Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tansu95

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
61
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.09.11 - klo: 21.16 »
Voiko liittimen ja johdon tinauksen päälle laittaa kuumaliimaa suojaksi? Liittimen mukana tulleet kutistesukat ei mahtuneet niihin johtoihin. Ettei johda virtaa?

62
Nyt tarviis ihan oikeesti apua moottorin valintaan. Moottori tulossa takaveto släsiin ja nopari on VXL 3S, mielellään semmonen moottori joka kestää myös 3s lipon, ei tietenkään pakollista... Tehoa pitäisi olla riittävästi ja semmonen kone joka ei laukee ekoilla 10 akullisella, ja kestää mielellään ulkona talvella ajoa...

63
Joo akut tuli 11 päivän jälkeen , mutta oli ilmeisesti ''vähän'' pakettia heitelty menemään, niin toisesta akusta kuori halki yhestä kulmasta... Toivottavasti akku toimii sentään. Jännitteet oli tasan toisessa mutta tässä on 0.1v heitto.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.09.11 - klo: 16.23 »
Ei mitään sittenkään :roll:

65
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 16.09.11 - klo: 12.14 »
Huomasin että  A main hobbies myy proline gladiator SC renkaita. Ne vois pitää ainakin tuupeissa savella kerta 2.2'' renkaillakin slässissä, mitä siitä juttua luin... http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/200216/n/Pro-Line-Gladiator-M2-SC-22-30-Truck-Tires-2 

66
Hmm minkäköhän takia mulla ei näy ollenkaan missä paketti on tulossa? Siis saksasta tulee ja GLS kuljettaa...Onko se koodi (ORDER ID) vai sitten siellä ''perällä'' semmonen numero sarja alleviivattuna, siitä kun painaa niin menee GLS sivuille mutta mitään ei näy...Sitten kun kirjottaa jommankumman koodin sinne sarakkeeseen (PARCEL NUMBERS) niin tulee not found :shocked:

Mihis teillä on tullu noi paketit, Ja mistä saanu tietää että on jo tullu? Ja siis Tuolla lukee että SHIPPED eli lähetetty... saattaa olla vähän sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärrätte.

Valistaja olis nyt tarpeen! :smiley:

67
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 14.09.11 - klo: 17.23 »
Mitkäs gummit on hyvät sellaselle kuivalle irtonaiselle saviradalle ja myös hyväpitoiselle saviradalle / muille ulkoradoille? mielellään jotain edullisia vaihtoehtoja. Sisäradalle taitaa hyvät renkulat olla Losin striket vai mitkä olikaan :smiley: Ja siis tuuppi slässiin tulossa

68
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.09.11 - klo: 20.00 »
Juu no pitää metästellä sitten noita velineoneita, jos ei löydy niin sitten tommonen :smiley:

69
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.09.11 - klo: 19.52 »

70
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.09.11 - klo: 19.32 »
kysytääs sit täältä kun ei muualta saa vastausta...

Mikä on sopivan tehonen kone VXL 3s noparin kaveriks kun entinen velineon otti ja lähti... tarkotuksena ajaa 2s ja 3s lipojen kanssa... 8.5T vai 10.5T? ja mitkä on sopivat KV lukemat?

71
okei mutta olis paljon apua että onko se kone 8.5T, 9.5T vai 10.5T?

Kattelin power racingista moottoreita ja löysin muutaman hyvän, mutta tarviis vaan vähän kokeneemmilta tietoa, että mikä olisi hyvä teho ja virrankulutus suhteeltaan. Semmonen pitäis olla että ei radalla ohi tehojenpuolesta mennä 2s lipolla...

Muutama vaihtoehto:

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=696 10.5T 4100KV
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=4049 10.5T 3600KV

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=695 9.5T 4700KV
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=4057 8.5T 4300KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8860__Turnigy_Mach2_8_5T_Brushless_R_C_Car_Motor_w_timing_adjust.html 8.5T 4600KV

Eiköhän noi kaikki kestä sen 3s liponkin? Ja ulkona ajelemisen kesällä että myös talvella? Ei ole hirveesti ymmärrystä näistä...

72
Nyt antautu slässistä moottori niin minkälainen olis hyvä? mielellään halvalla pitäis päästä... 2s ja 3s lipoilla ajellaan ja noparina on VXL 3s. Niin ja harjaton tottakai.

73
koska kinkkivarastosta saa ei oota :wink: kylhä mää muuten...

Oonkos nyt ymmärtäny ihan oikein että tälle säätimelle ei ole moottori rajoitusta? http://traxxas.com/products/parts/escs/vxl3s eli voin laittaa vaikka 7,5T moottorin tuohon? Ja tähänkö muka käy harjalliset ja sensorilliset moottorit? :shocked: Vai onko näistä tullu jotain eri versioita? Saman näkönen ja niminen kyllä tämäkin on ja toi sensori porttikin löyty...

74
Kiitoksia! Sitten vaan noi Turnigyn 40-50c akut tilaukseen...Olis ees ollu kiinassa niin olis saanu servon samaan pakettiin...Noh ei voi mitään sit ajetaan nykysellä :undecided:

75
Yleinen keskustelu / Vs: Lavanko 4.9.2011 video
« : 07.09.11 - klo: 16.42 »
Ja voishan ton otsikon vaikka muuttaa joskikin muuksi niin tännehän vois laittaa muiltakin radoilta video/ kuvamateriaalia ajoista? Olisi ihan mielenkiintonen seurata niitäkin.

Omakin rottelo vilahtelee, ja aina katolleen mennään :laugh:

76
Moni täällä suosittelee noita sähköautoja, esimerkiksi näitä muuttolaatikoita eli SC autoja. Voi ajaa asfaltilla, hiekalla, metässä, radalla, montulla missä vaan melkein, ja ihan mukavia ajetaviakin. kyoshon RTR autoja ei hirveesti täällä suosita.

Itse olen tilaamassa juuri kiinasta (hobbyking) akkuja ja siellä ne on noin 20e tietämissä kipale (2s 5000mah) ,eli Lipo akkuja. Eilen ajelin tuossa kotipihassa radantyngällä 3s 5800mah akulla noin 30min tai enemmänkin, en kattonu tarkkaan kellosta aikaa. Lipossa se mukava puoli kun koko ajan melkein sama teho. Pikkuinen häviö on loppuun päin kun laskee 12.60v->11.1v, mutta aika pieni.Laturi lataa tuon akun noin 70min (pitkä balanssoimaan) tämän takia kannattaa ostaa ainakin pari akkua.

Kertokoot kokeneemmat enempi. Niin ja tän olis voinu laittaa vaikka tuonne osioon :roll: http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0

77
Ei nyt silmään sattunu tulemaan akku aihetta, mutta laitampa nyt tänne. Eli pitäisi nyt tilata hobbykingiltä uudet 2S lipo akut ja olisi pari vaihtoehtoa joihin tarvii vähän kokemusta kumpi on laadukkaampi ja parempi

Eli tämmöset:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9436__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_2S1P_30C_hardcase_pack_ROAR_Approved_.html  mulla oli samaa merkkiä mutta 3s niin siitä meni tasurin yksi johto sieltä akun sisästä kokonaan poikki kun oli niin kovaa piuhaa...

TAI

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14470__Turnigy_5000mAh_2S1P_7_4v_30C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html  Noissa on ainakin taipusat tasurin piuhat...

TAI

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14317__Turnigy_5000mAh_2S2P_7_4v_40C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html Muuten sama mutta 40c...

Olisi mukava kuulla mielipiteitä mitkä näistä tilaan, ei menis ihan harakoille :smiley: Tarkoittaako tuo (DE warehouse) jostain muusta kuin kiinan varastosta?

Pikainen vastaus kiitos!

78
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 04.09.11 - klo: 00.36 »
No juu. Onhan se rata siellä. Tosiaan ne hulikopterin lennättäjät on aika usein siellä lennättelemässä siinä asfaltin kohdilla, että siellä ei hirveesti uskalla seisoskella samaan aikaan, saattaa muuten olla päättömää porukkaa kirjaimellisesti...

Mutta uutta rataa on tulossa, tosin melko hitaasti ja alueen omistaja on vähän vihjaillut että alueelle voisi tulla crossiradan lisäksi myös asfaltti rata, mutta ei niistä sen enempää jos koko jutusta edes tulee mitään...

79
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.09.11 - klo: 20.49 »
^ Yleensä sitä tyhjäkäynti ruuvia ruuvataan kiinni päin että kierrokset nousee :wink:

Asiaan, Slässiin vaihdoin diffiöljyt ja diffin kokonaan jonka tiivistin kunnolla, iskareihin uudet öljyt ja uutta setuppia. Toivottavasti nyt olis paljon parempi ajaa :tongue:

80
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 03.09.11 - klo: 15.49 »
Tietääkö ketään mistä saisi tuuppi slässiin 17mm hexit? Semmoset olis kätevät mitkä savagessa oli, eli ei semmoset kun perinteinen 1/8 auton hexi... Semmonen kenellä on ollu savage niin varmaan teitää mitä tarkoittaa...

Eli mistä tuommoisia saa? Tai ihan normaalejakin edullisesti?

81
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 01.09.11 - klo: 22.33 »
Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?

Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin :smiley:

82
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 25.08.11 - klo: 21.15 »
Onkohan tuossa kaverin ossissa sitten tuo keskialueen neula viturallaan vai vuotaako ilmaa jostakin...

Eli ongelmana on, että jää huutamaan kun nostaa pukille ja käyttää täys kaasulla.Silloin ei jää kun kääntää yläneulaa auki reilusti, mutta silloin onkin niin rikkaalla että eihän sillä ajamaan oikeen pysty, sitten taas kun ylhäältä laittaa kiinni nii sama ulvonta jatkuu ja se loppuu kun jarrulla käyttää.Alaneula on säädetty kuin HOKE tuossa jo neuvoi eli 20sec niin lähtee hyvin 30sec niin röpisee jo.Vai se maaginen tyhjäkäynti systeemi?

Laakerit on uudet sekä etu että taka.Pilli on joku hyperin efra hyväksytty, numeroa en muista.Voiko sekin vaikuttaa näin? Luin muistaakseen joskus että jollakin oli jäänyt huutamaan pääsuoran jälkeen hyperin pillillä ja ossin moottorilla.Eli moottori on O.S VZB V-SPEC. Tulppa P3.

Entinen omistaja kun oli viritelyt jotain tuplamoottoreita, niin oli todennäköisesti käännellyt keskineulaakin.

Pitää vielä kokeilla sitä tiivistystäkin.Vai onko moottori sitten jo niin väljä lotko vaikka ajettu n.3-4 gallonaa ja puristuksia löytyy ihan hyvin?

83
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 23.08.11 - klo: 21.37 »
En tiiä mutta onneks ei ainakaan alphan laakerit ole kovin katossa, ainakaan vielä...Jos miettii että etulaakeri (high speed) on n.9e ja taka-laakeri normaali mallia, niin n.20e kun novarossiinkin, (sattu nyt tulee hyvä esimerkki) niin etulaakeri oli pelkästään 24e ja takalaakeri 50e :shocked: sylinteri mäntäsetistä puhumattakaan...

Toiminta muuten oli omassa koneessa siitä pillin tiivisteestä kiinni  :smiley:

84
No siis kyöstissä on ainakin yks huono puoli, meinaan hinnat on aika järkyttävää kateltavaa ja RTR autot ei ole parhaasta päästä...


Kokeneemmat voivat kertoa sitten enempi, kun itella ei ole kokemusta kyseisestä mallista.

85
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 22.32 »
Juu siitä oon kyllä huolenpitäny ja aina jos bensaletkutkin ollu irti niin laittanu tulpat kiinni nippoihin ja kattonu että ei piuhojen mukana mee shaissee sisään.Muutenkin losin ilmanputsari runko on niin jämpti että se ei pahemmin irvistele.ja jos se nyt vaikka väljäkin on niin eipä onneks paljoo maksa sylinteri mäntä setti ja vois kokeilla kerralla sitä S852 settiä kerta menee heittämällä kiinni :cool: Siitäkin kätevä kone!

86
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 21.40 »
Määpäs katson noi kuhan tästä joutaa.Sen verran että HOKE tuon kerran sääti kunnolla ja kyllä lähti ja toimi, sen jälkeen en ole koskenutkaan tyhjäkäyntiin (enkä sitä ennen).Silloin oli ilmanputsari aika tukkonen jo kun säätö tapahtui, ja seuraavalla kerralla, kun oli vaihtanut putsarin, kävi niin laihalla että booaili ja aika vilponenkin oli. Siitä sitten laitoin ylhäältä ja alhaalta vähän rikkaammalle.

Jos oikeasti ajaisi samoilla säädöillä koko ajan, menis putsareita varmaan 3kpl vähintään per ilta...Siitä sitten laskemaan kuinkapaljon se tulee maksamaan, kun losin putsarit (valmiiksiöljytyt) sabelta taisi olla n.9e 4kpl.Nyt sentään bongannu racers rc shopilta vähän edukkaampaa kamaa, ja niitä kun vähän ilmanputsari öljyssä dippailee...Tästä sitten kysymys, oottekos öljynny molemmat suodattimet, kun kuullu vähän ristiriitasta juttua siitäkin? Ite oon aina molemmat öljynny.

Pitää huomenna nyt koittaa tossa pihassa miten se toimii.

Niin ja vielä eikös pillikin vaikuta aika paljon miten moottori toimii, meinaan mulla on käytössä novarossin efra pilli, olisko ollu 2060 tai joku vastaava niin ottaa silleen jännästi piikkiä, jos tiiätte mitä tarkotan?Eli ei vedä ihan alhaalta niin rajusti mutta sitten jossain vaiheessa 1/3 osaa kaasulla alkaa oikein repimään.Ei tehnyt samaa toisella megan pillillä.

87
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 16.36 »
Joo siis onhan se toiminut ja kyllähän se edelleen käy ja kukkuu mutta jää vaan huutamaan,Sen näkee tänään johtuiko pakoputken tivisteestä kun oli aika lörppä vaikka ei ollut edes vuotanut.

Alaneula oli säädetty niin että lähtee vielä hyvin n.10-15sec jälkeen mutta 30sec jälkeen röpöttää ihan jo kunnolla ennenkun lähtee paremmin.pitää tsekata tuo kampiakseli hommeli senhän näkee kun ottaa vaan hanhenkaulan irti ja taskulampulla vilkasee...

Lämmöt on keskiarvolla varmaan 130c eli välillä käynyt rikkaalla mutta yleensä ne on sen 135c, ja pinetä savua havaittavissa ajettaessa pääsuoralla ja mutkasta lähdettäessä tupsauttaa kuin muutkin.

Sisäänajoa ajoin pukilla pari tankkia silleen että lämmöt oli yli sata. Koko ajan puhaltimella lämmittäen ja sama ajettaessa sisäänajoa, sillon oli rätti.Ja ei ollut mitään pelkoa vielä pari litraa sitten että saisi pohjasta pyöräytettyä ympäri...Tämä siis huoneen lämmössä.

Edit.Niin lisäyksenä, kun pitää vähän kaasua tietyllä kierros-alueella niin sillon jää kans huutamaan ja vaikuttaa ihan siltä että on laihalla vaikka röpöttäenkin saattaa sen jälkeen radalla mennä...

88
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 16.01 »
joo no ton saa suht helposti pohjasta pyöräyttämällä ympäri...Sitä tässä oon vähä ihmetellykkin.Kait se on sen syy kun vähän rikkalla välillä ollu...

89
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 15.49 »
Hmm. Tässä tullu mieleen että mitäs kurkkua on porukka käytellyt alphan punaniskassa?Nyt on isoin kurkku mitä löytyy ja on alunperinkin kiinni ostaessa,meinaan vaan että yllättävän vähän aikaa ajelee muihin nähen.

Entäs kun koneesta on ruvennu puristukset häviimään aika radikaalisesti, Tätä menoo ei paria gallonaa enempää ajella, Vanhassa novarossissakin on enempi kuin tuossa ja sillä kuitenkin ajettu n.6-7gallonaa.Sisään ajo prikka on poissa...

Viimeks kun tuntu aika räkäseltä ajella, niin kun käänsin laihemmalle, niin jäi aina vinkumaan pää suoran jälkeen vaikka ei vieläkään edes ollu laihalla kummastakaan neulasta...Että alkaako jo huutamaan uutta sylinteriä ja mäntää, nyt ajettu n.puoltoista gallonaa...

90
Kukaan tänään käyny radalla kattomassa onko pehmeä ja kuivunu?Tarviis nopeata vastausta, kun ei ole mahdollisuutta montaa kertaa viikossa käydä kattomassa onko rata kuiva,Yli sata kilometriä kumminkin per reissu tulee mittariin...Tai onko joku jyskyttelemässä jyrän kanssa, tai jollain muulla härpäkkeellä radalla?

Kiitos!

Siis Polttisradasta nyt kyse  :angel:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10