Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Gorexx

Sivuja: 1 2 [3]
61
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 30.09.03 - klo: 20.52 »
Korjaus: Tuo Kanai II on muuten Towerissa $749, valuuttana siis Dollari...

Jos itse olisin ostamassa autoa, valintani olisi ehdottomasti Hobao juuri halpojen varaosien ja hankintahinnan takia.

62
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 30.09.03 - klo: 20.32 »
Rc hemmo: Eikös Kanaihinkin joudu ostamaan moottorin, käyrän, pillin ja renkaat?

 Kanai II maksaa Towerissa  $799. Joten jos joku on mennyt "vahingossa" ostamaan Sportsin, niin kyllä siitä saa kisa-auton tehtyä halvemmalla. Harrastajacrossia varten varmasti ihan kohtuullisenkin.

SM-kisoissa ei varmaankaan viiden joukkoon asiaa, mutta pääsee ainakin kokeilemaan kisaamista.

Esim. diffit saa rattaat lisäämällä vastaamaan tavallista MP7.5:ttä. Yksi diffiratassetti Towerissa maksaa muistaakseni alle 7$.

63
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 29.09.03 - klo: 23.12 »
Sportti kisakuntoon:

- rungon jäykistäjät eteen ja taakse (Hobao)
- diffeihin ratasparit lisää tai uudet diffit (esim. Hobao)
- moottori pukkeineen (esim. OS 21 RG)
- pilli ja käyrä
- teräksinen Spurgear
- iskarit (Hobao?)


Mitä muuta tarvitaan?

Edelliset  yhteensä noin 200+ eur, riippuen ostopaikoista jne...

Tietysti boxin joutuu hommaamaan käynnistämiseen.

(Ja puhutaan siis perus kisavireestä, eikä Kanai virityksistä.)

64
Vapaa keskustelu / Towerhobbies / tilaaminen
« : 11.08.03 - klo: 11.53 »
Oma kokemukseni Towerista on erittäin positiivinen.
 
Pari viikkoa sitten rikoin Inferno Sportsista hubin. Soittokierros Suomalaisiin liikkeisiin: ei löydy, toimitusaika pari viikkoa.

Tilasin osan Towerista perjantaina klo 22 ja osa (+ pari muuta hilpettä) oli kotona postilaatikossa seuraavana keskiviikkona.

Erittäin nopeaa toimintaa. Hintakin jäi halvemmaksi, kuin Suomesta tilatessa...

65
Tulokset / Miten käy sähkö-Crossiluokkien?
« : 04.08.03 - klo: 15.01 »
Oma ennustukseni (toiveeni) on, että sähköcrossi tulee luokkana nousemaan.

Ongelma on lähinnä kunnon crossiratojen puute. Täällä Kymenlaakson pohjoisosissa touringratoja on kyllä käytettävissä, mikä on sinänsä hyvä, mutta crossiratoja ei ole.

Tietysti voi ajatella, että treenata voi ihan missä vaan. Kyllä hiekkakuopalla tai takapihalla saa soran lentämään, mutta kun hiotaan ajolinjoja ja treenataan hyppyjä, tarvitaan kunnon rata.

Teknisesti autot ovat yksinkertaisia ja helppoja huoltaa. Juuri voimansiirron pienet häviöt tekevät mahdolliseksi ajamisen 2000 ja 2400 mAh akuilla. Myöskään moottoritehot, tai niiden puute, eivät vaikuta samalla tavoin, kuin esimerkiksi touringissa. Liiat tehot vain hukkuvat helposti takapyörien sutimiseen.

Crossi on ehdottomasti pelastettavien luokkien listalla. Toivottavasti ne, jotka crossikisoja järjestävät, jaksavat puurtaa edelleen. Kiitos heille jaksamisesta!

66
Sähköautot / Renkaat
« : 17.06.03 - klo: 22.07 »
Mitenkäs on TapHaap...
Ovatko C-10 auton foamit "sallittujen" takarenkaiden listalla? Vai käytetäänkö luokassa vain kumimunkkeja?
Ovatko lähetystapa ("joulukuusi"?) ja ajanottojärjestelmä jo suunnitteilla?

67
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 05.06.03 - klo: 21.25 »
Kyllä tuo ihan kelpo kone on. Tulevaisuudessa saattaa joutua ostamaan uuden koneen ja silloin myös "läpihengittävät" moottorit olisivat mukava lisä valikoimaan...
 Isot pojat kertoivat, että parhaat kisakoneet löytyvät takaputkien joukosta. :)

68
Polttisautot / Rear-exhaust ja MSX
« : 05.06.03 - klo: 13.38 »
Onko kellään MSX-3:ssa rear-exhaust moottoria?
 Istuuko paikalleen helposti, vai tarvitaanko muutoksia?
 Mahtuuko esim. pakokäyrä hyvin vai ottaako renkaaseen kiinni?

69
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 01.06.03 - klo: 20.47 »
Juu kyllähän ne tehdasruuvaukset varmaan on hyvät, mutta auto kun ei ole uusi (olen toinen omistaja), niin ei voi olla varma miten ruuveja on väännelty.
 Eli onko olemassa sääntöä tyyliin: " ruuvi niin kiinni kuin menee, sitten 2 1/2 kierrosta auki " ?

Sama diffeissä. Mitä se tehdas on sinne tunkenut? Joskus noitakin on hyvä huoltaa...  :)

70
Polttisautot / Diffiöljyt ja kaasuttimen perussäädöt
« : 01.06.03 - klo: 17.37 »
Mitkä diffiöljyt eteen ja taakse ns. "perussetuppiin".  Tuohon ohjekirjaan kun ei Mugenilla ole liikoja satsailtu...

Toinen kaivelemaan jäänyt asia: kaasuttimen perussäädöt MV12:n vakiokaasariin.
 Manuaalissa puhutaan vain tyyliin "väännä myötäpäivään 1/4 kierros tehtaalla asetetusta". Eli mitähän ne ovat siellä tehtaalla ruuvanneet?

Sivuja: 1 2 [3]