61
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 01.10.11 - klo: 13.11 »
Diffiöljyjen vaihto...5k-5k-2k -> 5k-7k-3k setuppiin. keskidiffi oli melkein tyhjä
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
jousi vai jouset? onko sulla siis semmonen vanhemmanmallin kytkin missä on se koko palojen ympäri kiertävä jousi? Jos on niin heti vaihtoon. Toi pääratas on kyllä outo rakkine, miks ylipäätään näin tehokkaisiin vehkeisiin pitää laittaa mitään muovista voimansiirtoon?Toi on teräksinen spurri...
Paperi viritelmät mäkeen.
En ole koskaan nähnyt kenenkään laittavan paperilla sopivaa välystä.
Olen muutamat paperivälykset tarkistanut ja aina on ollut pielessä.
Kenties kyseinen välys on ollut liian tiukka... vaikuttaa kytkinlaakereiden hajoamiseen kyllä.
Kytkinkellon ja spurrin hampaissa pitäisi olla selkeä, ehkä jopa reiluksi kuvailtava välys.
Silti hampaiden pitää olla kuitenkin yli puoli hammasta syvällä toisiinsa nähden.
Yksi tärkeimmistä on kuitenkin kytkinlaakereiden shimmaus.
Eli kytkinkellon täytyy päästä liikkumaan noin millin verran.
Eli siinäkin ihan selkeä välys.
Juu.. siis ihan alimmaiseksi.. tuo on metallinen, kun liikkeessä ei nylon prikkoja ollut. Nylon voisi olla mielestäni vielä parempi. ainakin tuo tukee sitä vartta, kun se komposiittireikä on suurentunut.
rungot maksaa 25 €/2 kpl, ja prikat 10 kpl n. 1€
HALT! siis et kai laittanut sen kokoista prikkaa että se ottaa kiinni tuohon iskarin varteen? Tuohan tuhoaa varren pinnoitteen heti. Nyt äkkiä se prikka pois sieltä tai ainakin suurennat sitä reikää sen verran että se vain litistää noita o-renkaita hieman.
Ja oikea korjaus olisi ostaa tuohon iskarin korjaussarja. Jos valmistaja ei myy, niin vaihda merkkiä.
- Hount
Tällä laturilla voit myös ladata ohjaimen samaan aikaan ja maksaa 16,70Kiitos, mites nuo MaH menee? esim. käykö 2000 /6V, vai mikä?
http://www.hobbylinna.com/twintxrx-laturi-200ma-600ma-p-22380.html
Mulla on suurentunut tuo komposiitti reikä iskarissa, onko siis järkevää tilata nuo uudet o-renkaat ja kokeilla pitääkö? kelasin aluks et vaan tiivisteet menny... mut varsi suurentanut tuota ulostuloa.
Ei taida pelkkä uusi o-rengas pelastaa. Ja tämä on just noissa ongelma: Ei voi vaihtaa sitä komposiitti/muoviosaa kuten kunnon iskareissa, muuten kuin tilaamalla koko paketti ja vielä 2 kpl runkoja.
Itse ratkaisin ongelman maksamalla 200 egeä optioiskareista... Ei varmaan mitään järkeä, mutta pysyy ilma ulkona ja litkut sisällä.
Heitä tuo pahin vikapesäke niin pitkälle kuin mahdollista ja hommaa vastaanotin akku ja laturi.Mahtuuko tuo samaan koteloon, missä alkuperäinen???
Koitappa kääntää alaneulaa 1/8 kieppiä rikkaammalle. Onko sulla lämpömittaria?Kokeiltu, toimii paremmin mut sitten sammuminen kestää tuplasti eli n. 5 sek, kun estää polttoainesyötön, mittaria ei ole. Mut ainakin pakokaasua tulee riittävästi... tarkennusta vielä, ilmiö tulee kun ajaa vähänkin kauemmin kaasu pohjassa, ns. "rataa" ajaessa ei ilmene, kun ei ole pitkiä suoria...
Inferno Neo Race Spec on tullu hankittua. Nyt on 7 tankillista ajettu ja mitään muuta ei oo hajonnu kun rengas.
Mikähän piru tuonne forcen koneeseen on taas muuttanut kun ei lähe kirveelläkään käyntiin? ei edes lupaa.
Viime ajokerralla 2 viikkoa sitten lähti kuin palmun alta.
Tulppa vaihdettu.
Hehku ladattu.
Moottorin takalevyn avasin ja tiivistin kun on siitä vuotanut.
ei auta kaasuttelu, eikä ryypyttely yritysten välissä.
Puristuksia on
Auto ei karkaa startatessa eli kytkimessä ei ole häikkää.
Ja on siis täysin eloton vehje.
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyäNiinpä ei löydy ei ainoa mikä ois lähellä mittoja kai? ois tää: http://www.infernosonly.com/MUGJX08002_Ninja_JX_Rear_Ball_Bearing_14x25_4x6mm_p/mugjx08002.htm
Tosin osakuvassa/listassa ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?Mä voin vaihtaa laakerit tuohon 74€ hintaan, niiden käyttöikä on varmaan pidempi veikkaan, kun tehä alle 2 kk 4 koneremontti 70-80€ kerta... Joskin kone ei ole kertaakaan leikannut kiinni, syyt löytyy aikaisemmista viesteistä, haluisin vaan et huono tuuri loppuu... Pihasuttaajia tässä ollaan , vaikka kiinnostais joskus lähtee kokeilee jotain kisaa..
Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin
racechronosta saat ihan mitä vaan, ei siinä tartte mitään laskeaOkei! en tiennyt kun en ole käyttänyt...
No jos et oo tyytyväinen nykyiseen ja haluat jatkaa harrastamista. Onhan kilpamoottorit kuitenkin ihan eri planeetalta, mutta eivät aina aloittelijoille kaikista helpomipia alkuun koska sovitukset ovat niin tiukkoja. Siksi niitä ei ole RTR/rediseteissä valmiina, tosin ei hinnankaan puolesta. Tollanen italiaano kilpakone alkaa kunnolla elää vasta gallonan jälkeen, sitten se tekee armotonta jälkeä. Orion (Sveitsi?) ja OS (Japsi) ovat kanssa kovia kuten varmaan tiedätkin. Varmatoimisia ja yleensä harrastmaisesta pääsee nauttimaan paremmin kun koneet toimii, tosin en voi verrata K25 moottoriin kun en ole sellasta koskaan nähnyt ja olen kuullut että se on keskimääräistä parempi RTR pannu (tiedä sitten mikä on totuus)KE25 On ihan tiukka pannu RTR koneeksi, ainoo et mulla on ollu sairaan huonoa tuuria sen kanssa 4x menny kone. Et jos se loppus koneen vaihdolla Ja onhan sen läpi huuhdottu 12.7 jälkeen n. 11 litraa polttoainetta .
Katsoin manuaalia ja tarviit muihin kuin vakiomoottoriin moottoripukin ja kytkin/vauhtipyöräsetin. Tämä on taas tätä K-RTR-hommaa, ettei tehdä standardien mukaan...Pukit ei varmaan paljon maksa? mut entäs noi muut?
Lisäksi nopealla selauksella esim. diffeihin kannattaa laittaa toiset rattaat (eli 4 ratasta/diffi). Iskareistahan olikin jo toisaalla puhetta.
KE25 tais olla jo ihan "standardi"pukeilla.juu niillä mitkä on vakiona...