Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heikkri

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
92
Polttisautot / kysymys fg-autoilijoille
« : 26.06.03 - klo: 23.14 »
voi

93
Nitro tekee hyvää sydämmelle !!
_etanoli mielelle !!
Risiiniöljy suolelle !!

94
Kone kuulemma kuluu nopeammin kylmänä !!

95
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 19.06.03 - klo: 23.16 »
...pyörän kulmat...

96
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 19.06.03 - klo: 21.29 »
Voisivatko ko. auton käyttäjät kertoa kokemuksiaan erilaisista SET-UPeista. Erityisesti Torsen-diffin vaikutus, iskariöljyt/reikien koot, diffi-öljyt, iskareiden kiinnityspisteet, pyötänkulmat casterpaloineen jne...

Toivottavasti myös tosissaan kilpaa ajavat heltyvät luopumaan salaisuuksistaan, koska ajotaito/luotettavuus ratkaissee kuitenkin lopulta pelin.

Säätövinkeillä lajiin voitaisiin saada uusia yrittäjiä.
Infernon käyttäjien vinkit lienevät myös kelvollisia, koska crossi autot ovat varsin samankaltaisia aloittelijan näkökulmasta.

Säätösekvenssi (mitä missäkin järjestyksessä) olisi taatusti suureksi avuksi. Kaikkihan eivät ole 1/8 juhakankkusia.

97
Vapaa keskustelu / Asiallisia keskustelijoita?
« : 19.06.03 - klo: 07.52 »
fiesta6

98
Polttisautot / Mikä moottori?
« : 18.06.03 - klo: 20.58 »
2002 luettelo ilmoitti mustakantiselle 1,7hp.
2003 malli lienee ärjympi.

99
Vapaa keskustelu / Asiallisia keskustelijoita?
« : 18.06.03 - klo: 20.54 »
jukka

100
Vapaa keskustelu / Asiallisia keskustelijoita?
« : 18.06.03 - klo: 15.23 »
puuha-pete

101
Polttisautot / 4-pyörä ohjaus
« : 11.06.03 - klo: 23.26 »
Pienemmät renkaat ja jousitus alas ?? Lähenee crossaria ?

102
Polttisautot / 4-pyörä ohjaus
« : 11.06.03 - klo: 23.20 »
En ole rakentanut vielä, koska voimaservo poisti kääntymisongelmat. Pitäisi saada superlyhyet möngintävälitykset ja 4-tahtikone, niin voisi harkita. Kääntyminen taatusti paranee, tosit saattaa tulla vauhdeissa helposti voltteja.

103
Polttisautot / Tarvitsisin vähän aloitus apua!?
« : 11.06.03 - klo: 23.00 »
Jos on käytettävissä sorarata, hobaon polttiscrossari.
Jos haluaa ajella missä tahansa, polttismonsteri. (kaliita suomessa)
Asfaltista ei kokemusta.
Jos ruuvimeisseli pysyy kädessä, kannattaa kasata itse.
Kasauksen laatu on varmasti vähintääkin sama kuin kiinalaisella lapsella ( ei nääs ole kiire).
Polttis on yllättävän helppo ( tosin sisällä vähän haisee).

104
Polttisautot / 4-pyörä ohjaus
« : 11.06.03 - klo: 22.45 »
4-pöyrä ohjauksesta tulee helposti tosi kiivas/hätäinen, paitsi jos on käytettävissä todelliset maastovälitykset. Rakentaminenkaan ei liene kovin helppoa. Itselläni on .21 mega-forcessa hitecin 645 ohjauksessa, joka todellakin alkoi vasta oikeasti kääntää autoa.
Isojen munkkien kääntäminen näyttää todella tarvitsevan vääntöä.
Suosittelen voimaservon kokeilemista ennen 4-p ohjausta.
Mega-forcessa etu- ja takapää ovat identtiset vivustojen suhteen, (samanlaiset tukivarret ja raidetangot takana( vain kääntö puuttuu)) mutta servovivustojen kanssa joutuu ehkä lieviin ongelmiin ainakin suojausten osalta.

105
Vapaa keskustelu / ISKARI ÖLJYT ??
« : 30.05.03 - klo: 21.58 »
Onko kellään varmaa tietoa siitä, miten kyoshon iskariöljyt 100 -
800 vastaavat oikeita w-viskositeetin öljyjä. Jos arvata voi niin viskositeetti ja hinta ovat molemmat kerrottuja kymmenellä.
Yleensä w-ilmoittelijat tarjoavat 10-80 öljyjä, kun taas muutama japsi 100-800. Hinnoissa näyttää olevan sama ero jos pärjää w35 ja alle öljyillä. Näitä nääs saa moottoripyörien haarukka öljyinä (myös silikoni) desin sijasta litran samalla hinnalla.

106
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 30.05.03 - klo: 21.34 »
Kisakoneista:
Ainakin jotkut kisakoneet ovat alakierroksilla laiskempia kuin normaalit.
Voisi kuvitella, että monsteriin saa todellista suorituskykyä vaihtamalla esim. pillin tosi alakierros sellaiseksi.
Esim paris 650al tuntuu olevan suosittu maailmalla.
Jos huippuja hakee (tosin outoa monsterin luonteelle), 40000 kiertävä kisakone niitä tarjoaa, ja 20000 lähtee.

107
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 28.05.03 - klo: 21.48 »
Gallona ajettu. Osia hajonnut kiitettävästi. Tosin töppäilyjen ja tyrimisten seurauksena. Voimansiirto näyttää kestävän .21 koneen.

108
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 24.05.03 - klo: 23.35 »

109
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 24.05.03 - klo: 23.29 »
http://www.madforce.net/
vain pakki puuttuu !!

110
Vapaa keskustelu / Sähkö vai polttis?
« : 24.05.03 - klo: 21.59 »
Polttis on oikea auto. Sähkö/hybridiautot ovat sitten joskus tulevaisuudessa. Mukana ääni ja haju. Mahtavia laitteita. Kaupantekijäisinä mieletön teho !! Lyhyseti: Kannatan polttista !!
(polttisten rassailu ei ole kummoista)

111
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 24.05.03 - klo: 20.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Tuota noin... jos homman ajattelee näin :  Kun toinen kone alkaa nyykähtää antaa toinenkin kone tehonsa käyttöön, jolloin 1+1 = melkein 2. Eli vaikkei koneet kävisikään aivan samanlailla, mutta mahdollisimman hyvin säädettynä veikkaisin että tehonlisäys on melkoinen verrattuna yhteen koneeseen. Amerikan poijaathan on sitä mieltä, että tehot kaksinkertaistuisi, mikä kuitenkaan ei varmaan pitäne paikkaansa.


niinno, siltä pohjalta mitä R/C lehdissä on ollut artikkeleita niin lopputulokset on olleet hätkähdyttävän rajuja pelejä (ja hauskoja). En kuitenkaan väitä että olis tehokkaampi kuin isompi yksimoottorinen, mutta kyllä tehokkaampi kuin 1 x sama moottori


Ilman muuta kannatta kokeilla, varsinkin kun moottorit on jo maksettu. Tekee synkronoinnit niin hyvin, kuin pystyy. Ajelee vaikka yksi kone kerrallaan ja pistää säädöt kohdalleen ja kokeilee sitten yhdistelmällä. Soundit voi olla mielenkiintoiset:
Työ tahdit samaan aikaan = 1.pyttyinen
1/2 kierroksen ajoituksella harrikkamainen soundi.
Kierroksen erolla normaali kaksipyttyisen soundi.
Onnea ja menestystä !!

112
Polttisautot / GS21R
« : 23.05.03 - klo: 23.31 »
Voi olla, että 50l ajettuihin koneisiin ei monestikaan olla tyytyväisiä.
Sinänsä kelpo suoritus merkistä riippumatta. ( onko tuo mainos, voisi olla järkevää ostaa ko. kone, jos kestää ajaa noin paljon) ??

113
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 23.05.03 - klo: 23.08 »
Totta ! Mutta nyt juttu perustuu siihen, että on pakko päästä laittamaan kaksi konetta !! Lieneekö jotenkin coolia, seksikästä, tai sitten on kaksi konetta käytettävissä, kuten mikalla lienee ??

114
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 23.05.03 - klo: 22.59 »
Synkronoinnista seuraavaa:

1: Koneet erillisilä kytkinkelloila ja yksi kaasari ( = toisistaan riippumattomia)->
yhden kaasarin näkemä kuutiotilavuus vaihtelee 1xkone-2xkone ->
Ei toimi ! (koneiden keskinäinen ajoitus ei pysy samana kuin "oikeissa" useampisylinterisissä koneissa)

2. Koneet erillisillä kytkinkelloilla ja molemmilla oma kaasari ->
Kaasarien kurkkujen aukeaminen tulee saada synkkaan. Ja lisäksi seokset tulee saada synkkaan ts. koneet käyttäytyvät identtisesti koko kierrosalueella.  Jos hommaa verrataan 1:1 koneisiin, joissa suuttimet ovat kiinteät, ongelmaksi muodostuu pikkukoneiden seossäädöt. Ne voi saada vain noin suurinpiirtein "sinnepäin" Kurkkujen aukeamisen säätäminen synkkaan riittävällä tarkkuudella tulee jo olemaan riittävän vaikeaa. 1:1 moottoreissa homma voidaan hoitaa vertailemalla alipaineita kaasareiden kurkuista, mutta näissä pienkoneissa homma tuskin onnistuu.
Seos juttu vielä lisäksi.

3. Paras vaihtoehto näyttäisi olevan :
Koneet kiinteästi samassa päärattaassa ja yksi kaasari, josta tulee samanlaista löpöä molemmille koneille. Kytkin kello vasta päärattaan jälkeen. Tässä vaihtoehdossa koneet voitaisiin ajoittaa 1-kierroksen offsetilla, jolloin yksi kaasari (kummasta vain) koneesta riittäisi, ja näin ainakin seos molemmille koneille olisi sama.
Vaikuttaa siihen asti hyvältä, mutta kuinka kaksi toisiinsa kiinteästi kytkettyä vetokäynnistin konetta käynnistetään ??

4. Lopuksi: Paras vaihtoehto lienee yksi riittävän tehokas kone.
Se, että jos ameriikan poijjat ovat kahden koneen yhdistelmiä rakennelleet, ei tosiaankaan tarkoita sitä että 1hp+1hp =2hp, ja että se oikeasti toimisi. Varmaan pysyy käynnissä, mutta pääsisikö melkein samaan suorituskykyyn sammuttamalla toisen koneen.

5. Jos kokeilla haluaa, itse ainakin kokeilisin seuraavaa: Tekemällä synkronoinnista säädettävän (servo seokseen tai kurkkuun) ja asentamalla koneet siten, että toinen vetää etupäätä ja toinen takapäätä, pääsee kokeilemaan säädettävää vetosuhdetta, kuten nykyisissä ralliautoissa. esim 40%/60% etu/taka. Tämä nyt lienee tosi utopiaa !!??!! Olisipahan ainakin tullut kokeitua sellaista, jota joka nettisivulta ei löydy !!

Taitaa olla aika pehmyttä tänään...

116
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 22.05.03 - klo: 21.57 »
Tässä vielä hpi-savagen tehon puutteiden kanssa pyöriskeleville, tahi rättäri-faneille. Bokseri-savage :

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=2335

119
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 22.05.03 - klo: 17.01 »
Vivut ja asennuksen varmaan saa järjestymään, mutta miten kaksi moottoria synkronoidaan käyttäytymään identtisesti. Eli kaasut / seokset jne. Voisi kuvitella, että toinen voi jarruttaa toista ->
1hp +1hp = 0,8 hp ???

120
Polttisautot / Traxxas T-Maxx. kokemuksia?
« : 15.05.03 - klo: 10.08 »
Hyvin on ameriikan pojilla markkinointi hallussa.
60% lisää lukemaan, jota kukaan ei tiedä.
Koon suhteen halpaan meinasi mennä aikoinaan vanhakin.
Pidin itsestään selvänä, että kone on .25 (eli n. 4cm3).

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6