun keulaa tahto pikkukivenmurikoiden kohdalla keventää herkästi.

Paljonko sulla on suunnilleen edessä aurausta/haritusta?
Mulla on kutakuinkin suorassa eturenkaat vielä...

Tota ackermania on vähä hankala säätää ilman pitempiä välitankoja, sillä sais kokeiltua kans käyttäytymis muutoksia autolle.


Joo ei taida "teamilläkään" etu jäykkäri olla mallia cnc, onko st:n jäykkäri?

Huono kuva. Kyllä siinä lukee "Hyper 9". ST:n eikä muidenkaa jäykkärit passaa koneistamallakaan tähän... (Hokelle vihjasin jo mistä näitä saa :wink: )

592
Tuo kuminauha toimii hyvin riskeillä huippuservoilla kuten Futaba 9452, mutta tänään testasin samanlaisella kuminauhalla joka jaksaa vetää 9452:sen neutraaliasentoon, niin se ei jaksaa liikuttaa köykäisempää Futaba 3050:stä... Tarvii useamman kuminauhan.

593
Sähköautot / Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« : 21.08.09 - klo: 12.59 »
Kuinka pitkä tuo Tekinin truggy motti on? Ei hirveitä näytä jäävän koneen päädyn ja noparin väliin... Mietin että mahtuisko siinä 80 millinen Medusa oleskelemaan :roll:

594
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 21.08.09 - klo: 12.38 »
Kävin tänään ajamassa eka tankillisen tälle kesää nitro buggyllä. Mahtavalta vaikutti uus ysi. Käytökseltään tuntui äkkinäisemmältä kuin 8.5Pro, mutta nehän on säädeltävissä mieleisekseen.
Yllättävän paljon meni voimaa taakse vaikka diffeissä on "vain" 4-4-1 UR öljyt.
Tuntui että keula pyrkivän ilmaan aika herkästi, vaikka mulla on tuo optio siipiteline 8.5:sen yläosilla, eikä ST Pron niinkuin kuuluisi. Kuvittelisin siinä olevan vähempi downforcea kuin alkuperäisessä. Se on hieman matalampi kuin ysin oma siipi. Kokeilemalla alkuperäistä sen tietenkin näkisi minkälaiset erot niissä on.

Iskareissa on edessä ja takana UR40 öljyt 1,4mm rei'illä (16mm HN)
Lapasessa pysyminen oli jostain syystä haastavampaa, kuin pojan harjattomalla 1/8 buggyllä. Liekkö Speedissä enempi paukkuja kuin 2200kv 4S buggyssä :grin:

Renkaina oli jotku heikolla hapellaolevat renkaat. Saattoi sekin vaikuttaa huomattavasti äkkinäisiin kääntyily taipumuksiin.
Fioronin TurboSlide kytkin tuli samalla testattua ja hyvinhän sekin toimii, silti omaan makuun UR:n compak on ainoa oikea valinta huollon ja asennuksen helppoudellaan..

Hyvin on Hyper 9 muotoiltu. Ohjausvirheen jälkeen meni auto useita kertoja kyljen kautta voltteja ympäri, eikä koriin, iskaritorneihin eikä iskarinpäihin tullu naarmuakaan. Vissiin siipi ja renkaat ottaa maa kosketukset vastaan niin hyvin :angel:





595
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.08.09 - klo: 20.54 »
Mutteri jääny kuusen oksalle  :wink:

Onko kuusiaidan takana omaa pihaa vai onko sielä erittäin ihmeissään oleva naapuri, kun oranssi ohjus lentää vähänväliä kylään :grin:

596
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.08.09 - klo: 14.35 »
Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Mistä sää tollaset hinta haarukat oot keksiny? HN:äähän saa uutenaki jo tohon 400 euroon...

597
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.08.09 - klo: 22.37 »
Saisko tollasta 1/8 buggya kulkee MMM 2200kv combolla + 4s lipolla?

Tottakai ja oikein hyvin vielä.

598
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.08.09 - klo: 13.23 »
Muuten erot aika pieniä...

Todellisuudessa Pro:ssa lähes kaikki on eriosia. Etu ja takadiffit kuorineen, sekä alatukivarret on samoja osia. Siihen ne yhteneväisyydet sitte loppukin karkeasti sanottuna.
Mutta siihen rtr:ään kun laittaa cnc-ohjauspalat ja cnc-takarunkojäykkärin, niin loppu auton pitäis kyllä kestää.

599
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.08.09 - klo: 13.20 »
Mä helpottasin valintaa siten, että jos ei oo rahasta kiinni niin ehdottomasti honkkari. Jos taas se 100-300 eur on iso raha taloudessa niin sitten ST PRO. :)

Minkä ihmeen 100-300 eur? Eihän noissa oo ku 2kympin hintaero :shock:

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=746

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=513

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 28