Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 28
631
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 16.23 »
Siinä on SP Grand Turismo 2.0. Punchit on level 5:ssa ja ennakot taisi olla 26.5 astetta. Koneena 8.5 t, 3300 kv.

Mulla irtonaiseen perään riitti Turussa epätarkka SCT Pro, minimipunch, pieni ennakko, katkennut sensorikaapeli ja 10.5t kiinalainen.

632
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 15.18 »
Niin on miullakin keskimoottori ja en ole saanut pitoa aikaiseksi jäykällä diffillä (7000 wt + 2 pisaraa 100 000 wt) taidan palata takaisin löysään diffiin... Varmaankin laitan siihen 2000 wt:tä jotta ei ole liian jäykkä ja on parempi pito.
Itse en kyllä ymmärrä että miten täällä monet sanoo että on hyvä pito jäykällä mutta itse kun ajoin jäykkädiffisellä autolla niin tuntui että yksi ratakierros riittää ja se siitä. Sillä autolla oli ihan kauhea ajaa kun ei ollut pitoa kiihdyttäessä ollenkaan ja kun ei saanut vauhtia niin ei isommista hypyistäkään meinannut päästä yli.  Onhan tästä tullut jo aiemminkin tarinoitua joten empä kirjoittele tästä sitten enempää..

Noparilla ja sen asetuksilla ja moottorilla on myös suuri merkitys liukkaalla pinnalla. Liiat punchit  ja ennakot pois.

633
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 11.11 »
Kun täällä on monta kertaa mainittu että liukkaalle radalle jäykkä diffi niin ajatteko te myös luikkaalla ratalla takamoottoriautolla ?

Turussa nopeimmat ajoi liukkaudesta huolimatta keskimoottorilla. Voittajalla taisi olla vieläpä 3-rattainen versi, joka on tarkoitettu erittäin kovalle pidolle.

634
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 11.03 »
En mä sitä tolla tarkottanu kun ihan puhtaasti oli vaan kysymys että kuka tollasilla ajelee...

Mun autossa jota Maxxi on ohjastellu parit kisat, on edessä 4x1.3 ja takana 4x1.4 männät.
Öljyt tulee olemaan nyt iskariremontin jälkeen 65 edessä ja 50 takana... Niillä lähden liikkeelle.

Jouset on ollu edessä ja takana purplet jotka saattaa muuttua kunhan testailemaan pääsen.

Mul on kans tommoset 4x1.3 ja 4x1.4 männät ja öljyjä oon paksuntanu sinne 70-80 nurkille, en oo enää ihan varma mitkä tällä hetkellä on. Voikohan männät tai iskarin rungot kulua niin että tarvii siirtyä paksumpiin öljyihin vähitellen, noillahan on ajettu -12 syksystä asti. Jokatapauksessa hyppyhjen alastuloissa oli tilanteita jos ajaa ohuemmalla öljyllä, varsinkin perä koitti pompata uudelleen ilmaan ja nyt se ei sitä enää tee. Jouset on valkoisen sarjan oranssit.

Pitääki muuten tehä virallinen setuppilappu, nyt kun kyseessä on ihan VOITTAJA setuppi!  :grin: :grin:

Se voitaneen nimetä sitten Volvospeed-setupiksi. Postaus sitten myös TD:n sivuille, niin saavat jotain ihmeteltävää.

635
Viittaat varmaan aikataulun ja erälistojen ristiriitaan..

Nyt varmaan on vain kyse siitä , että päivitetty aikataulu puuttuu.
Kun erälistat on fixattu puuttuneiden "kuumien erien" osalta, päivitettyä aikataulua ei ole laitettu jakoon ... Jeppe kyllä varmasti korjaa asian.
Aika-ajoerin välillähän on kyllä sopivasti tyhjää, johon nuo puuttuvat erät mahtuu

-Timppa

Juuri näin. Hyvä näin, koska olisi aika tylyä lähettää hitaimmat kotiin harjoitusten jälkeen :grin:

636
Aikataulu ja erälistat ovat tuolla ekassa postissa...

Taitaa puuttua erälistoista molemmista luokista se ns. "kuuma hiitti".

Ompas kummallinen (t)uloste

(k)orjattu

Yhdistelläänkö ryhmiä karsintoihin?

637
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 05.03.14 - klo: 23.06 »
Missäs kohdassa porukalla on ohjauslinkit kiinni siinä ackerman levyssä vai mikä se nyt onkaan? ite ajellu onnellisena linkit takimmaisissa reijissä, tänään siirsin sit keskelle ja lopuks eteen. Tuntui paranevan, oli helmpompaa ajaa mutkat pyöreämmin. Ehkä ei lähteny kääntyy yhtä terävästi. Ei vaan ollu aikaa muuttaa sitä takaisin ja varmistaa tämä tuntuma.. mutta miten tuon pitäisi vaikuttaa ajettavuuteen, kääntyvyyteen jne.

Ote RC-raamatusta

EFFECTS OF ACKERMANN ADJUSTMENT
CHARACTERISTICS
Etureijät
• Smoothens out steering response
• Car reacts smoothly
• Better suited to smooth flowing tracks with
high speed corners

Takareijät
• Quickens initial steering response • Car reacts faster to steering input • Better suited to small, tight tracks

Vastaava ihmeparantuminen koettu tänään ensin Tiksin liukkaalla ja sitten kaatopidotetulla harkkaradalla. Linkit ackermanlevyllä keskeltä eteen, niin ylikääntyvä vikuri kesyyntyi ihan hallittavaksi.

638
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.03.14 - klo: 23.00 »
Mitäköhän pitäis säädellä ku pitkän suoran jälkeen kun jarruttaa niin tuppaa perä lähtee edelle? Diffit on 7/100/3. Ja iskarit 35/30. Kävi mielessä että diffeissäkö vika vai pitäiskö perään laittaa lisää painoa?

Edit: autohan on nelkku corri.

Tällä on hyvä lähteä hakemaan säätöjä.

http://www.hudy.net/xhudy/products/proddwnld.php?prod_id=381&kategoria=0&Hudy_Session=391e16609105970337f541e7e5b7169b

Esim. diffien kohdalta löytyy heti kaksi juttua jolla lisätä stabilitettia jarrutuksessa ja vähentää off-power ohjaantumista.

639
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 03.03.14 - klo: 21.12 »
Ketkä kovat kuskit tommosilla ajaa?

Korjataan, että kovan kuskin omistamassa autossa  :wink:, oikaise ystävällisesti jos öljy/mäntähuhut ovat perättömiä ja/tai vääriä.

640
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 03.03.14 - klo: 20.30 »
Vakiomännillä voi käyttää edessä UR65 tai 75 ja takana n. 55 öljyjä.

Joku muistaakseni mainitsi tässäkin ketjussa että RTR-vakiomännistäkin saa nelireikäiset esim liimaamalla ja hammastikulla tukkimalla pari reikää, jos tuon tekisi niin mikä olisi sopiva iskariöljy eteen ja taakse, UR45?

En ole nelireikäisillä vielä ajanut, mutta jos jäljelle jääneitä reikiä ei suurenna, niin aika kevyillä öljyillä pitää mennä. Ja käytettävä jousen mukaan sitten myös. Duran sivuilta löytyy setuppeja josta voi vähän haarukoida jousi/öljy/mäntäkombinaatioita.

Kuulin tossa viikolla, että meidän kovat kuskit vetää 1,5 x 4 männillä ja 70-80 öljyllä. Niitä latuja pitkin varmaankin seuraavaksi.

641
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 02.03.14 - klo: 18.52 »
Joo, noi Möllin mainitsemat dbootsin SC-renkaat on kyllä rautasen hyviä. Eilen niitä täällä Kuopiossa testattiin neulahuopamatolla. Todettiin että pito, kääntyvyys sekä yleinen ajotuntuma oli kyllä helskutin hyviä. Suosittelen!
osaatko arvioda kulutus kestävyyttä shumin minipinniin tai spikeen?

Maxxilla oli Duran nelkussa Tiksin torstaikunkkukisan alussa melkein loppuun ajetut dBootsit ja ne olivat kisan jälkeen vain hieman enemmän loppuunajetut. Tiksin matto on aika rengassyöppö. Samassa ajassa minipinnistä olisi hävinnyt ainakin 1/3.

642
Tuleeko profiili olemaan sama kuin marraskuussa?

643
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 02.03.14 - klo: 00.43 »
Oman RTRn setuppi Tiksiin on vielä hakusessa, selailin ketjua läpi ja koitin sieltä keräillä vinkkejä, aloittelija kun olen:

- renkaat MiniPin Yellow(?)
- iskarit itsellä tällä hetkellä RTRn vakiot, ja auto liian löysä. Ilmeisesti White series Yellow/Orange/Purple sopivat Tiksiin?
- Vakio motti ja nopari riittää vielä toistaiseksi taitoihin nähden

RTR servo ilmeisesti heitti veivin, kun laittaa sähköt päälle ja kääntää vasemmalle, servo jää siihen asentoon ja ohjaus on siinä sitten... Suosituksia uudesta servosta, kun lähinnä ajelua Tiksi/Lavanko akselila?

dBoots CORR Terrabyte A compound on kuumin uutuus Tiksin mattorenkaissa. Minipin kuluu nopeasti matolla, harkkaradalle se on ainoa oikea.
Jousista White series yellow on edessä vielä vähän löysä ja takana aavistuksen liian jäykkä (matolla). Vakiomännillä voi käyttää edessä UR65 tai 75 ja takana n. 55 öljyjä.
Hyvä servo on esim. Savöx 1257 tai 1258

Näillä pitäisi olla ainakin oikealla hehtaarilla. Sitten vielä päälle lukemattomat variaaatiot auton muiden säätöjen kanssa.

644
Eilen tosiaan tuli painittua kalibroinnin kanssa iltamyöhään asti kun ei se kalibrointi vaan onnistunut millään, aina vaan meni sinne ohjelmointitilaan.
No sitten yritin oikein ajatuksella lukea mitä se Google kääntäjä yrittää sanoa ja siellähän se luki ihan selvällä suomen kielellä "Työnnä
kaasu kiinni alkuun pisteen sisällä eteenpäin two sekuntia"
Eli siis noparin käynistettyä kahden sekunnin sisällä pitää kaasutikku työntää täysille koska muuten menee ohjelmointitilaan. :grin:

Juuri näin, kielihaaste ei tullut aiemmin esille, joten en osannut ehkä auttaa riittävästi.

645
En nyt oikein ymmärrä tuota noparin kalibrointia. Eli noparina on siis HobbyKing Brushless Car ESC 60A w/ Reverse. Eikö noparille tarvitse manuaalisesti asentaa kaasun liikeratoja?

Ohjeessa sanotaan näin:
Normal Startup Procedure
Move throttle stick to the neutral position
Switch on the transmitter
Connect battery pack to ESC
System detects the
neutral throttle signal, makes
a long

beep-
” sound
System detects battery voltage and makes several s
hort “
beep-
” sounds, which
denotes the number of battery cells
when self-test is finished

1 2 3
tone should be emitted
ready for start.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että tuossa olisi automaattinen liikeratojen tallentaminen? Lisäksi ohjeesta löytyy toinenkin kalibrointi ohje. QUIK series ( “ SET ” KEY is used ) Joka ilmeisesti on jollekkin toiselle noparille? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/750066771X177509X41.pdf

Nopari toimii kyllä normaalisti, mutta ajattelin että jos se kuitenkin tarvitsee lisäksi sen paina nappulaa ja veivaa kaasua ees taas.

Etene kohdan "setting throttle range" mukaisesti, niin saat noparin kalibroitua. Kyseessä on juuri Quick series.

646
Kiitti vinkistä pitääpä pistää tilauksee ja laturi samalla ku ei oo lipo laturia. Vääntäkääpä jos jaksatte niin rautalangasta mulle et minkä tehoinen akku tohon käy rikkomatta noparia uudestaan. Eli käykö kaikki 7.4volttiset mah luvusta huolimatta tohon kun eikös se mah meinaa että ajoaika olisi vaan pidempi mitä isompi luku? Voiko semmoisen 6kennosen nimh 5000mah 7.2v tohon laittaa kun nopari kestää 40a jatkuvaa 250 piikkinä? Kiitoksia kun olette tällaista ilmapalloa jaksanut neuvoa :azn:

Noparin pitää pystyä antamaan enemmän virtaa (A) kuin moottori ottaa ja akun antamaan enemmän kuin nopari ottaa.

647
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.02.14 - klo: 23.25 »
No niin, taas on modaitu ja tiistaina testataan :tongue:

Nyt on 4x1.5 reiät joista sisään joustossa auki on kaksi ja UR40 öljyt. Tuntuu pöydällä ihan hyvältä, katotaan miten sitten radalla.

Eikä mitä, nyt on 4*1.2 eikä mitään venttillijutskia. UR40 öljynä ja voisi ehkä olla jäykempi. Ja parempi kuin koskaan... Viikonloppuna taas muuttelen jotain. Yritän taas jossain vaiheessa muistaa raportoida niin saatte jotain infoa mitä ei kannata tehdä :roll:

Voisi kokeilla jäykempää öljyä ja virittää yhdet iskarit nännittömiksi ja porata mäntiin venttiilin kohdalle isommat reiät ja laittaa venttiilit paikoilleen ja porata samalla lisäreiät... Tai jotain.

Hyvä, että joku jaksaa kokata, niin pääsen sitten valmiiseen GTR-pöytään.  :grin:

648
Osaako joku kertoa mikä olisi tämän noparin oikea ohje: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__11743__HobbyKing_Brushless_Car_ESC_60A_w_Reverse.html

Tämä se ei ilmeisesti kuitenkaan ole? :roll: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/User%20manual%20hobbyking%20ESC%20for%20car%281%29.pdf

Outoa on se, että noparia ei tarvinnut kalibroida, vaan lähti heti virran kytkettyä toimimaan normaalisti. :shocked:

Tämä

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/750066771X177509X41.pdf

Edit: Käyttikset löytyy yleensä kun selaa kyseisen tuotteen sivua alaspäin ja kurkkaa files- välilehdelle.

649
Joko saa ilmoittautua torstain kisoihin?

650
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 23.02.14 - klo: 22.41 »
Kiitos vastauksesta.mielipiteitä ja vinkkejä otetaan myös vastaan muilta jos niitä haluaa antaa vai onko kuinka salaista.muuten olen auton saanut ihan hyväksi.saa tähän topickiin välillä keskustelua.
En tiedä pitääkö pokerilla vaan kokeilla 3000 öljyä .

Aika yleisesti on Tiksin korreissa (noin) edessä 10-20k, keskellä 50-500k ja takana n. 10k, joten aika paljon paksumpaa kuin mitä mietit. Omassa Honkkarissa netin setupit antaa 5/5/3  ja niillä kyllä pyörät vetivät, mutta yleensä tyhjää yksi kerrallaan.

Ohessa linkki yhtee oppaaseen josta voi hakea apua säätämiseen. http://users.telenet.be/elvo/

651
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 22.02.14 - klo: 22.40 »
Missäs kohdassa porukalla on ohjauslinkit kiinni siinä ackerman levyssä vai mikä se nyt onkaan? ite ajellu onnellisena linkit takimmaisissa reijissä, tänään siirsin sit keskelle ja lopuks eteen. Tuntui paranevan, oli helmpompaa ajaa mutkat pyöreämmin. Ehkä ei lähteny kääntyy yhtä terävästi. Ei vaan ollu aikaa muuttaa sitä takaisin ja varmistaa tämä tuntuma.. mutta miten tuon pitäisi vaikuttaa ajettavuuteen, kääntyvyyteen jne.

Ote RC-raamatusta

EFFECTS OF ACKERMANN ADJUSTMENT
CHARACTERISTICS
Etureijät
• Smoothens out steering response
• Car reacts smoothly
• Better suited to smooth flowing tracks with
high speed corners

Takareijät
• Quickens initial steering response • Car reacts faster to steering input • Better suited to small, tight tracks


652
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 22.02.14 - klo: 01.07 »
Uudenkarhea ratasdiffi tuntuu kasattuna käsin pyörittäessä vähän tökkivältä. Onko normaalia/tyypillistä jonka aika ja läpit hoitaa vai onko jotain tehtävissä?

653
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.02.14 - klo: 14.40 »
Nå tein nyt autosta infotopicin. Kommentoikaa tähän tai YV:llä (ei suoraan viestiin, tarkoitus on että se lukitaan ja pidetään yhtenä viestinä) jos jotain puuttuu tai on jotain virheellistä tietoa!

Pari kirjoitusvirettä.

Tuupista vastaava topic?
Joo niin näyttäis olevan. Pitää yrittää korjailla niitä, vaikeeta kirjoittaa omalla tokalla kielellä kun ei ole spellcheckkiä  :grin: Tuuppiin en ole ehkä paras mahdollinen kirjoittaja koska omat kokemukset ei ole yhtä kattavat kun monilla muilla mutta jos kukaan muu ei sitä kirjoita niin voin toki kirjoittaa.

Tärkeimmät tuuppiasiat on varmasti käyty jo keskusteluissa läpi, joten kyse olisi varmaankin enemmän asioiden kokoamisesta. Minulle sopii myös RC-svenska. :)

654
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.02.14 - klo: 11.19 »
Nå tein nyt autosta infotopicin. Kommentoikaa tähän tai YV:llä (ei suoraan viestiin, tarkoitus on että se lukitaan ja pidetään yhtenä viestinä) jos jotain puuttuu tai on jotain virheellistä tietoa!

Pari kirjoitusvirettä.

Tuupista vastaava topic?

655
Eurorc.com / Vs: Sekalaiset Uutiset [Smartpost]
« : 14.02.14 - klo: 19.09 »
Smartpost asennettu kauppaan nopeimmat ehtivätkin jo eilen tehdä tilauksia sillä.

Smartpost paketit ovat hiukan halvempia kuin normaalit paketit, joten ovat hyvä vaihtoehto jos haluaa säästää tai välttää postikonttorin jonot.

Tilauksen yhteydessä valitaan pakettiautomaatin osoite, joten varmista että tiedät minne tilaat paketin :)

t. Axel

Hyvähyvä

656
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 08.02.14 - klo: 19.06 »
Aika hiljaista täällä  :shocked: . No tässä tämä minun pieni projekti, teen siis uuden pohjalevyn autooni (TeamC TS2TE). Itse pohjalevy alkaa olemaan valmis lukuun ottamatta paria reikää mitkä pitäisi vielä tehdä. Jonkun näköiset rungon jäykistimetkin pitäisi vielä väsätä. Sijoittelin jo hieman osia tuolle pohjalevylle ja näyttisi kaikki mahtuvan kyytiin!

Hiljaista juu. Hyvä että joku kirjoittaa :smiley:

Mitä materiaalia pohjalevy on? Näyttää ohuelta pelliltä, toivottavasti ei ole koska jäykyys ei riitä. En näe mitään pituussuuntaisia jäykisteitä, niitä pitää olla paitsi jos levy on yli 2mm 7075 T6 alumiinia. Muihin yleisesti saatavilla oleviin metalleihin tulee pysyviä muodonmuutoksia hyvin suurella todennäköisyydellä. Jopa 3mm Dural taipui kun oli epäjatkuvuuskohta pituusjäykisteissä.
Juu kyllä tuo peltiä on mutta aika jäykkää tavaraa. Kuvassa ei olekkaan mitään jäykisteitä mutta teen varmaan huomenna jonkun näköiset, tuollaisenaan tuo on hyvin äkkiä mutkalla. Tuli mieleen että tuon teamc kasikrossin etujäykkäri voisi sopia aika hyvin tuohon. Täytyypi huomenna kattella mitä keksin.

Tai jotain etu-ja takatolpan väliin?

657
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.02.14 - klo: 08.38 »
Nonii leudot säät jatkuu ja sehän on tietänyt slashhille lisää hommia ^^ Tänään tuli ~10 akullista ajettua ja rupeaa pikkuhiljaa tuo kaasu/jarru kontrolliki paranemaan hypyis. Videota saattais uskaltaa pian ottaa :) . Kehtaiskohan sitä kisoihin tuolla lähteä?  :roll: Ajaako kukaan kisoja slashhilla vai onko muut kisassa olevat autot aivan ylivoimaisia vrt. slashiin?
Tietty eihän se auto sitä kisaa ratkase täysin , ohan siinä ohjaimen puikkojen takana olevan jannun käsissäkin menestyksen avain ^^

Kyllä kisoihin kannattaa lähteä, jos sellanen toiminta kiinnostaa. Jostain se on alotettava eikä se auto aina sanele sijoitusta, vaan just se kuski  :azn:

Ite en oo ehtinyt käymään paljoa kisoja omalla lässillä, mut kyllähän noita autoja siellä kisoissakin näki ihan riittävästi.

Pitääpä yrittää täs saattaa slashhi kunnolla kisakuntoon. Todellakin tuo kilpailu kiinnostaisi , mutta en edes tiedä missä täällä etelä-pohjanmaalla sijaitsee lähin sisärata kys. luokan autoille  :shocked: Vai onko täällä edes sellasta....

Näköjään vaasasta löytyy  :laugh:

Vaasassa on reilun viikkon kuluttua SC-cupin osakilpailu. Sinne kannattaa vähintäänkin lähteä tutustumaan kisatouhuihin tai sitten rohkeasti kilpailemaan.

658
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 03.02.14 - klo: 20.17 »
Toi vetää jopa ovista ja ikkunoista, eikä muuten ole juuttunut tuohon lumeen!  :tongue: Kävin äsken lavangossa vähän fiilistelemässä tuota ajopaikkaa, mutta vielä ei oo ihan rata valmis.

Veditkö hypyt tuplana vai sinkkuna?

Noilla kumeilla tulee noin 8 tamppia/kierros/rengas. Takarenkaita ei lasketa jos ajaa suoraan.

659
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 03.02.14 - klo: 14.35 »
Tamppien määrän näkee vasta kun on valmista, en tiedä tarkkaa pinta-alaa. Jos homma vaikuttaa liian raskaalta, käytän apuvälineenä tota:


Eiköhän sitä saada lumet tiiviiks.

Onkx toi nelkku vai tuuppi? :wink:

660
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 03.02.14 - klo: 12.16 »
Ok, käydään tamppaamassa: https://www.youtube.com/watch?v=9AUiD7O5K5M

Sehän kantsis ehkä tehä jo tänään, kun on nollakeli. Vois asettua parhaiten tuo lumi. Loppuviikosta pakastaa jälleen ja sitten muodostuva hanki ei välttämättä asetu yhtä hyvin.

Montako tamppia siitä tulee?

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 28