Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lerppu86

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34
961
Bensa-autot / Vs: renkaat&vanteet
« : 12.10.12 - klo: 10.28 »
Nitrojen renkaat taas lähes poikkeuksetta ovat umpivanteilla.

Alotus postausta voisi muokata, koota listaa suosituimmista renkaista ja vanteista sekä hieman laittaa infoa mille alustalle rengas soveltuu parhaiten. Hyödyllistä olisi myös koota hieman linkkejä mistä renkaat kannattaa hankkia. Lisäksi voisi laittaa kokemuksia ns. kopio renkaista. esim proline bowtie renkaita saa desperado vanteilla DDM:ltä. Pelkkien takarenkaiden hinnalla saa kokosarjan (4 rengasta) 1:1 kopiota. Mikäli kokemuksia löytyy niin kannattaa ehdottomasti nekin jakaa.

Joku selvä asettelu malliksi esim:



RENGAS MALLI (~ovh hinta)

(mille alustalle rengas soveltuu parhaiten ja onko renkaasta talvirenkaaksi)

+ plussat (kulutuskestävyys, pito jne)
- miinukset (mahdolliset valmistusviat, poikkeukset tuotteen laadussa jne)


PS: tämä tietenkin vaatii hieman työtä ja olisi toivottavaa että aloitus postausta päivitettäisiin tarvittaessa. Minusta edellä mainittu toimintamalli olisi paras renkaiden ostajan kannalta. Hän saisi kätevästi tiedon ensimmäiseltä sivulta eikä tarvitsisi näin selata koko treediä läpi. Varsinaisen ketjun voisi näin ollen pyhittää vain aiheen keskustelulle.

962
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.10.12 - klo: 10.05 »
Kiitoksia alaa:lle vastauksesta :wink:
Toi esp ei ole toiminut tosiaan ku ddm dominatorilla alhaalta kunnolla, mut sillä putkella taas ei saa yllhäältä kaikkee ulos, victyllä taas alapää on orpo mut ylhäällä vinkkuu kuin entinen heila  :laugh:

Kyllähän tuossa aika selvä ero ala väännölle on. Ei paljoa mieti eikä "booaa" vaan veto on sillä sekunnilla päällä. ..olipas hassusti sanottu, ainahan bensa koneessa on viivettä.. no kuitenkin.


963
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 11.10.12 - klo: 12.26 »
Joo kyllä siinä nyt kävi niin että pakko oli laittaa toimituskuluista kyselyä gizmolle.

Toi motti lähinnä silmäilyn alla
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2229&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Mutta laitoin kyselyä myös tuosta
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Saa nähdä mitä tulee vastaukseksi. Tuubihan menee varmaan uusiksi vaikka viime viikolla vasta juhamatilta dominatorin lunastinkin pois  :grin: Jääpähän noita putkia hyllyyn  :laugh: Tai sitten myyn kaverille kunhan saa oman 5T possunsa.

964
Juu, olet tainnu käydä säkin tuolla :grin:
Julien hotellin alapuolelta ajetaan joku kilsa ja monttu on vasemmalla.
Kävin luvatkin kyseleen etten aktiiviselle montulle ihan noin vain mene, etukuormaaja ukko vaan sano ettei ei kun tulille pelit ja ihmeissään katteli ja kyseli tietoja :azn:

"se en ollu minä joka tuolla poltti..." EIKUN....  :shocked:

Joo kertaalleen eksynyt ohikulkiessani. Hah kyllähän nämä possut hieman isompaakin miestä kiinnostaa. Isä ukkokin katteli ihmeissään ikkunasta kun pikku veljen kanssa joskus vielä ajelin nitrolla.

Emäntä ehdotti että ehkä sitä sinäkin saisit ajaa, että mene vain. Vastaus oli "en minä ilkiä"  :laugh:

Hauskaa kun vanhemmissakin ukoissa se pikku poika herää näiden parissa temmeltäessä.

965
Kenties valimontien varressa toi monttu?

966
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 09.10.12 - klo: 11.15 »
Juu mutta noissa minimoton kytkimissä tarvii myös isomman  kellon ja kytkin kannattimen ja sitten siihen pitäs vielä saada rattaat kiinni..

No joo, olishan tuon tietysti voinut järkeillä että motossa varmaan hiukka kookkaampi tuo kytkin puoli muutenkin. Aina voi oppia uutta  :roll:

Autosi liikkuu kyllä videoiden perusteella aika mukavasti. Rälläilystä ei tietenkään pääse täysillä nauttimaan jos kytkin on kappaleina tuon tuosta.

967
noup.. Mutta tämä se taisi olla

Baja 5T 30.5cc High speed hillclimb

968
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 09.10.12 - klo: 10.43 »
"The Pro MX 50cc engine is a MMR Largescale in house engine that is not supported or endorsed by BizetaMotor (BZM) but uses parts from their mimimoto engine range."

Joten löytyisikö ongelmaan ratkaisu tuolta rintamalta. Painoa minimotossa on varmasti yksinään bajan verran mutta kuskihan siihen pitää laskea tietenkin mukaan. Kun liikuteltavaa painoa on enemmän, on kytkinkin kovemmalla rasituksella eiks je?

Yhdellä jenkki foorumilla suosittelivat  3 kenkäistä Zocchi:a henkilölle jonka kytkin ei kestänyt kuin maksimissaan kaksi kisaa. Noihin sai kenkiä monesta eri materiaalista:

The best clutch to get is the 3 shoe Zocchi with Carbonium pads or Racing pads, and the backing plate doesnt make too much dfference on how the clutch performs just on the "flywheel effect" that you get out of it. I do suggest that you stay away from aluminum (Ergal) backing plates, they generally don't survive with a 50cc motor. Also the 3 shoe is the only way to go with high HP motors. When choosing pad material, carboniums are fantastic, but there is a learning curve to set them up, and if you don't do it right you will also go through them quickly, but the Racings are easier to set up and a little more forgiving.


http://www.ozminimoto.com.au/productdetail.asp?id=567&catid=98

Tällaisen idean vain heitin. Luulisi kestävän bajassa jos kestää minimotossa ajaa kisaa. Itsehhän en näistä erikoismotoista mitään oikeasti tiedä joten älkää tuomitko. Uskoisin Beastin hermojen olevan siinä pisteessä että kaikki ideat kelpuutetaan tai otetaan ainakin vastaan.  :grin:

Tollastakin on tuloillaan, ellei jopa ole jo ulkona. Jotenkin vain epäilen että kaksi kenkäinen kestäis
http://largescalenews.com/2012/01/mmr-pro-mx-clutch-system-coming-soon/

969
Bensa-autot / Vs: Tehoputket
« : 08.10.12 - klo: 17.43 »
Kuinkahan paljon häviää tehoissa vaimennettu vs. vaimentamaton?

970
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 08.10.12 - klo: 13.40 »
Tänähän lähti tilaus gizmolle.
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Noniin! Laitteleppas sitten vähän tietoa mitä maksoi karhuamisen jälkeen ja kuinka motti laulaa VRC:n putkella  :tongue:

971
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 05.10.12 - klo: 23.05 »
Ilmansuodatin tulee aina öljytä muuten siitä ei periaatteessa ole sanottavaa hyötyä.

Itse olen käyttänyt valvolinen öljyä joka on suunnattu crossipyörien suodattimille. Sen kun kastaa, puristaa kuivaksi ja amtaa "tekeytyä" 10 minuuttia niin siitä tulee hieman tahmeaa. Erittäin hyvää öljyä myös bensa norsujen suodattimiin.

Motulilta saa myös hyvää öljyä joka on spay pullossa.

972
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 05.10.12 - klo: 10.35 »
Kyllähän nykyiset 18V vehkeetkin kääntää arvaamattomalta ranteet nurin ykkös vaihteella  :azn:

No, se siitä...

Juhamatilla tais olla noi mudflapsit paikallaan? Tekaisitko itse? Mietin itsekkin jos laittaisi vähän suojaa ettei vetonivelille lentäisi aivan niin paljon moskaa. Vaihdoin nuo suojakumit hostilen tekeleisiin jotka kyllä vaikuttaisivat kestäviltä, mutta ei kai vara venettä kaada...


973
Suuret kiitokset neuvoista! Jospa tänään pääsis vähän säätämään.. Ajohimot on kyllä valtavat.  :laugh:

Heh himot tuskin hirveästi vähään aikaan vähenevät. Noista säädöistä vielä, tee vain pieniä muutoksia kerrallaan. "5min" max kerrallaan. (Jenkki ohje sanoo että yksi kuudestoistaosa kerrallaan)

974
Pankaas kokeneemmat vinkkiä mihin suuntaan ja kuin paljon ruuvailla noita ruuveja sisäänajon jälkeen?
Toista tankillista ajelemassa ja nyt alkaa olemaan sisäänajo suoritettu.

Juhamatti laittoikin tuossa aikaisemmin jo hieman arvoja joita kokeilla.

Näissä koneissa perusasetukset neuloille ovat

High speed needle = 1,5 kierrosta auki
Low speed needle = 1,25 kierrosta auki.

Noista arvoista lähdet kiertämään seosta laihemmalle. Aloitat neulasta H. Tämä vaikuttaa auton nopeuteen. Jatkat niin pitkään kun näet parannusta suorituskyvyssä.

Kun H neula on säädetty kohdalleen, toista sama L neulalla. L neula vaikuttaa auton kiihtyvyyteen. Säädä seosta jälleen laihemmalle (myötäpäivään) niin kauan kun näet parannusta suorituskyvyssä

Kun parannusta ei enää tule, älä säädä seosta enää yhtään laihemmalle. Liian laihalla kone luonnollisesti kärsii. Mieluummin kun "max" piste on löytynyt käännä "5min" takaisin rikkaammalle. Jokainen kone on tietenkin yksilö ja käy hieman eri arvoilla. Juhamatin ilmoittamat säädöt voi olla kyllä aika lähellä totuutta mutta tarkasta kuitenkin itse miten asia on oman koneesi kohdalla.

Tuollanen tuli HYVIN nopeasti kyhättyä..

Losi 5ive-T teaser run

On se vaan niin nätti. Ja hemmetin hyvä leffa, tykkään *peukku*

975
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 02.10.12 - klo: 19.52 »
Paketti on tullattu jo kahden jälkeen  :wink:

Muokkasin sen silloin tuohon aikaisempaan viestiini  :roll:

Tila päivittyi myöhemmin:

Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti:2.10.2012 klo 16:34:49
Paikka:TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534


Jospa se posti pate soittaisi ovikelloa jo varhain aamulla. "hehkeänä" avaamaan suoraan sängystä. Eiköhän se ilme siitä kirkastune aika nopeasti  :grin:

976
Onnea uuden auton onnelliselle omistajalle. Toivottavasti mukavia hetkiä riittää jatkossakin aparaatin parissa  :wink:

977
Paitsi että eikös sisäänajon kannalta karkea öljy olis parempi?

Ei oikeastaan. Jos huoli painaa niin lisää desin jälkeen vielä 0,25-0,5dl lisää.

Bensa leluille riittää sisäänajoon tankillinen. Tankillinen kestää karkeasti tunnin. Ensimmäiset 30min ajelet hissukseen jonka jälkeen voit ottaa lyhyitä ja nopeita kiihdytyksiä.

Toisella tankillisella voit jo hakea säädöt kohdalleen että kone herää alhaalta ja kiertää hyvin täydellä kaasulla.

Bensa RC ei ole niin tarkka sisäänajosta kuin nitrot. Lisäksi nitrojen kanssa joutuu säätämään jokaisen ajokerran yhteydessä säädöt kohdalleen riippuen ilman lämmöstä, kosteudesta etc etc. Käytännössä kun bensan saa säädettyä kerran kohdalleen, ei sille sen jälkeen paljoakaan tarvitse tehdä. Voi nauttia pelkästään ajamisen ilosta  :wink:

978
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 02.10.12 - klo: 09.59 »
Niin paljon kun tahtoisinkin uskoa sanomaasi niin epäilen sen olevan "tullipostissa" josta sen saa omakseen "pientä korvausta vastaan" *köh*

Olettaisin että tuohon pitäisi tulla vielä että:

"paketti on rekisteröity" -> kuopion logistiikkakeskus

"toimitus käynnissä" ->

ja ellei tavoiteta

"saapunut blaablaa terminaaliin" eli omaan postiin.

Joten ffffFFFUUUUUU..... Kaitpa ne omansa haluavat kun tullattava summa on vajaa 400$


Aikaisemmin ei ole tarvinnut tavaraa tullata joten tuleeko tulliselvitys päätös postissa paperiversiona vai postin lappu jossa pyydetään tulli selvitystä paketille?

Eli ei soittoa tai mailia vaan ihan mustaa valkoisella? (posti, sähköistä hitaampi *mur*)

edit: eipä tuolla nyt niin hätä ole (eipä vissiin) kun autokin on vielä osissa autotallin pöydällä  :laugh: Hätä tulis vasta jos paketti oliskin jo täällä.

edit 2: Itellan saapumisilmoitus saatu ja tullaus tehty. Nyt vain odotellaan  :roll:

979
Niissähän kuuluisi käyttää vain premix öljyä  :grin: ite laitan motulin go kart se on $$$  :grin:

MOTUL <3 :cool:

Shellin, Teboilin, Nesteen etc öljyjä saa gallonallisen MOTULin hinnalla.  :grin:

Go kart on kyllä ehkä parasta mitä näihin voi saada mutta maksaa sen 30 eskoa litra  :laugh:

980
"Jos kerran noin kallista bensaa ostat niin ota edes S-Bonukset".  :tongue:

Kuului eilen tässä taloudessa joten Agrimarketista hain sitten Aspenia kanisterillisen. Mukaan tarttui myös Jonseredin 2-t öljyä.
Kaippa noilla alkuun pääsee..
Tänään jos keksis tuolle pöntölle vielä jatkoa ettei räi sisälle niin pääsee ajelemaan sisäänajon.

Juu ei se pienkone litku aivan ilmaista ole. Taitaa olla about 4€/l. Halvempaa se kuitenkin on kuin nitro autojen polttoaine  :roll:

Itse suhtautuisin varauksella jonseredin öljyyn. Mitä nopeasti aineita googlasin niin haun tulos kertoi öljyn olevan puolisynteettistä. Näiden moottoreiden öljyn on oltava täyssynteettistä sekä soveltua polttoaineen sekaan sekoitettavaksi. Pelkästään tuorevoiteluun soveltuvat eivät myöskään käy. Moottorisaha käy vaikka teräketju öljyllä tai niinhän sitä yleensä puhutaan.

Yleisellä tasolla ei voi mennä vikaan jos 2T öljy soveltuu mopo/crossi käyttöön. Kohteita kannattaa aina pikkuisen lukaista mille moottorille öljy soveltuu. Esim kaikki 2T öljyt ei käy perämoottoriin. On tietysti hämmentävää seisoa öljy osastolla kun nenän edessä on toistakymmentä 2T öljykannua  :grin:

981
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 01.10.12 - klo: 20.06 »
Loma! :dancedance:

Työhön tottunut ei osannu olla paikallaan tänäänkään. Viime ajokerralla pienen pesukone roll overin tuloksena vaihteiston edessä oleva tuki murtui. Onneksi tilasin varaosia ajoissa ja tänään otin asiakseni vaihtaa sen.

Eihän tuota tarvinnukkaan purkaa ku koko perä. *murr*

Huomenna päivä näöllä pitää kasata katiska taas iskuun. Tai ainakin siihen pisteeseen että tilatut osat saapuu.

edit:

Nopeasti tulee tavara davelta, hieno kauppa! Mitähän tullin setät oikein sanovat paketista  :grin:

Tuollaista näyttää tällähetkellä. Jäikö se haaviin vai ei osaako joku konkari sanoa?  :roll:




Juhamatin Dominatoria odotellessa :smoke:

Sitten taas vain hymyillään...

982
Onko mitää väliä vaikka lisään tuon mukana tulleen 2-t öljyn valmiin pienkonebensan sekaan?
Eli haittaako vaikka sekoitteessa on kahta erilaista öljyä?

Ei haittaa. Kaikki täyssynteettiset 2T öljyt käyvät jotka soveltuvat polttoaineen sekaan sekoitettavaksi.

Moni käyttää Shellin Advance sarjan öljyjä jotka on todettu hyviksi näissä vehkeissä. Kone pysyy puhtaana ja savutus on vähäistä. Itse olen käyttänyt Teboilin 2T Bike öljyä. Jos haluaa lähes parasta niin MOTULilta löytyy karting autoihin suunnattua öljyä joka on tarkoitettu korkea kierroksisille koneille (23000rmp) Maksaakin kyllä ~30€/l

983
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 30.09.12 - klo: 18.23 »
Gizmolta 29,5cc full mod, tai lähetä alaa:lle viritettäväki se nykyin..
Tosin suosittelen 4-pulttisen hankkimaan, on luotettavampi ja kestävämpi kuin 2-pulttinen.
Ja uusi tehoputki, vakio pönttö ja se hpi:n teharin voit laittaa kirjapainoksi.
Mulla ois dominaattori kaupan, jos kiinnostaa.
Sillä putkella vakiosta 26cc moottoristakin saa rapiat 5-heppaa pihalle.

Juu noita nelipulttisia on tullutkin kateltua ja hieman lukenu noista myös keskustelua täällä. Tehari on kyllä hankinnassa. Nykyinen joutaa heinikkoon. Tottahan toi sun tehari kiinnostaa  :wink: :tongue:

Sen enempää alan ihminen en ole mutta jotenkin epäilen että vakio pannusta saataisiin yli 2hp lisää tehoa pelkällä teharilla  :shocked: En väitä kun en asiasta niin perillä ole, hullulta vain tuntuu   :smiley: Eikös vakio 26s pannu tuota ~2,9hp?

984
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 30.09.12 - klo: 14.36 »
Davelta tuli tilattua uudet kuoret haljenneiden tilalle, kaksi rengas sarjaa, sukat iskareille, vetokäynnistimelle ja suodattimelle.

Lisää ruutia alkaa mieli jo huutaa, millaista pataahan sitä lähtis metsästämään  :tongue:

985
Bensa-autot / Vs: EU alueen rc-kaupat joista saa baja osaa
« : 26.09.12 - klo: 15.06 »
Juu. Pitää katsella noita liikkeitä tarkemmin. Olennaisinta olisi löytää liike jolla yleensä on tavaraa varastossa ja jonka toimitusajat olisi mahdollisimman lyhyitä. Eli puhutaan noin viikon toimitusajasta. Yleensä tilaa jotain kun tarvitsee joten viikkokausia ei kiinnosta odotella. Mieluummin maksaa jonkun euron extraa että tavara liikahtaa.

986
Bensa-autot / Vs: EU alueen rc-kaupat joista saa baja osaa
« : 26.09.12 - klo: 14.20 »
Mmr ei kannata tilaa..  :angry:

Nopeus olis ainakin itselle tärkeää että paketti saavuttaisi tilaajan nopeasti. Mitä kauppoja suosittelisit? Tuo mmr oli tuossa etusivulla, sieltä sen nappasin

987
Bensa-autot / Vs: EU alueen rc-kaupat joista saa baja osaa
« : 26.09.12 - klo: 13.06 »
Onko kokemuksia tuosta mmrlargescalesta? Tulevatko kuriirin kyydissä ja kuinka nopeasti. Selvää taulukkoa en löytänyt myöskään postikuluista, näin kahvitauolla puhelimelta katsoessani.

988
Niinpä. Toisaalta jos on aikeissa ostaa kolmannen osapuolen osia tai jopa moottorin, putkea jne niin aihiossa voi säästää ostamalla kopion.

989
Aito tuli ostettua mutta pitkään pohdin hankkisinko kopion. Kaverilla KM baja 29cc koneella ja auton on kyllä jo hintansa haukkunut aitoon verrattuna. Mitään ei ole mennyt rikki. KMn mukana tulee täydellinen sarja tukivarsia, klemmareita, korikiinnikkeitä, pultteja, muttereita, tehari, Flyskyn radiot, 1L sekotus pullo ja tietenkin työkalut. -50% halvemmalla hinnalla oikeinkin mukava paketti kaikkea tarpeellista.

Muovi osat hajoaa varmasti molemmissa jos 60km/h lataa kiveen. Siinä ei paljoa ole arvuuteltavaa kumpi antaa ennen periksi kivi vai auto.

No toivottavasti maksoin jostakin josta kannatti maksaa.  :embarrassed:

edit: kiitti rengas vinkeistä. Jatketaan jossakin toisessa ketjussa ettei saastuteta tätä ketjua offtopicilla. Vai voiko sellasta olla, tuntuu että baja miehet vetävät aikalailla köyttä samaan suuntaan. Mukavia heppuja, kiitokset siitä.

990
Sainhan minä. Nitrosta meni päärattaasta pari hammasta poikki joten se odottelee korjausta. Osat saapunee ensi viikolla.

Onni ei ollut TÄLLÄKÄÄN kertaa myötäinen uuden auton suhteen. Ensimmäisellä ajokerralla, jo ennen ensimmäistä käynnistymistä, vetonaru lipesi hanskasta ja "rämpsähti" katteen kylkeen halkaisten sen. No ensimmäisessä pienessä kaadossa se sitten levisi tuhannen palasiksi. Joten vasen poski katteesta puuttuu täysin. Joku saattaisi saada käsityksen että kohtelen autoa kaltoin. Näin ei kuitenkaan ole. Puhdistan auton jokaisen ajokerran jälkeen niin hyvin kuin sen kenttä työnä voi ikinä tehdä. Isompaan autoon totutellaan vielä joten säälin sen verran uutta autoa etten viitsi järjettömyyksiin lähteä. 1:5 autoa on painettu villaisella 1:8 on saanut kyllä runtua oikein urakalla.

Tilasin Hobbylinnasta tilalle kirkkaat kuoret ja teräs rattaat (18T+56T). Lisäksi tuli hankittua prefiltterit koneen kylkeen ja ilmansuodattimelle. Nokian venehuollosta nappasin vielä 5000mAh:n ajoakun. Hiekka kiekot odottivat kaapissa jo ennen autoa. Yhdet karkeammat "yleisrenkaat" (proline?) täytyis vielä hankkia ja mahdollisesti sukat iskareille.

Sitten vain ajellaan ja odotetaan seuraavaa vastoinkäymistä

Sivuja: 1 ... 30 31 32 [33] 34