Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Casull

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22]
631
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.03.08 - klo: 22.27 »
1.05V per kenno on jo todella heikko. Se että jännite on noussut kennoissa jostain syystä ei tarkota että se olisi kunnossa.

5 tuntia latausta sen jälkeen, latasitko 1C arvoilla vai millä? Jos latasit 1C niin kennoissa pahasti jotain rikki kun kesti niin kauan.

Jos haluat kokeilla ajamista tuolla akulla niin suosittelen sen laittamaan niin että saa pullistuessaan repästyä irti autosta nopeasti.

Vaikka olenkin aika säätäjä sähkö laitteiden kanssa niin tuota en laittaisi kiinni autooni enään.
Omantunnon mukaan, onko auto halvempi kuin uusi akku? :evil:

Laturi on aika pieni, vain 1A eli noin 0,476C.
Aiemminkin tuolla ladatessa on aikaa mennyt varsin paljon, kolmekin tuntia.
Siksi onkin ollut kiva kun akku kestää ajaa tyhjäksi liukkaalla hallin lattialla lähes tunnin.

Pitää sitten varmaan laittaa kattoteline pikkuasoon pullistelujen varalle.
Ja kyllä, auto on kalliimpi kuin uusi akku.  :grin:

Ei kai akku voi poksahdella omia aikojaan, eihän?

Eilen sen siis latasin ja nyt on kokopaketin jännite tasan 8,4V,
ihan niin kuin ehjässäkin akussa.

Toisaalta, vois kerrankin uskoa kun sanotaan ja hankkiutua tusta akusta eroon turvallisesti ja touhuta uuden tilalle.
Eikä niinkuin yleensä että kaikkea kokeillan kuitenkin ja sitten joku pääsee taas sanomaan että minähän sanoin....

nimim. moottoripyörän virittämisestä oppirahat jo kerran maksanut.

632
Sähköautot / Vs: Mitat 10.00” tai jotai tollasta
« : 22.03.08 - klo: 04.23 »
Ja yksi jalka on 12 tuumaa, jaardi on puolestaan 3 jalkaa, eli 36 tuumaa. SI-järjestelmässä noin 0,91 metriä.

Tämän voi mitata käytännössä vaikka SubWay-ravintolassa, jossa voi tilata joko six-inch, (n. 15 cm) tai footlong (n. 30 cm) mallit sämpyläänsä  :p

Eli autossani on siis takana 6,1/12 sämpylän erillissarja ja 2,5 sämpylän alkuperäiset erikoisvanteet?

633
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 22.03.08 - klo: 04.03 »
Assoilua osa 2  :grin:

Ehjä auto inhottaa???   :mrgreen:


Kivoja voltteja!

634
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.03.08 - klo: 03.56 »
Ajoin pikkuassolla jossa on mambasetti ja lipo cutoffi, kaksikennoisen lipon katkaisurajalle, eli auto nykäisi yhden kerran kiihdyttäessä.

Tämän jälkeen pistin akun pakkiin johon se jäi neljäksi päiväksi.

Muutama päivä sitten ajattelin että josko akun lataisi mutta laturi sanoi sen olevan rikki.
Mittasin kennojännitteet ja ne oli molemmissa 1,05v.

Tänään kokeilin ihan uteiaisuuttani uudelleen ja jännite olikin noussut 2,75v:iin per kenno.
Tökkäsin akun laturiin ja katsoin miten käy.
Lataus kesti melkein 5 tuntia.
Ei kuumunut eikä pullistellu.
Laturi on tasaava, eikä sillä muulla tavoin voi edes ladata.

Mitenkähän tuon kanssa käy?
Poksahtaako se seuraavalla kerralla ajettaessa?

Akku on 2100mAh Max-Amps ja neljä kertaa ladattu eli lähes uusi.

Pilasinko sen ihan itse vai onkohan se ollut viallinen jo uutena?

635
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 16.03.08 - klo: 11.51 »
Mistähän löytyis RC18-B:hen noin touring-pyörien kokoiset buggyrenkaat?

Kokeilin ihan normi 1/10 crossarin renkaita mutta ne oli jo hiukan liian isot.
Piti asentaa vanteet väärinpäin että mahtuivat edes pyörimään...
Hauska sillä oli noillakin ajaa mutta auto ei varmasti olis kestäny kauan.

Minkä kokoiset on halkaisijaltaan Asson MT-renkaat?

636
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 09.03.08 - klo: 21.21 »
Onko noista mitään kokemuksia kellään?
http://www.eaimport.net/product_catalog.php?c=89

Ovat hinta/vääntö/nopeussuhteeltaan minun mielestäni ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

637
Polttisautot / Vs: Moottorin kanssa ongelmia!
« : 07.03.08 - klo: 23.08 »
Sotkenpa minäkin kysymykseni tähän topikkiin.

Mulla on museoikäinen Inferno DX aika reilusti viilatulla moottorilla.

Käy tyhjäkäyntiä hyvin ja matalilla toimii kans suhteellisen hyvin.

Kaasun kun linttaa pojaan, kerää kierrokset hienosti mutta hetken päästä, noin 3s,
alkaa kierrokset nousta hiljalleen ja hetken päästä se kiljuu ihan hervottomasti!
Tämä ei sinällään haittaa mitään mutta kun tiputtaa takas tyhjäkäynnille, ei enää kestä kaasuun koskea juuri ollenkaan vaan se sanoo boo.

Kierrokset pitää houkutella nousemaan tai antaa koneen käydä tyhjäkäyntiä niin hetken päästä mennään taas.

Kansi on niin kylmä että siitä kärsii pitää kiinni vaikka kuinka kauan, siitäkin huolimatta että siinä on tölkistä tehty pelti ympärillä. (talvella)
Kesällä oireet on just samat mutta silloin kone on kunnolla kuumakin, siis ilman tölkkiä.
 Mitannu en ole tarkkoja asteita.

Laihemmalle en uskalla laittaa koska se ottaa kierroksia nytkin jo TODELLA paljon ja savuakin tulee vielä kohtuullisesti.

Tämä booausongelma on ollut kiusana jo monta vuotta, kesällä ja talvella, uudella ja käytetyllä, vakiolla ja viilatulla sylinteriputkella. (pari koneremonttia on takana)

Tulppia on vaihdeltu laidasta laitaan ja polttoaine on vaihdettu Coolpowerista 25% Sidewinderiin.
Sen jälkeen en tosin ole enää tulppaa viitsinyt vaihtaa, tällä hetkellä siinä on OS A3.
Ilmanputsareita on kaksi peräkkäin, sillä pitäähän koneen ilmaakin saada. :tongue:
Putkena on joku -98 vuoden hyväksytty viripilli omaviritelmä käyrällä.

Niin ja käyttökelvotonta huipputehoa on lähes riittävästi, keulii pikku töyssystä nurmikolla varsin helposti.

Eli mikä on metsässä? (muu kuin auton merkki ja säätäjän älli...)
Kaikkien kavereiden autot olen kyllä saanu toimimaan ihan hyvin mutta omaani en.

Tokihan tuohon vois hiukan paremman moottorinkin ostaa jos jollain on halvalla ehyt ja tehokas vetokäynnistimellinen moottori ihan jouten, esim uuden MP RTR:n 28 vakiomotti.
Tiedä sitten onko tuokaan mikään maailman paras mutta ainakin kaverin autossa se vaikutti ihan kivalta. :smiley:


638
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 23.12.05 - klo: 00.32 »
Työkaveri hommasi just samanlaisen ihan äskettäin.
Näin sen ja voi että oli söpö pieni monsteri!
Siinä mun kokemukset ko. autosta.   :mrgreen:

Et kai vaan sinäkin ole sortunu tekemään uusia runkolevyjä työaikana? :wink:

639
Vapaa keskustelu / Joululahjapaniikki!
« : 19.12.05 - klo: 05.02 »
Mistä ihmeestä löytäisin jouluksi sellaisen tosi ison Marsupilami-pehmoleluotuksen?
Kukunorista olivat loppuneet.

Maailmanrauha on vaakalaudalla.... :shock:

640
Polttisautot / Cen Nemesis 7.7 RACING!
« : 18.12.05 - klo: 17.59 »
Onko tossa nemesiksen vaihteistossa pakkia?

Ja paljonko mahtais maksaa ko. paketti teräksisen etukardaanin kanssa?

641
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 11.11.05 - klo: 02.33 »
Minkä mittaiset on Hobaon takaiskarit,
kokopituus silmästä silmään ja pituus kokoonpuristettuna?
Tarkoituksena olis saada genesikseen toimivat iskarit, alkuperäisten ko. mitat
on 145/105mm.

642
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 09.11.05 - klo: 13.11 »
Genesiksen iskari on 145mm silmästä silmään ja puristettuna 105mm.

Eli saattaa hiukan pitkät olla. Mistähän muusta vehkeestä vois iskareita ajatella?

643
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 09.11.05 - klo: 01.29 »
Pari tyhmää kysymystä Savagesta:

Paljonko ko auto painaa?

Minkä mittaiset iskarit siinä on ja saako niihin eri jäykkysiä jousia?

Haavailen Genesikseen toimivia iskunvaimentimia ja ajattelin noita:
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ISKBCEWR58

644
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 27.10.05 - klo: 07.45 »
Tietäiskö kukaan, mistä sais gensuun oikean etukardaanin tuon muovisen
lelun tilalle? Takakardaani osinen ei ainakaan lyhentämättä käy.

Paremmat iskarit kiinnostais myös.

Niin ja hitaaammat välitykset 1-vaihteeseen, kai tuohon jostain saa eri välityksiä?

645
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 11.10.05 - klo: 19.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Taitaa olla sun akussa vika ettei jaksa pyörittää?


Ei mulla itselläni sellaista ole, parilla kaverilla on. Näkemäni perusteella en ainakaan
itse sellaista huolis millään.

Minuakin kiinnostaisi toimivat gensun alustasäädöt.
Itsellä tällä hetkellä ne suurireikäisimmät iskarinmännät, automaattivaihteistoöljyt ja yläiskarit pois.

Parani vakioon verrattuna paljon vielä kun löysäsi hieman jousia.

Niihin iskarin "lisäsäiliöihin" on suunnitteilla välimännät, niinkuin on ihan oikeissakin
iskunvaimentajissa.
Saapahan ilmat pois öljyn seasta.

Nyt kun on pikkuhiljaa saanut auton käymään edes jotenkuten, niin pakko
myöntää että kiva sillä on hiekkakuopalla ajella.
Voimaa on kerrankin lähes riittävästi!  :D

646
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 11.10.05 - klo: 15.14 »
Se rotostartti on ihan lelu, elä sotkeennu siihen. Ei jaksa pyöritää kunnolla ja on
Muutenkin aika heikko esitys...  :(

647
Vapaa keskustelu / Nickinne alkuperä...
« : 04.08.05 - klo: 21.04 »
Jos mun nicin kirjoittaa googlen kuvahakuun ja lisää loppuun ".454" ,
niin löytyy kuvia mun eräästä toisesta harrastevälineestä...
 :mrgreen:

648
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 14.07.05 - klo: 04.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Casull...

Laita kuuden voltin akku niin saat tuostakin servosta reilusti lisää vääntöä ja nopeutta. Huomattavasti halvempi ratkaisu kuin servon vaihtaminen.


Niin laitankin!  Voimaahan ei kuitenkaan siitä huolimatta ikinä ole tarpeeksi, vai mitä? :mrgreen:

Kokeilin joskus Inferno DX:ssä 7,2 volttiakin, mutta se oli jo hiukan liikaa pilipalikaasuservolle.
Sen sisältä tuli savu pois.
Ohjaus oli kyllä sitten ns. reaaliaikainen :mrgreen:

649
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 13.07.05 - klo: 01.13 »
Ite vaihdoin ohjaukseen Hitecin HS-945MG:n jo ennen kuin ajoin autolla senttiäkään.
Ainakin ajaessa kääntyy kohtuullisen hyvin jo 4,8v:lläkin.
Silti ei haitttais vaikka löytyi jostain tehokkaampikin, hinnalla ei niin väliä...
Ehdotuksia?

Radioista sen verran että asennustaan odottaa Futaban Megatech 3PM,
kai sitten alkais toimimaan vähän paremmin.
 
Jarrut paranee paljon kun hieman kiristät jarrupala/levypakkaa ja hiukan kikkailet
vipusuhteilla. Ja niiden jousien tilalle vaikka pätkät löpöletkua
.
Ja suojatkaa hyvät ihmiset sen sunnanvaihtajan vivun sisäänmeno!
Kolme tankkia ajettuani avasin vaihteiston laittaakseni keskidiffin lukon ja joka
paikassa oli hiekkaa yllättävän paljon.

Toinen huolestuttava/korjattava paikka oli pakkirattaan laakeri, oli sen verran
väljä että pakin rattaan hammasvälys oli varmaaan jo tosi iso, eli ei olis kestäny kauan... :|

650
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 10.07.05 - klo: 23.34 »
Gensun käyntiongelmat jatkuu...
Kylmänä toimii ihan hyvin, käy tyhjäkäyntiä hieman röpöttäen.
Kuumetessaan tyhjäkäynti alkaa ryntäilemään omia aikojaan, kierrokset nousee
juuri samoin kuin sammuttaessa mutta hyvin lyhyeksi aikaa. Ihan kuin joku
näpyttelis kaasua. Tekee noin vaikka olis vastarin virta pois päältä.
Rauhoittuu jonkinverran jos avaa alaneulaa hiukan mutta sitten ei enää käy vähääkään
osakaasulla ja muutenkin kulku huononee huomattavasti.

Toinen ongelma on ettei tolla voi osakaasulla ajaa kuin ihan vähän aikaa, jos
sitten löysää kaasun niin sammuu kuin seinään. Täydellä kaasulla toimii kyllä,
piha vain meinaa käydä pieneksi...

Eihän tämä voi millään olla suunniteltu käymään vain kaasu pohjassa ja tyhjäkäynnillä?

Pääneula on vielä 4,5 keirrosta auki, alaneula luistin tasalla ja tulppa os:n 5.
Löpö on coolpower 16:ta hiukan risiinillä terästettynä.
Liian kuuma tuo ei ainakaan ole kun kanteen kärsii ihan hyvin koskea, mittaria
en vielä omista.

651
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 08.07.05 - klo: 23.40 »
Nyt on Gensu sisäänpörrätty tyhjäkäynnillä ja ensimmäiset ajotkin on takana.
Nyt sitten alkaa vasta se todellinen säätösirkus....
Miten muilla nämä käy tyhjäkäyntiä?
Eli siis käykö tasaisesti kuin sähkömoottori vai hiukan röpöttäen niinkuin 2-tahtikone?
Mun auto röpöttää siihen asti kun kone on kunnolla lämmin ja sen jälkeen se
välillä ottaa pikku spurtteja, eli käy niinku sähkömoottori ja paljon kovemmilla
kierroksilla.
Aikaisemmat autot mulla on ollu kaikki sellaisia joissa tyhjäkäynnillä ei ole juuri
merkitystä, eli niin laiskoja että voi kaasun lyödä laakista pohjaan.

 :mrgreen:

652
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 06.07.05 - klo: 20.04 »
Noniin! Otin noista ehdotuksista karkean keskiarvon alaneulan säädöksi ja kokeilin
mitä tapahtuu. Kone kävi heti hienosti tyhjäkäyntiä 2 ensimmäistä tankillista. :D
Huomenna jatketaan! Tai yöllä töissä, olis ainakin hieman viileämpi ilma...
Kiitos kovasti neuvoista! :mrgreen:

653
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 06.07.05 - klo: 06.53 »
Kyllä niissä ohjeissa sanottiin nimenomaan että alaneulaa 2.5 kierrosta täysin aukinaisesta kiinnippäin.
Pitää tänään kokeilla paremmin uusilla säädöillä, josko se nyt suostuisi jopa
 pysymään käynnissäkin...

Kaveri osti samaan aikaan samanlaisen, eikä sillä ole ollu muita ongelmia kuin
ettei auto kestä hypätä. Muuten toimii kuulemma loistavasti mutta heti kun auto
pomppaa kymmenenkään senttiä ilmaan niin sammuu kuin seinään. Käy jopa
katollaan mutta jos sen pudottaa esim parinkymmenen sentin korkeudelta niin sammuu.
Sama homma kun sitä käsissä heilauttaa terävästi ylöspäin.
Sisäänajo oli ollu ihan läpihuutojuttu, vaikka oli kaverin eka polttis.
Eikä sillä ilmeisesti ole ollu mitään ongelmia radioidenkaan kanssa.

Kukahan myisi minulle edullisesti hyvät 3-kanavaiset radiolaitteet kun kerran
noilla Cenin omilla ei tee mitään?  :|
Alkaa tulla pikkuhiljaa liian kallis koko vehkeestä... :mrgreen:

Nelipyöräohjauksesta jaan kokemuksia kunhan nyt ensin pääsisin edes vähän
ajamaan pelkkien etupyörien ohjaamana.

654
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.07.05 - klo: 19.47 »
Ostin viimeviikolla uuden Genesiksen. Tähän mennessä se vaikuttaa huonolaatuisimmalta
autolta, mitä minulla on koskaan ollu.
Ennen ensimmäistä käynnistysyritystä huomasin siinä mm. seuraavia puutteita:
Servot eivät tosiaan ole varmaan edes 5-kiloisia. Renkaat ei paketista ottaessa kääntyneet
kuin ihan vähän, eikä renkaiden maassa ollessa ollenkaan. Vaihdoin
ohjausservon 8-kiloiseen digiservoon, alkoi voima riittää huomattavasti
paremmin. Samalla muutin muutin hieman servojen vipusuhteita
 että renkaat kääntyisivät edes jonkin verran.

Radiolaitteet ovat varsinainen häiriönpesä, ohjausta kun vääntää niin kaikki
muutkin servot pomppii ihan holtittomasti laidasta laitaan.
Sama homma kun kaasuttaa.

Sitten koitti jännittävä ensikäynnistyshetki.
Tein niinkuin ohjeissa neuvottiin ja kas, sehän lähti käyntiin.
Kävi hetken ja sammui kuin seinään mahtavan takapotkun seurauksena.
Yritin saada autoa noin tunnin pysymään käynnissä, aina sama homma,
käy 5s ja sammuu niinkuin seinään. Nyt sormista puuttuu nahat, käynnistysnaru on
poikki ja mieli musta.

Jos joku on tällaisen keksinnön saanu käyntiin niin olisin todella kiitollinen,
jos kertoisi että miten???!
Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.
Käytänkö vakiotulppaa vai mitä? Kokeilin myös OS:n 5:sta.
Millä polttoaineella tätä kannattaisi yrittää saada käymään?
Ja jos tämä joskus alkaa käydä niin voiko noille surkeille radiolaitteille tehdä
muuta kuin heittää menemään?

Lopuksi totean enimpien teiniviisastelujen välttämiseksi että olen 3-kymppinen,
7 vuotta harrastanut rc-autoilua, kaikki akut oli ihan varmasti
täynnä, tulppat ehjiä, polttoaine ihan tuoretta (Morgan cool power 20%),
en löytänyt muista topiceista yksiselitteisiä säätöohjeita, enkä aio hankkia
Savagea.

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22]