Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - turilas101

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Sähköautot / auto ei kulje
« : 19.05.03 - klo: 16.06 »
Kerrohan lisää? Mulla on nyt 3 noita mabuchin koneita, ja yksi niistä aika kulahtanut niin siitä voisi ottaa harjoitekappaleen.

Mitä pitää porata auki ja millä saa takaisin kasaan? Mun mielestä on kiinni vain niillä taitetuilla "leuoilla" toisesta päädystä, niitä vaan ei oikein saa taitettua millään. Vai oonko avaamassa nyt ihan väärästä paikasta?

Ja tuo kääminpoisto, onnistuuko ihan niin että katkaisee käämin jommasta kummasta päästä kiinnityskohdasta, kelaa pois kierroksia ja juottaa takaisin kiinni samaan kohtaan?

62
Polttisautot / eka polttis?
« : 19.05.03 - klo: 12.34 »
Mä oon elänyt siinä uskossa että mitä isompi kone, sitä helpompi säätää, ja mitä isompi auto niin sitä helpompi huoltaa silkan koon takia. Oonkos ihan väärässä? En oo kyllä 1/10 isompaa polttista omistanut, 1/8 autot kiehtois pirusti (offroad) mutta kun ei niitä sähkönä tuppaa olemaan.

63
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 19.05.03 - klo: 12.28 »
Jep, hyvä että ei marui oo hävinny tyystin. :) Maruista irtoaa iloa vaikka millä.

Omassa hunterissa on tällä hetkellä mustat vanteet ja rupulikumit, kerran kaverin kanssa ajettiin ihan asfaltilla kisaa, renkaina oli touring-slicksit ja kertakäyttölautaset kääntöpisteitten merkkinä. :) Pikkasen alusta alko näyttämään heikkouttaan asfaltilla, spinnaa hetkessä.

Olishan mullakin varmasti kalliimpi hienompi auto mutta kun nyt vaan omaksi huviksi ajelee tuossa pihalla välillä niin ei jaksa satsata, ja toisekseen ei budjettia oliskaan laittaa rc-puolelle nyt. Seuraava auto tulee olemaan E-Maxx tai jokin vielä suurempi sähkömonsteri, sitten kun joskus on rahaa. :)

Mulla on autojen kehityskaari tullu samaan mistä lähti..
Nikko -> Marui Golden Eagle (Mabuchi 540SH) -> Marui Galaxy RS (Mabuchi 540SH) -> Kyosho Toyota Land Cruiser 80 (.10 koneella polttis) -> Kyosho Superten Peugeot 206 (.15 koneella polttis) -> Thunder Tiger DTM Mercedes touringi (.15 kisakoneella polttis) -> Marui Hunter (Mabuchi 540SH)

:D

64
Sähköautot / auto ei kulje
« : 18.05.03 - klo: 19.51 »
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?

Vai onko turhaa hommaa.

65
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 18.05.03 - klo: 19.12 »
Tarkotat Galaxyn? :)

Sain mäkin ne toimimaan mutta mun mielestä liian jäykät jouset tuohon autoon ja ne toimii jotenkin kankeesti... tai toimi, nykyään ajelen hunterilla niin en muista.

66
Polttisautot / Polttistouring-auto
« : 18.05.03 - klo: 17.21 »
Tommonen olis pirun miehekäs peli, nuo pitää jo aika miehistä kakstahtisen meteliäkin, peltistä ja vihasta ääntä. :) Ajamaan en oo tuollasta päässyt mutta nähnyt, siinä on jo tunnetta kun tommosella päästää menemään pitkässä vinossa loivaa mutkaa...

Ajoaika taitaa olla aika pitkä, noissa joissakin jopa tunnin verran yhdellä tankilla?

Ainakin kone on varmasti helpompi säätää ja käyttää kuin pikkukoneet, eikä sammu kovin herkästi.

Onhan noita 1:6 Buggyjakin esim. Hobby Peoplessa sillä Zenoahin koneella, kyllä olis mukava vehje mutta tarvii aika ison radan / pihan.

67
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 17.05.03 - klo: 21.46 »
Mä en muista miten mun galaxyn iskareissa, täytynee avata ja katsoa. Sen ainakin tiedän että galaxyn öljyiskarit on huonot, ihan liian jäykät jouset ja kankeat iskarit. Hunterissa mulla on yksi muoviholkki, sen jälkeen akselin lävistävä tappi ja sen päälle tuleva "vetokappale", sitten vanne. Hyvin toimii.

68
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 17.05.03 - klo: 11.00 »
Mä en ole kokeillut kun on vielä maruin omiakin renkaita+vanteita, mutta kuulemma hobaon vanteet käy ilman suurempia niksejä.

Mikähän mahtaa muuten olla tämän kiinnityksen nimi joka hunterissa on, tuo risti vetoakselin päässä joka menee vanteessa oleviin uriin, onko pelkästään maruin käyttämä? Ja onko sama kiinnitys shogunissa?

Entä käyköhän noihin maruin vanteisiin mitkään muut crossirenkaat, kyllä varmaankin?

69
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 16.05.03 - klo: 17.08 »
Pro Hobbysta sanottiin että ainakin Maruin ja Galaxyn varaosia on hyllyt notkollaan tällä hetkellä ja jatkossakin, että kenties Shoguniinkin?

Ja vanteethan tuohon saa mm. Hobaon vanteista.

70
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 16.05.03 - klo: 17.07 »
Hmm.. mihis kisaluokkaan maruin rässit mukast sopii?

71
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 16.05.03 - klo: 14.39 »
No hieman liiottelin, tuskinpa 300 EUR asti nousee, mutta takuulla yli 100 eur.

Muakin kiinnostaisi autot jotka 50 EUR tai alle, marui-autojen lisäksi.

72
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 16.05.03 - klo: 14.34 »
Jep, toki kelasin napit mutten nähnyt ekalla kerralla shoguneita, nyt kyllä löysin. Ihan näppärän näköinen peli mutta häviää ulkonäössä kyllä samuraille, koppa on malliltaan vanhahtava. :) Tosin taitaa olla vanhempi autokin kuin samurai.

Missä hintaluokassa tuollaiset liikkuu, että tietää jos käytettyjä etsii että mitä kannattaa maksaa?

Onko paljon helposti hajoavia osia ja saako varaosia pro hobbylta tuohon?
Voimansiirto lienee eri kuin hunter / galaxy-malleissa?

Onko voimansiirto eteen ketjulla, hihnalla, akselilla?

Nuo maruithan alkaa olla kohta arvossaan, niitä kun ei enää mistään saa niin on jo ylpeyden aihe omistaa monta maruita. :)

73
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 15.05.03 - klo: 22.10 »
Mä en löytänyt... täytyy etsiä uudestaan.

Myykö kukaan shogunia / samuraita enää (joku liike siis), tuommoisen voisi ilman radioita ostaa jos jossain vielä on.

74
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 15.05.03 - klo: 22.07 »
Onhan tuo kauppa vielä auki monta päivää, takuulla nousee yli 100 EUR, ajovalmis tracker paketti, siitä moni huutaa vaikka 300 EUR asti.

75
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 15.05.03 - klo: 15.30 »
Tuollakaan sivulla ei ollut yhtään shogunia! Minkälainen auto tuo shogun on? 4wd crossari kuten samurai?

Tuollainen marui samurai kiinnostaisi mua vaikka vanha auto onkin, räheä peli piharässimiseen mutta nelivetona vaatisi varmasti tehokkaamman koneen kuin mabuchin että jaksaisi kunnolla repiä. Neliveto kun syö aina tuota tehoa. Harmi ettei noita myydä enää, pirun halpoja autoja ja silti hyviä ajella pihakäytössä.

76
Sähköautot / Shoguniin uusi kone
« : 15.05.03 - klo: 13.22 »
Eiköhän tuo mekaaninen nopari ilman ongelmia kestä 27 rundisen moottorin, kuten toisessa threadissa oli puhetta, ainoa este on vastusten ylikuumeneminen mutta se tuskin tulee eteen tuossa. Onhan tuo mabuchin konekin 27t.

Onko sulla tuosta shogunista kuvia, onko neliveto? Maruin autoista on paljon infoa netissä mutta shogunia en oo ikinä nähnyt, ainoa neliveto minkä oon maruilta nähny on samurai.

77
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 15.05.03 - klo: 13.19 »
On se edullinen, tuskin nimittäin alle 100 EUR löytää mitään käytettyä raaseria, kovin arvottomia autoja kun ei monet viitsi myydä.

Mä ostin Pro Hobbysta viime kesänä hunterin+akun+radiolaitteet+laturin 150 EUR pakettina, tuossa paketissa auton hinnaksi jäi jo miinusmerkkinen lukema, sillä akku on +20EUR, laturi luultavasti ~20-30EUR ja radiolaitteet tunnetusti ei paljoa alle 100EUR irtoa halvimmatkaan. Eli myyvät noita autoja varastosta radiolaitteiden kaupanpäällisinä! :)

78
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 14.05.03 - klo: 22.32 »
No miksipä et ota sieltä nikkarista sitä 60 EUR galaxya? Ei tuo mielestäni paha hinta ole. Noita tosiaan ei pahemmin ole enää koska valmistus on lopetettu ja myynti on vain varastoista.

79
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 13.05.03 - klo: 22.37 »
Niin voi, tosi helppo tehdä. Itsellänikin oli tuohon jo aihiot mutta renkaanvaihto poisti nuo tappien vauriot kuten sanoin.

Sinäkin marui-kuski, mikä kaara? :)

80
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 13.05.03 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "kaide"
tämä olisi järkevä vaihto ehto..    osta tuolta ilmoituksista  joku parempi auto ja myy viritetty hunteris


Miksi ihmeessä? Ehei.. ensinnäkään hunterilla EI ole myyntiarvoa, toisekseen tuo on vallan loistava rässi pihalle, hypyt sujuu mainiosti, kulkee tarpeen kovaa ja ei tarvitse huolehtia rajummastakaan pätkästä että tulisi iso lasku, kestää ja kestää... :) Kaiken lisäksi on varaosia, moottoreita, renkaita ja muita tarpeeksi tuohon varalla. Sitten jos autoa vaihdetaan niin vaihdetaan takasin johonkin kireeseen kisapolttikseen, nyt ei oo semmosella enää mahdollisuutta ajaakaan.

81
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 13.05.03 - klo: 19.22 »
Voi kyllä olla ettei kestä, kun nykyiselläänkin kone sekä vastukset on niin kuumat että jos tipauttaa tipan vettä niin kuuluu "tsup" ja tippa on haihtunu, kuin kiukaalle heittäis.

Sitten vaan uutta noparia ja mottia, tuning-hunter.. :)

82
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 12.05.03 - klo: 23.00 »
Ai pätkii? Hö... Onneks on ajotaitoa enemmän kun vasta-alkaja kaverilla. :) Sitten jos rupeaa liian kovaa kaveri painelemaan niin isketään maruiin 17 lankasta (tai 13 lankasta =) kiinni ja taas mennään.

83
Sähköautot / Marui Hunter/Galaxy
« : 12.05.03 - klo: 21.25 »
Terve Clodz, tosiaan, mulla on polttisten ja muiden seassa ollut ajan mittaan Marui Golden Eagle maasturi, Marui Galaxy RS sekä nykyään Marui Hunter piharässinä.

Hunterissa ja Galaxyssa koko runko, voimansiirto, renkaat, akselit, tukivarret kaikki on samat, erot on siinä että galaxyssa on tuo putkikori ja rungon päällä sitten peitelevyt, hunterissa taasen on ihan normaali lexan-kori.  Galaxyn normaaliversiosta en tiedä, mutta RS:ssä oli nesteiskarit joka renkaalla sekä kallistuksenvakaajatanko edessä, hunterissa taasen on edessä rungon sisällä jouset eikä iskunvaimennusta, ja takana on molemmille renkaille yhteinen poikittainen iso nesteiskunvaimennin. Jousitukset voi vaihtaa suoraan, eli samat tukivarret ym. ovat autoissa silti, niissä vain on kummallekin vaihtoehdolle kiinnitysreiät.

Hunterin alusta on _SELKEÄSTI_ parempi, tuon Galaxyn alusta ei toimi oikein alkuunkaan, ihan liian kova, iskunvaimentimet eivät toimi ja rakenteet ei kestä. Hunter noista kahdesta muutenkin mielestäni parempi auto, sitä voi kutsua jopa ihan toimivaksi kireämpienkin kanssa kisatessa. Putkikori kiehtoi sillon kestävyyden takia mutta todellisuudessa tuo lexan kori kestää joustavana mitä vaan, putkikori meni hetkessä poikki.

Noissa on kaikissa ollut Mabuchi 540SH moottorit, en ole maruin autoissa nähnyt 360 sarjalaisia, en tiedä sitten muista malleista.

Voimansiirron rattaita noissa usein haukutaan ekana, kun on tehty ämpärimuovista jne. Sanoisin että perä kestää kyllä kireänkin moottorin ihan huoletta, ongelma on se että noissa alunperin ei tuo perä ole ihan tiivis ja sinne sitten pääsee pieniä kiviä ja hiekansiruja - yksi hiekansiru kun huomaamatta menee sopivasti rattaan hampaiden väliin vauhdissa niin sitten on rattaasta hammas poikki. Homma hoituu niin että tiivistää tuon perän silikonilla, niin että sinne ei pääse mitään ylimääräistä, silloin voi myös laittaa voitelua rattaisiin reilummin kun ei lennä samantien joka rööristä öljyt ulos. Kriittisin kohta voimansiirrossa on tuo pääratas joka moottorin pinioniin tulee kiinni, kannattaa katsoa välys tarkkaan, jos on liikaa välystä niin tehokas moottori vetäsee muovihampaat solmuun, oikealla välyksellä ratas kestää vaikka norsun.

Tuohon voimansiirtoon ne kikkailut sitten jääkin, autoja ei rikki saa vaikka niin tahtoisi, hunterikin on tehnyt +5 täysvolttia karuun hiekkamontun kivikkoon, pyörinyt katolleen ja kolahtanut katukivetyksiin täyttä vauhtia, pohja menee auttamatta naarmuille mutta onneksi kaikki muut ruuvit on upotettuja paitsi akun kiinnikkeet joihin voi halutessaan laittaa vaikka kumitutin tms. suojaksi, itse en ole nähnyt tarpeelliseksi.

Sekä Hunterissa että Galaxyssa on alunperin nuo käsittämättömät 1cm leveät ja kovat eturenkaat, suosittelen hankkimaan niihin esim. Golden Eaglen eturenkaat tai vastaavat nappularenkaat (samanlaiset kuin takana hunterissa). Tämä siksi, että noilla alkuperäisillä renkailla:

1. Eturipustuksien pystytapit menee KATKI pienimmästäkin kivestä, syytä en tiedä, kerran ajat pihalaatan reunaan ja eturipustukset lentää (been there, done that). Kunnon joustavilla nappularenkailla voi ajaa täyttä vauhtia isoonkin kynnykseen, pystytapeille ei käy mitään, jos joku antaa periksi niin ohjauksen pallonivelet pomppaa usein paikaltaan ja löystyvät, ja ne sitten napsauttaa takaisin paikalleen.

2. Alkuperäisillä renkailla autolla ei voi ajaa, puskee joka suuntaan ja jää jumiin joka ruohontuppoon.

Myös monien muiden autojen vanteet saa sovitettua tuohon autoon.

Tässä nyt vähän infoa tällä erää, koitan muistaa mitata tuota autoa ja ilmoittaa. Jos on kysyttävää niin kysy pois vaan! :)

84
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 12.05.03 - klo: 21.07 »
Toi on kyllä totta, sitä en mee kiistämään. Kyosholla on autoja sitä halvempaa luokkaa ja sitten kalliimpaa luokkaa, nuohan on ihan ykkösnimiä infernot ynnä muut, kyoshon isot polttismaasturit on myös räheitä pelejä.

Eikä noissa pureten autoissa sun muissa se etteikö ne kestäisi normaalia ajoa siinä missä muut halvan luokan autot, mutta ne näyttää "halvoilta" rakenteeltaan ja esim. kaverilla kun oli pureten sarjan peugeot 206 rally polttis, vähän hämmensi miten surkea iskunvaimennus oli.. pelkät jouset eikä iskunvaimennusta lainkaan, tukivarret ym. olivat myös ihan kuivaa heinää, vähän väliä oli joku poikki vaikkei törmännyt mihinkään isompaan. Itsellä oli kerran Kyoshon Land Cruiser 80 polttis (Mitäköhän sarjaa mahtoi olla?) ja siinä myös runko oli vetelää ämpärimuovia ja samoin rattaat ym.

85
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 12.05.03 - klo: 18.44 »
vaan osaakos luokkalaises ajaa, ettei ois kuskissa vika.  :)

Täytyypä suositella tuota traxxasta, kyllä itekin miellän traxxaksen laadukkaammaks merkkinä kuin kyoshon, kyoshot tuntuu löysiltä ja muovisilta, ja etenkin pureten-sarjan autot ym. saa jotenki aikaan ihan nikko-fiiliksen kun kaikki on koteloitu ja valmiiksi koottu, ei niinkään sitä purkamista silmälläpitäen.

Saas nähdä miten kulkee kisat... Älkääs aliarvioiko hunteria, normaaleilla pinioneilla ei mennyt mihinkään mutta tuohon laitoin pienemmän pinionin että jaksaa kone kiertää kunnolla niin päihitti kisarässäilyissä kaverin schumacherin. :)

86
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 11.05.03 - klo: 20.02 »
Kaveri on hankkimassa sähköautoa, ja on kahden vaiheilla, traxxas rustler tai kyosho Ultima SP. Molemmat lähes samannäköisiä stadium truckeja, mutta onko näissä laadullisia eroja tai kumpaa muuten suosittelisitte, perustelut?

Ja ovatko nuo kuinka hätäisiä, itsellä marui hunter, ja tarkoitus olisi kisaa vetää pihahiekalla + nurmikolla, että ovatko autot yhtään tasavertaisia että kisassa on järkeä?

Ajaakohan tuollaisella truckilla kauan robbe 1500mah 7.2V akulla, kaveri ajatteli 2 tuollaista akkua ostaa, itselläni on 3000mah sanyo 7.2V akku hunterissa ja tarkoitus olisi vielä tuollainen robbe tilata seuraksi, hinta kun on vain 20EUR / pkt.

87
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 10.05.03 - klo: 22.05 »
Koitin yhtä pienempää pinjonia, kenties hitusen viileempänä käy tai sit ei, sekuntin tai kaks voi kättä pitää siinä kesken ajelun koneen päällä. Nyt vaan huutaa niin jumalattomasti motti, eikä kulje mihinkään. :)

Tuo kone on Mabuchi 540 joten sitä ei oikein saa auki...(??) Ja näin ollen ennakko ei myöskään ole säädettävä. Pääratas pyörii hyvin ja auto liikkuu niinkun se voi liikkua, mutta tuossa maruin autossa nuo vetonivelet ja perän rattaat tuottavat aika paljon vastusta verrattuna kalliisiin ja hienoihin autoihin, ja sen lisäksi nivelet rusahtelevat jne. joten siinä yksi syy lämpöihin. :)

Tuosta akusta muuten, kerkesin jo jossain sanomaan että eihän tuo kestä sen kauempaa kuin 1500mah akkukaan, noh, tuossa tänään katsoin kelloa kun menin pihalle ajelemaan ja kun tulin takaisin... akulla ajelin 20 - 25min tuossa pihalla, tosin osakaasulla noin puolet ajoista mutta silti.

88
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 09.05.03 - klo: 23.48 »
Tuon välin olen kyllä laittanut tarpeen suureksi, muovikalvo käy hyvin rattaitten väliin ja sitten vetää sen sieltä pois.

Antaa kuumeta sitten..mitäs tuolle voi tehdä ellei jäähdytysripoja liimaa koneeseen. :) Onkohan sellaisia myynnissä? Pico-Stick lentokoneen kanssa muistan kun noita ripoja sai liimailla koneeseen ja tosiaan auttoi.
Ei taitais tosin kauaa pysyä, auto saa piharässäilyssä sellasta volttia että mikään mikä ei ole pultilla ja mutterilla, ei pysy. Tänäänkin auto teki 2 pitkittäisvolttia komiasti, kori jäi lähtöpaikalle ja auto laskeutui 2 metrin päähän pyörilleen. Jeh!

89
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 09.05.03 - klo: 17.48 »
Ei ole, kone on tosi vähän ajettu ja hiilet tuskin kuluneetkaan kunnolla. Noh, antaa olla kuumana - minkäs tuolle voi. Onneksi on noita varakoneita samanlaisia.

Mabucheista näemmä ensin menee laakerit kuin hiilet loppuun, yksi vanha paljon ajettu mabuchi on ja pitää hirveää ulinaa laakerit ulvoo ja kalkattaa mutta hiiliä on puolet jäljellä.

90
Sähköautot / Mieletön lämpötila!
« : 09.05.03 - klo: 16.22 »
Tarkotat että pienempää kokoa pinionia? Tuolla yhtä pienemmällä koolla auto huutaa jo 1,5m kiihdytyksen jälkeen täyttä kierrosta ja ikäänkuin "jarruttaa", eli liian pieni taitaa olla?

Sivuja: 1 2 [3] 4