Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ak72

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.05.13 - klo: 20.18 »
Postman pate toi lisää sälää amainista maxiin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/85582819/20130503_201320.jpg

Vielä tulollaan RPM bulkit ja iskaritornit sitte voi "pura-kokoa" alkaa  :wink:

62
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 01.05.13 - klo: 13.43 »
Jep pitänee laittaa tommonen harkintaan... vähän taukoa ajelussa kun yks iskari sökönä ja takadiffi vuotaa. Osat on tuloillaan valtameren tuoltapuolen, samalla tehdä vähän isompi remppa autoon (RPM:ää vähä jokapaikkaan)

63
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 01.05.13 - klo: 12.11 »
Tässä nyt oma maxxi... vaikka onkin polttis versio niin tuskin ketään haittaa että kuvan pistän... kääntyy kumminkin pian sähköksi tämä.
Ei tuo kuvan koon muuntaminen onnistu noilla koodeilla ja nyt ei tullut sitten läpi ollenkaan...
Edit:katsokaa linkistä, en viitsi laittaa noin isoa kuvaa... https://www.dropbox.com/s/alg1mp3ggqxce25/DSC07162.JPG

Hieno toi Charger-koppa ! Mistäs tommosen voi ostaa :)

64
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 26.04.13 - klo: 20.25 »
Huomasin että yhden big bore etuiskarin tanko mutkalla  :angry: Onko tämä oikea tanko tuohon iskariin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/48913/n/Traxxas-XX-Long-Hardened-Steel-Shock-Shafts-2


Samalla kun tarkistelin autoa niin huomasin myös että takadiffi vuotaa toiselta puolelta. Onkohan tuo miten yleistä? Onko sieltä pettänyt joku tiiviste, ei jaksais alkaa tuota purkaan ennenkuin uudet bulkit tulee.

Onko auto kulkenut hyvin tai pitänyt epäilyttäviä ääniä. Mulla alkoi vuotaa kun meni diffin sisältä spidergeareista hapaita, jotka sitten rikkoivat tiivisteet. Viimeksi taas meni ring gearin hampaat kovasta vauhdista ja jälleen tuloksena oli vuoto, joten taas meni tiivisteet. Avata en ole edes jaksanut enää kun tuli nuo vahvemmat. Harmittavainen asia on, että diffin tiivisteet tulevat sen diffikupin mukana, jota aika huonosti oli talvella Suomessa varastossa :sad:


Mielestäni kulkee ihan hyvin, Amainista jo tulollaan diffi rebuild kitti jotenkin sitä pitää aina aavistaa ettei nää vehkeet kestä.

65
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 26.04.13 - klo: 16.37 »
Huomasin että yhden big bore etuiskarin tanko mutkalla  :angry: Onko tämä oikea tanko tuohon iskariin:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/48913/n/Traxxas-XX-Long-Hardened-Steel-Shock-Shafts-2


Samalla kun tarkistelin autoa niin huomasin myös että takadiffi vuotaa toiselta puolelta. Onkohan tuo miten yleistä? Onko sieltä pettänyt joku tiiviste, ei jaksais alkaa tuota purkaan ennenkuin uudet bulkit tulee.


66
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 26.04.13 - klo: 07.20 »
Piti just kans laittaa mut Cjaik ehti ensin :wink: Eurorc:ltä oon tilannu rpm kamoja, kun ei ulkomaanhinnoille juurikaan häviä ja tulee nopeasti.

ps. aimainin varastoon tullu jo bulkkeja, onpa halpaa! :shocked: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_663/products_id/256883/n/RPM-Traxxas-Maxx-Rear-Bulkhead-Set-Black

Jahas jospa itekki rpm bulkit ja tornit laittas tilaukseen. Amainia itse myös suosin kun varma toimittaja ja postit todella edulliset.

67
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.04.13 - klo: 16.12 »
Ite kannustan alu iskaritorneja. Ne eivät anna yhtään periks eli ovat tukevat.

Mitkä aluiskaritornit ois hyvät? Tosin vakioiden kanssa ei vielä ole ollut mitään ongelmia.

Edit: FLM:n torneja vissii kehuttu, kun tarvetta ilmenee niin vois ne tilata ja samalla hybridi bulkit  :tongue:

68
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.04.13 - klo: 15.18 »
Tulipa sitten rällättyä etupuskuri p*skaks  :wink: läks tilaukseen RPM puskurit,iskaritornit ja skidplatet, Amainhobbies kiittää ja kumartaa.

69
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 20.04.13 - klo: 19.52 »
Mitäs öljyy ihmiset käyttää iskareis täälläpäin :)

60:set laitoin omaan kun sattui oleen hyllyssä. Pihasuditteluun varmaan käy 50-100:set parhaiten.

70
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 20.04.13 - klo: 15.30 »
Pitihän se käydä kokeilemassa vähän tuota Maxia pihalla kun on kuivempaa. Tehoa on ainakin riittävästi.
Eka kerralla painasin kaasua reippaasti ja viiiuuuh auto veti 2x voltti takaperin ja laskeutui katolleen.  :evil:
Pitää varmaan vähän totutella tuohon harjattomaan settiin. Voimaa tuntuu löytyvän tarpeeksi ainakin kahteen autoon.
En tiedä miten jotkut pystyy ajamaan 6s lipolla tuolla, se tuntuu lentävän jo 4s lipolla.  :laugh:
5min ajelun aikana akut pysyivät viileinä ja moottori lämpesi vain hiukan, joten valinnat ovat olleet ihan hyvät.

Ite kävin myös, jäi vaan ajot aika lyhyeen kun niin pirun kylmä tuuli tuolla pihalla. 6s:llä ihan hyvin onnistui ajot, keulii pitkälle mutta kun annostelee kaasua oikein niin hyvin pysyy hanskassa. On kyllä hyvät renkaat noi Pro-linen Trencherit, pitoa on ja tuntuu että auto pysyy paremmin nuilla pystyssä kun leveyttä tulee autoon. Big bore iskarit myös toimii hyvin ei valittamista ja diffitkin pysyivät ehyenä  :wink:

71
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 19.04.13 - klo: 19.13 »
Täytyy muistaa, että tämä auto oli alunperin suunniteltu titaneille ja nimheille. Niillä noi diffit kestää hyvin kyllä. Nykyään kun lyödään 6s kiinni ja tehoa on useampi kilowatti, niin on ihan selvä asia ettei kymppikoon diffi kestä tämän kokoluokan autossa. Toisilla tosin kestää hyvin, mutta toisilla ei. Multa on tosiaan mennyt 2 ring gearia ja kerran diffin sisärattaat (joiden muruset rikkoi tiivisteet, eli piti se kuppikin ostaa) viiden akullisen välein 15 akullisen sisään. Tiedä sitten oliko maanantaikappaleita vai mikä ne noin rikkoi, kun en autolle edes pahasti kenkää antanut. Olen tähän asti halunnut päästä mahdollisimman halvalla ja olen laittanut auton tähän kuntoon yllättävänkin "halvalla" (vähemmän kuin tower hobbiesin nimh brushless e-maxx maksaa) :wink: Lisäksi mulla ei ennestään ollut alubulkkeja. Niin kuin itse sanoin, onhan noi aivan järkyttävät hinnaltaan, mutta niin on tämä koko harrastuskin. Ajan kanssa näkee oliko "kannattava" ostos. Kyllähän sitä aina hymy nousee huulille, kun uutta kirkasta osaa hommaa maksoi se sitten paljon tai vähän :laugh:

s.heinonen: Itselleni perustelin oston järkevyyttä juuri laskemalla samalla tavalla :wink: Tosin iso syy tilaamiseen oli että olin kiihdyksissä tosta hajoamisesta just hyvien hankikantokelien aikaan :grin: No jokatapauksessa nyt noi mulla kuitenkin on ja testit lähtee, kun kelit paranee!


Vähän saapi kyllä syyttää valmistajaa kun myy tätä autoa nyt nuilla Lipoilla ja silti monet osat on jääny päivittämättä. Kuitenkin melkeen 1000€ auto Suomessa, eikä tuota diffiä viitti ees taas ruuvata auki joten pakkokait se on laittaa visa vinkumaan jossain vaiheessa ja laittaa tilaus vetämään FLM hybrideistä.

72
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 19.04.13 - klo: 12.51 »
Toi ring-gear on vissii traxxas 5379X osanro? Jos on niin sama menis myös nelkku slashii ja muihinki eli aikas paljo keveempiin autoihin  :shocked: . Ehkä tuo ois pitäny raskaampiin monstereihin valmiiks mitottaa paremmin...

73
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.04.13 - klo: 18.02 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.

Hintaa tuli yhteensä 140€ + postit. Ihan järkyttävä kilohinta siis tuollaisille, mutta olin kyllä varautunut enempään, sillä amerikasta kun tilasin, niin verot tulee vielä suomen tullista. Minun onnekseni meni paketti tullin läpi, eikä veroa siis tullut. Viimeaikoina itselle on tullut paljon rc-kamaa tullin läpi, vaikka perintärajaakin kiristivät :shocked: Luulen, että nyt kestää voimansiirto diffien osalta paremmin. En tiedä, onko omat rattaat ollut maanantaikappaleita, sillä ne ovat hajonneet yhtä lukuunottamatta tasamaalla ilman hyppyjä ja vielä lumella/jäällä, jolloin ei rasitus pidon puutteen vuoksi pitäisi olla suurta...

Eihän tuo lopulta oo paha hinta laatukamoista. Pitänee laittaa joskus noi hankintaan jos alkuperäiset porsivat.
Noi diffit on kyllä järeet  :azn:
Mullaki viimesimmät paketit tuli tullin ohi, vain noi Pro-Line renkaat jäivät sinne eikä niihinkään tullut kuin 15€ lisää hintaa alv kun piti maksaa.

74
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.04.13 - klo: 16.43 »
Isommat kuvat edellisellä sivulla jos kiinnostaa :wink:

Voi hitto nyt alko mullaki poltella tommoset, tahtooooooo  :tongue: Kerro paljo meni euroja niin josko vähä rajottas polttelua.

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raaheen rc 1:10 crossirata
« : 17.04.13 - klo: 13.30 »
Saataspa jo se kunnon ulkorata vireille, jotenki ei houkuttele se tenniskentällä ajo  :embarrassed:

76
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 12.04.13 - klo: 18.13 »
Ei aina, vastikään tuli 189USD paketti jenkeistä tullin läpi.

Jep riippuu paljon mitä lähettävä firma raapustaa paketin päälle, Amainhobbies vähän liian tunnollisesti ilmoittaa summat siinä.

77
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 12.04.13 - klo: 13.57 »
Itella toi kirjepostia, maxxin osat saa hakea tullista, grrrrr alkanu tulli noudattaan valtion määräyksiä, kaikki yli 22€ tilaukset eu:n ulkopuolelta on tullattava.  :angry:

78
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.04.13 - klo: 19.35 »
Rusahtaako se ihan vai vaan pikku naksahdus ? Entä jos lähdet pienellä kaasulla ? Sellanen rusahdushan kuuluu täyskaasulla jos sulla on Ring Gear diffistä rikki. Puuttuu esim yks hammas  :smiley: mut sekin vaan sillee kovassa kaasutuksessa rusahtelee. Otappa koppa pois ja yritä paikantaa sitä ? Vaikeeta se kyl usein on näissä kun se vika voi heijastua jostain herkästi toiseen paikkaan.

Juu ei se kovin isosti rusahda, semmonen aika pieni "naps" tieten joku vetari jos vetelee viimeisiä... jos vaan vähän kaasuttaa niin ääntä ei kuulu. Pitää ladata akut ja koittaa paikallistaa.

79
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.04.13 - klo: 19.26 »
Semmosta vaan että pitäskö MM noparin rupeli pyöriä koko ajan?
Ei
Mulla se pyörii kun sähköt laittaa päälle ja hetken päästä pysähtyy, onko tuossa joku lämpöanturi joka laittaa rupelin pyöriin tarvittaessa?
Kyllä
Toinen kun kaasua painaa niin autosta kuuluu sellainen outo "sähköinen" naps ääni, auto kyllä toimii normaalisti mutta tuo ääni vaan ihmetyttään.
Tästä en saanut ihan kiinni mut ei kyl mitään naksahdusta pitäs kuulua lähtiessä. Osaatko selittää tarkemmin tuota ääntä tai paikkaa mistä se tulis ?  :smiley:

Se on vähän sellainen kun sähkökontakti olisi huono ja jostain lyö kipinää. Tarkemmin en osaa sanoa, noparin päällä on kyllä vettä ja liitännöissä mutta auto tosiaan kulkee ja kiihtyy normaalisti.  Jos suuri virta siirtyy liittimen kautta niin vois olla että sieltä kipinöis? Pitäs ottaa koppa pois ja paikallaan kaasutella jos sieltä jotain näkyis.

80
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 10.04.13 - klo: 18.50 »
Semmosta vaan että pitäskö MM noparin rupeli pyöriä koko ajan? Mulla se pyörii kun sähköt laittaa päälle ja hetken päästä pysähtyy, onko tuossa joku lämpöanturi joka laittaa rupelin pyöriin tarvittaessa? Toinen kun kaasua painaa niin autosta kuuluu sellainen outo "sähköinen" naps ääni, auto kyllä toimii normaalisti mutta tuo ääni vaan ihmetyttään.

81
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 08.04.13 - klo: 15.18 »
Itselläni E71 ollu viimeinen Nokia (ja edelleen kakkosluurina)ja sen jälkeen ainoastaan erilaisia Android kapuloita. Periaatteeni on se että niin kauan kuin Nokia veljeilee Microsoftin kanssa niin tähän talouteen ei sellaista tule. Eniten nuissa uusissa WP luureissa häiritsee jo "oksennuksen" väriset laatat päänäytöllä, se riittää. Seuraava luuri tulee olemaan luultavasti Iphone 5s, taloudesta löytyy useita Applen tuotteita jotka ovat osottautuneet erittäin hyviksi.

82
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.04.13 - klo: 21.06 »
Kiitti pinnilinkistä, kuukkeli ei tahtonu millää löytyy traxxaksen osanumerolla Suomesta nuita. Tilauksee läksi mullaki. Nehän passaa hyvin tän kans:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/113644/n/RPM-True-Track-Rear-A-Arm-Conversion-Black

Noi tulee kuhan etanaposti ehtii ameriikasta tänne härmään.

83
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.04.13 - klo: 15.04 »
Jep, kyllähän tuo melekosta rankaisua kestää, kävin tuossa myllyttään asfaltilla ja isolla jäisellä/lumisella pihalla niin hyvin kesti. Menee aikas pahasti renkaankulmat pieleen kun korin sisusta täynnä lunta  :wink: Taitaa olla hyppyyttäminen pahinta myrkkyä kaikille tämmösille vehkeille.

84
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.04.13 - klo: 11.59 »
Tosiaan jos porukka rällää pakkasessa niin kandee harkita noiden tukivarsien keittämistä. Kestää aavistuksen paremmin sen jälkeen  :wink: Tosin kun ei ole ihan tarkoitettu pakkasella ajettavaksi niin kyllähän se muovi napsahtaa jossain vaiheessa kuitenkin  :smiley:

Veikkaan että kuitenkin kesällä saa auton helpommin hajalle kuin talvella  :wink: Lähellä oli etten tilannu omaan autoon kans nuita FLM palikoita mutta järki onneksi voitti, koitan tämän auton kohdalla pysyä muoviosissa mahdollisimman pitkälle, mopo lähtee keulimaan varaosahankinassa turhan helposti   :cry:

85
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 20.58 »
Tietääkös poijjaat miksi nykyään on niin pirun kalliita nämä traxxasin e-revo, e-maxx ja summit?
Hobbylinnassa ja Sabessa 1000€ e-revo ja e-maxx. Summit 850€ SHOKKI sillä säätimellä ja moottorilla.

Varmaan siksi että tilattais enempi ulkomailta  :wink: Kaippa ne käteisen/täti tiukan verot alkaa purra kaikki kallistuu Suomenmaassa ihanassa. Omani tilasin täältä:

http://www.monsterhopups.de/traxxas-traxxas-emaxx-monstertruck-brushless-24ghz-version2013-p-14364.html

Ei tarvinut kauaa miettiä mistä tilaan...

86
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 11.04 »
RPM tukivarsien kanssa ylemmät saa vakiorangoilla mutta alavarsia ei saa. T-Maxxn kestävämmät tangot missä on e klipsit mukana myydään koko settinä joten kandee ostaa kaikki samalla  :smiley: ei se pussi paljoa maksa  :smiley: ei niiden titaania tarvii olla  :wink:

Jep eli e-clip tangot ja RPM uudet bulkit = win win  :azn:

87
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 10.01 »
Jos rpm:ltä on bulkit tullu ja tohon hintaan ku aiemmin mainittiin, niin ei kai tätä tarvi kovin miettiä kummat?
rpm:t tietysti.
Alumiinisissä on vielä se hoono puoli että kierteita on paljon tuossa palassa, rpm:ssä taas teräsmutterit.
obvious valinta ainakin minulle. toivottavasti tulee e-revoonkin samat palat.

Nuitten RPM kanssa käy vissii vakiotangot? Siinä kyllä säästäis reippaasti jos ei tankoja tarvis vaihtaa...

88
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 09.38 »
Noiden alubulkkien kanssa tarvii sit kaikki uudet tangot millä tukivarret tulee kiinni.. Ei siis käy vakiot..

Jep ja äkkiä on taas 100€ menny  :wink:
Ehkä en nuita tilaa ennenkuin hajoovat vakiot.
Alkaa muuten jenkkitaala olla taas hyvällä mallilla eli aikas paljo halvemmaksi tulee tilata roinat suoraa jenkeistä jos jää sen alle 50-60€ summa.

89
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 08.16 »
Nyt sitten se kävi että bulkheadeistä irtos yläpään ripustus edestä poikki menneiden tappien takia..?

Hajosi siis enempi ne olkavarret kun bulkit mutta kumminkin...  :cry:

Nyt sitten on varmaa aika päivittää kyseiset osat jotenki kestävämmiksi?

Muovi vai alumiini?

JA mistä ja ennen kaikkea kuinka kalliilla?  :cry:
Oma mielipiteeni asiaan: bulkheadit alumiiniksi.

Itse ostin toweista. Tässä linkit.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKWB7&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKWC1&P=7

Kuvat hämäävät värien suhteen.. Osat ovat oikeasti täysin saman värisiä keskenään
https://www.dropbox.com/s/slosgspv6pmxdxl/DSC_0283.jpg

Aikas paljo halvemmat noi Integyt kuin esim:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSP29&P=7

Traxxaksen omat, mahtaakohan noi olla hintansa väärtit  :wink:

90
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.04.13 - klo: 19.56 »
Nyt ois sitte diffeissä 500k öljyt ja pöydällä uus carrier harmi vaan että yks pölysuojakumi hajos eikä semmosta saa kun vasta parin viikon päästä  :sad: Tilaukseen Amainista läks RPM hiluja, vaihetaan sittenkun vakiot porsii (taas)

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7