Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jaan

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 18
91
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 19.03.10 - klo: 12.35 »
Tässä mun MCD RR V4 Comp.
Jos tänään pääsisi koittamaan viimein, kun tullut hidasteita 1/1 elämässä  :lol:




92
Säännöt ovat vielä osaltaan kesken ja käsittääkseni muutamasta asiasta koko ryhmä ollutkin samaa mieltä. Kuten Mikko tuolla jo mainitsikin mietintä myssyistä.

Tähän kuitenkin totean nyt suureen ääneen!!
Nämä kuitenkin ovat kerhokilpailutasolle tarkoitettuja sääntöjä.
Näistä voi kerho omien tarpeidensa mukaan muovata ryhmälleen sopivat säädökset.
Näitä ei ole pakko noudattaa tietenkään, jollei kerho halua.

Pyrkimyshän on vain se, kun järjestetään "avoimet" kilpailut, on monelle tullut tutuksi yhteinen sävel, jota kannattaa edes kerran taikka kaksi treenata omalla kotiradalla.

Nyt jo kahdessa viestiketjussa on tullut ihmeellistä huutelua ja niitä kamoja on jo myytykin käsittääkseni.
Se ei varmasti ole sääntö väännön vika.
Kerhon omalle radalle varmasti pääsee ajamaan ilman "kisalaillista" autoa ja jos tuo on radallasi ongelma, kannattaa ottaa yhteys kerhotoiminnan vetäjiin.
Yhtään kilpailua ei ole vedetty tarkoilla säännöillä, joten purnaaminen aivan turhaa.
Tässä en voi olla nyt väärässä!


Lopuksi tähän hassun hauska kevennys, jos tiukkoja sääntöjä noudatettaisiin tilanne voisi olla aamulla Nokialla seuraavanlainen :grin: (Käsittääkseni Tonillakin on huumori puoli vielä kunnossa :wink:)

Kaikki yksitoista SC autoilijaa lähtivät Espoosta Nokialle ja nousivat portaita ylös, minne ToniP oli käskenyt heidän mennä. Kun he näkivät hänet, he moikkasivat häntä, joskin muutamat epäilivät. ToniP tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: »Minulle on annettu katsastusmiehen valta näissä kilpailuissa. Menkää siis ja tehkää kaikki SC säännöt autoonne ja opettakaa muitakin noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän katsastusmiehenne koko kilpailupäivän loppuun asti. :lol: :lol:

93
Päivitystä palkintoihin!

Koska täällä mainostaminen kielletty, täällä yleisen sarjaan liittyen juttua!
http://mcdfinland.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=614

94
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 01.03.10 - klo: 14.22 »
Postia tuli takasin: It sounds like you need to send the transmitter to us for replacement under your 30 day electronic warranty.

Aikas suppea tuo takuu noissa kyllä. Mutta on kuitenkin...

Tuo ohjain kannattaa muutenkin kalibroida noparin kanssa uudelleen.

Sisällä huomannut tehojen välillä kadonneen, aivan kuin training mode aktivoitunut päälle ilman pakkia :cheesy:

No nyt tilastoihin lisää rikkinäisiä Traxxas 2.4 radioita. Kantomatka putosi 5 metriin laugh:

Onneksi en ehtinyt laittamaan myyntiin noita, välttyisin ikävältä tilanteelta.

95
SC koppa ei kyllä ilmankierron takia tarvii yhtään reikää lisää..

noihan on pohjasta täysin avoimia ja muutenkin ilmatilavuus on sitä luokkaa että ei pitäs kyllä tulla sen takia ongelmia.

Haluatko faktaa väitteeseesi, vai käytkö ensin ulkona ajamassa jollain valmiilla crossiradalla?

Normaali painoinen 2 wd ainakin tarvitsee, ainakin siitä hyötyä.

4 wd luonollisesti hallittavissa paremmin ilmalennoissa ja kun ei kokemusta tästä ulkona, en turhaan edes mieti.

96
Nyt on SC sääntökeskustelu mainittu jo pienoismalli lehdessä :lol:

Oli juttua Winter jumps 2002-2010 osakilpailut 1,2,3.

SC-10:stä pätkä.

Autot herättivät suurta kiinnostusta ja luokan sääntökeskustelu nousi hetkessä RC-autoilun kuumimmaksi puheenaiheeksi. Toivon mukaan koppakuoriaisia nähdään yhtä runsaslukuisena myös tulevissa kisoissa.


97
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.02.10 - klo: 12.18 »
Laitoin kanssa siilin koneelle en puhallinversiota, mutta sekin laski lämpöjä 10-15 astetta.

Kolmekennoisella vaatiikin jo jäähdyttimen noparille kun pätkäisee hyvinkin nopeasti:lol:
Myös pienemmälläkin pinjonilla sisällä ajettuna. 11 piikkinen pinjoni menee vielä tuon 54 spurrin kanssa. Kone ottaa sitten jo kiinni kartaanin suojaan.
No kun tuohon alkaa saamaan varaosia, pääsee sähläämään paremmin välityksien kanssa..
Tai sitten onkin jo kesä ja ei enää tarvii :cheesy:

98
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi

Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:

99
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 23.02.10 - klo: 10.20 »
On sulla käynyt huono tuuri OV. :undecided:
Koititko muuten säätää siitä ihanasta ohjaimen valikosta asetuksia?

Tuo ohjain kannattaa muutenkin kalibroida noparin kanssa uudelleen.
Minulla ainakin tuli sellainen ilmiö, että kaasua painaessa runttasi vielä sormenpäällä lisää hanikkaa pohjaan, otti kierroksia lisää.. pyörät tietenkin ilmassa testattuna. Ja kamalinta on se, ei tehnyt sitä aina..

Sisällä huomannut tehojen välillä kadonneen, aivan kuin training mode aktivoitunut päälle ilman pakkia :cheesy:
Taitaa nuo jäädä johonkin muuhun käyttöön, ihan servojen liikutteluun pelkästään, missä lie vekottimessa.
Taikka kiertoon vaan sellaiselle, jolla oikeasti on niillä käyttöä ja tarvetta.

100
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.02.10 - klo: 10.01 »
No sitten tässä ehtii ajamaan vanhan RTR:n loppuun, muutamaan kertaakin :lol:
Sitä ennen tuleekin jo varmaan uusi malli ja suosio lopahtanut sen odottelun takia :laugh:

101
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.02.10 - klo: 10.59 »
Itse asiassa kunnon vaseliinia, mutta en suosittele.

102
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 21.02.10 - klo: 09.18 »
Joillain voisi olla kuulemma mielenkiintoa ajaa tuolla MCD Cupissa näillä 1/4 autoilla?
http://rc10.fi/index.php?topic=44109.msg409956#msg409956

Jos näin on. Kannattaa ilmoitella halukkuus, koska on mahdollista pitää näille vaikka oma luokkansa. 

103
Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

 :cheesy:

Hyvä että muutkin herää talvihorroksesta ja kommentoivat ulkona ajamisesta.



Hassua. Olen Hoken kanssa samaa mieltä :mrgreen:
Samalla suoralla olevat kuskit voivat vaikka jatkaa spekulointia säännöistä..


Ei kannata jäädä piereskelemään sinne koneen viereen, vaan tekemään niitä ratoja kun lumet sulaa :cool:
Monen harrastajan lähialueelta löytyy varmasti jonkinlainen rata (Esim. M8, jollei suoraan uutta tee)
Tuskinpa siellä torjutaan auttava käsi radan kunnostuksen osalta ja järjestää jonkinlaisia oikaisuja pahoihin kohtiin. Aina kannattaa kysyä, ei se kysyminen mitään maksa.

Kuitenkin luokka on jo saanut niin suuren suosion tällä hetkellä, joten asian käsittelyä
tuskin torjutaan välittömästi.
Samalla seurat saavat hyvällä tuurilla uusia jäseniä ja kaikkihan on kotiin päin...

Tätä lausetta ei kaikki välttämättä ymmärrä, mutta jos vastaus on negatiivinen! Pistäkää viestiä niin sponsoroin halpoja partakoneita jaettavaksi vanhoille parroille :lol:
Huom. Kertakäyttöisiä, ettei mene oma rc budjetti poskelleen tänä vuonna... 


104
Uloskirjottaudun tästä topikista ja keskityn jatkossa olennaiseen sen minkä aikataulut sallii eli:
http://rc10.fi/index.php?topic=44626.0


Tuossa miehen puhetta! Ottakaa esimerkkiä!

Ja loppuun itseäni vielä lainaten..

Tosikko ajattelumaailma pilaa harrastuksen / luokan välittömästi, vaikka tärkeintä olisi keskittyä ihan itse toimintaan ja luoda harrastusmahdollisuuksia. Tarkoitan tällä ratoja ja järjestöjä, missä harrastajat alueellisesti tapaavat. 



105
Tässä vielä perinteinen video rallatus...

http://www.youtube.com/watch?v=BAi_Mk81nZo

106
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.02.10 - klo: 13.01 »
ja kuvatusta ajokuntosesta SLASH LCG EWO I:stä

ajokorkeus noissa kuvissa 42mm, eli ei mikään touring auto :D

http://picasaweb.google.fi/simizek/Slash_LCG_proto#5439531142442515602

Jos olisin iskuvaimentaja, voisin rakastua sinun iskareihin :cheesy:

Mistä hankkinut? Varmaan tullut jo esille, mutta kertaaminen ei ole pahasta. :wink:

107
MCD CUP 2010 sarjasäännöt



Yhteyshenkilöt

Jokaisessa kilpailukutsussa on yhteystiedot osakilpailun järjestäjille.
Ennen varsinaista kautta voit tiedustella valtakunnallisilta foorumeilta, joissa tiedotamme MCD CUP toiminnasta. Pääsääntöisesti aktiivisin foorumikeskustelu löytyy http://www.mcdfinland.foorumi.eu/kilpailut.

Voit myös lähestyä kysymyksillä s-postilla mcdfinland@wippies.com
Yhteyshenkilömme vastaa kysymyksiinne. Ristiriitaisissa tai muuten ongelmallisissa kysymyksissä MCD CUP toimikunta ratkaisee yhdessä vastauksen.


Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kilpailukutsun mukaisesti.
On parempi ilmoittautua kilpailuun hyvissä ajoin, tällöin järjestäjät saavat aikaa ajokaavan suunnittelussa, kuten myös aikataulussa.

Kilpailijanumerot

Kilpailijanumerot määritellään aina edellisen kauden sarjatulosten perusteella kolmelle parhaalle.
Sarjan voittaja saa numeron 1., kakkonen numeron 2. jne.
Uudet kuljettajat saavat ilmoittautumisjärjestyksessä aina seuraavan vapaan numeron, jollei ole varausta.

Kilpailijanumerot voi anoa ennen sarjaa toimikunnalta. Luetteloa kilpailijanumeroista ylläpitää MCD Cup toimikunta. Varauksia on tehty osoitteessa http://mcdfinland.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=582 Alueelle ilmestyy myös lista varatuista numeroista.
Ilman rekisteröintiä foorumille saat kilpailijanumeron varattua s-postilla mcdfinland@wippies.com, mikäli kyseinen numero on vapaana s-postin luentahetkellä. Numeroista 4-99 voi tiedustella haluamaansa numeroa. Yhteyshenkilö toimittaa luettelon kilpailijanumeroista kilpailujen järjestäjälle.

Autossa tulee olla kilpailijanumero kolmessa eri paikassa: katolla, oikeassa ns. etuovessa ja vasemmassa etuovessa.
Kuitenkin riittää, että numero pitää olla havaittavissa selvästi sivuttaissuunnassa.

Palkinnot

Jokaisessa osakilpailussa palkitaan A-finaalin kolme parasta kuljettajaa muisto- tai esinepalkinnoilla. Kilpailun järjestäjä
hankkii osakilpailun palkinnot.

Viimeisen osakilpailun yhteydessä palkitaan sarjan 3 parasta yhteispisteissä vähintään muistopalkinnoilla. Kts. MCD Cup 2010 tiedote.

Sarjapisteet

Osakilpailuja ajetaan 6 kpl ja 5 tulosta huomioidaan sarjataulukkolaskennassa.

1. 25p
2. 18p
3. 15p
4. 12p
5. 10p
6. 8p
7. 6p
8. 4p
9. 2p
10. 1p

MCD kuljettajat!

Sarjassa ajetaan samalla valmistajan sarjaa.
Pisteidenlasku valmistajan sarjassa suoritetaan samoin kuten 2009. MCD-kuljettajien pisteidenlasku suoritetaan seuraavasti: 10 ensimmäistä maaliin tullutta MCD kuljettajaa saa pisteet, edellä mainitun taulukon mukaisesti välittämättä kokonaistilanteesta.

Kilpailuformaatti/ajanotto

Ajokaava ja aikataulu pyritään julkaisemaan edellisenä iltana ennen kilpailupäivää.
Ajokaavio pyritään tekemään niin, että jokaiselle kuljettajalle tulee ajoa n. 20-30min.
MCD cupissa käytetään Robitronic Lap counteria ajanottolaitteistona. Lisätietoa tulossa MCD foorumille ja valmistajalta tietoa linkistä. http://www.robitronic.com/index.php/lap-counter-en.html

Ponderi suositellaan ostettavaksi omaksi, hinta n.30€. Pondereista tehdään mahdollisesti yhteistilaus kevään aikana.
Ponderin vuokra 5€/kisa ja näitä on rajoitettu määrä vuokrattavana. Vuokraponderia joudutaan mahdollisesti käyttämään useassa autossa. Ponderin vuokraajia opastetaan asennuksessa.

Jokainen kuljettaja on itse velvollinen kiinnittämään ponderin asianmukaisesti autoon ja vastaa ponderin toiminnasta. Ennen alkavaa erää ajanottohenkilöstö tarkistaa ponderin toiminnan ja huomauttaa tarvittaessa kiinnityksestä ja toiminnasta.
Ponderin asettamisesta saa tietoa myös kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Mikäli sääolosuhteet vaativat, tai muun teknisen vian sattuessa, siirrytään välittömästi käsinlaskentaan. Käsinlaskentaan siirryttäessä kuljettajat ovat velvollisia auttamaan järjestäjiä.

Toimikunta voi määrätä uusintaerän mikäli kierrosten laskennassa on ollut ongelmia, tai muu ulkopuolinen tekijä on häirinnyt selvästi laskentaa.


Nostovuorot


Jokaisella kilpailijalla on nostovelvollisuus ajetun erän jälkeen. Viimeinen erä nostaa ensimmäisen erän. Alle 18v kilpailija saa toimia nostajana ainoastaan huoltajan ollessa paikalla, tai sovitusti ennakkoon järjestäjien kanssa. Kilpailijan sijaisena voi kilpailun johtajan luvalla toimia huoltaja tai muu henkilö. Nostovelvollisuuden tahallisesta laiminlyönnistä seuraa huomautus.

Mikäli nostovuoro edellä mainituista syistä siirtyy toiselle henkilölle, nostovuorossa olevan kuljettajan auton huoltaminen on kielletty ilman järjestäjän lupaa. (Järjestäjät joustavat, mikäli iso huoltotyö autossa)


Ajajakokous

Kaikkien osakilpailujen alussa pidetään ajajakokous. Ajajakokoukseen on jokaisen kilpailijan osallistuttava.
Kokouksessa käsitellään mm. kilpailun kulku, lähtötapa, ajanottolinja, radalle nosto (jos muutoksia), tulostaulu, virallinen kisakello, tuomaristo, stop and go paikka, lisämääräykset poiketen normaali säännöistä ja ratakohtaiset yleiset järjestysasiat ym.



Tekniset säädökset

Sarjaan voi osallistua millä tahansa 1/6 & 1/5 kokoluokan sarjavalmisteisella bensakäyttöisellä rc-autolla.
Moottorin tilavuus: Vapaa, kuitenkin sarjavalmisteiset rc-autojen 2T moottorit.
Viritys: Vapaa, kts. radiot ja telemetria.
Renkaat: Vapaa, ei nastoitettuja tai pultti/ruuvi renkaita.
Aerodynamiikka: Kaikki kokoluokkiin sopivat siivekkeet sallittu auton takaosassa. Omavalmiste oltava muovia tai hiilikuitua ja tehty auton skaalan mukaisesti.
Omavalmisteosat: Sallittu, ei teräviä reunoja tai muuten huolimattomasti viimeisteltyjä osia. Auton pitää olla selvästi tunnistettavissa sarjavalmisteista 1/5 tai 1/6 RC bensa-autosta.

Auto tulee olla varustettu toimivilla jarruilla.
Suosituksena kaasutin tulee olla varustettu mekaanisella varmistimella, joka palauttaa kaasun tyhjäkäyntiasentoon kaasuttimen ja kaasuservon välisten vipujen vaurioituessa. Sähköiset FAIL SAFE laitteet sallittuja.
Mekaaninen alkuperäinen sammutus on oltava toiminnassa, vaikka käytössä olisi mikä tahansa kauko-ohjattava sammutustoimintojärjestelmä.
Sammutuspainikkeen pitää olla moottorissa sille tarkoitetussa paikassa.

Kullekin kilpailijalle on sallittu vain yksi auto osakilpailussa.

Polttoaine

Polttoaineena saa käyttää vain vapaasti yleiseltä huoltoasemalta saatavana olevaa bensiiniä. Ainoa sallittu lisäaine on
yleisesti myynnissä oleva 2-tahtiöljy. Erikoispolttoaineet kuten ”racing fuel” on kielletty.


Radiot Telemetria

Autossa saa olla vain kolme kauko-ohjattavaa toimintoa: ohjaus, kaasu/jarru ja sammutus.
Muita elektronisia tai hydraulisia toimintoja auton ohjaukseen tai moottorin toimintaan vaikuttavia radio-ohjattavia toimintoja kolmannella kanavalla ei saa olla, kuin sammutus.


Passiivinen telemetria on sallittu siten,
että näyttö on ainoastaan kuljettajalla.
Passiivisella telemetrialla tarkoitetaan sitä, ettei
telemetriatietojen perusteella mikään säädä autoa aktiivisesti
ajon aikana.


Korit

Avoautotyyliset korit ovat kielletty yleisen turvallisuuden vuoksi.

Kilpailussa huomautuksen tai varoituksen aiheita

• Poistuminen ajajakorokkeelta erän aikana
• Varomaton ajo radalla tai varikolla
• Vasten ajosuuntaa ajaminen
• Tahallinen tai toistuva oikaisu
• Ajaminen radan ollessa suljettuna erien välillä, ennen/ jälkeen erän, ilman lupaa.
• Selvästi rikkinäisellä autolla ajaminen (Häiritsee muiden ajosuoritusta)
• Ratavarikon virheellinen käyttö, testaaminen kielletty.
• Auton korjaus radalla
• Radalle nostovuoron laiminlyönti
• Syytä ilmoittamatta poisjäänti palkintojenjaosta
• Epäurheilijamainen käytös yleensä (mm. huutaminen
ja aiheeton suunsoitto)
• Päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä ja rangaistaan tarvittaessa
esim. stop and go rangaistuksella. (max 10 s pakollinen pysähdys ratavarikolla tai ajajakokouksessa ilmoitetulla paikalla, ratakohtaisesti.)


Seuraamukset varoituksista huomautuksista ja rikkeistä

Mikäli erän aikana on saanut stop and go rangaistuksen, kuljettaja on velvollinen suorittamaan rangaistuksen kolmen kierroksen
kuluessa ilmoituksesta. Mikäli erä ehtii päättymään ennen kolmen kierroksen täyttymistä ja auto ylittää maalilinjan, lisätään 10s sakkoa erätulokseen.
Jos kolme kierrosta on täyttynyt ja eräaika riittänyt, erän saavutettu sijoitus saatetaan mitätöidä.
Tästä kuljettaja saa myös suoraan varoituksen.

1 x Huomautus = ei mitään, kirjataan.
2 x Huomautus = 1 varoitus (Kahden huomautuksen jälkeen, annetaan suoraan varoitus)
2 x Varoitus = suljetaan pois pahimmillaan seuraavasta erästä, taikka mitätöidään edellinen eräsuoritus.
3 x Varoitus = poistetaan kilpailusta.

Huomautukset ja varoitukset ovat voimassa vasta kolmen kilpailujärjestäjän enemmistöäänellä.
Kilpailutilanteessa pyritään käyttämään pääsääntöisesti stop and go -rangaistusta.

Vastalauseet

Kilpailijalle, jota vastaan on tehty vastalause, ei saa
jakaa palkintoa ennen kuin vastalause on ratkaistu.
Myöskään muita palkintoja, joihin järjestäjien päätös
vastalauseen johdosta voi vaikuttaa, ei jaeta. Palkinnot
voidaan jakaa kuitenkin niiltä osin, joihin vastalause ei
vaikuta.

Perusteeton vastalause

Jos vastalause todetaan jätetyn pahansuopuudesta
tai kateudesta, järjestäjät voivat rangaista vastalauseen
tekijää oman harkinnan mukaisesti. Ajanottoa ja kilpailun
tuomarointia vastaan tehtyjä vastalauseita ei
käsitellä.

Kaikki osapuolet ovat velvollisia hyväksymään vastalausetta
koskevan tuomion, lukuun ottamatta niitä tapauksia,
joissa näiden sääntöjen perusteella voi vetoaminen
tulla kysymykseen. Vastalauseen perusteella ei uusintakilpailua / erää
ajeta, mikäli toimikunta katsoo vastalauseen tarpeettomaksi.
Toimikunta ja tuomarit voivat määrätä uusintaerän vastalauseesta huolimatta, mikäli kierroslaskennassa on ollut häiriö tai jokin muu ulkopuolinen tekijä on selvästi häirinnyt kilpailusuoritusta.

Mainostussäännöt ja kuvaaminen

Kaikki tupakka- ja alkoholimainokset autossa ja muissa varusteissa ovat kielletty.
Jokainen osakilpailuun osallistunut antaa ns."hiljaisen suostumuksensa" kuva- ja videomateriaalien käytöön julkisessa mediassa vetoamatta rikoslain 24 luvun 8 §:n mukaan.

------------------------------------------------------------------------------------------

http://nikanoracing.nettisivu.org/mcd-cup-2010/mcd-cup-saannot/

Sääntöihin tehdään tarkennuksia varmasti kevään aikana.
Säännöt ovat virallisesti "lailliset" ennen ensimmäistä kilpailukutsua.

108

Tuota ROAR sääntöä kannattaa kysyä siltä kuka sen on suunnitellut, miksi tuollainen 17.5 kone on valittu.

Ajatus ihan hyvä! Mutta mielestäni poljetaan nyt niin eri sarjassa kuin jenkit.
Ei täällä ole sellaisia ratojakaan mitä niillä on.

Minua ainakin hävettäisi kysyä :cheesy:

Tokihan SC autolla voi ajaa vaikka tuolla 4.5 koneella, ja kestävyyskin on hyvä. Mutta jos osia paukkuu samaa tahtiin kun Nokialla M10-4 autoista tänätalvena ja viime talvena M10-2 autoista niin harrastus loppuu takuulla ennemin tai myöhemmin.

Olen sanaton, ainakin osaksi. :undecided:
Miksi sinne autoon laitetaan sellainen kone jos ei kestä.

Ajoin minäkin ulkoradallamme 4.5t koneella mielelläni, mutta siinä vaiheessa kun vetoakselit alkoivat napsua ja ajoaika kärsii. Vaihtui miedompi kone välittömästi takaisin ja otettiin vauhti takaisin ajolinjojen myötä. Myös ajovirheet ja liikayrittämiset hävisivät kummasti sen myötä. Samaa periaatetta käsittääkseni voi ajatella sisällekin ahtaisiin ja vaaralliseen ympäristöön..



109
Konesäännöstä sen verran että kun tulen viikon kuluttua mökiltä takaisin niin laitetaan 17.5 kone kiinni ja katsotaan kui äijän käy. Sen jälkeen ei tarvitse spekuloida ja arpoa koneen tehojen riittävyyttä/riittämättömyyttä :wink:

Uskon sen olevan muuten ihan riittävä sisätiloissa ja sitten tulisi enemmän kontakteja muiden kanssa. :lol:

Mutta en liputa kokoa siitä huolimattakaan.
 Tuo kone ei riitä ulos. Tai ainakin tulee tylsää :laugh:

110
Tulokset / Vs: Bensacrossi kilpailut 2010 TIEDOITE
« : 17.02.10 - klo: 23.05 »
Osa radasta on soraa yms. ja osa asfalttia rallicrossissa.
Crossissa ei asfalttia.

KokeUA:n porukka varmasti huutelee siitä paremmin keväämmällä.

MCD Cupin säännöt julkaistaan muuten huomenissa. Saadaan tällekin luokattomalle luokalle jotain sääntöjä, joita noudatetaan :wink:

Edit. Siellä olikin nopeampi näppis :grin:

111
Tulokset / Vs: Bensacrossi kilpailut 2010 TIEDOITE
« : 17.02.10 - klo: 18.25 »
http://nikanoracing.pictures.fi/kuvat/kokem%E4en+rata//?action=slideshow

Muuta ei tässä vaiheessa ole tarjota.
Rata on valmis keväällä.

112
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.02.10 - klo: 13.30 »
Jep!

Ja ihan hyvällä koitin leukailla...

Samoin. Ei tätä harrastusta voi liian vakavasti ottaa :mrgreen:

113
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.02.10 - klo: 12.58 »
Pointti alunperin oli se, että traxxas on viimevuosina tunnettu vain pihasuttaajien leluina ja Isot Pojat on vaan nauranut partaansa.


Nyt eletään 2000 lukua. Isojen poikien parrat on revitty viimein pois (Tai ostaneet partakoneen) ja sitä myötä Suomi avautuu muillekin luokille, autoille ja valmistajille. Vapaampi harrastaminen on saanut enemmän ääntä ja harrastustoiminta suorastaan loistaa uusilla kasvoilla, jotka saavat suunsa auki tarvittaessa. Enää ei tarvitse ostaa juuri sitä autoa, että pääsee harrastamaan radoille.
Elämme rc maailman hippiaikaa. Ehkä aatteemme voi kuolla yhtä nopeasti kuin se sai alkunsa, mutta on ainakin lapsenlapsille kertomista, talven pimentyvissä illoissa. :lol:

Tässä oma käsitys asiasta.

T:Kapinallinen Hippi  :cheesy:

 
   

114
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.02.10 - klo: 09.52 »
Kyllä melkee tarvis vetää rasti seinään, kun Isot Pojat (tm) hypettää jotai markan RTR kärryä joltai RTR valmistajaltakin vielä  :huh:

Ihan sama mitä rc autoja on kyseessä, kun kuitenkin osat on yleensä made in Taiwan. :cheesy:

Hienosti Ari on auton säätöihin saanut, hattua siitä ja nopeudesta.

Nyt kun muitakin omistajia on ilmestynyt, miten teillä tuo servo seiveri toimii. Millainen tiukkuus. Huomasin eilen että on mennyt yllättävän veltoksi ja haittaa jo mattokrossituristi ominaisuuksia :grin:

Ja pikaisella katselmuksella huomasin, ei ole säätöä jousessa.


115
Nyt taitaa olla mennyt liian pitkälle koko touhu, kun on muuttunut tällaiseksi vääntämiseksi ja pätemiseksi.

Se mitä keskustelufoorumeilla luetaan, ei tarkoita maailmanloppua :laugh:

Ketjussa on tullut selväksi se, että muutamat haluavat selkeät säännöt luokkaan joita noudatetaan. Ja säännöt ei tule olemaan tiukat.

Kuten Mikko L ja ToniP viimeisissä viesteissään jo mainitsi sääntöjen laatimisesta. mm. näin.

 
Ja kuten jo aiemminkin on kirjoitettu, niin kyllä näistä säännöistä on varsin yhtenäinen näkemys vaikka se ei ehkä ole tämän topikin kirjoittelusta pääteltävissä  :wink:
 

116
Alkuun olisi hyvä järjestää vaikka kerhojen välistä sarjaa kesällä. Joka luonnollisesti avoin kaikille.

Mielipiteitä?

Koska ei ole tapana olla äänessä turhaan.
Asiasta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä vaikka s-postilla raisua.pienoisautoilu@wippies.com taikka yv:nä.

Oma mielipide kerhojen välisestä sarjasta, se toisi mielenkiintoa varmasti enemmän. Kun kerran luokalla on jo jonkinlaista toimintaa ja kiinnostuneita harrastajia koko Suomessa. Varsinkin nyt kuuluu takoa rautaa, kun se on kuumaa. Muuten SC autot lähtevät takapihoille, soramontuille ja myyntiin.

Seurat!

Antakaa mahdollisuus oman seuran SC harrastajille. Varmasti joukostanne toimintaa löytyy riittävän pätevä kaveri, joka on innostunut asiaa omassa seurassa järjestämään. Antakaa heille tukensa ja opastakaa. Ajan tällä sitä takaa, jos seuran vastuuhenkilöllä/henkilöillä/kilpailujärjestelijöillä on jo murehdittavana riittävästi. M8 yms.luokkia ja kilpailuta 2010.

T:Jan

117
Eikä siinä AKK:ssakaan mitään pahaa ole.

Ei siinä mitään pahaa ole. Pointti oli kuitenkin se että on sitä kokemusta KAIKILLA, myös järjestäjillä.
Kuka hemmetin hullu aloittaisi lajia viemään eteenpäin AKK:lle tässä vaiheessa.
 
Päivää.. Mulla olisi mututuntuma tälle lajille, mutta en tiedä onko harrastajia enää kesällä ja ei varmaan edes kaikki ajanut ulkona.


Mikäli SC luokan suosio tästä vielä kasvaa, harrastajat varmasti osallistuvat ennemmin sellaisiin kilpailuihin, joka keskittyy SC autoihin pelkästään.
Ajamaan sinne ollaan menossa, eikä sotkemaan toisten kilpailuita täyteluokkana.

Katsotaan mitä muut seurat ovat aikaisemmasta ehdotuksestani mieltä, jos on mielenkiintoa kyseiseen sarjaan.

tuo kilpailusarjan vetäjänä oleminen kun ei todellakaan ole mikään pikkujuttu.


Ei varmasti olekaan.

Käsittääkseni se voi tehdä helpommallakin rasittamatta ketään.

Esimerkki hatusta.

-Neljä seuraa
-Neljä kilpailua
-Neljä rataa
-Neljä yhteyshenkilöä, jokaisessa luonnollisesti yksi.
Nämä myös keskenään päättävät yhteiset säännöt ja päivämäärät osakilpailuihin, tuoden esille sen mitä seurojen sisällä on pohdiskeltu.
-Yksi hoitaa sarjapisteet, yms. tiedottamisen jos tarvetta. (Voi olla ulkopuolinenkin jos tarvitsee äänestystä.)

-Jokainen seura käyttää kilpailumaksut tietenkin toimintaansa. Kuitenkin hoitaa palkinnot kisaan.

En jaksa enempää selostaa, mutta tuli varmaan selväksi :cheesy:
 

118
Kuten olen aiemmin sanonut, mielipiteeni on, että jonkun "kylähullun" pitäisi ottaa asiasta koppi ja lähteä viemään juttua määrätietoisesti eteenpäin, suuntaan tai toiseen.

Haetaanko nyt oikeasti Suomeen sellaisia sääntöjä, että tämä kylähullu sitten alkaa esittämään sitä akk:lle.?
 
Mielestäni Suomen corr harrastajakunta ei ole tähän vielä valmis.
Nyt on oikeasti tärkeää että ajaminen jatkuu seuroissa vaikka keskenään kesällä ja jopa puuhastelette näille autoille asianmukaisia ratoja, taikka sovellatte jo olevia ratoja. 
 
Harrastajistakin suurin osa ei ole edes nähnyt autoa kesäolosuhteissa, joten opetteluksi se vielä menee jokaiselta.

Käytetään nyt ihmeessä vielä näitä järjestäjien antamia säädöksiä ja hyväksytään ne mitä tarjotaan.

Alkuun olisi hyvä järjestää vaikka kerhojen välistä sarjaa kesällä. Joka luonnollisesti avoin kaikille. Ainakin nyt RaisUA (Vai mitä ukot? :wink:), PRC, UAU, jos kiinnostaa ja mahdollisesti jokin muukin seura kiinnostuu varmasti ajatuksesta, jossa aktiivisia SC kuskeja.
Niistä sitä kokemusta saadaan kun sahataan toistemme radoilla. Myös kokemusta ja tietoa tarkempien sääntöjen varalle, jos on tarvetta 2011.
Sitten voi edetä pidemmälle ja miettiä hyvin virallista SC sarjaa, kun tiedetään mitä tämä oikeasti on ja tulee olemaan.

Mielipiteitä?




119
Mutta kannattaako edes ensi kesäksi miettiä mitään nykyisiä sääntöjä kummempaa?

Oma mielipide on että ei. Mennään edelleen niin kuten järjestäjät haluavat ja linjaus ollut miestäni hyvä. Varmasti 90% sc kuskeista tulee kisoihin ajamaan, ei tavoittelemaan kruunua päähänsä vaan viihtymään samanhenkisten kesken (Eli sitä p jauhantaa)
Toki tavoitteita saa olla ja kilpailuhenkeä. Mitä nyt näitä kisoja on ollut, käsittääkseni lauteilla on ollut rento meno ja näihän sen kuuluukin olla.

Vielä tuosta kesäkaudesta ja sen säännöistä. Kuten olen toistuvasti kommentoinut moottoriasioista, sille tuskin tarvitaan rajoituksia. Pääseehän noilla kovaa en sitä sano, mutta paikat kun alkaa leviämään pienestä ajovirheestä ja tukivarret napsahtelee liikayrittämisestä, opettaa sekin varmasti monia valitsemaan koneensa taitojen mukaan.


Nelkkua varten ROARillehan ei taida vielä olla sääntöjä, mutta eiköhän nekin pian tule ja mahdollisesti niitä voidaan joiltain osin soveltaa.

Nämäkin autot taitavat olla sen verran eri planeetalta, joten mitä muuta kuin moottori rajoitusta tuohon voisi keksiä, jos jotain tarvitsee rajata.

Tietenkin moottori ja painorajoitus yhdessä, tasaisivat nelikkojen menoa edes jotenkin.
Näitä tuskin enää tarvitsee talvikaudelle murehtia. Katsoo tuon kesän ensin. Kerrankin tilanne siten ettei kukaan sc-10 4wd omistaja ole ajanut ulkoradalla Suomessa, joten kommentteja käyttäytymisestä tietopohjana, ei voi olla kuin youtube.

120
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.02.10 - klo: 17.11 »
Ja kun käyttää niitä aluslevyjä sokkien alla ja teippiä yms. koritolpan lautasella, en ole hävitellyt niitä sen jälkeen. Todella harvoin on irronnut ja syy löytyy kirkkaasta pinnasta heijastuvasta peilikuvasta :grin:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 18