Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28
721
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 08.11.13 - klo: 19.38 »
http://youtu.be/chewtJbBbA4

Tyylikästä slomota.

722
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.11.13 - klo: 16.55 »
selvä,täytyypi hommata joku hyvä ja halpa mittari :)
voihan tuo tosiaan olla että lämpö oli vain 60 luokkaa,ensimmäinen auto jossa mosa lämpiää tuolla tavoin niin on vähän pihalla  :laugh:

70 astetta on auts sormessa n. 0,5 s jälkeen.

723
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.11.13 - klo: 20.45 »
moottorin takatuen raakile, mallia tukee vaan yhteen suuntaan.
plussaa helppo säädettävyys....

Nerokas toteutus.

724
Sähköautot / Vs: JQ THE 4WD
« : 31.10.13 - klo: 15.26 »
Tunkekaa se SC nyt housuihinne eiköhän se buggy nyt oo se hiukan enempi pointti näissä hommissa. Postilaatikkoja myy esim STALA ja on vielä rosterisiakin.

-1

725
Video profiilista nyt. Rata muuttuu vielä ennen kisoja jos vaikuttaa siltä että on liian vaikea. Testailut on jääny aika pienelle vielä toistaiseksi.

Hyvältä näyttää. Videon perusteella kierrosaika on hieman kasvanut (tai Tuusberin kädet hidastunut  :wink:) joka vähentää kierroksella ohituksia erityisesti finaaleissa.

Kovin on niukasti ilmoja tuupissa, missä kaikki tuuppikuskit?

Osa on ainakin perheen kanssa Monster Jamissa  :wink:

726
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.10.13 - klo: 15.14 »
Tarkoitatko ohjaimen kalibrointia siis? Kyllä se jonkinverran jarruttaa ajossa, mutta ei mitään äkkijarrutuksia tai lukkoja saa aikaan. Ja tosiaan jarru pohjassa voi autoa työntää tai alamäessä se liukuu alaspäin.. Voihan se olla tosiaan ominaisuuskin.

Sitten vielä varmistus, että ei ole mikään ABS-toiminto päällä ohjaimessa.

727
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.10.13 - klo: 21.54 »
                            Spur gear
               45.         50.         55
P.   25. 9.07.     10.8.      11.09
I      26  8.72.      9.69.      10.66
N     27 8.40       9.33.      10.27
I      28  8.10      9.00.       9.90
O    29. 7.82.     8.69.       9.56
N.   30. 7.56.    8.40.       9.24
       31  7.32     8.13.       8.94
G
E
A
R
Niin miten tällaista taulukkoa kuuluisi lukea? Kuvan vieressä (joka ohjekirjassa) on laskukaava =   spur gear theet÷pinion gear×5.04=final gear ratio
Eli kun tuo numero kasvaa niin kiihtyvyyskö siinä paranee vai huippunopeus?
                                                                                                                                                                               

Pinion on kuin fillarin vaihteiston eturattaat ja spurri takarattaat. Siinä peruskuvio.


728
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 28.10.13 - klo: 21.19 »
Hienon ja haastavan näköinen rata.
Isot peukut tekijöille!

Älä sitten riko kisoissa Teknolla tota kokisautomaattia. :wink:

729
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 22.44 »
Justiinsa nuo pinjonit kulahtaa todella nopeasti käyttökelvottomaksi.
Muutaman niitä ostanut, eikä kestänyt edes yhtä päivää.

Onko metallispurri?

730
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.10.13 - klo: 21.33 »
Hö, olipa se vaan hankala löytää suomesta. Nimittäin en löytäny ainoatakaan  :angry:
Pitäs tilata kasa Amainilta ja myyä eteenpäin.  :smiley:
Ajattelin vain jos tekis 1/10 truggy 2wd autosta saman tyyppisen mörön kun 1/8 sähköt olisi joutilaana, ja siihen tarvitsisi tuon 5mm reijällä olevan 48p pinjonin jotta olisi mahdollista. Toki kyllä varmaan saisi modattua Mod1 rattaatkin mutta menee minusta liian vaikeaksi...

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=index&cPath=2681762_430&sort=20a&filter_id=114&page=2

Tulee Suomeen n. 1 € rahdilla.

731
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 27.10.13 - klo: 19.37 »
Onko kukaan laittanut kuula diffiä stampedeen tai monster jamiin? https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=8308 en jaksa etsiä koko litaniasta vastauksia joten kertokaas viisaammat mitä hyötyä tuosta olisi? Onko järkeä vai ei?

Ei, ei, ei

Ok, selvä vastaus. Eli turha hankinta, se kumminkin kiinnostaisi mikä idea tuolla kuuladiffillä on?

Tärkein ominaisuus on nopeampi ja tarkempi säädettävyys ja silloin on yleensä kyseessä muut kuin Traxxasin autot.

Ohesta löytyy tarkempaa infoa asiasta.

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html

732
Sähköautot / Vs: JQ THE 4WD
« : 27.10.13 - klo: 19.18 »

733
Oukkei. Täytyypi katsoa jos semmoiset pitäisi sitten hankkia itelleenkin.

Taisi olla niin, että Turussa pitäsi lisäksi olla lähes loppuun ajettu Minipin.

734
Mistä voin rekisteröityä ensimmäinen kilpailu?

On kartan radalla?

Jokaiseen kilpailuun tulee erillinen kutsu kohdassa Kilpailukutsut. Kutsussa on ilmoittautumisohjeet ja kilpailupaikan osoite.

735
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 18.10.13 - klo: 19.39 »
Osaisiko joku sanoa hobbykingin nopari/moottori valikoimista tähän sopivat sähköt?
Tulee piha ajoon ja kavereiden kanssa kisaamiseen.

Tieten se Turnigyn sct 550 kokoa oleva olisi hyvä, mutta sille säädin?

Mulla on corrissa em. sct 5.5 ja turnigyn 120A x-car, joka on HW xerun 120A 2.1 kopio. 4.5 koneelle jää em. säädin virtojen puolesta vähän vajaaksi. HW usb-link toimiin sen kanssa.

736
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.10.13 - klo: 20.26 »
Osaisko joku vähän valaista tuosta sliperin kiristyksestä? Kattelin jokusen youtube pätkäsin aiheesta mutta ei täysin auennut. Eli pitääkö tuo sliperi olla niin jäykällä ettei spurri sormi voimin pyöri ollenkaan? Jossain videossa neuvottiin kiristämään mutteri ja jousi lähes kasaan ja sen jälkeen löystäisi puol kiekkaa. On ainakin itellä siinä vaiheessa koko kompleksi täysin tiukkana.

Traxxas.com löytyy ohjekirja. Yleensä ne vedetään kiinni ja sitten auki tietyn verran. 1/2 kierrosta auki on hyvä lähtökohta. Jos luistaa normikiihdytyksessä, niin vähän kiremmälle.

Siis koko kierros aluksi auki manuaalin mukaan.


737
Kalenteri on valmis? Määritä sijainti kilpailuista kiitos.

Kisapäivät ja paikat (6 Kisaa):
SC Winter Cup #1 Turku 2.11 (vko 44)
SC Winter Cup #2 Joensuu 4.1 (vko 1)
SC Winter Cup #3 Vantaa 1.2 (vko 5)
SC Winter Cup #4 Vaasa 16.2 (vko 7)
SC Winter Cup #5 Turku 8.3 (vko 10)
SC Winter Cup #6 Nokia 29.3 (vko 13)

738
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.10.13 - klo: 19.57 »
Osaisko joku vähän valaista tuosta sliperin kiristyksestä? Kattelin jokusen youtube pätkäsin aiheesta mutta ei täysin auennut. Eli pitääkö tuo sliperi olla niin jäykällä ettei spurri sormi voimin pyöri ollenkaan? Jossain videossa neuvottiin kiristämään mutteri ja jousi lähes kasaan ja sen jälkeen löystäisi puol kiekkaa. On ainakin itellä siinä vaiheessa koko kompleksi täysin tiukkana.

Traxxas.com löytyy ohjekirja. Yleensä ne vedetään kiinni ja sitten auki tietyn verran. 1/2 kierrosta auki on hyvä lähtökohta. Jos luistaa normikiihdytyksessä, niin vähän kiremmälle.

739
Erikoinen ongelma alkoi vaivata Losiani rikkoutuneen takavetoakselin (Rear CV Driveshaft) vaihdon jälkeen ja hieman ihmeissäni olen että mistäköhän mahtaa johtua. Vaihdoin siis tuon mainitun osan, ja heti vaihdon jälkeen spurri meni sileäksi ilman näkyvää syytä. Ostin uuden spurrin ja tupla/tripla tarkistin että pinion ja spurri kohtaavat oikein, ja spurri kestikin nyt noin 5 akullista, kunnes osasta hampaista hioutui puolet pois.... En tosiaan ymmärrä miten ihmeessä tuo vetarin vaihto voi saada moisen aikaiseksi, onkohan mahdollista että keskidiffi jossa spurri on kiinni on vääntynyt millin tai pari, ja kun autoa hyppyyttää pääsee pinioni ja spurrin välys elämään.
siis tarkoitatko keskiiffin spurria vai etu/takadiffien kulmavaihdetta? Jos moottori pääsee liikkumaan, niin spurri on aika nopeasti entinen.



MIPiltä on tulossa 1/8e konversio setti.  http://www.redrc.net/2013/10/mip-pro8-conversion-kit-for-the-scte-truck/ tuolla ens kesänä M8e sarjaan

Keskidiffin spurria tarkoitan, ja moottori ei kyllä pääse liikkumaan, tai ei ainakaan päässyt ennen tuota osan vaihtoa... Onhan se mahdollista että nyt syystä tai toisesta liikkuu, pitää käydä vielä kertaalleen läpi kaikki ruuvit jne.

Eihän vaihdettu vetari jumita jousituksen ääriasennoissa?

740
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 13.10.13 - klo: 02.30 »
Onko kukaan laittanut kuula diffiä stampedeen tai monster jamiin? https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=8308 en jaksa etsiä koko litaniasta vastauksia joten kertokaas viisaammat mitä hyötyä tuosta olisi? Onko järkeä vai ei?

Ei, ei, ei

741
Miten monta kisaa lasketaan sarjapisteisiin?

Kun tämäkin sarja näköjään leviää maantieteellisesti tulee kisamatkoista turhankin pitkiä viikonloppukisoiksi. Pitäisi ainakin yöpyä kisapaikkakunnalla jotta ehtisi vähän nukkuakin ennen kisaa, treeni vaatisi jo vapaapäivän töistä ja kotiin ei ehkä jaksa ajaa kisapäivän jälkeen. Joensuuhun tuskin tulee lähdettyä em. syistä ja jos sarjaan lasketaan 4/5 ei enää jää tilaa epäonnistumiselle... Eli ei ehkä tarvitse lähteä muihinkaan kisoihin... Tulipa nyt kirjoitettua negatiiviseen sävyyn, ei ollut tarkoitus mutta kai tää aukeaa?
kovat jätkät ajaa samana päivänä jenssiin ja takaisin. Näitä on tehty muutama . Junallakin pääsee Joensuuhun mukavasti ja rennosti.

Junamatka käy kyllä maksan päälle.

742
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.10.13 - klo: 18.44 »
Anteeksi laiskuuteni, mutta en kertakaikkiaan jaksa lukea noita kaikkia sivuja tästä keskustelusta...

Eli olisin ostamassa uutta autoa ja ajattelin pitkään rustler vxl:ää mutta sitten näin hpi e-firestromin. Luin tota e-firestrom keskustelua ja tulin siihen tulokseen että saattaisi olla parempikin. Miten on rustlerin laita? Niinkuin jo sanoin niin sivuja en jaksa selata läpi. Jos joku tietää millä sivulla noista 282:sta olisi eniten juttua rustlerista niin voisi kertoa. Tai kirjottaa uuden viestin autosta jos jaksaa :D

Rustler kestää pommittamista varmasti paremmin kuin firestorm ja osia löytyy netti pullollaan. Jos kilpaileminen on edes hieman ajatuksissa, niin tuuppicorria esim. TeamC tai Durangoleiristä ei kannata sulkea pois.

743
Traxxas / Vs: 1/10 Rally
« : 08.10.13 - klo: 17.14 »
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.

Vähän niinkuin ShapeShifter Finland.

http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/

744
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.09.13 - klo: 21.14 »
Onko tuossa oikeasti jotain syytä, etteikö tuuppi Slashin etuvannetta voisi käyttää 4wd Slashissä etuvanteena? Noissahan on eri offsetti mutta onko siitä siis muuta kuin ehkä jotain kosmeettista haittaa?

Taitaapi mennä ylileveäksi jos kisoissa meinaa käydä.

745
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 24.09.13 - klo: 17.52 »
No niin, tänään pöllytetään soraa viimeisen kerran ulkoradalla junnutiistain merkeissä. Koska pimeä tulee entistä aikaisemmin, niin aloitetaan jo noin 17:00 niin ehditään ajella valoisassa reilut pari tuntia ja jatketaan siihen asti kun näkee ja intoa riittää. (viimeistään kahdeksalta kuitenkin loppuu!)

Rata on ihan huippukunnossa ja siinä on uutuutena pari kallistettua mutkaa (niinku MM kisoissa! :-) ) ja hyppyri! Tervetuloa ajelemaan!







Jos nuo uudet kohdat tuntuu vaikeilta, voidaan letkuja siirtää että pääsee tasamaata pitkin ohi, mutta kyllä viikonloppuna kaikki takavedotkin noista pääsi yleensä ihan hienosti.

Huippuhyvän näköinen rata. Noi kummut alkaa houkuttelemaan kohta jo monsterijengiä.

746
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 22.09.13 - klo: 10.40 »
Miten tänään auki?


Vs: Tikkurilan RC-keskus - Krossirata
« Vastaus #228 : tänään kello 08:59 »
Lainaus
Rata auki n. Klo 9.45--->
Jerzi

747
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 21.09.13 - klo: 00.40 »
Eilen sain purku/ pesuhomman hoidettua iskareiden kasausta lukuunottamatta. Ei voi kuin hymyillä koska ei löytynyt yhtään hajonnutta tai pahasti kulunutta osaa koko laitoksesta :-) Auto on saanut mun ajotyylini mukaan mieletöntä pommitusta ja se on kestänyt tuon erinomaisesti.

Pohjalevyn takaosassa on kuoppa jonkun älyttömän iskun seurauksena ja siitä huolimatta levy on suora. Itse ajan pääsääntöisesti kaikki bracet paikalla ja se tukee pohjaa todella hyvin.

Iskarit kannattaa purkaa ennen sisälle siirtymistä ainakin jos on ajanut ilman varsien suojia. Öljy/ hiekkaseos tunkeutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa sisälle ja vähintään O-renkaissa on hienoja hiekanjyviä. Ei siis kannata oikaista tuota vaihetta autoa sisäkaudelle valmistellessa.

Mitä jos pistäis patterikasin päälle korrikorin? Kestäix se?  :wink:

748
Eurorc.com / Vs: EuroRC Tikkurilassa
« : 19.09.13 - klo: 06.39 »
Tämän ketjun aloitusviestiin on tuo info päivitetty jo jonkin aikaa sitten.

Näinhän se onkin. Katsoin viestin kirjoituspäivää vm 2012, enkä 2013 edittiä.

749
Eurorc.com / Vs: EuroRC Tikkurilassa
« : 18.09.13 - klo: 22.50 »
...Ja haku onkin sitten jo päättynyt ja hyvä hemmo hommaan löydetty. :)

Infoamme aiheesta lisää piahkoin.

-Niko

ps. jos meni tämä juna ohi, niin kannattaa silti laittaa hep-huuto meiliin ja kertoa kiinnostuksestaan. Saatamme hyvinkin tarvita lisävoimia vielä talven aikana.

Tätä infoa olen odotellut.

750
Eurorc.com / Vs: EuroRC Tikkurilassa
« : 18.09.13 - klo: 19.42 »
...Ja haku onkin sitten jo päättynyt ja hyvä hemmo hommaan löydetty. :)

Infoamme aiheesta lisää piahkoin.

-Niko

ps. jos meni tämä juna ohi, niin kannattaa silti laittaa hep-huuto meiliin ja kertoa kiinnostuksestaan. Saatamme hyvinkin tarvita lisävoimia vielä talven aikana.

Minkä näköistä hemmoa siellä pitää lähestyä tilattujen tavaroiden lunastamiseksi?

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28