Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pka

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 20.07.09 - klo: 13.41 »
No tuo setti on ostettu käytettynä. Ei ole ohjeita...

Netistä löytyy ohjeet, se käyttäytyy tosi kummasti jos ei ole säädöissään.
(toisaalta hassua että jos käytettynä ei ole valmiiksi kalibroitu)

62
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 12.07.09 - klo: 18.04 »
Olethan kalibroinut noparin sen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti?

63
Vapaa keskustelu / Vs: VISTA 64
« : 14.06.09 - klo: 09.11 »
Pitää olla sisällä adminina, tai käyttäjänä jolla on admin oikeudet. Tuo ei ole 64 bit ominaisuus vaan autentikointiasetusten valinta tai vista version ero (home, enterprise, ultimate tms), eli käytetäänkö eri käyttäjiä joilla on eri oikeudet vai loggaako automaagisesti sisään asennusessa luodulla jolla on adminit.

Vistan yksi raivostuttavimmista puolista on se että se aina kysyy varmistuksen kun se käyttää admin oikeuksia (jos ne sattuu olemaan)

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoossa ajopaikkaa
« : 13.05.09 - klo: 01.00 »
Jos haluaisi kokeilla ajokkien huippunopeuksia, niin missä olisi sopivasti vapaata sileää ja päällystettyä tietä?

65
Sähköautot / Vs: harjaton Rustleriin
« : 11.05.09 - klo: 20.42 »
4600 voisi olla parempi slashiin, 5700 ei varmaan pysy käsissä

66
Sähköautot / Vs: harjaton Rustleriin
« : 11.05.09 - klo: 20.00 »
5700 on aika nopea kone, kolmella lipolla pitäisi mennä sen about sata

67
Sähköautot / Vs: harjaton Rustleriin
« : 11.05.09 - klo: 10.58 »
Castlen sidewinder 1/10 ja 4600kv kone... vielä 4000mAh 2S Lipo niin sitten on mukava ajaa

68
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.05.09 - klo: 10.36 »
Tuossa (ehkä) selventävä kuva tt-01 manuaalista

Juuri tuota kuvaa äsken etsin, hyvä että laitoit.

69
Sähköautot / Vs: Projekti n. 1/18 kiihdytysauto
« : 10.05.09 - klo: 10.34 »
Tässä omat vinkit, saa korjata jos on parempaa omakohtaista kokemusta;
- Kestävä ja kevyt kori
- Tiukat iskarit
- Välitys semmoiseksi että valittu moottori jaksaa kiihdyttää mahdollisimman nopeasti max kierrokset (löytyy kokeilemalla)
- 1/18 harjaton moottori, KV arvo ja vääntö pitää olla hyvässä suhteessa.
- Tehokas nopari, ilman sitä ei akusta saa tarpeeksi virtaa moottorille (mahdollismman lyhyet akun ja moottorin johdot, hyvät juotokset ja deans liittimet)
- 3S lipo akku, 1/18 koneet ja noparit ei yleensä kestä 4S setuppeja, 3S:kin varmaan lämpenee nopeasti.
- Touring sliksit renkaat jos asfaltilla meinasit, jos löydät nii hieman leveämmät taakse

Painoa tulee ja hintaa myös, nuo halvat noparit ja moottorit eivät kestä tarvittavia virtoja. Keulimisesta tulee myös ongelmia,
ja jos mahdollisimman kevyt osuu mihinkään kiinteään niin saat varmaan aika säpäleiksi.

Joku osaavampi voisi ehdottaa noita välityksiä ja diffien säätöä. Ohjauksen herkkyys 30% luokkaa ettei tule tehtyä liian nopeita käännöksiä.


70
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.05.09 - klo: 10.21 »
Itsellä tuo pala on osa runkoa, eli ei mikään eri osa, soikeahko tappi, pyöreään osuuteen menee itse antenniputki ja siihen "soikeaan osaan" mahtuu antenni (antenni siis menee putken sivua alas ja "kiertää" alakautta putken sisään.

Aika vaikeasti selitetty, toivottavasti auttaa.

71
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.05.09 - klo: 09.35 »
Mitä viri osia kannattaisi hankkia heti? Tuli myös mieleen että en nähnyt siellä laatikossa mitään mikä olisi ollut antenniputken jalan näköinen, eli onko antennille paikkaa alustassa ja missä?

Mulla ainakin antenni tuli kiinni taaemmaisten body postien keskelle


Jos ajaa virikoneella niin viriosista seuraavat
- Metallinen moottoripukki
- Kuulalaakerit (kannattaa laittaa hetimiten)
- Alukardaani (alu ulostuloilla jos löydät, jos et niin pelkkä kardaanikin auttaa, muovinen vääntyy)
- Kuulalaakeroidut ohjauspalat, orkkiksissa on aikapaljon klappia.

Itseltä puuttuu nuo ohjauspalat, ne pitäisi vielä hommata.

edit: Ja tietenkin öljyiskarit, alkuperäiset on enemmänkin vain jouset

72
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.05.09 - klo: 15.25 »
LRP tai Nosramin 1800mAh 2S hardcase (taitaa vielä olla sama akku eri nimellä), Racing factoryssä ja Hobbylinnassa noita on ollu välillä.

73
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.05.09 - klo: 16.55 »
tt01


74
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 03.05.09 - klo: 22.17 »
Harvassa "maisema" kuvassa on horisontti täysin suorassa, näyttää tyhmältä. IMO

mielipideasioista ei kannata kinastella, itse tykkään suorasta horisontista, ellei sitten ole tietoisesti laitettu vinoon, mutta silloin se on yleensä kunnolla vinossa, ei tuollai parisen astetta. :roll:
lisäksi horisontti voisi olla kultaisessa leikkauksessa eikä keskitettynä, mutta nuo ovat ehkä liiankin "tavallisia sääntöjä" :lol:

75
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.05.09 - klo: 11.03 »
siinähän se ongelma tais ratkee
kyllä, kiitos ainakin henkisestä tuesta  :smiley:

76
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 03.05.09 - klo: 09.13 »
paitsi toinen rekkarin valo pimeänä  :grin:
Ja horisontti vinossa, mutta muuten kyllä aika hieno

77
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.05.09 - klo: 00.13 »
Vakio pinion onkin 19T eikä 22T mikä manuaalin parts listassa on, tuo vaikuttaa olennaisesti siihen moottorin asentoon.
Joka onkin siis A eikä D :shocked:

78
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.05.09 - klo: 23.50 »
eli moottori pukin keski rei´iästä se isoin siinä keskellä :wink: sitä ku vähän suurentaa ni johan mahatuu :azn:

just, joko menee vitsi ohi tai sitten en vai jummarra miten tuo voisi vaikuttaa muuta kuin moottoripukin rakenteellisen vahvuuteen :huh:

79
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.05.09 - klo: 23.06 »
Manuaalissa on kerrottu kiinnitysreijät eri pinjoneille.

on toki, D asento mun pinionilla ja spurrilla mutta moottorissa on senverran reikiä että sen voi laittaa noihin D reikiin moneenkin eri asentoon.

80
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.05.09 - klo: 22.42 »
Kannattaa jättää n. 0,5 mm tai vähemmän tyhjää, kiinni asti ei ainakaan kannata laittaa spurria ja pinjonia.

Tuossa vakiopukissa ei ole portaatonta säätöä, eli siinä on paljon reikiä joiden avulla "kai?" tuo pitäisi saada oikeaan asentoon

81
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.05.09 - klo: 22.25 »
2. Mistä johtuu että auto pitää aikamoista rutinaa kun työntää esim lattialla eteenpäin? Onko jotain erityisiä paikkoja jotka kannatttaisi tarkistaa. Auto on lähes vakio tt-01, moottori ja nopari on "viriosat"

Senverran sain tutkittua että rutina tulee pinionin ja spurrin välistä, mihinköhän asentoon tuo moottori pitää laittaa?
(moottori on "GM EVO3 7.5T Brushless")
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/97233-GM-EVO3-75T-Brushless-Motor-101955

82
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.05.09 - klo: 22.05 »
Kahlasin koko topicin läpi mutten löytänyt vastausta pariin kysymykseen.

1. Paljonko rasvaa pitää eri paikkoihin laittaa, manuskan mukaan sitä suditaan melkein kaikkiin liikkuviin osiin mutta mistä tietää että sitä on sopivasti?

2. Mistä johtuu että auto pitää aikamoista rutinaa kun työntää esim lattialla eteenpäin? Onko jotain erityisiä paikkoja jotka kannatttaisi tarkistaa. Auto on lähes vakio tt-01, moottori ja nopari on "viriosat"

83
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.04.09 - klo: 08.25 »
Voiko kisaan ilmoittautuneet (tai muutkin) vain mennä tuonne harjoittelemaan?

84
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.04.09 - klo: 23.34 »
Ei oo slipperi liian kireellä.. luistaa ihan huolella lähöissä. Ei oikee voi avaa enenmpää ku luistaa sit kokoajan.

on vaan niin pieni tuo hammastus ettei kestä hiekkapölyäkään pitkään. Saviradallahan tuo "ongelma" poistuu

Olethan tukkinut (esim teipillä) sen kotelon alapinnassa, oikean vetarin lähellä olevan reiän? Senkun tukkii niin spurrin ja pinionin lähettyville ei pääse lähellekään niin paljoa pikkukiviä. Kestää nuokin kauemmin.

http://www.youtube.com/watch?v=tKPUeLoq9Ps

85
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.04.09 - klo: 13.16 »
Just tuli yöllä sähköpostia, että kaks tollasta akkua on lähtenyt liikkeelle. Katsotaan onko niistä mihinkään. :)

Minulla on myös 2 kyseistä akkua. Ainakin ensikokemukset ovat hyvät. Erittäin hyvä hinta:laatu suhde.

-Pekka

87
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.04.09 - klo: 12.58 »

Slash hiekalla


Slash liikkeessä


88
Yleinen keskustelu / Vs: Omituinen radiohäiriö?
« : 20.04.09 - klo: 08.20 »
offtopic: voiko sidewinderin ''heräämisaikaa'' säätää? Spektrumihan tarvii muutaman sekunnin etsiäkseen vapaan taajuuden

Voi, tarvitsee castle link softan ja kaapelin, itsella Mamaba Micro Pro:n kanssa oli ongelmia myös gigasella ja ongelmana oli että akku "kyykkäsi" kun painoi kaasua tarpeeksi ja vastarilta loppui virta. Lipojen kanssa tosin mulla ei ole ollut samaa ongelmaa.

-PKa

89
Ihan kiva että kävit kuvaamassa mutta miksi et kuvannut yhtä autoa joka kiersi rataa ympäri niin olis nähnyt koko radan :huh:
Jerzi

Kävin hakemassa varaosia -30% ja kurkkasin samalla ajoa, tarkoitus ei ollut alunperin kuvata mutta satuin sitten vain näppäämään pienen pätkän.

Jos haluaisi kuvata kunnolla niin toki pitäisi olla valaistus kunnossa, seurata välillä autoja ja kuvata muulla kuin kännykällä

-PKa

90
Lyhyt ja aika huono pätkä, tuli vaan napattua kännyllä videota.. (ääni täysin puuroa)

http://www.youtube.com/watch?v=LoRnhb-FlIM

Latoin kuitenkin jos jotain kiinnostaa

-PKa

Sivuja: 1 2 [3] 4