Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 31
721
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 15.02.13 - klo: 09.43 »
Rata on auki viimeistään klo 11 eli kaikki kisaajat tervetulleita treenaamaan!

722
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 26.01.13 - klo: 17.10 »
Ei Raisiokaan huono vaihtoehto ole, rata on ainakin omasta mielestä tosi hyvin korreille sopiva.

Jep, allekirjoitan tämän. Raision rata sopii tosi hyvin SC-autoille, ehkäpä jopa paremmin kuin bensakrossareille joille se on tehty. Vaihteleva pinta (turffi, savi, laatta) tuo mainion lisämausteen. Varikkotilaa on vähän niukasti.

723
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 26.01.13 - klo: 15.44 »
Jos Tammisaaren, Turun ja Jyväskylän porukoilla riittää intoa ja aikataulut mätsää, niin ehdottaisin että ensi kesänä ajetattaisiin samoissa paikoissa kun viime kesänä. Turun kisaan en päässyt, mutta ainakin Tammisaaressa ja Jyväskylässä ajettiin mainiot kisat ja naamoista näytti siltä että koko kuskiporukalla oli hauskaa.

Jos nuo Teron ehdottamat viikonloput ei sovi järjestäjille, niin mielestäni on parempi ajaa vaikka samana päivänä Maastosarjan/m8:n kanssa kun vähentää kisojen määrä viime vuodesta.
Ensisijaisesti tietysti vapaille päiville.   

724
Tero, nelkkujen taulukosta taitaa puuttua Nokialla A-finaalissa olleiden Lampisen, Ruokolaisen ja Ylisen pisteet.

725
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.01.13 - klo: 21.53 »
Tuohon HOKEn linkkaamaan JQ:n opasvideoon liittyen:

Pitäisikö sisäänajovaiheessa tehdä jotain erityisiä temppuja, jotta moottori ei käy liian kylmänä kun sisäänajo aloitetaan pari tankkia tyhjäkäyttämällä? Yleensä tuossa vaiheessa kone käy hyvin rikkaalla, jolloin se ei ilman vippaskonsteja varmasti juuri lämpeä. Eikö tällöin ole vaarana, että liian kylmänä uusi kone jauhaa itsensä heti väljäksi?

Vippaskonstilla tarkoitan tässä lähinnä kannen peittämistä "hupulla" tai vastaavalla. Vai onko tämä merkityksetöntä hifistelyä?


JQ Products THERTR - Engine Break-in

726
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 19.01.13 - klo: 18.59 »
Onko tästä kuulunut mitään "päivitysversiota",kun Asso on jo uusinut kuitenkin tuuppi ja nelkku rossit,niin olisiko nyt tämän vuoro?

Onhan tää nyt kuitenkin ollut jo 2009 vuodesta asti kauppojen hyllyillä,jos en väärin muista.

Itse olen SC10:llä ajavana pohtinut ihan samaa. Oma veikkaukseni on, että Asso tuo lähiaikoina markkinoille SC10.2:n tai vastaavan jossa on nuo samat parannukset kuin B4.2:ssa. Tällä hetkellä tuo tilanne on aika sekava, kun FT-versio on periaatteessa se "kisamalli" mutta siitä puuttuu uudemman RS-mallin päivityksiä kuten hex-vanteet.

Toinen vaihtoehto on, että Asso aloittaa takavetomalliston totaalisen uudistamisen nimenomaan SC10:stä esim. tekemällä Durangon ja TLR:n tyyliin keskimoottoriversion jossa olisi milliset osat. Tämä konstruktio vietäisiin sitten B4/T4-tuotelinjaan. Ei varmaan mahdoton ajatus, koska tuo SC:n suosio jenkeissä on kovaa luokkaa.

727
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 12.09 »
Ensinnäkin, kiitokset Terolle siitä että on ottanut "ohjat käsiin" SC-luokan osalta ja kesäkauden suunnittelu on jo alkanut. Erinomaista!

Katselin hieman viime kesän Summer Cupin pistetaulukkoa ja karkeasti voidaan todeta seuravaa:

- tuupissa osallistujia oli 26 kpl, joista vähintää kolme kisaa ajaneita 13 kpl (=puolet)
- nelkussa osallistujia oli 31 kpl, joista vähintään kolme kisaa ajoi 17 kpl (reilu puolet)
- kaikissa neljässä kisassa oli yhden kisan kuskeja, jotka ajoivat vain kotikisan eikä muuta. Ainakin Tammisaaressa ja Jyväskylässä osa näistä kuskeista ei taida ajaa myöskään muita luokkia.

Tuolle eniten kisoja ajavalle puolikkaalle lisenssipakko tuskin olisi ongelma, koska hinta on muihin kuluihin verrattuna pieni ja vakuutuskin on kiva olla olemassa. Sen sijaan nuo yhden kisan kuskille (joka ei aja muita luokkia) tuo lisenssin hankinta voi olla kynnyskysymys, ja näin osallistujamäärä voisi jäädä alemmaksi.

Tuo akkukysymys ja sen tulkinta pitäisi selvittää tarkemmin. Onko niin, että mikä tahansa 2S nanotech menee säännöstä läpi?

728
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 22.48 »
Vaikka keskustelu ja tunteet käy kuumana yksittäisten tilanteiden ympärillä, niin heitetään tähän väliin kuitenkin omat kiitokset PRCA:n porukoille kisoista, joissa itse ainakin viihdyin vaikka omat ajelut meni omiin (epärealistisiin) odotuksiin nähden alakanttiin.

Vaikka rata oli ahdas ja liian pieni kymmenen auton finaaleille, niin mielestäni vähäinen tila on käytetty fiksusti ja profiili oli minun makuuni. Myös tuo multi-surface -konsepti toimii ja mielestäni sitä voisi miettiä muillekin radoille.

Renkaiden osalta taktiikkana oli säästellä melkein sileäksi ajettuja minipinnejä alkueriin ja näin ajoin aamun treenit uusilla minipinneillä. Yllättäen huomasinkin että ainakin tuuppari-Asso toimi paremmin uusilla renkailla, ja näin vedin niillä läpi koko päivän. Ilmeisesti vanha kierros on jo liian sileä kun auto ei meinannut millään kääntyä mutkiin. Nelkussa eroa uuden ja vanhan renkaan välillä ei juuri tuntunut olevan.

Hienoa huomata että podiumille saatiin uusia _nuoria_ kuljettajia. Onnittelut Maxille ja Ilarille hienoista suorituksista nelkussa!

729
Onko tarkennusta mihin aikaan ovet aukeavat lauantai aamuna? Onko kisapaikalla mikroaaltouunia?

730
Viitaten kuumaan keskusteluun koskien dekooderien päivittämistä, pärjääkö tässä kisassa vielä MRT PTX klooniponderilla?

731
Itse olen tilannut kolme kertaa Apexista, ja nyt jo toista kertaa on sama tilanne että heidän mukaansa lähetetty paketti tekee kuukauden tai yli matkaa UK:sta. Joko minulle on erittäin huonoa tuuria, tai sitten kyseisen firman toimitusvarmuudessa on oikeasti puutteita.

732
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 06.12.12 - klo: 10.10 »
Joko sulla oli Mikko aika monta ruuvia irti autosta tai sitten laitoit väärän setup-sheetin dropboxiin.... :)

Kuskilta varmaan puuttuu montakin ruuvia, mutta autossa olen yrittänyt pitää kaikki paikallaan. Mikäs tuossa setup sheetissä on vialla?

733
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 05.12.12 - klo: 21.27 »
Ohessa linkki viime viikonloppuna Turun kisassa käyttämääni setuppiin. Jotenkin auto tuntui sen verran hyvältä ajaa, että piti dokumentoida tuo kunnolla kevään Turun kisaa varten.

https://dl.dropbox.com/u/18783628/SC10_Setups/SC10%20Setup%20SCWC%20Mockup%20Turku%202012-12-01.PDF

Huomioikaa erikoisuutena keskijäykkä takavakaaja, jonka lisäsin aamun treeneissä. Sen lisäämisen jälkeen takapään "muljuaminen" loppui kaarteissa kokonaan ja autosta tuli selvästi parempi ajaa. Toki olisin voinut kokeilla myös jäykempiä jousia/iskariöljyjä takana, mutta tuo tuntui parhaalta kompromissiltä.

Tuo 10k öljy diffissä ei mielestäni ollut yhtään liian jäykkää, vaan peräpitoa oli silti riittävästi ja kiihdytyksissä kiemurtelu puolelta toiselle oli selvästi vähäisempää kuin ohuemmalla öljyllä.

734
Onnistuisiko tulosten päivitys myrcm saitille niin vois tutkailla eräkohtaisiko tuloksia?

735
Kiitokset TUA:n porokoille mainosti järjestetystä kerhokisasta. Hyvin teille järjestelyt pelas.

LRP Areenan uusi rata oli mielekäs tuttavuus, vaikka hieman haikeutta oli ilmassa kun kuulin että velodromi oli saanut lähteä. Pito oli tasaisen looginen koko radan leveydeltä ja tuuppia oli helppo viedä sladissa ajanottolinjan käännökseen. Ehkä nelkulle rata on hieman turhan lyhyt, mutta tekemistä riittää koko ajan.

Jos jotain jäin kaipaamaan, niin tuomari voisi olla lauteilla hyvä. Ei pelkästään stoppareita jakamassa vaan myös jakamassa tietoa kuljettajille. Näin lyhyellä radalla tulee kierroksella värväyksiä paljon 5 minuutin aikana ja siinä on välillä vaikea tietääkenelle pitäisi antaa tilaa ja kenen kanssa taistellaan sijoituksesta.

Onnittelut Rikulle ja Tomille voitoista ja erityisesti Ilarille, Kasperille ja Maxille hienosta suorituksista!

736
Alkuerälistoja päivitetty -> http://rc10.fi/index.php?topic=71185.msg644702#msg644702

Jeppe, olisiko järkevää pilkkoa nelkut neljään heattiin vai mahtuuko uudelle radalle 9 autoa alkueriin?

737
Buffetista kahvia, pullaa (suolasta ja makeaa). Lisäksi esim. lihapiirakkaa nakeilla. Varsinaista ruokaa ei pysty järjestämään, mutta jotain vatsantäyttettä kuitenkin.

Onnistuuko pizzojen kimppatilaus kuten aiemmissa kisoissa?

738
Piti käydä vähän tutustumassa rataan ennen kisoja ja pikaisen 508 läpin  :grin: tutustumisen jälkeen voin sanoa että hieno rata teillä turuus!

Olihan se pitänyt arvata että treenataan salaa etukäteen!

739
Team Losi / Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« : 20.11.12 - klo: 19.07 »
Ite suosittelen jotain alle 3000kv moottoria ja 3s akkua, jos ei mitään sääntöjen pakottamia kisoja ajele. Säästyy melkoisesti akkukulut kun parin kympin hc 3s:llä vehje kulkee montulla paremmin mitä kisakiriällä punahehkusella 2s akulla/motorilla.

Ja sillä 3s sähköllä ajaa vallan hyvin ulkorataaki. Itellä on se RTR mallin moottori, 3s ja Hobbywing sct pro. Aikansa ajelin 2s systeemeillä (Tekin ja LRP 550 moottoreilla), mutta se akkukulu ja vehkeiden lämmöt suhteessa ajoaikaan oli jotaki hulluutta.

Itse en kyllä ole samaa mieltä tästä. Maailmalla 2S akut ovat vakiintuneet myös painavien 4wd SC-autojen akkustandardiksi ja autot suunnitellaan niiden ehdoilla. 3S akulla vakiona lihavasta losista tulee entistä painavampi ja sisäradalla tästä on varmasti haittaa.

Itse olen ajanut kisaa tehokkailla 4pole koneilla ja 2S Nanotecheillä ja hyvin kestää akut. Noita sopivia nanotechejä saa 30-40$ kappale + postikulut joten akkukustannusten vuoksi 3S tekniikkaan ei kannata mennä.

Esim. kerhosarjana ajettavien SC Winter / Summer Cuppien säännöt sallii max 2S akut, joten kisainnostuksen iskiessä menee tekniikkaa turhaan vaihtoon.

740
Mites tuo uuden radan pito, onko vastaava kuin esim. Tikkurilassa? Vanhalla radalla viimeisessä kisassa helmikuussa, kun mattoja oli jo vähennetty, niin pitohan oli maalatuilla osilla varsin mainio.

Mites renkaista, onko eroa esim. sileän tai uuden minipinnin välillä?

Mahtuuko kaikki 40+ kuskia mekkaamaan salin puolelle, vai jaetaanko mattimyöhäisille käytäväpaikkoja?

741
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ II Nokia, 24.11
« : 17.11.12 - klo: 21.57 »
Onkos tuo vihreä sitä viime vuonnakin käytössä ollutta turffia ja sininen mattoa? Ilmeisesti tuossa siniselläkään alustalla ei ole mikään tappopito, kun näytti tuuppari menevän makeesti sladissa siihen 90 asteen oikealle kääntyvään mutkaan?

742
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 11.11.12 - klo: 21.56 »
Moi!
Suunnittelin tässä Firestormin vaihtamista Asson SC10.
Eikös se nyt ollut niin,että ne KIT:it on kuuladiffillä ja RS ratasdiffillä.
Suunnittelin tuota 199euron kittiä,mutta vähän epäilyttää tuo kuuladiffi,että miten kestää tuota mun ajoa.
Aikomus kyllä huoltaa sitä tietyin väliajoin ja niin pois päin.
Mitäs tuohon Kit/RS versioon kannattaisi sitten päivittää.
 
Kit versioon ainakin keraamiset kuulat ja imeisesti myös 12mm hexit laitettava.Muistaakseni tuossa ei ole hexi kiinnitys paitsi,että RS:ssä on.

Sähköistä en vielä tiedä tarkemmin mitkä laittaisin,mutta ajattelin soitella joskus tulevaisuudessa mahd. auton oston yhteydessä RCM:lle.

Sitten vielä se,että saako tuohon kittiin ratasdiffiä. Ajelen tuossa pihalla lumessa,sisä- ja ulkoradalla ajella.
Ja ehkä joskus toosi harvoin myös montulla.

Mihinköhän Kit-versioon tässä viittaat? Kuuladiffi tulee vain Factory Team - versiossa ja sitä ei taida saada ihan 199€, edes isoilta jenkkidiilereiltä. Alkuperäinen Team Kit versio, jonka valmistus on jo loppunut,  liikkuu noissa hinnoissa ja allekin mutta siinä on ratasdiffi kuten RS- mallissakin.

Kannattaa hommata heti alkuun 12mm hexit, niin ei tarvitse polttaa hermoja niillä Asson erikoisvanteilla.

743
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 08.11.12 - klo: 16.11 »
Sama juttu täällä, 12.10. tilattu paketti halvimmalla UPS toimituksella ja edelleen kateissa. Tein itse tuosta claimin heille ja korvasivat sen mukisematta.

Sandy myrsky alkoi vasta 27.10. tienoilla jolloin tuon paketin olisi pitänyt olla jo Suomessa. Onkohan UPSn rekka kadonnut johonkin jossain matkalla?

744
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 27.10.12 - klo: 09.22 »
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?

Viime talven SC Winter Cupissa ja kesän Summer Cupissa moni kärkikuski ajoi HK:n nanotecheillä; myös nelivedossa missä purkuvirrat on isoja kun autot on painavia ja ajetaan pitkäkannuisillä 550 koneilla. Eli kyllä noilla pärjää.

745
Kiitokset myös omasta puolesta Nickelle, Hoffalle, Sampalle ja Jarille hienosta avauskisasta SC Winter Cuppiin!

Tuupissa jo ilmoittautuneiden lista teki selväksi sen, ettei warmup-kisasta tullut podiumsija ollut enää uusittavissa, sen verran kovia nimiä oli kisaamassa. A-finaalipaikkaa lähdin kuitenkin hakemaan, mutta ihan siihen ei paukut riittänyt. Paras suoritus jäi tällä kertaa erätreeniin, ja pari ekaa alkuerää tuli koomailtua vaikka tutulla kotiradalla ajettiin. Viimeisessä alkuerässä varmistelin tulosta liikaa, jolloin kierroksiin tuli se puoli sekkaa ylimääräistä ja tulos ei riittänyt B-finaalia pidemmälle.

Finaaleissa olikin sitten rentoa vääntöä Jerzin ja Hoffan kanssa turhia puristelematta. Sain kaikissa finaaleissa sen verran hyvät lähdöt että pääsin rauhassa "kyttäyspaikalle" kärkimiehen virhettä odottelemaan. Tällä kertaa suurempia kaatoja ei kolmeen ekaan finaaliiin mahtunut joten pääsin parantamaan sijoitusta kokonaistuloksissa B-finaalin kärkeen.

Nelkussa päivä oli suht tasainen, sain heti ekassa alkuerässä suht OK ajolla tuloksen jota oli helppo lähteä hieman riskilläkin parantamaan. Nicken vauhti oli jo tässä vaiheessa niin jäätävää ettei kärkivauhtiin ollut mitään asiaa.

Ekassa nelkkufinaalissa tuli ahnehdittua ekaan neulansilmään, jolloin tuuppasin Maxia (sorry vielä kerran!) ja pilasin molempien lähdön. Tästä tuli täysin ansaitusti stoppari, joka ilmeisesti herätti Samissa sen verran sympatiaa että sain seurakseni toisen Losin rangaistusta kärsimään - heh heh  :azn:

Parissa seuraavassa finaalissa tuli lähdöt ja ekat kierrokset otettua varman päälle, ja onnistuin nappaamaan kolmos- ja kakkossijat niistä. Tosin kolmannessa finaalissa pumppu kävi sen verran ylikierroksilla että huutelin kierroksella jäänyttä Mattia antamaan tilaa vielä maalin tulon jälkeenkin... Vikassa finaalissa paukut ei enää riittänyt joten alkuerien tulos jäi myös lopputulokseksi.

Tosiaan, viime talven sarjassa ja kesäsarjan kisoissa on saanut ajaa ennen eräharjoitusten alkua ja myös tauoilla. Tästä kirjoittamattomasta käytännöstä poikettiin muistaakseni vain Lavangon ja Vaasan kesäkisoissa perustelluista syistä, koska molemmissa yö oli kastellut radan ja aamun treeni pehmeällä radalla olisi turhaan pilannut radan. Tämä käytäntö on mielestäni toiminut ihan hyvin, ja yleensä ensimmäisen puolituntisen aikana paikalla on sen vähän aamuvirkkuja että rataa on saanut opiskella rauhassa.


746
Vuoden 2013 kilpailukalenterissa v.0.9 (katso linkki alla) on merkitty Winter Cupin osakilpailu Kuopioon su 3.2. Kuopiossa ajetaan WJ-kisa saman vlopun lauantaina. Onko tuo SCWC kisa jo varmaa tietoa vai väärinymmärrys?

http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=67164.0;attach=35375

747
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 19.10.12 - klo: 10.47 »
Toimiiko Minipin Silver Compoundit tosiaan niin huonosti Tikkurilassa että kannattaa hankkia keltaiset?

Eilen torstaina oli radassa niin mainio pito, että siellä olisi pärjännyt varmaan hiukan liukkaammillakin renkailla. Mutta aiemmin kun testasin silvereitä hiukan huonommalla pidolla niin ne olivat käyttökelvottomat.

748
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 17.10.12 - klo: 18.59 »
54 ilmoittautumista ja luku kasvaa koko ajan! Loistava avaus luvassa SC-talvikauden avajaisille lauantaina...

749
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 12.10.12 - klo: 15.20 »
Sarja info löytyy tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=70034.0

Jatketaan kuitenkin sääntökeskustelua täällä. Kahdelle ensimmäiselle kisalle on paikka ja päivä.
Muut kaksi selviavät toivottavasti lähiaikoina

Tero, oliko jokin erityinen syy miksi kisat haluttiin pilkkoa näin pitkälle jaksolle vai ajaako kisajärjestäjien resurssit tähän kalenteriin? Lokakuun avauskisan jälkeen tulee aika pitkä tauko ennen kuin sarja jatkuu. Toivottavasti saadaan täytekisoja marras-joulukuulle, jottei loppusyksy jää vaille kisoja. Olisiko TUA:lla haluja järjestää kerhokisaa jokin vloppu ennen joulua?


750
Mistäs ootte losia autoa siis saako jostain euroopasta järkevästi

Itse tilasin omani täältä viime kesäkuussa; ei tainnut olla ihan eurolleen halvin hinta mutta toimitus oli nopea ja muutenkin palvelu hyvää.

http://www.rc-race-shop.de/

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 ... 31