Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Negatiivi

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.06.11 - klo: 17.45 »
jos pyörität takarenkaita yhtäaikaa niin silloin kardaaninlähdön/kardaanin kuuluu pyöriä randomina mutta jos pyörität vain toista rengasta niin toisen puolen pyörä pyörii toiseen suuntaa ja kardaani luultavasti ei.välissähän on tasauspyörästö se että kumpi em. jutuista pyörii herkemmin,riippuu taasen siitä millaiset liemet on tasauspyörästössä

Okei, no sitten siinä ei liene mitään vikaa. Liemillä tarkoitetaan ilmeisesti sitä mönjää joka kyseisen umpion hammaspyörissä on?

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.06.11 - klo: 14.13 »
Mun slässin (platinum neliveto) kuulalaakerit oli imeneet hiekkaa jo niin paljon että youtubesta löytyneen laakerinputsausneuvojen avulla uskaltauduin puuhaan. Puhdistin keskikardaanille menevän laakerin ja takana suljetun umpion etummaisena olevan laakerin ja ne hyrräävät nyt mukavasti. Olisin myös puhdistaneet suljetun kammion renkaiden suuntaan menevät laakerit mutten keksinyt millä niitä lukitseva tappi saadaan irti hammaspyöräsysteemistä joten en saanut laakereita irti puhdistusta varten, mutta eivät onneksi niin pahasti rahise kuin nuo keskikardaanin ympärillä olevat.

Mutta sitten itse kysymykseen. Siinä sitten aikani pelkkä takaosa kädessäni rassatessa havaitsin että jos pyöritän takarenkaita niin pyöritys ei välity keskikardaanille menevälle hammaspyörälle kuin randomilla ja hammaspyörien ääni kuulostaa laiskalta, kuin hyppäisi välillä hampaiden yli. Onko tässä vikaa eli kun pyörittää takarenkaita niin pitäisikö myös keskikardaanille menevän hammaspyörän pyöriä samaa tahtia?

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.01.11 - klo: 18.18 »
Sattuukos jollakulla olemaan tietoa mitä kokoa traxxasin kuusiokoloruuvit on ja meneekö ne tuuma vai (milli)metrimitoituksella? Sattuipa vääntelystä menemään halpisruuvimeisselit "rikki" eli kahva pyörii tyhjää kun on enemmän vääntöä pelissä (kyllä, luit oikein: kahva), joten pitäis kait ostaa uudet kun vaan tietäis mitä kokoa. Kolmenkokoisia taitaa kaikenkaikkiaan olla käytössä traxxasilla. Pärjäähän noilla mukana tulleilla L-avaimillakin tietty, mutta olishan semmonen kahvallinen aika kätsy...

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.01.11 - klo: 15.09 »
Keskidiffi tuli tuon auton mukana mutta en asentanu sitä viellä. Miten se vaikuttaa ajettavuuteen?

Mä oon ajellu nyt puolisen vuotta platinum nelkulla normi slipper glutchilla kunnes huomasin kaappeja siivotessa että kas tossahan on tommonen keskidiffi.  :cheesy:  Asensin paikoilleen ja kävin kokeilemassa ni kylläpä oli huima vaikutus erityisesti kiihdytyksissä. Auto kiihtyi tosi nätisti ja erityisesti suoraan. Aivan kuin se olisi mukautunut renkaiden pitojen erilaisuuksiin selvästi paremmin eli ettei lähteny mikään pää heittämään mihinkään päin. Tosin aivan vertailukelpoinen tulos tämä ei ollut, koska en ollut slipper glutchia tehdasasetuksista säädellyt mitenkään, joten en tiedä olisiko sitä sopivasti säätämällä päässyt samankaltaiseen tulokseen. Odotan innolla kesää, jotta pääsee näkemään miten se pelaa maastossa. Lumella ainakin menee erityisen hyvin.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.12.10 - klo: 19.22 »
Eli velineonin hankintaan se sitten kallistuu, koska castlen vedenpitävyydestä ei oo täyttä varmuutta.

Seuraavaksi kai pitäisi uusia ohjausservo, koska arvelen että se on menossa rikki, kun trimmit ei pidä yhtään. Pari mutkaa ni ne on taas ihan pielessä. Teoriani on että sieltä olis hampaita murtunu jolloin se vois kaarteessa hypätä rikkinäisten yli ja sitä kautta trimmi "eläisi".

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.12.10 - klo: 13.11 »
Moi

Olen kohta noin vuoden ajellut sekä takaveto että nelivetoslashillä. Mulla on kuitenkin vain yksi harjaton moottori (Velineon + vxl3s) ja aina kun olen halunnut vaihtaa autoa niin on pitänyt ruuvailla moottori, nopari ja vastari irti ja tehdä sitten uudessa autossa säädöt taas alusta asti.

Nyt haluaisin harjattoman moottorin myös toiseen autoon jottei tätä suoraviivaista mutta työlästä siirto-operaatiota tarvitsisi tehdä. Eli mitä ehdottaisitte, kumpaan jättäisin Velineonin takavetoon vai nelivetoon (platinum versio) ja millaisen moottorin+noparin ostaisin toiseen autoon? Ainoot vaatimukset oikeastaan on että tehojen pitäisi riittää 2S-lipoa käytettäessä ja että vehkeet olis vedenpitäviä.

t:Jan

Sivuja: [1]