Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jakke

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
61
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 13.07.04 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
-69 syntynyt. Paras vuosi :wink: , aaa ja jotkut teistä tietää mistä minä puhun  :wink: .
Jerzi
Noh noh  :wink: . Itsellä menee pari kuukautta kuuskasin puolelle, joten olen vuoden verran jopa tallustellut kultaisella kuuskyt-luvulla  8)

62
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 12.07.04 - klo: 17.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Nostetaas vähän foorumin keski-ikää, olen 35v ja myös henkisesti pikkupoika niinkuin joku jo aiemmin tokaisi.

Keski-ikä senkun nousee eli puoli vuotta vanhempi kuin em. viestiä kirjoittaessani, mutta edelleen henkisesti pikkupoika.  :mrgreen:  Jälkikasvukin jo 14v ja 15v.  8)

63
Polttisautot / Savage 25RTR vai Thunder Tiger mta-4
« : 03.07.04 - klo: 12.09 »
Joo, mielestäni ainoat tyyppiviat ovat vanteiden heikko hex-kolo ja vanhemman 21BB moottorin vaikea säädettävyys, joka on korjattu uudemmassa S-25 koneessa poistamalla keskineula ja vaihtamalla kaasarin runko komposiittirunkoon.
Diffirasvat kannattaa aina tarkistaa tehdastekoisissa autoissa eli sama ongelma varmaan muillakin merkeillä ja diffit todellakin saa rikki kovissa alastuloissa, jos slipper clutch on liian tiukalla. Meinasin illalla avata diffini katsoakseni onko se rikki, niin huomasin että vaihdelaatikon cup joint:sta puuttuu lukkoruuvi, joten diffissäni ei ollut mitään vikaa.
Yksisuuntaislaakeri ei ole mikään ongelma jos on roton kanssa tarkkana. Meillä on mennyt yksi laakeri halki kun päästin kerran kakun koneeseen ja samalla roton nappi jäi pohjaan eli omaa hitautta ja tyhmyyttä se meni. Myös porakoneella, 12v akulla ja liialla nykimisellä laakerin saa rikki.
Mta-4:ta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta.

64
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 02.07.04 - klo: 10.03 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Eli sielä on varmaan jotain ilmavuotoja jossain päin konetta. Täydellä tankilla saa polttoainetta ihan hyvin, mutta kun tankki on vajaalla puolella tankilla, kone rupee temppuilee ihan kunnolla. Ei saa polttoainetta kylliksi. Seosta rikastamalla voi auttaa pikkasen, mutta sekään ei auta tarpeeks. Eli varmaan kun polttoaine vähenee tankista, ilmavuotojen takia se ei kulje kunnolla moottoriin asti, ni ei toimi alakierroksilla ollenkaan. Pysyy kyllä tyhjäkäynnillä, mutta lähtee paikaltaan (ja pienilta kierroksilta) erittäin huonosti. Aikailee ihan kunnolla. Jos paikaltaan lyö yhtäkkiä kaasun pohjaan, se ensin aikailee vähän aikaa ja kun se saa vähän enemmän kierroksia, se ampaisee liikkeelle. Siis täyden ja puolen tankin välissä toimii täysin. Keulii ja sutii kunnolla.
Mikähän vois olla? :(

Sulla on alaneulan säädöt pielessä. Kokeile ensin säätää alaneulaa rikkaammalle.

65
Polttisautot / tt dt10 ei käynnisty
« : 30.06.04 - klo: 21.45 »
Vähän enemmän voisit kertoa kalustostasi.
Jos korkki on kunnolla kiinni, niin ei pitäis nitron mennä miksikään talven aikana. Itsellä oli talven varastossa toistakymmentä litraa nitroa eikä mennyt miksikään. En usko, että polttoaineessasi on mitään vikaa. Palauta kaasarin neulat tehdasasetuksiin ja kokeile uudelleen. Jos ei auta, niin käy tätä listaa läpi: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4635&sid=c019fa30e7bed3df7cecbf8ccbc523c3
tai Ari-Pekan hyvä tietää osiota:
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/
fiesta: Miten nitro ja metanoliseos jossa on öljyä alle 20% jäätyy?

66
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 29.06.04 - klo: 22.58 »
Veikkaan, että voi olla hiukan kuskista kiinni. :mrgreen:
Iskarin alakiinnitysruuvi helppas enkä huomannut heti pölypilven keskeltä tapahtunutta ja iskarin varsi jäi tukivarren väliin vääntyen. Iskarin alurungolle ei tullut mitään vaurioita ja onneksi minulla on varavarsia. Siirsin sitten edestä yhden iskarin taakse ja ajelin vielä pari tankillista yhdellä etuiskarilla kunnes diffi hirtti kiinni.

67
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 29.06.04 - klo: 22.43 »
Noniin, nyt on lapiorenkaat ja Jeep Rubicon koppa testattu ja hyväksi todettu. Pito on tautinen hienolla hiekalla ja sora lentää. Välillä autoa ei näkynyt pilven keskeltä ollenkaan. Ohjattavuus ei ole kummoinen, mutta sorakuopan rinteeseen nämä on tarkoitettukin.
Tämän päivän saldo on yksi vääntynyt iskarin varsi ja ilmeisesti takadiffi sökönä.

68
Polttisautot / Onko Kukaan
« : 28.06.04 - klo: 07.44 »
En tiedä onko kukaan Suomessa, mutta Rb Innovations tekee tehdastekoisia: http://www.rbinnovations.com/

69
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 25.06.04 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Paljo sä maksoit tosta korista Jakke? Paljo makso maalit? Kannattaako aina maalata spray-maalilla, vai saako pensselilläkin hyvää jälkeä jos osaa?
Pactra spray-maali ankaran teippauksen ja maskauksen jäkeen. Tämä koppa oli ilkeämpi maalata kuin edellinen, koska helmat joutui maalaamaan ensimmäisenä (tummasta vaaleaan). Metallivärit täytyy maalata moneen kertaan ohuin kerroksin.
Kori maksoi muistaakseni kolmisen kymppiä ja maalit n.7euroa puteli. Tarkkoja hintoja en tiedä, kun taas vaihteeksi tuli ostettua kaikenlaista muutakin. :) http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/maalit.jpg

70
Polttisautot / HPI Super Nitro 2.0
« : 25.06.04 - klo: 17.43 »
Jummi, mikä namu! Alkaa himottaan ratakiesiä. :mrgreen:

71
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 25.06.04 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Rubicon=rupikonna?

Ei sentään.. Mäkin haluan tollasen auton :)

Rubicon on sen joen nimi jonka Julius Caesar ylitti sanoen "Alea jacta est" eli "arpa on heitetty".
Hobbylinnassa tais olla vielä ainakin yksi maalaamaton kori. Tätä koria en ihan halvalla myy, koska tämä oli kuulemma ensimmäinen Euroopassa. 8)
http://www.jeep.com/wrangler/models/rubicon.html?context=wrangler-index&type=left&mtNav=0
Taidan tästä lähteä puhdistamaan grilliä, joten Hauskaa Juhannusta kaikille ja olkaa varovaisia vesillä!  :D

72
Polttisautot / TArviiko Polttiksessa
« : 25.06.04 - klo: 11.41 »
Nopeuden säädön hoitaa servo, joka säätää kaasuttimen kurkkua. Lisäksi autoissa kaasuservo hoitaa myös jarrua.

73
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 25.06.04 - klo: 11.37 »
Tukivarret ovat Golden Horizons tuotantoa.
Laitoin Hpi:n kiristettävä hex-mutterit jottei maastossa renkaita vaihtaessa katoa enää niitä tappeja. Samalla laitoin Savagen hiekkalaatikkoleikki valmiuteen. :mrgreen:
Varikko: http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/Jeep_Rubicon012.jpg


74
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 25.06.04 - klo: 00.33 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Jakke: Oonko ihan sokee vai näenkö muuten vaa näkyjä vai oletteko hieman koskenut myös raideväliin noitten vanteiden kanssa? :wink:  Näyttäsi ihan, että noissa ois hippusen leveämpi raideväli kuin vakioissa, joka ei suinkaan oo huono homma. 8)

Näit todellakin oikein, raideleveyttä on kasvatettu hiukan vajaa kaksi senttiä. Autoon tulee enemmän vakautta, mutta saattaa varjopuolina tulla kolareissa ohjauskappaleiden rikkoontumisia.

Olet Mika oikeassa, juttelin just tänään Mikon kanssa ja sanoin ihan samaa, mutta samaa mieltä olin vakiokopasta ja hetihän se kuitenkin piti myös "sisäänajaa". Sunnuntaina olemme mahdollisesti menossa Airiston hiekkakuopalle testaamaan lapiorenkaita ja siellä on hienoa hiekkaa joten saa nähdä. 8)
Taidan mennä ottaamaan pari kuvaa lapioista jos jotakuta kiinnostaa.

75
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 24.06.04 - klo: 10.21 »
Juu kiitoksia! Vanteet tosiaankin näyttävät kuvissa hieman muovisilta, mutta tärkein on se, että ne ovat kestävät. Pintakovuus on kova-anodisoinnin ansiosta noin 60 HRC eli karkaistun teräksen luokkaa ja sen lisäksi siinä ei tapahdu alumiinioksidin aiheuttamaa tummumista kuten käsittelemättömässä alumiinissa.
Purplea osaa on tulossa jossain vaiheessa tukivarsien päähän.
Aluvanteiden sarjatyöstä olen pyytänyt tarjouksen, joten jos hinta asettuu kohdilleen saattaa syksyllä olla tarjolla samanlaisia myös muille. Materiaali vaihtoehdot ovat: kova-anodisoitu tavallinen alumiini jossa sävyvaihtoehdot kiiltävästä mustaan, käsittelemätön kiiltävä lentokonealumiini ja titaani. Viimeinen vaihtoehto on aika epätodennäköinen materiaalin korkean hinnan ja vaativan koneistuksen takia.

76
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 24.06.04 - klo: 08.10 »
Noniin, nyt sain viimeinkin aluvanteet kova-anodisoinnista. Värisävystä tuli aika namu vaikka itse sanon, nimittäin graffitinharmaa. Laitoin samalla uuden Jeep Rubicon kopan ja alumiiniset ylätukivarret.

77
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 24.06.04 - klo: 08.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Katselin noita Skid plateja, ja ajattelin että onko parempi ajaa muovisilla vai alumiinisilla?

Alumiiniset kyllä taipuu törmäyksissä ,ja muoviset antaa periksi.

alle ajattelin laittaa sen pohjapanssarin,mutta voiko tätä kiinnittää muoviseen vai pitääkö olla eessä ja takana metalliset?

Keskipanssari tulee etu- ja takapanssarin päälle, joten sen voi laittaa muovisten lisäksi. Alumiiniset etu- ja takapanssarit tulee pääsääntöisesti alkuperäisten tilalle. Panssaroisin itse ensin mieluummin polttoainetankin joka on paljon herkempi rikkoontumaan, kuin mikään pohjassa.

78
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 22.06.04 - klo: 01.00 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Slipperiä oon yrittäny säätää sopevalle,mutta ei se halua pelata :D

Ohjeen mukaan, väännä mutteri kiinni ja löysää sitä puoli kierrosta. Hienosäätöä sitten puolin ja toisin tarpeen mukaan.
jakke muuten pitääks se slipperi kiristää kuin hampaat irvessä ja siitä avata puoli kierrosta ku mä oon hommaamassa savagee ni ois kiva tietää :P .

Tässä linkki ohjekirjan sivulle: http://www.hpieurope.com/manuals/845/845-50.jpg
Nettisivuillani on linkit Savege-manuaaleihin, joten jos olet harkitsemassa ostoa, niin voit tutustua vähän jo etukäteen.

79
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 21.06.04 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Slipperiä oon yrittäny säätää sopevalle,mutta ei se halua pelata :D

Ohjeen mukaan, väännä mutteri kiinni ja löysää sitä puoli kierrosta. Hienosäätöä sitten puolin ja toisin tarpeen mukaan.

80
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 21.06.04 - klo: 10.28 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
http://www.rcmodellbau-shop.de/shop/index.html?d_31223_GP_4WD_Mad_Force_RTR1802.htm  Aika moni tekee "savageja" mutta eri merkkisinä.

Häh. Minulla aukeaa mad force sivu. En ymmärrä tätä juttua :roll:

81
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 18.06.04 - klo: 01.01 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Mulle tuli savageen uudet q6 vanteet. On ne vähä hienommat kyllä ku vakiot.
Kummalle puolelle ne mustat mutterit renkaissa tulee? Mulla on sellanen kuva, että oikealle, mutta mitä järkee siinä on, kun jos niinku pitää sitä mutteria kädellä kiinni ja pyörittää akselia eteenpäin, ni se mutteri löystyy. Luulis, että sen pitäs olla sillee, että kun lyö kaasun pohjaa, ni mutteri ikään kuin vääntyy kireemmälle.
Saitteko mitäään selvää?

Mutta kun se mutteri ei ole normaalisti vapaana vaan siinä on kitkaa joka kiristää mutteria. Jos sulla on manuaali kadoksissa, niin löydät sen linkin sivuiltani.

82
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 17.06.04 - klo: 00.35 »
Hyppimiseen liian jäykät jouset eivät ole oikein sovellu. Auto ottaa vaan uusia pomppuja maahan tullessaan ja se ei ole hyvä. Sopivasti löysillä jousilla saa myös pyöriin ulosjoustoa ja pito säilyy paremmin röykyissä. Hommaa mielummin ensin jäykempää ja parempilaatuista iskariöljyä.
Hullua kyllä, mutta 25 ja SS- malleissa on yhtä jäykät jouset, vain väri on eri. Värit menee soft=punainen/vihreä, medium=sininen ja hard=purppura/musta.
Harmittaa, kun en ole kiireiltäni ehtinyt käydä vielä koeajamassa uusia aluiskareita ja aluvanteetkin on hakematta anodisoinnista.

83
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 17.06.04 - klo: 00.01 »
Nämä jouset ovat SS-mallissa: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFYJ9&P=ML
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/savagemallit.htm
Kannattaa varmistaa jostain Rc-Trixin jousien jäykkyydet. En panisi päätäni pantiksi 40% paremmasta jäykkyydestä. Jousen paksuuskin on sama kuin 21-mallin jousissa eli 1.2mm, tietty materiaali voi olla parempaa. Kannattaa tarkistaa kuitenkin ensin iskareiden öljyt.
Meillä on 21-mallissa medium siniset jouset ja ne on paljon paremmat kuin punaiset. Huomioikaa ettei autosta kannata tehdä liian jäykkää tai muuten ajo-ominaisuudet kärsii. SS ja 25- mallien jouset on siinä hilkulla.

84
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 16.06.04 - klo: 22.28 »
Ongelmat johtuu pääsääntöisesti siitä, että Savagen kone on säädetty 20% nitrolle ja porukka käyttää pienempiä nitropitoisuuksia. Ainakin yläneulaa täytyy tästä johtuen säätää jo heti rikkaamalle jotta kone käy paremmin. Luulisin konerikkojenkin johtuvan siitä ,että ajetaan laihalla seoksella ja liian "piikillä" eikä kone saa kunnolla voitelua. Kattelkaa sitä DVD-levyä, siinä on hyviä vinkkejä miten kone käyttäytyy eri tilanteissa ja säädöt tulee oikeaan suuntaan.
MarkusH. Kone on liian laihalla. Yläneulaa aukipäin eli rikkaammalle ja johan kone käy paremmin. Hakekaa ensin se "röpötys" ja siitä hiukan laihemmalle. En pidä yhtään huonona, jos Savagea ajaa jokusen tankin vaikka liian rikkaalla.

85
Monsteri-luokasta käytyä keskustelua löytyy täältä:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4662

86
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 16.06.04 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kaasarin neulat säädöissä. On saatu käyntiin. polttoaine 16%. Roton akku ei välttämättä täydessä iskussa.

Jos roton akku ei ole iskussa, on käynnistäminen vaikeaa varsinkin kun kone on uusi. Ladatkaa akku, antakaa hiukan kaasua ja koittakaa uudestaan. kone on säädetty tehtaalla 20% nitrolle, niinkuin on jo aiemmin ollut juttua ja 16% nitrolle kannattaa ehkä säätää 1/4 kierrosta rikkaammalle.

87
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 16.06.04 - klo: 12.50 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mikä mättää?
Kaveri osti Hpi Savage 25 monsun ja nyt kun urittää käyntiin niin ei des lupaa. tulppa hehkuu, sylkee polttoainetta pakoputkesta, mutta ei käynnisty?

Onko konetta saatu kertaakaan käyntiin, mitä polttoainetta, onko roton akku varmasti täydessä latauksessa ja onko kaasarin neulat  tehdassäädöissä?

88
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 13.06.04 - klo: 22.10 »
Alku vaiheessa röpötys on ihan hyvä. Käy ainakin riittävän rikkaalla. Koneen saa tosin paremmin käymään kun vaihtaa n.20% polttoaineeseen, niinkuin tehdas suosittelee.

89
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 13.06.04 - klo: 13.40 »
Kerro nyt kuitenkin miten se seoksen laiheneminen ilmenee. Keskineulan säätöihin ei sais kajota ja sen pitäis olla 3 1/4 auki. Luulenpa, että sun ongelmasi löytyy kaasarin säädöistä. Palauta tehdasasetukset ja koita uudelleen. Jos et löydä alaneulan pohjaa, niin säädä se hiukan vivun otsapinnan alle (ehkä joku 0.5mm). Kone käynnistyy paremmin kun antaa hiukan kaasua ja kun kone on käynnissä, niin hiukan ensin lämmittää sitä. Liian viileälle koneelle ei kannata tehdä säätöjä vaan käyntilämpöiselle.

90
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 13.06.04 - klo: 02.24 »
Hienoa, kun pystyin auttamaan 8) . Säädä vaan 1/8 kerrallaan yläneulaa piikimmälle eli kiinnipäin. Laitoin yläneulan varmuuden vuoksi puoli kierrosta enemmän aukipäin eli viiteen kierrokseen joten voit huoletta säätää sitä. Kokeile kuitenkin aina joka säädön jälkeen. Normaali käytilämmössä poltaa jo herkästi näppinsä joten ole varovainen. Jos autosi vaihtaa jo kakkoselle, niin se on jo aika lähellä sopivaa.
Etuiskaritornin kuuluu ollakin hiukan takakenossa ja jos tarkkaan katsot, niin myös tukivarret ovat kenossa. Tämä siksi, että tukivarret ja iskarit ottavat paremmin edestä iskuja vastaan.
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/SS-Savage/107.jpg

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10