Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 28
602
Lässykästä hajos vihdoin se muoviläpyskä, mihin nopari tulee kiinni. Kiinnitykset hajos ja ihmettelin, et mikä siellä autossa kolisee... Noparihan se siellä pääsi vähän liikkumaan :P

Ei muuta ku alumiinista teen uuden.

Velcrolla saa pysymään kiinni todella hyvin noparit ja vastarit.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9374__polyester_velcro_peel_n_stick_adhesive_side_v_strong_1mtr_.html?strsearch=velc

603
Mikäköhän voisi olla uudessa orionin vortex pro noparissa vikana kun alkoi kesken ajojen auto hyytyilemään. Aluksi kaikki toimi hyvin, mutta yhtäkkiä kaikilla akuillani auto hyytyilee kesken ajon ja heti pienen paussin jälkeen tehoa on taas normaalisti.. Kaikki juotolsetkin näyttää hyviltä.

Mikä asetus lipo-cutofissa?

604
Sähköautot / Vs: Nopari vai akku vika?
« : 01.04.14 - klo: 21.34 »
Mulla oli vastaavan tyyppisiä ongelmia kun virtajohto oli tärissyt poikki eristeen alla noparin päässä. Ulkopuolelta johto näytti olevan kunnossa, mutta kun sitä nyki ja taivutteli, niin katkos tuntui selvästi.

605
Heti kun omppuun sellaisen pdf readerin saa   :undecided:
Mulla on kännykän työpöydällä 5 eri pdf readeria näitä setuplappuja varten asenneltu aikoinaan.
Kaise pitää kohta siottaa pc koneeseen tai kaivaa laatikosta samsungin puhelin :grin:

https://itunes.apple.com/fi/app/adobe-reader/id469337564?l=fi&mt=8

606
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 31.03.14 - klo: 15.48 »
Mä kokeilin eilen nelkulla ulkona ja vaikka mulla on auto korkee ja suht pehmee verrrattuna muiden sisäsäätöihin, niin se tuntui aivan tönköltä... Eli herkkyyttä tarvitaan kun koko baana on enempi tai vähempi epätasainen. Sisäsäädöillä ei tuu kuin hermon menetyksiä! (mä tein niinkuin mölli sanoo viime vuonna ja ei se kyl onnistunu silleen..!)  :tongue:

Takavedolla en vielä ajanut tänävuonna ulkona, mutta viime kesänä piti koittaa saada mahdollisimman pehmeäksi vs sisäsäädöt. Eli öljyt ekaks pehmeemmäks, mut aloita vaikka noilla jousilla. Vakiot mukaan varalta, voi ainakin verrata miten niillä toimii. Sit teet kaikki mahdolliset ja mahdottomat niksit että saisit lisää takapitoa, jotta pääset kiihdyttämään kunnolla mutkista ulos.

Ja taakse niin hyvät renkaat kyin löytyy. Suosittelen esim ProLine caliber soft ja supersoft, ehkä helteille medium. Eteen jotain miedompaa rengasta, jos edessä yhtä hyvät kuin takana niin varmaan tulee pyörähdyksiä yms tilannetta vähän turhan paljon.

Jopa takamoottoria vois harkita kokeilevansa kiihdytyspidon takia, koska nyt on sellaset rungin vahvikkeet olemassa, että sen pitäis kestää myös takamoottorina.

Oho, meni arvaus pieleen. Laitetaan sitten all in ja RM4. Onkohan edit:kohta tilapäisesti loppuja softeina tai supersofteina tulossa kohta kauppaan edit:lisää?

607
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 31.03.14 - klo: 13.27 »
Pitäis alkaa autoa säätää pikkuhiljaa ulkoradoille ja kun ei ole ulkona ajamisesta corrilla yhtään kokemusta niin voisi vähän vinkkejä kysellä.

Eli varmaan iskari öljyjä pitää vaihdella löysempään kun sisällä on ajettu takana 55 ja edessä 70. Jouset on nyt valkoisen sarjan oranssit.

Kertokaas vähän kokemuksia säädöistä viime kesältä mistä olisi hyvä aloittaa?

Volvospede ei kuitenkaan tee mitään muutoksia paitsi renkaat, niin ei kai me muutkaan.  :wink:

Moottorin käänsin taakse (RM3), lähinnä kokeilun takia.

608
Team C / Vs: Team C TS2
« : 30.03.14 - klo: 23.30 »
Tossa oli juttua vetopidon parantamiseen jäykemmällä öljyllä diffiin. Mulla on nyt 4k ratasdiffissä ja lähtee tosihelposti kirjottaan varsinkin kun yrittää mutkasta ulos. Jos sitä vielä jäykistää niin menee jo vallan riftaamiseks. Olisko tähän mitään vinkkejä?

Punchit pois ja tehot alas.

609
Kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista.

Samoista lähtökohdista tultiin kuin Turussakin, eli uudelle radalla 0-harjoittelulla.

Nelkun servosaver meni (onneksi?) säpäleiksi jo ekassa alkuerässä, niin loppupäivän ohjelma oli vähän kevyempi.

Tuupissa ei mukana olleet minipinnit toimineet ollenkaan, mikä oli yllätys. Ehkä niissä oli mekkaustöhnää tai ptfe sprayta tai jotain. Onneksi tuli aamulla viimeisenä otettua staggerit kassiin mukaan.

Päivän parasta antia olivat possuhodarit joita meni 3 kpl.

Edit: loistavaa tuomarointia

610
Miten tuo Tampereen hanavesi yleensäkin sehän tehdään Näsijärven vedestä, onko se juomakelpoista?

Täällä Kuopiossa kun johtovesi on tekopohjavettä eli rantaimeytettyä Kallaveden pintavettä ja sitä kloorataan varsin reippaalla kädellä ja maku on sen mukainen...  :grin:

Katsopa kartasta mitä vettä ne Porilaiset sitten juo.

611
Aloitus näköjään klo 08.00, ei auta muuta kun lähteä aamuyöllä ajelemaan kohti Nokia...

Just googlemapitin 203 km, 2 h 9 min = kello soimaan 4.30.  Onkohan etujoukot jo päässeet silloin nukkumaan?

612
Tuolle nelkun hitaimmalle erälle toivoisin ainakin tuomaria kuuluttelemaan tilaa.. :)

-Niko

Kolmanneksi nopeimmassakin nelkkuerässä on sama tilanne ja törmäilyt ja peräänajot siihen päälle.

613
Numerolle 61 voi päivittää molempiin luokkiin ponderin 6156868.

614
Onhan tuomarointiin sitten panostettu riittävästi niin, että myös omalla suorituksella on mahdollista vaikuttaa tuloksiin?

615
Moro!

Mites se rengashomma, tuleeko sinne ketään jo perjantaina kauppaamaan rengasta? Euro rc tulee vasta lauantaina, miten esim. Hobby factory jne...

Jos ketään kauppiasta ei tule perjantaina, pyöriikö kellään pakissa ylimääräsiä SC minipin yellowta (2 kappaletta riittää) joko irrallaan tai Durangon vanteelle liimattuna voisin ostaa pois

Minä tulen paikalle jo perjantaina ja multa löytyy yksi pari Minipinnejä. Mukana myös Team C varaosat.

T. Oskari

Saatko kyytiin vielä rc4 hybridin Tervakoskelta?

Edit: homma hoidossa

616

Ponderi asiasta, ei ole kysymys softasta vaan raudasta, meiän dekooderi on sen verran vanha ettei siihen uusimpia softia saa. RC4 hybridi toimii varmuudella ja vanhemmat AMB:t. MRT ponderit eivät toimi.

Jouko

Laita sitten lainaponderi varaukseen numerolle 61.

Edit:tarve poistui

617
Ei ollu kisakutsussa mitään mainintaa kierroslaskentajärjestelmästä, mutta muistelisin että Nokialla on myös uusin softa...

Eli RC4 ilmeisesti käy

Tämä tärkeä tieto on puuttunut muuten aika monesta kisakutsusta.

618
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: EA Import
« : 26.03.14 - klo: 09.56 »
Itekin oon nyt vajaan viikon odotellut (ennakkoon maksettua) tilaustani ilman mitään infoa. Pistin sähköpostia perään mutta mitään ei ole kuulunut.

Vaikka olisi lomia, reissua, jne. niin mielestäni vähintä mitä voisi tehdä, olisi ilmoittaa viivästyneistä toimituksista edes verkkosivuilla.

EDIT: Osat tulivat lopulta kuukauden päästä tilauksesta.

Onks tää firma viel pystys? Oon soittanu ja laittanu sähköpostii mut mitään ei kuulu.

Sama meininki tuntuu jatkuvan. Rahat kelpaa, mutta sen jälkeen on "radio silence".

Edit: yhteys on saatu ja tilanne nollattu

619
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 24.03.14 - klo: 08.36 »
Kiitos kaikille eilen tiksissä neuvoja jaelleille kanssaharrastajille. Niin poikani 7v. kuin hänen mekaanikkonsa (allekirjoittanut joka vasta opettelee ymmärtämään crossi- ja mattoautojen säätöjen päälle)!
Voi sitä riemua kotimatkalla ja kotona kun poikani Jani kerotili innoissaan todella upeista ajokokemuksista 'uuden' tuuppi krossin kanssa - varsinkin sen jälkeen kun osasin säätää sen alustaa hieman paremmaksi saamieni neuvojen perusteella :cool:
Ensi kerralla jani pääsee isolle krossi radalle harjoittelijoiden vuorolla ja olen silloin varautunut paremmin X6:n varaosien kanssa :grin:

Harkkarata on muutenkin hyvä eri säätöjen kokeilulle, koska liukkaammalla pinnalla auton käytöksen muutos on helpompi todeta kuin tenniskentällä.

620
Eikö kukaan tiedä? Entä ajeleeko kukaan jossain "porukassa" rc autoillaan ?

PKSRCA:n radat Vantaan Lavangossa kasaa kaiken tasoista "porukkaa" ajamaan laajalla kalustovalikoimalla usealla radalla. Vähän kun kevät vielä etenee niin ajot starttaavat. Sinne kannattaa tulla vähän kauempaakin.

621
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.03.14 - klo: 22.14 »
Taas ropattu RTR-iskareita. Nyt (taas) paikoillaan vakiomännät joissa 1.0 lisäreikä. Edessä 60 ja takana 40 UR öljyt. Tuntuu paremmalta... pöydällä. Jos sunnuntaina ihan vähän ehtisi radalle kokeilemaan...
Ei tästä näin taida hyvää tulla, pitäisi olla aikaa kokeilla radalla.

Löytyikö torstain perämysteeriin selkeetä syytä?

622
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.03.14 - klo: 19.46 »
Paljonko takajousituksen -2 mm LRC takapala lisää antisquattia?

T:nimim. Leppävaarassa juuri käynyt

Itse itselleni vastaten:

0-asteisella vakio etupalalla antisquattia jäi n. 3 astetta ja tukivarret raappaa takapäästä kiinni runkoon.

623
Miten se on se pöytäasia, kilpailukutsussa kyllä mainitaan että omat pöydät, voisiko sellaisen saada lainaksi kisan ajaksi kun omaa pöytää en omista tällä hetkellä...

Bilteman kautta kisoihin?

624
Kiitos vinkeistä. Heti parani kun tiputti punchia 5-> 2 (sct pro) ja diffit työsti. Pitänee tuota setuppia vaikka lavangossa mukailla.

Iskarit vielä ulos ylhäältä ja alhaalta jos meinaa keikkua kiihdytyksissä.

625
Täältäkin suuri kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille! Kilpa-autoilu on parhaimmillaan erinomaisen hauskaa!

Kamera oli mukana, kuvissa mm. dramaattisia otoksia Tommin ja Hoken tiukkaakin tiukemmasta kaksinkamppailusta...  :cool: Sekä tietysti palkittujen potretit.

http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2013-2014+SCWC+Turku/

Ja yhdellä nostajalla näkyy melkein kouru :embarrassed:

626
Ensi torstaina 20.3. ajetaan sitten Tikkurilassa Torstai Kunkku -sarjan päätösosakilpailu sekä jaetaan luokkien parhaille palkinnot. Pistäkääähän ilmoja tulemaan, erityisesti krossikuskuskit isolla joukolla mukaan.

Ilmoittautuminen:
http://goo.gl/hu2pVZ

Ilmoittautuneet:
http://goo.gl/NU4asj

Ohessa liitteenä sarjatilanne ennen päätösosakilpailua. Vain nelkkucorrissa sarjan voitto on jo ratkennut Laurille, muissa luokissa vielä kaikki avoinna.

Viime kisan sc4 tuloksissa on jtn häikkää, voittaja puuttuu ja mie.

627
Hitto kun tuntuu nykysin olevan takapää rauhaton. Mutkista lähdöt varsinkin tuppaa helpostin menemään linttaan vaikka pitoa riittää. Myös jarrutuksissa perä lähtee helposti alta. Olisikohan tähän paras ratkaisu takadiffissä. Nyt käytössä 5-7-2. Mietin josko tuonne taakse vähän jäykempää laittaisi. Pitänee miettiä myös rauhallisempaa ajotyyliä tai rajoittaa sitä noparista  :lipsrsealed:

Kokeilisin ekaksi vaihtaa renkaat edestä taakse ja punchit alas.

628
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 13.03.14 - klo: 17.27 »
Paljonko takajousituksen -2 mm LRC takapala lisää antisquattia?

T:nimim. Leppävaarassa juuri käynyt

629
Kiitoksia järjestelytoimikunnalle mukavista kisoista.

Tavoitteena oli vetää kahdessa luokassa tasaista suoritusta ilman turhaa repimistä. Kieltämättä aikainen herätys, uusi rata ja n. 30 min ajovälit n. 9 tunnin ajan alkoivat jossan vaiheessa vähän painaa ja päälle vielä muut menestymättömyyteen johtaneet tekosyyt (rata, kalusto, säädöt, kanssakilpailijat, "vähän irti" ollut kori). Muutama lähtö kuitenkin onnistui ja niitä kun tulee lisää, niin hyvä.

Tuomarointia ja ratasääntöjen noudattamista ei varmaankaan voi koskaan olla liikaa. Olin itse vastaanottajana muutamassa hit and runissa jotka olisi pitänyt kuitata pysähtymällä joko itsenäisesti tai tuomarin antamana stopparina. Tämä ei tarkoita, että en olisi itse kertaakaan osunut tässä kisassa ketään perään, mutta joka kerta kärsinyt osapuoli jatkoi ensin kisaa.

Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä Nokialle  :wink:

630
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 21.27 »
moro nyt kun on turun kisat sudittu niin mitkä olisivat täreimmät säädöt mitä tuolle radalle? Meidän aloittelijakerhossa on muutama noita rtr-malleja ja pitäisi kai osata edes vähän neuvoa :)

Tässä minun inputtia menemättä kovin syvällisesti asiaan:

Oikeat renkaat, minipin yellow
Punch ja tehot alas
Jarrutehot niin alas, että ei spinnaa heti kun jarrua vähänkin annetaan
Jos nuoren kuljettajan ratinkääntely on reilunpuoleista, niin auton reagointia saa hyvin rauhoittumaan siirtämällä ohjauksen linkit sisäpään ackermanpalassa eteen ja/tai lisäämällä etupään casterkulmaa. Ohjaimesta ohjauksen dualratea tarvittaessa pienemmälle jos mahdollista.
Maavaraa niin paljon, että perä ei pohjaa hypyn lähdössä ja tule peräkorkeita hyppyjä.


Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 28