Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lerppu86

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31 32 ... 34
841
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.01.13 - klo: 23.00 »
Tuo kahden ylimmäisen jäähdytysrivan väli näyttäisi olevan aika ummessa. Sitä kannattaisi kanssa avata juuri tuossa puhallussuunnassa (imu ja pakoaukon yläpuolelta).

Ymmärsin itse että näistä oli kyse?



edit:
Tai sitten juhamattikin tarkoitit samaa, en tiedä, tartteis varmaan mennä nukkumaan...  :laugh:

842
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.01.13 - klo: 19.41 »
Eikös tuo huskyn bensa ole samaa kuin pienkonelöpö?
Juu näistä löpö/öljyasioista saisi tapella vaikka maailman tappiin asti :wink:

pienkone löpö on siitä hyvää et se ei karstota eikä haise jos säilyttää autoa sisätiloissa.

Tämän takia itse ko. polttoaineella ajan. Onhan se arvokkaampaa kuin hana bensa, mutta toistaiseksi näillä ajomäärillä raaskii ostaa sen vitosen pöntön pienkone bensaa. Oman aineen olen ostanut nesteeltä.

843
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.01.13 - klo: 14.49 »
Itellä on onneksi sen verran avonaista sorttia nuo kuoret että pääsee vähän helpommin hönkimään.

844
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.01.13 - klo: 14.35 »
Ite huomasin kans että noita on alessa kokoajan. Vai ei ole brutuksen myymälään asiaa, en kyllä usko että täältä suomen päästä on hirveästi asiaakaan  :azn:

845
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 06.01.13 - klo: 11.59 »
taitaa se 13 olla edelleen huonon onnen numero. Ihana vuosi tulossa....

846
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 06.01.13 - klo: 10.44 »
No nyt se sen teki prkl :angry:
what did happen there??
Ei lähe käyntiin vaikka mitä tein, kaasarin putsasin ja suodattimet katoin jne..
Ei vaan lähe tulille enää.
Mikä v..u tuossa oikein on..

"onneksi" muillakin on huonoja päiviä eikä vain minulla.

Oikeasti, eilisen jälkeen tuntuu että laitan pillit pussiin ja istun nurkaan murjottamaan ja odottamaan kevättä. Bensassa kaasuservo edelleen vaihtamatta, ja killer bee odottaa myös asentamista.

Viimeksi bajalla ajoin noin 30min ja nyt menee siihenkin taas 135€ korjaamiseen/ päivittämiseen.

Kun bensa ei ollut ajokunnossa niin lähdettiin kaverin kanssa nitroilla liikenteeseen. Pelit lähti talvesta huolimatta hienosti tulille ja jätettiin koneen idlailemaan kun siinä samalla vähän kuolailtiin ulkojää kaukaloa.

Omasta autosta noin 10min jälkeen kaasuservo veti itsestään kaasun täysille. Sammutin auton välittömästi. Tässä kohtaa leikki olisi pitänyt jättää siltä osin siihen, mutta ei. Päätin että tarkastelen ongelmaa ja luulin jo selvittäneeni sen. Ajoin 15min kunnes sama tapahtui uudestaan auto 5 metrin päässä, enkä tietenkään ehtisi ajoissa sen luo. Meni neljä sekunttia jonka jälkeen tuli täysin hiljaista. Pakkaskeli ja hieman kylmä kone ja 30 000rpm peliin, tietäänhän siinä miten käy...

Mitä meni:

kiertokanki -23,80€
mäntä + sylinteriputki -56,80€
männäntappi -7,40€
käynnistin akseli -12,50€

yht. 100,60€

Kampiakseli näytti ehjältä, saa luvan kelvata. Laakerit lohkon sisällä on tietysti avonaisia laakereita jonne metallin murut räjähtäneestä koneesta menee helposti. Kaveri otti koneen ja sanoi pesevänsä sen töissä liuotin pesukoneessa.

Servoa myöhemmin tutkiessani tulin siihen tulokseen että servo on viallinen. Se rutisi itsekseen ja haki koko ajan keskiasentoa. Välillä se veti itsensä toiseen laitaan ja palasi itsestään takaisin. Pysyi paikallan ja aloitti shown alusta.

Ennen eilistä, korjasin syksyllä rikkoutuneen päärattaan. Kivi meni väliin ja löi siitä hampaan irti. Tuolloin vaihdoin päärattaan ja kytkinkellon. Tappiota noin 70€, siihen tuo viallinen servo 66€ joka aiheutti taas sadan euron tappion.

236,60€ tappiota ja tuolla rahalla ajoaikaa on saanut 30min. Bajaan 135€ ja sama 30min ajoaikaa.


Ei liittynyt tämä tarina mitenkään bensa autooni mutta pakko oli avautua, sen verran paljon v*tuttaa taas...








847
Mitenhän tuo jäi minulla linkkaamatta joulun alla kun se oli "Ridiculous" tarjouksessakin RCLargescalessa.  :embarrassed:

848
Tämmöisen paketin tilasin jo eilen:
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html

Ilmeisesti riittävä suojaamaan moottoria?

Tuolla pääsee hienosti alkuun. :wink: Suosittelisin kuitenkin että ostat tai väsäät itse lohkon suojuksen. Vauhtipyörän takana on myös "ilmastointi" aukkoja. Jos se jää suojaamatta niin käytännössä tuo vetostartin suojakin on yhtä tyhjän kanssa  :roll:

Ensimmäisestä koneesta hajosi itsellä vauhtipyörä (tai muutama ripa) kun sinne pääsi kivi lohkon rei'istä. Myös vetokäynnistin tahmoi likaantumisen takia vaikka sillä suoja olikin.

849
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 31.12.12 - klo: 19.23 »
Jees ei mitään, testaile ihan rauhassa ja kerro sitten oliko siitä mihinkään. Kiitokset itsellesikin noista tilpehööreistä! Sun kanssa on aina mukava asioida  :wink:

850
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 31.12.12 - klo: 18.45 »
Joulukuun puolessa välin käytiin viimeksi ajamassa kaverin kanssa



Kaikki ei tietenkään mennyt putkeen kun kaverin vetokäynnistimestä löystyi pultti. Irrottuaan lähti tietysti se tartunta rengaskin irti ja iskeytyi vauhtipyörään. Romut oksenti ulos alaosasta ja lopputulos sen mukainen

voi sitä naurun määrää...

(Selvennykseksi että ensin petti kaksi alinta pulttia. Kaveri ajatteli että p#rkele kun tänne asti tultiin niin käynnistää vaikka väkisin ja kiinnitti käynnistimen vain kahdella pultilla. Seuraavalla nykäisyllä levisi sitten koko helahoito pitkin parkkipaikkaa  :grin: :grin:)




851
:laugh:maanantait rinne on suljettu, oli siellä ollut viikonloppuna 500 kävijää joten ei se ihan kuollut ole.
Ihan hyvöt rinteetkin jos meinaisi laskettelua harrastaa, tai vaikka snowscootilla :tongue:

Kyllä mustavaaralla on tullut laskettua. Aika paljonkin. Tuo oli kylläkin uutta tietoa että maanantaisin ei ole auki. Mukava olis joskus päästä rinteeseenkin kokeilemaan. Huomenna sitten matka kohti ylämyllyä  :wink:

Nyt on kyllä hiukka liikaa pakkasta joten baja saa luvan jäädä kotiin tällä kertaa..

852
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 19.12.12 - klo: 15.09 »
Samaten VRC:n rear mount kopiota saa niin vaimentamattomana kuin vaimennettuna. Bartolonen afterburner ja uberRC:n predatorit löytyy myös

Tuossa jokunen lisää

http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=2700
http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=585
http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=584

Kuopio saa peitsamon myötä lisää bensa kuskeja  :smiley:


853
Oliko henkilökuntaa paikalla vai miksi tuo paikka näyttää niin autioituneelta? Rinne vaikuttais olevan laskukunnossa vaan ei näy ristin sielua missään  :shocked:

854
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.12.12 - klo: 19.50 »
Olikohan se niin jotta zenoahin pultit käy tuohon malliin minkä kytkinpalat ostit..

Just katoin DDM:ltä että 8 ja 9mm:iä pultteja löytyy ja väljyys olemassa olevilla pulteilla on silmä määräisesti juuri tuo milli.

3$ näkyvät kappaleelta maksavan  joten ei tuo maata merelle vie, enemmän ketuttaa ettei ole sellaista ajokertaa etteikö jotain pitäs kenttä työnä tehdä. Tällä kertaa petti kaasu servo...

Vanhoilla paloilla ajanee vielä muutaman tankillisen, olisin vaitanut vain uusiin samalla kun vaihdoin jousenkin.


855
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.12.12 - klo: 19.33 »
Tuohon kuvaan viitaten oikean puoleiseen sopivat puuttuu. Eli jos niitä on kahta kokoa niin isommat.

Ei löydy tästä taloudesta tönäriä, joten tarkkaa paksuutta en pysty antamaan  :embarrassed:

Edit: kävinpä ajamassa vanhoilla paloilla niin nyt särky sitten kaasu servo... Nyt taas ketuttaa niin paljon että ei  enää tunnu missään. Lähinnä naurattaa.   :laugh:

Ei niin pientä reissua etteikö jotain v*tuiks...

856
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.12 - klo: 14.44 »
Nii mutta mää ostan vaa sillä ehdolla jos joku viittii vaihtaa mun autoon :sad:

Bensa vehkeet maksaa tietysti mustikoita, mansikoita ja marjakeittoja. Bensa autot eivät tietysti ole niin kovassa huudossa kuin nitrot ja sähköt, ihan hintansa takia.

Mieti autollesi hyvä hinta ja laita se myyntiin tänne

http://rc10.fi/index.php?board=46.0

857
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.12 - klo: 14.38 »
T:ee sarja näytää hienommalta :cool:

Noin, helppoahan se on valita kun ottaa auton joka miellyttää silmää  :grin:

Mites onko ulkomailta tilaaminen pois suljettua? Saattaa säästää jonkun verran.

edit: Jos maininta "FLUX" niin kyseessä sähkömalli

858
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 17.12.12 - klo: 14.33 »
Olen ehkä ostamassa hpi bajaa.Mitä mallia suosittelisitte?

Periaatteessa pohjaratkaisu kaikissa sama, kumpi miellyttää enemmän 5B vai T.
SC:hen ja T malliin taitaa saada aftermarket häkkejä helpommin kuin B malliin. Berttaan täytyy ostaa muutossarja 5B -> 5T/SC joka maksaa joitakin satasia.

esim
http://www.ultimate-rc.net/product/tc_rollcage_baja_5t_5sc_black/

SS malleissa 26cc kone, muissa 23cc.

Saa Kitti versiona joka täytyy kasata itse tai RTR(ready to run) mallina joka on valmis ajoon.

859
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.12.12 - klo: 13.53 »
:grin: kuten varmaan huomasit niitä on kahta kokoa. Itellä on molemmat pultit nii ei tarvii kärsii  :azn:

No jep  :tongue:

Eihän se auta kuin etsiä oikeat pultit ja hankkia sellaiset niin säästyy infernaaliselta noitumiselta. Vaikka varaosia onkin tullut haalittua alumiini laukullinen niin aina tuntuu että jotain puuttuu, vaikka aika kattavasti kaikkea on tullut hankittuakin.

860
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.12.12 - klo: 12.11 »
No mitähän v*ttua nyt taas..

Rupesin vaihtamaan kytkin paloja autoon ja huomasin että pultin reiät paloissa on isommat kuin aikaisemmin  :shocked: Eihän niitä nyt voi noilla pulteilla laittaa kiinni kun pultti on väljä kuin .......

Hobbylinnalta tuli ne palat:
http://www.hobbylinna.com/high-response-clutch-shoespring-8000rpmred-p-15749.html

Gizmolta otin sillo aikoinaan tuon kytkimen kun koneen tilasin
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2038&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=56

Ja vakio bajan konettahan ei enää ole josta ottaa toiset pultit. *ÄRRRR, MURRR, P@sk@@!!*




861
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.12.12 - klo: 11.00 »
VRC:llä taitaa olla kolmea mallia myynnissä. Perus, Pro ja Big bore.

Mikäli itse olen oikein ymmärtänyt niin Pro on tarkoitettu pienemmille vakio ja virikoneille. Tilavuuteen 28cc saakka. Big bore  taas juurikin 29 eteenpäin. Kuulemani mukaan Pro:kin laulaa isommissa koneissa kyllä hienosti.

Pron ja BB:n erottaa ulkonäöllisesti ainakin bajoihin suunnatuissa putkissa ulkonäöstä. BB on paljon pidempi ja paksumpi kuin pro. Pro:n hitsaus sauma on myös jyrkempi kuin BB:ssä.

Vaimennettu Pro:



Vaimennettu BB:



Itsellä ei ole käryä että millaisia putkia VRC:llä on tarjolla nuudeliin. Itse otin vaimennetun äänen takia ja siksi että kuulemma vaimennetusta saadaan parempi alavääntö. Vaimentamattomalla saadaan parempi huippu teho koska kone kiertää korkeammalle. Vaimentamaton soveltuu näin ollen paremmin "urku auki" ajamiseen.

862
Aikooko joku tutustua Norjalaiseen Hemistorm RC:n koreihin? Ainakin omasta mielestä tuo pentabody olis aika makea

http://www.hemistorm.com/hemistorm-penta-body.html

863
En tiedä autosta enkä valmistajasta vaan sen tiedän että on kyllä kämäset sivut näillä pojilla.

Mitä tuotteiden esittelyihin tulee niin niitä nyt ei oikeastaan ole ollenkaan, eikä poikien maantietokaan näytä ihan kohtallaan olevan :DDD Ranskan nasta ei ole osunu tälle pallolle enää ollenkaan.  :grin: :grin:

Perjantai hönössä hymyilyttää jälleen  :azn:




864
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 12.12.12 - klo: 08.54 »
Juhamatti valisti minua putken ostossa joten laitetaan tietoa eteenpäin  :azn:

Eli VRC:n pääkallopaikka löytyy Hollannista ja paketti lähtee matkaan PostNL:n kautta. Davidilta saa pyytämällä seurantakoodin. Paketti matkaa DPD:n kyydillä ja heti kun saa Davidilta seurantakoodin kannattaa soittaa suomen DPD:n asiakaspalveluun:

Puh: 010 804 848

Sieltä sinulle annetaan heidän oma koodi jolla paketin matkaa voi seurata DPDn suomen sivuilla
http://www.dpd.com/fi/%28portal%29/fi


Itselle putki saapui viikossa. Aluksi vaikutti aika nihkeältä kun ensimmäiseen pariin päivään ei tapahtunut seurannassa mitään. Varsinainen kuljetus taisi kestää sen kolme päivää. Verojahan tuosta ei luonnollisesti enää mene Suomen puolella.

Itse tosiaan tilasin vaimennetun sidemount big boren. Uskoisin että Davidilla on aika hyvin putkia hyllyssä laitteeseen kuin laitteeseen  :wink:

865
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 11.12.12 - klo: 22.09 »
Omaan bajaan tilasin big boren suoraan valmistajalta hintaan 190€ kotiinkuljetettuna.

Maksu hoidettiin paypalin kautta, mutta varmasti muutkin tavat mahdollisia.

David de Grootin tavoittaa:

info@victoryrc.nl

866
Mitä muuten on hintaa tuolla kuvassa näkyvällä korilla? Jos ostais suojakoriksi Losille talven riemuja varten..


Edit: eiku pelkällä korilla, ei sitten mitään  :grin:

867
Bensa-autot / Vs: Kelpo truggy / sc
« : 11.12.12 - klo: 10.51 »
Onpahan kallis ostos perus harrastajalle ostaa 1600€ auto rullaavana... (Ajaprod buggy B4.2 4WD)

Siihen kun ostaa tehokkaan moottorin, putken, sähköt + radiot pyörähtää vielä yksi tonni

868
Bensa-autot / Vs: Kelpo truggy / sc
« : 11.12.12 - klo: 10.21 »
T2000 4WD
http://www.symeol.com/Files/25599/Img/08/cprvwb10.jpg

T1000 2WD

Lisättäköön tuohon juhamatin mainitsemaan auton kulkupuoleen sen verran että monessako ajomestassa on tilaa ajaa autolla 100km/h. Pitkään tuollaista vauhtia ei pysty ajamaan a) loppuu tilakesken b) auto häviää horisonttiin aika äkkiä.

Ei ne kulut vaan ne lähdöt  :wink:

Bensa kuskin kannattaa ottaa myös sellainen asia huomioon että ellei ajopaikka ole ihan pihapiirissä niin henkilöauto on jo välttämätön. Ei näitä pirukaan kanna kilometri sotalla.

869
Bensa-autot / Vs: Kelpo truggy / sc
« : 11.12.12 - klo: 08.27 »
"Aitoa HPI nelivetoa ei ole olemassa."

Ei vielä. Tosin huhuja pyörii, että HPI olis julkistamassa tulevilla Saksan lelumessuilla niiden uuden neliveto-Bajan. Tosin sama huhu on pyörinyt jo kahtena edellisenäkin vuonna. Jos mä olisin nyt autoa ostamassa niin odottasin ainakin messujen yli hankkimisen kanssa.

Jep tämä oli tiedossa mutta jäi juuri tuon huhun takia lisäämättä. HPIn kannalta olisi hienoa että julkaisisivat myös nelikon valikoimiinsa.

Odottaminen voisi olla viisas veto tässä vaiheessa. KM T2000:n yhteensopivuuksien kannalta uskaltaisin väittää että jos ja kun 4wd auto tulee, se ei ole yhteensopiva KM:n ratkaisun kanssa.

Hannolta saatiin pieni mainospuhe ja hienoa että joku tuo merkkiä suomeen!

870
Bensa-autot / Vs: Kelpo truggy / sc
« : 11.12.12 - klo: 07.54 »
Ensiksi, tervetuloa foorumille!

Parempaa on kyllä tarjolla se on varma. Mikäli hintarajaa ei ole niin hanki kerralla HPI, MCD, LOSI, FG, Nutech tai vastaava. Varaosiea ja hopuppeja löytyy varmasti HPIn autoihin helpoiten.

HPI
http://www.hobbylinna.com/rcautot-optioosat-bensiinikayttoiset-c-735_738.html

tai

MCD.
http://www.rcautot.fi/

Molemmista autoista löytyy täältä paljon keskustelua, niin talvi kuin kesä käytössäkin.

Oikeanlaiset kumit ja piikit ovat jokatapauksessa melko välttämättömät talvikäytössä että ajamisessa olisi edes jonkunlainen kontrolli. Lumelle tarvitaan pidempää piikkiä, kovaa rengasta sekä agressiivista kuviota. Esim Hostilen MX on tällainen. Jäälle pitää olla paljon lyhyempää ja tiheämpää piikkiä. Sekalaiseen ajoon kutteri ruuvit käyvät oikein hyvin. Lisää juttua sekä ajatuksia kuvien ja videoiden kera löytyy täältä
http://rc10.fi/index.php?topic=65438.0

Takatuuppari kulkee talvella ja kesällä siinä missä nelivetokin kun on oikeanlainen rengastus alla ja riittävästi ruutia pannussa. Neliveto tottakai hieman hallitumpi mutta takaveto sitäkin hauskempi.  :grin: Kopio bajakin voi olla joillekkin hyvä vaihtoehto mutta nuo omat mutaatio versiot kiertäisin kaukaa. Kun osien hankinta tulee eteen niin saattaa tulla äitiä ikävä  :undecided:

Suurinosa meistä tilaa osansa ulkomailta. Nykyään se käy niin vaivattomasti + suomen largescale varaosa tarjonta on melko 0. Hobbylinna ainut eikä sieltäkään tahdo saada mitään, eikä varsinkaan kunnon päivitysosia. Kauppoja maailmalta sekä ajatuksia niihin liittyen löytyy täältä. Suurin suosio siltikin lienee jenkkiläisellä DDM:llä.
http://rc10.fi/index.php?topic=60852.0


Tästä ketjusta löydät videoita niin takatuuppareista kuin nelareistakin talvikäytössä, mikäli rohkenet epäillä ettei takatuuppari etene talvikelissä  :grin: Uusimmista videoista näkyy ainakin juhamatin videota talvella ajosta niin 2wd kuin 4wd autolla.
http://rc10.fi/index.php?topic=61285.0

Jos välttämättä tahdot kopio bajan hankkia niin osta ehdottomasti takaveto. Aitoa HPI nelivetoa ei ole olemassa. Takatuuppari Kingmotoriin HPIn osat käyvät noin 99%:n varmuudella. Tuollaiseen nelivetoon takatuuppareiden osat käyvät ehkä 50% todennäköisyydellä. Eikä tuon T2000:n voimansiirron muutokset vaikuta kovinkaan vakuuttavalta.


Hienoa että largescale kipinä leviää, sen vain sanon ettei paluuta pieneen luokkaan enää näiden jälkeen ole  :grin: Auto on myös rahallisesti pohjaton kaivo joten näihin kyllä saa rahaa menemään niin paljon kuin lompakko antaa myöten  :roll: Ostaa kairatun moottorin, tehoputken ja vähän alu osaa niin on äkkiä tonni selällään.  :evil:

....ja harva täällä vakiona ajaa  :wink:

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31 32 ... 34