Siirsin
sivulta 1 viestini tähän jotta olisi joku chance että joku vielä vastailisi / selventäisi joitain epäselvyyksiä :shock:
Mutta, olit päätymässä 4wd monsteriin harjattomilla, joten: http://www.hobbylinna.com/savage-flux-with-truck-body-p-19457.html Tuossa siis harjattomat valmiina, siitä tuo korkeampi hinta. Kokemuksia autosta: http://rc10.fi/index.php?topic=31893.0
Voi vitsi, no mutta tuohan peli (HPI Savage Flux) vaikuttaisi aika mukavalta kaikin puolin, ja ymmärtääkseni tuo HPI merkkinä ja Savage mallina on jopa laadukkaampi mitä Traxxas E-REVO ? Ja tuossa olisi vakiona jo sen verran hyvät osat sun muut moottorit ettei ihan heti tarvitsisi ruveta virittelemään?
Lähinnä siis 4WD:tä ajattelin siksi että kukaan ei ole sanonut että 2WD olisi jossain asiassa parempi, ja harjatonta siksi että se lienee parempi ja tehokkaampi kuin harjallinen ja siten aina se "ykkösvaihtoehto". Ja monsteria siksi että se lienee paras tuollaiseen all-around menoon erinäisissä maastoissa, joskin tuo E-REVO näyttää hitusen enemmän sellaiselta peliltä joka sopisi minun ajeluihin (matalampi painopiste), toi HPI Savage näyttää kovin laatikkomaiselta ja korkealta nimittäin - vai onko se vain tuon korkeamman kuoren tuomaa illuusiota?
Siinäkin mielessä siis vielä mietin että olenko enemmän "buggy" ihminen kuin "monster", vai kenties truggy-ihminen, sillä nuo monsterit (Savage + E-REVO) vaikuttavat niin kiikkeriltä menopeleiltä että menevät liian helposti nurin. Onko monstereilla tarkoitus pääasiassa vain hyppiä? - sillä jos näin olisi niin se ei olisi sitten se minun "kilparyhmä", mutta ajoittainen hypyyttely näyttää kyllä hauskalta puuhalta, mutta enemmän ihan tasamaan ajoa tulisin varmasti harrastaneeksi. Minusta olisi mukava että autolla pystyisi vetämään pitkässä sivuluisussa rantahietikolla, ja mietin kovasti että onko näistä monstereista lainkaan siihen tai kenties vain tuosta E-REVO:sta.
.. mutta jos tämän 599 eur tarjouksen nyt hyödyntäisin tuosta HPI Savage Fluxista (
http://rc10.fi/index.php?topic=33866.0) niin mitä tuohon vielä tarvii ostaa lisäksi että pääsee alkuun? Akut ja laturi vai onko ne jo tossa paketissa, ja pärjääkö noilla yleensä mukana tulevilla "vakio-ohjaimilla" ihan hyvin ainakin alkuunsa?
Muistathan vielä että yleensä monsteriin kuluu kaksinverroin rahaa verrattuna muihin autoihin.
Mihin tämä fakta(ko?) muuten perustuu? Akkuja menee joihinkin autoihin tuplamäärä "normaaliin" verrattuna, mutta nehän eivät ole kuitenkaan kertakäyttöisiä ja ei kai vielä ihan sen takia voida puhua että monsterit ovat 2x kalliimpia ylläpitää?