91
Tulokset / Vs: Lopputulokset SC Summer Cup II, 16.6.2012 Tammisaari
« : 17.06.12 - klo: 08.38 »
Huimaa kehitystä ja kotikentän hyödyntämistä Albinilta, kaksi B-finaalivoittoa tuupissa! Kalustona Traxxas Slash vakioalustalla ja Velineon/VXL-3s tekniikalla! Ja jännitettävää riitti vielä kaiken ajamisen jälkeenkin, kun Tuomas otti myös kaksi voittoa ja aikavertailu oli tarpeen! Mahtavaa pojat, onnea molemmille! Ja tuupin A-finalistit, omasta näkökulmastani uskomatonta menoa taas kerran!
Oma suoriutuminen noin sijoitusmielessä nyt ei taaskaan niin kummoista ollut. Ensimmäisellä kierroksella sijoitus näköjään aina tippuu lähtöruudusta, ja pääsen lähinnä takaa-ajoasemaan. Meno oli koko päivän todella siistiä, itse en tullut tuupituksi kertaakaan. Viimeisessä B-finaalissa jumbosija ei toki näytä hyvältä, mutta tosiasiassa kyseessä oli päivän nopein B-finaalilähtö, kaikki saivat 10 kierrosta, Tuomas sai edun aikavertailuun, itse sivusin omaa päivän bestläppiä (30,7) ja kilvanajofiilistäkin oli loppuun asti kun Isto ehti muutaman sekunnin päähän eteeni ja pysyi siellä loppuun asti kovasta yrityksestäni huolimatta! Hyvää settiä Istolta, kalustona Ansmann josta Isto aamulla pyyhkäisi maaliskuun jälkeen kertyneet hämähäkinverkot pois! Ja takarenkaina minipinnit!
Tekniikkamurheita ei varsinaisesti ollut, sen verran siitä että LRP X12L 5.0T 4100 kv 550-kokoinen moottori ei ole oikea valinta Släshiin ainakaan tuolle radalle ja tuskin millekään. Tyrkkyä kyllä löytyy, mutta myös painoa tulee taakse 90 g lisää. Sai olla throttle expoakin aika reilusti ettei kaikki kiihdyttäminen mennyt sutimiseksi.
Järjestelyt toimivat hyvin ja aikataulu piti, palkintojenjakoon päästiin jopa etuajassa! Rata oli todellinen krossirata, nyt ei auto kaatuillut pidosta edes päivän lopulla. Läheltä katsoen oli yllättävänkin epätasaista ja hurjan näköistä, hämmästyttävän hyvin autot silti menivät kaikenkaikkiaan oikeaan suuntaan. Näyttävyyttä lisäävää irtotavaraa riitti. Hyppyjen lähtöjen epätasaisuus tosin pakotti etsimään jänniä ajolinjoja "siihen parhaaseen kohtaan", ajamaan maita pitkin tai epäonnistumaan hypyssä. Kaikkea nähtiin, itseltäni ja muilta. Tuohon toivoisin panostusta, että hypyn lähtö olisi käytettävissä koko leveydeltä kun oikea vauhti ja rytmi on jo sinänsä haaste.
Kiitokset kaikille ja erityisesti järjestäjille ja sarjan puuhamiehille! Turussa ihmetellään seuraavan kerran.
Oma suoriutuminen noin sijoitusmielessä nyt ei taaskaan niin kummoista ollut. Ensimmäisellä kierroksella sijoitus näköjään aina tippuu lähtöruudusta, ja pääsen lähinnä takaa-ajoasemaan. Meno oli koko päivän todella siistiä, itse en tullut tuupituksi kertaakaan. Viimeisessä B-finaalissa jumbosija ei toki näytä hyvältä, mutta tosiasiassa kyseessä oli päivän nopein B-finaalilähtö, kaikki saivat 10 kierrosta, Tuomas sai edun aikavertailuun, itse sivusin omaa päivän bestläppiä (30,7) ja kilvanajofiilistäkin oli loppuun asti kun Isto ehti muutaman sekunnin päähän eteeni ja pysyi siellä loppuun asti kovasta yrityksestäni huolimatta! Hyvää settiä Istolta, kalustona Ansmann josta Isto aamulla pyyhkäisi maaliskuun jälkeen kertyneet hämähäkinverkot pois! Ja takarenkaina minipinnit!
Tekniikkamurheita ei varsinaisesti ollut, sen verran siitä että LRP X12L 5.0T 4100 kv 550-kokoinen moottori ei ole oikea valinta Släshiin ainakaan tuolle radalle ja tuskin millekään. Tyrkkyä kyllä löytyy, mutta myös painoa tulee taakse 90 g lisää. Sai olla throttle expoakin aika reilusti ettei kaikki kiihdyttäminen mennyt sutimiseksi.
Järjestelyt toimivat hyvin ja aikataulu piti, palkintojenjakoon päästiin jopa etuajassa! Rata oli todellinen krossirata, nyt ei auto kaatuillut pidosta edes päivän lopulla. Läheltä katsoen oli yllättävänkin epätasaista ja hurjan näköistä, hämmästyttävän hyvin autot silti menivät kaikenkaikkiaan oikeaan suuntaan. Näyttävyyttä lisäävää irtotavaraa riitti. Hyppyjen lähtöjen epätasaisuus tosin pakotti etsimään jänniä ajolinjoja "siihen parhaaseen kohtaan", ajamaan maita pitkin tai epäonnistumaan hypyssä. Kaikkea nähtiin, itseltäni ja muilta. Tuohon toivoisin panostusta, että hypyn lähtö olisi käytettävissä koko leveydeltä kun oikea vauhti ja rytmi on jo sinänsä haaste.
Kiitokset kaikille ja erityisesti järjestäjille ja sarjan puuhamiehille! Turussa ihmetellään seuraavan kerran.