Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - soulost

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Nyt täytyy myöntää, että luin aikaisemmin tuota säiettä itsekkin mutta unohdin sen olemassaolon. Nooh, keskitytään tässä tämän radan rakentamiseen ja vinkkeihin.

Duster1 hyvä että otit asian puheeksi. Tilaa paikalla on enemmänkin, mutta ajattelin pienemmän alueen riittävän. 1,2m voi tosiaan olla liian kapea isoilla autoilla ajettaessa, toki mutkiin tulee levitysaluetta joka sallii pitemmätkin luisut (alta 2m leveimmillään). Eli taitaa olla parasta heti alusta pitäen alkaa suunnittelemaan rataa n. 2metriä leveeksi. Tämä helpottaa radan tekoakin siinä mielessä, että traktorin perälevyllä saa suoraan about oikean levyistä raidetta.

Täytyy tänään kotiin mennessä käydä mittaamassa alue ja lähteä sen pohjalta suunnittelemaan rataa. Alue on muuten täysin tasainen (kannot poistettu jne), mutta tontin kulmalla on pari isompaa kiveä. Voisi miettiä, jos noita saisi hyödynnettyä radassa jotenkin.

Tekisi mieli lisäksi toteuttaa jostain kohtaa radan ylitykset hyppäämällä auton kanssa. Voi olla ihan susiajatus jo syntyessään - mutta tekisi vaikka lisähaaraksi sivuhyppyrit radan yli ja takaisin esim. 5m päästä... Tulis aika veikeä lisä radalle vaikka sitten vain hauskanpitoa varten. Eli perusrata olisi ilman ylityksiä, mutta mahdollisuus hyppyyttää sivurataa pitkin.

Edit: Savipitoisen maa-aineksen käyttöä pinnoitteena en ajatellutkaan. Savihan on crossiradoilta etenkin hyppyreistä jo tuttu elementti. Täytyykin miettiä mistä saviperäistä ainesta saisi helposti ajettua.

92
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 14.01.10 - klo: 11.37 »

Hyvä korjaus, katselin ostamistilanteessa siis molempia, mutta päädyinkin tilaamaan acomsin briteistä. Hyvä huomio :)

93

Terve,

harrastuksesta innostuneena autoina on nyt pikku e-revo ja savage flux. Isoveljellä Stampede + iso harjaton e-revo, lisäksi sukulaisilla pari autoa. Omakotitalon onnellisena omistajana vapaana olisi suhteellisen iso tasainen alue, jossa multa/hiekka maaperä.

Ei ole kunnon kuvaa alueesta, mutta lääniä olisi radalle aika sopivasti. Maastokin olisi siinä mielessä hyvä, että pihan reunassa on noin 1,3m pudotus alaspäin - autolla voisi ajaa pihasta ja näkisi hyvin.



Nyt kaivattaisiinkin kommentteja radoilla ajaneilta.

- Mikä kokoluokka radalle olisi sopiva?
* Radalla ajetaan pääasiassa off-road 1/10 kokoluokan autoilla. Ajatuksena on käyttää noin 8x10m aluetta.
- Sopiiko multapohja autoilla ajamiseen vai olisiko esimerkiksi max 10mm raejaolla oleva hiekkapinta pakollinen?
* Mietin, että jos tasoitetulle radalle levittäisi harson (estämään kasvillisuutta) ja päälle laittaisi vaikka 5cm hiekkakerroksen
- Minkä levyinen radasta kannattaa tehdä ja mikä radan pituus on sopiva?
* Ajatuksena on tehdä radasta noin 1,2metriä leveä
- Minkälaisia hyppyreitä?
* Tarkoituksena tehdä crossiradalta tuttua aaltoilua ja lisäksi yksi isompi pöytähyppyri ja pari pienempää laakahyppyriä
- Miten ajoradan reunat kannattaa tehdä?
* Budjetti rataan on pieni/olematon. Alustavasti mietin viemäriputkea, jonka tarvittaessa halkaisisi. Toki, tällä hetkellä viemäriputkea ei satu olemaan ylimääräisenä, joten tuleeko mieleen jotain muuta edullista konstia tehdä reunat ajoradalle?

Jos teillä on hyviä ehdotuksia radan muodoksi, niin pistäkääs paintilla ajatukset digitaaliselle paperille ja räpätkää osoitteeseen jarkko.turkki@gmail.com

Myös muut kuvat hyviksi todetuista radoista otetaan vastaan, joko tähän keskusteluun tai sähköpostin liitteenä. Liittelen kuvia sitten tänne. [/size

94
Sähköautot / Vs: Nichimo Luminous 4WD
« : 14.01.10 - klo: 10.16 »

Saiskos papu laitteesta kuvia :) ? Ihan mielenkiinnosta!!

Isoveljeltä löytyy noin 8-10v vanha kyoshon polttis, baja beetle. Härski laite..

95
Radiolaitteet / Vs: Oman ohjaimen rakentaminen
« : 14.01.10 - klo: 10.14 »

Itse olen juottanut naapurin arskaa monet kerrat, mutta ei se tinaaminen silti meinaa onnistua :D eiq..

Jooh, mutta mielenkiintoinen projekti. Ruma rasia, mutta omaperäinen idea :D Plussat siitä!

96
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 14.01.10 - klo: 10.08 »
Eurglen halppis mankka tuunattu sopivammaks omaan kouraan. Eli ratin pudotus/kääntö hässäkkä otettu pois. Ei onnistu ilman sahaa, taikka muitakaan työkaluja :D Mut toimii edelleen.

Edit. Samalla löysäsin ratin jousta ja nyt onnistuu herkemmin kääntely...

Millä kiinnitit ratin, jos kerran sen sahalla otit irti? Pistätkö vähän tarkemmat vaiheet modaukselle, tiedän kannattaako ruveta tekemään omaan kun saapuu brittilästä.

97

Mulla on yksi tuommoinen castlen linkki ja kaapeli ylimääräsenä, tilasin towerhobbiesilta mutta kerkesin myydä auton pois. Jos jotakuta kiinnostaa niin yv.

98
Lumilinko on laiskoille! :lol:

tai kiireellisille joilla on muutakin tekemistä kun kolalla hinkata  :roll:

Mönkkäri ois kyllä kähee omakotitalon pihatöihin, mutta nelikoilla on hintaa se reilu 4000€ joka tapauksessa.. Kallista:p Parasta vaan työnnellä kolalla ja ottaa kärkilapio kauniiseen käteen..

99
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.01.10 - klo: 17.11 »

Kukahan se oli joka kaipaili sitä harjattoman päivityssettiä stampeen? Pistä yv:tä.

http://rc10.fi/index.php?topic=43333.0

100
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.01.10 - klo: 15.26 »

Onkohan tässä nyt dilemmaa kosteussuojauksen ja 6s lipojen välillä? Kuormitetaan ja kun nopari ei hengitä -> kuumeneminen ja savut.

Eli talvikeliin sopivaksi voisi kuvitella elmukelmu/lakka/teippi suojauksen ja 4s lipot. Noh, torstaina on molemmat käytettävissä, 4s ja 6s. Täytyy vähän tarkkailla motin ja noparin lämpöjä suojauksen jälkeen...

101
Sähköautot / Vs: Rc Moottorikelkka
« : 12.01.10 - klo: 11.37 »

On se pirun hieno.

Lisäät vielä yhden ominaisuuden.. Kuski morjestaa napista.

Tuon jälkeen menet kelkkareitin varteen ja morjestelet vastaan tuleville kuskeille!

102
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.10 - klo: 10.10 »
No ei se Kyosho Mad Forcekaan ole huono. Kaverilla on kestäny 2 vuotta pihasuttailua ja koko aikana on mennyt vaan yksi vanne. Eli aika hyvä auto on kyseessä jos ottaa huomioon 399€ hinnan..

Mutta jos rahaa riittää (579€) niin miksei savage X? Savage X - Savage"perheen" suurin jäsen. 4,1 kuution kone. 17mm hexat. Roto vakiona. Hintaa melkein 600€..

MadForce

+ Kestävyys

+ Hinta

- Kalliit osat


Savage

+ Kestävyys

+ Suosio

+ Varaosien saanti

- Hinta

Oletko nyt ihan varmasti sitä mieltä, että haluat nitroauton?

Sähköautoihin siirtyneenä löytyisi 20% polttoainetta nitroautoihin, maksoi 49e+pk.
Käytetty noin desi. Tarjouksia voi heittää yv, tilattu siis pari kk:tta sitten.

103
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.01.10 - klo: 09.46 »

Voiskos väki laittaa kuvia omista kosteussuojauksistaan? Vai pitääkö suurin osa autonsa varastossa kesään asti ja ajaa sillä vain kuivilla keleillä...?

Savagen pitäisi saapua tänään postissa. Sen jälkeen alkaa uusien patterikoteloiden ja kosteussuojauksen suunnittelu...

104
Vanhemmilla ihmisillä varmaankin yleisin syy on "eiku pojalle ostin lelun, ni se pääsee leikkimään" ja isukki ajaa eniten! Mutta meillä kyllä tuo 8 vuotiaskin pitää huolen siitä että pääsee tarpeeksi ajamaan :) Tästä syystä talossa on kaksi autoa...

Mini e-revon kaveriksi tulee nyt HPI savage flux. Jotta piha-ajoissa ei olisi liian tylsää, niin veli tilasi harjattoman e-revon. Joutuu ilmeisesti oikeasti tekemään radan omakotitalon alapihalle ensi kesänä...

105

Onko kukaan löytänyt 5-6s akkuja, yli 4000mah, yli 25C alle 63,5$ (tulliraja) suomeen tilattuna? Vaikka sitten muualta kuin hobbykingiltä?

Jos on niin postaa tänne tai pistä YV. Alkaa turhauttamaan, kun näyttää järestään menevän yli 65$ 5-6s paketit.

On meinaan aika turhauttavaa, jos pitää lähteä Lahdesta saakka hakemaan paria akkua tai maksaa postille 20€ + tullit tullauksesta...


106

Moi,

aika monelle tuttu kauppapaikka hobbyking tavaroiden hankintapaikkana mielessä. Haluaisin kokemuksia tilauksista
- Onko jäänyt tulliin, jos kokonaisarvo ylittänyt 45€?
- Onko tilauksia kadonnut matkalle?
- Mikä on ollut toimitusaika?
- Onko muita edullisia paikkoja tilata Lipoja?

Lähinnä katselin noita 4-6S akkuja, joiden hinta tilattuna menee sinne yli +50€. Harmittaisi tuon muutaman euron takia lähteä akkuja hakemaan tullista ja maksamaan ylimääräisiä kuluja. Hakuna ollut 5-6S akut, väh. 5000mah ja min 25C.


Towerhobbiesilta tilasin auton osia, mutta kesänyt jo liki kuukauden paketin saapua. Ilmeisesti towerhobbies merkkaa aina paketin arvon paketin päälle, joten paketti taitaa joka tapauksessa jäädä tulliin.

107
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.01.10 - klo: 22.14 »
Siinä kuva miten omassa on rinnan kytkentä. Tosiaan noihin vakio koteloihin ei pahemmin 4-5s pakat mene millään.

Tuo on selkeä rinnankytkentä, plussat plussiin ja miinukset miinuksiin.

Mutta miettikääpäs tuota "kääntää vain toisesta akusta liittimen toisin päin":

Tuolloin virta kulkee noparista lähtien + -> + 1.akun napaan josta - jatkuu toisen akun plussaan -> josta + jatkuu noparin miinukseen.. Ei tuo kovin suositeltavalta kuullosta. Plussat plussiin ja miinukset miinuksiin kuullostaa jo hyvälle. Hobbykingiltä näytti löytyvän _ainankin_ 3700mah 4s akkuja, jotka koteloon sopivat. Kannen kun ottaa irti niin taitaa mahtua isompiakin, löytää vaan sopivan muotoisia.

Yritin etsiä aftermarket akkukoteloita tuohon autoon, mutta ei näyttänyt löytyvän. Olisikohan tässä paikka tehdä itse oma, jos moisen auton hommaa. Kyse on kuitenkin vain parista millistä, mikä jää isompien akkujen kiinnittämisessä vajaaksi.

Alumiini tai kovamuovi materiaaliksi ja ruuvaamaan uusi kotelo autoon. Kantta siihen ei tarvitse, ainoastaan alareunan, kiinnikkeet ja ulkoreunan.. hmm.. täytyypä soitella sorvarille ensi viikolla.

108
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.01.10 - klo: 17.19 »
Toise akun liittimet toiste päin.

Onko ihan noin yksinkertainen :D ?  :afro:

109
Parin päivän selaillu ilman käytännön kokemuksia kommentoisin autoista

E-revo
- parempi hallittavuus ja ohjattavuus
- pohjaa hypyistä helpommin
- aavistuksen herkempi hajoamaan
- osien saatavuus suomessa hyvä, ainankin saben kautta (nopea toimitus, jos osia varastossa)

Savage flux
- sopii paremmin hypyttämiseen ja kovaan ajoon
- alumiinirunko ja kestävät osat
- epävakaampi
- vakiopinioni saattaa mennä sileäksi 6s ja kovassa ajossa
- osien saatavuus?

Molemmissa yhtä paljon tehoa lähes yhteneväisen moottorin+esc vuoksi.
Molemmat jo vakiokuntoisena täysin toimivia ja kestäviä laitteita ilman välitöntä päivitystarvetta.

110
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.01.10 - klo: 15.36 »

Löysin kuvan tuosta orkkisliitännästä netistä manuaalista. Kertookos joku miten tuohon tehdään muutos niin että akut on turvallisesti rinnan kytketty?


111
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.01.10 - klo: 12.46 »
voi pärse.. mitä enemmän lueskelee juttua niin sitä enemmän alkaa kallistua savage fluxiin e-revon tilalta.. E-revon saatavuuskin on aika tiukassa tällä hetkellä. Haluan meinaan hyppyyttää autoa paljon ja nuo traxxasin tekeleet ei oikein sitä tunnu kestävän.

Jos jollakulla on myydä flux, niin yv:tä kehiin. (tai tietää mistä sais edullisesti)

Tässäkin threadissa taisi olla jo juttua, mutta kadotin sen kohdan. Savagessahan on akut oletuksena kytketty sarjaan. Mitä tarvitse tehdä, jotta voin asentaa 2kpl 5s tai 4s akkuja rinnakkain autoon?

Näyttäisi saavan paljon paremman ajoajan hinta/laatusuhteeltaan, jos ostaa suoraan 4-5S 5000mah akkuja 2kpl verrattuna siihen, että yrittäisi löytää 2S akkuja 10 000mah...

Arvostaisin nopeaa vastausta, voisin laittaa tilausta viikonlopun aikana sitten menemään, jos tiedän tuon onnistuvan...

112
Yleinen keskustelu / Vs: Rinnekone ...
« : 08.01.10 - klo: 12.05 »

Nyt täytyy kyllä sanoa, että repeilin ihan lahjakkaasti katsoessani noita videoita... Lolz... No mutta pääasia on että on hauskaa, ei pidä unohtaa että lelujahan nämä RC-vermeet ovat ja tarkoitettuja hauskan pitoon!!

113

Kuinka paljon tuo HPI Savage Flux painaa ilman akkuja? E-revon paino näyttäisi olevan samoissa e-maxxin kanssa, noin 4.2kg.

Hieman ihmetyttää tuo 27mhz ohjain savagessa, toimiiko tuo oikeasti niin kuin pitääkin vai vaatiiko upgraden gigahertzi ohjaimeen?

114
Taitaapi olla aika rankka ajotyyli :shocked:. Mä en saanut tosta autosta rikki kuin vasemman puolen tukivarret edestä ja takaa, ja nekin asfaltin reunaan 3s lipoilla kaasu pohjassa.

3s lipoilla hyppyytin autoa terävältä n. 40cm korkealta hyppyriltä. Alastuloon olin laittanut lunta pehmentämään, mutta välillä tultiin kovalle alustalle kun meni hypyt pitkäksi (9metrin kiihdytysmatka, 6metrin loikkia). Hypyissä ei sen kummemmin mitään autoa kuluttavaa ole ajoittaisen tasaille laskeutumisen lisäksi. Olivat vanhat muoviosat jo kovasti kovettuneet, joten edesauttaa auton hajoamista.

Uudet osat mitä autoon nyt laitoin niin keitin kattilassa. Nyt vaan odotellaan sabesta saapuvaksi korin osia, että pääsee uudestaan ajelemaan. Autossahan minulla on kunnolliset lumiketjut ja pitoa riittää...

Edit: Niin joo, sain vielä antennin suojaputkenkin poikki. Mutta sekin on jo vaihdettu uuteen.. Kohta on auto kuin uusi, kaikki muoviosat vaihtoon..


115
E-Revosta on olemassa myös 1:16 mittasuhteen ns. Mini Revo. Halvempi. Ehkä tuo video valaisee sinua kumpaan päädyt tai osaat arvioida millaiseen ajoon oma autosi tulee. Kuten todettu, niin kummatkin ovat parhaimmistoa.

Täytyykin katsoa tuo video läpi kun kerkeän. Minulla on 1/16 vxl revo ja möin juuri e-maxxin pois, tosin harjallisen version. Pikku revosta kerkesin kahdella ekalla ajokerralla hajoittamaan
- kaksi kertaa takatolpat
- molemmat taka-akselit
- takavanteen
- sain kuoreen hienot reiät aikaiseksi

Toki pakkastakin oli ajokerroilla noin 10-15 astetta, luultavasti tuokin vaikutti asiaan, mutta silti mietin että olisiko tuo HPI kestävyydeltään minulle parempi valinta... Jos iso e-revo on kestävyydeltään samaa luokkaa kuin pikkuinen, niin kalliiksi tulee.. Ostan auton ajoa varten, enkä hyllyssä ihailua! :) Toki ison e-revon ulkonäöstä pidän enemmän kuin savan.

116

Se on totta, enemmälti Savage e-maxxiin viittaa kuin e-revoon. E-Revon kaltaista sähköautoa ei taida kilpailevilla merkeillä olla tällä hetkellä? Varmasti niitä kohta on, e-revo tuntuu nauttivan aikamoista suosiota.

E-maxxilla ajellessani yksi ainankin itseäni häiritsevä tekijä oli kääntösäde. Tietääkö kukaan onko savagessa/e-revossa parempi kääntösäde kuin maxxissa?

Onko HPI vs Traxxas autoissa kestävyyden suhteen suuria eroja?

117
Onko kellään kokemuksia molemmista otsikko mainituista ajokeista tai tarkempaa tietoa näiden teknisistä eroavuuksista?

Autothan vaikuttavat päälle päin suhteellisen samantyylisiltä. Ovatko molemmat hintansa arvoisia laitteita ja mitä hyvää/mitä huonoa?

HPI Savage Flux
http://www.hpiracing.com/kitinfo/100646/

Traxxas E-revo Brushless
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608.htm

Tuleeko teille muita saman luokan sähköautoja mieleen, joita voisi vertailla?

118
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 07.01.10 - klo: 15.19 »
Käytitkö jotain alekoodia tilauksessa? Tuolla listahinta 529£...

Tuntuisi joka puolella maapalloa olevan tällä hetkellä e-revot kiven alla. Yhden liikkeen myyjä epäili, että saatavuusongelmat johtuvat mmmcombosta ja sen saatavuudesta isoille massoille (kun siitä on tullut suosittu). Pitää hinnat korkealla, kun tuotetta on vähän saatavilla...

Edit: Huomasinkin ilman pattereita hinnan olevan 499. Löytisiköhän tuonne alekoodeja?

119
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 07.01.10 - klo: 13.44 »

Kerkes tuo sjosin revo menemään jo kaupaksi, harmi. Jos jollakulla on harkinnassa oman e-revon myynti, niin yv:llä voi heittää järkevää ehdotusta.

Mistä tuon e-revon saisi halvimmalla? www.towerhobbies.com sivustoa olen katsellut ja odotellut alennuskuponkeja, mutta ainankaan vielä ei ole eteen tullut.

120
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 07.01.10 - klo: 11.12 »

Harjatonta e-revoa olen etsiskellyt, mutta tuleeko kellään mieleen samantyylistä autoa muilta valmistajilta?
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608.htm

Sivuja: 1 2 3 [4] 5