Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiKoo

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 27
601
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 26.07.09 - klo: 21.34 »
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.

Kiitos vinkistä. Mulla ei ole ollut tuollaista probleemaa, vaikka auto on ottanut volttiakin useamman kerran.

Mutta tänään Jerry bongasi, että akkupanta vetää alustan kieroon. Homma korjaantui korvaamalla panta teipillä. Täytyy tutustua vielä aiheeseen paremmin ja ehkä siirtyä takaisin teippihommiin, jos tuo pitää paikkansa. Hiilaripohjaisessa 007:ssa panta varman toiminee edelleen driftihommissa...  :roll:

Onko arvon raati törmännyt VTR-autoa rakentaessaa ongelmaan, ettei perään löydy pitoja? Olen kokeillut sen sata eri säätöä ja nimettömäksi jääneen femmakuskin neuvoilla päästiin jo eilen hyville raiteille. Perä lipsuttelee kuitenkin rajusti, jollain säädöllä pehmeämmin ja jollain aika rajusti. Etupäätä ei meinaa saada millään puskemaan, vaan keula haukkaa ja perä luiskahtaa sivulle.

Näyttäisi, että vakioon alustaan nähden keulaan tarvitaan jäykempää jousta ja perään löysempää. Etupään saanee kuriin helposti kaupassa käymällä, mutta takajousista alla on jo vakiona valikoiman löysimmät. Onko kukaan keksinyt sopivaa konstia tuon perän osalta? Jonkun tousen auton iskarit tai ainakin jouset?

Tomi

EDIT: Sitähän viisastui heti ihan oma-aloitteisesti! Eli orkkisjouset (kulta ja hopea) ovat progressiivisia. Tuo taas aiheuttaa juuri tätä lipsumisilmiötä takapäässä. Eli kokeeksi käväistään jousikaupan kautta, eteen ehkä siniset (22,5lb) tai violetit (28lb) ja taakse keltaiset (14lb) tai jos saa, niin Xray C=2,2 (=12lb).

602
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 25.07.09 - klo: 23.49 »
Olipahan K-raudassa tarjouksessa kohtuuhintaisen oloinen kompura, joutui ostamaan. Noita öljyttömiä halpisvehkeitähän tuo on, mutta parilla "latauksella" putsaa hyvin 1/10 kokoisen auton. Sopii hyvin farkun peräkonttiin ja kulkee kivasti matkassa liinalla köytettynä.


603
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 24.07.09 - klo: 21.39 »
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?

Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta. CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!

Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta...  :wink:

Tomi

604
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 24.07.09 - klo: 21.15 »
Voisin kuvitella että radalla on wodaa enemmän mitä laki sallii.
Tuli nimittäin muutama tippa tänään.
Jerzi

Ai perhana. Noh, täytyy se käydä kurkkaamassa, jos säät suosii. Vähiin käy ajopaikat, täytyy varmaan Gallerian katolle yrittää viimeisenä oljenkortena...

605
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 24.07.09 - klo: 20.20 »
Onko huomenna ralleja tiedossa? Eli kukaan menossa paikalle ja jos niin mihin aikaan?? Itte haaveilin ajoja about 14-17.

Tomi

606
RC-kerhot ja -radat / Vs: Asfalttirata Lavankoon
« : 24.07.09 - klo: 20.12 »
Oltiin tänään pojan kanssa ajeleassa 13-15.30 ja kivaa oli! Löytyi VTR-autoonkinvauhtia kun sain noparin säädöt kohdalleen, nyt alkoi rata tuntua auttamattoman kapealta. niin ja driftaaminen sujui paremmin uusillä säädöillä ja kiristetyllä diffillä...  :p

607
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.07.09 - klo: 19.22 »
Hö jätkä kävi ostaa tuhkatkin pesästä mä jouduin tilaamaan.
Ajattelin laittaa 82/32=4,35625

Mistähän ? saisin renkaat hobbylinnassa ei ollu kun 2kpl hyllyssä, tähän asti parkkissudittelut on vedetty slikseillä.  :grin:

Tsori...  :embarrassed: Ei siellä ollu sitä 78-kokosta, joka tilattiin toissapäivänä. piti tulla tänään.

Wheelspinistä taikka Liquid RC:stä tilaten tulee renkaat ja vanteet noin viikossa. Kokeile Liquidista, jos siellä olis saldoja. Tavarat tulee nopeammin ja hinta on reilusti halvempi.

EDIT: Kummassakaan ei näytä olevan etugummeja, muuta löytyy kyllä.

608
RC-kerhot ja -radat / Vs: Asfalttirata Lavankoon
« : 23.07.09 - klo: 21.24 »
Päivällä koitin rustailla kiitoksia Jerrylle kommenteista ja vasta-argumeintointia radasta, mutta koko novelli katosi bittitaivaaseen. Alkoi homma pännimään, joten päätin unohtaa vähäksi aikaa virtuaalimaailman ja siirtyä todellisuuteen! Tässäpä pieni tiiseri ajoista...  :evil:

Kyllä tuo rata toimii mielestäni VTR-autolla ihan mukavasti. Ajoin yhden 5000 lipon, jolla ajoaikaa säätötaukoineen riitti reiluksi tunniksi. Välityksina ollut 4,39 tuntui ihan mukavalta tuolla, pääsuoralla sai täyden vauhdin maisteltua ja mutkistakin pääsi ulos. Pääsuora on kapea ja muutenkin rata voisi olla kauttaaltaan sen 2,5m leveä, mutta noilla mennään.

Ajoseurana olleen vakio-Minin vauhti näytti myöskin sopivalta radalle, ehkä hieman kutitellulla Minillä voisi homma rokata hienosti.

VTR-koneella ja HPI T-drifteillä driftaamisesta taas ei tullut mitään, en varmaankaan vaan osannu ajaa. Ehkä tiukempi kone ja pitävämmät rinkulat olis avain onneen. Lisää fiiliksiä, kunhan saan tuon drifterin iskuun...

Kaiken kaikkiaan tykkäsin oikein paljon, huomenna uudelleen hakemaan VTR-säätöjä!

Tomi

PS: Puomi on tehty ohitettavaksi... :grin: Auton voi jättää puomin ulkopuolelle ja oikealta puolelta voi puomin kävellen ohittaa. Myös krossiratojen puoleisesta puomista voi kulkea, ajaa vain autolla varoen krossiradan parkkiksen läpi.

PPS: Kiitos Jon vinkistä viikonlopun kisojen suhteen, en olis edes hoksannut. Eli viikonloppuna ajo tällä radalla kielletty krossikisojen takia!

609
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.07.09 - klo: 20.41 »
Samojen välitysongelmien kanssa olen painunut viime päivinä T2R:ssä. Ratkaisu löytyi Racing Factorilta, 80 spurri löytyi hyllystä ja se sekä 31 pinjoni mahtui hienosti, välitys 4,39 toimii mielestäni mukavasti.

610
RC-kerhot ja -radat / Vs: Asfalttirata Lavankoon
« : 22.07.09 - klo: 23.12 »
Tänään kokeiltiin ekaa kertaa tuota rataa ja kyllä täytyy sanoa että on kyllä kaponen.

Tuo on hyvin mahdollista. Oliko ongelmana pääsuora vai jokin muukin alue? Löytyikö tuolta mitään positiivista sanottavaa?  :embarrassed:

Itse olen päässyt ajamaan Lavangolla vain PikkuAssolla ja sille rata on ollut ihan kiva ajettava. Huomenna täytyy korkata VTR-autolla ajot, sitten näkee paremmin, mistä ahdistaa ja voisiko asialle vielä tehdä jotain. On mietitty esim pääsuoran levennystä tms "hätäapukorjausta". En tiedä, mikä on käytännössä edes mahdollista.

Lisää hyviä mielipiteitä ja ideoita otetaan vastaan nöyränä ja innokkaana!

Tomi

611
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.07.09 - klo: 22.58 »
Onko perjantaina tulossa ketään ajamaan tattikselle.
Jerzi

Tarkoitus ulkoiluttaa VTR-autoa aktiivisesti loppuviikon, jos säät sallii. To, pe, la ja su käväisen joko Tattiksella tai todennäköisemmin Lavangolla.

612
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.07.09 - klo: 15.30 »
Kyllä tuo 4,1 raja oli vielä jossain vaiheessa täälläkin. Vintage-foorumilta löytyvissä säännöissä näyttää olevan vieläkin. 

Hyvä, että joku muisti samoin! Ehdin jo epäilemään luulosairautta...  :roll: Onko tuo sääntö nyt poistettu?

Löytyi 80-spurri, jolla sai 31 pinjonilla välitykseksi mukavat 4,39. Josko huomenna olis säitä päästä taas kokeilemaan uudelleen rakennetulla alustalla!  :cool:

613
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 22.07.09 - klo: 09.01 »
Jees, kiitos! Suuntaan tieni Racing Factorylle heti puoliltapäivin...  :wink:

614
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.07.09 - klo: 00.35 »
Onko etusivun sääntölistauksesta tippunut ihan tarkoituksella maininta välityksistä pois? Aikoinaan oli vielä joku 4,xx määrätty minimiksi?!  :undecided:

Mikä on muuten noissa välityksissä hyväksi havaittu suunta? Neljän kantturoissa? 78 spurrilla antaisi 31-33 pinjoneilla 4,02-4,28 vaihtoehtoja...  :roll: :grin:

615
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 22.07.09 - klo: 00.32 »
Pikaisena kysymyksenä spurriasiaa. Koittelin sovittaa VTR-kelpoista välitystä, mutta ei mahdu isot pinjonit paikalleen hyvällä tahdollakaan vakion spurrin kanssa. Muistelen jonkun joskus kertoneen parempia spurrivaihtoehtoja, mutta ehkä se oli VTR-topikissa, kun ei täältä löytynyt.

Kuitenkin, kysymykseni oli esim tuohon spurriin liittyen, mitä tarkoittaa maininta offset ja hard?? Käynee kuitenkin ihan normaalisti täänkin autoon??

Vrastin varaosa-autona oleesta T2 007:sta vanttiruuvit tähän autoon, kun alkoi päiden irroittelu nyppimään. Taitaapa toisaalta kummassakin, driftissä ja VTR:ssä olla yhtä vähän säätämistä...  :roll:

Tomi

616
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 20.07.09 - klo: 23.03 »
Heh, onnistuin rikkomaan autoa! Sinänsä hauskaa, että peli kesti päätöntä bässäystä montulla, mutta takaiskarin alalenkistä korkkasi kierre vasta pihasuddailussa...  :grin: Niin no, tulihan se metristä alas vähän hassussa asennossa, taisi tulla iskariin melkoinen veto...  :roll:

Jotenkin meni maku Firestormista, kun pääsi ajelemaan monena päivänä peräkkäin montuille. Ei nyt nappaa pätkääkään pihasuddailu tai ajelu krossiradalla. Siispä tekniikka irti ja kiinni drifteriin...  :grin:

Jatkoa varten, kumpaa Sidewinder comboa raati suosittelee 2S-lipoilla käytettäväksi?? Onko 4600kv liian mopo tai 5700kv turhan tykki...??

Tomi

PS: Kun asiaa aiemmin pohdiskeltiin, niin kerrottakoon, että Savöx 1257 toimi mahtavasti tässä autossa!

617
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 17.07.09 - klo: 23.14 »
Mitäs TomiKoo meinaa? Siis multidiffiin lukkopala niin saa oneway spooliksi ja sitten se lukkotappi niin saa spooliksi. Eikö tullut lukkopalaa auton mukana?

No meinaan varmaankin juuri tuota! Kun on niin hepreaa koko oneway ja sen eri mahdollisuudet. T2R:ssä on vakiona spooli edessä joten se on tuttu, mutta tuosta onewayn/multidiffin muutoksista en ymmärrä. Toiminnan sentään ymmärrän. Ei tullut auton mukana lukkopalaa eikä paljoa muutakaan.

Koitan varmaan purkaa ja katsoa mitä se on syönyt ja millä saisi lukittua. Jos on antaa vähän kuvaa/mittoja lukkopalasta ja -tapista, niin ehkäpä syntyy äkkiä itse tehdenkin...

Huomenna paluu kotimaisemiin ja pitkästä aikaa VTR/driftiautojen kimppuun! Tulevan viikon ohjelmassa kopan maalausta ja alustan rakennusta. Firestorm taitaa luovuttaa tekniikkansa driftikäyttöön!

Tomi

618
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 17.07.09 - klo: 20.06 »
Mulla on tuo T2 007 projekti vasta aluillaan, enkä ole tutustunut auton mukana tulleeseen onewayhin. Täytyy sitä varmaan koittaa ensin tollasenaan ja kattella, jos sen saa jatkossa lukittua spooliksi.

Vai olisko jollain jo kokemusta kyseisestä osasta, miten tuon saisi fiksusti lukkoon? ´Käykö multidiffin lukkopala tms vai ihan vaan sinitarralla...?

619
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.07.09 - klo: 19.46 »
Aavikolla auringon laskun aikaan:



Kaverikuvassa Asso RC18T ja HPI E-Firestorm:


620
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 16.07.09 - klo: 19.41 »
Sain auton korjattua, hieman paranneltua (siipi  :angel:) ja kopan hätäsesti maalattua ennen reissua. Tuolla lopussa pari kuvaa ja tässä vähän videota menohaluista. Melko hätänen käännöksissä ja hypyissä, ainakin 1/10 Firestormiin verrattuna.

Koppaan ruiskin kaverin varastoista löytyneistä LRP-paukkupulloista värejä (Imbreza-sininen, helmiäinen valkea ja pohjalle tavallinen valkea) ihan fiiliksen mukaan, meniköhän maalauksessa valmisteluineen ja auringossa kuivatuksineen max 15min...  :grin: Yritin taakse vaalenevaa häivytystä sekä keulan ja katon kohdalle verkkokuviota, onnistui heikosti.

meinasin kokeilla liimalukkoa eteen... Voisi ehkä toimia paremmin laparenkaiden kanssa, miksei muuallakin maastossa.

Liimalukkodiffi ei muuten ollu hyvä juttu. Noin puoli minuuttia tuolla hietikolla ja diffin ulostulo antautui. En tiedä, oliko rikkoutuminen vain huonoa tuuria vai mitä, mutta nyt tiukalle kiristetyllä normidiffilla ei ongelmia. Losin laparenkaat pelasi tuossa maastossa niin hyvin, kuin ne voi. Muualla aivan surkeat!

621
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 16.07.09 - klo: 00.08 »
Ai elämä kuin kivaa oli! Huomenna uusiks kolmen akun voimin, jos vaan säät suosii!  :evil:

Sama virsi tältä päivältä, huomenna uudelleen!

622
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 14.07.09 - klo: 21.56 »
Pääsin vihdoin tyyppäämään Fireä siellä, missä ajattelin sen olevan hauskimmillaan! Eli montulla, jossa on mukavia dyynejä ja pehmeää soraa. Tuossa kooste yhden akun pituisesta bässäilystä! Paikka on kvartsihiekkaa oleva hylätty alue. Hiekka on pienijakoista pehmeää hiekkaa, joka on tamppautunut aamun sateen jälkeen pinnaltaan melko jämäkäksi.

Ai elämä kuin kivaa oli! Huomenna uusiks kolmen akun voimin, jos vaan säät suosii!  :evil:

623
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 12.07.09 - klo: 18.44 »
Ja verrokiksi, normi Fire alusta, 7,5T GM, 5000mAh 35C 2S-lipo puolillaan, vakiot renkaat, vakio spurri, 19 pinjoni ja Garmin Zumo päälle teipattuna = 53,6km/h.

Lopputulos oli odotusten mukainen, mutta noin pieni ero Hösön setuppiin yllätti! Ehkä snadisti auttaisi, jos olisi kunnolla tilaa kiihdyttää ja ajaa pidempään kaasu auki. Hösö voittaa kuitenkin 100-0 kisan "€/kilsaa tunnissa"...  :roll: :shocked: :grin:

Tomi

624
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 12.07.09 - klo: 00.15 »
Tämä vastaohjaus taitaa ponnahdella aika-ajoin esille ja painuu yhtä nopsaan unholaan. Itsekin mietin homman kokeilemista tuohon ylimääräiseksi jääneeseen Xray 007-alustaan. Olishan se komiaa, jos olis aitoa fiilistä renkaiden asennon suhteen ja vaikuttaa meno vakaammalta noin. Pyöränkulmat alkuun ihmetytti, mutta videoista selvisi riittävästi.

Jos alusta ei mene kaupaksi, niin kaippa sitä on pakko syksyn pimeinä tunteina kokeilla jotain rakentaa...  :cool:

625
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 11.07.09 - klo: 23.22 »
Nyt on Firestormin peruskunnostus jo voiton puolella.

Viime yönä sain pelin ajokuntoon. Tänään pääsin Alastaron moottoriradan laitamilla hiekkadyyneillä testaamaan menoa. Vaihtamani 18 pinjoni ei ole jees, ei kylläkään keuli vaan sutii, mutta eipä toisaalta kuljekaan. Eli 19 pinjoni takas ja vaihdetaan vaikka konetta useemmin, jos palaa...

Laitoin iskareihin Ultimate Racing 50W ölpät joka kulmaan ja jouset on vakiot vaihdettuna päittäin. Takatukivarret on käännetty puolelta toiselle ja esijännitykset on alimmillaan. Diffissä on 7000 ölpät sisällä. Noilla setupeilla menee ihan kivasti pkmpposessa hiekassa lapakumeilla, diffilitkut vois olla ehkä vähän miedommat niin kääntyiskin johonkin...

Erittäin positiivinen kokemus kaiken kmaikkiaan!! Jatkokehittely jatkuu ensi viikolla...  :wink:

Tomi

626
RC-kerhot ja -radat / Vs: Asfalttirata Lavankoon
« : 11.07.09 - klo: 23.05 »
Jahka Minejä rantautuu racing factoryyn sille lavanko yli hyvä rata  :wink:

Varmasti sopii Mineille (toisin kuin Tattis...) ja huhujen mukaan (kröhön Koheltaja) ei ollut hassumpi turistillakaan!  :wink:

Lavankoon siis tervemenoa!

Tomi

PS: Ja Jerry ei tuu nyt yhtään provoamaan meidän hienoa, isolla talkoopanoksella väännettyä "non-pro-rataa"...  :wink:

627
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.07.09 - klo: 22.21 »
Heh, onpahan komia arsenaali!

Sorry nyt täysin offtopic, mutta appiukko sai tänään Mustanginsa ensi kertaa ajokuntoon...  :evil: :evil: Volat kaakkoon!! :evil:

628
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.07.09 - klo: 10.16 »
Kiitos vinkeistä, noilla pääsi hajulle. Vielä tarkennuksena, mulla on siis Graupner Ultramat 14 Plus ja sille on jo olemassa NiMheissä käyttämäni kaksijohtoinen latauspiuha, jossa Deans päässä (uuteen akkuun tinaan myös deansin). Lisäksi on kovakuorisille Lipoille omat piuhat, joissa tasausliittimet. Eli en kaipaisi kauheasti turhia kamppeita pakkiin, molemmissa ehdottamissasi tulee ylimääräistä sälää mukana.

Elikkä siis olemassa olevan virtaliittimen kaveriksi kaipasin simppeliä jatkojohtoa, jolla jatkaa tasurin linjaa pidemmäksi. Voiskohan tuo sopia tarkoitukseen? On 3S-lipolle sopiva eli on turhan monta piuhaa, mutta ei kai ole väliä, jos vaan laittaa maapuolen akussa ja laturissa oikein ja sitten jää vaan yksi plussakarva kylmäksi?

629
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.07.09 - klo: 09.17 »
Löytyykö tasausliittimeen jatkojohtoa? Nosramin akussa oli hiton lyhyt tasausliitin ja kun latauksen puolelle on jo 25cm piuha, niin tuonnekin jokin välijohto pitäis saada. Ihan simppelit linkit suomalaisiin liikkeisiin, kiitos.  :wink:

630
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 09.07.09 - klo: 00.30 »
Jep, nuohan ne on. Prolinen Gladiatoreista otin rinkulat sovitukseen, laitan varmaan ne.

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 27