Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24
571
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 12.12.08 - klo: 14.21 »
Mikäs kone sulla siinä oli?

Mulla oli Feigao 7L eikä ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa, vaikka laparenkailla ajoi.
Sohjossa kun työnsi menemään niin autossakin oli varmaan kilo ylimääräistä painoa.

Joku MM on liian heikko kone tollaseen.
Kyllähän siihen mahtuis XL konekin, mutta painoa sit turhan paljon.

Paras ehkä se L kokoinen (60mm kannu).
Electrifly Ammo 3300 ja 11.1v 3S. Kiertoa aika paljon. http://www.electrifly.com/motors/motors-ammo-36-50.html Kyllä mä seuraavaksi kannuksi hommaan L-kokoisen todennäköisesti. Tuo ammo vain on sellainen, että vastaavalla pitäisi saada liikutettua E-Savageakin. Pitkien välityksien vaikutusta mietin...

En tiedä varmaksi tapahtui. Jossain välissä ajossa kuului jotain ininää eikä auto lähtenyt liikenteeseen. Sitten kun houkutteli niin auto alkoi liikkumaan. Lopulta päästi savut. Moottorin kun avasi niin roottorista oli irronnut tuollaisia kiinnitys aluslevyjä ja roottori piti vastaavaa ininää mitä auto liikkeelle lähtiessään. Roottorin ympärillä oleva magneettiosa pyöri muuten vapaasti, paitsi jos puristi päissä olevia "sovittimia" magneettia päin. Kannu(t) oli aika kosteana purkamisenkin aikaan. Kone ei ollut savujen päästö hetkellä tulikuuma. Pakkasta ei ollut paljon ja ajoin paljain käsin. Konetta sai koskea viisi sekuntia eikä siinä vaiheessa tuntunut kuumalta. Oma spekulaatio on että koneessa oli viallinen roottori, joka hajotti sen.

Kuvia hajonneesta moottorista. Tuli aika jänniää muuten niistä... :) Videossa havainnollistettu vinkumisilmiö.
http://qazu.hetkonen.net/pic/crt.5/poks/ (jenkkipalvelin, pingi iso)

572
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 12.12.08 - klo: 02.50 »
Täällä on hiljaista - siis nytpä meteliä. Duster1n auto ajautui lopulta minulle viime viikolla. Auton ehdin laittamaan ajokuntoon keskiviikkona ja torstaina kävin ajamassa lisää. Välitykset olivat liian pitkät enkä vielä ehtinyt pienempää pinionia hommata. Moottorista hajosi roottori, käämeistä en ole varma. Onneksi on varamoottori olemassa, mutta melkeinpä voisi kasailla sitten kun pienempi pinioni on maisemissa... tai ainakin noilla laparenkailla purettiin savut konehuoneesta, mutta ehkä pienemmillä renkailla ajo voisi sujua kun pitoa ei ole liikaa. :p

Komponenttien sijoittelu on vielä avoinna. Tällä hetkellä ne on lähinnä viskattu sinne. Myöskin akkutelinettä voisi miettiä uusiksi, koska mitään 8000 mah akkuja tuskin tulee osteltua ja ilmeisesti 3S sellainen ei edes menisi tohon. Uuden kopan hommaan varmaankin myös ja niitä pinioneita. :) Renkaita rupeaa olemaan pl. asfalttirenkaat joita nyt ei tietysti tarvitsekaan.

573
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.12.08 - klo: 12.00 »
Slashistä kiinnostuneille oiva projekti:
http://rc10.fi/index.php?topic=31987.0

--

ilmoitusta vähän päivitetty

574
Sähköautot / Vs: projekti: HPI Savage XL-E
« : 07.12.08 - klo: 17.45 »
Ainakin tämä tuleva Savage flux näytti keulivan holtittomasti (vai oliko se sitten tylsää hallittua?). Miten auto käyttäytyi - ehkä sen tosin näkee videolta. :)

575
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 04.12.08 - klo: 13.16 »
Täytyy tässä varmaan kolvikin ostella, sitä varmaan tarvii. Joku 20€ halppis 60W varmaan ajaa asiansa?!
Kolvin kanssa on sama asia eli mieluumin sijoittaa muutaman kympin enempi ja ostaa vaikka käytetyn tehokkaamman merkkikoneen niin säästää hieman omiakin hermoja.
Itse ostin Motonetistä 50W kolvin joka maksoi alle 10 EUR sekä Bebekistä muutaman euron telineen sille. Pärjänny hyvin.

576
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.12.08 - klo: 22.36 »
+++ Duster1 tehokasta kaupankäyntiä!
+++ Janezki
+ Matti.l
+ ma-de
+ Vesa-Ratti

577
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 30.11.08 - klo: 13.29 »
SS,

Liekö latautuminen kennokohtaista? Ainakin Zippyn lipo-kennot käyttäytyy vähän siihen malliin.

578
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 28.11.08 - klo: 12.16 »
Itse laittaisin vähän vähemmän piikkejä renkaisiin. Onko keskellä riittävästi kumia että tukevasti saa kiinnitettyä? En tiedä olisiko se paras vaihtoehto. Laittaisin joko vuorotellen laidoille tai jos keskelle voi laittaa niin kierrättäisin laidalta toiselle esim näillä tavoilla:

X 0 X
X 0 X
X 0 X

X O O
O X O
O O X
O X O
X O O

X O O
O X O
O O X
X O O
O X O
O O X

X O X
O X O
X O X
O X O

EDIT: eipä noita taida kaikkia pystyä toteuttaman, kun hakut on eri kohdissa.

579
Yleinen keskustelu / Vs: Lumiketjut VS Laparenkaat
« : 27.11.08 - klo: 00.23 »
Itselläni on aika villit visiot kotikutoisista laparenkaista, joissa olisi myös piikit. Pitää esitellä ideaa sitten jos valmistuu. :) Tarkotus tehdä niistä sellaiset missä pyörivää massaa ei olisi liikaa.

580
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.11.08 - klo: 21.33 »
Stepi,

Viestini oli kohdistettu jenkkipenalle lähinnä.

581
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.11.08 - klo: 22.24 »
Juu olis kiva tietää mitä se harjaton E-Revo tulee maksamaan täällä Suomessa (tai tilaamalla jostain ulkomailta). Ja se miten se liikkuu vakiona. Jos joku jossain vaiheessa siitä saa jotain tietoa, niin tänne vaan infoa!
Vakiona aloittelijalle tai sellaiselle jolla ei ole ollut viritettyä sähkömonsteria varmasti riittävästi. Isot pyörät ja neliveto auttaa pääsemään hankalistakin paikoista, mutta crawlerihan auto ei ole. Alkuperäiset moottorit eivät ole kovin kestävät - tarkoittaa jota kuinkin n. 20 akullista. Mitä se huippunopeus olisi.. joku 40-50 km/h, joskin ei välttämättä oleellinen tieto kun kyseessä ei ole asfalttiauto. Laadukkaammilla akuilla auto keulii vakionakin.

Suomessa auto maksaa 470-500 euroa.. riippuu varmaan myös suhteista. Siihen tarvitsee ainakin yhden parin NIMH-akkuja (yht. 70-120 EUR) sekä laturin (20-50-100 EUR). Kiinasta latureita ja akkuja saa edullisemmin.

Harrastukseen kun pääsee sisälle paremmin yleensä vaaditaan autolta enemmän tehoa (kiihtyvyyttä, vääntöä, ei välttämättä juuri huippunopeutta) ja rahaa alkaa palamaan viritettyyn autoon.

582
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.11.08 - klo: 15.11 »
No hyvä! varmaan kolmekkin, kun pitää se hidas sisäänajo tehdä. Katson sitten mistä muovia saa. Kiitos!
Hmmh, pitikös harjaton motti ajaa sisään? Ilmeisesti harjallinen pitää ainakin. :) Itselläni kyllä ollu "nappi pohjaan" -meininki ainakin harjattomien osalta. :D

583
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.11.08 - klo: 15.06 »
Hyvä idea! Nippusiteitä onneksi löytyy, mutta käykö pahvi muovin sijasta? Muovia saakin ehti, että mistä sitä voisi ottaa...
Pahvi varmaan kestää sen yhden ajon tai kaksi.

584
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.11.08 - klo: 15.04 »
Jos ei käy ruuvit kohdalleen ruuvaa joku muovipala siihen ja kiinnitä nopari siihen
a) kangastarralla (jotain vahvaa esim. 3M)
b) kaksipuolisella teipillä
c) nippusiteellä
d) tarraklemmari (toimii vähän nippuside / metallinen klemmari)

Itse pilkoin tietokonekotelon suojalevystä sellaisen ja porasin vain reiät kohdalleenö. Aluksi oli siinä kiinni kaksipuolisella teipillä, mutta eilen laitoin noparin sitten kahvinsuodatinpussin sisään ja pyöräytin tarraklemmarila kiinni.

585
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 25.11.08 - klo: 14.22 »
tosta sidewinderistä en tiedä mutta, stampeden harjaton velinon 3500kv combo kuljettaa autoa n.100 km/H 3s lipolla, 11,1v..joka on jo liian paljon. (omasta mielestä)
tuskin tuo 4700kv on ihan mopo, 2s lipon luulisi riittävän mainiosti. viisaammaat saa jatkaa!
Villi arvaus että toi VXL:n motti vois olla parempi ku Sidewinderin motti. 100 km/h on tosiaankin vähän "liikaa", mutta se tarkoittaa piiiiiiiiitkiä välityksiä. Ainahan sitä vauhtia saa karsittua pienemmällä pinionilla. :) Sitä en oikein ymmärrä miksi juuri laitetaan tuollaisia 5000 Kv moottoreita ja 11.1V jännitteitä kun ei sitä autoa pysty hallitsemaan. :) Väärällä alustalla ja väärillä renkailla Slashinikin on hallitsematon vaikka siinä motti ei kiertäisikään kuin "vain" 36600 / rpm 3S:llä.

586
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.11.08 - klo: 14.16 »
Kysyppäs jenkkipena sitä toimitusta sieltä Briteistä, että mitä moinen maksaa E-revolle Suomeen ja ilmota täällä. :)

587
Itellalla on vain yksi palvelunumero, erillisiin posteihin/toimipaikkoihin ei voi soittaa.
Itse ainakin soitin Kuopion Tulliin ja tarkistin sieltä onko paketti tullut sinne ennen kuin kusti ehti kuljettaa osoitekortin.

588
Tervehdys. Mulla ois jääny paketti tulliin joka tuli amerikasta, ja näen sen postiseurannasta US Track koodilla. Nyt on kuitenkin sellainen ongelma että suomen tulliposti ei ole lähettänyt MITÄÄN varmistuskirjettä mulle että paketti olisi noudettavissa. Mites nyt menetellään kun en tiedä minne pitää soittaa kun erilaisia tullin haarakonttoreita on samalla paikkakunnalla muutamia ja oikeaa numeroa on vaikea saada ?? Mitään muuta mulla ei ole kuin todistus maksusta ( lasku sähköpostissa, voi tulostaa ) ja tuo ameriikan seurantakoodi.

Mikä neuvoksi ? Paketti ollut kohta toista viikkoa tullissa Vantaalla ja ei ole hajuakaan kauanko tuo paketti pysyy siellä...
Ootko kattonu Itellan seurannalla, jos olet niin ootko soittanu vaikkapa tullin terminaaliin eli jonnekin hki-vantaa lentokentälle?

589
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 24.11.08 - klo: 12.24 »
varmasti se e-revo kulkee tarpeeksi lujaa aloittelijalla, hallinta on helppoa. Se vain on harmi kun hetken on ajellut vakiolla niin eipä se vauhti enää riitäkkään. lisää pitää saada, niinhän se menee vähän kaikissa autoissa..
harjattomaksi päivitys on helppoa, tehoa harjaton jo tuo hyvinkin mutta siihen vielä lipoakkusetti niin sitten jo kulkee vähän liikaakin. e-revo on ainakin itsellä ollut todella kestävä, auto vain hajoillut omaa tyhmyyttään :)

E-revon virittämisessä saa muistaa, että rahaa palaa tuplasti virittämisessä verrattuna vaikkapa takavetoiseen. Akkuja pitää olla mielellään neljä, jos ei löydy koteloon sopivia 4S:iä tai aja autoa vaikkapa 3S:nä. Parhaan teho-hyötysuhteen saa tietekin käyttämällä mahdollisimman korkeaa jännitettä jolloin harjaton paketti vaatii tehokkaan nopeudensäätimen, mutta moni käyttää esim. Mamba Maxia E-revossa ja 4S + UBEC.

Joten jos harjattoman VXL Rustlerin saa vaikkapa 310 EUR niin harjallisesta E-revosta saa maksaa sen n. 430-500 EUR (riippuu mistä tilaa) ja siihen joutuu hankkimaan sen harjallisen setin jos ei ota sitä kallista valmiiksi viritettyä settiä. Rustleriin kaksi 3S akkua (ovat edullisempia yleensä kuin 2S (suuremmasta jännitteestä ja kapasiteetista huolimatta) + niille soveltuva laturi. E-revoon sitten esim ne neljä akkua ja jotku hommaa jopa kaksi laturia.

590
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.11.08 - klo: 20.29 »
Ai niin... sitten kuulemma Traxxasin autoissa saattaa se spurri "vispata" että katso myös se tiukin kohta. Sillä ei varmaan merkitystä miten se paperi tulee sieltä ulos... hampaan jäljethän siihen jää... kunhan se hammas ei nyt lyö ihan pohjaan,.

591
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.11.08 - klo: 19.31 »
EDIT: Osat tilattu, ja kun Velineon tulee laitan sen niin lähelle spurria, kun voi, ettei me taas rikki. Sitten, saako slippery jousi (siis se, joka on spurrissa) olla kireällä? Vai haittaako, jos se on vähän löysällä? En haluaisi enään rikkinäisiä osia, ovat inhottavia "lahjoja"
Oli sitten pinion aivan tiukasti kiinni spurrissa tai liian kaukana niin molemmat voi aiheuttaa spurrin kuoriutumisen. Yksi tapa säätää pinion oikein on laittaa pala sanomalehteä spurrin sekä pinionin väliin ja puristaa hampaat tiukasti yhteen. Sitten kiristetään moottori ja ilmeisesti paprun pitäisi tulla pyörittämällä repeämättä sieltä pois. Toinen tapa säätää välys on se että kiristää rattaan ihan kiinni. Pyörittelee spurria ympäri ja kiristää moottorin kohtaan missä ratas alkaa pyörimään kevyemmin.

Slipperin säätämisessä taas kannattaa muistaa, että jos se on liian kireällä niin se voi rikkoa voimansiirron osia ja vastaavasti jos se on liian löysällä ei auto liiku kunnolla tai jos slipperi pyörähtää liikaa ympäri on ne sen "jarrupalat" pilalla. 

592
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.11.08 - klo: 16.45 »
Itse vaihdoin 48p spurrin tilalle Jaton 32p spurrin ja samaisella hammastuksella olevan pinionin. Karkeampi hammastus ei taida olla ihan niin tarkka spurri+pinion välyksestä ja kai mee vaihtoon niin usein (vaikka allekirjoittanut saikin kaksi spurria saman päivän sisään rikki johtuen löystyneestä pinionista). Spurrikoppa ei vaan välttämättä mahdu kiinni enää.

593
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 23.11.08 - klo: 09.35 »
Haeskelin vaihtoehtoisia LiFePO4-kennoja ja tuli vastaan tällainen: 40138 10Ah LiFePO4 Cell. Jos vaan autossa on tilaa, niin tuollaisella saa kyllä ajoaikaa ja latausvirtaakin saa syöttää ihan reilusti. Tuo yksi kenno tosin painaa n. 450 g, joten ihan mihin tahansa pikkuautoon nuo eivät sovi.
Tuotahan melkein voi ladata suoraan auton laturilta :D Harmi että tuo jännite vielä noissa Life-seteissä pieneks.. tosin noitakin pitäs olla kolme. :D

594
Tuosta tulikin mieleen että mitenkähän jos alumiinista saisi tehtyä vanteen, tai sitten jos vahvistaisi muovivannetta vaikkapa kupariputkella tai vastaavalla. Muoviin etenkin aluslaatat pitää olla extra isot.

595
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopiossa harrastajia?
« : 22.11.08 - klo: 22.31 »
Siitäpä lähtee, parempaa laatua pääsee näkemään kun klikkaa pyörivää videota jolloin pääsee youtuben sivulle josta voi valita "watch in high quality" (jos ei parempi laatu tule oletuksena).
2:55 ja 3:55 allekirjoittaneen suosikkikohdat. :D

596
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.11.08 - klo: 18.42 »
Mun mielestä sitä Castlen mottia ei kannata harkita kuin siinä tilanteessa että se on oikeasti halpa tai ilmainen. Halvimmillaankin saat hyvän moottorin kiinasta kotiin / lähipostiin toimitettuna n. 34 eurolla.
Ilmaiseksi sen saisinkin. Muuten vilkaisin Sabesta, että eihän siellä myydä erikseen Sideswindereitä?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39212&grpid=2203

597
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 21.11.08 - klo: 21.23 »
Mun mielestä sitä Castlen mottia ei kannata harkita kuin siinä tilanteessa että se on oikeasti halpa tai ilmainen. Halvimmillaankin saat hyvän moottorin kiinasta kotiin / lähipostiin toimitettuna n. 34 eurolla.

598
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.11.08 - klo: 22.07 »
Voin saada Castlen EHKÄ ilmaiseksikin! tai jollain 10-20e ei ole vielä varmaa. Nopsua ei varmaan saa mistään käytettynä? Toki olisi myös EHKÄ saatavilla velineon setti, mutta sekään ei ole varmaa... Katson asioita tarkemmin viikonloppuna.
Nopareita saa myyntiosastolta. Tosin yleensä myyvät moottorin kanssa niitä.

599
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.11.08 - klo: 21.48 »
Noni, nytte ois Monsteri suomen tullipostissa. Viikko on kohta vierähtänyt eikä mitään ilmoitusta ole tullut kotiin että paketti olisi noudettavissa. Netti sivuja en tullille löytänyt muita kuin www.tulli.fi , eikä sekään toimi. Puhelinnumeroa ei ole josta voisi pakettia tiedustella myöskään. Mahtavaa, mitenkäs saan tuon sitten ulos jos vaihtoehdot ovat vähissä ?
Kokeile soittaa vaikka tullin vaihteeseen tai paikkakuntasi omaan tulliin. Lieneekö sitten niin että jos tuote on tullissa niin pitää osoittaa jollain asiakirjalla ettei ole maksanut siitä mitään vaan että se on tullut huollosta sieltä.

600
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.11.08 - klo: 21.41 »
Suosittelen Mamba Maxia nopariksi tai sitten vaikka Sidewinderi joka on edullisempi.
Peden voimansiirto kestää hyvin 6 kennosella Nimh. Itsellä Rustlerissa kestänyt hyvin 3s lipollakin.
Sabelta sais 79 eurolla Sidewinderin. Siihen joku käytetty motti vaikka hintaluokaltaan 20-40(50) euroa.

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 24