Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Neo RS

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 01.10.11 - klo: 13.11 »
Diffiöljyjen vaihto...5k-5k-2k -> 5k-7k-3k setuppiin. keskidiffi oli melkein tyhjä  :shocked:

62
jousi vai jouset? onko sulla siis semmonen vanhemmanmallin kytkin missä on se koko palojen ympäri kiertävä jousi? Jos on niin heti vaihtoon. Toi pääratas on kyllä outo rakkine, miks ylipäätään näin tehokkaisiin vehkeisiin pitää laittaa mitään muovista voimansiirtoon?  :shocked:
Toi on teräksinen spurri...  :laugh:

63
Pääratas sanoi sopimuksen irti..., just sain tänään vaihdettua renkaan puoleisen tukivarren tapin  :cheesy:



Pitäsköhän kytkinpalat pistää kans vaihtoon, kun on jo ruvennut jouset kulumaan???  :shocked:

64
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.09.11 - klo: 20.59 »
OT
tuli ostettua: IR
saas nähä onko hyvä...
tossa specsit http://img713.imageshack.us/img713/9969/28092011359.jpg

65
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.09.11 - klo: 00.37 »
Paperi viritelmät mäkeen.

En ole koskaan nähnyt kenenkään laittavan paperilla sopivaa välystä.
Olen muutamat paperivälykset tarkistanut ja aina on ollut pielessä.

Kenties kyseinen välys on ollut liian tiukka... vaikuttaa kytkinlaakereiden hajoamiseen kyllä.
Kytkinkellon ja spurrin hampaissa pitäisi olla selkeä, ehkä jopa reiluksi kuvailtava välys.
Silti hampaiden pitää olla kuitenkin yli puoli hammasta syvällä toisiinsa nähden.

Yksi tärkeimmistä on kuitenkin kytkinlaakereiden shimmaus.
Eli kytkinkellon täytyy päästä liikkumaan noin millin verran.
Eli siinäkin ihan selkeä välys.

Viitsitkö valaista mitä meinaa shimmaus, ja miten se tehdään? Pakko hieman puolustaa tuota paperi kikkaa.  :wink: ite säätäny aina paperilla, ja yhen kerran on menny liian tiukalle, mut silloin auto ei liikkunu enään ollenkaan, puri rattaat yhteen. Laakereitakaan ei ole montaa paria mennyt, oisko 3-4, ja 1 kytkinkello (ajettu n. 16 l), keraamiset odottaa pakissa, onko keraamisilla muuta etua, kuin kestävämmät?  :shocked:

66
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.09.11 - klo: 17.23 »
Juu.. siis ihan alimmaiseksi.. tuo on metallinen, kun liikkeessä ei nylon prikkoja ollut. Nylon voisi olla mielestäni vielä parempi. ainakin tuo tukee sitä vartta, kun se komposiittireikä on suurentunut.
rungot maksaa 25 €/2 kpl, ja prikat 10 kpl n. 1€  :laugh:

HALT! siis et kai laittanut sen kokoista prikkaa että se ottaa kiinni tuohon iskarin varteen? Tuohan tuhoaa varren pinnoitteen heti. Nyt äkkiä se prikka pois sieltä tai ainakin suurennat sitä reikää sen verran että se vain litistää noita o-renkaita hieman.
Ja oikea korjaus olisi ostaa tuohon iskarin korjaussarja. Jos valmistaja ei myy, niin vaihda merkkiä.

 - Hount

En missään nimessä, vaan reikä on sen verran suuri että varsi pääsee vapaasti liikkumaan...  :wink:

67
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.09.11 - klo: 14.53 »
Tällä laturilla voit myös ladata ohjaimen samaan aikaan ja maksaa 16,70

http://www.hobbylinna.com/twintxrx-laturi-200ma-600ma-p-22380.html
Kiitos, mites nuo MaH menee? esim. käykö 2000 /6V, vai mikä?

68
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.09.11 - klo: 14.21 »
Mitä tämän laturi maksaa???, ja onko siinä universaaliliitin mikä käy mihin tahansa vastariin,?

69
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 21.09.11 - klo: 14.14 »
Mahtaako kyseiset palat (R.factory) mennä Neo race speciin, jos ostaa 2 paria
tässä alkuperäiset (kyosho), hinnan takia kyselen, näyttäs aika samanlaisilta...

70
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.09.11 - klo: 13.31 »
Juu.. siis ihan alimmaiseksi.. tuo on metallinen, kun liikkeessä ei nylon prikkoja ollut. Nylon voisi olla mielestäni vielä parempi. ainakin tuo tukee sitä vartta, kun se komposiittireikä on suurentunut.
rungot maksaa 25 €/2 kpl, ja prikat 10 kpl n. 1€  :laugh:

71
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.09.11 - klo: 22.14 »
Mulla on suurentunut tuo komposiitti reikä iskarissa, onko siis järkevää tilata nuo uudet o-renkaat ja kokeilla pitääkö? kelasin aluks et vaan tiivisteet menny... mut varsi suurentanut tuota ulostuloa.  :shocked:

Ei taida pelkkä uusi o-rengas pelastaa. Ja tämä on just noissa ongelma: Ei voi vaihtaa sitä komposiitti/muoviosaa kuten kunnon iskareissa, muuten kuin tilaamalla koko paketti ja vielä 2 kpl runkoja.

Itse ratkaisin ongelman maksamalla 200 egeä optioiskareista... Ei varmaan mitään järkeä, mutta pysyy ilma ulkona ja litkut sisällä.  :laugh:

Tein pienen virityksen tuohon komposiitti iskariin... laitoin pohjalle aluslevyn, ja sitten nuo kumit, ainakin vaikuttais ettei vesikään tule läpi... "prikka" piti olla 3,5mm, mutta joutu vähän viilaa näyttämään...  :grin:



Uploaded with ImageShack.us

72
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.09.11 - klo: 16.25 »
Heitä tuo pahin vikapesäke niin pitkälle kuin mahdollista ja hommaa vastaanotin akku ja laturi.


Mahtuuko tuo samaan koteloon, missä alkuperäinen???

73
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 19.09.11 - klo: 14.48 »
Koitappa kääntää alaneulaa 1/8 kieppiä rikkaammalle. Onko sulla lämpömittaria?
Kokeiltu, toimii paremmin mut sitten sammuminen kestää tuplasti eli n. 5 sek, kun estää polttoainesyötön, mittaria ei ole. Mut ainakin pakokaasua tulee riittävästi... tarkennusta vielä, ilmiö tulee kun ajaa vähänkin kauemmin kaasu pohjassa, ns. "rataa" ajaessa ei ilmene, kun ei ole pitkiä suoria...

74
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 19.09.11 - klo: 12.39 »
Mistä johtuu.. kun kone on lämmin KE25, kone ei reagoi heti alakierroksilla, yläkierrokset toimii hyvin. Onko alaneula liikaa kiinni (kone sammuu 3 sek, kun estää syötön)? Jos kone käy hetken tyhjää, ja sitten antaa kaasua niin reagoi heti. Vai onko yläneula liian "piikillä"?

75
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.09.11 - klo: 15.04 »
Inferno Neo Race Spec on tullu hankittua. Nyt on 7 tankillista ajettu ja mitään muuta ei oo hajonnu kun rengas.

Nuo orkkis renkaat ei kestä... hommaa AKA:n renkaat esim. crossbrace, on tuplasti kalliimmat kuin vakiot, mutta kestää varmaan 4 kertaa pitempään...   :cool: itellä sama auto ja saanu huiput 69.8 km/h 16t kytkinkellolla.

76
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.09.11 - klo: 17.50 »
Mikähän piru tuonne forcen koneeseen on taas muuttanut kun ei lähe kirveelläkään käyntiin? ei edes lupaa.

Viime ajokerralla 2 viikkoa sitten lähti kuin palmun alta.

Tulppa vaihdettu.

Hehku ladattu.

Moottorin takalevyn avasin ja tiivistin kun on siitä vuotanut.

ei auta kaasuttelu, eikä ryypyttely yritysten välissä.

Puristuksia on

Auto ei karkaa startatessa eli kytkimessä ei ole häikkää.

Ja on siis täysin eloton vehje.

Tarkista paineletku, itsellä oli alapuolella reikä sitä ei edes huomannut, ennen kuin otti koko letkun irti... silloinkin oli kaikki kunnossa, mutta ei edes luvannut  :smiley: tarkista samalla polttoaineletku.

77
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.09.11 - klo: 10.52 »
Käykö esim. näistä tulpista http://www.jp-nitroracing.com/moottorit-tarvikkeet-tulpat-c-22_51.html mitkä kyoshon moottoriin, onko kaikissa tulpissa standardikierre? Ja jos joku sattuu tietämään onko nuo kestäviä tulppia?

78
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 04.09.11 - klo: 17.49 »
Eilen: kaveri hitsas KE25 rungon kuntoon, kun kiertokanki murtanut sen, ja sit tuli hiottua kone sisältä niin, että roinat mahtuu pyörii (ylim. hitsaus mällit pois)... :cool:  uus etulaakeri, kampiakseli, kiertokanki, mäntä, ja putki, sekä männäntappi, ja sokka...  :shocked: tänään koe käytetty, ja toimii. Uus tulppa puuttuu, kun ainoa tulppa hajos pakissa ollessa koneremontin ajan  :evil: sit sisäänajolle...  :laugh:

79
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 04.09.11 - klo: 15.42 »
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:
Tosin osakuvassa/listassa ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
Niinpä ei löydy ei ainoa mikä ois lähellä mittoja kai? ois tää: http://www.infernosonly.com/MUGJX08002_Ninja_JX_Rear_Ball_Bearing_14x25_4x6mm_p/mugjx08002.htm
kun ton takalaakerin mitat oli n.25,3, ja 13,7

80
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 03.09.11 - klo: 13.59 »
Takalaakeri lähti helposti pikkukopautuksella, lämmityksen jälkeen. Mutta nyt siihen ei saa uutta laakeria  :shocked: .21, ja .28:n liian pieni ulkohalkaisijalta, otanko riskin ja laitan vanhan kun se on nyt putsattu, ja välystäkään ei ole kuin n. samanverran kuin uudessa, tuli kokeiltua... ennen kun palautin väärän, kuinka helposti kuluu, ollut siis 4 moottorin hajoamisessa mukana, ja aina antanut kiertokanki periksi... eihän siihen periaatteessa iskua tule??? (toivottavasti ei ole niin, että kössin mielestä tuota tarvi ikinä vaihtaa, tai et on liian hankala "tavikselle"   :laugh:

81
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 02.09.11 - klo: 12.15 »
Ollut mukana 4 kiertokangen hajoamisessa, ja "rohisee" kun pyörittelee. Jos ei lähde niin en vaihda, täytyy viel yrittää putsaa kunnolla jos "rohina" loppuis.  :azn: On siinä pikku välyskin...

82
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 02.09.11 - klo: 12.08 »
Milläs koneesta takalaakeri irti??? On nimittäin aika tiukassa eikä  pääse millään lyömään irti...

83
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 23.08 »
Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?

Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin :smiley:
Mä voin vaihtaa laakerit tuohon 74€ hintaan, niiden käyttöikä on varmaan pidempi veikkaan, kun tehä alle 2 kk 4 koneremontti 70-80€ kerta... Joskin kone ei ole kertaakaan leikannut kiinni, syyt löytyy aikaisemmista viesteistä, haluisin vaan et huono tuuri loppuu... Pihasuttaajia tässä ollaan  :wink:, vaikka kiinnostais joskus lähtee kokeilee jotain kisaa..  :embarrassed:

84
racechronosta saat ihan mitä vaan, ei siinä tartte mitään laskea
Okei! en tiennyt kun en ole käyttänyt...  :cry:

85
Nokia
Android
Vaatii sit Gps:än
Ja toiset käyttää myös tätä mut siinä ei taida olla suoraan tuota huippunopeutta, vaan se pitää laskee (en oo varma).
http://www.racechrono.com/



86
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 21.55 »
No jos et oo tyytyväinen nykyiseen ja haluat jatkaa harrastamista. Onhan kilpamoottorit kuitenkin ihan eri planeetalta, mutta eivät aina aloittelijoille kaikista helpomipia alkuun koska sovitukset ovat niin tiukkoja. Siksi niitä ei ole RTR/rediseteissä valmiina, tosin ei hinnankaan puolesta. Tollanen italiaano kilpakone alkaa kunnolla elää vasta gallonan jälkeen, sitten se tekee armotonta jälkeä. Orion (Sveitsi?) ja OS (Japsi) ovat kanssa kovia kuten varmaan tiedätkin. Varmatoimisia ja yleensä harrastmaisesta pääsee nauttimaan paremmin kun koneet toimii, tosin en voi verrata K25 moottoriin kun en ole sellasta koskaan nähnyt ja olen kuullut että se on keskimääräistä parempi RTR pannu (tiedä sitten mikä on totuus)
KE25 On ihan tiukka pannu RTR koneeksi, ainoo et mulla on ollu sairaan huonoa tuuria sen kanssa 4x menny kone. Et jos se loppus koneen vaihdolla  :laugh: Ja onhan sen läpi huuhdottu 12.7 jälkeen n. 11 litraa polttoainetta  :police:.
Muutenkaan autosta ei ole hajonnut kuin kuluvia osia. Ja pari ajovirhettä on myös sattunut. Auton saamaan "kohteluun" esim. järjettömiä hyppyjä on auto ollut kestävä... :shocked:


16t kytkinkellolla huiput 68,3 km/h (N8 oli takaspoilerissa kiinni)  :cool:



87
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 21.31 »
Kukaan ei vielä vastannut kannattaako autoon sijoittaa. Koko auton hintainen moottori??  :evil:

88
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 21.24 »
Katsoin manuaalia ja tarviit muihin kuin vakiomoottoriin moottoripukin ja kytkin/vauhtipyöräsetin. Tämä on taas tätä K-RTR-hommaa, ettei tehdä standardien mukaan...  :evil:

Lisäksi nopealla selauksella esim. diffeihin kannattaa laittaa toiset rattaat (eli 4 ratasta/diffi). Iskareistahan olikin jo toisaalla puhetta.
Pukit ei varmaan paljon maksa? mut entäs noi muut?

89
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 21.23 »
KE25 tais olla jo ihan "standardi"pukeilla.
juu niillä mitkä on vakiona...

90
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 20.16 »
Neo race speciin uutta moottoria, kannattaako sijoittaa auton hintaiseen moottoriin Cody King tai Jared Tebo sama kone eri edition. Käyköhän "heittämällä" kiinni? (meni "käämit" KE25 koneeseen) Vai oisko jollain hyviä ehdotuksia moottoriksi? ja ostospaikkana jompikumpi näistä RacingFactory tai RCJKL
Tai käykö esim. tämä kyseiseen autoon?
OS-MAX-21-XZ-B

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6