61
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.03.05 - klo: 23.23 »
Sulla on ns. tviikki vinossa tai iskareissa eri määrä öljyä.
Mieleen tulee vielä teorioita harituksesta... ja siitä että olompi renkas lämpeää enemmän kuin sisempi=> pitää paremmin... mutta tämä teoria kaatuukin siihen siihen että auto kääntyy jarruttaessa vastakkaiselle puolelle kuin mikä on radan nopein mutka (yleensä pääsuoralle tultaessa tai sen jälkeinen mutka)
One wayn kanssa jarrutusefekti on vain takapäässä. Eli vain takapyörät jarruttaa. Näinpä tehokas jarru toimii kuin 1:1 auton käsijarru.
Tviikki suoraan: maavara on molemmilta puolita sama.
Kannattaa tarkistaa maavara kaikista pohjalevyn kulmista ja säätää se tasan oikeaksi. Kierrettävissä iskareissa puoli kierrosta on lähellä puolta milliä maavaran muutosta ja se on tosi paljon.
Kun iskarit on hyvin tehty sieltä ei kuulu "ininää".
Asson iskarit saa helposti toimiviksi laittamalla korkkiin öljyä kierteisiin asti ja säiliöön niin että sitä on "yli" eli öljyn pintajännitys pitää sen vielä säiliössä. Nopea hatun kääntö säiliön päälle n. puolikierrosta vikasuuntaan eli vastapäivään, jotta kierteet osuu kohdilleen ja sitten kiinni. Öljyä saatta valua yli.. nah.. Toden näköisesti iskari on nyt niin täynnä ettei varsi mene sisään. Öljytippa onkin helppo poistaa kiertämällä korkkia hieman auki (tai lähes kokonaan auki) ja painamalla varsi sisään. Korkki kiinni ja pitäis olla bueno. (öljyä on helpompi poistaa kuin lisätä)
Jos eka iskarissa tuntuu olevan liikaa öljyä, tee silti toinen ja säädä molempiin yhtä paljon öljyä (öljytipan poisto). Näin saat helposti samanlaiset iskarit kummallekin puolelle.
Näin teen itse iskarini. Harvemmin epäonnistuu.
-Kommenttia...
Mieleen tulee vielä teorioita harituksesta... ja siitä että olompi renkas lämpeää enemmän kuin sisempi=> pitää paremmin... mutta tämä teoria kaatuukin siihen siihen että auto kääntyy jarruttaessa vastakkaiselle puolelle kuin mikä on radan nopein mutka (yleensä pääsuoralle tultaessa tai sen jälkeinen mutka)
One wayn kanssa jarrutusefekti on vain takapäässä. Eli vain takapyörät jarruttaa. Näinpä tehokas jarru toimii kuin 1:1 auton käsijarru.
Tviikki suoraan: maavara on molemmilta puolita sama.
Kannattaa tarkistaa maavara kaikista pohjalevyn kulmista ja säätää se tasan oikeaksi. Kierrettävissä iskareissa puoli kierrosta on lähellä puolta milliä maavaran muutosta ja se on tosi paljon.
Kun iskarit on hyvin tehty sieltä ei kuulu "ininää".
Asson iskarit saa helposti toimiviksi laittamalla korkkiin öljyä kierteisiin asti ja säiliöön niin että sitä on "yli" eli öljyn pintajännitys pitää sen vielä säiliössä. Nopea hatun kääntö säiliön päälle n. puolikierrosta vikasuuntaan eli vastapäivään, jotta kierteet osuu kohdilleen ja sitten kiinni. Öljyä saatta valua yli.. nah.. Toden näköisesti iskari on nyt niin täynnä ettei varsi mene sisään. Öljytippa onkin helppo poistaa kiertämällä korkkia hieman auki (tai lähes kokonaan auki) ja painamalla varsi sisään. Korkki kiinni ja pitäis olla bueno. (öljyä on helpompi poistaa kuin lisätä)
Jos eka iskarissa tuntuu olevan liikaa öljyä, tee silti toinen ja säädä molempiin yhtä paljon öljyä (öljytipan poisto). Näin saat helposti samanlaiset iskarit kummallekin puolelle.
Näin teen itse iskarini. Harvemmin epäonnistuu.
-Kommenttia...