61
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« : 15.11.13 - klo: 15.35 »
Onko toi vxl:llän motti 540 kokoluokkaa? Ja onko rallyn heksit 12mm?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
"Ajonvakautuksen" testausta.Mistä tuo pätkittäinen "ininä" johtuu tuossa videossa? Itellä kuuluu samanlaista servosta vaikka auto on paikallaan. Onko tuo "ininä" ihan normaalia ja autolle vaaratonta? Anteeksi jos oli ihan tyhmä kysymys.
RC-car gyro test - TT EB4 S2 Pro brushless
Joo sori. Noin se menee. Hyvä kun jotkut jaksavat lukea ja korjata muitten tekstejä. Laitoin väärin noi. Eli mitä pienempi on pinionin ja spurrin väli sitä kovempaa kulkee. Ja mulla on ohjekirjassa pienimmät välit 31t ja 45t ja suurimmat 25t ja 55t. Sitä en tiedä sitten että voiko tuohon laittaa vaikka 16t ja 55t. Itse en laittaisi vaikka kokeilu mielessä olisi kiva laittaa.Olen ymmärtänyt että mitä pienempi ero on pinionilla ja spurrilla sitä parempi kiihtyvyys on ja sitä vähemmän moottoria rasittaa. Ohjekirjassa on taulukko minkä, onko se nyt suurimmat välitykset on 25t pinioni ja 55t spurri eli ymmärtäisin että silloin kiihtyvyys on huipussa.
Eikös nimenomaan "mitä pienempi ero pinjonilla ja spurrilla on" tarkoita että pinjoni ja spurri olisivat lähes samankokoiset ja silloinhan mennään jo miljoonaa ?
Tietääkseni pienimmät välit traxxasilta (ainakin revoon) ovat 16t pinjoni ja 55t spurri.
Tossa eräitä tunteja ettinyt mitä toi harjaton kestää. jollan on ollyt youtubessa toi pinion 28t spurilla ei kerrottu. no eikun kuluttamaan aikaa sikana nettiin niin eiköhän jotain tietoa löydy? ellei joku ystavällinen vastaa tietty laiton tonne kopu puolellekin vietiä kun siellä tuntuu saavan paremmin neuvoja kuin täällä auto osastollaItellä on harjattomassa alkuperäset välitykset eli 28t pinioni ja 45t spurri. Kiihtyvyys on ihan hyvä mutta huippunopeus kärsii ja motti on alkanut kuumentua enemmän. En tiedä mistä johtuu, varmaankin siitä kun on oppinut käsittelemään paremmin autoa ja uskaltaa painaa kaasua enemmän. Olen ymmärtänyt että mitä pienempi ero on pinionilla ja spurrilla sitä parempi kiihtyvyys on ja sitä vähemmän moottoria rasittaa. Ohjekirjassa on taulukko minkä, onko se nyt suurimmat välitykset on 25t pinioni ja 55t spurri eli ymmärtäisin että silloin kiihtyvyys on huipussa. Toivottavasti tästä oli jotain apua kysymykseesi. Ja autoni on rally vxl.
Oli tuuletin mikä tahansa niin jos käyttää 1200mah nimh ja ajo aika on n.20min niin voiko se vähentyä 5min vai onko kyseessä vain n.1min? En tiedä ymmärsittekö. :)Paljonko tuommoinen ESC/motin tuuletin vie virtaa?
Mahdotonta vastata kun ei tiedä tuulettimen tietoja. Mutta sanotaanko ympäripyöreästi ettei vie paljoa.
Joo nyt ymmärsin hyvin. :)Mitä toi 50/50 ja CS tarkottaa kun edellisessä viestissä puhutaan?50/50 meinaa normi nelivetoo ja CS (countersteer) tarkoittaa että takapyörät pyörii kovempaa, 1,5CS meinaa että takapyörät pyörii 1,5 kertaa nopeammin kuin etupyörät. Tällä saadaan yliohjaava auto jota joutuu ajamaan pyörät linkussa ettei pyörähdä. Realistisemman näköistä, vähän kuin auto olisi takaveto. CS autossa pitää olla oneway edessä muuten etupyörät jarruttaa. Hihnaauto helpompi muuttaa, takapään ratas vaan vaihtoon. Kardaaniautoon joutuu ostaa eri vetopyörästön.
Hyvin on yhdellä sankarilla meidän porukassa Traxxas toiminut vauvaöljyllä, tosin bashaus auto kun kyseessä on, niin ei niin tarkkaa tuo litkun koostumust ole.Eipä ole mullakaan tossa autossa. Jotain sinne voisi laittaa kun ovat ihan tyhjiä. Tuota vauvaöljyä voisi kokeilla jos toimisi.
Miten tuo sitten eroaa ei SC autosta?Mitä tarkoittaa short course auto?
Short course (corri) on vaikkappa traxxas slash eli tälläinen http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-Ultimate-RTR-LiPo-109872 tai bensa losi http://fi.eurorc.com/product/4087/team-losi-15-5ive-t-4wd-off-road-truck---black---bind-n-drive
Miten tuon oneway asetuksen saa sitten autoon?Oneway tarkoittaa sitä että etupyörät vetää vain yhteen suuntaan, eli jarrutus eikä pakitus vaikuta eturenkaisiin.Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?
Halpaa ja helppoa!
Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.
Vois jopa toimia...
Käytännössä, kun jarrutat niin vain takarenkaat jarruttaa -> käsijarru efekti.
Toiset tykkää toiset ei, itse suosin. Vaikuttaa myös hieman kääntymiseen ja vinossa ajamiseen yleisesti.
Hitsaat MIGillä kiiSe on kyllä sitten varmasti lukittu ja pysyy sinitarraa kokeiltu ja täytyy kokeilla uudestaan kun ekallla ei mennyt ihan putkeen...
Tai joku sinitarra ym. epoksi vois kestää.
Ei ole vakio. Yks joku yeah racingin servo metallirattailla tais hajota. Ainakin se muovinen ratas on ihan sileä. Hajosi heti kun kivi oli juuttunut sinne servon välin. Mutta nyt on 5.4kg vääntävä turnigy servo metallirattailla.Onko keneltäkään hajonnut servoa noista autoista sen takia kun toi servo näkyy pohjassa niin sinne olis menny kivi joka olis jumittanut servoa ja servo olis poksahtanu ja voiko se ylipäätään hajoa siitä?Ei se servo sellasesta kivestä voi poks sanoa mutta jos vakio servosta on kyse niin kyllä sellasesta ne servon rattaat voi sanoa itsensä irti
Asentelin lintulaudan porsaaseen... tais se tän vuorokauden puolella olla. Piti vaan tehä korokepalat ku oli vakiopaikalla jotenki niin töpön näköinen. Siitä tuli aika "race", ainakin omasta mielestä. Spoikka on Traxxas XO-1 auton hiilarijäljitelmä versio.Kyllä on hieno!
Mikä olis mahdollisimman halpa ja kestävä/hyvä drifteri? Onko nämä drifterit halvempia kun off road autot?Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?
Halpaa ja helppoa!
Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.
Vois jopa toimia...
Suosittelisin kyllä ihan muuta alustaa driftaamiseen kuin tuota traxxas 1/16. Pääsisit oikean driftauksen makuun. 1/16 korejakin vaikea löytää ja muutenkin osia. Ostat 1/10 drifterin ni drifti säädöt sujuu paremmin ja renkaitaki löytyy RC kaupan hyllyltä.