721
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
selvä,täytyypi hommata joku hyvä ja halpa mittari :)
voihan tuo tosiaan olla että lämpö oli vain 60 luokkaa,ensimmäinen auto jossa mosa lämpiää tuolla tavoin niin on vähän pihalla
moottorin takatuen raakile, mallia tukee vaan yhteen suuntaan.
plussaa helppo säädettävyys....
Tunkekaa se SC nyt housuihinne eiköhän se buggy nyt oo se hiukan enempi pointti näissä hommissa. Postilaatikkoja myy esim STALA ja on vielä rosterisiakin.
Video profiilista nyt. Rata muuttuu vielä ennen kisoja jos vaikuttaa siltä että on liian vaikea. Testailut on jääny aika pienelle vielä toistaiseksi.
Hyvältä näyttää. Videon perusteella kierrosaika on hieman kasvanut (tai Tuusberin kädet hidastunut ) joka vähentää kierroksella ohituksia erityisesti finaaleissa.
Kovin on niukasti ilmoja tuupissa, missä kaikki tuuppikuskit?
Tarkoitatko ohjaimen kalibrointia siis? Kyllä se jonkinverran jarruttaa ajossa, mutta ei mitään äkkijarrutuksia tai lukkoja saa aikaan. Ja tosiaan jarru pohjassa voi autoa työntää tai alamäessä se liukuu alaspäin.. Voihan se olla tosiaan ominaisuuskin.
Spur gear
45. 50. 55
P. 25. 9.07. 10.8. 11.09
I 26 8.72. 9.69. 10.66
N 27 8.40 9.33. 10.27
I 28 8.10 9.00. 9.90
O 29. 7.82. 8.69. 9.56
N. 30. 7.56. 8.40. 9.24
31 7.32 8.13. 8.94
G
E
A
R
Niin miten tällaista taulukkoa kuuluisi lukea? Kuvan vieressä (joka ohjekirjassa) on laskukaava = spur gear theet÷pinion gear×5.04=final gear ratio
Eli kun tuo numero kasvaa niin kiihtyvyyskö siinä paranee vai huippunopeus?
Hienon ja haastavan näköinen rata.
Isot peukut tekijöille!
Justiinsa nuo pinjonit kulahtaa todella nopeasti käyttökelvottomaksi.
Muutaman niitä ostanut, eikä kestänyt edes yhtä päivää.
Hö, olipa se vaan hankala löytää suomesta. Nimittäin en löytäny ainoatakaanAjattelin vain jos tekis 1/10 truggy 2wd autosta saman tyyppisen mörön kun 1/8 sähköt olisi joutilaana, ja siihen tarvitsisi tuon 5mm reijällä olevan 48p pinjonin jotta olisi mahdollista. Toki kyllä varmaan saisi modattua Mod1 rattaatkin mutta menee minusta liian vaikeaksi...
Pitäs tilata kasa Amainilta ja myyä eteenpäin.
Onko kukaan laittanut kuula diffiä stampedeen tai monster jamiin? https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=8308 en jaksa etsiä koko litaniasta vastauksia joten kertokaas viisaammat mitä hyötyä tuosta olisi? Onko järkeä vai ei?
Ei, ei, ei
Ok, selvä vastaus. Eli turha hankinta, se kumminkin kiinnostaisi mikä idea tuolla kuuladiffillä on?
Oukkei. Täytyypi katsoa jos semmoiset pitäisi sitten hankkia itelleenkin.
Mistä voin rekisteröityä ensimmäinen kilpailu?
On kartan radalla?
Osaisiko joku sanoa hobbykingin nopari/moottori valikoimista tähän sopivat sähköt?
Tulee piha ajoon ja kavereiden kanssa kisaamiseen.
Tieten se Turnigyn sct 550 kokoa oleva olisi hyvä, mutta sille säädin?
Osaisko joku vähän valaista tuosta sliperin kiristyksestä? Kattelin jokusen youtube pätkäsin aiheesta mutta ei täysin auennut. Eli pitääkö tuo sliperi olla niin jäykällä ettei spurri sormi voimin pyöri ollenkaan? Jossain videossa neuvottiin kiristämään mutteri ja jousi lähes kasaan ja sen jälkeen löystäisi puol kiekkaa. On ainakin itellä siinä vaiheessa koko kompleksi täysin tiukkana.
Traxxas.com löytyy ohjekirja. Yleensä ne vedetään kiinni ja sitten auki tietyn verran. 1/2 kierrosta auki on hyvä lähtökohta. Jos luistaa normikiihdytyksessä, niin vähän kiremmälle.
Kalenteri on valmis? Määritä sijainti kilpailuista kiitos.
Osaisko joku vähän valaista tuosta sliperin kiristyksestä? Kattelin jokusen youtube pätkäsin aiheesta mutta ei täysin auennut. Eli pitääkö tuo sliperi olla niin jäykällä ettei spurri sormi voimin pyöri ollenkaan? Jossain videossa neuvottiin kiristämään mutteri ja jousi lähes kasaan ja sen jälkeen löystäisi puol kiekkaa. On ainakin itellä siinä vaiheessa koko kompleksi täysin tiukkana.
Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.siis tarkoitatko keskiiffin spurria vai etu/takadiffien kulmavaihdetta? Jos moottori pääsee liikkumaan, niin spurri on aika nopeasti entinen.
MIPiltä on tulossa 1/8e konversio setti. http://www.redrc.net/2013/10/mip-pro8-conversion-kit-for-the-scte-truck/ tuolla ens kesänä M8e sarjaan
Keskidiffin spurria tarkoitan, ja moottori ei kyllä pääse liikkumaan, tai ei ainakaan päässyt ennen tuota osan vaihtoa... Onhan se mahdollista että nyt syystä tai toisesta liikkuu, pitää käydä vielä kertaalleen läpi kaikki ruuvit jne.
Onko kukaan laittanut kuula diffiä stampedeen tai monster jamiin? https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=8308 en jaksa etsiä koko litaniasta vastauksia joten kertokaas viisaammat mitä hyötyä tuosta olisi? Onko järkeä vai ei?
Miten monta kisaa lasketaan sarjapisteisiin?kovat jätkät ajaa samana päivänä jenssiin ja takaisin. Näitä on tehty muutama . Junallakin pääsee Joensuuhun mukavasti ja rennosti.
Kun tämäkin sarja näköjään leviää maantieteellisesti tulee kisamatkoista turhankin pitkiä viikonloppukisoiksi. Pitäisi ainakin yöpyä kisapaikkakunnalla jotta ehtisi vähän nukkuakin ennen kisaa, treeni vaatisi jo vapaapäivän töistä ja kotiin ei ehkä jaksa ajaa kisapäivän jälkeen. Joensuuhun tuskin tulee lähdettyä em. syistä ja jos sarjaan lasketaan 4/5 ei enää jää tilaa epäonnistumiselle... Eli ei ehkä tarvitse lähteä muihinkaan kisoihin... Tulipa nyt kirjoitettua negatiiviseen sävyyn, ei ollut tarkoitus mutta kai tää aukeaa?
Anteeksi laiskuuteni, mutta en kertakaikkiaan jaksa lukea noita kaikkia sivuja tästä keskustelusta...
Eli olisin ostamassa uutta autoa ja ajattelin pitkään rustler vxl:ää mutta sitten näin hpi e-firestromin. Luin tota e-firestrom keskustelua ja tulin siihen tulokseen että saattaisi olla parempikin. Miten on rustlerin laita? Niinkuin jo sanoin niin sivuja en jaksa selata läpi. Jos joku tietää millä sivulla noista 282:sta olisi eniten juttua rustlerista niin voisi kertoa. Tai kirjottaa uuden viestin autosta jos jaksaa :D
Pikkusen piti modata autoa
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.
Onko tuossa oikeasti jotain syytä, etteikö tuuppi Slashin etuvannetta voisi käyttää 4wd Slashissä etuvanteena? Noissahan on eri offsetti mutta onko siitä siis muuta kuin ehkä jotain kosmeettista haittaa?
No niin, tänään pöllytetään soraa viimeisen kerran ulkoradalla junnutiistain merkeissä. Koska pimeä tulee entistä aikaisemmin, niin aloitetaan jo noin 17:00 niin ehditään ajella valoisassa reilut pari tuntia ja jatketaan siihen asti kun näkee ja intoa riittää. (viimeistään kahdeksalta kuitenkin loppuu!)
Rata on ihan huippukunnossa ja siinä on uutuutena pari kallistettua mutkaa (niinku MM kisoissa! :-) ) ja hyppyri! Tervetuloa ajelemaan!
Jos nuo uudet kohdat tuntuu vaikeilta, voidaan letkuja siirtää että pääsee tasamaata pitkin ohi, mutta kyllä viikonloppuna kaikki takavedotkin noista pääsi yleensä ihan hienosti.
Miten tänään auki?
Eilen sain purku/ pesuhomman hoidettua iskareiden kasausta lukuunottamatta. Ei voi kuin hymyillä koska ei löytynyt yhtään hajonnutta tai pahasti kulunutta osaa koko laitoksesta :-) Auto on saanut mun ajotyylini mukaan mieletöntä pommitusta ja se on kestänyt tuon erinomaisesti.
Pohjalevyn takaosassa on kuoppa jonkun älyttömän iskun seurauksena ja siitä huolimatta levy on suora. Itse ajan pääsääntöisesti kaikki bracet paikalla ja se tukee pohjaa todella hyvin.
Iskarit kannattaa purkaa ennen sisälle siirtymistä ainakin jos on ajanut ilman varsien suojia. Öljy/ hiekkaseos tunkeutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa sisälle ja vähintään O-renkaissa on hienoja hiekanjyviä. Ei siis kannata oikaista tuota vaihetta autoa sisäkaudelle valmistellessa.
Tämän ketjun aloitusviestiin on tuo info päivitetty jo jonkin aikaa sitten.
...Ja haku onkin sitten jo päättynyt ja hyvä hemmo hommaan löydetty. :)
Infoamme aiheesta lisää piahkoin.
-Niko
ps. jos meni tämä juna ohi, niin kannattaa silti laittaa hep-huuto meiliin ja kertoa kiinnostuksestaan. Saatamme hyvinkin tarvita lisävoimia vielä talven aikana.
...Ja haku onkin sitten jo päättynyt ja hyvä hemmo hommaan löydetty. :)
Infoamme aiheesta lisää piahkoin.
-Niko
ps. jos meni tämä juna ohi, niin kannattaa silti laittaa hep-huuto meiliin ja kertoa kiinnostuksestaan. Saatamme hyvinkin tarvita lisävoimia vielä talven aikana.