Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mascot

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28
721
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 25.07.09 - klo: 13.34 »
Ens viikolla vois jossaki vaiheessa käydä kokeileen rataa... Kunhan vaan bubbelvaakenin kopalle sopivanmittaiset koritolpat saapuu, puhumattakaan uusista akuista...

722
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 24.07.09 - klo: 19.28 »
Millaiset gummit ois hjuvat Ousan radalle takveto truggyyn (ansmann magnum/XTpro)? Ja naurattako te jollain muulla ku trukkikopalla(mulla volksvaaken bubbelvaakenin koppa) ajajat poijes ratalta?


kuvassa vasta mallaillaan orkkiskopan päälle tuota...

723
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 20.10.08 - klo: 20.04 »
Missäspäin Oulunsaloa tämä rata sijaitsee? Vois joskus ohikulkeissa käyvä vilaseen ja jos joskus innostuu jonku Öffröädi vehkeen laittaan nii käydä kokaseen...

724
Yleinen keskustelu / Vs: Data loggerit
« : 10.10.08 - klo: 01.47 »
Ällös Penquin murehdi... Eiköhän tuohon micro e-loggeriinki kohta saa G-sensorin... Kokoajan pukaavat uusia ominaisuuksia firmispäivitysten myötä...


Ainii tuolla Novakin sivuilla ei puhuttu mitään itte loggerin softan päivittämisestä mitään?!?

725
Polttisautot / LRP Z.18S Pro Spec.2
« : 06.10.08 - klo: 16.08 »
Onkohan kellään käyttökokemuksia ko. moottorista?

726
Polttisautot / O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« : 26.04.06 - klo: 11.04 »
RC Sabe on Yamadan virallinen suomen jälleenmyyjä (YS moottorit tilaus tavaraa). Tosin tuota 120 SCH moottoria ei enää valmisteta koska koptereiden rungot eivät kestäneet sitä... Jostakin ulkomailta saattaisi ehkä löytyä vielä...

http://www.hobbypit.com/eng/store/cat_detail.cfm?catid=41&manid=13&startrow=1

Tuo taitaa olla ainoita paikkoja missä näyttää vielä olevan ko moottoria... ja hintakin vain $547 ;)

727
Polttisautot / O.S:ltä revised 4-tahtimoottori autoihin
« : 26.04.06 - klo: 10.46 »
http://www.julton.net/YSF120SCHtek.htm


Tuossa olisi 1.20 nelari autoon tai helikopteriin... ;) Ja moottori on valmiiksi ahdettu (0.9 bar jatkuva ahtopaine) ettei tartte mitään teeseitse viritelmiä...

Itselläni on saman firman Lennokkimoottoreita muutama. Kepittävät KAIKKI saman kokoluokan moottorit käyntivarmuudellaan ja tehoillaan...

728
Polttisautot / Slipperclutch??
« : 07.02.05 - klo: 22.41 »
sanat "voimansiirron automaattisulake" kuvaisi kaikin parhaiten SlipperClutch:ia

729
Polttisautot / Polttoaineista?
« : 07.02.05 - klo: 22.38 »
Vaikka nitro onkin pienoismallipolttoaineitten kallein osanen, en lähtisi koittamaan millään moottorilla alle 10% nitrolla. Syynä tähän, etten jaksa tapella vehkeitä käyntiin... Riittävästi nitratulla polttoaineella ja oikealla tulppavalinnalla saa melkein moottorista kuin moottorista (poislukien kiinanraudat) luotettavasti käyvän ja helposti käynnistyvän... Itse ajan Kyoshon GS15R mottia ja OSsin 46LA, YS FZ63S ja YS FZ110:aa 25% nitrolla ja pelkästään OSsin tulpilla ja AeroSave synteettisellä öljyllä (20%). Mun moottoreista yksikään ei ole koskaan sammunut kesken ajon/lennon ja ovat AINA lähteneet viimeistään toisella heitolla/vedolla käyntiin.


- FIN 4853 -
- Timo Huhtamäki -

730
Polttisautot / Radiolaitteet
« : 30.04.04 - klo: 17.14 »
Hellgren enpä olisi laittamassa 3D koneeseeni servoja jotka eivät palaudu samaan kohtaan, siinä kun laput kääntyy n 55 astetta suuntaansa... Tarvii jossakin määrin tarkkoja servoja ;) Mutta sepä sitten niistä lennokkivehkeistä....

Tuossa omassa Supertenissä oli hetken futaban S3004 ohjauksessa ja senkin heitin pois epätarkkuutensa vuoksi... Nyt siinä on Multiplex PROFI 3BB (metallirattailla) ja riittää tarkkuutta, nopeutta ja voimaa...

731
Polttisautot / Radiolaitteet
« : 29.04.04 - klo: 22.41 »
GWS ON KIROSANA!! Mulla on tuossa hyllyssä 5kpl erilaisia GWS:n ja JP SuperTec:n servoja jotka päällepäin vaikuttavat ihan ok, mutta totuus selvisi niistä pienen perehtymisen jälkeen.

suoritin jokaisella servolla 5 edestakaisin liikettä, yksikään servoista ei pysähtynyt kahta kertaa peräkkäin samaan kohtaan! koetapa tuollainen servo ohjauksessa sitten ajaa autoa kun se puoltaa aina eri suuntaan.....

732
Polttisautot / Voimaservo sekoittaa???
« : 29.04.04 - klo: 22.29 »
Olemme muutaman toverini kanssa todenneet että jotkin voimaservojen signaalivahvistimet "peilaavat" jotenkin signaalin takaisin vastarille ja näin sotkevat toista kanavaa...

Tämä tilanne etenkin kun autossa on kaksi "identtistä" voimaservoa, merkkiä en muista mutta vaihdoimme servojen tilalle ohjaukseen Multiplex PROFI 3BB:n ja kaasulle Futaba S3003:n, niin kaikki häiriöt katosivat. Radioina oli Graupner XR 3 Race.

733
Polttisautot / ThunderTiger MTA4
« : 23.04.04 - klo: 19.01 »
Asiahan ON näin että ASSON Monster GT on se alkuperäinen versio. Thunderin MTA on samalta suunnittelupöydältä, mutta tehty/kasattu Thunderin tehtaalla. Näin luin jostakin ACE-RC:n tai Thunderin sivulta.

734
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 23.03.04 - klo: 06.30 »
Onko kenelläkään menny kyöstin FW-03 pyörän laakereita rikki?

Itse tuossa eräänä päivänä irrottelin laakerit kun meinasin ne ultraäänipesuun laittaa. Kauhukseni huomasin että ne pienemmät 12x6x4 laakerit on kaikki p*skana. Niistä on se ulkokooli kappaleina paras oli kahdeksana osana... Weird...

Ne laakerin pesät niissä knuckle armeissa on siinämäärin timmit ettei mun tajunnan mukaan ne voi tuollalailla hajota, mutta sen ovat pirut tehneet...

Laitan tässä joku pvä kuvia niistä kaikkien kauhisteltaviksi...

735
Polttisautot / servot pätkii
« : 17.11.03 - klo: 23.14 »
Latailen Orbitin Microloader 6.2:lla hintaa tällähetkellä n.220€. Itse päädyin tuohon laturiin koska ajelen myös sähkölennokilla jossa on 10xSanyo 500AR tai 10X1100 HeCell NiMh

Tuo Orbitti lataa 1-30 kennoa 0.05A-6A virralla 12V virtalähteestä!! huomatkaa 30x1.2V=36V tehdään esim auton akusta.

tuon 5x500AR paketin lataamiseen turvallisesti kuluu noin 15min koska nämä kennot lämpenevät kohtuu paljon ladattaessa ja paketissa on niin ohuet piuhat etteivät kestä yli 2A virtaa.

736
Polttisautot / servot pätkii
« : 17.11.03 - klo: 22.57 »
kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan mutta kuten jo olette huomanneet, paristokotelot pätkivät kontaktia -> heittäkää vesilintua niillä ja laittakaa autoihinne vaikka vain turvallisuuden vuoksi juotetut akkupaketit!

Itse käytän 5xSanyo 500AR juotettua pakettia kullatulla liittimellä eikä ole ikinä ollut kontaktihäiriöitä....

737
Polttisautot / model tecnics vs. coolpower
« : 24.10.03 - klo: 06.03 »
Ei ne moottorit nitrolla leipase vaan liian laihalla seoksella ja vähäisellä voitelulla. Vrt. kilpa hydrot (sikanopeita veneitä) ajavat 40%nitrolla, tosin niissä on nestejäähdytys... Ja suosittelevat 16% nitroa koska se on kisoissa maksimi määrä mitä saa käyttää ja krossarimoottorit on tod. näk. suunniteltu toimimaan parhaiten juuri tuolla määrällä.

738
Polttisautot / Taajuudet
« : 22.10.03 - klo: 11.20 »
Kaverin MegaForcessa oli kans uutena todella suuria kantama ongelmia. Niihin löytyi syy kun käytin vastarin auki (Kyosho spermex eiku Perfex) vatarin antennilangassa oli SOLMU vedonpoistona kotelon sisäpuolella, aukaisimme solmun ja kokeilemaan -> kantama KOLMINkertaistui.

Tarinan opetus: ei silmukoita eikä solmuja antenniin! Vaikka jotkut nimeltä mainitsemattomat valmistajat kehoittavat laittamaan ylimääräisen antennilangan kiepille vastarin viereen, itse laittaisin pidemmän putken ja koko antennin pystyyn.

739
Polttisautot / model tecnics vs. coolpower
« : 22.10.03 - klo: 10.57 »
Morganin Cool Power taitaa olla yksi maailman tunnetuimmista (parhaista) polttoaineista. Cool Power sisältää pelkästään synteettistä öljyä. vihreissä coolpowereissa on hajusta päätellen AeroSave tai AeroSynth nimistä öljyä ja punaisista en tiedä mitä öljyä eikä tiedä moni muukaan koska Morgan pitää sitä salassa aika visusti.

Tosin ModelTechnics on tuonut markkinoille Kyoshon polttispuhallinlennokkeja varten 25%nitroisen violetin polttoaineen jossa on öljynä synteettinen AeroSave. Tämä on ainoa ModelTechnicsin aine jota minä suostuisin moottorilleni syöttämään, mutta en sitä tee koska sekoitan itse polttoaineeni juuri sellaisella nitromäärällä mitä milloinkin tarvitsen.

Tuo violettin värin syy selvisi minulle kun jouduin kerran ostamaan ModelTechnicsin puhdasta nitroa, ja kuinkas ollakaan kun kaadoin vihreää AeroSavea keltaiseen metanoli nitro seokseen se muuttui violetiksi.

Ja fiesta siinä on syy miksi jotkut ajavat aivan liian laihalla seoksella ja kärsivät lämpöongelmista, laittanat liian korkeanitroista polttoainetta ja säätävät moottorinsa savutuksen perusteella... Nitro pitoisuus vaikuttaa suoraan savutuksen määrään

740
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 22.10.03 - klo: 10.40 »
Onhan mulla matkaa tattarille semmoset 600 kilometriä... mutta enköhän minä jossakin vaiheessa tule serkun luona käymään joka asuu mellunmäessä, siitä ei taida olla kovinkaan pitkä matka...

741
Polttisautot / apua säädöissä
« : 19.10.03 - klo: 23.03 »
Se TT:n Pro .70 motti käy todella alhaista tyhjäkäyntiä kun on kunnolla sisäänajautunut.

Ohjekirjanen sanoo että kun moottori on oikein säädetty, niin se rankan kaahailun jälkeen käy n. 3-5 sekuntia normaalia korkeampaa tyhjäkäyntiä jonka jälkeen kierrokset putoavat itsestään alas.

Itse olen semmoisen säädellyt ja löytyihän se oikea tyhjäkäynti sieltä n. 5 ajetun polttoainelitran jälkeen.

Ja pieni vinkki: Pro .70 tykkää käydä mielellään hieman rikkaalla. Optimi säädöillä motti savuttaa kohtuu paljon.

742
Polttisautot / Starttiboksi
« : 17.10.03 - klo: 23.53 »
Mika kokeilepas joskus jos on kiinnostusta niin 10-12 kpl sarjaan kytkettyä Sanyo 1700 SCR kennoa startterissasi. Antavat enemmän virtaa kuin hyytelöakut pudottamatta jännitettä.... tosin 1700 mAh riittänee vain yhden tai kahden ajoreissun käynnistyksiin...

743
Polttisautot / Polttiksen käynnistys?
« : 17.10.03 - klo: 23.48 »
Phillip ja tuskin ajat pelkällä nitrolla vaan seoksella jossa on öljyä about 20% ja nitroa 5%-25% ja loput metanolia... jos aletaan viilaamaan sitä itseään ;)


voithan toki kokeilla montako kymmentä sekuntia moottorisi pysyy käynnissä pelkällä nitrolla (ilman voitelua), jos yleensä saat sitä käyntiin. Nitro kun on huonommin syttyvää tavaraa kuin metanoli...

sytyttyään nitro tosin tarvitsee vähemmän happea palaakseen kuin metanoli...

mutta käyttäkää asioista niiden oikeita nimiä niin ei ala tympimään tämä homma...

744
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 17.10.03 - klo: 23.30 »
Mika  niissä on varmasti ajettavuudessa eroa, mutta sitä en tiedä kumpi on parempi. Luulisin pidemmän akselivälin tekevän autosta rauhallisemman hallita ja tarkemman ohjata.... mutta tuo on vain oletus...

Tekeehän tuo 1:9 2 cm -> 1:1 18cm eroa, luulisi vaikuttavan... ;)

745
Polttisautot / apua säädöissä
« : 17.10.03 - klo: 23.22 »
hei slidslide tarkistappa että se kaasulinkissä oleva jousi on oikealla puolella kaasuservon vipua (tuo jousi on nimittäin merkittävä osa kaasun palautukselle...) eli vertaa linkistöä ohjekirjasen kuvatuksiin


ja kun sulla on kyseessä EK-4 niin eiköhän jatketa jutustelua tuon EK-4 säikeen alla joka on jo valmiiksi perustettu...?!? voivat muutkin ko. auton omistavat neuvoa osiltaan mitä kykenevät...

746
Polttisautot / Talviajosta
« : 10.10.03 - klo: 20.21 »
Poju12... voin kertoa ettei ole mukavaa puretenillä pakkaskelillä.... n. 1cm lunta riittää ja sun Puretenis ei lähde liikkeelle, vaan jää paikalleen sutimaan... on kokeiltu... :/

747
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 10.10.03 - klo: 20.17 »
Muistanpa olleen -99 tai -98 kyoshon esitteessä superten sport EP ja Superten sport GP eliikä kyosholla oli aikoinaan rallimallisena superista sähkiäis versio.... silloinen superten gp oli tosin .12 motilla ja vain takavetoinen... viimeisen sähkiäisen näin oulun ProHobbyssä viime talvena ja meinasin sen ostaa... siinä kun oli Ford Escort Cosworthin koppa... sikamagee... tod huono aerodynamiikaltaan, mutta hyllykopaksi ihan jeesh.

748
Polttisautot / Ilma ongelma
« : 10.10.03 - klo: 20.04 »
Ja  sinähän olet varma asiasta että moottori saa riittävän jäähdytyksen... ? Ettei vain olisi lämpöongelma...

749
Polttisautot / Kyosho Mega Force
« : 07.10.03 - klo: 01.22 »
Tekisipä mieleni jälleen kerran mainita tästä kyoshon kuuluisasta Silent Streak Mufflerista joka myös megaforcessa on vakiona, tuplasti pidemmällä alku "käyrällä" kuin SuperTenissä. Eli kyseessä on normis muffleri eikä tehopilli.... ;) ;)

750
Onko tulppa ehjä??? ittelläni on muutama tulppa hajonnut siten että ovat alkaneet vuotaa sen keski natsan juuresta.... seurauksena puristukset hukassa... tarkista

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28