Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ile__

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 28
601
Polttisautot / Vs: Jäähdytinkannen irroitusongelma
« : 15.08.09 - klo: 23.31 »
haasteellisempaa saada se ruuvin loppuosa lohkosta irti.


Se lähtee helposti sen jälkeen kun kansi pois päältä. Jos ei ole käytetty ruuvilukitetta, niin ruuvin jämät lähtee sormilla pyörittelemällä. Jos sielä on lukitetta niin lämmittää kuumailmapuhaltimella ja kunnon pihdeillä ruuvista kii niin lähtee...

602
Polttisautot / Vs: Jäähdytinkannen irroitusongelma
« : 12.08.09 - klo: 19.57 »
Poraat ne ruuvin kannat vaan pois. Käytä huomattavasti isompaa poranterää, kuin se M3 kierre.
Esim 6-7millin terällä. Ruuvin kanta jää lopuksi pyörimään terän päähän kiinni, jolloin kanteen ei pääse tulemaan mitään vaurioita.

603
Sähköautot / Vs: Diffin ongelmat!
« : 09.08.09 - klo: 23.52 »

Myydää toki ihan RC-liikkeissä diffinrattaisiin tarkoitettua rasvaa, mutta ei se sen erikoisempaa ole.

Kyllä se Eurekan rasva vaan on "sen erikoisempaa"   :wink:

604
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.08.09 - klo: 22.08 »
Ei ne isommat laakerit korjais tilannetta. Rikki mennyt pinjoniratas se särkee tuon laakerin.
Kun pinjonit rupeaa kestämään, niin ei ne laakeritkaan hajoa enää.
Pinjoniratas alkaa kiipeämään ehjällä hampaalla lautaspyörän hampaan päälle ja samalla työntää niin suurella voimalla koko diffiä että laakeri antaa periksi...

605
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.08.09 - klo: 20.05 »
Kahvamalliset ruuvimeesselit uupuu :grin:

Vai tarkoititko poikkimennyttä laakerikehää?

606
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 05.08.09 - klo: 19.19 »
Ilman mukana pääsee hiekka, pikkukivet yms sähkömoottorin sisään tekeen tuhojaan...

607
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 05.08.09 - klo: 18.59 »
Seuraava kehitysvaihe: Jätä esim milli sitä materiaalia noiden kevennysten pohjalle, jotta se edelleen peittäisi koneen päädyssä olevat aukot.

Ps. Hienon näköistä jälkeä olet tehnyt.

608
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 05.08.09 - klo: 09.32 »
Alkuperäiset MP9:n iskaritornithan nuo on.

Eli ei ole rtr, eikä viripalikkaa...

609
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 04.08.09 - klo: 23.46 »
Puristamalla, EI iskemällä.

Esim. Prässi, ruuvipenkki yms.

610
Ei ne potki eikä työnnä, ne vaan tärähtää paikallaan. Koska jousitoiminen mäntä pysähtyy sylinterin päähän tullessaan äkisti. Tämä pätee kaikkiin 5-700 euron jousitoimisiin ilmakoihin.
Halvemmissa se jousivoima on niin pieni, että sielä kyllä pärjää vitosen kiinakiikareillakin.
Sitten kun mennään noihin tehokkaisiin "Magnum" ilmakoihin cal.22 eli 5,5mm lähtönodeudet lähellä 300m/s niin alkaa jousivoimat olemaan jo huomattavasti suurempia. Niistä tehokkaammistakaan ei ole mitään iloa tarkkuusammunnassa, koska tehottomampikin ilmakko kyllä läpäisee taulupahvin.
Ja jos ilmakkoon haluaa laittaa useamman satasen rahaa, niin silloin kannattaa jo ostaa puristeilmatoiminen ase, jossa laukaisun ja lähtönopeuden pystyy säätämään mieleisekseen.

611
Vapaa keskustelu / Vs: Ilmakiväärit
« : 04.08.09 - klo: 17.04 »

Onhan kiikari ilma-aseeseen tehty?
Mikään normi ruutiaseen kiikari ei tule kestämään väärän suuntaisen rekyylin johdosta = hajoaa ristikko tai ei pysy säädöissään.


Eikös se mene toisinpäin?
Ilma-aseen kiikari ei kestä ruutiaseessa

Ei mene toisinpäin. Ruutiase potkaisee taaksepäin, jousitoiminen ilma-ase "tärähtää" eteenpäin.
Ja kyllä ne ruutiaseidenkin kiikarit kestää ilma-aseissa, kunhan hintalappu on nelinumeroinen... Silloin yleensä kyllä kiikarin alla oleva asekin on hinnakkaampi, eikä se tärähdä, koska on paineilma toiminen(eli siinä ei ole viritettävää jousta, joka tekisi sen tärähdyksen)

Mulla oli muutama vuosi sitten BSA:n 5,5millinen ilmakko. Muuten oli hyvän oloinen mutta omaan makuun potki ja metelöi liikaa. Kiikari liikkui ampuessa pituussuunnassa taaksepäin, vaikka oli Milletin laadukkailla jaloilla kiinni.

612
Polttisautot / Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« : 02.08.09 - klo: 16.58 »
Voithan sitä kokeilla, sittehän sen näkee miten toimii.

613
Sähköautot / Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« : 01.08.09 - klo: 22.32 »
mistä tuota sukkaa saa, jonka sisällä sulla menee nuo johot?

Edit: suora linkki https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/catalogstart.do?tab=catalog


E2: linkki näköjään menetti toimintakykynsä.
Tuonne hakusanaksi: kaap. sukka
https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/start.do

614
Polttisautot / Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« : 01.08.09 - klo: 21.18 »
Auto: Cen Racing matrix tr arena, corsa merkkisellä koneella.

Kysymys: Voiko konetta käyttää ilman tuota vetokäynnistimen akselia jos tukkii sen akselin reiän? Akselille ei ole käyttöä kun on boksi ja akseli on kulunut niin väljäksi että heiluu ja vuotaa. Se akselihan vastaa kampiakseliin mutta tukeeko se myös kiertokankea?

Ei se tue kiertokankea. Mä oon joistaki koneista poistanu vetokäynnistimen. Pelkkä reiän tukkiminen ei riitä. Polttoaine seosten kulku kampikammiossa saattaa häiriintyä pahastikin. Ensimmäisessä koneessa pelkästään poistin sen vetokäynnistimen akselin ja tukin reiän. Eka ajo oli aika hauskaa: autolla pystyi ajaan autokatoksesta ulos ja peruuttaan takaisin kun koneen käyntisuunta vaihtui 10sekunnin välein :grin:
Sen vetokäynntistimen tilalle ostaa valmiin kiinteän päädyn tai niinku minä, sorvaa siihen sopivan jos markkinoilta ei kyseiseen koneeseen löydy valmista umpipäätyä.
Kampuran päässä oleva tappi pitää hioa pois, se ottaa muuten kiinni päätylevyyn.
(hiomisen aikana kampiakseli ei saa lämmetä, jotta karkaisut ei mene pilalle)

615

Minä tuosta lukitussysteemistä tiedä, paljon hommaa lukita kaikki aiheet, joihin ei tietyssä ajassa ole tullut uusia vastauksia. Ainoa, jos lukituksen saa automaattiseksi. Esim. ketjuun ei tule viestejä vaikkapa vuoden aikana --> automaattinen lukkiutuminen. Ja välimuoto tässä on: Ketjuun ei ole tullut uusia viestejä vaikkapa reiluun puoleen vuoteen ja yrität pistää uutta viestiä, niin automaattisesti näytölle tulee ilmoitus tyyliin: viestiketjuun ei ole kirjoitettu yli puoleen vuoteen. Haluatko varmasti vastata ketjuun? tjsp.

Ei pitäisi käsittääkseni olla mahdoton, joillakin foorumeilla olen ainakin tuohon jälkimmäiseen hommaan "törmännyt"

Onhan tuo välimuoto olemassa tälläkin foorumilla, huomasin keväällä itse haettuani vanhan aiheen:
http://rc10.fi/index.php?topic=10663.msg314030#msg314030

616
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 01.08.09 - klo: 17.50 »
Jos sulla jää vastarikotelo ja servoteline tuohon niin minne akku mahtuu?

Onhan semmonenkin vaihtoehto vielä olemassa, jota itse olen suunnitellut toteuttaa jossain vaiheessa:
Pinjoni normaalisti suoraan akseliin kiinni, noparista dragbraket ja pakki nollille ja pysäytys hoidettaisiin pelkästään mekaanisilla jarruilla. Jarruservo mixattuna kolmanteen kanavaan jos vaan radiosta löytyy mixaus mahdollisuudet.

617
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 31.07.09 - klo: 02.09 »
Ei. Casullin linkissä oleva C kirjaimen näköinen jousi on se idea...

618
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 30.07.09 - klo: 22.40 »
Nopeasti oli halutuimmat mallit menny.

619
Mullaki jäi vähä p*skan maku suuhun liquidista kun tilasin keväällä kaks pinjonia. Niiden sivuilla näky että kaks tilattu ja laskutettu, jonka lisäksi siinä näkyi että vain yksi lähetetty. Molempia pinjoneita oli reilusti varastossa, ettei sekään voi olla syy miksei ollu laitettu matkaan. Laitoin viestiä asiasta pari kuukautta sitten ja vieläkään en ole saanut minkäänlaista vastausta, enkä pinjonia. Joten laitoin Liquidin henkilökohtaiseen boikottiin :evil:

Tavarahan ei sielä maksa juuri mitään, mutta tosiaan jos sitä ei sitten saakaan niin miksipä sitten edes tilata sieltä.

620
Parhaimmillaan muovirattaiset servot ovat kevyissä 1:10 autoissa sekä esimerkiksi monstereissa, joissa on erillinen servo kaasulle.


Kyllähän ne muovirattaiset servot on parhaimmillaan roskakorissa PISTE

Tää keskustelu on varmasti jo käyty läpi, joten muovirattaista jauhamisen voi lopettaa täst edes.

621
Polttisautot / Vs: yksisuuntalaakerin vaihto??
« : 29.07.09 - klo: 22.14 »
Laita se akselin toinen pää vaikka ruuvipenkkiin kiinni ja väännä laakerista vastapäivään oikean kokoisella listalenkki avaimella niin se alkaa hellittämään. Sitte vaan otat sen pois. Alkuviikosta ihmettelin vastaavaa itsekin - eihän se voi olla lujasti kiinni ja silti se oli.

622
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 29.07.09 - klo: 09.21 »
Missä ne niitä myy? Oisko travilla laittaa linkkiä...

623
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 28.07.09 - klo: 22.59 »
Ostamaasi autoa voi haukkua huonoksi kyöstiksi, mutta koska uskon tietäväni mistä autosta on kyse, voin kertoa että sen kestävyys on yhtä hyvä kuin MP777:n. 4mm:n Fioronin pohjalevyn ja cnc-runkojäykkäreiden osalta jopa parempi...

624
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 26.07.09 - klo: 20.00 »
Tuli puolivahingossa hankittua käytetty v-spec. Miten hyvin nämä "turbo" mallin tulpat kestävät?

Itsellä vähän negatiiviset kokemukset os tulpista sh 28 pron kanssa, tuntuvat kestävän n. päivän. (Os #8 liian kuuma?)

Vähä offtopic, mutta kuitenki. Jos sulla on ollu 25% nitrot ton koneen kans, niin se #8 tulppa on mielestäni väärä valinta. O.S R5 tulppa ois ollu oikeampi valinta, jolla se ois todennäköisesti toiminu paremmin ja pidempään...

625
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 26.07.09 - klo: 18.46 »
P3 on ainoa oikea vaihtoehto kesät talvet 16-30% nitrolla.


Tänään ajoin uutta O.S MAX 28XZ konetta sisään ja taas sai huomata miten kovat puristukset siinä on uutena. 120 asteiseksi esilämmitetty kone ja Q-Worldin tuplamoottorisesta starttiboksista suli silti virtakatkaisin :grin:
Johdot suoraan kiinni niin sai boksilla koneen käyntiin... ja siitä se ilo sitten alkoi irtoamaan. Kolme tankillista käytin pukilla ja yhden tankillisen ajelinkin hissukseen. On sielä sitä voimaa, alhaalta asti.

626
Eihän tuo ois huono idea. Asiat pystyisi kuitenkin esittää jossain aiheeseen liittyvässä valmiissa topicissa, jolloin myös aloittelija oppisi etsimään tietoja. Siinähän saattaisi löytää vastauksen jopa siihen kysymykseen, jolle muuten perustaisi uuden turhan topicin...

627
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 24.07.09 - klo: 22.04 »
Onks noi ny ne 17milliset Hobaon omat "oikeasti" bigboret?
Ei kuvasta oikeen ota selvää, mutta iskareiden hatuista vois päätellä niin...

628
Sähköautot / Vs: E-Hyper 7 -projekti
« : 24.07.09 - klo: 18.00 »
c) 4s lipot + 2200kV MambaMax + 16t pinjoni


Mulla on melkein tuo buggyssä. 36/80mm Medusa + MMM + 4s 25C 5Ah lipo + 12T pinjoni.
22c ulkoilmalla kone oli 34asteinen, nopari 42c ja akut 27c. Eli sormituntumalla ei lämmenny ollenkaan. Vois tietenkin käyttää isompaakin pinjonia vääntävällä koneella, mutta en ole vielä katsonut tarpeelliseksi kun kulkee sopivasti noinkin pihasuttauksessa...

629
Se ei vaan ole niin vaikea asia tajuta, että Kyöstillä on p*skat suodattimet...piste.

Ei pidä täysin paikkaansa, kuin korkeintaan RTR-mallien kans:




MP777:ssa ja MP9:ssä, sekä ST-RR:ssä on erittäin hyvät suodattimet, jotka on myös todettu toimivaksi:


630
Kai te olitte öljynneet ne ilmansuodattimet?
Niitähän ei ole valmiiksi öljytty suoraan paketista otettaessa...

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 28