Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mika M

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 06.11.06 - klo: 10.18 »
Eli ajetaanko varmuudella suomessa vielä 6:lla kennolla ensi vuonna vai aiheuttaako EFRA päätös vielä jotain toimenpiteitä suomessa ?  

Olisi hyvä tietää että voi miettiä mitä tekee ja millä vehkeillä ensi vuonna.

Hyvä juttu tuo runsas paikkojen määrä krossikisoihin !

62
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 18.05 »
Jep jep. Minä oon kuskannut vain 5:ttä kennoa krossarissa jo pari vuotta. Siinä se on ollut enempi kuin tarpeeksi. Ei oo tarvinnu siltikään kireintä konetta käyttää. Nyt alkaa olla saatavilla jo tehoa kumipyöräturisteihinkin enempi kuin tarpeeksi 5:llä kennolla.

Mulle käy myös hyvin että sais ajaa joko kuudella tai viidellä kennolla ensi vuonna. Paino vaan sitten 1500 tai 1350. Pääasia että sais itse ajaa 5:llä kennolla ja kevyellä autolla. Luulen että se on myös tulosta katsottaessa nopeampi vaihtoehto. Ainakin keskivertokepittäjän käsissä...

Vastarin ja ponderin siirto akkupuolelle jo korjaa lähes nykyauton balanssiin. Akut on kuitenkin taas lihonneet niin että alkaa taas olla akkupuolet autoissa painvampia.

Stanu normaali vakiokoneilla ja prostock joillain 1-star koneilla myös ovat vielä hyvin järkeviä 5:llä kennolla. 4:llä kennolla ei näin olisi ehkä ollut...

63
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 13.53 »
Sillä kannalla myös, että ajetaan heti vuodenvaihteesta noilla uusilla säännöillä. Yks kenno ja kasa lyijyä autoista poies ja menoks...

Minäkin olen todennäköisemmin turistikisoissa mukana ensi vuonna jos ajettaisiin noilla uusilla säännöillä.

64
Jos EFRA tekee päätöksen 4:stä kennosta ensi vuodelle niin miten olisi, että suomessa saisi ensi vuonna ajaa joko

6 kennolla 1500g autolla tai
4 kennolla 1350g (tai mitä EFRA nyt painoksi päättääkin) autolla.

Olisi kiva ajaa turistia samoilla akuilla kuin mattoautoakin. Ja ei haittaisi vaikka se olisi kivempi ajaa ja kuluisi vähempi.

Jos EFRA ei päätä 4 kennoon siirtymistä niin suditaan sitten vaan kuudella kennolla.

65
Hyppyyy!

1-2 jouluukuuta on huono Jens Minnen takia ja sitten meillä on mattokisailut 16 joulukuuta.  Muina viikonloppuina voisin olla tulossa...

66
Vapaa keskustelu / RacingFactoryssa iloinen perhetapahtuma
« : 07.09.06 - klo: 15.31 »
Suuret onnittelut koko perheelle!

Löytyyköhän Tamiyalta paitoja vielä tuon kokoisille...

67
Sähköautot / Aloittelijalle ensimmäinen auto...
« : 29.08.06 - klo: 15.55 »
Melkeen sanoisin, että ainoa järkevähkö auto lähes tuohon hintaluokkaan on Asson RTR 1/18 krossari/trukki:

http://www.rcpiste.pp.fi/
->autot->minitrukit

Muuten kannattaa pistää pari sataa enempi ja laskea, että samanhintaiseksi tulee loppupeleisssä, kun hiukan paremman auton voi kenties myydä sitten käytettynä about puolenhintaan poiskin. Halpoja kiinalaisia ihmeautoja ei saa enää käytettynä kaupaksi... Ja niillä harrastuksesta ei pääse nauttimaan.

68
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 20.07.06 - klo: 09.45 »
Ei rataa ole tarkoitus poistaa. Kyllä se toivottavasti siellä vielä joitain vuosia pysyy ja paranee vuosi vuodelta kun aina jotain pientä säädetään... Tosiaan joku jolla on polttistrimmeri vois aina välillä käydä riehumassa kasvustoja pois radan reunoilta.

69
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 05.07.06 - klo: 15.08 »
Saa... Voi olla vain pomppuista pienelle autolle. Mutta saa kyllä ajella.

70
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 05.07.06 - klo: 14.04 »
JepJep.  Laitettiin tekonurmimattoa muutamaan hyppyriin, että kestävät muuttumattomina, sekä myös pariin mutkaan, jotka kuluvat aina pahiten montuille. Säästää paljon  työtä radan huollon kanssa. Hyppyreihin matot on nätisti upoteltu maahan, mutta kaarteisiin heiteltiin kokeeksi.

Sähköautoilla rataa mentiin pajon kovempaa mattojen asennuksen jälkeen. Kaartseen ei ehkä noille matoille voi autoa poikittain heittää, mutta itse karteessa ja sieltä ulos pääsee paljon kovempaa...

Hyvä hyvä. Rataa kannattaakin aina huolta ajon päätteksi (täytellä kuoppia jne), että pysyisi kunnossa. Rataa kun ei kukaan muu ylläpidä kuin me jotka sielä ajamme, joten kannattaa aina käyttä ajotaukoja hyväksi radan fiksailuun.

71
Sähköautot / BK2 vs B4 vs nelikko
« : 04.07.06 - klo: 09.16 »
Parhaat vaihtoehdot suomessa ovat BJ4 ja B4. Suurimpana syynä loistava varaosapalvelu. Kaikkia osia saa aina kisapaikoilta. Kaikkien muiden autojen kanssa joutuu pian ostamaan heti 2 kappaletta, ettei kisat pääty minkään osan hajoamiseen.

BJ4 on aivan loistava peli ajaakin. Etutukivarret kyllä napsahtelee kärrynpyöriä heitettäessä, mutta eivät aivan ihan hirveästi maksa ja ovat vielä nopeat vaihtaakkin. Muuten erittäin huoltovapa auto kun voimansiirto on täysin suojattu ja diffitkin tuntuvat kestävän aika pitkään huoltojen välillä.

Yokomo toisaan ainakin vaikuttaa toimivalta, mutta niitä pitää varmaan ostaa se 2 kappaletta että on osia...

72
Vapaa keskustelu / Oulun rata
« : 03.07.06 - klo: 13.04 »
Tekojää alueen käyttöä on merkittävästi rajoitettu. Myös pienoisautoilukäytön osalta. Nyt sinne voi päästä ajelemaan 16-19 aikaan TI ja TO. Muuhun aikaan ei.

Rata ei ole enää kovin hyvässä kunnossa, mutta jos hirveät ajohalut on niin noihin aikoihin voi käydä.

73
Tulokset / LOPPUTULOKSET Maastosarja 2 17.6.2006
« : 19.06.06 - klo: 17.49 »
Jepu

+ Rata
+ Bow-Tie:nen keli
+ Rento meno ja reilu meininki (omissa alkuerissä ja finaaleissa ei kertaakaan ongelmia ohitettavien ja kilpakumppanien kanssa ! Jussille erityiskiitos, kun odotteli pienten kisatilannekolhujen jälkeenkin vaikkei välttämättä stopparia olis tullutkaan)
+ Mun autot ja vaihteeksi itekkin pelasin

- Paikallinen sadekuuro perjantaina 15-17 :). No ei oikeesti haitannu mut joku miinus oli pakko keksiä. Rata pysy hyvänä ja oli aikaa grillata braatwurstit tuon kastelun takia...

74
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 14.06.06 - klo: 09.55 »
Moro,

Periaatteessa ke iltana ja sunnuntaina, mutta kun kelit aina on mitä on, niin on parasta mennä silloin kun on hyvä ilma. Ke iltana ja sunnuntaina yleensä sataa :)

Muistakaahan kaikki jotka käytte ajelemassa aina ajon päätteksi ja väleissä tehdä pientä fiksaustyötä radalle !! Muuten rata on hyvin pian heikossa kunnossa ja sitten ei enää ole kellään kivaa sielä ajella.

Siellä on joitain lapioita, harjoja ja harvavia tuota varten. Savesta nousseet pikkukivet voi harjailla pois ja jos on hiukan pölisevä keli voi irtotavaraa harjata ulkokurveihin.

Jos olette ajamassa juuri ennen mahdollista sadettaa niin olisi tosi hyvä jos silloin tuota irtotavaraa ja reunoilta löytyvää hyvää savea siirrettäisiin radalle syntyneisiin kuoppiin, että sade voi ne sinne sulattaa.

Ja muistaakseni 18. päivä oli jokkiskisat Iinatissa, jolloin radalle ei mahda päästä ennen kisojen loppumista.

75
Sähköautot / Kytkentäongelma
« : 13.06.06 - klo: 14.44 »
Voit vaihtaa johtojen paikat sen noparin liittimen sisällä. Jos katsot liitintä tarkkaan, niin huomaat, että pienellä kellosepänruuvarilla tai esim neulalla siinä voi nostaa semmoisisa pieniä lukituslipareita (onkohan tuo oikea sana..). Ne pitävät johdot paikoillaan.

Hiukan (älä liikaa tai katkeavat) nostat liparetta ja sitten vedät johdon pois liittimestä yksi väri kerrallaan. Irrotat ne kaikki ja pistät sitten siihen järjestykseen kun vastari ne haluaa.

76
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 02.06.06 - klo: 14.07 »
Aargh!

Radalla oli käyty pyöräilemässä ja kävelemässä kun se on ollut ihan märkä ja pehmeä ! Tuo ehdottomasti kiellettyä ja aiheuttaa melkoista tuhoa radan pinnalle. Jos joku sattuu paikalle ja näkemään siellä ylimääräistä porukkaa niin käykäähän ajamassa ne pois ja kutsumassa ratatalkoisiin.

Radalla on noiden jälkien lisäksi tällähetkellä useita suuriakin lammikoita. Mennään tänään  pe 2.6. 19:00 aikaan kaivelemaan hiukan kuoppia ja ojia, joihin vesi pääse pakenemaan ja rata voisi joskus olla kuivakin. Jos on innokkaita lapionheiluttajia, niin sinne vain...

77
Sähköautot / Asso Talk
« : 01.06.06 - klo: 09.15 »
Ei ole mun mielestä myöskään Novakissa pakkia. Tosin en ole nyt ihan 100% varma ku ei ole manuaalia mukana täällä töissä :) Omistan molemmat säätimet ja kumpikin on ollut mulla B4:ssä kiinni.

Novak oli B4:ssä mulla ilman tuuletinta, jolloin ei ole paljoa isompi kuin LRP. 2 kertaa sain sen sammumaan lämpökatkaisuun yli 8min kovan ajon jälkeen. LRP mulla on myös ilman tuuletinta ja se ei ole mennyt lämpökatkaisuun kertaakaan.

LRP:ssä tykkään niistä eri profiilisäädöistä mitä siinä on. Esim linear säätö on paljon lineaarisempi kuin Novakin tuntuma. Novakkia ajan n. -15% exp asetuksella radiossa, että olisi hiukan lineaarisemman tuntuinen. 0 exp:llä siinä on liika vääntöä alhaalla ja tahtoo mennä sutimiseksi ainakin 5.5 koneella ja takavetokrossarilla...

Molemmilla ajaa kyllä radallakin takavetokrossilla ihan kisavauhtia 3700 akuilla sen about 9 minuuttia.

Jos haluat pakin niin pitänee ostaa perus Sphere. Sillä ei tosin sitten ihan kireimpitä koneita ajeta, mutta sekin on hyvä säädin ja siinä on pakki.

78
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 29.05.06 - klo: 17.16 »
Kyllä radalla ajella nyt voi kunhan vain sattuis kuivia päiviä. Tuntuu tuota sadetta riittävän...

Voitais joku ilta käydä vielä kokeilemassa vetää lanaa hiukan kostealla radalla ja katsoa tulisiko näin hyvää jälkeä. Ja sitten yksi projekti olisi hakea Raksilasta kuolleelta asfalttiradalta tekonurmen palat ja laittaa ne pariin hyppyrin nousuu, etteivät enää hyppyrit niiltäosin kuluisi.

79
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 10.05.06 - klo: 09.12 »
Ei me seisoskeltu. Tehtiin töitä :)

Kiitokset osallistujille vielä ja pinta on nyt aika hyvä kun vain vähän vettä tulisi. Ollut niin kuaan kuivaa, että paikoin tosi pölyävä.

Sadepäivien jälkeen radalla saa ajaa.

80
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 07.05.06 - klo: 13.33 »
-------- TALKOOT TI 9.5.2006 kello 18:00 ---------

Analysoidaan tilanne ja tehdä fixaustyötä radalle.

Mukaan lapioita, kottikärryjä, harvapiikkisiä haravia, bobcattejä :) ja muuta radan fixailuun soveltuvia työkaluja jos sellaisia omistaa..

81
Sähköautot / Asso Talk
« : 25.04.06 - klo: 13.31 »
En tiedä B3:sta, mutta mulla on B4 ja T4, joten niiden eroista tiedän ja voin kertoa muunnostyötä ei kannata tehdä B4->T4.

Eroja on:
Alusta. T4:ssä varmaan sentin pidempi
Iskarintuet
Iskarit. T4:ssä pidemmät
Tukivarret, vanttiruuvit ja vetarit. T4:ssä kaikki luonnollisesti pidemmät
Renkaat
Kori

Nuo kaikki maksaa jo aika paljon.

Halvemmalla selviää kun myy vanhan auton ja ostaa T4:n... Niitäkun reiluun pariinsataan luultavasti saa. Ja sitten on kaikki vielä boonuksena uutta.

82
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 25.04.06 - klo: 11.29 »
Speedway kaukalon sisällä.

Ja toivottavasti rata on tänä vuonna pitkälti myös sähköautorata. Niitäkun alkaa olla aikalailla monia alueen harrastajilla. Tarkoittaa todennäköisesti useampia talkoita, että saadaan pysymymään kunnossa.

Onko kukaan käynyt katton miltä näyttää lumi/vesitilanne ?

83
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 12.04.06 - klo: 14.54 »
RC12L4:n saanee jopa ylläolevaa HK kokonaishintaa halvemmalla RC Pisteestä. Hinta lienee sielä alle 200e... Eli tuota ei kannta ruveta edes HK:sta tilaamaan vaan Hyvinkäältä.

84
Tulokset / Winter Jumps II - Jälkipelit ja tulokset
« : 12.03.06 - klo: 16.46 »
Kiitoksia kisajärjestäjille sekä säädin ja moottorisponsoreille !

Hauskaa oli pomppia. Äkkiseltään oli aika haastavaa homaa ja rata tekninen. Takaveto alkoi sentäs jotakuinkin mennä finaaleissa. Neliveto oli kyllä yllättäen hankalaa ja osittain siitä syystä maalin tuli tultua yksi kuudesta kisaerästä :) Muissa saldona 2*koneongelmat ja 3*etutukivarren riitämätön kestävyys kuljettajan valitsemalla ajo/lento/laskeutumislinjalla :).

Pääsuoran hyppy oli melkoinen. Olipahan ainakin aikaa harjoitella auton hallintaa ilmalennossa :)

85
Sähköautot / Nelivedot krossipuolelle
« : 09.03.06 - klo: 09.38 »
Minä minä!

Ehdottomasti nelkussa mukana ensi kesänä. Ehkä kaikki kisat, mutta ainakin 3 kisaa. Tuo on mukavin luokka mitä olen ajanut. Vaikka meitä viimmekesän kisoissa olikin vain pari kuskia niin ei haitannut kun autot on niin makeita ajaa...

Niin BJ4 tietty...

86
Tulokset / Winter Jumps 2005 - 2006
« : 20.02.06 - klo: 09.35 »
Moro,

Alustavasti Oulusta voisi olla tulossa ainakin mä ja Risto. Tuo toinen vkl olisi myös mulle sopiva. Kolmas ja neljäs vkl ens kuuta ei käy...

Jos kalustot saa parsittua kasaan, niin voisin ajaa sekä takatuupparin että nelkun. Risto varmaankin myös.

Mika

87
Sähköautot / One-way vs. diffi edessä?
« : 31.10.05 - klo: 10.29 »
One-way kääntyy nopeammin kurviin sisään ja auto tulee kurvista ulos huomattavasti paremmin kuin diffillä.

One-wayllä pääsee paremmin ulos kurvista, koska sillä ulkokurvin puoleinen eturengas vetää autoa, kun taas diffillä sisäkurvin puoleinen rengas yrittää vetää autoa eteenpäin. Kaarteeessa kun paino ja pito tahtoo olla ulkorenkaalla.

Diffillä nopeammin pyörivä (sutiva) rengas vetää ja one-wayllä hitaammin pyörivä rengas (pitävä) vetää.

88
Tulokset / Kapinoiden tulokset ja jälkipuheet.
« : 25.10.05 - klo: 16.51 »
CAi: Jos joskus satut muistaan niin ota vaikka jonnekin kispaikalle se piuha. Ei kannata lähettää mihinkää kun postikulut on enempi ku sen arvo...

Olisi vauhdin puolesta ollut kutakuinkin mahdollisuus tuolla harjattomalla koneella ja auton kisan vkl säädöillä jonnekin hiukan korkeammalle B finaalissa. Ei vaan pysynyt erossa mollista auto yhdessäkään erässä. Ja katollaanhan sitä aina oltiin.

Parhaat kierrosajat oli samaa luokkaa kuin kavereilla joiden kanssa yleensä olen kisaa kisoissa ajanut, joten ei tuo harjaton nyt kauhean paljoa huonompi ollut. Mutta ei sillä ihan 7-8 lankaisen vauhtiin kerkeä. Ainakaan jos osaa käyttää kireen koneen tehot hyväksi.

Hiiliin en enää halua koskea.... Ja melkon paljon näytti jättävän porukkaa välille nuo vapaan käämin hiilikoneet. Alkaa olla lähellä sietämätöntä noitten vehkeitten tehot ja vauhdit. Kohta tarttee tehä jotain sääntömuutoksia... (5 kennoa tjms.) Alkaa kukkaronnyörit paukkua ja visat vinkua vähän liikaa harrastajakuskeille kun ajetaan 7 lankaisilla ja spooleilla :)

89
Joo. Konesääntö muuttuu ja jotku alko sorvaaan ihan himona ja toiset lopetti ton homman kokonaan...

Kyllä helpotti ku sorvi ja kaikki perinteiset koneet oli myyty. Ei tartte enää perjantai iltaa/yötä käyttää koneiden sorvaukseen lauantain treenejä varten vaan voi vaikka rauhassa saunoa koko illan... :)

Mun ääni menee neljälle alkuerälle semmosella kisaajamäärälle, jolla loppuu ennen 19.00. Jos meinaa mennä yli niin sitten 3 erää... Tai mieluummin ehkä yks treeni poies...

90
Oulusta vois raahautua pari C-12 kuskia jos semmoinen mahdollisuus olis...

Meillä on keikahtanu homma niin että kerholla pyörii melkeen kymmenkunta C-12 autoa ja vain muutamia touring autoja. Tosin meidän sali soveltuukin paremmin kooltaan tuohon 1/12 hommaan.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6